Nee joh, de hele bende blokkeren!quote:Op zondag 4 september 2005 22:27 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou met de trein naar Den Haag gaan de 16e
tof toch, laat ze maar langskomen met die sprintersquote:Op zondag 4 september 2005 22:36 schreef Sterke_Yerke het volgende:
16e is autosprint in drachten
dat ze in den haag maar leren minder geld uit te gevenquote:Op zondag 4 september 2005 22:37 schreef Crazyivan het volgende:
Slechts een tijdelijke oplossing. Bovendien moet er toch belastingsgeld binnenkomen he. Anders moet dat dus ergens anders vandaan worden gehaald, b.v. meer inkomstenbelasting of accijnsverhoging op drank. Hoe dan ook je betaald toch wel.
ga jij fietsend naar t binnenhof, demonstreren tegen de demonstrantenquote:Op zondag 4 september 2005 22:46 schreef ook_gek het volgende:
Pleur op zeg met dat naar den haag komen.
Doe me een fucking lol zeg
En ik straks weer last van jullie hebben
Ga jij een dagje in Friesland kijken ofzoquote:Op zondag 4 september 2005 22:46 schreef ook_gek het volgende:
Pleur op zeg met dat naar den haag komen.
Doe me een fucking lol zeg
En ik straks weer last van jullie hebben
Verkeerd besteld, was eigenlijk voor heerenveen bestemd...quote:Op zondag 4 september 2005 22:59 schreef SCH het volgende:
Demonstreer anders ook even tegen de toegangsprijzen van de Efteling
Kansloos dit. Heeft de regering de orkaan in New Orleans veroorzaakt?
Hey kijk, iemand die iets weet over de oil peakquote:Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
ik weet het.. en reken maar dat daar bakken vol geld naartoe gaanquote:Op zondag 4 september 2005 23:08 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Hey kijk, iemand die iets weet over de oil peak
Bijna niemand weet zelfs maar wat kernfusie inhoudt dude... Vertrouw er maar niet op.
quote:Op zondag 4 september 2005 23:02 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Verkeerd besteld, was eigenlijk voor heerenveen bestemd...
Ja cool!quote:Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
quote:Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
CherMobylquote:Op zondag 4 september 2005 23:11 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja cool!
De nieuwe Opel Astra Chernobyl!
De auto die altijd straalt!
er gaan miljarden en miljarden en miljarden naartoequote:Op zondag 4 september 2005 23:12 schreef Crazyivan het volgende:
Waarom duurt het dan nog waarschijnlijk 30 jaar voordat het toepasbaar is? Gewoon echt veel te laat naar mijn idee. Als je olieprijs binnenkort over de 100 dollar heen gaat breekt de pleuris uit.
Vuile overloper...quote:Op zondag 4 september 2005 23:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan nog had je me niet gehad want woon al 20 jaar niet meer In Friesland![]()
Tis hier geen onzinquote:Op zondag 4 september 2005 23:15 schreef Herr.Flick het volgende:
Klant : Spreek ik met de Wegenwacht?
WW : Ja,waarmee kunnen wij u helpen?
Klant: M'm auto doet het niet meer...
WW : Wat doet ie niet meer?
Klant : Niets...en het word erg warm en het begint te waaien!
WW : Oh, niet iets waar wij voor komen, het is maar een Fall-Out!
Wist niet dat het in de UK ook al zo erg was. 1 pond is iets van 1,45 toch?quote:Op zondag 4 september 2005 23:29 schreef Crazyivan het volgende:
LONDEN - Pomphouders in Groot-Brittannië moeten door de stijgende benzineprijzen hun tankstation aanpassen. De prijsschermen van diverse bezinepompen zijn niet berekend op een literprijs van meer dan 1 pond sterling.
bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article24995811.ece?rss
De problemen zijn zelfs groter dan gedacht
Je bent inderdaad nogal kansloos. De efteling is een optioneel pretpark. De rit naar m'n werk is niet te doen met OV.quote:Op zondag 4 september 2005 22:59 schreef SCH het volgende:
Demonstreer anders ook even tegen de toegangsprijzen van de Efteling
Kansloos dit.
Onzin, het is maar waar je voor kiest.quote:Op maandag 5 september 2005 08:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent inderdaad nogal kansloos. De efteling is een optioneel pretpark. De rit naar m'n werk is niet te doen met OV.
quote:Op maandag 5 september 2005 01:47 schreef siekman het volgende:
iedereen 1 week de auto laten voor wat ie is
dus niet rijden
Dat klopt ook, het probleem zit hem niet in de prijzen.quote:Op maandag 5 september 2005 08:38 schreef NewOrder het volgende:
Wat ik zo typisch vind is dat je mensen wel hoort klagen over de brandstofprijzen maar als ik dan om me heen kijk in het verkeer zie ik nauwelijks mensen die hun rijstijl aanpassen. Blijkbaar zit het probleem meer tussen de oren dan in de portemonnee.
leg mij dan maar eens het prijs verschil uit tussen Shell benzine die op de vondelingen weg in Pernis en Shell benzine in de eerste beste Shell pomp in Luxemburg..quote:Op maandag 5 september 2005 09:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat klopt ook, het probleem zit hem niet in de prijzen.
Goed argumentquote:
Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg. Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.quote:Op maandag 5 september 2005 09:36 schreef GiSH het volgende:
[..]
leg mij dan maar eens het prijs verschil uit tussen Shell benzine die op de vondelingen weg in Pernis en Shell benzine in de eerste beste Shell pomp in Luxemburg..
Dus als je met een tankwagen 300km gaat rijden wordt deze spontaan goedkoper....
Nee, dat zie je verkeerd.quote:Op maandag 5 september 2005 10:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Goed argument![]()
Het gaat in het leven altijd om keuzes en natuurlijk kan ik me voorstellen dat het soms niet anders kan dan de auto gebruiken, maar dan nog is het een gevolg van een keuze voor wonen of werken en dus vervoer. Geeft ook niet, ik ben niet tegen autorijden. Maar wel tegen het gemak waarmee het vaak gebeurt en de hoge toon over "beknotten van vrijheid" als er bepaalde maatregelen worden genomen.
[sarcasme]quote:Op maandag 5 september 2005 10:19 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd.
De regering is pro-europees, dus 1 europa,maar ook 1 brandstofprijs...
Waarom moet die hier dan alsnog de hoogste zijn
1 Europa betekent volgens jou 1 brandstofprijs, kun je quoten waar de regering dat heeft gesteld?quote:Op maandag 5 september 2005 10:19 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd.
De regering is pro-europees, dus 1 europa,maar ook 1 brandstofprijs...
Waarom moet die hier dan alsnog de hoogste zijn
Noem eens iets.quote:Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg.
Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.quote:Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
quote:Op maandag 5 september 2005 10:47 schreef Tjabbo het volgende:
Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.
Daarnaast zijn de prijzen exorbitant hoog dat kan toch niemand ontkennen neem ik aan.
Het is gewoon bij het schofterige af.
Waarom zou je wel tegen belastingen zijn? Wil jij geen pensioen, wegen, straatverlichting, gezondheidszorg, politie, leger en noem maar op?quote:Op maandag 5 september 2005 10:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Noem eens iets.
[..]
Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.
Daarnaast zijn de prijzen exorbitant hoog dat kan toch niemand ontkennen neem ik aan.
Het is gewoon bij het schofterige af.
Volgens de europasite :quote:Op maandag 5 september 2005 10:35 schreef SCH het volgende:
[..]
1 Europa betekent volgens jou 1 brandstofprijs, kun je quoten waar de regering dat heeft gesteld?
Leg eens uit dan...quote:Op maandag 5 september 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]Tuurlijk ben ik niet tegen belastingen, jij wel dan??? Dat is toch helemaal realistisch...
De rest van je zinnen zijn populistisch, het gaat er niet om dat ze hoog zijn maar waarom ze hoog zijn en dat valt goed uit te leggen. Niks schofterigs aan. Het is eerder schofterig dat het kabinet al aangeeft dat de accijns niet meestijgt de komende om het volkje tevreden te houden.
Dus mensen gaan vanuit Utrecht naar Luxemburg om te tanken volgens jou? Met wie concurreert de pomphouder in Vianen denk je?quote:Op maandag 5 september 2005 10:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Volgens de europasite :
Economische groei. De werkgelegenheid en concurrentiekracht van de Unie moeten gestimuleerd worden. Onderzoek en innovatie en de regels van het stabiliteitspact spelen een belangrijke rol.
http://www.europa.nl/netherlands/hoofdthemas/index_nl.htm
Jij wilt toch niet zeggen dat je eerlijke concurentie kunt maken met een groot accijnsverschil...
Ze hoeven de accijnzen ook niet te verhogen, aangezien het een percentage is... Gaat dus geheel vanzelf...quote:Op maandag 5 september 2005 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]Tuurlijk ben ik niet tegen belastingen, jij wel dan??? Dat is toch helemaal realistisch...
De rest van je zinnen zijn populistisch, het gaat er niet om dat ze hoog zijn maar waarom ze hoog zijn en dat valt goed uit te leggen. Niks schofterigs aan. Het is eerder schofterig dat het kabinet al aangeeft dat de accijns niet meestijgt de komende om het volkje tevreden te houden.
En als je nu aan de grens woont, of heb je al ooit nagedacht aan transport bedrijven....quote:Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus mensen gaan vanuit Utrecht naar Luxemburg om te tanken volgens jou? Met wie concurreert de pomphouder in Vianen denk je?![]()
Accijns wordt normaal gesproken wel verhoogd rond Prinsjesdag, gerelateerd aan het prijspeil.quote:Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ze hoeven de accijnzen ook niet te verhogen, aangezien het een percentage is... Gaat dus geheel vanzelf...
uit·leg·gen (ov.ww.)quote:
Oh, ik wil er wel wat regels om heen fantaseren maar dacht dat je dit wel zou begrijpen. Kwestie van overschatting dus.quote:Op maandag 5 september 2005 11:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
uit·leg·gen (ov.ww.)
1 doen begrijpen => expliceren, expliqueren, iem. iets duidelijk maken, iem. tekst en uitleg geven, iets uit de doeken doen
2 groter, langer of ruimer maken
3 leggend uitspreiden
Je kunt het dus niet uitleggen en roept daarom maar wat,
jammer...![]()
![]()
Kwestie van uitvlucht zoeken van jouw kant uit....quote:Op maandag 5 september 2005 11:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, ik wil er wel wat regels om heen fantaseren maar dacht dat je dit wel zou begrijpen. Kwestie van overschatting dus.![]()
De olieprijs is de reden lieverd, wat wil je dat ik er meer over zeg?quote:Op maandag 5 september 2005 11:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Kwestie van uitvlucht zoeken van jouw kant uit....
Discussies voeren is meer dan iets roepen als een kip zonder kop,helaas onderbouw je je mening niet,dus heeft het geen nut om er verder over te praten.
Jammer.
Snap jij het nu écht nietquote:Op maandag 5 september 2005 11:10 schreef SCH het volgende:
[..]
De olieprijs is de reden lieverd, wat wil je dat ik er meer over zeg?
In Luxemburg is de benzineprijs ook gestegen hoor.quote:Op maandag 5 september 2005 11:12 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Snap jij het nu écht niet
Het kan niet aan de olieprijs liggen,die is voor ons niet anders dan voor bijvoorbeeld luxemburg.
Het grote prijsverschil ligt 100% bij de overheid en niet bij de brandstofleveranciers....
Niemand zeurt over een prijsstijging, niemand zeurt als de benzine 1 euro moet gaan kosten....quote:Op maandag 5 september 2005 11:13 schreef SCH het volgende:
[..]
In Luxemburg is de benzineprijs ook gestegen hoor.
Dat is een nogal vreemde redenering. Den Haag heeft juist toegezegd dat de accijns komend najaar niet verhoogd wordt, dat is een forse tegemoetkoming maar nog is het niet goed.quote:Op maandag 5 september 2005 11:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Niemand zeurt over een prijsstijging, niemand zeurt als de benzine 1 euro moet gaan kosten....
Maar mensen beginnen wel te zeuren als de brandstofprijzen de pan uit rijzen terwijl de enige die daar wat aan kan doen z'n kop in het zand steekt.(den haag dus)
Het gaat om de absurde hoogte van de prijs, niet om de prijsverhoging zelf.
quote:Op maandag 5 september 2005 11:16 schreef MikeyMan het volgende:
Voor elke cent dat de olieprijs stijgt, gaan de accijnzen 2 cent mee omhoog... ergo==> 3 cent prijsstijging...niks het ligt aan de olieprijzen...
Er is nog altijd een tijdelijke accijnsverhoging.quote:Op maandag 5 september 2005 11:18 schreef SCH het volgende:
[..]Je zegt het zelf al. Als de olieprijs niet stijgt, gaat de prijs ook niet omhoog, simpel zat. De accijns is een gegeven.
Joh, gast, zit nou niet zo slap te ouwehoeren... het grootste gedeelte van de prijsstijging komt door de accijnzen en niet door de stijging van de olieprijs...quote:Op maandag 5 september 2005 11:18 schreef SCH het volgende:
[..]Je zegt het zelf al. Als de olieprijs niet stijgt, gaat de prijs ook niet omhoog, simpel zat. De accijns is een gegeven.
Nee piemel, de prijsstijging wordt primair veroorzaakt door de olieprijs. En niet anders.quote:Op maandag 5 september 2005 11:22 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Joh, gast, zit nou niet zo slap te ouwehoeren... het grootste gedeelte van de prijsstijging komt door de accijnzen en niet door de stijging van de olieprijs...
Dat is gewoon onzin, de accijns op brandstof is in nederland idioot hoog,en het is een ramp voor janmodaal,niet voor de boven gemiddelde verdiener.quote:Op maandag 5 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een nogal vreemde redenering. Den Haag heeft juist toegezegd dat de accijns komend najaar niet verhoogd wordt, dat is een forse tegemoetkoming maar nog is het niet goed.
Misschien betaal jij liever geen belasting maar dan moet je ook maar niet profiteren van al die zaken die daarvan betaald worden.
http://www.wortelboer.com/info/brandstof.htmquote:Actueel
Kalender
25 jaar
Standpunten
Tweede kamer
Eerste kamer
Europarlement
Internationaal
Partij
Afdelingen
Contact
CDAnet
Kwartje van Kok
CDA
Kwartje van Kok
Het kwartje van Kok is in 1991 ingevoerd om het financieringstekort enigszins terug te dringen. Het kwartje is een verhoging van de accijns op benzine met 25 cent, omgerekend ongeveer 11 eurocent. Het kabinet Balkenende II heeft afgesproken dat dit kwartje niet als algemeen belastinggeld mag worden gezien, maar moet worden besteed aan onderhoud van infrastructuur en aan gerichte aanpak van files.
Het CDA vindt het goed dat een groot deel van de opbrengsten van het kwartje van Kok wordt besteed aan de aanleg en het onderhoud van wegen. Dan heeft de automobilist die het kwartje betaalt er immers ook voordeel bij. De rest van de opbrengsten gaat naar onder meer het onderhoud van het spoor en het onderhoud van vaarwegen. Op die manier zorgt de overheid ervoor dat de infrastructuur ook in de toekomst goed is, en dat is voor het CDA erg belangrijk.
Nogmaals, het gaat niet om de zoveelste prijsstijging, het gaat om de idioot hoge brandstofprijs,dit omdat er véél, héél erg véél accijns op zitquote:Op maandag 5 september 2005 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee piemel, de prijsstijging wordt primair veroorzaakt door de olieprijs. En niet anders.
Jij zit slap te ouwehoeren.
Ik ben ook Jan Modaal en ik vind het prima zo. Ik heb niet zoveel met die hele VVD-autolobby.quote:Op maandag 5 september 2005 11:26 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, de accijns op brandstof is in nederland idioot hoog,en het is een ramp voor janmodaal,niet voor de boven gemiddelde verdiener.
Janmodaal moet ook gewoon naar z'n werk,of het met de auto is of met OV(brandstofprijzen worden ook verrekend in de OV prijs).
Het kwartje van KOK is gewoon een heet hangijzer,het is altijd al een oneerlijke brandstof heffing geweest,en het kabinet zou een héél goede stap in de richting doen om deze te laten vervallen.
Maar CDA wil er gewoonweg niet aan
[..]
http://www.wortelboer.com/info/brandstof.htm
Hier kun je dus erg goed zien hoe oneerlijk het is,nationale transporteurs kunnen niet meer concureren tegen buitenlandse transporteurs die hier het nationale werk meepikken.En dit kan oa jouw boterham zijn....
[..]
Nogmaals, het gaat niet om de zoveelste prijsstijging, het gaat om de idioot hoge brandstofprijs,dit omdat er véél, héél erg véél accijns op zit
Nee Eigenlijk dus wel ivm %quote:Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45
Dat verschil van 40 cent komt niet door de accijns neem ik aan?
Procentenberekening...quote:Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45
Trouwens heeft het ook met accijns te maken want dat gaat met percentage.quote:Op maandag 5 september 2005 11:31 schreef PLAE@ het volgende:
Nee, de OPEC moet meer produceren en Shell moet de prijzen laten zakken. (nouja alle oliemaatschappijen natuurlijk maar aangezien Shell de marktleider is).
Dat gaat de OPEC dus echt niet doen. De halve bedoeling van de OPEC is dat zij nu wel nog olie hebben.quote:Op maandag 5 september 2005 11:31 schreef PLAE@ het volgende:
Nee, de OPEC moet meer produceren en Shell moet de prijzen laten zakken. (nouja alle oliemaatschappijen natuurlijk maar aangezien Shell de marktleider is).
wat is dat nou voor een antwoord.. geef nu gewoon eens een normaal antwoord... of reageer dan gewoon niet blaatschaap!!quote:Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg. Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
dan weet je ook direct wat voor een volk er op die "maasale protest actie op 16 septmber" van de partij isquote:Op maandag 5 september 2005 09:22 schreef Fidelis het volgende:
http://carforums.nl/1.gifspelfouten in de banner
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is het ook, alleen de btw is procentueel. Accijns is ca. 90 ct per liter, ongeacht de grondprijs.quote:Op maandag 5 september 2005 11:32 schreef PLAE@ het volgende:
ah ik dacht dat het gewoon een vaste prijs was.
"Dit is de voicemail van 112, vanwege de hoge benzineprijzen rijden er deze week geen politie, brandweer en ambulance's".quote:Op maandag 5 september 2005 01:47 schreef siekman het volgende:
iedereen 1 week de auto laten voor wat ie is
dus niet rijden
zeg er even bij dat je een "vrijwillige" donatie van een X bedrag moet doneren aan de staat monaco. Oh en het bedrag is in iedere gevel met zes nulletjes.quote:Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:
Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
ik betaal me godverdomme ook scheel aan belastingen ed. en ik krijg er geen stufi voor terug mjah 50 euro per maand en die gaan dan weer naar de zorgverzekering.. en mn zorgverzekeringspremie verdrievoudigd volgend jaar en denk maar niet dat ik een cent meer stufi krijg...quote:Op maandag 5 september 2005 10:51 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Waarom zou je wel tegen belastingen zijn? Wil jij geen pensioen, wegen, straatverlichting, gezondheidszorg, politie, leger en noem maar op?
als je weet wat de regering met gas voor heeft wil je dat anders ook niet hoorquote:Op maandag 5 september 2005 18:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Iedereen zeuren, maar niemand denkt erover om es te kijken of een investering in een gastank zich zou terugbetalen..........
Scheel betalen aan belastingen als student??? Dat zal heus meevallen...quote:Op maandag 5 september 2005 18:34 schreef Youp het volgende:
[..]
ik betaal me godverdomme ook scheel aan belastingen ed. en ik krijg er geen stufi voor terug mjah 50 euro per maand en die gaan dan weer naar de zorgverzekering.. en mn zorgverzekeringspremie verdrievoudigd volgend jaar en denk maar niet dat ik een cent meer stufi krijg...
dat dat achterlijke kutvolk van mijn leeftijd dat een uitkering zit te trekken verdomme maar gaat werkenen alle andere uitkeringstrekkers die geen poging doen tot nieuw werk vinden mogen ook sterven
benzine, btw op alles dat ik koop, wegenbelasting.. gelukkig mn auto een oldtimer en overigens ook geschorst... maar mn motor nietquote:Op maandag 5 september 2005 19:11 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Scheel betalen aan belastingen als student??? Dat zal heus meevallen...
Het enige gas in mijn auto is een flinke scheet na een avondje stappen....quote:Op maandag 5 september 2005 19:17 schreef yup het volgende:
Flick jij moet mediteren.
Weet je wat ik bedoel ?
Je moet je tot het geloof van LPG G3 keren.
Koop gewoon een LPG G3 auto, kan niks mee gebeuren, JIJ BENT MONTEUR dus zowiezo heb jij een dikke voordeel (koppakking lek ? Vervang ik wel effe binnen een paar uurtjes.)
Lach je SCH achtige personen vierkant in hun gezicht uit.
Je hebt wellicht meer slijtage, maar al moet je om de 2 jaar je complete motor opnieuw laten reviseren, dan nóg ben je met lpg goedkoper uitquote:Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het enige gas in mijn auto is een flinke scheet na een avondje stappen....![]()
Wil je je motor slopen dan moet je gas kopen....
Maar back ontopic, anders vergal ik (alweer) een topic!
Jij weet niet wat een motor reviseren kost incl. in en uitbouwen.Wel eerlijk alles tellen incl. arbeidsloon.quote:Op maandag 5 september 2005 20:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt wellicht meer slijtage, maar al moet je om de 2 jaar je complete motor opnieuw laten reviseren, dan nóg ben je met lpg goedkoper uit![]()
Blijft wel: ook lpg rijders moeten zo nu en dan benzine tanken, en als iedereen gas gaat rijden dan ontdekt de staat weer een nieuwe melkkoe, nu wordt lpg nog redelijk gespaard mbt. accijnzen etc.
Dus laat iedereen die vooroordelen maar houden trouwens ook![]()
Mwah, heb zelf bijna motor revisie moeten ondergaan, rij ook op lpg en men dacht dat mijn kleppen waren verbrand (gelukkig bleek het achteraf slechts een Luchtmassameter te zijn) maar de prijsopgave was tussen de ¤ 1.500 en de ¤ 2.500.quote:Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een motor reviseren kost incl. in en uitbouwen.Wel eerlijk alles tellen incl. arbeidsloon.
vandaar dat ik absoluut dieselfan ben,na eigen LPG ervaringen....
neen, diesels stoten nog altijd een berg roet uit.. alleen bij de nieuwere diesels zijn de deeltjes kleiner >> en meteen giftiger voor de omgevingquote:Op maandag 5 september 2005 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, heb zelf bijna motor revisie moeten ondergaan, rij ook op lpg en men dacht dat mijn kleppen waren verbrand (gelukkig bleek het achteraf slechts een Luchtmassameter te zijn) maar de prijsopgave was tussen de ¤ 1.500 en de ¤ 2.500.
Ik bespaar met lpg per jaar al gauw ¤ 1.700,-!![]()
(Maar wellicht dat ik later ook diesel ga rijden hoor, dat hoge koppel spreekt mij wel aan, net als de bekende betrouwbaarheid van die diesels, die met gemak boven de 3 ton draaien).
Maar goed, back ontopic inderdaad:
Diesel is ook al over de ¤ 1,- grens, en dat vindt ik ook absurd, bovendien vindt ik de hogere accijns en wegenbelasting voor diesels ook belachelijk want de nieuwere diesels beginnen zo langzamerhand zelfs schoner te worden dan de benzine-uitvoeringen (had laatst een bericht van gelezen, weet alleen niet meer waar).
op een grote hoop ipv in de atmosfeer en jouw longen....quote:Op maandag 5 september 2005 21:55 schreef daNpy het volgende:
En dat roetfilter... waar komt dat straks terecht met alle opgevangen roet?
Juist.
Dat noemen ze nou creatief geld innen. Geef het 2 namen en je vangt dubbel geld!quote:Op maandag 5 september 2005 22:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Het meest vreemde vind ik nog dat je BTW betaald over de belasting, dus je betaald belasting voor de belasting![]()
welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijsquote:Op maandag 5 september 2005 22:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Het meest vreemde vind ik nog dat je BTW betaald over de belasting, dus je betaald belasting voor de belasting![]()
Is die BPM serieus zo hoog??quote:Op maandag 5 september 2005 22:15 schreef Youp het volgende:
[..]
welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijs
totaalprijs + 19% btw = consumentenprijs
Tegen de tijd dat ik een auto koop, zijn de beginprijzen ~¤60.000, dus...quote:Op maandag 5 september 2005 22:21 schreef Youp het volgende:
zijn er nou werkelijk mensen hier in nederland die niet weten wat er met dit @#^%@#$% land aan de hand is?
maasalequote:Op maandag 5 september 2005 09:22 schreef Fidelis het volgende:
http://carforums.nl/1.gifspelfouten in de banner
![]()
![]()
![]()
![]()
Iedereen zijn foutjesquote:Op maandag 5 september 2005 22:21 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Volgens mij staat er eurocent, Sherlock.![]()
die banner is gisteravond om 12 uur snel in elkaar geflansd door iemand, ben blij dat iemand nog moeite doetquote:
niks mis met lekker touren op de motor...quote:Op maandag 5 september 2005 22:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Iedereen zijn foutjes
zoals mensen die het nodig vinden om "voor hun plezier" 1000 km per week te rijden enzo![]()
![]()
quote:Op maandag 5 september 2005 22:18 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Is die BPM serieus zo hoog??![]()
I hope they burn, and die!![]()
en dan koop je dus een auto van 30.000 euroquote:Op maandag 5 september 2005 22:22 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik een auto koop, zijn de beginprijzen ~¤60.000, dus...![]()
Jah, dan snap je het inderdaad niet...quote:Op maandag 5 september 2005 19:52 schreef innovative het volgende:
Even, ligt het aan mij of is de logica achter deze actie ver te zoeken?
De brandstofprijzen zijn torenhoog omdat olie schaars begint te worden. Wat gaan we dus doen? Zinloze kilometers maken waarbij we brandstof à veel geld per liter gebruiken. Dokken dus, om op een plek te komen waar je in principe niks te zoeken hebt en vervolgens in de file nog meer van die hele dure brandstof weg te gassen.
Gevolg 1: tank leeg, kost al gauw een berg geld en juist dáár wil men tegen ageren.
Gevolg 2: Brandstof die toch al schaars is wordt verbruikt, dan is er dus nóg minder brandstof, stijgen de prijzen weer en kun je slechts jezelf er op aan kijken. Okee, zó veel zal er niet verbruikt worden, maar het hele probleem komt uit schaarste en dan ga je dus nóg meer gebruiken...
Zal wel liggen aan het feit dat ik een vrouw ben, maar de logica ontgaat me volledig. Blijf dan een week thuis of ga fietsen, ofzo... Indien een auto nodig is, zorg voor een mogelijkheid om te carpoolen, scheelt zo al 75% van de auto's op de weg volgens mij als ik om me heen kijk naar al die mensen alleen in de wagen (én in de kosten en het opraken van het zooitje!) en het lijkt mij een véél duidelijker signaal als we dat een tijdje vol houden.
Geef het dan uit aan nuttige zaken!quote:Op maandag 5 september 2005 23:21 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Jah, dan snap je het inderdaad niet...
De overheid loopt te mekkeren dat het zo slecht gaat met de economie, en tegelijkertijd verdienen ze over de ruggen van de mensen die die economie op het spoor moeten zetten... Elke cent die de oliemaatschappijen uit economisch oogpunt meer zouden moeten zien (schaarste), kost de consument 3 cent... Onder andere dus omdat je belasting betaalt over de gestegen accijnzen in de vorm van BTW...
Hetzelfde ritje naar je werk kost zo ineens binnen een jaar de 40% meer dan een jaar geleden... Terwijl uit de schaarste een prijsstijging van 10% zou volgen... Vind je het gek dat niemand geld overhoudt om geld uit te geven...
Dus hell yeah aktie voeren... Laten ze maar eens de accijnzen verlagen of vast pinnen...
Nu komt het alleen uit de portemonnee van de automobilist, ook niet echt eerlijk, of wel?quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
België : 1,35quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Ophoeren met die pauper-actie!
D'r wordt in NL veel te veel brandstof nutteloos verbruikt. Ik zie nog steeds allemaal opgeschoten Golf II-losers met 75 p/u hun rondjes draaien door de woonwijken hier. Benzineprijs aub stabiliseren op een prijspeil dat zij niet op kunnen brengen!
Mensen kijken graag tot maximaal de neuspunt. Tig procent is accijns. Goed, stel dat de overheid besluit tot verlaging van die accijns ipv de beloofde bevriezing. Gaan we nog meer rijden.Ik weet ook wel dat het voor een rechts iemand als ik not done is om over uitstoot en milieu te balken, maar ik doe het lekker toch! Ik heb kinderen en ik zou het fijn vinden als die over 30 jaar ook nog een normale hoeveelheid zuurstof in hun longen kunnen krijgen.
Nog een punt als de overheid besluit tot accijnsverlaging. Gaan ze na een half jaar een plan lanceren om gederfde inkomsten weer terug te winnen. Ook via accijnsen of gewoon een belastingverhoginkje ofzo. We leven nu eenmaal in een land dat wanhopig probeert een verzorgingsstaat te blijven. En dat kost de nodige ¤¤¤¤ ! Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Kortom, nutteloos en nodeloos gezeik over die brandstofprijzen.
Ga toch fietsen...
...
...
... en nadenken!
nee,maar 30 cent van die verhoging welquote:Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
En een nieuwe?quote:Op dinsdag 6 september 2005 02:50 schreef Googolplexian het volgende:
[bla]
Dit is een oude tabel maar geeft goed aan hoe Nederland de automobilist (edit: onder andere) het hardst te grazen neemt. Geblazen hatchbacks heb je ook in Spanje en VOORAL in Slowakije.
[bla]
Daarbij staat NL op 1,603quote:
Het zijn nuttige dingen, maar als je je afvraagt waarom we in een recessie blijven steken, is dit wel een van de grootste redenen...quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:55 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Geef het dan uit aan nuttige zaken!![]()
En de accijnsen worden bevroren, dus ...![]()
Zéér nobel!quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Ophoeren met die pauper-actie!
D'r wordt in NL veel te veel brandstof nutteloos verbruikt. Ik zie nog steeds allemaal opgeschoten Golf II-losers met 75 p/u hun rondjes draaien door de woonwijken hier. Benzineprijs aub stabiliseren op een prijspeil dat zij niet op kunnen brengen!
Mensen kijken graag tot maximaal de neuspunt. Tig procent is accijns. Goed, stel dat de overheid besluit tot verlaging van die accijns ipv de beloofde bevriezing. Gaan we nog meer rijden.Ik weet ook wel dat het voor een rechts iemand als ik not done is om over uitstoot en milieu te balken, maar ik doe het lekker toch! Ik heb kinderen en ik zou het fijn vinden als die over 30 jaar ook nog een normale hoeveelheid zuurstof in hun longen kunnen krijgen.
Nog een punt als de overheid besluit tot accijnsverlaging. Gaan ze na een half jaar een plan lanceren om gederfde inkomsten weer terug te winnen. Ook via accijnsen of gewoon een belastingverhoginkje ofzo. We leven nu eenmaal in een land dat wanhopig probeert een verzorgingsstaat te blijven. En dat kost de nodige ¤¤¤¤ ! Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Kortom, nutteloos en nodeloos gezeik over die brandstofprijzen.
Ga toch fietsen...
...
...
... en nadenken!
quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:08 schreef ElectricEye het volgende:
Wauw!![]()
afbeelding
* zet deze even op z'n verlanglijstje voor SInterklaas. Puike bak.
Ziet er goed uit, loopt goed, lekker veel ruimte en nog super sportief ook.
Zeer mooie auto.
(zegt een tot voor kort anti-Opelaar. Totdat-ie in de nieuwe 2.2 liter Vectra reed. Wat een fijne auto!!!!)
quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:25 schreef Fulcrum_X het volgende:
Frankrijk verlaagt belasting om hoge brandstofprijs
quote:Het besluit volgt op een blokkade van brandstofopslagplaatsen door onafhankelijke transporteurs die boos waren over de hogere brandstofprijzen.
Gaan wij ook doen, op 16 septemberquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:34 schreef daNpy het volgende:
In Frankrijk voeren ze tenminste wél actie.
quote:
Als je écht zo meedenkend zou zijn dan zou je het niet in je hoofd halen om een benzine slurpernde 2.2 liter voor je deur te willen hebben ,maar dan had je gekozen voor een Agila of een Lupo...quote:Op woensdag 7 september 2005 22:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
![]()
Het feit dat ik vind dat die Opel een mooie auto is, heeft niets te maken met mijn idee dat dure brandstof helpt om de auto te laten staan voor nutteloze of anders te bereizen kilometers.
Ook een mooie(re) auto voor de deur zal niet betekenen dat ik niet meer de dagelijkse 20 km op het fietsje afleg!
Praat geen poep man, helemaal als je er geen verstand van hebtquote:Op maandag 5 september 2005 22:15 schreef Youp het volgende:
[..]
welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijs
totaalprijs + 19% btw = consumentenprijs
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |