Utrecht is me iets te ver....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?![]()
Moetquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef du_ke het volgende:
Ja moet morgen naar fucking leeuwarden om te zuipen en dat die ik ook neit met de fiets.
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat hij je vader graag op zijn werk ziet verschijnen?
Tja aldi is te ver weg dus ik houd het maar op Hoegaardenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef RichardQuest het volgende:
Aldi-witbier is trouwens prima te doen....weer wat centen bespaard.
Gelegenheidsfietserquote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:57 schreef RichardQuest het volgende:
Utrecht is me iets te ver....
Eey ik ben student. Als je een excuus hebt dan moet je welquote:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef MrX1982 het volgende:
Oh wat is er mist met de fiets als vervoersmiddel?![]()
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:56 schreef du_ke het volgende:
Yo!
ik ook.
En heb het even opgezocht niet willen betalen? Waarom is de werkgever van m'n vader dan bereid om dik 4000 euro per jaar op te hoesten voor z'n treinvervoer?
Ik ontken het nut van de fiets ook niet op korte afstanden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef RichardQuest het volgende:
Maar in de stad is het het ideale vervoermiddel, zeker met alle friettent-stedelingen en de spits van tegenwoordig.
Goed voor je vader, maar de relevantie ontgaat me.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dikke kans maar er wordt dus wel degelijk netjes voor het gebruik van het OV betaald.
Dat zeg ik gelegenheidsfietserquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:02 schreef RichardQuest het volgende:
Ben er wel een paar keer naartoe gefietst hoor, maar da's vrije tijd.
Dat is natuurlijk een aanname omdat we beide niet weten wat de werkelijke kostprijs van de trein is per kilometer.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:04 schreef du_ke het volgende:
Punt is dat er door velen wel degelijk een realistische prijs voor het vervoer per trein betaald wordt.
Maar MrX ik ben ook wel benieuwd naar de daadwerkelijke kostprijs.
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden ;')
Eerst moeten we uberhaupt een cijfer hebben van de kostprijs per kilometer van de trein.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik voel een discussie opkomen over wat er nu tot de *werkelijke* kosten gerekend moet worden
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me maar een schijntje van de werkelijke prijs. Of is het 1ste klas?
Hoe zou ik achter de kostprijs van de trein kunnen komen. Ik wil het nu weten ook![]()
Uiteraard. Kijk, vroeger was het bv. in de VS verboden om een ander te benadelen met vervuiling uit jouw fabriek. Daar werden rechtszaken over aangespannen en gewonnen, waarna er bv. een vergoeding voor vies linnengoed e.d. betaald moest worden. Dit heeft standgehouden totdat men de Britten economisch in wilde halen, terwijl het eigenlijk een rechtvaardiger systeem is. Zoiets zou het autorijden mogelijk behoorlijk duur maken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha maar ach dat vind ik wel een redelijk nuttige discussie. Ach en op de zelfde manier is er ook prima een discussie te voeren met argumenten om automobiliteit een stuk duurder te maken.
We kunnen wel bereken wat de prijs per kilometer is van dat traject. Vervolgens kan je enigszins inschatten of het een redelijke prijs is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef du_ke het volgende:
Voor z'n vaste traject (Meppel-Apeldoorn) en 1e klas lijkt het me een redelijke prijs. Kan me niet voorstellen dat de kostprijs hoger is.
Onze conclusie is natuurlijk tamelijk ongedetailleerd edoch bevestigend van mijn stellingquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef du_ke het volgende:
Wat ook meespeelt is dat een extra reiziger de NS geen extra geld kost (totdat het er zoveel zijn dat je een extra trein in moet zetten).
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat zou betekenen dat je vader, althans zijn bedrijf, meer dan de kostprijs betaalt.
Maar aangezien hij deel uitmaakt van het kleinste gedeelte van de reizigers, 1ste klas en voltarief kan je wel stellen dat ze de meeste mensen, laat staan mensen die gratis reizen, onder de kostprijs rijden.
Voor de rest hebben we natuurlijk simpele cijfers gebruikt en een echt gedetailleerd beeld levert dat natuurlijk niet.
Maar toch om een conclusie te trekken. 1ste klas voltarief blijkt dus de kostprijs te dekken plus een winstopslag van een paar cent per kilometer.
Ik ging uit van enkele reis maar retour is beter idd.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:47 schreef MrX1982 het volgende:
Ik kom overigens uit op ¤0,22 afgerond bij een retour 1ste klas voltarief.
Een verschil van 49 miljoen tov 2003.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:49 schreef du_ke het volgende:
Klinkt redelijk, al denk ik dat de NS wel zo ver is onderhand dat ze op het reizigersvervoer winst willen maken (lukt wisselend de afgelopen jaren die geld terug regeling kost goud geld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |