Neeeeee volgende week zomeren we gewoon lekker verder...... zeggen ze.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:21 schreef FRaGMaN het volgende:
eerste buien trekken binnen vanuit het zuiden... dag zomer...
Hier ook bijna geen zon meer.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:09 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hmmm.. hier geen zon meer.
ik ook niet, vreselijk benauwd was het ..quote:Op donderdag 1 september 2005 12:29 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik heb vannacht niet geslapen.
Vond het vannacht nog wel meevallen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ik ook niet, vreselijk benauwd was het ..
Ik ben dan ook blij dat het nu aan het afkoelen is
Hey DaMart, weet jij waar die weerwebcams van zandvoort.com hangen?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:32 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort: regen en volgens mij gaat er ook onweer komen...
Het is geen wolwolk, dat kon ik zo al zienquote:Op donderdag 1 september 2005 17:42 schreef Funnie het volgende:
Hier nog niet nat geweest. Maar niemand die antwoord heeft op mijn foto's ? Of is dat echt een rolwolk. Maar dan vond ik hem lang niet zo mooi als vorig jar. Het rolde niet. Het kwam gewoon op ons af. Het schoof meer zeg maar.
Dat kan volgens mij alleen maar het Palace Hotel aan de boulevard zijn. Ik ben er zelf nooi bovenop geweest, maar dat is het hoogste gebouw van Zandvoort en de hoek vanwaar je het station en de boulevard bij nacht (eerste plaatje) ziet is precies goed.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:53 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Hey DaMart, weet jij waar die weerwebcams van zandvoort.com hangen?
Dan bedoel ik deze:
http://weer.tweaking.nl/index.php?p=webcams&id=8
Ah vet, oke, heb je er een plaatje van?quote:Op donderdag 1 september 2005 18:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij alleen maar het Palace Hotel aan de boulevard zijn. Ik ben er zelf nooi bovenop geweest, maar dat is het hoogste gebouw van Zandvoort en de hoek vanwaar je het station en de boulevard bij nacht (eerste plaatje) ziet is precies goed.
Ik niet, Google welquote:Op donderdag 1 september 2005 18:46 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Ah vet, oke, heb je er een plaatje van?
Hier ook gelige lucht alleen wat frisser; 18,6 gradenquote:Op donderdag 1 september 2005 19:52 schreef indahnesia.com het volgende:
21.7 graden en een lichtgrijze lucht met een gele tint.
onweer ja?quote:Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef Xalopalyps het volgende:
Hier 21,0 en het wordt al lekker donker, ik denk dat ik een webcam ga klaarzetten om onweer op te nemen![]()
onweer? niks over gehoordquote:Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef Xalopalyps het volgende:
Hier 21,0 en het wordt al lekker donker, ik denk dat ik een webcam ga klaarzetten om onweer op te nemen![]()
Was een tijd geleden "kans op" voorspelling, dus je weet het nooit, en anders nog voor snachts, want er trok toenstraks wel een aardige wolk over.quote:
De mist is het enige wat gaat ontploffen in het noorden ;quote:Op donderdag 1 september 2005 12:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Neeeeee volgende week zomeren we gewoon lekker verder...... zeggen ze.
Ik ben benieuwd hoe hevig het zal zijn in het Noordoosten vanavond.
Vooralsnog is het warm, zonnig en zwoel in Assen.
quote:Waarschuwing wegverkeer
Waarschuwing voor verkeersbelemmerende weersomstandigheden.
Bericht opgesteld door het KNMI op vrijdag 02 september om 01.37 uur.
MISTBANKEN
In het noorden en midden van het land komen mistbanken voor, soms is het
zicht minder dan 50 meter. Ook elders kunnen de komende uren mistbanken
ontstaan.
Mooie fotoquote:Op vrijdag 2 september 2005 02:20 schreef StefanP het volgende:
Of ie al geplaatst is weet ik niet.
[afbeelding]
ik zit in Eindhoven, maar volgens mij is het hier én niet helder genoeg én zit ik te zuidelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
Voorgisteren heb ik al wat gemeld over het poollicht
dat te zien was....
Het lijkt erop dat er vanavond weer een kans zou komen.
Dus hou de lucht in de gaten.
Volgens deze gif is er een flinke magnetische storm bezig.
[afbeelding]
Hier zit ook nog de hoge bewolking.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik zit in Eindhoven, maar volgens mij is het hier én niet helder genoeg én zit ik te zuidelijk.
Is er ook een speciale tijd in de nacht die het beste is?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hier zit ook nog de hoge bewolking.
Maar misschien lost het iets meer op, zodat je de kleuren
van het PL toch kunt zien.
Als het maar donker isquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Is er ook een speciale tijd in de nacht die het beste is?
Met webcam red je het niet ben ik bang, het is te donker of je moet een zeer licht sterke webcam hebbenquote:Op vrijdag 2 september 2005 20:41 schreef Xalopalyps het volgende:
Ik zet op dit moment een simpele webcam op opnemen en een goede camera op plaatjes opslaan om de 5 seconden, dan kan ik iets meer dan 13 uur aan plaatjes opslaan (bij de 9999 begint ie weer bij het begin).
Hopelijk krijg ik er iets op, maar ik heb weinig hoop
Waar zit nl in godsnaamquote:Op vrijdag 2 september 2005 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
Voorgisteren heb ik al wat gemeld over het poollicht
dat te zien was....
Het lijkt erop dat er vanavond weer een kans zou komen.
Dus hou de lucht in de gaten.
Volgens deze gif is er een flinke magnetische storm bezig.
[afbeelding]
Inderdaad, nogal rottig met deze cam (maar licht ziet hij en de normale lucht niet), maar er is geen goed programmatjequote:Op vrijdag 2 september 2005 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Met webcam red je het niet ben ik bang, het is te donker of je moet een zeer licht sterke webcam hebben![]()
[..]
Waar zit nl in godsnaam![]()
Laat maar heb het al gevonden.
Friesland krijg de meeste kans zo te zien.
We wachten af wat er komen gaat.....quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar zit nl in godsnaam![]()
Laat maar heb het al gevonden.
Friesland krijg de meeste kans zo te zien.
Hier nog niet echt, maar ik denk dat ik maar lekker mijn bed in duik zodadelijkquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:07 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
We wachten af wat er komen gaat.....
Laatst heb ik ook uren buiten doorgebracht
maar helaas hier was niks te zien (wel wat meteorieten).
@ Indahnesia
De bewolking lost hier al aardig op
Lijkt wel een achtbaan op en afquote:Op vrijdag 2 september 2005 21:36 schreef -CRASH- het volgende:
Het is alweer flink ineen gezakt
[afbeelding]
24.0 en nog altijd zonnigquote:Op zaterdag 3 september 2005 17:04 schreef i2Them2 het volgende:
23,7 graden buiten, en lekker zonnig![]()
Inmiddels een dooddoener hoor, kijk gewoon op teletekst of op de website van het KNMI.quote:Op zondag 4 september 2005 03:13 schreef Drifter__ het volgende:
Hoe ziet het er voor de komende week uit ?
Heb liever onweer dan dit kleffe weerquote:Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef Againzender het volgende:
Nou, dan hebben jullie vandaag eens beter weer dan ik. Tropische stortbuien hier en flink onweer van tijd tot tijd!
En voor later vandaag en morgen waarschuwingen voor veel regen en zwaar onweer.
Het is hier opeens ook flink opgewarmd, graadje of 26 en erg vochtig. Volgens de berichten moet er straks een flink pak onweer vanuit de Pyreneeen deze kant op komen.quote:Op maandag 5 september 2005 15:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Heb liever onweer dan dit kleffe weer![]()
Hier nu 27,4 graden, eigenlijk te warm wat te doen
haha, ja die onweer zou hier ook kunnen komen, maar op dit moment is de lucht nog strak-blauw..quote:Op maandag 5 september 2005 12:28 schreef Againzender het volgende:
Nou, dan hebben jullie vandaag eens beter weer dan ik. Tropische stortbuien hier en flink onweer van tijd tot tijd!
En voor later vandaag en morgen waarschuwingen voor veel regen en zwaar onweer.
Je wordt toch wel natquote:Op maandag 5 september 2005 18:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Kan ik morgen nog met een gerust hart zwemmen in de zee bij Zandvoort zonder dat ik nat word geregend?![]()
Er komt zeker wat aan:quote:Op maandag 5 september 2005 17:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het is hier opeens ook flink opgewarmd, graadje of 26 en erg vochtig. Volgens de berichten moet er straks een flink pak onweer vanuit de Pyreneeen deze kant op komen.
Het wordt ook wel erg donker op dit moment
Morgen is er in het hele land kans op een (onweers)bui maar die kans is vooral in het zuid-westen groot.quote:Op maandag 5 september 2005 18:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Kan ik morgen nog met een gerust hart zwemmen in de zee bij Zandvoort zonder dat ik nat word geregend?![]()
quote:Op maandag 5 september 2005 19:19 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er komt zeker wat aan:
[afbeelding]
Met zeer veel neerslag:
[afbeelding]
bron: weerwoord.be
-
[..]
Morgen is er in het hele land kans op een (onweers)bui maar die kans is vooral in het zuid-westen groot.
We houden je in de gaten op de webcamsquote:Op maandag 5 september 2005 18:16 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Lol, daar woon ik ookquote:Op dinsdag 6 september 2005 11:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Roelofarendsveen
Thanks voor de link
Náh gesjellig!quote:
Ik liep je voorbij of niet?quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
ik denk dat de onweer nog ff wegblijft. Het schiet niet bepaald op.
Overigens weet ik al wie jij bent (ff profiel bekeken). Zag je zondag op het sportpad lopen
Waar dan? Hier is tenminste nog niets aan de hand....quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:47 schreef drelletje het volgende:
trouwens er zou een melding van een rolwolk zijn... en er is al een wolkbreuk enzo. Maargoed zal zich nog wel verder ontwikkelen!
Het is ook voornamelijk op kantoor zonder aircoquote:Op dinsdag 6 september 2005 16:05 schreef dimage het volgende:
dit is echt niet normaal meer hier in medemblik temperatuur nu 26.7 graden en luchtvochtigheid is bijna 80% je besterft het bijna. laat maar vallen die 100mm water de m²
Dat kan kloppen, er is in ieder geval 1 ontlading geweest.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:31 schreef Martinovibes het volgende:
Rozenburg ZH :
Regen met gezapig onweer in de verte
Deze?quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het is jammer dat de weerkamer kaart niet meer op die site staat. het is nu veranderd naar telegraaf weer. Ik keek altijd op het kaartje van de weerkamer naar de radarbeelden en dan had ik een idee wat er allemaal aan kon komen. Maargoed, je kunt niet alles hebben.
wow echt ?? dat is dichtbij wel hier..quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:31 schreef Martinovibes het volgende:
Rozenburg ZH :
Regen met gezapig onweer in de verte
Klopt, had ik ook last van, maari k heb die ene kaart nog op mijn site staanquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Juist, maar die krijg ik niet meer als standaard kaart als ik naar de site ga. In plaats daarvan zie ik deze site: www.teleweer.nl
Huh, maf. Hier in Capelle a/d IJssel (toch niet zo ver weg) zit ik momenteel met de zon in m'n smoelquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:39 schreef kepler het volgende:
eindelijk regenlekker verkoelend en er valt best veel
het is ook alweer voorbij, nu is het wel ok weerquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Huh, maf. Hier in Capelle a/d IJssel (toch niet zo ver weg) zit ik momenteel met de zon in m'n smoel.
Gelukkig wel ja.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:19 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wereld van verschil..
Het is hier nog wel lekker warm, dat scheelt.
Zag het net ook op weerwoordquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:15 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Onweersbui ten oosten van Arnhem (Duitsland)
[afbeelding]
[afbeelding]
Den Helder is nog altijd kurkdroog hoorquote:Op dinsdag 6 september 2005 22:03 schreef i2Them2 het volgende:
Toch nog een aardig buitje in noord noord-holland
Laten we het hopenquote:Op woensdag 7 september 2005 18:33 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Phoe...was wel heet vandaag, en dan ook nog aan de arbeid pff...
Vrijdag en zaterdag kans op onweer voor de verandering
wow die is mooiquote:Op woensdag 7 september 2005 21:33 schreef i2Them2 het volgende:
Hier niet helemaal helder en 17,3 graden.
Hier ook nog een mooie zonsondergang:
[afbeelding]
Hee, lang niet gezienquote:Op woensdag 7 september 2005 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Heerlijk weer
Ohjah, ben weer terug na een computercrash van 1 hele week![]()
Laten we het niet hopen. Moet zaterdag optreden en er is een heel leuk festival en dat mag niet verregenen :|quote:
ach, je krijgt dit soort beelden ook natuurlijk:quote:Op donderdag 8 september 2005 13:31 schreef Party_P het volgende:
jammer dat zoiets nooit in nederland is
Nou, ik vind het weer in de afgelopen 10 dagen anders ook goed hoor.quote:Op donderdag 8 september 2005 13:31 schreef Party_P het volgende:
jammer dat zoiets nooit in nederland is
en Eindhoven loopt al vaak zat onder water natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2005 15:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nou, ik vind het weer in de afgelopen 10 dagen anders ook goed hoor.
Ik heb in de ardennen vroeger wel eens meegemaakt dat er een gigantische onweersbui was, maar niet recht boven ons hoofd zeg maar. Van een afstand leek de hemel ook bijna continue verlicht met bliksemflitsen.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:05 schreef Againzender het volgende:
Zo, dinsdag een van de heftigste onweersbuien meegemaakt die ik mij kan herinneren!
Maandagavond hadden we hier (Herault, Frankrijk) al een (soort?) MCS gehad met spookachtig gebliksem en veel water, maar dinsdag toen wij terug reden uit de Pyreneeen (waar het overigens prachtig weer was) kwamen we op de autoroute A9 al een mededeling tegen dat bij Montpellier de hele zaak was afgesloten omdat er meer dan een meter water op de doorgaande wegen stond.
Nou moesten wij er toch af bij Narbonne, maar het werd ons wel duidelijk waarom er in het oosten zo'n pikzwarte lucht hing
Affijn, 6km voor huis rijden wij een gordijn van water binnen. Continu inslagen dichtbij, windstoten, en dat alles in flink heuvelachtig terrein. De auto hebbben we maar even stil gezet (net als vele locals) want het regende veels te hard.
Helaas veranderde onze weg steeds meer in een snelstromende beek, dus toen het iets minder hard regende maar weer snel verder gereden. De laatse kilometers waren ronduit spookachtig: meerdere flitsen per seconde, gigantische knallen en de weg werd overal overspoeld met modder dat van de hellingen kwam.
Een paar minuten later waren we thuis en was het droog
Maar daar barste het een paar minuten later los, en dat is tot het begin van de nacht zo gebleven.
Je maakt nog eens wat mee op vakantie
Nog nooit zoiets meegemaakt!
ook dat jaquote:Op donderdag 8 september 2005 15:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
en Eindhoven loopt al vaak zat onder water natuurlijk
Ik zie richting het zuiden wel wat dikke bewolking hangen.. maar hier schijnt de zon gewoon natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:44 schreef Oom_Agent het volgende:
2 eerste (onverwachte) buitjes ontstaan in oostelijk Zuid Limburg. Hier in Nijmegen ook opbollende stapelwolken............. wie weet hier ook een buitje
lekkerquote:Op vrijdag 9 september 2005 05:53 schreef teigan het volgende:
hier in Groningen onweert het al een uurtje zo ongeveer....
niet heel heftig, maar toch wel redelijk door....
Hier in Haren heeft het zo'n anderhalf uur geduurd, en flink ook, de aardlekschakelaar moest weer om.quote:Op vrijdag 9 september 2005 05:53 schreef teigan het volgende:
hier in Groningen onweert het al een uurtje zo ongeveer....
niet heel heftig, maar toch wel redelijk door....
jep, maar het is geen slecht weer of zo.. weinig zon.. dat wel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:56 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven is de temperatuur weer goed omhoog geschoten.
Yep:quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:32 schreef i2Them2 het volgende:
Regent het al ergens in het zuiden?
Zal het in het midden van het land voor 20.00 gaan regenen?quote:
HA mijn vraag ookquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:00 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Zal het in het midden van het land voor 20.00 gaan regenen?
jep, in Eindhoven een druppel of wat.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:32 schreef i2Them2 het volgende:
Regent het al ergens in het zuiden?
Laten we het hopenquote:Vanmiddag houden we een afwisseling van zon en wolkenvelden. Van het zuiden uit neemt de kans op een onweersbui toe, hierbij zijn hagel en windstoten mogelijk. De maximumtemperatuur...
Vannacht komen er meer onweersbuien. Tijdens opklaringen ontstaat...
Boven noord-België lijkt een lekker complexje in ontwikkeling... met een beetje geluk, en daar hoop ik dan maar op, wordt het een MCS... lekker langdurig nachtelijk onweer is altijd goed voer voor m'n digitale camera natuurlijk.quote:
Yep, gaat heel langzaam en trekt, in tegenstelling tot de eerdere buien, nu noordwaarts met een zelfs wat oostelijker trekje. ( onweer breidt oostwaarts uit.)quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:35 schreef DemonRage het volgende:
En niemand die het gebied aan ziet komen?... het ziet er nog niet naar uit dat het afzwakt.
Dit dus:
[afbeelding]
mwa.....denk niet dat het tot een MCS gaat komen, hoewel ik dat natuurlijk wel hoopquote:Op vrijdag 9 september 2005 23:54 schreef DemonRage het volgende:
Voor mij is het dus niet zo lang wachten meer... en de kans is nog lekker groot. Dat gebied blijft nu bestwel actief. Denk je dat het een potentiële MCS is?
Dan ga ik even buiten staanquote:Op zaterdag 10 september 2005 00:11 schreef DemonRage het volgende:
Er valt nu een beetje regen in Eindhoven... geurige regen
Mazzelpik!quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:24 schreef Oom_Agent het volgende:
Onweer ten zuiden van Nijmegen, het flitst mooi !! wat een snelle ontwikkeling van die bui.
Meen net nog een donderklap te horen...quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:24 schreef JDude het volgende:
Breda meldt de eerste fatsoenlijke regen van vanavond... verder nog geen onweer ofzo helaas.
3 keiharde inslagen hier in de buurt daarnet, nu geen onweer meer maar wel een vette wolkbreuk.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:48 schreef DemonRage het volgende:
Op deze animatie is goed te zien dat die bui bij Nijmegen een bigbang-imitatie is:
[afbeelding]
waar zit jij ergens in Tilburg?quote:Op zaterdag 10 september 2005 02:13 schreef WasQ het volgende:
Wat een bui zeg... Hier in Tilburg onweert het nou toch al een uur behoorlijk, inclusief bakken met water die erbij uit de lucht komen. Lang geleden dat het zo los is gegaan hier...
Zeg klik hier eensquote:Op zaterdag 10 september 2005 02:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oosterhout ligt waar? Ik en topografie gaat niet samen helaas...
Wie heeft die smiley gemaakt op de Noordzee?quote:Op zaterdag 10 september 2005 02:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeg klik hier eens
Hier weer droog
Totaal 3.6 mm gevallen
Geen id maar heb net ook even gekeken, ik zie toch een hele hoop mensen die wel op het kaart staan maar die hier niet mee doen, ik ga morgen even met Joekurr overleggen hoe we dit kunnen aanpakken want dit is officeel niet de bedoeling dat heel FOK! zich daarop gaat neer plaatsen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 02:19 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Wie heeft die smiley gemaakt op de Noordzee?
Nee, da's ook geen probleem maar dan ben je nu wel verplicht om te blijven posten in dezequote:Op zaterdag 10 september 2005 02:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Je bedoelt dat alleen de mensen die hier posten dus op het kaartje mogen staan, toch? Niet dat ik iets verkeerds heb gedaan door mezelf neer te zetten ofzo... zoja, sorry, I didn't know.
Zie als jij hier post dan vinden wij dat natuurlijkquote:Op zaterdag 10 september 2005 02:25 schreef Take_A_Picture het volgende:
Je bedoelt dat alleen de mensen die hier posten dus op het kaartje mogen staan, toch? Niet dat ik iets verkeerds heb gedaan door mezelf neer te zetten ofzo... zoja, sorry, I didn't know.
Doe ik wel even komt goedquote:Op zaterdag 10 september 2005 02:27 schreef flugeltje het volgende:
Heeft er eigenlijk al iemand een nieuw topic klaarstaan?
Zegt genoegquote:Op zaterdag 10 september 2005 02:30 schreef Allan24 het volgende:
Verder in: De atmosfeer staat op ontploffen #120
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |