Utrecht is me iets te ver....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?![]()
Moetquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef du_ke het volgende:
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets.
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
Tja aldi is te ver weg dus ik houd het maar op Hoegaardenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Gelegenheidsfietserquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef RichardQuest het volgende:
Utrecht is me iets te ver....
Eey ik ben student. Als je een excuus hebt dan moet je welquote:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?![]()
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
Yo!
ik ook.
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Ik ontken het nut van de fiets ook niet op korte afstanden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef RichardQuest het volgende:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Goed voor je vader, maar de relevantie ontgaat me.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Dat zeg ik gelegenheidsfietserquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Dat is natuurlijk een aanname omdat we beide niet weten wat de werkelijke kostprijs van de trein is per kilometer.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:04 schreef du_ke het volgende:
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.
Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden ;')
Eerst moeten we uberhaupt een cijfer hebben van de kostprijs per kilometer van de trein.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?
Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook![]()
Uiteraard. Kijk, vroeger was het bv. in de VS verboden om een ander te benadelen met vervuiling uit jouw fabriek. Daar werden rechtszaken over aangespannen en gewonnen, waarna er bv. een vergoeding voor vies linnengoed e.d. betaald moest worden. Dit heeft standgehouden totdat men de Britten economisch in wilde halen, terwijl het eigenlijk een rechtvaardiger systeem is. Zoiets zou het autorijden mogelijk behoorlijk duur maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
We kunnen wel bereken wat de prijs per kilometer is van dat traject. Vervolgens kan je enigszins inschatten of het een redelijke prijs is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef du_ke het volgende:
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
Onze conclusie is natuurlijk tamelijk ongedetailleerd edoch bevestigend van mijn stellingquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef du_ke het volgende:
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.
Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.
Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
Ik ging uit van enkele reis maar retour is beter idd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
Een verschil van 49 miljoen tov 2003.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:49 schreef du_ke het volgende:
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:51 schreef pberends het volgende:
tvp
Taxi's zijn in het buitenland ook altijd goedkoper dan hier. Moest laatst om half één 's nachts op de laatste trein wachten naar een station verder (=3 minuten met de trein). De trein zou pas drie kwartier later komen. Ik naar buiten. Staat er een taxi. Hoeveel voor 5 min. rijden vroeg ik. Zegt 'ie "17.50!". Starttarief lag al op 7.50 (nachttarief) en voor vijf minuten rijden betaalde je iets van 10 euro.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:55 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/57307#2219139
Het uberkapitalistische Hong Kong met een uurtje busrijden voor maar 70 eurocent.
Brandstof is hier veel duurder, dus dat is opzich wel een beetje logisch.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:07 schreef sizzler het volgende:
[..]
Taxi's zijn in het buitenland ook altijd goedkoper dan hier. Moest laatst om half één 's nachts op de laatste trein wachten naar een station verder (=3 minuten met de trein). De trein zou pas drie kwartier later komen. Ik naar buiten. Staat er een taxi. Hoeveel voor 5 min. rijden vroeg ik. Zegt 'ie "17.50!". Starttarief lag al op 7.50 (nachttarief) en voor vijf minuten rijden betaalde je iets van 10 euro.
Toen heb ik maar 3 kwartier gewacht.
Pas maar op, de AIVD neemt dit soort taal snel serieus.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:18 schreef Drugshond het volgende:
-
Dan sturen ze maar een naheffig..... eikels.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:36 schreef pberends het volgende:
Pas maar op, de AIVD neemt dit soort taal snel serieus.
quote:Ook andere ministers " slordig"
DEN HAAG Naast minister Veerman hebben nog meer ministers "slordigheden" op hun naam staan. Premier Balkenende heeft naar aanleiding van de affaire-Veerman een inventarisatie gemaakt onder de bewindslieden. Vandaag stuurt hij de Kamer daarover een brief.
Onbekend is nog wie verzuimd hebben om bijvoorbeeld te vermelden dat ze in een comité van aanbeveling zaten.
Gisteren kwam aan het licht dat Veerman in Frankrijk tegen de regels in nog altijd te boek staat als directeur van zijn bedrijven. Later vandaag voelt de Kamer Veerman en Balkenende aan de tand over de affaire.
Alles als zo'n leuke studente je geen voorrang geeft, je vervolgens erbovenop knalt en op je bek gaat, met als gevolg dat er een slag in je achterwiel zit en je onder de blauwe plekken en schaafwonden zit, zoals mij dus gisteren overkwamquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?![]()
http://www.findarticles.c(...)0050606/ai_n14657367quote:In fiscal year 2006, the New Orleans district of the U.S. Army Corps of Engineers is bracing for a record $71.2 million reduction in federal funding.
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1001051313quote:Yet after 2003, the flow of federal dollars toward SELA dropped to a trickle. The Corps never tried to hide the fact that the spending pressures of the war in Iraq, as well as homeland security -- coming at the same time as federal tax cuts -- was the reason for the strain. At least nine articles in the Times-Picayune from 2004 and 2005 specifically cite the cost of Iraq as a reason for the lack of hurricane- and flood-control dollars.
[...]
The 2004 hurricane season was the worst in decades. In spite of that, the federal government came back this spring with the steepest reduction in hurricane and flood-control funding for New Orleans in history. Because of the proposed cuts, the Corps office there imposed a hiring freeze. Officials said that money targeted for the SELA project -- $10.4 million, down from $36.5 million -- was not enough to start any new jobs.
http://www.salon.com/opin(...)ration/index_np.htmlquote:In early 2001, the Federal Emergency Management Agency issued a report stating that a hurricane striking New Orleans was one of the three most likely disasters in U.S., including a terrorist attack on New York City. But by 2003 the federal funding for the flood control project essentially dried up as it was drained into the Iraq war. In 2004, the Bush administration cut the Corps of Engineers' request for holding back the waters of New Orleans' Lake Pontchartrain by more than 80 percent. Additional cuts at the beginning of this year (for a total reduction in funding of 44.2 percent since 2001) forced the Corps to impose a hiring freeze.
De man zal ongetwijfeld kwaliteiten hebben... als aspergeteler ofzoietsquote:Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef Monidique het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog die toespraak van Bush gezien. Ongelooflijk slecht! Hij kan bijna geen zin maken zonder een woord verkeerd uit te spreken en hij had vaak hele rare stille momenten. Nee, hoor, laten we Bush alsleblieft nooit meer met Hitler vergelijken.
quote:Op donderdag 1 september 2005 10:09 schreef Monidique het volgende:
Nummer twee:
[..]
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1001051313
[..]
http://www.salon.com/opin(...)ration/index_np.html
En wat nog mooier is. Het zijn niet eens haar ideeenquote:Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Tafkahs het volgende:
*** 'Plannen van Van der Laan met publieke omroep zijn rampzalig' ***
De kabinetsplannen voor de publieke omroep hebben een desastreuze uitwerking. In een nog niet gepubliceerde analyse stelt het onderzoeksinstituut TNO in Delft dat staatssecretaris Van der Laan (Media) meer problemen veroorzaakt dan ze oplost....
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1125551278821.html
--
Zal het kabinet dan dit jaar vallen?
Kun je nagaan, dat zou ons natuurlijk allemaal moeten doen vergeten welk koningsdrama Tom de Graaff heeft veroorzaaktquote:Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En wat nog mooier is. Het zijn niet eens haar ideeenHet is in een avondje in elkaar geflanst door drie drollen van de cda,vvd en d66....
Klanten die dit artikel gekocht hebben, hadden ook interesse in:quote:Help Amani en Zaynab in hun spannende avontuur. Kom mee, kies een vliegtuig en grijp zoveel mogelijk punten en geschenken.
Je moet snel en scherp blijven om alle voorbij vliegende islamitische vragen te beantwoorden. Ben je voorbereid? Kom mee!
Het eerste islamitisch 3D-spel, dat kan zo bij m'n islamitische koffiezet en islamitische schoenlepel. "Branding" noemde Naomi Klein dit volgens mij.quote:Ervaar nu het eerste Islamitisch 3D-spel in Nederland.
Ahmed, een dappere en geduldige jongeman, is nu te bewonderen in zijn eigen spetterende multimedia avontuur. Ahmed gooit alles in de strijd om zijn vader, Jubair, uit de handen van de kwade en meedogenloze koning, Isrus, te bevrijden.
Onderweg naar zijn vader komt Ahmed de gevaarlijkste obstakels tegen maar wordt wijzer dan ooit. In De Avonturen van Ahmed wordt je ondergedompeld in een verleden waar het kwaad het voor het zeggen heeft. De ridders van Isrus loeren in de schaduwen in afwachting van jouw gerechtigheid.
Gebruik al je vaardigheden en kennis om het kwaad voorgoed te verslaan.
Asjemenouquote:Voor sommige mensen heeft de evolutieleer of het darwinisme alleen maar een wetenschappelijke associatie, die blijkbaar geen directe invloed in hun dagelijks leven heeft. Dit natuurlijk een algemeen misverstand. Want het is veel meer dan alleen een onderwerp uit de biologische wetenschap: de evolutietheorie is op een heel verraderlijke filosofie gebaseerd, een filosofie die veel mensen aan het dwalen heeft gebracht, namelijk het materialisme.
De materialistische filosofie, die alleen maar het bestaan van materie accepteert en aanneemt dat de mens ‘een hoop materie’ is, beweert dat de mens niets meer dan een dier is en dit is in strijd met zijn enige rol in het bestaan. Sporen van deze filosofie, die voor veel door de mens veroorzaakte rampen van de laatste tweehonderd jaar verantwoordelijk is, kunnen gevonden worden in iedere ideologie die ervan uitgaat dat verschillen in mensen ‘een reden tot strijd’ zijn.
De evolutietheorie of het darwinisme is in dit kader handig omdat het alle stukjes van de puzzel bij elkaar brengt. Het vormt de mythe dat het materialisme een wetenschappelijk idee is.
Maar de wortels zijn verrot. Moderne ontdekkingen onthullen steeds weer opnieuw dat het populaire geloof dat het darwinisme met de wetenschap geassocieerd kan worden, onjuist is. Wetenschappelijke bewijzen ontzenuwen het darwinisme en laten zien dat de oorsprong van ons bestaan geen evolutionair maar een intelligent ontwerp is, dat wil zeggen een schepping. Allah heeft het universum met alle levende wezens en de mens, geschapen.
Tuurlijk wel...quote:Op donderdag 1 september 2005 10:15 schreef Monidique het volgende:
laten we Bush alsleblieft nooit meer met Hitler vergelijken.
Volgens mij weet jij nog niet dat je een eigen subforum hebt ?quote:Op donderdag 1 september 2005 09:41 schreef Vhiper het volgende:
Valt me altijd op dat moslims zichzelf als moslim beschouwen en niet in de eerste plaats als mens. In tegenstelling tot de meeste christenen, humanisten, boedisten entc.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:50 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[afbeelding]
Tijd dat ik m'n eigen boek ga to schrijven: "Boek voor kleine seculier-humanistische hitorisch materialisten: Deel 1: Ik leer belasting betalen."
Welke hiervan zal ik eens kijken. Volgens mij zijn ze allemaal bagger.quote:- goodfellas
- usual suspects
- blade runner
- resevoir dogs
- great dictator
- american beauty
- Schindler's.List
- passion of the christ
- american beautyquote:Op donderdag 1 september 2005 12:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Welke hiervan zal ik eens kijken. Volgens mij zijn ze allemaal bagger.
blade runnerquote:Op donderdag 1 september 2005 12:03 schreef pberends het volgende:
[..]
Welke hiervan zal ik eens kijken. Volgens mij zijn ze allemaal bagger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |