Mijn kapper is een stuk duurder, 10 euro voor 5 minutenquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:40 schreef Karina het volgende:
Ik kom net bij de kapper vandaan, geknipt en geverfd, dat kostte mij maar liefst 54 Euro! Ik heb daar precies 2 uur gezeten, dat is dus maar liefst 27 Euro per uur, vind ik nogal een fors bedrag.
Wat betalen jullie en wat doet de kapper daarvoor?
Leek me ook een goed idee want een winkel in het centrum van R'dam is duurder dan Lutjesbroek dus zal knippen ook duurder zijn. Ik betaal 20 euro voor wassen en knippen in R'dam centrum.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:05 schreef LowJoe het volgende:
Toch wel grote verschillen dus.....Mischien helpt als men er bij vermeld waar men woont?
Ik in Almere moet 21 euro betalen voor wassen en knippen als man...
35 euro voor wassen knippen en fohnen (1 a 1 1/2 uur). Maar he, zo wereldschokkend hoog is dat uurtarief niet, hoor, als je je bedenkt dat daar ook personeelskosten, materiaal, pand, etc. van moet worden betaald.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:40 schreef Karina het volgende:
Ik kom net bij de kapper vandaan, geknipt en geverfd, dat kostte mij maar liefst 54 Euro! Ik heb daar precies 2 uur gezeten, dat is dus maar liefst 27 Euro per uur, vind ik nogal een fors bedrag.
Hoezo, veel meer werk? Dat moet toch ook een half uur intrekken waarin ze er niks aan hoeven te doen?quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:55 schreef Karina het volgende:
Als je de prijs per uur berekent is alleen knippen dus vele malen duurder dan verven (of permanenten). Terwijl verven veel meer werk is en je ook nog voor de verf betaalt.
In Almere Havenquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:05 schreef LowJoe het volgende:
Toch wel grote verschillen dus.....Mischien helpt als men er bij vermeld waar men woont?
Ik in Almere moet 21 euro betalen voor wassen en knippen als man...
Hé, jij bent de modquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:15 schreef ElisaB het volgende:
Is dit niet meer iets voor LIF?
Ik betaal hetzelfde voor knippen en kleuren. Ik zit soms twee uur, soms drie uur. Dus dat omrekenen naar uurprijs gaat bij mij niet echt op.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:40 schreef Karina het volgende:
Ik heb vrij lang haar, dus voordat alle verf erin zit, dat duurt wel even.quote:Op zaterdag 3 september 2005 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoezo, veel meer werk? Dat moet toch ook een half uur intrekken waarin ze er niks aan hoeven te doen?
quote:Op zondag 4 september 2005 01:16 schreef McMarco het volgende:
¤ 11,35 voor knippen (ben 20). Sta gelukkig in 10 minuten alweer buiten
Wat heb ik een grafhekel aan dat gezwets bij de kapper zeg. Knip gewoon snel en hou verder je waffel.
idemquote:Op zondag 4 september 2005 00:56 schreef DrXLTrouble het volgende:
18,50 voor knippen en een bak koffie (man)
Tja dat gezwets over niks..quote:Op zondag 4 september 2005 09:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat moet ie dan doen, de hele dag z'n bek dichthouden en niets zeggen? Dan duurt de dag erg lang volgens mij.. Gewoon beetje ouwehoeren over koetjes en kalfjes, en in jouw geval hoeft dat dus maar 10 minuten te duren, en 1x in de maand ofzo? Daar valt toch wel overheen te komen
![]()
Het is Lutjebroekquote:Op zaterdag 3 september 2005 12:16 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Leek me ook een goed idee want een winkel in het centrum van R'dam is duurder dan Lutjesbroek dus zal knippen ook duurder zijn. Ik betaal 20 euro voor wassen en knippen in R'dam centrum.
Idd. Heel raar.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:47 schreef ReDoX het volgende:
Pf mijn kapper kost ook 15 euro ofzo, en m'n haar groeit zó snel :S
Nu ben ik eigenlijk van plan om een tondeuse te gaan kopen. M'n haar is meestal zo'n 15-20mm bovenop en ik doe 't dan met gel een beetje recht omhoogde zijkanten doet de kapper normaal altijd wat korter.
Zou het heel raar staan om met een tondeuse gewoon alles met 15-20mm te doen, dus ook de zijkanten? Beetje zonde om nou zo'n ding te kopen en het ziet er dan heel raar uit
Hehe 5-10cm is wel weer heel langquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef ymme het volgende:
[..]
Idd. Heel raar.
Doe dan bovenop 15-20 cm, en de zijkanten 5-10 cm..
foto?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:04 schreef BrauN het volgende:
Ik laat mijn gezuster wekelijks mijn hoofd bewerken met de tondeuse. Gratis en het ziet er prima uit. Misschien van de winter m'n haar toch maar weer eens laten groeien, maar voorlopig bevalt dit wel.
Wel vernieuwend zo, baard en bril d'rafquote:Op maandag 3 oktober 2005 20:45 schreef BrauN het volgende:
[..]
[afbeelding]
Disclaimer: Ik had 10 uur autogereden, vandaar die rotte bek.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:03 schreef Molluck het volgende:
20 euro voor knippen inclusief wassen
Standaard dingen gaan tot max 12mm ofzo.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:39 schreef ReDoX het volgende:
10 euro is best goedkoop, zoiets kost het hier bij de kapperschool al.
Is zoiets met een tondeuse een beetje eenvoudig te fixen?
Waar in Utrecht ?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:46 schreef Quinazoline het volgende:
18 voor wassen en knippen in utrecht
Doe maar goedkoopquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:32 schreef Sessy het volgende:
2-5 Euro. Ik ga altijd in Rusland of in de Oekraine naar de kapper![]()
Ben een meisje.
huh? Ik vond zweden echt veel en veel goedkoper wat de kappers betreft.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:57 schreef ennuik het volgende:
Veel, veel, veel te veel.
Knippen, kleurtje, wassen en stylen. Kopje thee met een koekje. In totaal 2,5 uur en 880 Zweedse kronen = 92 euro (!!!) kwijt. In Nederland was dit altijd tussen de 50 en 60 euro maar ik heb het hier niet goedkoper kunnen vinden.
Echt waar? Ik heb het nog niet goedkoper kunnen vinden. De kappers waar jij het over hebt, zaten die in Stockholm? Buiten Stockholm gaan de prijzen behoorlijk naar beneden, naar het schijnt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:24 schreef boskov het volgende:
[..]
huh? Ik vond zweden echt veel en veel goedkoper wat de kappers betreft.
Ziet dat er dan nog uit als haar na 2 jaar zonder kapper?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:57 schreef briana_muirinn het volgende:
Eens in de twee jaar of zo knipt mijn moeder mijn haar, kost me een pot thee en wat lekkere versnaperingen
De een na laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest was geloof ik nog in het gulden tijdperk, ik had mijn haar tot mijn middel en het was een beetje scheefgegroeid/gespleten onderaan.
De kapster vroeg hoeveel ze eraf mocht halen, ik antwoordde een centimetertje of drie om het weer recht te knippen.
Even later vielen er plukken van 10! centimeter naast me neer en had ik kort haar tot net onder mijn schouderbladen, omdat ze zulk lang haar niet mooi vond....
Ik ben daar dus nooit meer geweest...
De keer daarna ben ik naar een andere kapster geweest, met erg lang haar ben ik geloof ik niet zo populair bij kapsters. Toen de vrouw aan de balie vroeg of ik mijn haar wilde laten wassen, knippen en in model brengen heb ik ja gezegd. De leerlingkapster keek op dat moment een beetje zuur, ik begreep algauw waarom..
Ze moest mijn haar wassen in een heeel erg klein bakje... Daarna een soort maskerspulletje ofzo, uitgespoeld, mijn haar werd drooggewreven en geknipt, en daarna in model gefeuhnd met een soort krul naar binnen onderaan.
Zo braaf en mooi in model leek mijn haar net of het van iemand anders was, dat was echt mooi.
Intussen komt mijn haar tot mijn stuitje, en voel me niet zo welkom als ik naar een kapper ga, dat bewaar ik wel voor als ik ga trouwen of zo.
Moeders is veel goedkoper![]()
het nadeel is alleen wel dat ik soms dan haar haar moet kleuren met die vieze ammoniakzooi
Kijk is naar normale uurtarieven. 27 euro minus btw = 22 euro - loon = 12 euro enzovoort...quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:40 schreef Karina het volgende:
Tering zeg, kreeg je er een pijpbeurt bij ofzo?quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:29 schreef wh00t het volgende:
36,50 euro, wassen-knippen.
Herenkapper ja...![]()
*proest*quote:Op zondag 4 december 2005 06:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
een likeurtje en een vrouwelijke kapper.
voor 5 euro wil ik de tondeuse er wel overheen halen hoorquote:Op zondag 4 december 2005 13:46 schreef Springsteen27 het volgende:
Jezus ik moest gisteren weer...echt ik zit nog geen kwartier in die godvergeten stoel. Eerst twee minuten wassen, tien minuutjes knippen (lees: acht minuten tondeuse, twee minuten herstelwerk met de schaar)...¤ 20,-
Iemand in de buurt van Roosendaal die het thuis doet voor minder?
Dan moet je wat bijbetalen.quote:Op zondag 4 december 2005 13:30 schreef euh.. het volgende:
[..]
*proest*
Ik las "een likbeurtje van de vrouwelijke kapper"
De clerqstraat/bilderdijk vlakbij kinkerstraat? Die is nl een soort van semi hip en kost idd 30 euroquote:Op zondag 4 december 2005 22:39 schreef Roellio het volgende:
Laatst hier in Amsterdam bij zo'n semi-hippe kapper geweest. Alleen knippen 30 euro!
Leeuwarden ligt een beetje uit mijn richting, dan zou ik kwa kosten van het reizen ernaar toe nog veel duurder uitzijn dus laat maar zittenquote:
Gaat bij mij binnenkort gebeuren, ik weet niet wat ik moet verwachtenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:35 schreef ennuik het volgende:
Heeft iemand ervaring met "kappers model" zijn? Een hippe salon vraagt hier om modellen die kosteloos geknipt / gekleurd / ed kunnen worden. Klinkt goed, is goedkoop, lijkt me alleen dat je geen enkele inspraak hebt.
Heeft iemand horror verhalen of juist positieve ervaringen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |