Ik heb in de ardennen vroeger wel eens meegemaakt dat er een gigantische onweersbui was, maar niet recht boven ons hoofd zeg maar. Van een afstand leek de hemel ook bijna continue verlicht met bliksemflitsen.quote:Op donderdag 8 september 2005 11:05 schreef Againzender het volgende:
Zo, dinsdag een van de heftigste onweersbuien meegemaakt die ik mij kan herinneren!
Maandagavond hadden we hier (Herault, Frankrijk) al een (soort?) MCS gehad met spookachtig gebliksem en veel water, maar dinsdag toen wij terug reden uit de Pyreneeen (waar het overigens prachtig weer was) kwamen we op de autoroute A9 al een mededeling tegen dat bij Montpellier de hele zaak was afgesloten omdat er meer dan een meter water op de doorgaande wegen stond.
Nou moesten wij er toch af bij Narbonne, maar het werd ons wel duidelijk waarom er in het oosten zo'n pikzwarte lucht hing
Affijn, 6km voor huis rijden wij een gordijn van water binnen. Continu inslagen dichtbij, windstoten, en dat alles in flink heuvelachtig terrein. De auto hebbben we maar even stil gezet (net als vele locals) want het regende veels te hard.
Helaas veranderde onze weg steeds meer in een snelstromende beek, dus toen het iets minder hard regende maar weer snel verder gereden. De laatse kilometers waren ronduit spookachtig: meerdere flitsen per seconde, gigantische knallen en de weg werd overal overspoeld met modder dat van de hellingen kwam.
Een paar minuten later waren we thuis en was het droog
Maar daar barste het een paar minuten later los, en dat is tot het begin van de nacht zo gebleven.
Je maakt nog eens wat mee op vakantie
Nog nooit zoiets meegemaakt!
ook dat jaquote:Op donderdag 8 september 2005 15:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
en Eindhoven loopt al vaak zat onder water natuurlijk
Ik zie richting het zuiden wel wat dikke bewolking hangen.. maar hier schijnt de zon gewoon natuurlijk.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:44 schreef Oom_Agent het volgende:
2 eerste (onverwachte) buitjes ontstaan in oostelijk Zuid Limburg. Hier in Nijmegen ook opbollende stapelwolken............. wie weet hier ook een buitje
lekkerquote:Op vrijdag 9 september 2005 05:53 schreef teigan het volgende:
hier in Groningen onweert het al een uurtje zo ongeveer....
niet heel heftig, maar toch wel redelijk door....
Hier in Haren heeft het zo'n anderhalf uur geduurd, en flink ook, de aardlekschakelaar moest weer om.quote:Op vrijdag 9 september 2005 05:53 schreef teigan het volgende:
hier in Groningen onweert het al een uurtje zo ongeveer....
niet heel heftig, maar toch wel redelijk door....
jep, maar het is geen slecht weer of zo.. weinig zon.. dat wel.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:56 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven is de temperatuur weer goed omhoog geschoten.
Yep:quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:32 schreef i2Them2 het volgende:
Regent het al ergens in het zuiden?
Zal het in het midden van het land voor 20.00 gaan regenen?quote:
HA mijn vraag ookquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:00 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Zal het in het midden van het land voor 20.00 gaan regenen?
jep, in Eindhoven een druppel of wat.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:32 schreef i2Them2 het volgende:
Regent het al ergens in het zuiden?
Laten we het hopenquote:Vanmiddag houden we een afwisseling van zon en wolkenvelden. Van het zuiden uit neemt de kans op een onweersbui toe, hierbij zijn hagel en windstoten mogelijk. De maximumtemperatuur...
Vannacht komen er meer onweersbuien. Tijdens opklaringen ontstaat...
Boven noord-België lijkt een lekker complexje in ontwikkeling... met een beetje geluk, en daar hoop ik dan maar op, wordt het een MCS... lekker langdurig nachtelijk onweer is altijd goed voer voor m'n digitale camera natuurlijk.quote:
Yep, gaat heel langzaam en trekt, in tegenstelling tot de eerdere buien, nu noordwaarts met een zelfs wat oostelijker trekje. ( onweer breidt oostwaarts uit.)quote:Op vrijdag 9 september 2005 23:35 schreef DemonRage het volgende:
En niemand die het gebied aan ziet komen?... het ziet er nog niet naar uit dat het afzwakt.
Dit dus:
[afbeelding]
mwa.....denk niet dat het tot een MCS gaat komen, hoewel ik dat natuurlijk wel hoopquote:Op vrijdag 9 september 2005 23:54 schreef DemonRage het volgende:
Voor mij is het dus niet zo lang wachten meer... en de kans is nog lekker groot. Dat gebied blijft nu bestwel actief. Denk je dat het een potentiële MCS is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |