abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30146375
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, zeker Tedje van Es

Voor alle vervelende luizen, pestkoppen en klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.En vergeet MSN niet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146412
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
pi_30146434
Yo!

ik ook .

En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146460
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
Utrecht is me iets te ver....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146465
Niets gebruik ik nog een stuk vaker dan de trein of auto. En lekker lopen vind ik ook wel fijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146489
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146519
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef du_ke het volgende:
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets .
Moet .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:58:48 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146535
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
pi_30146545
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146564
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146593
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Tja aldi is te ver weg dus ik houd het maar op Hoegaarden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146600
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef RichardQuest het volgende:
Utrecht is me iets te ver....
Gelegenheidsfietser
pi_30146619
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Moet .
Eey ik ben student. Als je een excuus hebt dan moet je wel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146638
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146669
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
Yo!

ik ook .

En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?

Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook
pi_30146692
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelegenheidsfietser
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146708
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef RichardQuest het volgende:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Ik ontken het nut van de fiets ook niet op korte afstanden.

Ik fiets zelf ook regelmatig
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:03:02 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146713
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Goed voor je vader, maar de relevantie ontgaat me.
Je vader reist blijkbaar liever met het OV of de werkgever heeft liever dat mensen met het massatransport reizen en dat heeft dus meer waarde dan reizen met de auto voor hem of zijn werkgever.

Ik kan ook kiezen om betaald door mijn werkgever met het OV te reizen, maar ik reis liever met de auto en krijg daar net zo goed een evenhoge vergoeding voor.
pi_30146741
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Dat zeg ik gelegenheidsfietser
pi_30146783
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.

Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146811
Fiets is in de stad ideaal . Ben vanaf hier op de fiets toch echt sneller elders in de stad dan met de auto zou kunnen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:05:45 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146813
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
pi_30146816
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:04 schreef du_ke het volgende:
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.

Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Dat is natuurlijk een aanname omdat we beide niet weten wat de werkelijke kostprijs van de trein is per kilometer.

Nu de vraag hoe komen we daar achter
pi_30146846
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden ;')
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146891
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
Eerst moeten we uberhaupt een cijfer hebben van de kostprijs per kilometer van de trein.

Dan kan je het vergelijken met de prijs die je nu betaalt. Wat precies onder de kostprijs valt is dan weer een stap verder
pi_30146969
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?

Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146975
Naast de kostprijs heb je dan ook nog de winstopslag om het uberhaupt rendabel te maken.

Maar laten we niet vooruit lopen op de zaken.
Op de site van de NS kan ik niets vinden. Maar dat is logisch
Wellicht een tweede kamerlid mailen ofzo?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:10:13 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146983
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
Uiteraard. Kijk, vroeger was het bv. in de VS verboden om een ander te benadelen met vervuiling uit jouw fabriek. Daar werden rechtszaken over aangespannen en gewonnen, waarna er bv. een vergoeding voor vies linnengoed e.d. betaald moest worden. Dit heeft standgehouden totdat men de Britten economisch in wilde halen, terwijl het eigenlijk een rechtvaardiger systeem is. Zoiets zou het autorijden mogelijk behoorlijk duur maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-08-2005 22:18:42 ]
pi_30147058
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef du_ke het volgende:
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
We kunnen wel bereken wat de prijs per kilometer is van dat traject. Vervolgens kan je enigszins inschatten of het een redelijke prijs is.
pi_30147062
NS site is bagger vandaag (laat ze een voorbeeld nemen aan de Deutsche Bahn ). Dus de jaarcijfers hebben er geen zin in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147204
Kom met 14 miljard (of zou het miljoen zijn?) reizigerskilometers en totale kosten 1.7 miljard uit op 12 cent per reizigerskilometer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147410
Dat lijkt me miljoen.

Vervoersomvang (in miljoenen reizigerskilometers) 14,097 13,848
edit: toch wel miljard. 14 duizend miljoen is 14 miljard
pi_30147519
Ja maar heb het idee dat ze punten en komma's wat door elkaar gebruiken. Denk dat alleen de groninger studenten al tot veel meer komen stel 5.000 mensen 1 keer heen en 1 keer terug per week naar zwolle (als gemiddelde) dat is al 52 * 200 km *5.000 personen is al 52 miljoen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147677
De kosten zijn overigens wel wat hoger dan 1,7 miljard.

Maak er maar 2,8 miljard van.
NS
pi_30147913
Ok dan is het 20 cent per kilometer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148022
Afstand tussen Meppel - Apeldoorn is 62km hemelsbreed in Google Earth via Deventer. Hoeveel zou dat werkelijk zijn?

Kilometertje of 80?
pi_30148051
Iets dergelijks inderdaad uurtje met de trein incl 2 keer overstappen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148087
In Google Earth kan je ook de rails laten zien. ff kijken of ik het wat concreter kan berekenen
pi_30148146
De route Meppel - Zwolle - Deventer - Apeldoorn ga ik ff meten
pi_30148169
Enkele reis 2e klas is 10 euro, enkele reis 1e klas 17 euro

met 20 cent zou het uitkomen op 16 euro. Echter je moet niet vergeten dat de NS ook inkomsten heeft uit en uitgaven aan de exploitatie van stations en onroerend goed. + nog wat buitenlandse investeringen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148233
Op hun site hebben ze het over tariefeenheden en die komen ongeveer overeen met een kilometer heb ik het idee. Dat zou 74 zijn lijkt me redelijk te kloppen.

Dat zou dan 15 cent 2e klas zijn en 23,5 cent 1e klas.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148298
Ik kom uit op 69,17 dus 74 kan goed kloppen
pi_30148434
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.

Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.

Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
pi_30148462
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148568
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
pi_30148612
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef du_ke het volgende:
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Onze conclusie is natuurlijk tamelijk ongedetailleerd edoch bevestigend van mijn stelling
pi_30148627
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.

Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.

Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148733
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
Ik ging uit van enkele reis maar retour is beter idd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148764
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:49 schreef du_ke het volgende:
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
Een verschil van 49 miljoen tov 2003.

Zo duur is die geld terug regeling toch niet?
Maar ik ga ff tv kijken
pi_30148765
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:51 schreef pberends het volgende:
tvp
dan ga ik zo maar weg. Moet naar een of andere borel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148791
Beter plaatje voor de OP met deze topictitel:

pi_30148823
Doe mij maar drie tieten, dat bier mag je houden .
pi_30148904
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/57307#2219139

Het uberkapitalistische Hong Kong met een uurtje busrijden voor maar 70 eurocent.
pi_30149364
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:55 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/57307#2219139

Het uberkapitalistische Hong Kong met een uurtje busrijden voor maar 70 eurocent.
Taxi's zijn in het buitenland ook altijd goedkoper dan hier. Moest laatst om half één 's nachts op de laatste trein wachten naar een station verder (=3 minuten met de trein). De trein zou pas drie kwartier later komen. Ik naar buiten. Staat er een taxi. Hoeveel voor 5 min. rijden vroeg ik. Zegt 'ie "17.50!". Starttarief lag al op 7.50 (nachttarief) en voor vijf minuten rijden betaalde je iets van 10 euro.

Toen heb ik maar 3 kwartier gewacht.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:15:58 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30149694
Kut kolere... boeren......
Een parkeerboete van 47,8 euro..... ga boefjes vangen.
Ik kan een willekeurig iemand op straat in elkaar rossen, en waarschijnlijk krijg ik dan een kleinere boete dan mijn auto iets te lang op de verkeerde plek laten staan.

Donner.. (al je dit leest..... ik POEP op je... en ook op die ACHTERLIJKE partij van je).

Greetz,
Drugspuppie
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:18:44 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30149803
ik heb zin in een aanslag.
Alle drollen in een kliko verzamelen.... een nitraat oplossing + rode diesel + aluminium poeder en die stinkdoos op het 2e kamer pleintje neer zetten.
pi_30150020
Boefen vangen is te moeilijk daarom treiteren ze liever onschuldige burgers en ze moeten hun targets halen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:25:02 #60
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30150245
Heeft meer te maken met verkeerde prioriteiten
pi_30150412
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Taxi's zijn in het buitenland ook altijd goedkoper dan hier. Moest laatst om half één 's nachts op de laatste trein wachten naar een station verder (=3 minuten met de trein). De trein zou pas drie kwartier later komen. Ik naar buiten. Staat er een taxi. Hoeveel voor 5 min. rijden vroeg ik. Zegt 'ie "17.50!". Starttarief lag al op 7.50 (nachttarief) en voor vijf minuten rijden betaalde je iets van 10 euro.

Toen heb ik maar 3 kwartier gewacht.
Brandstof is hier veel duurder, dus dat is opzich wel een beetje logisch.

Ow ja en auto's ook.
pi_30150508
Taxi's zijn hier idd schandalig duur. Belachelijk gewoon
pi_30150525
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:18 schreef Drugshond het volgende:
-
Pas maar op, de AIVD neemt dit soort taal snel serieus.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:42:30 #65
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30157274
quote:
Ook andere ministers " slordig"

DEN HAAG Naast minister Veerman hebben nog meer ministers "slordigheden" op hun naam staan. Premier Balkenende heeft naar aanleiding van de affaire-Veerman een inventarisatie gemaakt onder de bewindslieden. Vandaag stuurt hij de Kamer daarover een brief.

Onbekend is nog wie verzuimd hebben om bijvoorbeeld te vermelden dat ze in een comité van aanbeveling zaten.

Gisteren kwam aan het licht dat Veerman in Frankrijk tegen de regels in nog altijd te boek staat als directeur van zijn bedrijven. Later vandaag voelt de Kamer Veerman en Balkenende aan de tand over de affaire.
pi_30157439
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
Alles als zo'n leuke studente je geen voorrang geeft, je vervolgens erbovenop knalt en op je bek gaat, met als gevolg dat er een slag in je achterwiel zit en je onder de blauwe plekken en schaafwonden zit, zoals mij dus gisteren overkwam

En nee, wees gerust, die leuke studente had natuurlijk geen schrammetje, zo hoffelijk ben ik bij een ongeluk ook wel weer
pi_30157476
morning!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30157498
Hoi.
pi_30157680
Mogguh
Allah Al Watan Al Malik
pi_30157733
Mijn eerste anti-Amerikaanse post van vandaag:
quote:
In fiscal year 2006, the New Orleans district of the U.S. Army Corps of Engineers is bracing for a record $71.2 million reduction in federal funding.
http://www.findarticles.c(...)0050606/ai_n14657367
pi_30157980
Nummer twee:
quote:
Yet after 2003, the flow of federal dollars toward SELA dropped to a trickle. The Corps never tried to hide the fact that the spending pressures of the war in Iraq, as well as homeland security -- coming at the same time as federal tax cuts -- was the reason for the strain. At least nine articles in the Times-Picayune from 2004 and 2005 specifically cite the cost of Iraq as a reason for the lack of hurricane- and flood-control dollars.

[...]

The 2004 hurricane season was the worst in decades. In spite of that, the federal government came back this spring with the steepest reduction in hurricane and flood-control funding for New Orleans in history. Because of the proposed cuts, the Corps office there imposed a hiring freeze. Officials said that money targeted for the SELA project -- $10.4 million, down from $36.5 million -- was not enough to start any new jobs.
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1001051313
quote:
In early 2001, the Federal Emergency Management Agency issued a report stating that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in U.S., including a terrorist attack on New York City. But by 2003 the federal funding for the flood control project essentially dried up as it was drained into the Iraq war. In 2004, the Bush administration cut the Corps of Engineers' request for holding back the waters of New Orleans' Lake Pontchartrain by more than 80 percent. Additional cuts at the beginning of this year (for a total reduction in funding of 44.2 percent since 2001) forced the Corps to impose a hiring freeze.
http://www.salon.com/opin(...)ration/index_np.html
pi_30158148
Ik heb gisteren trouwens nog die toespraak van Bush gezien. Ongelooflijk slecht! Hij kan bijna geen zin maken zonder een woord verkeerd uit te spreken en hij had vaak hele rare stille momenten. Nee, hoor, laten we Bush alsleblieft nooit meer met Hitler vergelijken.
pi_30158277
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog die toespraak van Bush gezien. Ongelooflijk slecht! Hij kan bijna geen zin maken zonder een woord verkeerd uit te spreken en hij had vaak hele rare stille momenten. Nee, hoor, laten we Bush alsleblieft nooit meer met Hitler vergelijken.
De man zal ongetwijfeld kwaliteiten hebben... als aspergeteler ofzoiets
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')