abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30157402
quote:
Nawijn wil snelle naturalisatie voor Kalou

Hildbrand Nawijn ontpopt zich als een groot voetbalkenner.

De leider van de groep-Nawijn vindt dat minister Verdonk de Feyenoordspeler versneld een Nederlands paspoort moet geven zodat hij voor Oranje kan spelen. Nawijn heeft hierover veertien vragen gesteld aan de minister.
Bron: NOVA (via video na te kijken).

Wat een giller zeg. Met Kalou kunnen we volgens Nawijn wereldkampioen worden. Net of dat niet zou kunnen met Van Nistelrooij, Robben, Van Hooijdonk, Hasselbaink, Makaay en de nog steeds niet geselecteerde topscoorder van Oranje Kluivert. Grappig dat Nawijn voorkeur geeft aan een of andere overbetaalde voetballer ipv een asielzoeker die in levensgevaar is.
We kunnen makkelijk concluderen dat deze zet puur uit populistische overwegingen is gedaan om van zijn racisme-imago af te komen na z'n debacle met het Vlaams Belang.

Site Nawijn
pi_30157413
Wereldkampioen worden we sowieso niet, met of zonder Kalou.
En neemt iemand Nawijn nog serieus?
  Moderator donderdag 1 september 2005 @ 09:44:03 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30157497
leider van de groep nawijn?

ook enige lid zeker of niet?
in zijn kantoortje kunnen iig niet al te veel mensen naast hem en zijn bodyguards
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_30157549
Alle voetbalkenners zijn het er over eens, Kalou zou een duidelijke versterking van het Nederlands elftal betekenen en een verrijking zijn voor de Nederlandse sport. Van Basten heeft al meermalen aangegeven dat, wanneer Kalou voor Nederland mag spelen, hij zeker zou worden opgeroepen. Vele andere buitenlandse sporters zijn met minder hem voorgegaan.

Kalou niet willen naturaliseren, terwijl alle gronden er zijn om het wel te doen, DAT is pas populistisch politiek bedrijven.

m.a.w. Nawijn heeft in deze gewoon volkomen gelijk.
pi_30157567
Onzin, sporters zijn niet belangrijker dan anderen...
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_30157589
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:46 schreef Vhiper het volgende:
Alle voetbalkenners zijn het er over eens, Kalou zou een duidelijke versterking van het Nederlands elftal betekenen en een verrijking zijn voor de Nederlandse sport. Van Basten heeft al meermalen aangegeven dat, wanneer Kalou voor Nederland mag spelen, hij zeker zou worden opgeroepen. Vele andere buitenlandse sporters zijn met minder hem voorgegaan.

Kalou niet willen naturaliseren, terwijl alle gronden er zijn om het wel te doen, DAT is pas populistisch politiek bedrijven.

Volgens de regels heb je gelijk.
Maar wat een onzin, iemand versneld naturaliseren omdat ie leuk kan voetballen.
pi_30157604
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:46 schreef Vhiper het volgende:

Goed argument. Ronaldinho zou ook een versterking zijn voor Oranje, maar die naturaliseren wij ook niet. Dus waarom Kalou wel, hij is en blijft gewoon een Ivoriaan. Ik wil geen vreemdelingenlegioen, anders kunnen we net zo goed in een groot VN-team gaan spelen. Nee, ik heb het niet over allochtonen, maar over buitenlanders als Kalou.
pi_30157619
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:48 schreef axis303 het volgende:
Onzin, sporters zijn niet belangrijker dan anderen...
Volgens de wet dus wel, net als het liefje van de kroonprins, e.d.
pi_30157641
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Volgens de regels heb je gelijk.
Maar wat een onzin, iemand versneld naturaliseren omdat ie leuk kan voetballen.
Tsja, we naturaliseren ook mensen die leuk kunnen badmintonnen of tafeltennissen en daar hoor ik weer niemand over.
pi_30157666
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volgens de wet dus wel, net als het liefje van de kroonprins, e.d.
Nee.

Goede vergelijking ook.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_30157686
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volgens de wet dus wel
En DAT mag je van mij eens hard maken.
pi_30157700
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Goed argument. Ronaldinho zou ook een versterking zijn voor Oranje, maar die naturaliseren wij ook niet.
Wij naturaliseren Ronaldinho niet omdat Ronaldinho niet wil naturaliseren. Kalou wil dat wel. Subtiel, maar zeer relevant verschilletje.
quote:
Dus waarom Kalou wel, hij is en blijft gewoon een Ivoriaan. Ik wil geen vreemdelingenlegioen, anders kunnen we net zo goed in een groot VN-team gaan spelen. Nee, ik heb het niet over allochtonen, maar over buitenlanders als Kalou.
Er spelen ook Nederlanders met Surinaamse, Turkse, Marokkaanse, etc achtergronden in Oranje. Waarom dan niet iemand met een Ivoriaanse achtergrond?

En afgezien of jij en ik het willen of niet, volgens de geldende regels heeft Kalou gewoon recht op naturalisatie. Zoals ik al zei, sporters met minder capaciteiten dan hij, zijn hem al vele malen voorgegaan.
pi_30157746
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:55 schreef Tha_T het volgende:

[..]

En DAT mag je van mij eens hard maken.
quote:
Over prinsessen en topsporters: speciale verzoeken

In bijzondere gevallen kan iemand Nederlander worden terwijl hij toch (nog) niet aan alle voorwaarden voldoet.

Zwaarwegend Nederlands belang
Van een bijzonder geval is bijvoorbeeld sprake als er een zwaarwegend Nederlands belang wordt gediend, zoals bij de naturalisatie van prinses Máxima. Toen zij Nederlandse werd, woonde zij nog geen vijf jaar in Nederland. Maar op grond van de Wet lidmaatschap Koninklijk Huis moest Máxima Nederlandse zijn voordat ze trouwde met Willem-Alexander. Daarom is zij eerder genaturaliseerd.

Diplomaten, politiemedewerkers, militairen
Andere voorbeelden van speciale naturalisaties zijn van toepassing op buitenlandse partners van Nederlandse diplomaten en mensen die voor bepaalde functies de Nederlandse nationaliteit moeten hebben, zoals medewerkers bij de politie, de marine, de land- en luchtmacht.

Topsporters en kunstenaars
Soms is er een cultureel of sportief belang om iemand Nederlander te maken. Zo is er wel eens een bekende Russische dirigent genaturaliseerd, zodat hij in het buitenland op tournee kon met zijn orkest. En er zijn verschillende voorbeelden van topsporters die Nederlander zijn geworden om voor Nederland te kunnen uitkomen bij een EK, WK of de Olympische Spelen.

Raad van State
Voordat de IND een speciaal naturalisatieverzoek in behandeling neemt, wordt het eerst voorgelegd aan de Raad van State.
Bron: http://www.immigratiedien(...)senentopsporters.asp
pi_30158045
Dat wist ik heul niet.
pi_30158109
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef Tha_T het volgende:
Dat wist ik heul niet.
Dan weet je het nu.
pi_30158184
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:13 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan weet je het nu.
Maar nog steeds is het onzin
pi_30158279
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:16 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Maar nog steeds is het onzin
Dat is jouw mening. De wet zegt wat anders en die sla ik toch net iets hoger aan. Ik hoop dat Kalou gewoon doorzet en z'n recht haalt.
pi_30159972
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. De wet zegt wat anders en die sla ik toch net iets hoger aan. Ik hoop dat Kalou gewoon doorzet en z'n recht haalt.
Hij heeft daar geen recht op hoor. Het is en blijft een verzoek.
pi_30160326
Echt schandalig dat allerlei bobo's nu heibel gaan schoppen om een voetballer sneller te naturaliseren. Iedereen moet dezelfde procedure doorlopen of je nou goed kunt voetballen of niet.
pi_30160366
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Hij heeft daar geen recht op hoor. Het is en blijft een verzoek.
Aangezien vele andere sporters, met mindere capaciteiten, ook zonder problemen dat verzoek toegewezen kregen (o.a. van de huidige minister zelf!), is er geen enkele reden om dat verzoek te weigeren. Derhalve is afdwingen van het toewijzen van dat verzoek, op basis van het gelijkheidsbeginsel, in mijn visie wel degelijk mogelijk en ik hoop dat Kalou dit, als het nodig is, voor de rechter gaat uitvechten.

Ik vind het niet kunnen dat een minister verzoeken naar eigen goeddunken gaat goed- of afkeuren, als daar duidelijke kaders, regels en voorwaarden voor zijn, ze er geen enkele goede reden voor hebben en het ook nog eens doen voor puur eigen politiek gewin.
pi_30160549
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Aangezien vele andere sporters, met mindere capaciteiten, ook zonder problemen dat verzoek toegewezen kregen (o.a. van de huidige minister zelf!), is er geen enkele reden om dat verzoek te weigeren. Derhalve is afdwingen van het toewijzen van dat verzoek, op basis van het gelijkheidsbeginsel, in mijn visie wel degelijk mogelijk en ik hoop dat Kalou dit, als het nodig is, voor de rechter gaat uitvechten.
Zo werkt dat niet met een verzoek. Wat jij beschrijft houd in dat er criteria gegeven worden in de wet waardoor een 'vreemde' het recht zou verwerven op het Nederlanderschap.
quote:
Ik vind het niet kunnen dat een minister verzoeken naar eigen goeddunken gaat goed- of afkeuren, als daar duidelijke kaders, regels en voorwaarden voor zijn, ze er geen enkele goede reden voor hebben en het ook nog eens doen voor puur eigen politiek gewin.
Ik vind de wet eigenlijk wel prima zoals het is. Gewoon van geval tot geval bekijken of je iemand wil naturaliseren of niet.
pi_30160906
Goh, ik ben het geloof ik voor het eerst eens met Nawijn eens. En dat staat los van het feit of ik het wel of niet eens ben met het feit dat sporters voorrang hebben bij naturalisatie boven het klootjesvolk. En het staat ook los van mijn mening over dat ik wel of niet een vreemdelingenlegioen wil maken van het Nederlands elftal.

Er is ooit de clausule voor topsporters bedacht in de naturalisatiewetgeving en Kalou is duidelijk iemand waarvoor die clausule geld, het is daarom ook gewoon legitiem om hem Nederlander te maken, daar heeft hij volgens onze wetboeken gewoon recht op: diverse autoriteiten op voetbalgebied hebben de minister geadviseerd om hem te naturaliseren omdat hij een aanwinst is. Heeft Verdonk meer voetbal- en sport-verstand dan hunnie, dat zij de adviezen meent te kunnen negeren?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30161042
Kalou's affectie met Nederland is nihiel. Voor een half miljoen meer speelde hij gewoon bij Chelsea of Schalke04 en niet bij een Nederlandse club als Feyenoord. Bovendien wil hij alleen maar bij Oranje uit eigen belang omdat ie dan in een goed team speeld.
pi_30161179
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet met een verzoek. Wat jij beschrijft houd in dat er criteria gegeven worden in de wet waardoor een 'vreemde' het recht zou verwerven op het Nederlanderschap.
In de wet worden ook criteria gegeven waardoor een "vreemde" het Nederlanderschap kan verkrijgen. Die staan er al sinds mensenheugenis in en het geval topsporter is ook niet uniek. Kalou voldoet aan de voorwaarden, dus heeft idd het recht om te naturaliseren.
quote:
Ik vind de wet eigenlijk wel prima zoals het is. Gewoon van geval tot geval bekijken of je iemand wil naturaliseren of niet.
Zo zit de wet dus niet in elkaar. Er staat nergens in de wet dat de minister naar eigen goeddunken, zonder zich aan de rest van de regels te houden en ook nog eens zonder goede reden, paspoorten mag uitdelen.
pi_30161271
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:55 schreef pberends het volgende:
Kalou's affectie met Nederland is nihiel. Voor een half miljoen meer speelde hij gewoon bij Chelsea of Schalke04 en niet bij een Nederlandse club als Feyenoord. Bovendien wil hij alleen maar bij Oranje uit eigen belang omdat ie dan in een goed team speeld.
Vandaar dat Kalou nog bij Feyenoord zit

Kalou zit nog bij Feyenoord omdat hij alleen in Nederland wil blijven voetballen om zo Nederlander te kunnen worden. Als hij had gewild, had ie allang z'n koffers richting Spanje, Italie of Engeland kunnen pakken hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')