abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30126312
ov kaart kost geen rochel, de machinist hoeft namelijk niet langer te werken omdat er wat meer mensen met de trein gaan.
pi_30126316
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een gezeik weer inderdaad. Als het noorden weer iets extra's krijgt loopt het zuiden weer te zeiken. Overigens slaat het nergens op, 1/3 van de economie lijkt me erg sterk. Er wonen ongeveer 4 miljoen mensen samen, oftewel 1/4, lijkt me sterk dat die een inkomen hebben van 1/3 van de totale economie.
Dan zou je dat namelijk ook als tegenargument kunnen gebruiken, namelijk dat het zuiden veel rijker is dan de rest van het land. Wat een zeurpietjes dus.
ik dacht dat Eindhoven het wel aardig doet met Philips en ASML in hun gebied, het hoogste BNP van Nederlands zelfs per hoofd vd bevolking, maar of dat in het totaal zwaarwegend is weet ik eig niet
pi_30126325
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:33 schreef pberends het volgende:

[..]

In de VS is sowieso een dikke lak aanwezig wat gebouwen en infrastuctuur betreft. Ze geven er nauwelijks geld aan uit. Stoplichten die aan draadjes vastzitten, is het een derde wereld land ofzo?
Op sommige vlakken is het weldegelijk een 3e wereldland naar mijn idee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30126394
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ik dacht dat Eindhoven het wel aardig doet met Philips en ASML in hun gebied, het hoogste BNP van Nederlands zelfs per hoofd vd bevolking, maar of dat in het totaal zwaarwegend is weet ik eig niet
10 grand meer per hoofd is wel erg veel.
pi_30126436
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op sommige vlakken is het weldegelijk een 3e wereldland naar mijn idee.
CIA heeft het zelf ook wel toe:
quote:
Long-term problems include inadequate investment in economic infrastructure, rapidly rising medical and pension costs of an aging population, sizable trade and budget deficits, and stagnation of family income in the lower economic groups.
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html#Econ
pi_30126502
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:42 schreef pberends het volgende:
ov kaart kost geen rochel, de machinist hoeft namelijk niet langer te werken omdat er wat meer mensen met de trein gaan.
Klopt dat is ook een belangrijk argument om het streekvervoer in de aluren flink goedkoper te maken. Vul die lege ruimtes maar op.
pi_30126531
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:46 schreef pberends het volgende:

[..]

CIA heeft het zelf ook wel toe:
[..]

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html#Econ
Dat is idd een van de problemen.
pi_30126576
Kosten van OV zijn erg rekbaar inderdaad, als er meer mensen met de trein gaan hoef je niet perse meer controleurs in te zetten, maar controleer je gewoon minder.
pi_30126629
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:51 schreef pberends het volgende:
Kosten van OV zijn erg rekbaar inderdaad, als er meer mensen met de trein gaan hoef je niet perse meer controleurs in te zetten, maar controleer je gewoon minder.
Het is inderdaad flexibel zeker omdat de infrastructuur voor de trein er al ligt.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:57:39 #185
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30126786
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Als je weet dat je elk jaar dit soort rampen kan hebben, waarom bouw je dan niet anders?
onderste verdieping gebruik je als garage en je gaat pas op de 1e verdieping wonen ofzo.
Kijk maar naar Taiwan.... die hebben zelfs schutsluisen voor de flats. Die nep chinezen weten wat verantwoord bouwen is.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:11:55 #186
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30127170
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kijk maar naar Taiwan.... die hebben zelfs schutsluisen voor de flats. Die nep chinezen weten wat verantwoord bouwen is.
en zo groot is die investering echt niet. Een paar stevige stalen platen en je bent klaar.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:16:51 #187
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30127322
quote:
Honderden doden na mortieraanval Bagdad

BAGDAD - In de paniek die uitbrak na een mortieraanval op een wachtende menigte bij een sjiitische moskee in Bagdad, zijn woensdag vele honderden doden gevallen. De politie bevestigde tegenover de Amerikaanse zender CNN dat zeker 635 mensen zijn omgekomen. In ziekenhuizen in de Iraakse hoofdstad liggen 237 gewonden.
Heftig heftig.... de burgeroorlog wordt steeds heftiger.

Hmmz... een andere lezing.
quote:
BAGHDAD, Iraq (CNN) -- At least 635 people have been killed and 237 others injured in a stampede on a bridge near a Shiite mosque in northeastern Baghdad, police said.

According to witnesses, the stampede started after someone screamed that a suicide bomber was in the crowd of pilgrims gathered for a religious commemoration Wednesday.
Zou dat ook werken voor een drukke kassa bij de Appie heijn. ?1
pi_30128022
De man schreeuwde daarna nog dat het een vervroegde 1 april grap was, maar het was te laat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30128250
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
wie was dat ook alweer?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30128295
Een of andere afgeschoten nep prof meen ik.
pi_30128551
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:50 schreef du_ke het volgende:
matig
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30128592
Sorry wist wel dat je grapjes over pim niet echt kon waarderen maar ach viel te proberen .
pi_30128652
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:01 schreef du_ke het volgende:
Sorry wist wel dat je grapjes over pim niet echt kon waarderen maar ach viel te proberen .
Geeft niet.

Kan ik jou ook eens bannen.
pi_30128766
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:03 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geeft niet.

Kan ik jou ook eens bannen.
Je doet maar. Zou de eerste keer zijn !
pi_30128902
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef du_ke het volgende:
Als je optelt wat gemeenten, provincies, waterschappen en het rijk per jaar gezamenlijk kwijt zijn aan wegen (onderhoud) tikt dat ook behoorlijk aan.
Ik weet het niet. Hoeveel is het?
quote:
In Zwolle, Deventer en Arnhem kan het ook prima.
Dat zijn dan mooie steden
quote:
Tja Ik noem dat gewoon bekrompen en het stellen van verkeerde prioriteiten. Als het OV echt zo erg is ga je gewoon met de auto ondanks dat het een paar cent kost.
Ach waarom, ik profiteer nu makkelijk van een OV jaarkaart. Rechts lullen, links profiteren.
quote:
Je hebt er dan zonder twijfel ook geen moeite mee om in zo'n garage zeker 2-3 euro per uur te betalen? Dat zijn toch de bedragen waar je het overhebt om een parkeergarage in een binnenstad een beetje rendabel te maken. En zeker in oude binnensteden blijft iets dergelijks gewoon een ramp. Hier in Groningen zijn ze ook blij dat men in de jaren 70 de binnenstad autoluw heeft gemaakt.
Parkeergarages hebben economische meerwaarde omdat je daardoor een hoger segment kopers trekt. Of parkeerruimte in het algemeen trekt mensen met (meer) geld.
quote:
Hij is geen uitzondering en geen GL adept.
Whatever, hij blijft een uitzondering.
quote:
Nou de auto geldt als statussymbool niet als noodzaak voor de meeste mensen. De buurman op zaterdagochtend aftroeven met het poetsen dat soort onzin. Men wil het OV niet zien als alternatief. Dat is heel wat anders dan dat het geen alternatief zou zijn.
Ja GL is een liberale partij
Het liberalisme eindigt bij de uitgang van het station. Stationshalliberalen.
quote:
Het is gewoon praktischer, kijk naar het verschil in afhandeling van een groot evenement tussen auto en OV. Stel 50.000 man gem 1,5 per auto of 40 per bus dat is 33000 auto's die parkeerplek en bij het wegrijden gemiddeld 5 meter nodig hebben. Tegenover 1250 bussen die 25 meter nodig hebben is 30.000 meter tegenover 165.000 kilometer.
Ach dat heeft meer met overbevolking te maken in Nederland. Daarin zie ik geen legitimatie voor het eindeloos geld pompen in het OV.
quote:
Nee maar het zegt wel wat. Investeren in infrastructuur doe je niet voor 5 of 10 jaar maar voor de echt lange termijn.
Dan nog is het een bodemloze put.
quote:
Dat de betuwelijn geen groots succes is hoef ik inderdaad niet uit te leggen. Komt inderdaad ook doordat de ministers zich er op verkeken hebben in de hoop iedereen te vriend te houden. Maar dat is een heel andere discussie die met OV verder geen ruk te maken heeft.
Dat heeft wel degelijk met het OV te maken. Het is een prestige object van bestuurders die dachten dé oplossing te hebben en hun natte droom konden verwezenlijken.
Wat mij betreft is de Betuwelijn het meest kansloze project van de afgelopen eeuw en deze eeuw.
quote:
Op sommige vlakken
Op alle vlakken. Je hoeft alleen meer een vergelijking te maken tussen automobilisten en OV reizigers. Kijken welke groep de belangrijkste bijdrage levert aan de economie. Dan moet de OV reiziger toch ruimschoots het onderspit delven. Onbelangrijke mensen waarbij het niet uitmaakt of je een uurtje later komt vanwege de zoveelste vertraging bij de NS.
quote:
Echter wel een aanhangsel dat efficienter, in veel gevallen comfortabeler en zeker milieuvriendelijker is .
Ik ben blij dat je waarde hecht aan je blinde darm. Ik niet.
quote:
Ik heb het hier over lijndiensten tegenover taxivervoer.
Dan verdient de taxi overduidelijk de voorkeur
pi_30129014
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:36 schreef du_ke het volgende:
Je betaalt het inderdaad zelf. Als je er geen gebruik van kan maken kan je dat geld ook terugkrijgen (in het buitenland zitten of niet met ov op je opleiding kunnen komen).

Eigenlijk werkt het heel simpel de IB-groep koopt bij de NS en andere OV bedrijven gewoon heel groot vervoersbewijzen in.
Het hele principe van de OV jaarkaart is OV vulling. Zonder studenten zit er vrijwel helemaal niemand in het OV.
Best tragisch dat een vervoersmiddel zoveel hulp nodig heeft van een overheid en er niemand direct voor wil betalen.
quote:
Wat evenzeer geldt voor de auto...
Nee hoor. Je kunt toch in dat "fantastische" OV plaatsnemen.
pi_30129125
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:08 schreef McCarthy het volgende:
het mengelsmoes liedje kan ik helaas niet vinden via google maar ik heb het ect gezongen hoor.

Ging ongeveer zo

Ik ben een mengelmoes
Ik ben een mengelmoes
.... moeder ....
Mijn vader uit marokko ..... ik eet lekker couscous
McC zat op een hippyschool!
pi_30129329
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:50 schreef du_ke het volgende:
Je ziet wel aan het plaatje waar Nawijn zijn mimiek vandaan heeft gehaald
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30129433
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

McC zat op een hippyschool!
Als je zulke liedjes leert op school kan ik me voorstellen dat je het wel gehad hebt met de multikul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')