abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30146375
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, zeker Tedje van Es

Voor alle vervelende luizen, pestkoppen en klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.En vergeet MSN niet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146412
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
pi_30146434
Yo!

ik ook .

En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146460
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
Utrecht is me iets te ver....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146465
Niets gebruik ik nog een stuk vaker dan de trein of auto. En lekker lopen vind ik ook wel fijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146489
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146519
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef du_ke het volgende:
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets .
Moet .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:58:48 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146535
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
pi_30146545
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146564
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146593
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Tja aldi is te ver weg dus ik houd het maar op Hoegaarden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146600
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef RichardQuest het volgende:
Utrecht is me iets te ver....
Gelegenheidsfietser
pi_30146619
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Moet .
Eey ik ben student. Als je een excuus hebt dan moet je wel .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146638
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146669
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
Yo!

ik ook .

En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?

Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook
pi_30146692
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelegenheidsfietser
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30146708
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef RichardQuest het volgende:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Ik ontken het nut van de fiets ook niet op korte afstanden.

Ik fiets zelf ook regelmatig
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:03:02 #18
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146713
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Goed voor je vader, maar de relevantie ontgaat me.
Je vader reist blijkbaar liever met het OV of de werkgever heeft liever dat mensen met het massatransport reizen en dat heeft dus meer waarde dan reizen met de auto voor hem of zijn werkgever.

Ik kan ook kiezen om betaald door mijn werkgever met het OV te reizen, maar ik reis liever met de auto en krijg daar net zo goed een evenhoge vergoeding voor.
pi_30146741
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Dat zeg ik gelegenheidsfietser
pi_30146783
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.

Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146811
Fiets is in de stad ideaal . Ben vanaf hier op de fiets toch echt sneller elders in de stad dan met de auto zou kunnen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:05:45 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146813
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
pi_30146816
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:04 schreef du_ke het volgende:
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.

Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Dat is natuurlijk een aanname omdat we beide niet weten wat de werkelijke kostprijs van de trein is per kilometer.

Nu de vraag hoe komen we daar achter
pi_30146846
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden ;')
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146891
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
Eerst moeten we uberhaupt een cijfer hebben van de kostprijs per kilometer van de trein.

Dan kan je het vergelijken met de prijs die je nu betaalt. Wat precies onder de kostprijs valt is dan weer een stap verder
pi_30146969
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?

Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30146975
Naast de kostprijs heb je dan ook nog de winstopslag om het uberhaupt rendabel te maken.

Maar laten we niet vooruit lopen op de zaken.
Op de site van de NS kan ik niets vinden. Maar dat is logisch
Wellicht een tweede kamerlid mailen ofzo?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:10:13 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30146983
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
Uiteraard. Kijk, vroeger was het bv. in de VS verboden om een ander te benadelen met vervuiling uit jouw fabriek. Daar werden rechtszaken over aangespannen en gewonnen, waarna er bv. een vergoeding voor vies linnengoed e.d. betaald moest worden. Dit heeft standgehouden totdat men de Britten economisch in wilde halen, terwijl het eigenlijk een rechtvaardiger systeem is. Zoiets zou het autorijden mogelijk behoorlijk duur maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 31-08-2005 22:18:42 ]
pi_30147058
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef du_ke het volgende:
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
We kunnen wel bereken wat de prijs per kilometer is van dat traject. Vervolgens kan je enigszins inschatten of het een redelijke prijs is.
pi_30147062
NS site is bagger vandaag (laat ze een voorbeeld nemen aan de Deutsche Bahn ). Dus de jaarcijfers hebben er geen zin in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147204
Kom met 14 miljard (of zou het miljoen zijn?) reizigerskilometers en totale kosten 1.7 miljard uit op 12 cent per reizigerskilometer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147410
Dat lijkt me miljoen.

Vervoersomvang (in miljoenen reizigerskilometers) 14,097 13,848
edit: toch wel miljard. 14 duizend miljoen is 14 miljard
pi_30147519
Ja maar heb het idee dat ze punten en komma's wat door elkaar gebruiken. Denk dat alleen de groninger studenten al tot veel meer komen stel 5.000 mensen 1 keer heen en 1 keer terug per week naar zwolle (als gemiddelde) dat is al 52 * 200 km *5.000 personen is al 52 miljoen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30147677
De kosten zijn overigens wel wat hoger dan 1,7 miljard.

Maak er maar 2,8 miljard van.
NS
pi_30147913
Ok dan is het 20 cent per kilometer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148022
Afstand tussen Meppel - Apeldoorn is 62km hemelsbreed in Google Earth via Deventer. Hoeveel zou dat werkelijk zijn?

Kilometertje of 80?
pi_30148051
Iets dergelijks inderdaad uurtje met de trein incl 2 keer overstappen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148087
In Google Earth kan je ook de rails laten zien. ff kijken of ik het wat concreter kan berekenen
pi_30148146
De route Meppel - Zwolle - Deventer - Apeldoorn ga ik ff meten
pi_30148169
Enkele reis 2e klas is 10 euro, enkele reis 1e klas 17 euro

met 20 cent zou het uitkomen op 16 euro. Echter je moet niet vergeten dat de NS ook inkomsten heeft uit en uitgaven aan de exploitatie van stations en onroerend goed. + nog wat buitenlandse investeringen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148233
Op hun site hebben ze het over tariefeenheden en die komen ongeveer overeen met een kilometer heb ik het idee. Dat zou 74 zijn lijkt me redelijk te kloppen.

Dat zou dan 15 cent 2e klas zijn en 23,5 cent 1e klas.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148298
Ik kom uit op 69,17 dus 74 kan goed kloppen
pi_30148434
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.

Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.

Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
pi_30148462
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148568
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
pi_30148612
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef du_ke het volgende:
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Onze conclusie is natuurlijk tamelijk ongedetailleerd edoch bevestigend van mijn stelling
pi_30148627
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.

Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.

Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148733
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
Ik ging uit van enkele reis maar retour is beter idd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30148764
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:49 schreef du_ke het volgende:
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
Een verschil van 49 miljoen tov 2003.

Zo duur is die geld terug regeling toch niet?
Maar ik ga ff tv kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')