abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115280754
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:19 schreef kuifkrullen het volgende:

[..]

Het hele rockpalast concert uit 1977 staat op youtube. Is fantastisch!

dit is het eerste nummer, de rest kan je zo erbij zoeken. Schitterend.
Thanks, die ga ik straks even in zijn totaliteit bekijken dan! :)
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 10:58:28 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115280937
Ik heb op MP3 wat van de nieuwere concerten dat is ook smullen :9

Bij tom ben ik eigenlijk van alle periodes ik heb net zo'n zwak voor swordfishtrombones als alice...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115281081
Ik ben stiekem niet zo van zijn latere werk, ik vind het wel goed, maar ik vind het weinig toevoegen aan zijn superieure eerdere werk.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_115281250
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb op MP3 wat van de nieuwere concerten dat is ook smullen :9

Bij tom ben ik eigenlijk van alle periodes ik heb net zo'n zwak voor swordfishtrombones als alice...
Klopt, het is ook erg moeilijk te zeggen. Maar Closing Time heeft net dat speciale plekje, if you know what I mean.

Ik vind Alice (het nummer) trouwens wel één van de mooiste teksten die ik ken van Waits.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:09:34 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281300
Ik kan dat nummer dromen.. letterlijk

Dat vind ik toch wel de kunst van Tom Waits, bij alles wat hij zingt heb je gelijk een beeld.... het zijn allemaal kleine verhaaltjes op zichzelf... Het is ook één van de weinige zangers waarbij elk nummer bijna tijd plaats en het weer op dat moment in zich heeft :D
pi_115281346
Ik ben niet zo'n tekstenman, maar Tom Waits is een held ja. Toch wat beter in de teksten verdiepen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:13:30 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:10 schreef Norrage het volgende:
Ik ben niet zo'n tekstenman, maar Tom Waits is een held ja. Toch wat beter in de teksten verdiepen :)
Ik ben ook niet zo'n teksten man maar bij Tom Waits gaat dat bij mij automatisch. Hij heeft ook nogal toegankelijke teksten... eigenlijk zijn het allemaal mini musicals die liedjes van hem.

Ik vind het ook een geweldig acteur ik denk dat hij dat heeft geleerd in zijn liedjes.
pi_115281465
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kan dat nummer dromen.. letterlijk

Dat vind ik toch wel de kunst van Tom Waits, bij alles wat hij zingt heb je gelijk een beeld.... het zijn allemaal kleine verhaaltjes op zichzelf... Het is ook één van de weinige zangers waarbij elk nummer bijna tijd plaats en het weer op dat moment in zich heeft :D
Helemaal waar! Je ziet ook wel duidelijk de invloed van Bukowksi en Fante terug in zijn teksten, er zit altijd een randje aan.

Dit is ook één van mijn favoriete teksten, ik zie de hoer al gewoon bijna zitten:

Moderator woensdag 8 augustus 2012 @ 11:15:59 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115281532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:14 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Helemaal waar! Je ziet ook wel duidelijk de invloed van Bukowksi en Fante terug in zijn teksten, er zit altijd een randje aan.

Dit is ook één van mijn favoriete teksten, ik zie de hoer al gewoon bijna zitten:

Ja dat gevoel van de oude beat generatie spreekt me ook aan (al is bukowski van net na de echte beat schrijvers, hij past er wel tussen...)

Bij waits komen ook altijd van die namen naar boven die ik toch echt nog een keer moet uitchecken zoals brecht en kurt weill ofzo
pi_115281752
quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat gevoel van de oude beat generatie spreekt me ook aan (al is bukowski van net na de echte beat schrijvers, hij past er wel tussen...)

Bij waits komen ook altijd van die namen naar boven die ik toch echt nog een keer moet uitchecken zoals brecht en kurt weill ofzo
Ik ben ook gek op de Beat Generation, maar Bukowski schopt echt hun kont. Ik weet dat hij er door sommigen nog tot gerekend wordt, maar als iemand die hele farce van de burgerlijke Amerikaan onderuit haalt, is het Bukowski. En dat is misschien het idee van de Beat Generation, maar die haalden er nog vragen over existentie bij, terwijl Bukowski zich voornamelijk bezigt met die hele Amerikaanse droom die voor velen niet veel anders dan een nachtmerrie is.

Maar nu dwaal ik af, dus ik zal ook nog wel even ongevraagd ( :P ) uitleggen waarom ik Closing Time zo fantastisch vind. Die hele plaat lang heb je het gevoel dat je in een uitgestorven kroeg zit, hooguit nog een paar dronkaards die over hun tafel liggen met een sigaret half uit de mond. En dan in dat donkere geheel hangt Waits over zijn piano met naast 'm een gitaar, whiskey in de hand en hij speelt gewoon zijn hart eruit in de nacht. Hij mompelt over verloren liefdes, achtergebleven dromen en de gevangenis genaamd nostalgie. Ach, die plaat, wat is die toch fantastisch. O+
pi_115429732

De aankondiging van dit nummer is toch ook weer zo heerlijk. _O_ _O-
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:18:34 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_115705735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Maar nu dwaal ik af, dus ik zal ook nog wel even ongevraagd ( :P ) uitleggen waarom ik Closing Time zo fantastisch vind. Die hele plaat lang heb je het gevoel dat je in een uitgestorven kroeg zit, hooguit nog een paar dronkaards die over hun tafel liggen met een sigaret half uit de mond. En dan in dat donkere geheel hangt Waits over zijn piano met naast 'm een gitaar, whiskey in de hand en hij speelt gewoon zijn hart eruit in de nacht. Hij mompelt over verloren liefdes, achtergebleven dromen en de gevangenis genaamd nostalgie. Ach, die plaat, wat is die toch fantastisch. O+
Ik was nog niet bekend met het werk van Tom Waits (jaja, shame on me) maar dankzij deze poëtische beschrijving Closing time beluisterd en wow, je was echt spot on met je beschrijving. Wat een fantastische plaat _O_ Die teksten en die hele jazzy sfeer, wow.. Ben weggeblazen. En nu chronologisch de rest van zijn discografie ontdekken :D The Heart of Saturday Night en Small Change zijn ook meer dan prima, maar die laatste is toch al heel wat anders dan zijn debuut.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_115706153
Arn0 ik ben jaloers. Wat zou ik graag Rain Dogs en Swordfishtrombones opnieuw willen beleven. Heb ze nu zo vaak gehoord dat ik elk geluidje of zelfs ademhaling kan voorspellen.
  Redactie Frontpage zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:41:10 #284
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_115708214
Hier lees je hoe ik Tom Waits en Rain Dogs voor het eerst beleefde.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_115711623
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:41 schreef bazbo het volgende:

_O_ Prachtig stuk. Rain Dogs was direct mijn eerste Tom Waits plaat, dus ik wist ook niet wat mij overkwam op dat moment. Ik heb trouwens in de Plato gewerkt in Enschede. ;)
pi_115711960
quote:

Leuk stukje. Rain Dogs was ook mijn kennismaking met Tom Waits. Wat me er vooral aan intrigeerde was dat er een hele wereld achter zat die je niet kende en waar je dan in flarden kennis mee maakt door wat teksten op te vangen en af een toe eens aandachtig te luisteren en te ontleden. Terwijl dat dan wel in beelden tot je komt.

Dat het ook heel vreemde muziek was vergat ik dan, dan zette ik het op op een feestje en was dan verbaasd dat niet iedereen het trok. Ik moet ook altijd aan goede muziek wennen, maar eenmaal gewend ervaar ik het als gewoon.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_115713492
quote:

Wow, wat kan jij mooi beschrijvend schrijven O+ mag wel ook met al die matige columns op fok :D

Rain Dogs, fantastisch album. Een van de beste ooit. Wel een tikkeltje lang en een tikkeltje onsamenhangend...maar fantastisch :Y
pi_115820523
quote:

Prachtige stuk tekst! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 02:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik was nog niet bekend met het werk van Tom Waits (jaja, shame on me) maar dankzij deze poëtische beschrijving Closing time beluisterd en wow, je was echt spot on met je beschrijving. Wat een fantastische plaat _O_ Die teksten en die hele jazzy sfeer, wow.. Ben weggeblazen. En nu chronologisch de rest van zijn discografie ontdekken :D The Heart of Saturday Night en Small Change zijn ook meer dan prima, maar die laatste is toch al heel wat anders dan zijn debuut.
Cool! Dat wordt nog een hele leuke ontdekkingsreis dan! :)

[ Bericht 43% gewijzigd door Maxerazzi op 21-08-2012 13:36:06 ]
pi_115862247
Ik heb gisteren op Amazon dit boek besteld:

Iemand dit boek al gelezen toevallig?
pi_116268427

Man o man, alleen al deze intro maakt die hele plaat de moeite waard. _O_ Al zo vaak gehoord, maar iedere keer moet ik hardop lachen.

'Making a scene with a magazine' _O- _O- _O-
  Moderator zaterdag 1 september 2012 @ 13:52:03 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116268497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]

Nee ik heb wel een boek met verzamelde interviews _O_ dat is het leven van waits zoals hij het zelf verteld.... met andere woorden het klopt van geen kant, hij spreekt zichzelf continu tegen etc etc...

_O_ prachtboek!

pi_116268532
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee ik heb wel een boek met verzamelde interviews _O_ dat is het leven van waits zoals hij het zelf verteld.... met andere woorden het klopt van geen kant, hij spreekt zichzelf continu tegen etc etc...

_O_ prachtboek!

Gaaf! :D

Die komt hierna dan aan bod. Overigens is de biografie tot dusverre (ik zit nu richting de helft) ook een echte aanrader! :Y
pi_116268551

In dit interview heeft hij echt erg veel weg van Heath ledger als the Joker, in The dark knight.
Het schijnt dat ze Tom Waits bestudeerd hebben voor de rol.
pi_116268794
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:54 schreef Veils het volgende:

In dit interview heeft hij echt erg veel weg van Heath ledger als the Joker, in The dark knight.
Het schijnt dat ze Tom Waits bestudeerd hebben voor de rol.
Nu je het zegt, the Joker heeft inderdaad veel weg van Waits qua mimiek en lichaamstaal. Interessant! :Y
  zondag 2 september 2012 @ 00:58:52 #295
67089 Gillingham
The horror...
pi_116292742
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:03 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nu je het zegt, the Joker heeft inderdaad veel weg van Waits qua mimiek en lichaamstaal. Interessant! :Y
Stem en intonatie vooral ook.
What's it going to be then, eh?
pi_116477001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb het boek uitgelezen en kan nou niet zeggen dat ik er echt kapot van ben uiteindelijk. Ik streep dus mijn eerdere woorden door:

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:53 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Gaaf! :D

Die komt hierna dan aan bod. Overigens is de biografie tot dusverre (ik zit nu richting de helft) ook een echte aanrader! :Y
pi_117222972

THE HORROR. :'(

Nu heb ik niets tegen Nick & Simon, lijken me hartstikke aardige gasten, maar deze gestroomlijnde instant pudding slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Ol'55 druipt de sfeer vanaf, bij hun is het een soort braaksel wat je op Sky Radio zou horen. Not done dit.
pi_117223388
Ik vind het zo slecht nog niet, het zit instrumentaal best goed in elkaar...maar die stem van hun past er echt niet goed bij :) Totaal emotieloos :P Maar het is leuk dat ze hem tweestemmig zingen....

En samen met Waits zelf blijf ik die versie van the Eagles om een of andere reden toch echt de beste versie vinden, maar daar lachen jullie vast ook om....
Heerlijk uptempo, wordt daar altijd megablij van. Veel anders dan het origineel natuurlijk, maar ik vind die verdomd lekker.
pi_117225646
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:56 schreef Maxerazzi het volgende:

THE HORROR. :'(

Nu heb ik niets tegen Nick & Simon, lijken me hartstikke aardige gasten, maar deze gestroomlijnde instant pudding slaat dus werkelijk helemaal nergens op. Ol'55 druipt de sfeer vanaf, bij hun is het een soort braaksel wat je op Sky Radio zou horen. Not done dit.
Why :')
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_117227863
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:43 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zo slecht nog niet, het zit instrumentaal best goed in elkaar...maar die stem van hun past er echt niet goed bij :) Totaal emotieloos :P Maar het is leuk dat ze hem tweestemmig zingen....

En samen met Waits zelf blijf ik die versie van the Eagles om een of andere reden toch echt de beste versie vinden, maar daar lachen jullie vast ook om....
Heerlijk uptempo, wordt daar altijd megablij van. Veel anders dan het origineel natuurlijk, maar ik vind die verdomd lekker.
Nah, ik vind die versie van The Eagles ook he-le-maal niets, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik zo veel waarde hecht aan de sfeer die Waits in Ol'55 oproept. Die versie van The Eagles vind ik een beetje hupseflupse-country, ook leuk, maar voor dit nummer niet. Waits vond de bandleden van The Eagles overigens ontzettende eikels. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')