abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2044735
Het viel me op dat er nog geen topic over deze geweldige singer/songwriter was. Ik ben sinds ongeveer 2 jaar best wel een beetje fan van deze man. Ik ben begonnen met Mule Variations en inmiddels heb ik geloof ik al zo'n 10 cd's van hem.

Met zijn jaren 70 werk was ik nog niet zo bekend maar dit weekend heb ik op een beurs in een box de albums 'small change', 'blue valentine' en 'heartattack and vine' gekocht. Daarvoor had ik alleen 'the early years vol.1'. Ik vond het opvallend dat hij kennelijk op zijn jaren 70 albums al is begonnen met die donkere, diepe stem. Nummers als Jersey Girl, Ruby's arms, Tom Traubert's bleus, invitation to the blues deden meteen dat speciale Tom Waits gevoel bovenkomen. Echt fantastisch. Deze drie cd's zullen de komende weken nog veelvuldig in mijn cd-speler zitten.

Mijn favoriete Tom Waits cd's zijn waarschijnlijk Rain Dogs en Mule Variations, maar ik moet zeggen dat alles erg dicht bij elkaar zit.

Ik ben van plan binnenkort nog de eerste cd(small change) te halen.

Maar goed, zijn er hier meer mensen die deze muziek kunnen waarderen? Misschien zelfs mensen die hem live hebben gezien in 1999?

Hoe dan ook, hierbij open ik het grote Tom Waits topic!
En als ik een topic over het hoofd heb gezien nodig ik hierbij de moderators uit om het meteen maar weer te sluiten!

Hmmzz....
pi_2044810
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:03 schreef -Wepeel2- het volgende:
...
Ik ben van plan binnenkort nog de eerste cd(small change) te halen.
...
correctie: Small Change is niet zijn eerste plaat, da's volgens mij Closing Time.. en die is errug goed.

Swordfishtrombones vind ik ook één van de betere. Evenals Rain Dogs

Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
pi_2044858
Rain dogs...

Ken (nog) niet zo heel veel van hem, maar dat komt nog wel, want wat ik wel ken smaakt naar meer

Wat ik zo leuk vind is dat hij die 'doorleefde' stem ook gewoon al op zijn vijfentwintigste had

Redactie Frontpage dinsdag 30 oktober 2001 @ 20:14:40 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2044864
Het enige dat ik van hem ken is Jezus' Blood Never Failed Me.
pi_2044892
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:10 schreef yellow_snow_ het volgende:

[..]

correctie: Small Change is niet zijn eerste plaat, da's volgens mij Closing Time.. en die is errug goed.

Ja dat bedoelde ik ook. Small change heb ik net gekocht
Hmmzz....
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 oktober 2001 @ 20:20:36 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_2044941
Heb vandaag nog een live-cd van 'm gedraaid.

Bijna al z'n platen zijn geweldig.

Favorieten :

Nighthawks at the diner
Small change
swordfishtrombones
Rain dogs

En hij heeft nog humor ook.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2045026
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:20 schreef tong80 het volgende:
Heb vandaag nog een live-cd van 'm gedraaid.
Hmzz, welke?

Ik heb aan bootlegs van hem
- Alice demo's (nooit uitgebrachte opnames voor een musical)
- at the cirkus 14 juli 1999 (van mp3 overgezet)
- Seven Dollar suits - live in concert 1999 (wel aardig, niet alle opnames even goed, is overigens te verkrijgen via www.cd-uitleen.nl)

Hmmzz....
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 oktober 2001 @ 20:33:53 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_2045095
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:28 schreef -Wepeel2- het volgende:

Hmzz, welke?

Big time. Uit 1988.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_2045195
de wat onbekendere Franks Wild Years en The Black Rider zijn ook geweldige platen. Deze klinken soms zelfs wat cabaretesk.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar, dann müßte ich nicht mehr schrei'n, alles wär' so klar.
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 oktober 2001 @ 20:50:14 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_2045279
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:42 schreef yellow_snow_ het volgende:
de wat onbekendere Franks Wild Years en The Black Rider zijn ook geweldige platen. Deze klinken soms zelfs wat cabaretesk.
Franks Wild Years is van oorsprong een door Tom Waits geschreven musical.

Laat Joop vd Ende het maar niet horen.

pi_2045337
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

Franks Wild Years is van oorsprong een door Tom Waits geschreven musical.

Laat Joop vd Ende het maar niet horen.

Met Bill van Dijk in hoofdrol?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  dinsdag 30 oktober 2001 @ 21:00:04 #12
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2045365
Als je z'n werk door de jaren heen volgt hoor je juist die stem steeds verder verslijten. Op 'Closing Time' en 'Heart of Saturday Night' is het nog een beetje een jazzy crooner (ook mooi hoor ), gaandeweg wordt z'n stem steeds donkerder, maar verandert ook het soort materiaal dat hij speelt. Zelf vind ik de live-cd Big Time (schijnt ook een film van te zijn ) ook erg goed, maar bijna alles wat ik van 'm heb is geweldig.

Ik heb hier ook nog een videoband liggen met zijn uitzending van 'Storytellers', die is ook erg tof.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 oktober 2001 @ 21:11:38 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_2045478
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:00 schreef Zanderrr het volgende:

Ik heb hier ook nog een videoband liggen met zijn uitzending van 'Storytellers', die is ook erg tof.

En vergeet z'n rol in Down by Law ( Jim Jarmusch ) niet. Samen met Roberto Begnini. Ook zéééér de moeite waard.

Waarschijnlijk kan ie ook nog Pantomime, Kantklossen en turfsteken, maar daar heb ik zo snel geen voorbeelden van bij de hand.

dinsdag 30 oktober 2001 @ 21:13:13 #14
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2045498
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:57 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Met Bill van Dijk in hoofdrol?

Neuh,

meer iets als

Frank Bauer's Wild Years

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2046176
quote:
Kijkt Xander lief aan
Die opname zou ik echt heel graag willen hebben. Ik heb wel de mp3's van de show, helaas zitten daar nogal vaak tikken in, maar als ik via jou de video zou kunnen krijgen zou dat zeker niet verkeerd zijn.

Frank's wild years en The Black Rider heb ik ook. Bij Frank's wild years kan je heel duidelijk merken dat de muziek zich aanpast aan de verhaallijn (een man met niets die de top wil bereiken). Aan het begin van de cd een beetje café stijl muziek en aan het eind van de cd krijg je echte bombastische Las Vegas nummers. Leuk gedaan.

The Black Rider vind ik wel een leuke cd, maar ik luister hem niet vaak. Je moet er echt voor in de stemming zijn vind ik. Het is een erg fragmentarische plaat. Van Russian Dance word je overigens wel vrolijk

Voor mensen die de "musical" platen leuk vinden raad ik iig de Alice demo's aan. Deze opnames zijn dus nooit officieel verschenen:

Staan een aantal hele mooie nummers op zoals there's only one Alice, everything you think of is true en ...but there is never a rose.

Hmmzz....
pi_2046179
-edit: dubbelpost-

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 30-10-2001 23:19]

Hmmzz....
pi_2047762
*Schop*
Hij ging gisteren niet omhoog toen ik een post plaatste. Laatste post staat nog steeds op 9 uur terwijl die dus al rond 11 uur was. En dan ziet niemand mijn belangrijke oproep aan Xander
Hmmzz....
pi_2047839
Jaaa, Swordfishtrombones is goed! Staan idd ook erg grappige teksten op.

"Never could stand that dog..."

pi_2047851
Anouk - Tom Waits
Ik denk dat ik het wel eens eerder vergeten ben.
pi_2048491
quote:
Als je z'n werk door de jaren heen volgt hoor je juist die stem steeds verder verslijten. Op 'Closing Time' en 'Heart of Saturday Night' is het nog een beetje een jazzy crooner (ook mooi hoor ), gaandeweg wordt z'n stem steeds donkerder, maar verandert ook het soort materiaal dat hij speelt. Zelf vind ik de live-cd Big Time (schijnt ook een film van te zijn ) ook erg goed, maar bijna alles wat ik van 'm heb is geweldig.

Ik ben helemaal geen "teksten man" maar de tekst van 'Heart of Saturday Night' vind ik echt prachtig en het is een fijn liedje natuurlijk. Ik geef elk jaar een CD van Tom Waites aan mijn vader voor zijn verjaardag maar niet voor eerst zelf te luisteren en dan denk ik ik moet hem ook kopen maar moet toegeven dat ik (nog) nix van hem heb....
Aldus.
pi_2048500
ik heb Swordfishtrombones op LP. Dat is echt prachtig, vooral met hier en daar een duidelijke tik...
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_2048927
Ik vind de tekst (en ook de muziek) van Swordfishtrombone echt heel gaaf. De manier waarop hij de tekst voordraagt en vooral de heerlijke vaagheid van de tekst. En die laatste regel is ook een fantastisch eind van het nummer:
And if you think that you can tell a bigger tale
I swear to God you'd have to tell a lie

En dan komt er dus zo'n typische Tom Waits schreeuw achteraan. Eén van zijn beste nummers imho.

quote:
Swordfishtrombones

Well, he came home from the war with a party in his head
And a modified Brougham DeVille
And a pair of legs that opened up like butterfly wings
And a mad dog that wouldn't sit still
He went and took up with a Salvation Army Band girl
Who played dirty water from a swordfishtrombone
He went to sleep at the bottom of Tenkiller Lake(3)
He said, 'Gee, but it's great to be home'

Well, he came home from the war with a party in his head
And an idea for a fireworks display
And he knew that he'd be ready with a stainless steel machete
And a half a pint of Ballantine's each day
And he holed up in room above a hardware store
Cryin' nothin' there but Hollywood tears
And he put a spell on some poor little Crutchfield girl
And he stayed like that for twenty-seven years

He packed up all his expectations, he lit out for California
With a flyswatter banjo on his knee
With Lucky Tiger in his angel hair, and Benzedrine for getting there
They found him in a eucalyptus tree
Lieutenant got him a canary bird, and skanked her head with every word
And Chesterfielded moonbeams in a song
He got twenty years for lovin' her from some Oklahoma governor
Said everything this doughboy does is wrong

Now some say he's doin' the obituary mambo
Now some say that he's hangin' on the wall
Perhaps this yarn is the only thing that holds this man together
Some say that he was never here at all

Some say they saw him down in Birmingham
Sleepin' in a boxcar goin'by
And if you think that you can tell a bigger tale
I swear to God you'd have to tell a lie

Hmmzz....
  woensdag 31 oktober 2001 @ 16:26:57 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2050328
Er valt wel wat te fixen mbt tot die videoband, maar ik heb zelf maar een enkele videorecorder, dus ik ga dit weekend ff informeren of ik 'm bij een vriend kan laten kopieren.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2050470
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 12:16 schreef Imi het volgende:
Anouk - Tom Waits
ja moest ik ook meteen aan denken
pi_2050576
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 16:26 schreef Zanderrr het volgende:
Er valt wel wat te fixen mbt tot die videoband, maar ik heb zelf maar een enkele videorecorder, dus ik ga dit weekend ff informeren of ik 'm bij een vriend kan laten kopieren.
Dank dank dank!
Je moet me daarover maar even mailen:
sanderwullink@yahoo.com

Eventueel kan jij van mij wel die Alice demo's krijgen als je daar interesse in hebt.

Hmmzz....
pi_2051656
Ik snap trouwens niet waarom ze hem met 'Big in Japan' op Punkorama 4 hebben gesmeten
pi_2075264
Binnenkort 2 nieuwe Tom Waits cd's. Ze gaan nu dus ook eindelijk de Alice demo's officieel uitbrengen. Ik ben benieuwd of er nog verassingen zijn ten opzichte van de demo's van de Alice musical. Persoonlijk hoop ik dat de muziek van die cd iets spannender wordt, een aantal nummers vind ik toch iets te vlak. Maar goed, daar was het waarschijnlijk een demo voor.

Hier het nieuwsbericht:
Tom Waits to release two albums simultaneously
By JAM! Music

Tom Waits will simultaneously release two new albums of music based on theatrical projects.

Anti/Epitaph Records says Waits will release "Alice" and "Red Drum" on April 9. They will represent the singer's first new albums since his Grammy-winning "Mule Variations" set.

The company said both albums are largely acoustic affairs. "Alice" started as a musical stage production in the early 1990s, based on the life of Alice Liddell -- the girl who inspired "Alice In Wonderland."
Waits co-wrote the music with his wife Kathleen Brennan.

"Alice" was staged at Hamburg's Thalia Theater under the direction of Robert Wilson. Mojo Magazine reported some time ago that "Alice" was more accessible than Waits' more angular work such as "Black Rider." The demos for "Alice" have circulated among Waits collectors for several years, although this marks the project's first official release.

Anti said in their press release that the "Alice" songs are
"unforgettable haunting opiate songs played by piano, bass sax, Stroh violin, cello and vibes." Titles include "We're All Mad Here," "There's Only Alice," "Table Top Joe", and "Poor Edward."

"Red Drum" is based on another collaboration between Waits and director Wilson -- this one based on the story of Woyzeck, a poor soldier driven made by infidelity and medical experiments. The songs are performed in a
style that Anti described as "Tin Pan Alley meets Weimar Republic."

Titles mentioned for "Red Drum" tracks include "Coney Island Baby," "All The World Is Green", and "God's Away On Business."

Hmmzz....
pi_3570686
Er is weer wat informatie vrijgegeven over de nieuwe albums van Tom Waits, vandaar dat ik dit topic maar weer even een schop geef.

Ik ben zelf zeer benieuwd naar de cd 'blood money'. Van Alice heb ik de demo's al (zijn al ongeveer 10 jaar oud), maar ik ben wel benieuwd hoe de nieuwe opnamen klinken. Uiteindelijk zal ik beide cd's wel weer gaan kopen

Hieronder is de informatie te vinden over beide albums (bron: www.anti.nl)

quote:
1 Misery Is The River Of The World
2 Everything Goes to Hell
3 Coney Island Baby
4 All The World Is Green
5 God's Away On Business
6 Another Man's Vine
7 Knife Chase
8 Lullaby
9 Starving In The Belly Of A Whale
10 The Part You Throw Away
11 Woe
12 Calliope
13 A Good Man Is Hard To Find

ALBUM DESCRIPTION

BLOOD MONEY

"The higher that the monkey can climb
The more he shows his tail...
If there's one thing you can say
About mankind
There's nothing kind about man
You can drive out nature with a pitch fork
But it always comes roaring back again"
(Misery Is The River Of The World)

Blood Money is etched. It's scratched out in bold, dark lines with marimba, trumpet and bass clarinet and contains some of Tom Waits most memorable melodies. The songs are declarative, sardonic, unforgiving, musical dispatches from the bottom of the heap.

"Blood Money is flesh and bone, earthbound," said Waits. "The songs are rooted in reality: jealousy, rage, the human meat wheel...They are more carnal. I like a beautiful song that tells you terrible things. We all like bad news out of a pretty mouth. I like songs to sound as though they've been aging in a barrel and distressed."

"Life is whittled
Life's a riddle
Man's a fiddle that life plays on
When the day breaks and the earth quakes
Life's a mistake all day long
Tell me, who gives a good goddamn
You'll never get out alive..."
(Starving In the Belly Of A Whale)

Blood Money is a new collection of thirteen songs originally written and produced by Waits and longtime collaborator and wife Kathleen Brennan. "Kathleen and I are well suited to this material. She is hilarious, blasphemous and ominous. She's the brains behind Pa," said Waits.

Blood Money careens from the brutal to the tender with assaulting rhythms and romantic melodies. It's a grim musical deposition on the human condition, a dark mortality play where Tin Pan Alley meets the Weimer Republic.

"I'd sell your heart to the junkman baby
For a buck, for a buck
If you're looking for someone
To pull you out of that ditch
You're out of luck, out of luck"
(God's Away On Business)

"She's a rose, she's the pearl
She's the spin on my world
All the stars make their wishes
on her eyes"
(Coney Island Baby)

"Misery Is The River Of The World" and "God's Away On Business" have a percussive backbeat that sounds like a dead army of marching skeleton men. This signature rhythm first appeared on 1992's Bone Machine, but the army seems larger on these songs. Waits attributes that to a new percussion instrument: "There's a lot you can do with a giant four foot dried, curling, boomerang seed pod from the Botang Tree that grows only in Indonesia," said Waits.

Blood Money features musicians: Charlie Musselwhite (harmonica); Larry Taylor (bass); Andrew Borger (drums, marimba, percussion); Matthew Sperry (bass); Gino Robair (percussion); Bent Clausen (piano, marimba); Bebe Risenfors (bass clarinet); Ara Anderson (trumpet); Colin Stetson (clarinet, bass clarinet) and Waits on piano, chamberlain...and calliope.

"It's a 1929 pneumatic calliope with 57 whistles," said Waits. "It's no wonder they used them in the circus, it can be heard up to five miles away. The studio is in a canyon, we were in an old house there and people in neighboring communities complained of the noise. While playing, your face turns red, blood pressure goes up, your hair sticks up like Einstein's and you're sweating like you ran a mile, what's better than that?"

"Golden Willie's gone to war
He left his young wife on the shore
Will she be steadfast everyday?
While Golden Willie is far away
Along the way her letters end
She never reads what Willie sends"
(Another Man's Vine)

Blood Money is based on the socio/political play "Woyzeck," originally written by a young German poet Georg Buchner as a spare, cinematic piece in 1837 and inspired by the true story of a German soldier who was driven mad by bizarre army medical experiments and infidelity, which led him to murder his lover. Waits and Brennan wrote songs for an avant-garde production of "Woyzeck" directed by Robert Wilson. "Woyzeck" premiered in November, 2000 at the Betty Nansen Theater in Copenhagen and went on to win Denmark's version of the Tony for Best Musical last year.

The Danish production has toured extensively in Europe to sold-out houses and wide acclaim and comes to New York and Los Angeles this fall.

"A good man is hard to find
Only strangers sleep in my bed
My favorite words are good-bye
And my favorite color is red"
(A Good Man Is Hard To Find)

Blood Money contains songs from the bottom of the world. There is a feeling the songs are trying to reach you from another time or dimension, where there is an eerie vaudeville cabaret playing fado, parlour songs and cambias. Appropriately, the record ends its macabre tale with, "A Good Man Is Hard To Find." Ironic in the spirit of Dennis Potter's use of music in The Singing Detective or Pennies From Heaven, it is an oddly sanguine nostalgic adieu from a ship going down.

quote:
1 Alice
2 Everything You Can Think
3 Flowers Grave
4 No One Knows I'm Gone
5 Kommienezuspadt
6 Poor Edward
7 Table Top Joe
8 Lost In The Harbour
9 We're All Mad Here
10 Watch Her Disappear
11 Reeperbahn
12 I'm Still Here
13 Fish & Bird
14 Barcarolle
15 Fawn

ALBUM DESCRIPTION
ALICE

"But I must be insane
To go skating on your name
And by tracing it twice
I fell through the ice
Of Alice
There's only Alice"
(Alice)

Alice is one of the most distinctive of all Waits' creations, occupying its own corner in the odd-angled room that is Tom Waits' body of work. While there are the familiar parts--the redoubtable ragged voice, jazz ballads and poignant musings on death and longing--the whole is strange and exotic.

A devastatingly beautiful atmosphere made of sorrow and reverie, insanity and resignation, rises like a mist in Alice. It's a lyrical melancholia, a feeling that creeps in on the arms of Stroh violins and unabashed poetry. These are songs to fall into, and sometimes, to keep falling. There are fragile, haunted musings, and laments, mad ruminations, and tales of unrequited love and anthems from beyond the grave.

"Alice," said Waits, "is adult songs for children, or children's songs for adults. It's a maelstrom or fever-dream, a tone poem, with torch songs and waltzes...an odyssey in dream logic and nonsense."

"The ground is drinking a slow faucet leak
Your house is so soft and fading
As it soaks the black summer heat a light goes
On and a door opens
And a yellow cat runs out on the stream of hall light and into the yard
A wooden cherry scent is faintly breathing the air"
(Watch Her Disappear)

It's an odyssey he and Kathleen Brennan created together, in what is becoming one of the epic collaborations in music, going on over twenty years now.

"Kathleen is my Alice," said Waits. "We met on New Year's Eve, 1980. We used to play a game called 'Let's Go Get Lost.' She'd say 'turn here, turn here...until we were lost. It's kind of like writing songs together. In the studio, Kathleen will submerge herself in seven newspapers and a novel, and then at just the right time she'll raise her head and make a remark that will become the eyes and ears of the song. Will and Ariel Durant said, 'A book is like a quarrel. One word leads to another and may erupt irrevocably in blood or ink.' That's kind of like me and Kathleen writing. When we're totally lost, we know we have something."

Alice, once dubbed "the lost Tom Waits masterpiece" by the press, was originally done as an avant-garde opera directed by Robert Wilson for Hamburg's Thalia Theater in the winter of 1992. "Alice" was based loosely on Lewis Carroll's obsession with young Alice Liddell, the girl who inspired his Alice in Wonderland and Through The Looking Glass.

Working with Brennan, they wrote fifteen songs for the Wilson opera in the summer of 1992. The Thalia performed "Alice" for eighteen months, with an eclectic orchestra of Waits' design, but the composers did not record the songs until last summer (along with his forthcoming simultaneous new release, Blood Money).

"Songs are joining the dream of the listener, and completing a circuit that is really entirely your own," said Waits. These songs are unsure footsteps, in a strange house, in the dark.

"And you'll die with the rose still on your lips
And in time the heart-shaped bone
That was your hips
And all the worms they will climb
The rugged ladder of your spine
We're all mad here"
(We're All Mad Here)

Alice uses fantasy, exotic characters and images to evoke a man's inner world of loss and longing. The album opens with a haunting, smoky ode to "Alice" ("And so a secret kiss/Brings madness with the bliss...") then departs on a tour of the unlikely and seldom seen. The titles are like signposts to half-remembered dreams: "No One Knows I'm Gone," "Everything You Can Think," "Lost in the Harbour," "We're All Mad Here." Lyrics arrest, amuse, and transport. With "Barcarole" the album ends where it began: longing for what can never be. The song is a waltzing reverie with a musical fugue in its instrumental break that sounds like a cat walking on a piano.

"And I belong only to you
The water is filling my shoes
In the wine of my heart there's a stone
In a well made of bone
I will bring to the pond
And she's here in your pocket
And curled up in a dollar
And the chain from your watch
Around her neck
And I'll stay right here till it's time"
(Barcarole)

Bass saxophones, vibes, pump organ, French horns and a string trio of bass, violin and cello are arranged and played in ways uncommon to other Waits' recordings.

"The rain makes such a lovely sound
To those who are six feet under ground"
(No One Knows I'm Gone)

The musicians include: Dawn Harms, playing the Stroh, a violin affixed with a brass horn first devised so as to enable entire orchestra string sections to hold their own against brass: Matt Brubeck on cello; Larry Taylor on upright bass; Bebe Risenfors also on Stroh violin, plus viola, bass clarinet, marimba and clarinet; Carla Kihlstedt on violin, Colin Stetson on alto, tenor and baritone saxophone and clarinet; Ara Anderson on trumpet and baritone horn; Nic Phelps on French horn and trumpet; and Waits on piano, pump organ, Mellotron and Chamberlain vibes. "Table Top Joe" features a guest appearance by Stewart Copeland on drums with a piano solo by Bent Klausen.

When asked about the uncharacteristic arrangements, Waits said, "During the '70's, too many of my songs were drowning in strings. I didn't want to hear another blasted violin. So, we found string players who felt the same way about their instrument, formed an odd, skeletal chamber orchestra and tried to avoid all the old familiar phrases where strings love to play."

Lyrically and musically, the songs are part of a cycle where each song relates to what comes before and what will follow, as you listen, Alice is a puzzle that reveals as it unravels and makes a bold step forward for Waits.

[Dit bericht is gewijzigd door -Wepeel2- op 21-03-2002 20:30]

Hmmzz....
  donderdag 21 maart 2002 @ 20:19:58 #29
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_3570706
Is Tom Waits die vent van Big in Japan ? Dat is wel een relaxt nummer ja
pi_3570738
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 20:19 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Is Tom Waits die vent van Big in Japan ? Dat is wel een relaxt nummer ja
Ja die ja. Als je dat een goed nummer vindt moet je zijn hele cd 'Mule Variatons' eens luisteren. Is toch een van zijn meer toegankelijke cd's en tegelijk ook zo'n beetje zijn beste (maar dat is een mening). Heerlijk groezelig maar toch ook uitermate melodieus.
Hmmzz....
pi_3570954
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 20:22 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ja die ja. Als je dat een goed nummer vindt moet je zijn hele cd 'Mule Variatons' eens luisteren. Is toch een van zijn meer toegankelijke cd's en tegelijk ook zo'n beetje zijn beste (maar dat is een mening). Heerlijk groezelig maar toch ook uitermate melodieus.

En weet iemand wat dat is met die cd "used songs" die ik ergens heb zien liggen? is dat ook een nieuwe? en komt Mr. Waits nog eens richting Europa? Voor mijn part Parijs of zo? zijn er al tourdata bekend?
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_3571085
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 20:49 schreef _Maria_ het volgende:

[..]

En weet iemand wat dat is met die cd "used songs"

Dat is gewoon weer zo'n wazige verzamel-cd die niets toevoegt. Zie http://www.parool.nl/1012283421353.html voor recensie.
quote:
en komt Mr. Waits nog eens richting Europa? Voor mijn part Parijs of zo? zijn er al tourdata bekend?
Nee. Nog niets bekend. Ik hoop dat hij uberhaupt ooit nog een keer gaat touren. Laatste keer was 1999. En dan zal het wel erg lastig worden om kaarten te krijgen.
Hmmzz....
pi_3571621
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 20:59 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Dat is gewoon weer zo'n wazige verzamel-cd die niets toevoegt. Zie http://www.parool.nl/1012283421353.html voor recensie.
[..]

Nee. Nog niets bekend. Ik hoop dat hij uberhaupt ooit nog een keer gaat touren. Laatste keer was 1999. En dan zal het wel erg lastig worden om kaarten te krijgen.

Ik ken een aantal mensen, en niet van de snuggerste soort, die toen een kaart hadden, en in Utrecht zijn gaan kijken, dus zou aan een kaart geraken in principe vrijwel iedereen moeten kunnen lukken. Ik zoek eigenlijk gewoon een goede reden om naar parijs te gaan, of italie of zo. Hij gaat vast nog wel touren.
I say we line em all up and gun em all down, and we all celebrate when they hit the ground ~Transplants, We trust in you
pi_4172723
quote:
Op woensdag 31 oktober 2001 18:25 schreef WaterBlade7 het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom ze hem met 'Big in Japan' op Punkorama 4 hebben gesmeten
Ja idd, die gast heeft gewoon tijden lang op Epitaph records gestaan. Een Punkrock record! En volgens mij maakt die gast echt geen punk.

Waarom stond ie er nou op dan?

pi_4174872
quote:
Op maandag 13 mei 2002 15:52 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ja idd, die gast heeft gewoon tijden lang op Epitaph records gestaan. Een Punkrock record! En volgens mij maakt die gast echt geen punk.

Waarom stond ie er nou op dan?

Waarschijnlijk waren ze blij dat ze hem binnen hadden gehaald. En dat nummer (big in Japan) is een aardig uptempo nummer dus past nog enigzins op de plaat. Maar wel beetje vreemd ja. Vond ik ook. Maar uiteindelijk zit hij natuurlijk wel bij Epitaph, al is het maar bij een sublabel (anti- records).
Hmmzz....
pi_4175799
Erg goede versie van Downtown train heb ik van Tom Waits
You only live once
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:05:48 #37
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_6301177
Heb net "Alice" en "Blood Money" erbij!!

Vooral "Alice" is errug mooi!

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_6312029
In hoeverre verschilt de Alice die een tijdje geleden uitkwam van de demo die eerder in dit topic genoemd werd?
I've always been crazy, but it kept me from going insane (W.J.)
pi_6312190
Tom Waits Howling Woolf
  woensdag 16 oktober 2002 @ 19:26:40 #40
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_6317518
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 14:41 schreef Sellars het volgende:
In hoeverre verschilt de Alice die een tijdje geleden uitkwam van de demo die eerder in dit topic genoemd werd?
Geen idee... Ik ken de eerdere versie niet.
"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_6322919
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 14:41 schreef Sellars het volgende:
Een wereld van verschil.
Het zijn hele andere opnamen. Veel minder jazzy en rauwer. Veel meer een theatergevoel (denk aan The black rider). Minder consistent als album zijnde. Vooral interessant voor de fan denk ik, aangezien het wel werkopnamen betreft.

Ik vind in ieder geval de nieuwe versie van Alice mooier.
Hoewel....de versie van Reeperbahn op de Alice demo's blijft onovertoffen.

Hmmzz....
  donderdag 2 januari 2003 @ 23:00:22 #42
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_7675462
Waarom is Tom Waits eigenlijk beroemd? Kom op zeg, wat die man doet is geen zingen, dat is krassen. En dat kan ik ook wel
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  Moderator zaterdag 29 maart 2003 @ 21:50:34 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_9455910
ok omdat deze [Tom Waits] asylum years of island years ?? is dichtgedaan vraag ik het hier
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken Tom waits eigenlijk alleen maar van 2 verzamel cd's ( "used songs" en "beautifull maladies" respectievelijk asylum years en island years )

wat vinden jullie het beste als ik op deze verzamelaars af moet gaan doe mij dat het oudere werk maar asylumyears dus ...

Asylum :

Asylum Years Asylum 1984
Bounced Checks Asylum 1981
Heartattack and Vine Asylum 1980
Blue Valentine Asylum 1978
Foreign Affairs Asylum 1977
Small Change Asylum 1976
Nighthawks at the Diner Asylum 1975
The Heart of Saturday Night Asylum 1974
Closing Time Asylum 1973

island :

Beautiful Maladies Island 1998
The Black Rider Island 1993
Bone Machine Island 1992
Night on Earth Original Soundtrack Recording Island 1992
Big Time Island 1988
Frank's Wild Years Island 1987
Rain Dogs Island 1985
Swordfishtrombones Island 1983

recentere werk epitaph :

Blood Money Anti 2002
Alice Anti 2002
Mule Variations Epitaph 1999

maar ik ben benieuwd naar uw meningen ??

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_9462790
Ik vind het nieuwere werk absoluut beter, de de Island years en het werk op Epitaph.
In de jaren 70 heeft hij ook zeker een aantal sterke platen gemaakt, maar ook platen die te zeer dreven op het cliché beeld van de drinkende zanger. In zijn latere werk kreeg hij veel meer een eigen (meer interessante) stijl.

Van zijn jaren 70 werk vind ik Closing Time, Small Change, Heartattack and Vine.

Uit zijn latere werk vind ik Swordfishtrombones, Rain Dogs, Bone Machine, Mule Variations, Blood Money en Alice echt heel goed.

Hmmzz....
pi_9463057
TW rulez
quote:
Op donderdag 21 maart 2002 21:57 schreef _Maria_ het volgende:

[..]
Ik zoek eigenlijk gewoon een goede reden om naar parijs te gaan, of italie of zo. Hij gaat vast nog wel touren.

Goed plan! Als ie in Europa gaat touren, ga ik ook.
tabula rasa
  Moderator zondag 30 maart 2003 @ 14:46:59 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_9463766
quote:
Op zondag 30 maart 2003 13:58 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik vind het nieuwere werk absoluut beter, de de Island years en het werk op Epitaph.
In de jaren 70 heeft hij ook zeker een aantal sterke platen gemaakt, maar ook platen die te zeer dreven op het cliché beeld van de drinkende zanger. In zijn latere werk kreeg hij veel meer een eigen (meer interessante) stijl.

Van zijn jaren 70 werk vind ik Closing Time, Small Change, Heartattack and Vine.

Uit zijn latere werk vind ik Swordfishtrombones, Rain Dogs, Bone Machine, Mule Variations, Blood Money en Alice echt heel goed.

Tja dan moet ik toch nog maar eens een "gewoon" album van hem luisteren ipv alleen maar verzamelaars
pi_9463907
quote:
Op zondag 30 maart 2003 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja dan moet ik toch nog maar eens een "gewoon" album van hem luisteren ipv alleen maar verzamelaars

Ik zou beginnen met Mule Variations. Een van zijn meer toegankelijke 'latere' platen en wat mij betreft ook een van de beste.
Hmmzz....
pi_9463992
Tom Waits is tha bom!
Erg gave platen heeft 'ie gemaakt... Ook z'n recentere werk is niet verkeerd (BloodMoney )
pi_9465840
Tja, omdat Swordfishtrombones en Rain Dogs bij Island Years horen, is dat mijn favoriete Waits-tijdperk. Hoewel hij ervoor en erna ook goede platen heeft gemaakt.

All-time Waits-favourite is bij mij toch wel Downtown Train.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21785033
Tom Waits treedt vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 november 2004 op in Het Koninklijk Theater Carré - de eerste shows in Nederland in vijf jaar.
De shows in Carré maken deel uit van een Europese tour van in totaal acht shows, en volgt op de release van Waits’ nieuwe album ‘Real Gone’ op maandag 4 oktober. Naast Amsterdam, doet Waits de steden Berlijn, Antwerpen en Londen aan.
De kaartverkoop begint zaterdag 2 oktober door Ticket Service en het bespreekbureau van Carré (0900-2525255)
Waits’ nieuwe live band bestaat uit Marc Ribot (gitaar), Larry Taylor (bas) and Brain Mantia (drums), dezelfde muzikanten die op 'Real Gone' meespelen, het album dat is geschreven en geproduceerd door Tom Waits en Kathleen Brennan.
Op het 15 nieuwe tracks tellende album ‘Real Gone’ album presenteert Waits’ een vernieuwende muzikale smeltkroes van elementaire blues, Jamaicaanse rock-steady, Afrikaanse en Latijnsamerikaanse ritmes en melodieën, en wat Waits’ zelf ‘cubist funk’ noemt. Het album komt uit op het Anti label.
  maandag 6 september 2004 @ 15:32:57 #51
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21786151
Cool, *gaat kaarten reserveren*
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  Moderator vrijdag 10 september 2004 @ 21:16:52 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21868341
quote:
Op maandag 6 september 2004 14:30 schreef lily het volgende:
Tom Waits treedt vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 november 2004 op in Het Koninklijk Theater Carré - de eerste shows in Nederland in vijf jaar.
De shows in Carré maken deel uit van een Europese tour van in totaal acht shows, en volgt op de release van Waits’ nieuwe album ‘Real Gone’ op maandag 4 oktober. Naast Amsterdam, doet Waits de steden Berlijn, Antwerpen en Londen aan.
De kaartverkoop begint zaterdag 2 oktober door Ticket Service en het bespreekbureau van Carré (0900-2525255)
Waits’ nieuwe live band bestaat uit Marc Ribot (gitaar), Larry Taylor (bas) and Brain Mantia (drums), dezelfde muzikanten die op 'Real Gone' meespelen, het album dat is geschreven en geproduceerd door Tom Waits en Kathleen Brennan.
Op het 15 nieuwe tracks tellende album ‘Real Gone’ album presenteert Waits’ een vernieuwende muzikale smeltkroes van elementaire blues, Jamaicaanse rock-steady, Afrikaanse en Latijnsamerikaanse ritmes en melodieën, en wat Waits’ zelf ‘cubist funk’ noemt. Het album komt uit op het Anti label.
wa kost da ???? * Bosbeetle heeft toch wel zin om daar bij te zijn !
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:18:58 #53
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21868375
Tom Waits, zingt als een dronkelap met een ernstige tabaksverslaving, maar wel okee
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:20:08 #54
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_21868398
De kaarten voor het concert in Antwerpen kostten 100 euro. Ik denk dat de kaarten hier niet veel goedkoper danwel duurder zullen zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_21868693
100 Euro Omdat hij 3x in Amsterdam een show geeft moet hij het maar door 3 delen, dus 35 Euro per kaart.
Aldus.
pi_21868771
Mjah, ik zou hem ook graag een keer willen zien, maar 100 euro is mij ook iets te veel voor 2 uurtjes muziek

Nou ja, even afwachten dan maar..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 10 september 2004 @ 21:40:57 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_21868838
Nou ja, ik hoop voor jullie dat het niet waar is, ik heb het ook maar uit nl.muziek.
  Moderator vrijdag 10 september 2004 @ 22:00:14 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_21869233
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De kaarten voor het concert in Antwerpen kostten 100 euro. Ik denk dat de kaarten hier niet veel goedkoper danwel duurder zullen zijn.
*slik
pi_21875213
ach, voor een concert vasn waits zou ik gerust 2 weken op water en brood willen leven, om te sparen ;0
  woensdag 15 september 2004 @ 22:22:23 #60
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_21981205
Voor mij is Alice een pareltje, hoewel ik blue valentine en Mule Variations ook heb en erg goed vind. Hoe heet dat nummer ook weer met die zwerver-achtige man die meezingt: Jesus loves of zo? Op welke plaat staat dat? Kip-pen-vel.
Ooit gehoord op Stu-Bru en vreselijk moeten huilen. Heb hetzelfe met I'm Still Here van Alice.
Fijn.
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_21981762
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:22 schreef Kirke het volgende:
Hoe heet dat nummer ook weer met die zwerver-achtige man die meezingt: Jesus loves of zo? Op welke plaat staat dat? Kip-pen-vel.
Dat is 'Jesus Blood' Never Failed Me Yet'. Ik weet eigenlijk niet of het ook op een Tom Waits-album staat, het is eigenlijk onder de naam van Gavin Bryars (een of andere modern-klassieke componist) uitgebracht, met Waits en de zwerver als gastzangers. Het is wel erg mooi, ja.

http://www.gavinbryars.com/Pages/jesus_blood_never_failed_m.html
  donderdag 16 september 2004 @ 09:36:02 #62
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987539
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 21:34 schreef Z het volgende:
100 Euro Omdat hij 3x in Amsterdam een show geeft moet hij het maar door 3 delen, dus 35 Euro per kaart.
Volgens mij wordt het in NL rond de tachtig, wat een geld tegenwoordig, als je er maar wel waard voor krijgt
Tim's LastFM Charts
  donderdag 16 september 2004 @ 09:37:03 #63
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987552
quote:
Op maandag 6 september 2004 15:32 schreef Prep2Fight het volgende:
Cool, *gaat kaarten reserveren*
Daar zie ik denk ik toch maar vanaf, alhoewel ik dan wel wat mis, maar voor dat geld
Tim's LastFM Charts
pi_21987580
Prijzen worden vandaag bekend gemaakt.
Aldus.
  donderdag 16 september 2004 @ 09:42:38 #65
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987618
Ik wacht het af, ik gok rond de 80 eurii
Tim's LastFM Charts
pi_21987659
Dat zal het wel worden idd Madonna was ook al 80 euro ... Maar ja, ik ga er toch wel heen denk ik!
Aldus.
  donderdag 16 september 2004 @ 09:47:00 #67
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987693
Als je echt superFan bent... Ik had er ook heen gegaan, tis omdat ik de aankomende maanden elk weekend al bijna naar concerten ga en dat kost natuurlijk ook klauwen met geld, dus qua financien kan ik er niet heen Wat ik overigens wel heel jammer vind.... Want ik vind het echt een topartiest
Tim's LastFM Charts
pi_21987770
Het doorsnee concert waar ik heen ga kost 10 euro ofzo, dan zijn dit soort bedragen wel ff slikken, maar ik zou met m'n vader gaan, en bovendien werk ik er hard voor dus 'ach' ...
Aldus.
  donderdag 16 september 2004 @ 09:54:46 #69
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_21987793
Yep, bij mij is doorsnee 20 =) Ook aardig wat... En aangezien ik naar veel ga

Maar als mijn pa gaat ga ik mee
Tim's LastFM Charts
pi_21992472
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:53 schreef Z het volgende:
Het doorsnee concert waar ik heen ga kost 10 euro ofzo, dan zijn dit soort bedragen wel ff slikken, maar ik zou met m'n vader gaan, en bovendien werk ik er hard voor dus 'ach' ...
Soms moet je het jezelf gewoon gunnen.
  Moderator donderdag 16 september 2004 @ 22:22:05 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22005278
hmmm als de prijs meezit ga ik wel voor 4e rangs
pi_22011072
quote:
Op donderdag 16 september 2004 22:22 schreef Bosbeetle het volgende:
hmmm als de prijs meezit ga ik wel voor 4e rangs
Op de site van Carre kun je de zaalindeling bekijken

4de rangs is niet echt geweldig viel me op..
  vrijdag 17 september 2004 @ 09:05:17 #73
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_22011191
*Kirke wil Tom Waits in kleine zaal zien, niet Carré*
pi_22012590
Carre valt nog mee, het had natuurlijk ook Ahoy kunnen zijn of zo. Op zich zit je er nog best redelijk, vind ik..

Maar wat kost 't nou?
pi_22012667
Die nono's bij Carré doen hun site maar niet updaten Ik zou er bijna van gaan bellen maar ga er van uit dat ze vandaag de prijzen bekend gaan maken.
Aldus.
pi_22012956
Pfffffffffft:
19, 20 en 21 november
eerste rang ¤99
tweede rang ¤94
derde rang ¤89
vierde rang ¤84
Aldus.
  vrijdag 17 september 2004 @ 11:00:42 #77
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_22012972
Belachelijk.
pi_22013057
Belachelijk.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_22013417
Ik verkoop wel een nier, of zo
  Moderator vrijdag 17 september 2004 @ 11:28:10 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_22013526
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:59 schreef Z het volgende:
Pfffffffffft:
19, 20 en 21 november
eerste rang ¤99
tweede rang ¤94
derde rang ¤89
vierde rang ¤84
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:28:11 #81
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_22014782
Ik wist niet dat Tom Waits zo populair was.

100 euro,
daar kan ik verdomme 2 weken van eten.
...dass wir fliegen.
  vrijdag 17 september 2004 @ 13:37:43 #82
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22016272
Hetzelfde als in Belgie :x
Tim's LastFM Charts
pi_22016323
Nog steeds zal het wel snel uitverkopen denk ik, er gaan vast van die boekingskantoren bovenop zitten die de boel gaan proberen op te kopen....
Aldus.
pi_22374535
tering... ik was gisteren kaartjes gaan halen... Vond dat ik Tom Waits toch wel eens gezien moet hebben. Kwas 10.10 uur aan de beurt en toen was het uitverkocht...

Maar gelukkig maar. 99 euro is écht te veel... Dat kan echt niet...
...
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:20:06 #85
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_22461663
Weet iemand van jullie hoe de live plaat van Waits heet waarop ie volgens mij met een klein combo met een tenor saxofonist speelt? Mijn ex had die plaat maar ik weet de naam niet meer en ik ga die ex ook niet meer bellen
pi_22461939
Nighthawks at the Diner?
Aldus.
pi_22461968
Denk ook dat het die is, ja, dat is die lp met "Better of without a wife' er op. Volgens mij is verder alleen "Big Time" ook nog een live-plaat, en die's ook wel aardig.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:47:57 #88
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_22463029
Thanx, ik ga luisteren!
btw vind ik Real Gone best tof, maar ik ben meer gecharmeerd van de bluesy-jazzy nummers, en natuurlijk de tearjerkers als I'm still Here en The Harbour van Alice.
Ik ga het dus ook niet droog houden in Carré. Mocht je iemand heel hard horen huilen op het zondagconcert, dan ben ik het.
Zalig.
  vrijdag 19 november 2004 @ 21:06:23 #89
25780 -
socialist
pi_23433815
fokkers die wel een tom waits kaartje hebben dit weekend?
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:38:22 #90
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_23443393
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:06 schreef - het volgende:
fokkers die wel een tom waits kaartje hebben dit weekend?
Jup. Ik ga zondag heen. Ik geef toe dat het belachelijk duur kaartje is geworden, maar ik wil de beste man zeg maar toch wel errûg graag zien. Hij stond al tijdenlang torenhoog bovenaan in mijn lijstje 'artiesten die ik nog eens live wil zien.' En Carré is er wel een erg mooie zaal voor...

Zijn er nog mensen die gisteravond zijn geweest? Hoe was het?
pi_23443568
Ik ben gisteravond geweest en het was echt GOED!

Hij zette een set neer van 2 uur en een kwartier. Met een mix van oude en nieuwe nummers.
Ik was echt helemaal verbaasd wat die man op het podium uit zijn keel krijgt.
En ook petje af voor zijn band ze waren echt allemaal fatastisch. Wat ik het meest brilliante vond was het feit dat ze een aantal nummers die op 'Real Gone' staan gewoon (met behulp van een aantal drum computers) op het podium speelde. Echt meesterlijk gewoon.

Mensen voor de volgende keer mijn advies: Slik even en leg gewoon die E 102,- neer en ga het zien je zult er geen minuut spijt van krijgen.

Beoordeling: 10/10
May I have another fork?
  maandag 22 november 2004 @ 10:23:41 #92
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23486264
Ik had een stukje op het Journaal gezien En dat voor niks
Tim's LastFM Charts
pi_23486429
Mijn echtgenoot is vrijdagavond geweest en kwam lyrisch thuis. Ze hadden plaats 7 en 9 helemaal vooraan dus dat kon sowieso niet beter.

Zat de hele zaterdag nog dromerig te kijken en na te genieten...
  maandag 22 november 2004 @ 12:12:57 #94
42397 Mr.Shankly
pi_23488187
Damn, ik ben er nog steeds stil van. Wat een optreden.

Nu weet ik dat die stem op de cd's echt is en niet kunstmatig is bijgesteld. Wat een strot heeft die vent! Mijn God. Echt heel erg goed. En die muzikanten mochten er ook zijn, vooral Marc Ribot (wat een solo's).

Op zondag speelde ie blijkbaar iets korter, 2 uur, maar het is niet anders. Het optreden was in z'n geheel gewoon fantastisch. Maar als ik toch nog favorieten zou moeten noemen, dan god's away on business, 16 shells from a 30.6, alice en de opener hoist that rag.

Echt wel blij dat ik die honderd euri heb neergelegd.
  donderdag 2 december 2004 @ 23:26:33 #95
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_23727099
'Jesus Blood' Never Failed Me Yet' net binnen. Versie van bijna 20 minuten.
Waarom moet ik toch steeds huilen?
Heb ik ook bij sommige andere nummers, ik wordt er vreselijk droevig van....
*zucht*
zalig.
  maandag 6 december 2004 @ 11:12:02 #96
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23795054
quote:
Op maandag 22 november 2004 12:12 schreef Mr.Shankly het volgende:
Damn, ik ben er nog steeds stil van. Wat een optreden.

Nu weet ik dat die stem op de cd's echt is en niet kunstmatig is bijgesteld. Wat een strot heeft die vent! Mijn God. Echt heel erg goed. En die muzikanten mochten er ook zijn, vooral Marc Ribot (wat een solo's).

Op zondag speelde ie blijkbaar iets korter, 2 uur, maar het is niet anders. Het optreden was in z'n geheel gewoon fantastisch. Maar als ik toch nog favorieten zou moeten noemen, dan god's away on business, 16 shells from a 30.6, alice en de opener hoist that rag.

Echt wel blij dat ik die honderd euri heb neergelegd.
Hoist that rag vind ik ook een van de hoogtepunten op de cd, ook zo'n mooie gitaarsolo
Tim's LastFM Charts
pi_24344594
Welke Tom Waits nummer zijn echte aanraders?

Ik ben lukraak maar wat gaan downloaden. Ik kan z'n stem inmiddels al waarderen, dat duurde even. Maar nu wil ik meer!
Ik heb Time, Tom Traubert's Blues, Jesus' Blood Never Failed Me Yet, Downtown Train en Little Drop of Poison al.
Oh, en op een Oorgasm CD staat Metropolitan Glide. Maar dat vind ik niet zo tof.
  zondag 2 januari 2005 @ 17:12:18 #98
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_24356864
De hele plaat 'Alice' is geweldig! Ook "Swordfishtrombones" is erg goed. "Blue Valentine" is een prima plaat waar veel whiskey nummers op staan.
  zondag 2 januari 2005 @ 17:45:35 #99
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_24357147
Alice, Blood Money en Mule Variations liggen overigens in de aanbieding bij Velvet...
Heb je 3 top-albums voor 25 euro...
...dass wir fliegen.
pi_32105733
Zoals altijd loop ik weer eens enorm achter de feiten aan. Sinds een half jaar of zo ben ik pas een beetje bekend met Tom Waits, en mijn mening verschilt van geniaal tot waanzin. Maar alle genieen zijn een beetje gek toch? Ik houd wel vooral van zijn, laten we maar zeggen, bluesy nummers. Drop of poison, hoist that rag, singapore, ol'55 (potentieel begrafenisnummertje ), make it rain. Favoriete albums toch wel sword fish trombone en rain dogs.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_32553979
Tom Waits is idd geweldig.
Ik vind Rain Dogs zijn beste album
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:16:47 #102
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37474734
Tom Wait roeleert zeker.
Mijn favoriete album is dan toch wel The Heart of Saturday Night. Ik ben sowieso iets meer van zijn meer toegankelijke man-achter-een-piano werk dan zijn meer experimentele werk.
pi_37474807
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 00:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tom Wait roeleert zeker.
Mijn favoriete album is dan toch wel The Heart of Saturday Night. Ik ben sowieso iets meer van zijn meer toegankelijke man-achter-een-piano werk dan zijn meer experimentele werk.
Martha
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:02:20 #104
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37486456
Toevallig dat dit topic nu omhoog geschopt wordt, ik heb Tom Waits pas een paar weken geleden echt ontdekt en hij behoord nu al tot mijn favoriete artiesten aller tijden. Ik denk dat ik Franks Wild Years (het album) het beste vind, mede door nummers als het geweldige Yesterday Was Here en Innocent When You Dream. Maar de hele plaat is gewoon een geweldige trip . FWY is ook het album wat ik het meest luister op het moment, door de andere albums heb ik gewoon wat doorheen geskipt, nog niet intensief geluisterd.

Het is fascinerend en lachwekkend te noemen als je zijn stem op z'n eerste platen vergelijkt met de meer recentere. Wat heeft die man toch aangevangen .

Ik ga waarschijnlijk nog lang plezier hebben van deze artiest.
  Moderator maandag 16 oktober 2006 @ 21:03:14 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_42724193

Het nieuwe album komt eraan het gaat orphans heten en er staan 56 nummers op waarvan 30 nieuwe .. Het zijn 3 cds met de titels brawlers bawlers & bastards met elk een eigen thema
quote:
Orphans: Brawlers, Bawlers and Bastards is a spectacular musical journey, which visits most every genre of American song tradition.

The diverse 56-song, 3-disc collection captures the full scope of Tom Waits’ shamanic powers as a vocalist, literary lyricist, romantic melodist, innovative arranger and pioneer of sonic worlds.

This deluxe limited edition release, written and produced by Waits and his longtime collaborator and wife, Kathleen Brennan contains 30 new and never before heard recordings, plus rare songs taken from collaborations with artists in film, literature and music—complete with a 94-page handmade booklet of lyrics and rare photos. The set, which took over three years to compile and record, is grouped by genre with songs guaranteed to move and shake the heart, the body, the mind and most unquestionably the soul.

Each of the CD’s are separately arranged and sub-titled – “Brawlers,” “Bawlers” and “Bastards” to encapsulate the full range of Waits’ nomadic scope of musical styles.

Brawlers is packed with full throated juke joint stomp, boogies and riotous blues. It’s roadhouse Waits,..He chugs, whistles and screams. It’s primal steaming surreal blues. He channels the Stones, Beefheart, Muddy Waters and T-Rex. One new one, “Low Down” is raw garage rock with Waits’ 20 year old son, Casey on drums and San Francisco’s white trash blues icon, Ron Hacker, on guitar.

Bawlers – Lonesome ballads about the sadness at the end of the road are framed by tender songs of innocence and green hope. The plaintive hill country laments of, “Tell It To Me” and the cautionary tale, “Fannin Street” blend poignantly with saloon songs of betrayal and despair (“The World Keeps Turning”) Celtic waltzes and bitter cabaret torch songs like, “It’s Over” and “Little Drop Of Poison”, all of which explore what the heart gives and what it takes away.

Bastards – explores the strange and unusual side of Waits, who is peculiar by nature. Contained here is experimental music and scary tales. There are uncategorizable diversions into this dark side. It tunnels beneath the city with spiels, rants, mouth rhythms, including a poignant reminiscence of car ownership, a Ramones cover and a version of Daniel Johnston’s, “King Kong,” a disturbing bedtime story,(not for children faint of heart),and a poem by Charles Bukowski. It has insects, murder, drowning and insanity. Or as ma says, the full dinner menu.
hij komt 17 november in de winkels en dit is wat mr Waits er zelf over schrijft
quote:
When I was small I always thought that songwriters sat alone at upright pianos in cramped smoky little rooms with a bottle and an ashtray and everything came in the window blew through them and came out of the piano as a song…and in a weird way that is exactly what happens.

What’s Orphans? I don’t know. Orphans is a dead end kid driving a coffin with big tires across the Ohio River wearing welding goggles and a wife beater with a lit firecracker in his ear.

At the center of this record is my voice. I try my best to chug, stomp, weep, whisper, moan, wheeze, scat, blurt, rage, whine, and seduce. With my voice, I can sound like a girl, the boogieman, a Theremin, a cherry bomb, a clown, a doctor, a murderer…I can be tribal. Ironic. Or disturbed. My voice is really my instrument.

Kathleen and I wanted the record to be like emptying our pockets on the table after an evening of gambling, burglary, and cow tipping. We enjoy strange couplings, that’s how we got together. We wanted Orphans to be like a shortwave radio show where the past is sequenced with the future, consisting of things you find on the ground, in this world and no world, or maybe the next world. Whatever you imagine that to be.

If a record really works at all, it should be made like a homemade doll with tinsel for hair and seashells for ears stuffed with candy and money. Or like a good woman’s purse with a Swiss army knife and a snake bite kit.

Orphans contains songs for all occasions. Some of the songs were written in turmoil and recorded at night in a moving car, others were written in hotel rooms and recorded in Hollywood during big conflamas. That’s when conflict weds drama. At any rate these are the ones that survived the flood and were rescued from the branches of trees after the water’s retreat.

Gathering all this material together was like rounding up chickens at the beach. It’s not like you go into vault and check out what you need. Most of it was lost or buried under the house. Some of the tapes I had to pay ransom for to a plumber in Russia. You fall into the vat. We started to write just to climb out of the vat. Then you start listening and sorting and start writing in response to what you hear. And more recording. And then you get bit by a spider, go down the gopher hole, and make a whole different record. That was the process pretty much the last three years.

Then we met Karl Derfler, a wizard engineer who works at Bay Side Studios in Richmond, CA, in the science fiction part of town. A battlefield medic, he did a Lazarus on a number of the songs and recorded all the new material.

On Orphans there is a mambo about a convict who breaks out of jail with a fishbone, a gospel train song about Charlie Whitman and John Wilkes Boothe, a delta blues about a disturbing neighbor, a spoken word piece about a woman who was struck by lightening, an 18th century Scottish madrigal about murderous sibling rivalry, an American backwoods a cappella about a hanging. Even a song by Jack Kerouac and a spiritual with my own personal petition to the Lord with prayer…There’s even a show tune about an old altar boy and a rockabilly song about a young man who’s begging to be lied to.

I think you will find more singing and dancing here than usual. But I hope fans of more growling, more warbling, more barking, more screeching won’t be disappointed either.

Tom Waits
August 2006
deze nummers zijn door de platenmaatschappij (anti) ter beschikking gesteld voor download

http://media.anti.com/tom_waits/orphans/bottomoftheworld.mp3
http://media.anti.com/tom(...)erholdbackspring.mp3

als laatste nog even de tracklist
quote:
Tom Waits: Orphans

BRAWLERS
01. Lie To Me
02. LowDown
03. 2:19
04. Fish In The Jailhouse
05. Bottom Of The World
06. Lucinda
07. Ain't Goin' Down To The Well
08. Lord I've Been Changed
09. Puttin' On The Dog
10. Road To Peace
11. All The Time
12. The Return Of Jackie and Judy
13. Walk Away
14. Sea Of Love
15. Buzz Fledderjohn
16. Rains On Me

BAWLERS
01. Bend Down The Branches
02. You Can Never Hold Back Spring
03. Long Way Home
04. Widow's Grove
05. Little Drop Of Poison
06. Shiny Things
07. World Keeps Turning
08. Tell It To Me
09. Never Let Go
10. Fannin Street
11. Little Man
12. It's Over
13. If I Have To Go
14. Goodnight Irene
15. The Fall Of Troy
16. Take Care Of All My Children
17. Down There By The Train
18. Danny Says
19. Jayne's Blue Wish
20. Young At Heart

BASTARDS
01. What Keeps Mankind Alive
02. Children's Story
03. Heigh Ho
04. Army Ants
05. Books Of Moses
06. Bone Chain
07. Two Sisters
08. First Kiss
09. Dog Door
10. Redrum
11. Nirvana
12. Home I'll Never Be
13. Poor Little Lamb
14. Altar Boy
15. The Pontiac
16. Spidey's Wild Ride
17. King Kong
18. On The Road
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:53:47 #106
42397 Mr.Shankly
pi_42739568
Voor degenen die het nog niet van nu.nl (of elders) geplukt hadden: "Scarlett Sings Tom Waits"

http://www.foxnews.com/story/0,2933,221001,00.html

Mijn favoriete actrice (op dit moment dan) gaat een album opnemen met nummers van mijn favoriete artiest. Ik hou m'n hart vast.
pi_42789933
Het kind kan op zich wel zingen. Je moet er van houden, maar goed.

-edit- Dit lijkt me niet helemaal legaal. Melden in MUZ Feedback - Planet Rock als het wel legaal is. -edit-

[ Bericht 25% gewijzigd door nipeng op 17-11-2006 21:36:46 ]
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 23:27:46 #108
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42790647
Ze is dus niet alleen lekker, en kan acteren, maar heeft ook nog eens smaak.
pi_42812877
Eigenlijk zou een song top 10 van Tom Waits hier ook niet misstaan. Liefhebbers voor?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:59:39 #110
42397 Mr.Shankly
pi_42829752
Vooruit. En morgen ziet ie er waarschijnlijk weer anders uit. Dat hou je met van die lijstjes...

01. Alice
02. 16 Shells from a 30.6
03. House where nobody lives
04. God's away on business
05. Come on up to the house
06. Tom Traubert's blues
07. Telephone call from Istanbul
08. Hoist that rag
09. Invitation to the blues
10. Jockey full of bourbon

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Shankly op 20-10-2006 14:01:23 (typo...) ]
pi_42842813
Ah mooi begin!

Ik zou zelf gaan voor

1. Ol '55
2. Rain Dogs
3. Blind Love
4. Tom Traubert's Blues
5. Old Shoes (& Picture Postcards)
6. House Where Nobody Lives
7. Downtown Train
8. In The Neighbourhood
9. Grapefruit Moon
10. Ruby's Arms
www.thuisuiteten.nl
pi_42843025
Ik heb Orphans binnen.

Jezus, dat Brawlers album swingt als een gek.
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 13:47:57 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43635478
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:01 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb Orphans binnen.

Jezus, dat Brawlers album swingt als een gek.
Ik heb hem ook Incl. 7'' singeltje
pi_43643049
Orphans is als een special item in bij het Tom Waits altaar geplaats. Wat een geweldig album.

Als we dan toch lijstjes maken mijn top 10

01That's The Way
02 Rain Dogs
03 The House Were Nobody Lives
04 Red Shoes By The Drugstore
05 Ol '55
06 Tom Traubert's Blues
07 Romeo Is Bleeding
08 Starving In The Belly Of A Whale
09 Invation To The Blues
10 The Road To Peace
I presented my feminine side with flowers
She cut the stems and placed them gently down my throat
And these two lips might soon eclipse your brightest hopes
* Saul Wiliiams - 1987
  Moderator vrijdag 17 november 2006 @ 21:56:04 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43644242
Ik lag echt in een deuk bij het bonus nummer(s) op Basterds "dog treat" en vooral "missing my son" whehehe
pi_43650775
Ik ben oook echt blij met Orphans. Heel erg tof!
pi_43691751
Ik heb hem ook, of eigenlijk mijn vader, maar heb hem natuurlijk meteen geript

prachtige cd's!
Voorheen Prep2Fight
  zondag 19 november 2006 @ 20:30:04 #118
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43695647
Ik ben weer blij met dit mooie setje . Prachtig vormgegeven ook. Als je zo'n hele cd met ballads achter elkaar hoort dan vraag ik me wel af hoe lang zijn stem het nog gaat uithouden. In Widow's Grove
klinkt zijn stem echt als schuurpapier. Maar goed, ik vind het juist wel weer mooi dat hele doorleefde.

In de uptempo nummers heeft zijn stem nog weinig aan kracht ingeboet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_43696435
Wel klote van 01. What Keeps Mankind Alive, die had ik al op een nu steeds zeldzamer wordende tribute LP aan het adres van Kurt Weill.
pi_43857246
Heb hem net gekocht, ik ben zeer benieuwd. Ik had TW een beetje uit het oog verlorens sinds Alice/Blood Money, terwijl ik hem zeker sinds Swordfishtrombones fan was. Zijn laatste CD nog wel eens beluisterd, maar niet echt doorgezet met luisteren; hij zwerft nog ergens op mijn HD.
Nou las ik zoveel lovends hierover -"het beste sinds Raindogs", dat ik hem toch maar gekocht heb.
Hij is sowieso erg mooi. maar kosttte ook ¤36.
Komt er nog een andere versie van uit, of is dit de andere versie al?
Helpt waar hij kan!
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:57:16 #121
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43860808
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 17:49 schreef NoSigar het volgende:
Nou las ik zoveel lovends hierover -"het beste sinds Raindogs", dat ik hem toch maar gekocht heb.
Hij is sowieso erg mooi. maar kosttte ook ¤36.
Ach dat beste sinds Raindogs vind ik een beetje onzin. Dat is appels met peren vergelijken. Dit is gewoon een hele toffe box waar een breed spectrum aan stijlen voorbij komt. Heel typerend voor wat Waits in zijn carriere allemaal gedaan heeft. Je hoort dan ook zowel veel invloeden uit Rain Dogs als ook uit latere albums als Real Gone, Blood Money en Alice. Als als je die latere dingen minder tof vindt, dan zul je dat gevoel ook bij wat nummers uit deze box hebben.
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 20:04:39 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_43861019
Ik moet zeggen dat ik rain dogs iets minder vind .. verder vind ik deze box voornamelijk lijken op zn wat oudere werk .. ik denk dat ik blood money het beste album vind ... maarja eigenlijk vind ik alles van waits op zn juiste plek erg mooi
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:04:34 #123
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_43862783
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat ik rain dogs iets minder vind .. verder vind ik deze box voornamelijk lijken op zn wat oudere werk .. ik denk dat ik blood money het beste album vind ... maarja eigenlijk vind ik alles van waits op zn juiste plek erg mooi
Ik vind veel van die ballads juist erg de sfeer ademen van Alice en Blood Money. Dat zit hem voor mijn gevoel vooral in de instrumentatie. Het klinkt wat voller/warmer dan zijn jaren 80 albums.
  maandag 27 november 2006 @ 12:25:44 #124
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_43925393
Ik ga Orphans zo kopen. Weer eens een echte cd, tijd geleden.

Laat ik ook gelijk maar een top tien doen dan:

1. Gun Street Girl (Rain Dogs)
2. Little Drop of Poison (Shrek, nu Orphans)
3. Watch Her Dissapear (Alice)
4. Where all mad here (Alice)
5. New Coat of Pain (The Heart of Saterday Night)
6. I Can't wait to get off work (Small Change) (het intro lijkt overigens heel erg op [i]ik ben een kerstbal[i] van Bert en Ernie)
7. Tango Till They're Sore (Rain Dogs)
8. I Don't Wanna Grow Up (Bone Machine)
9. November (The Black Rider)
10. Take it with me (Mule Variations)

Redelijke verdeelt over alle platen dus. Ik houd wel meer van een iets cleanere zingende Waits en neig meer naar ballads. Voor de rest vind ik dat elke plaat juweeltjes bevat, maar - helaas - vrijwel elke plaat ook mindere nummers. Alleen Rain Dogs vind ik nagenoeg perfect.
I am a black hole shitting into the void
pi_44038015
Whoah wat een geweldige 3-cd. Waarschijnlijk de eerste die ik sinds lange tijd legaal ga kopen.
Tot op heden vind ik nummer 3(bastards) het beste. Maar misschien omdat ik vooral 's avonds laat luister. Die sfeer is geweldig.
Heerlijk!
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_45645089
Ik heb evt Orphans nog te koop voor wie hem niet heeft. [TK]Tom Waits - Orphans / Brawlers, Bawlers & Bastards
  zondag 2 september 2007 @ 12:04:03 #127
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52887067
Up voor degene die dit topic zoekt.
pi_52897691
Tom Waits is geweldig.
mig langar að skera
og rista sjálfan mig á hol
pi_52897901
Yup, nu mijn vriendin er nog van overtuigen.
~Leonard Cohen
  Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 17:27:02 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_58805671
Tom gaat weer optreden

Hij heeft een tour geplanned langs steden in amerika (hij skipt alle echte grote steden dus geen new york bijvoorbeeld)

Hij heeft een pers conferentie over de nieuwe tour op youtube gezet :

En op de anti website staat een interview dat hij met zichzelf gedaan heeft http://www.antilabelblog.com/?p=288#more-288

Nu is het de vraag wanneer en waar hij in europa komt
pi_58812823
PSCKJMBA (en ik mis nog een paar letters ^^)
  Moderator donderdag 22 mei 2008 @ 10:12:15 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_58818540
06-17 Phoenix, AZ - Orpheum
06-18 Phoenix, AZ - Orpheum
06-20 El Paso, TX - Plaza Theatre
06-22 Houston, TX - Jones Hall
06-23 Dallas, TX - Palladium
06-25 Tulsa, OK - Brady Theatre
06-26 St. Louis, MO - Fox Theatre
06-28 Columbus, OH - Ohio Theatre
06-29 Knoxville, TN - Civic Theatre
07-01 Jacksonville, FL - Moran Theatre
07-02 Mobile, AL - Saenger Theatre
07-03 Birmingham, AL - Alabama Theatre
07-05 Atlanta, GA - Fox Theatre
07-12 San Sebastián, Spain - Auditorium Kursaal
07-14 Barcelona, Spain - Auditorium Forum
07-15 Barcelona, Spain - Auditorium Forum
07-17 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-18 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-19 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-21 Prague, Czech Republic - KCP
07-22 Prague, Czech Republic - KCP
07-24 Paris, France - Grand Rex
07-25 Paris, France - Grand Rex
07-27 Edinburgh, Scotland - Playhouse
07-28 Edinburgh, Scotland - Playhouse
07-30 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park
07-31 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park
08-01 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park

geen amsterdam of nederland
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:29:59 #133
130803 Gripper
Get a grip
pi_58820351
Oeh, de 17e en 18e ben ik voor mn werk in de buurt van het Garda meer. Milaan is daar niet zo ver vandaan...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:55:15 #134
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_58830935
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
06-17 Phoenix, AZ - Orpheum
06-18 Phoenix, AZ - Orpheum
06-20 El Paso, TX - Plaza Theatre
06-22 Houston, TX - Jones Hall
06-23 Dallas, TX - Palladium
06-25 Tulsa, OK - Brady Theatre
06-26 St. Louis, MO - Fox Theatre
06-28 Columbus, OH - Ohio Theatre
06-29 Knoxville, TN - Civic Theatre
07-01 Jacksonville, FL - Moran Theatre
07-02 Mobile, AL - Saenger Theatre
07-03 Birmingham, AL - Alabama Theatre
07-05 Atlanta, GA - Fox Theatre
07-12 San Sebastián, Spain - Auditorium Kursaal
07-14 Barcelona, Spain - Auditorium Forum
07-15 Barcelona, Spain - Auditorium Forum
07-17 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-18 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-19 Milan, Italy - Teatro Degli Arcimboldi
07-21 Prague, Czech Republic - KCP
07-22 Prague, Czech Republic - KCP
07-24 Paris, France - Grand Rex
07-25 Paris, France - Grand Rex
07-27 Edinburgh, Scotland - Playhouse
07-28 Edinburgh, Scotland - Playhouse
07-30 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park
07-31 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park
08-01 Dublin, Ireland - The Ratcellar at Phoenix Park

geen amsterdam of nederland

Of Duitsland...of België...
Parijs is natuurlijk altijd een optie. Kost je even iets meer moeite, maar dan plak je er een dagje extra aan vast. Ik heb het geld er alleen niet voor over.
pi_58913409
Ik ga kijken of ik voor tsjechie kaarten kan krijgen!
Voorheen Prep2Fight
pi_58928414
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:49 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ik ga kijken of ik voor tsjechie kaarten kan krijgen!
http://www.ticketpro.cz/?@en/detail&id=29060
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:43:12 #137
216428 u-lit
Underground Enlightenment
pi_58941795
Tom Waits is de bomb. heb alle cd's van hem. heel dikjes...
"Wees niet dom, surf naar U-Lit.com!"
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:31:46 #138
42397 Mr.Shankly
pi_59278944
Kaartje voor 24 juli in Parijs gescoord.
pi_59279059
Geweldige muziek, meesterlijk .
I think you're the same as me.
We see things they'll never see...
You and I are gonna live forever.
pi_59279750
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:31 schreef Mr.Shankly het volgende:
Kaartje voor 24 juli in Parijs gescoord.
Netjes. Ik baal als een stekker dat ik er niet naar toe kan.
Ik wil best ¤100 voor een kaartje betalen. Maar de afstand is het probvleem.
~Leonard Cohen
pi_59281384
Tom Waits is echt een van de grootste helden die de muziekbizz rijk is. Jammer dat die tour nowhere near Nederland is.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:13:43 #142
42397 Mr.Shankly
pi_59301690
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:02 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Netjes. Ik baal als een stekker dat ik er niet naar toe kan.
Ik wil best ¤100 voor een kaartje betalen. Maar de afstand is het probvleem.
Die financiële grens had ik vier jaar geleden voor Carré al overschreden.
Ik maak er gewoon een paar daagjes Parijs van. Even lekker er tussenuit.
pi_60123676
Ik zoek tegen elke prijs een kaartje voor Tom Waits, 25 juli in de Rex!! We hebben 1 kaartje al en moeten er nog 1 hebben. Dit concert staat al in de planning en ik heb hier veel voor over om heen te gaan. Het liefst een kaartje vor de 2e klas, originele prijs is 100,50. Nogmaals, over geld valt te praten!!!
Anders 2 kaartjes voor in parijs samen voor een mooie prijs!!!

mantus.xantossa@gmail.com
pi_60938121
Voor mensen die Nighthawks at the Diner kunnen waarderen:

Deel 1:

Deel 2:

Een live-optreden uit 1976 van bijna 40 minuten, echt geweldig
pi_60945470
Elephant beer.... is dat niet delirium tremens?
~Leonard Cohen
pi_61920777
Ik zal ooit een concert van hem bezoeken; het lijkt me een hele bijzondere ervaring om hem live mee te maken.

Enkele favoriete nummers van mij:
- Hold On
- Ol '55
- You Can Never Hold Back Spring
- Get Behind The Mule
- Swordfishtrombones
- Singapore
- November
- Alice (misschien wel de mooiste van allemaal)
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61921074
Op Het Gesprek een uurtje ouwehoeren over Tom Waits met Rick de Leeuw, Leo Blokhuis en Maarten van Roozendaal. Klik hier. Leuk programma wel.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_61932134
Leuk programma inderdaad; de uitzending met Thomas Acda (die ook even uitweidt over Tom Waits) is ook zeer de moeite waard .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61964340
I'M NO CHURCH ON SUNDAY MAN

Eersteklas held deze Tom Waits.
pi_61989106
Nadat ik 'm voorbij zag komen in 'Coffee and Cigarettes' ben ik weer 's wat meer naar de muziek van de man gaan luisteren. Wat een heerlijk vern**kte stem... en in combinatie met de geniale teksten blijft het prachtig.

"It's one of those nights... Warm beer and cold women, I just don't fit in"
"And the piano has been drinking... Not me... NOT ME"

Favo album blijft wel 'Nighthawks At The Dinner'.
Hoop de kans nog eens te krijgen om 'm live te zien.
pi_61990326
Hij is toch verschrikkelijk duur? Ik denk dat ik hem nooit zal zien.
  Moderator maandag 29 september 2008 @ 10:19:57 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_61990614
Vorige keer in nederland was het ¤100,- ik was toen student en kon het dus niet betalen. Als dat dit jaar geweest was, was ik gegaan.

Vermakelijk programma trouwens op het gesprek.
pi_62932816
Sinds een tijdje speel ik in een band die de muziek van Tom Waits vertolkt.
Grapefruit Moon. Kijk eens op onze website www.grapefruitmoon.nl en je bent van harte uitgenodigd voor ons eerste concert op zondag 30 november a.s. in Wergea om 15.00 uur in de Bidler. Entree is ietsje minder dan een Tom Waits concert ¤2,50. Groetjes.

Dennis
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:20:20 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_62939748
http://www.pitchforkmedia(...)ious-thoughts-stream voor de mensen die Waits Ghetto booty willen horen zeggen.
pi_62941068
Ik heb ooit een concert van hem bezocht, in Zwolle of all places
pi_62941119
Oeh, ik hou van Tom Waits.

Ik zoek alleen 1 nummer van hem. Blue Skies van (volgens mij) zijn Early years albums.
Het is die versie waarin hij nog niet zo'n heel diepe donkere stem heeft.

Heeft iemand die? :|
Sterkheidsbaas van alles.
pi_62941509
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:18 schreef SCH het volgende:
Ik heb ooit een concert van hem bezocht, in Zwolle of all places
Dat was dan zeker in de jaren '80 of zo. Ik weet wel dat Tom Waits hooguit voor 3000 man optreedt, maar dan lijkt Amsterdam me toch een logischer keuze om op te treden .
pi_62941541
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:20 schreef Lonaa het volgende:
Oeh, ik hou van Tom Waits.

Ik zoek alleen 1 nummer van hem. Blue Skies van (volgens mij) zijn Early years albums.
Het is die versie waarin hij nog niet zo'n heel diepe donkere stem heeft.

Heeft iemand die? :|
Jup, toevallig gisteren nog gebrand voor in de auto .
pi_62946908
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat was dan zeker in de jaren '80 of zo. Ik weet wel dat Tom Waits hooguit voor 3000 man optreedt, maar dan lijkt Amsterdam me toch een logischer keuze om op te treden .
Ja, was eind jaren 80 denk ik.
pi_62949640
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:44 schreef minuskel het volgende:
Sinds een tijdje speel ik in een band die de muziek van Tom Waits vertolkt.
Grapefruit Moon. Kijk eens op onze website www.grapefruitmoon.nl en je bent van harte uitgenodigd voor ons eerste concert op zondag 30 november a.s. in Wergea om 15.00 uur in de Bidler. Entree is ietsje minder dan een Tom Waits concert ¤2,50. Groetjes.

Dennis
Wat een geluk dat jij bas speelt en niet hoeft te zingen
  woensdag 5 november 2008 @ 19:23:42 #162
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_62978357
Er is recentelijk ook een coverplaat uitgekomen van Southside Johnny getiteld 'Grapefruit Moon'. Tom Waits doet zelf mee op een nummer. Zeker een aanrader.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 05-11-2008 19:30:13 ]
pi_62982580
Ja, het is er weer weer voor. Vandaag en gisteren Small Change grijsgedraaid in de auto
pi_65905151
Onze band speelt uitsluitend nummers van Tom Waits. We proberen een dwarsdoorsnede van zijn werk te vertolken. Persoonlijk vind ik Grapefruit Moon en Telephone call from Instanbul mooie nummers om te spelen. Onze website: www.grapefruitmoon.nl

Groet,

Dennis
pi_71657160
Gewoon een schopje uit respect voor deze geweldige artiest.
pi_71657222
Hij gaat de hele zomer (en vermoedelijk ook nog een deel van de herfst) met z'n vrouw aan een nieuw album werken .
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 18:35:52 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71658069
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:02 schreef cultheld het volgende:
Hij gaat de hele zomer (en vermoedelijk ook nog een deel van de herfst) met z'n vrouw aan een nieuw album werken .
bron?
pi_71658751
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 08:49:10 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71752133
goed nieuws
pi_71752202
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 18:02 schreef cultheld het volgende:

Hopelijk binnen een jaar of 2 ook een Europese tour
pi_71757395
Met kaartjes van 150 euro. Ik ben bang dat ik deze man nooit zal kunnen bewonderen, maar het is nog vroeg..
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 12:47:50 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71757537
heb ooit op het punt gestaan te gaan maar toen vond ik 99 euro te veel, inmiddels zou ik dat er voor over hebben maar is meneer naar 150+ euro gegaan. Toch denk ik dat ik van de partij ben de volgende keer als hij naar nederland komt.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:53:26 #173
166557 LennartCM
He's lost control
pi_71757699
tvptje
Ik heb tot nu toe Swordfishtrombones, Rain Dogs en Heart of the Saturday Night.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 13:00:52 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71757930
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:53 schreef LennartCM het volgende:
tvptje
Ik heb tot nu toe Swordfishtrombones, Rain Dogs en Heart of the Saturday Night.
tijd voor mule variations, alice en blood money
pi_78613882
Serieuze schop!

heb Glitter & Doom een paar weken geleden gekocht, wát een plaat.
Ik heb zo'n beetje alles van Tom Waits, maar het stond een beetje in de kast te verstoffen. geen idee waarom eigenlijk.

Ik ben nu weer helemaal verliefd. Wat een strot.
Blind aanschaffen allemaal!
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 00:05:37 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78619944
Ik heb hem nog niet geluisterd maar ga hem nog wel een keer aanschaffen
pi_78621838
Mooi om een Tom Waits topic te zien

En natuurlijk
Geen van mijn vrienden kan tegen zijn stem en ik wil niets anders
  FOK!Babe dinsdag 2 maart 2010 @ 01:47:04 #178
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_78621917
Waits
Blijft een held.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:56:11 #179
255078 Luc12
don van vliet
pi_78634634
Toevallig vandaag op mijn blog geplaatst: hét album dat de carrière van Waits veranderde van dronken barmuziek in gefreakte avant-rock.

http://lifeasarehearsal.blogspot.com/
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:15:15 #180
241363 Magnum_Jihad
Dit is mijn ondertitel
pi_78645309
Tom Waits! Wat een baas!

Vooral chocolate Jesus
Dit is mijn Signature
  Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 12:39:03 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78810738
Ik luister nu die glitter en doom plaat en die is inderdaad fijn, toch maar een keer ophalen

begin zo langzamerhand een leuke collectie waits te krijgen

Op cd:

Tom Waits Rain Dogs 1985
Tom Waits Bone Machine 1992
Tom Waits Beautiful maladies the island years 1998
Tom Waits Used Songs 2001
Tom Waits Alice 2002
Tom Waits Blood Money 2002
Tom Waits Orphans (Brawlers, Bawlers & Bastards) 2006

op LP

Tom Waits 1976 Small Change
Tom Waits 1983 Swordfistrombones
Tom Waits 2006 Lie to me (7'')
Tom Waits 2009 Live (7'') (2 nummers van glitter and doom)
pi_78868325
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik luister nu die glitter en doom plaat en die is inderdaad fijn, toch maar een keer ophalen

begin zo langzamerhand een leuke collectie waits te krijgen

Op cd:

Tom Waits Rain Dogs 1985
Tom Waits Bone Machine 1992
Tom Waits Beautiful maladies the island years 1998
Tom Waits Used Songs 2001
Tom Waits Alice 2002
Tom Waits Blood Money 2002
Tom Waits Orphans (Brawlers, Bawlers & Bastards) 2006

op LP

Tom Waits 1976 Small Change
Tom Waits 1983 Swordfistrombones
Tom Waits 2006 Lie to me (7'')
Tom Waits 2009 Live (7'') (2 nummers van glitter and doom)
huphup, rennen naar de winkel. Mule Variations en Nighthawks At The Diner kopen. Je zal er geen spijt van krijgen!
  zondag 7 maart 2010 @ 23:09:09 #183
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_78869452
In a land there's a town
And in that town there's
A house
And in that house
There's a woman
And in that woman
There's a hart I love
I'm gonna take it
With me when I go
I'm gonna take it
With me when I go

pi_79719993
in mijn ogen 1 van de meer geniale singer/songwriters...

veel te veel goede nummers, maar deze is toch wel een parel:

christmas card from a hooker in mineapolis

super tekst en sfeer in dat nummer

I'd buy me a used car lot
and I wouldn't sell any of em
I'd just drive a different car
every day dependin on how
I feel.
pi_79721620
quote:
Op zondag 7 maart 2010 22:48 schreef kuifkrullen het volgende:

[..]

Nighthawks At The Diner
  donderdag 1 april 2010 @ 15:02:30 #186
202564 SexyDexie
The Dexorcist
pi_79831871
I've always been told to remember this
Don't let a fool kiss ya, never marry for love

..

She made up someone to be,
she made up somewhere to be from,
this is one business in the world,
where there's no problem at all..

Dead 'n Lovely, nog steeds mijn favoriet. Godverdomme wat een teksten heeft die man.
"There's something I've learned.. all we have, ever, is the need to give each other our love. If we forget that, we lose everything we've got. Let's remember that and get out of this place alive, okay?" - Stevie Ray Vaughan
pi_79869117
Gisteren had ik het uitgebreid nog over Tom Waits, en toen besefte ik me dat ik in dit topic nog geen tvp heb!!

Heb niet heel veel albums van hem, maar de albums die ik heb zijn geweldig en luister ik al jaren! Toch eens wat meer repertoire gaan downloaden...
Hij is echt geweldig, zoveel detail in zijn numemrs. 100 keer luisteren en je hoort nog steeds nieuwe dingen! Fantastisch.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:50:23 #188
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_79870408
Frank's wild years

Well Frank settled down in the Valley
and hung his wild years
on a nail that he drove through
his wife's forehead
he sold used office furniture
out there on San Fernando Road
and assumed a $30,000 loan
at 15 1/4 % and put down payment
on a little two bedroom place
his wife was a spent piece of used jet trash
made good bloody marys
kept her mouth shut most of the time
had a little Chihuahua named Carlos
that had some kind of skin disease
and was totally blind. They had a
thoroughly modern kitchen
self-cleaning oven (the whole bit)
Frank drove a little sedan
they were so happy

One night Frank was on his way home
from work, stopped at the liquor store,
picked up a couple Mickey's Big Mouths
drank 'em in the car on his way
to the Shell station, he got a gallon of
gas in a can, drove home, doused
everything in the house, torched it,
parked across the street, laughing,
watching it burn, all Halloween
orange and chimney red then
Frank put on a top forty station
got on the Hollywood Freeway
headed north
Never could stand that dog
pi_79870769
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 14:50 schreef Gimmick het volgende:
Frank's wild years

Well Frank settled down in the Valley
and hung his wild years
on a nail that he drove through
his wife's forehead
he sold used office furniture
out there on San Fernando Road
and assumed a $30,000 loan
at 15 1/4 % and put down payment
on a little two bedroom place
his wife was a spent piece of used jet trash
made good bloody marys
kept her mouth shut most of the time
had a little Chihuahua named Carlos
that had some kind of skin disease
and was totally blind. They had a
thoroughly modern kitchen
self-cleaning oven (the whole bit)
Frank drove a little sedan
they were so happy

One night Frank was on his way home
from work, stopped at the liquor store,
picked up a couple Mickey's Big Mouths
drank 'em in the car on his way
to the Shell station, he got a gallon of
gas in a can, drove home, doused
everything in the house, torched it,
parked across the street, laughing,
watching it burn, all Halloween
orange and chimney red then
Frank put on a top forty station
got on the Hollywood Freeway
headed north
Never could stand that dog
hehe die is mooi. Ben nog niet zo goed in de Tom Waits teksten, het is toch altijd veel verhaal xD val voorlopig vooral voor zijn muzikaliteit.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87335714
Rain Dogs _O_ _O_
Kan nog steeds niet echt in andere albums van hem komen though..niet zoals ik dat kan in Rain Dogs..kan iemand nog wat goede tips geven? Een speciaal album? Iets wat me zou kunnen raken? In de orde van Rain Dogs? Of course heb ik swordfishtrombone natuurlijk, die ga ik nog maar wat luisterpogingen geven...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:57:11 #191
67089 Gillingham
The horror...
pi_87336334
Waarom spreekt Swordfishtrombones je zo veel minder aan dan Rain Dogs?

Meer luisterpogingen is inderdaad de enige mogelijke oplossing, lijkt me.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 20:58:19 #192
67089 Gillingham
The horror...
pi_87336390
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:42 schreef Norrage het volgende:
Rain Dogs _O_ _O_
Kan nog steeds niet echt in andere albums van hem komen though..niet zoals ik dat kan in Rain Dogs..kan iemand nog wat goede tips geven? Een speciaal album? Iets wat me zou kunnen raken? In de orde van Rain Dogs? Of course heb ik swordfishtrombone natuurlijk, die ga ik nog maar wat luisterpogingen geven...
Waarom staat ie trouwens maar op 50 in je top 100? :)
pi_87336962
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:58 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Waarom staat ie trouwens maar op 50 in je top 100? :)
Omdat het een moeilijk album is. Ik kan het alleen op bepaalde momenten luisteren. Platen die hoger staan zijn niet perse makkelijker, maar ik snap ze beter, en zet ze altijd op :) Maar het groeit met de jaren, dus volgend jaar staat het vast weer een paar plaatsjes hoger ;)

En swordfish ga ik idd maar weer proberen. Heb ook eens Mule Variations gepakt, is toch een van de ontbrekende albums in zijn collectie.
pi_87463802
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 20:42 schreef Norrage het volgende:
Rain Dogs _O_ _O_
Bone Machine is waarschijnlijk het meest toegankelijk en gevarieerd. Na Rain Dogs mijn favoriete album.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:53:13 #195
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_87466097
Of de eerdere albums: Closing Time, The heart of saterday night, Small change etcetera. Heel anders dan Swordfishtrombones en alles daarna. Veel toegankelijker maar nog altijd erg mooi. Denk: kroeg, piano, drank, man teleurgesteld in de liefde. Dan zou ik starten met The heart of saterday night.
pi_88192750
Waarom, oh waarom, had ik Closing Time nog niet? Geweldig album _O_
Virginia Avenue, Ol'55 _O_ (Ol'55 al jaren mijn favoriete nummer, de cover van de eagles en deze van waits..maar had alleen het nummer, niet het album)...
Zijn oudere albums hebben ook dat jazzy hoor, maar dit is echt helemaal goed! :)

Dank voor de tip :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:54:41 #197
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_88194037
I hate the fucking Eagles man
pi_88194438
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:54 schreef Gimmick het volgende:
Ze zijn leuk met mooi weer, en in de auto roadtrippin'...en zo :@
pi_88197243
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:54 schreef Gimmick het volgende:
Fuck you man! You don't like my fucking music, get your own fucking cab!
pi_88220868
Wat is Closing Time goed zeg! Dat album werd me nooit door fans aangeraden om een of andere reden, ik heb wat gemist. Het is wat gladder ofzo dan zijn experimente werk (Rain Dogs en zo) maar het heeft toch nog iets heel erg rauws, iets heel erg moois...en het is jazzy O+ . Ben altijd al een Waits fan geweest, maar dit album is dan misschien net de tik die ik moet krijgen om idolaat van hem te worden geloof ik :) Heb een hele rits albums gedownload nu om eens allemaal te gaan checken :D

Van wat ik tot nu toe ken verschilt mijn mening per album bij hem wel enorm trouwens...Of het raakt me echt volledig of het raakt me totaal niet...Ik heb bijvoorbeeld Swordfishtrombones nog een keer geprobeerd en afgezien van 2 mooie nummers (16 Shells en Down,Down,Down) en een grappig nummer (Frank) kan ik er nog niet zoveel mee....
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Heart of Saturday Night..Als ik Closing Time geweldig vind zou ik deze ook goed moeten vinden (geloof ik) maar afgezien van het openingsnummer vind ik het maar een beetje een saai album...maar goed, ga het nog wel meer luisteren :)

Maar verder zijn Mule Variations, Bone Machine, Blood Money (en ga zo maar door) natuurlijk ook wel pareltjes. Ik ga denk ik ook maar eens goed zitten voor zijn Orphans 3CD.
Maar wat ik vooral heb, hoewel ik best wat albums van hem wat minder vind, is dat al zijn albums wel een paar geweldige nummers hebben en dat ik de komende tijd misschien niet zo direct zijn volledige albums ga luisteren maar gewoon alle topnummers die er op staan!
  dinsdag 2 november 2010 @ 10:33:39 #201
67089 Gillingham
The horror...
pi_88239677
Dan raad ik je Small Change nog aan. Opent met wat mij betreft zijn beste nummer: Tom Traubert's Blues. En het is ook jazzy.
pi_88257435
Hmm eens kijken of ik die al heb, anders heb ik die straks :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 19:00:16 #203
67089 Gillingham
The horror...
pi_88258123
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 18:43 schreef Norrage het volgende:
Hmm eens kijken of ik die al heb, anders heb ik die straks :P
Direct naar de platenzaak?
pi_88258194
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 19:00 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Direct naar de platenzaak?
Een download aanzetten waarschijnlijk ;)
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:14:32 #205
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88264233
Small Change vind ik, naast zijn debuut, zijn sterkste jaren 70-album.
Invitation to the Blues, The piano has been drinking, Jitterbug Boy en inderdaad Tom Trauberts Blues. Allemaal topnummers.
pi_88267134
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:
Invitation to the Blues, The piano has been drinking, Jitterbug Boy en inderdaad Tom Trauberts Blues. Allemaal topnummers.
Hey al die nummers ken ik wel :) Dit is dus het album dat mijn moeder vroeger dus altijd op had staan haha _O-
pi_88269102
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:14 schreef Wepeel2 het volgende:
Volledig mee eens :)
pi_88275169
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 19:42 schreef Norrage het volgende:

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor Heart of Saturday Night..Als ik Closing Time geweldig vind zou ik deze ook goed moeten vinden (geloof ik) maar afgezien van het openingsnummer vind ik het maar een beetje een saai album...maar goed, ga het nog wel meer luisteren :)

:') zucht....ik had de laatste 4 nummers nog niet gehoord...blijken die nou net ook nog geweldig te zijn. Dus ok, Saturday Night is ook erg bijzonder. Ik heb veel te luisteren! Het vroegste album dat ik had was Swordfish (daarna heb ik wel praktisch alles) maar de jaren 70 ontbreken dus vreemd genoeg!

Ik denk dat ik ooit dacht dat dat vroegere werk veel experimenteler was ofzo, en ik was toen nog niet zo in dat soort muziek dus ik heb het volstrekt overgeslagen...maar het tegenovergestelde is waar. Het is veel jazzier/blueseriger (wat een leuke woorden) en wat toegankelijker ook, precies goed! _O_
pi_88281869
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:33 schreef Gillingham het volgende:
Dan raad ik je Small Change nog aan. Opent met wat mij betreft zijn beste nummer: Tom Traubert's Blues. En het is ook jazzy.
Ik vind 'Step right up' zo'n sterk nummer. Telkens als ik iets van Tellsell zie of ook andere reclames moet ik aan dat nummer denken. Met dat opzwepende ritme van een veilingmeester uit Kentucky zit er bijna Bluegrass door die jazz heen.

Maar behalve Small Change vind ik zijn iets experimentele platen uit begin jaren tachtig het beste: Swordfishtrombones, Rain Dogs en Franks Wild Years.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 november 2010 @ 21:02:35 #210
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88302668
Ik ben eigenlijk het meeste fan van zijn albums uit de jaren 90 en de jaren 0 (?). Hij is in zijn jaren 80 albums nog wel het beste bij stem. Daar heeft hij een laag stemgeluid, maar kan hij ook nog wel hoger zingen. Tegenwoordig red hij dat niet meer. Op zijn albums valt dat wel mee, maar met name live vind ik zijn stemgeluid tegenwoordig een stuk minder dan begin jaren 90 / eind jaren 80. Maar het blijft een held natuurlijk.
pi_88305687
Vind Small Change toch wat minder dan Closing Time en Saturday Night. Tenminste, het doet me minder. Tom Traubert's is natuurlijk geweldig, en the piano has been drinking...maar dit album is volgens mij vooral tekstueel erg goed. Voor mij moet het toch wat melodieuzer zijn om eerlijk te zijn.
Maar goed, dit is vooral omdat ik de lat ondertussen heel hoog heb gelegd..Het is inderdaad wel een geweldig album. Misschien helpt het ook niet mee dat ik inderdaad dat album al heel goed kende vanwege mijn moeder. Closing Time verraste me gewoon enorm!

Maar goed, Tom Waits is een held! Ik vind het ook schitterend om te horen hoe zijn stem verschillend is in (vooral) de verschillende decennia! Wat heeft hij in godsnaam gedaan toen hij ineens die Small Change stem kreeg? :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 09:35:45 #212
67089 Gillingham
The horror...
pi_88354222
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind 'Step right up' zo'n sterk nummer. Telkens als ik iets van Tellsell zie of ook andere reclames moet ik aan dat nummer denken. Met dat opzwepende ritme van een veilingmeester uit Kentucky zit er bijna Bluegrass door die jazz heen.
Van dat nummer krijg ik ook standaard een glimlach op mijn gezicht. Heerlijke tekst en delivery. Ik vind het muzikaal echter niet één van de beste nummers op Small Change.
pi_88375419
Rain Dogs en Swordfishtrombones zijn mijn favorieten, direct gevolgd door Closing Time en Mule Variations.
www.thuisuiteten.nl
pi_97149363
Een grof schandaal dat er zolang niet over Waits is gepraat hier... Terwijl de lenteavonden die nog net niet warm genoeg zijn er toch enorm om vragen...

Binnen, met de ramen open, een goed glas wijn en de schemer die langzaam invalt. Ja, het zijn goede tijden voor de oude jazzy Waits!

Moderator maandag 23 mei 2011 @ 09:07:33 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97188755
Hij is geinagureerd in de rock n roll hall of fame, een tijdje terug :)
pi_97189888
Tom Waits is een koning!
  maandag 23 mei 2011 @ 10:36:11 #217
274453 okiokinl
blablabla
pi_97190565
is dat concert op 20 november al uitverkocht?
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 11:14:52 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97191742
http://www.muziekgebouwei(...)-rain-dogs-revisited

haha ik dacht dat hij zelf kwam maar het is dus een groepje artiesten die raindogs gaan herintrepeteren ...

Ik wil wel een keer naar tom zelf maar de vorige keer in den haag waren kaartjes 99 euro :{
  maandag 23 mei 2011 @ 14:11:22 #219
274453 okiokinl
blablabla
pi_97198833
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:14 schreef Bosbeetle het volgende:
http://www.muziekgebouwei(...)-rain-dogs-revisited

haha ik dacht dat hij zelf kwam maar het is dus een groepje artiesten die raindogs gaan herintrepeteren ...

Ik wil wel een keer naar tom zelf maar de vorige keer in den haag waren kaartjes 99 euro :{
ah... nou dan hoef ik er niet naartoe. dacht dat ie zelf kwam, maar had het kunnen weten, vorige keer dat ie kwam was t zelfs op het journaal..
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 14:19:51 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97199238
Tom is trouwens ook geweldig in "the imaginarium of dr parnassus" en nu leent hij zijn stem aan de animatie the monsters of nix
  maandag 23 mei 2011 @ 20:44:19 #221
67089 Gillingham
The horror...
pi_97218673
Het zal de meeste van jullie vast niet ontgaan zijn, maar op 24 februari was op de website van Waits te lezen dat hij destijds in de studio aan een nieuw album aan't werken was.
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 21:02:19 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97220069
Ik ben erg benieuwd dat zou dan zijn eerste echte plaat zijn sinds real gone (al is orphans ook wel heel erg plaat waardig natuurlijk :P )
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:42:07 #223
67089 Gillingham
The horror...
pi_101077951
De nieuwe single van Waits, 'Bad as Me', is nu te beluisteren.

Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:08:44 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101078955
Dat klinkt wel weer lekker :) Ik hou wel van die spastische vocalen, ondanks dat hij vaak omschreven wordt als de man die zo ontzettend laag zingt maar hij kan ook heel hoog, dat hoor je goed in dit nummer

*O* heb zin in de nieuwe plaat *O*

(weinig 62ig jarige artiesten die nog zulke potente nummers uitbrengen, de meeste in die leeftijdscategorie gaan naar ballades toe of het herhalen van oude glorie)

Op zijn site staat nu ook

quote:
There have been rumblings and rumors. New music from Tom Waits, you say? Come to TomWaits.com on Tuesday August 23rd, and Mr. Waits himself will set the record straight
dus ik denk dat naast deze single misschien de titel ook wel bekent wordt gemaakt.

[ Bericht 40% gewijzigd door Bosbeetle op 23-08-2011 12:16:33 ]
pi_101079191
Beetje Tom Jones achtig als ik het nu hoor :P Maar klinkt zeker goed *O*
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:42:35 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101089420
Tomwaits.com is offline dus ik denk dat er iets nieuws opgezet gaat worden :D
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:04:25 #228
67089 Gillingham
The horror...
pi_101092509
  Moderator dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:04:20 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101094909
:D klinkt allemaal weer tof :D
pi_101169324
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:42 schreef Gillingham het volgende:
De nieuwe single van Waits, 'Bad as Me', is nu te beluisteren.

Is weggehaald... hier staat ie nog wel
pi_101170929
Nieuwe single klinkt weer erg (met de nadruk op erg) lekker! Man, wat heb ik zin in het nieuwe album!
pi_102909487
Maar 231 posts in het Tom Waits topic. :o

Ik ben benieuwd naar het nieuwe album. Nu Closing Time aan het luisteren, een van mijn favoriete Waits albums.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_102909524
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:40 schreef Felagund het volgende:
Maar 230 post in het Tom Waits topic. :o

Ik ben benieuwd naar het nieuwe album. Nu Closing Time aan het luisteren, een van mijn favoriete Waits albums.
Ja erg he? :( Soms begrijp je dit forum niet echt. :P
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 12:03:58 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102910135
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja erg he? :( Soms begrijp je dit forum niet echt. :P
Ik begrijp vooral die 66 artic monkeys topics niet :D
pi_103231291
Ik heb een code aangevraagd op http://www.badasme.com/

The 'Bad As Me' tracklisting is:

'Chicago'
'Raised Right Men'
'Talking At The Same Time'
'Get Lost'
'Face To The Highway'
'Pay Me'
'Back In The Crowd'
'Bad As Me'
'Kiss Me'
'Satisfied'
'Last Leaf'
'Hell Broke Luce'
'New Year’s Eve'
'She Stole The Blush'
'Tell Me'
'After You Die'
pi_103231954
Wat houdt die code in?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_103232287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:36 schreef Felagund het volgende:
Wat houdt die code in?
Dan kan je het album binnenkort in stream luisteren.
http://www.nme.com/news/tom-waits/59856
pi_103232392
Koppelt hij nog een tour aan de nieuwe plaat?
Aldus.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:58:04 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103232692
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:49 schreef Z het volgende:
Koppelt hij nog een tour aan de nieuwe plaat?
Nog niks van gehoord maar bij al zijn vorige albums deed hij het wel al zijn die tours nooit groot, de vorige tour kwam niet in nederland die daarvoor wel, ik hoop dat hij nederland weer eens aandoet.
pi_103234519
En... Tom Waits is helaas verschrikkelijk duur, vast ook door de kleine gelegenheden waar hij speelt.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:03:31 #241
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_103234939
Hobo romantiek :) En ook met die leuke films van Jim Jarmusch.

Waarom is er nog nauwelijks muziek gepost?

The view from nowhere.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:11:24 #242
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103235277
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 14:51 schreef thettes het volgende:
En... Tom Waits is helaas verschrikkelijk duur, vast ook door de kleine gelegenheden waar hij speelt.
ja toen ik er heen wou in 2005 (oid) in den haag was het ¤99 voor kutplekken :{
pi_103253696
Nieuwe album klinkt goed en afwisselend na luisterbeurt 1.
Album top 100 2024
pi_103253835
OOeh luisteren! :)
pi_103267544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 21:28 schreef Felagund het volgende:
Nieuwe album klinkt goed en afwisselend na luisterbeurt 1.
Heb jij een code ontvangen, of anders?
pi_103267683
quote:
6s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 08:38 schreef Bookie65 het volgende:

[..]

Heb jij een code ontvangen, of anders?
Ik heb een code ontvangen, volgens mij zou ik ook nog vijf andere codes uit kunnen delen. Dus als iemand anders het album ook wil luisteren.
Album top 100 2024
pi_103267922
Ja graag! :) Ik heb het aangevraagd maar nog niet gekregen...
pi_103268071
Graag, ik heb hem ook nog niet ontvangen.
pi_103268162
Beiden pm verstuurd.
Album top 100 2024
  woensdag 19 oktober 2011 @ 11:21:02 #250
67089 Gillingham
The horror...
pi_103271795
Ik zou er ook graag één hebben als dat mogelijk is. Heb er wel één besteld, maar ze zijn op o.i.d.
pi_103294507
Bad as me klinkt weer lekker :D
pi_103295253
Ik vind het een super album! :) DAar kunnen andere bejaarde artiesten (zelfs mijn held Bruce) een voorbeeld aan nemen...
pi_103336034
Ik ben nu ongeveer halverwege en het is inderdaad genieten geblazen. Vind de nummers die ik nu gehoord heb zelfs beter dan de twee nummers die al eerder te beluisteren waren.

Als ik het goed begrijp is het tot en met morgen nog te beluisteren op de site?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gillingham op 20-10-2011 20:42:45 ]
pi_103337355
Ja, maar vanaf vrijdag is ie gewoon in de winkel te koop *O*
pi_103342192
Super gewoon.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 22:16:20 #256
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_103348545
Goede plaat! Ik heb het idee dat hij goed geluisterd heeft naar alle positieve geluiden naar aanleiding Orphans en op deze cd een fijne dwarsdoorsnede van zijn repertoire heeft gemaakt. Zeker in vergelijking met Real Gone is dit een hele evenwichtige plaat. Hoewel Real Gone ook gewoon een hele boel geweldige nummers had. Maar dit is echt een geheel.

En wat een geweldig, stoer nummer is Hell Broke Luce. :D
pi_103355951
Mooi albumpje, Keith Richards op gitaar, jaja, dit is het.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:49:10 #258
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_103356134
Ik vroeg me al af waarom er een foto van keith en tom in de bio van keith stond :P
pi_103356378
Now Mr. Jagger and Mr. Richards
I will scratch where I’ve been itching
I said I will have satisfaction!
pi_103379837
Wát een plaat! _O_
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:58:55 #261
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_103394446
Bijzonder mooi. Ik moest denken aan Bone Machine. Er staan dingen op die herinneringen oproepen van Beefheart. Ik ben er nog niet uit. Ik moet hem nog heel veel horen.
:) :Y :D

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 16:56:02 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115244782
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:41:52 #263
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_115247756
quote:
gaafste nummer van de plaat.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
pi_115247955
quote:
Koel! :)

Ook even een oud filmpje. Heeft er niets mee te maken, maar ach, waarom niet?

pi_115253088
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:46 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet! Hoewel ik van bijna alles hou wat Tom uitbrengt, is deze periode toch wel mijn favoriete periode. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Dat hele optreden, waar je dit filmpje van linkt, is overigens fantastisch

pi_115255231
Ik luister dat nieuwe album nooit meer, vind het toch erg middle of the road (voor Tom zijn doen) en weinig samenhangend.......
pi_115255320
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:46 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Bedankt voor dit filmpje _O_ Ik ken eigenlijk maar heel weinig live performances van Tom, zijn er nog meer geniale? :D
pi_115258318
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 19:31 schreef kuifkrullen het volgende:

[..]

Inderdaad, waarom niet! Hoewel ik van bijna alles hou wat Tom uitbrengt, is deze periode toch wel mijn favoriete periode. Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Dat hele optreden, waar je dit filmpje van linkt, is overigens fantastisch

Dat hele optreden is inderdaad fantastisch! :Y

En het is bij mij altijd stuivertje wisselen welke periode ik van Waits het meest waardeer, al staat Closing Time hoe dan ook stijf bovenaan; die plaat heeft gewoon een permanent plekje in mijn muziekhart.
pi_115280754
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:19 schreef kuifkrullen het volgende:

[..]

Het hele rockpalast concert uit 1977 staat op youtube. Is fantastisch!

dit is het eerste nummer, de rest kan je zo erbij zoeken. Schitterend.
Thanks, die ga ik straks even in zijn totaliteit bekijken dan! :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 10:58:28 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115280937
Ik heb op MP3 wat van de nieuwere concerten dat is ook smullen :9

Bij tom ben ik eigenlijk van alle periodes ik heb net zo'n zwak voor swordfishtrombones als alice...
pi_115281081
Ik ben stiekem niet zo van zijn latere werk, ik vind het wel goed, maar ik vind het weinig toevoegen aan zijn superieure eerdere werk.
pi_115281250
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb op MP3 wat van de nieuwere concerten dat is ook smullen :9

Bij tom ben ik eigenlijk van alle periodes ik heb net zo'n zwak voor swordfishtrombones als alice...
Klopt, het is ook erg moeilijk te zeggen. Maar Closing Time heeft net dat speciale plekje, if you know what I mean.

Ik vind Alice (het nummer) trouwens wel één van de mooiste teksten die ik ken van Waits.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:09:34 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281300
Ik kan dat nummer dromen.. letterlijk

Dat vind ik toch wel de kunst van Tom Waits, bij alles wat hij zingt heb je gelijk een beeld.... het zijn allemaal kleine verhaaltjes op zichzelf... Het is ook één van de weinige zangers waarbij elk nummer bijna tijd plaats en het weer op dat moment in zich heeft :D
pi_115281346
Ik ben niet zo'n tekstenman, maar Tom Waits is een held ja. Toch wat beter in de teksten verdiepen :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:13:30 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:10 schreef Norrage het volgende:
Ik ben niet zo'n tekstenman, maar Tom Waits is een held ja. Toch wat beter in de teksten verdiepen :)
Ik ben ook niet zo'n teksten man maar bij Tom Waits gaat dat bij mij automatisch. Hij heeft ook nogal toegankelijke teksten... eigenlijk zijn het allemaal mini musicals die liedjes van hem.

Ik vind het ook een geweldig acteur ik denk dat hij dat heeft geleerd in zijn liedjes.
pi_115281465
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan dat nummer dromen.. letterlijk

Dat vind ik toch wel de kunst van Tom Waits, bij alles wat hij zingt heb je gelijk een beeld.... het zijn allemaal kleine verhaaltjes op zichzelf... Het is ook één van de weinige zangers waarbij elk nummer bijna tijd plaats en het weer op dat moment in zich heeft :D
Helemaal waar! Je ziet ook wel duidelijk de invloed van Bukowksi en Fante terug in zijn teksten, er zit altijd een randje aan.

Dit is ook één van mijn favoriete teksten, ik zie de hoer al gewoon bijna zitten:

Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:15:59 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:14 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Helemaal waar! Je ziet ook wel duidelijk de invloed van Bukowksi en Fante terug in zijn teksten, er zit altijd een randje aan.

Dit is ook één van mijn favoriete teksten, ik zie de hoer al gewoon bijna zitten:

Ja dat gevoel van de oude beat generatie spreekt me ook aan (al is bukowski van net na de echte beat schrijvers, hij past er wel tussen...)

Bij waits komen ook altijd van die namen naar boven die ik toch echt nog een keer moet uitchecken zoals brecht en kurt weill ofzo
pi_115281752
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat gevoel van de oude beat generatie spreekt me ook aan (al is bukowski van net na de echte beat schrijvers, hij past er wel tussen...)

Bij waits komen ook altijd van die namen naar boven die ik toch echt nog een keer moet uitchecken zoals brecht en kurt weill ofzo
Ik ben ook gek op de Beat Generation, maar Bukowski schopt echt hun kont. Ik weet dat hij er door sommigen nog tot gerekend wordt, maar als iemand die hele farce van de burgerlijke Amerikaan onderuit haalt, is het Bukowski. En dat is misschien het idee van de Beat Generation, maar die haalden er nog vragen over existentie bij, terwijl Bukowski zich voornamelijk bezigt met die hele Amerikaanse droom die voor velen niet veel anders dan een nachtmerrie is.

Maar nu dwaal ik af, dus ik zal ook nog wel even ongevraagd ( :P ) uitleggen waarom ik Closing Time zo fantastisch vind. Die hele plaat lang heb je het gevoel dat je in een uitgestorven kroeg zit, hooguit nog een paar dronkaards die over hun tafel liggen met een sigaret half uit de mond. En dan in dat donkere geheel hangt Waits over zijn piano met naast 'm een gitaar, whiskey in de hand en hij speelt gewoon zijn hart eruit in de nacht. Hij mompelt over verloren liefdes, achtergebleven dromen en de gevangenis genaamd nostalgie. Ach, die plaat, wat is die toch fantastisch. O+
pi_115429732

De aankondiging van dit nummer is toch ook weer zo heerlijk. _O_ _O-
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:18:34 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_115705735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Maar nu dwaal ik af, dus ik zal ook nog wel even ongevraagd ( :P ) uitleggen waarom ik Closing Time zo fantastisch vind. Die hele plaat lang heb je het gevoel dat je in een uitgestorven kroeg zit, hooguit nog een paar dronkaards die over hun tafel liggen met een sigaret half uit de mond. En dan in dat donkere geheel hangt Waits over zijn piano met naast 'm een gitaar, whiskey in de hand en hij speelt gewoon zijn hart eruit in de nacht. Hij mompelt over verloren liefdes, achtergebleven dromen en de gevangenis genaamd nostalgie. Ach, die plaat, wat is die toch fantastisch. O+
Ik was nog niet bekend met het werk van Tom Waits (jaja, shame on me) maar dankzij deze poëtische beschrijving Closing time beluisterd en wow, je was echt spot on met je beschrijving. Wat een fantastische plaat _O_ Die teksten en die hele jazzy sfeer, wow.. Ben weggeblazen. En nu chronologisch de rest van zijn discografie ontdekken :D The Heart of Saturday Night en Small Change zijn ook meer dan prima, maar die laatste is toch al heel wat anders dan zijn debuut.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_115706153
Arn0 ik ben jaloers. Wat zou ik graag Rain Dogs en Swordfishtrombones opnieuw willen beleven. Heb ze nu zo vaak gehoord dat ik elk geluidje of zelfs ademhaling kan voorspellen.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:41:10 #284
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_115708214
Hier lees je hoe ik Tom Waits en Rain Dogs voor het eerst beleefde.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_115711623
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:41 schreef bazbo het volgende:

_O_ Prachtig stuk. Rain Dogs was direct mijn eerste Tom Waits plaat, dus ik wist ook niet wat mij overkwam op dat moment. Ik heb trouwens in de Plato gewerkt in Enschede. ;)
pi_115711960
quote:

Leuk stukje. Rain Dogs was ook mijn kennismaking met Tom Waits. Wat me er vooral aan intrigeerde was dat er een hele wereld achter zat die je niet kende en waar je dan in flarden kennis mee maakt door wat teksten op te vangen en af een toe eens aandachtig te luisteren en te ontleden. Terwijl dat dan wel in beelden tot je komt.

Dat het ook heel vreemde muziek was vergat ik dan, dan zette ik het op op een feestje en was dan verbaasd dat niet iedereen het trok. Ik moet ook altijd aan goede muziek wennen, maar eenmaal gewend ervaar ik het als gewoon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115713492
quote:

Wow, wat kan jij mooi beschrijvend schrijven O+ mag wel ook met al die matige columns op fok :D

Rain Dogs, fantastisch album. Een van de beste ooit. Wel een tikkeltje lang en een tikkeltje onsamenhangend...maar fantastisch :Y
pi_115820523
quote:

Prachtige stuk tekst! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 02:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik was nog niet bekend met het werk van Tom Waits (jaja, shame on me) maar dankzij deze poëtische beschrijving Closing time beluisterd en wow, je was echt spot on met je beschrijving. Wat een fantastische plaat _O_ Die teksten en die hele jazzy sfeer, wow.. Ben weggeblazen. En nu chronologisch de rest van zijn discografie ontdekken :D The Heart of Saturday Night en Small Change zijn ook meer dan prima, maar die laatste is toch al heel wat anders dan zijn debuut.
Cool! Dat wordt nog een hele leuke ontdekkingsreis dan! :)

[ Bericht 43% gewijzigd door Maxerazzi op 21-08-2012 13:36:06 ]
pi_115862247
Ik heb gisteren op Amazon dit boek besteld:

Iemand dit boek al gelezen toevallig?
pi_116268427

Man o man, alleen al deze intro maakt die hele plaat de moeite waard. _O_ Al zo vaak gehoord, maar iedere keer moet ik hardop lachen.

'Making a scene with a magazine' _O- _O- _O-
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 13:52:03 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116268497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]

Nee ik heb wel een boek met verzamelde interviews _O_ dat is het leven van waits zoals hij het zelf verteld.... met andere woorden het klopt van geen kant, hij spreekt zichzelf continu tegen etc etc...

_O_ prachtboek!

pi_116268532
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee ik heb wel een boek met verzamelde interviews _O_ dat is het leven van waits zoals hij het zelf verteld.... met andere woorden het klopt van geen kant, hij spreekt zichzelf continu tegen etc etc...

_O_ prachtboek!

Gaaf! :D

Die komt hierna dan aan bod. Overigens is de biografie tot dusverre (ik zit nu richting de helft) ook een echte aanrader! :Y
pi_116268551

In dit interview heeft hij echt erg veel weg van Heath ledger als the Joker, in The dark knight.
Het schijnt dat ze Tom Waits bestudeerd hebben voor de rol.
pi_116268794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:54 schreef Veils het volgende:

In dit interview heeft hij echt erg veel weg van Heath ledger als the Joker, in The dark knight.
Het schijnt dat ze Tom Waits bestudeerd hebben voor de rol.
Nu je het zegt, the Joker heeft inderdaad veel weg van Waits qua mimiek en lichaamstaal. Interessant! :Y
  zondag 2 september 2012 @ 00:58:52 #295
67089 Gillingham
The horror...
pi_116292742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:03 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nu je het zegt, the Joker heeft inderdaad veel weg van Waits qua mimiek en lichaamstaal. Interessant! :Y
Stem en intonatie vooral ook.
pi_116477001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb het boek uitgelezen en kan nou niet zeggen dat ik er echt kapot van ben uiteindelijk. Ik streep dus mijn eerdere woorden door:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Gaaf! :D

Die komt hierna dan aan bod. Overigens is de biografie tot dusverre (ik zit nu richting de helft) ook een echte aanrader! :Y
pi_117222972

THE HORROR. :'(

Nu heb ik niets tegen Nick & Simon, lijken me hartstikke aardige gasten, maar deze gestroomlijnde instant pudding slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Ol'55 druipt de sfeer vanaf, bij hun is het een soort braaksel wat je op Sky Radio zou horen. Not done dit.
pi_117223388
Ik vind het zo slecht nog niet, het zit instrumentaal best goed in elkaar...maar die stem van hun past er echt niet goed bij :) Totaal emotieloos :P Maar het is leuk dat ze hem tweestemmig zingen....

En samen met Waits zelf blijf ik die versie van the Eagles om een of andere reden toch echt de beste versie vinden, maar daar lachen jullie vast ook om....
Heerlijk uptempo, wordt daar altijd megablij van. Veel anders dan het origineel natuurlijk, maar ik vind die verdomd lekker.
pi_117225646
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:56 schreef Maxerazzi het volgende:

THE HORROR. :'(

Nu heb ik niets tegen Nick & Simon, lijken me hartstikke aardige gasten, maar deze gestroomlijnde instant pudding slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Ol'55 druipt de sfeer vanaf, bij hun is het een soort braaksel wat je op Sky Radio zou horen. Not done dit.
Why :')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_117227863
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:43 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zo slecht nog niet, het zit instrumentaal best goed in elkaar...maar die stem van hun past er echt niet goed bij :) Totaal emotieloos :P Maar het is leuk dat ze hem tweestemmig zingen....

En samen met Waits zelf blijf ik die versie van the Eagles om een of andere reden toch echt de beste versie vinden, maar daar lachen jullie vast ook om....
Heerlijk uptempo, wordt daar altijd megablij van. Veel anders dan het origineel natuurlijk, maar ik vind die verdomd lekker.
Nah, ik vind die versie van The Eagles ook he-le-maal niets, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik zo veel waarde hecht aan de sfeer die Waits in Ol'55 oproept. Die versie van The Eagles vind ik een beetje hupseflupse-country, ook leuk, maar voor dit nummer niet. Waits vond de bandleden van The Eagles overigens ontzettende eikels. :P
pi_117227874
Ik maak wel even nieuwe OP met wat filmpjes en foto's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')