abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2005 @ 02:06:50 #151
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30123310
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:48 schreef Stali. het volgende:
Je zal maar door zo'n gek gebeld worden... .

http://fokdiscussie.6.forumer.com/viewtopic.php?p=3488#3488
Hadden jullie hier geen onzin topic voor

Goedemorgen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:56:17 #153
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30123534
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 19:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Als ze in 6VWO al niet willen leren, is het weinig plezierig denk ik. Heb je dan zelfs niet het gevoel dat je je creativiteit wat zit te verdoen?
Nee, ik zeg het verkeerd. Je draagt kennis op een ander niveau over dan dat je gewend bent. Het zijn dus kleine(re) hoeveelheden en je moet er vanuit gaan dat niet iedereen het altijd leuk vindt of zin heeft. Je moet dus creatief zijn in het bespelen van de klas. Niet steeds hetzelfde truukje toepassen. Maar als je het goed brengt wil (bijna) iedereen wel leren.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:57:33 #154
89730 Drugshond
pi_30123560
quote:
In de Superdome is volgens ABC News al een dode gevallen, iemand die poogde een etage lager te bereiken met een sprong. Lokale tv-stations repten van de "gevangenen van Katrina" die vastzitten in het stadion. Ooggetuigen omschreven de situatie in de stad als "Bagdad" en een "gekkenhuis".

Bagdad heeft een heel nieuwe betekenis gekregen....
pi_30124125
Delen van Amerika zien er nu echt als een of ander randdebielerig derde wereldland. Plunderingen, schietpartijen, gebroken rioleringen, vechtpartijen, anarchie etc.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30124156
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:22 schreef Mutant01 het volgende:
Delen van Amerika zien er nu echt als een of ander randdebielerig derde wereldland. Plunderingen, schietpartijen, gebroken rioleringen, vechtpartijen, anarchie etc.
Is niet typisch iets voor Amerika, zie je hier bijvoorbeeld ook bij grote stroomstoringen.
pi_30124200
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Is niet typisch iets voor Amerika, zie je hier bijvoorbeeld ook bij grote stroomstoringen.
Sorry, maar ik heb nooit plunderingen en anarchistische situaties hier meegemaakt. Ook niet bij stroomstoringen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:32:49 #158
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_30124341
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb nooit plunderingen en anarchistische situaties hier meegemaakt. Ook niet bij stroomstoringen.
Dat komt omdat wij hier nooit iets meemaken wat ook maar lijkt op Katrina.
Niet voor de poes...neuhh
pi_30124468
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog maar 3 jaar geleden
quote:
07 november 2002, 01:50 uur • Artikeloverzicht

Grote stroomstoring treft Amsterdam

AMSTERDAM - In Amsterdam heeft woensdagavond een groot deel van de stad kort zonder stroom gezeten. Volgens een woordvoerder van de politie is in Amsterdam-Noord een transformatorhuisje ontploft.
Woensdagavond omstreeks half twaalf is de stroomvoorziening in bijna heel Amsterdam weer hersteld, meldt burgemeester Cohen. Bij de ontploffing zijn geen gewonden gevallen.

Op het gemeentehuis in Amsterdam is een crisiscentrum ingericht. Politie, brandweer, stroomleverancier Nuon en gemeente zijn bijeen. Volgens burgemeester Cohen is veel politie op straat. Er waren enkele meldingen van plunderingen van winkels in het noorden van de stad. ,,Maar deze zijn snel de kop ingedrukt. De zaak is onder controle'', weet de burgemeester.
En zelfs na de ramp in Enschede werd er geplunderd http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/07/0726E041.htm

Het valt me wel op dat dit in de berichten een beetje terloops gebracht wordt, terwijl als dit buiten Nederland gebeurt dit de belangrijkste gebeurtenissen van zo'n ramp/storing zijn. Een beetje dezelfde manier zoals de Amerikanen omgaan met de vermissing van die Holloway terwijl er in de VS honderden van die meisjes vermist raken per jaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2005 10:46:14 ]
  woensdag 31 augustus 2005 @ 10:58:14 #160
89730 Drugshond
pi_30125656
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:58 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]

Zoek de verschillen
haha machtig! Cool hoe je de media zo te kakken kan zetten
Allah Al Watan Al Malik
pi_30125713
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog maar 3 jaar geleden
[..]

En zelfs na de ramp in Enschede werd er geplunderd http://www.nieuwsbank.nl/inp/2000/07/0726E041.htm

Het valt me wel op dat dit in de berichten een beetje terloops gebracht wordt, terwijl als dit buiten Nederland gebeurt dit de belangrijkste gebeurtenissen van zo'n ramp/storing zijn. Een beetje dezelfde manier zoals de Amerikanen omgaan met de vermissing van die Holloway terwijl er in de VS honderden van die meisjes vermist raken per jaar.
Dus eigenlijk verschillen westerlingen helemaal niet zoveel van mensen in 3e wereldlanden. Zodra een aantal faciliteiten niet meer beschikbaar zijn, komt de oerinstinct van de westerse mens naar boven.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:25:40 #163
89730 Drugshond
pi_30125823
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
Dus eigenlijk verschillen westerlingen helemaal niet zoveel van mensen in 3e wereldlanden. Zodra een aantal primaire faciliteiten niet meer beschikbaar zijn, komt de oerinstinct van de westerse mens naar boven.
Yup.... dat noemen ze overlevingsdrang
pi_30125860
over overlevingsdrang gesproken :
quote:
Zuiden wil eenderde Europees geld

DEN BOSCH De provincies Zeeland, Limburg en Noord-Brabant vinden dat ze recht hebben op eenderde van het geld dat Nederland de komende jaren uit Brussel krijgt. De provincies stellen dat in een nota, die ze samen met de grote steden in het zuiden hebben opgesteld.

Het Rijk heeft vastgesteld dat het zuiden voor eenderde bijdraagt aan de Nederlandse economie. En dus vinden de provincies dat ze ook dát deel van het Europese geld moeten krijgen.

Als Zuid-Nederland inderdaad eenderde van het geld krijgt, levert dat ongeveer 300 miljoen euro op. De laatste jaren kreeg het gebied 140 miljoen euro.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/08/art0000B0060854.html
pi_30125901
Misschien wordt het tijd voor de mensen uit New Orleans om lekker naar het noorden te trekken. Het is elk jaar weer raak met orkanen daar.
pi_30125919
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verschillen westerlingen helemaal niet zoveel van mensen in 3e wereldlanden. Zodra een aantal faciliteiten niet meer beschikbaar zijn, komt de oerinstinct van de westerse mens naar boven.
Nee zoveel verschillen mensen ook alweer niet van elkaar. Er zijn ook niet altijd rampen voor nodig om dit gedrag uit te lokken, kijk maar naar de rellen bij een willlekeurige g8 top en tijdens oud en nieuw wil het ook wel eens gebeuren.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:30:14 #168
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30125962
quote:
WASHINGTON, 31 AUG. Watersnood als gevolg van doorgebroken dijken heeft zeker 80 procent van de Amerikaanse stad New Orleans onder water gezet. In de gehele regio is het aantal doden als gevolg van de orkaan Katrina gestegen tot 70.

De Amerikaanse televisie toonde gisteren de hele dag beelden van reddingswerkers in boten en helikopters die duizenden mensen van hun daken haalden.

Het is een race tegen het stijgende water. Gisteren braken zeker twee dijken langs Lake Pontchartrain toch door en steeg het water. De gemalen werken niet.

De kustwacht hakte zich een weg door daken in de zwaarst getroffen wijken. Zo vonden ze in de stad Biloxi inwoner Harvey Jackson, wiens vrouw waarschijnlijk is omgekomen toen hun huis in tweeën brak. ,,Ze is weg, ze is weg. Ik kon haar niet houden'', zei hij tegen een lokale journalist van het station WKRG-TV. ,,Ze zei dat ik goed voor de kinderen moest zorgen en dreef weg.''

Anderen zochten met hun mobiele telefoon hulp bij een van de weinige radiostations in de regio die nog in de lucht was. Ze gaven adressen en informatie over hoe ze gevangen zaten op zolders, en op daken ,,Alstublieft, meneer. We weten niet wat we anders moeten doen. Help ons'', smeekte ene Betty presentator Bob Del Giorno van WWL.

Overlevenden werden naar ziekenhuizen en de Superdome in New Orleans gebracht, waar het aantal vluchtelingen steeg tot rond 25.000. Laat in de middag werd een ziekenhuis door het stijgende water gedwongen te sluiten, en gelastte de gouverneur van Louisiana de ontruiming van de Superdome wegens gevaar voor de volksgezondheid. ,,We zijn nog niet eens begonnen aan het tellen van de doden'', zei burgemeester Ray Nagin van New Orleans.

Gisteravond was het dodental in het hele getroffen gebied gestegen tot 70. Terry Ebbert, directeur van Binnenlandse Veiligheid voor New Orleans, noemde het een harde les voor diegenen die het bevel tot evacuatie hadden genegeerd. ,,Voor sommige van hen was het de laatste nacht op aarde.''
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30125976
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:26 schreef zakjapannertje het volgende:
over overlevingsdrang gesproken :
[..]

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/08/art0000B0060854.html
Wat een gezeik weer inderdaad. Als het noorden weer iets extra's krijgt loopt het zuiden weer te zeiken. Overigens slaat het nergens op, 1/3 van de economie lijkt me erg sterk. Er wonen ongeveer 4 miljoen mensen samen, oftewel 1/4, lijkt me sterk dat die een inkomen hebben van 1/3 van de totale economie.
Dan zou je dat namelijk ook als tegenargument kunnen gebruiken, namelijk dat het zuiden veel rijker is dan de rest van het land. Wat een zeurpietjes dus.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:31:25 #170
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30125999
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:28 schreef pberends het volgende:
Misschien wordt het tijd voor de mensen uit New Orleans om lekker naar het noorden te trekken. Het is elk jaar weer raak met orkanen daar.
Als je weet dat je elk jaar dit soort rampen kan hebben, waarom bouw je dan niet anders?
onderste verdieping gebruik je als garage en je gaat pas op de 1e verdieping wonen ofzo.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30126019
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan zou ik daarvan weleens de cijfers willen zien.
[..]

Omdat het ondanks de ongedetailleerde cijfers wel duidelijk was dat er veel meer naar de automobilist gaat dan hij betaalt.
[..]
Als je optelt wat gemeenten, provincies, waterschappen en het rijk per jaar gezamenlijk kwijt zijn aan wegen (onderhoud) tikt dat ook behoorlijk aan.
quote:
Dan heb je geluk doordat je in Groningen woont
In Zwolle, Deventer en Arnhem kan het ook prima.
quote:
Ik heb persoonlijk geen geld voor een auto omdat het wel degelijk duur is. Dus zolang ik studeer maak ik noodgedwongen gebruik van het OV. Maar de dag dat ik ben afgestudeerd is het meteen de laatste dag dat ik in het OV heb gezeten.
[..]
Tja Ik noem dat gewoon bekrompen en het stellen van verkeerde prioriteiten. Als het OV echt zo erg is ga je gewoon met de auto ondanks dat het een paar cent kost.
quote:
Ondergrondse parkeerruimtes edoch je in de binnenstad van bijv. Amsterdam meer hebt aan de fiets of tram. Maar dat heeft te maken met de stad. In een stad als Rotterdam is het gemakkelijk om veel parkeerruimte te creëren.
[..]
Je hebt er dan zonder twijfel ook geen moeite mee om in zo'n garage zeker 2-3 euro per uur te betalen? Dat zijn toch de bedragen waar je het overhebt om een parkeergarage in een binnenstad een beetje rendabel te maken. En zeker in oude binnensteden blijft iets dergelijks gewoon een ramp. Hier in Groningen zijn ze ook blij dat men in de jaren 70 de binnenstad autoluw heeft gemaakt.
quote:
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Als je vader net zoals jij een GL adept is, is het evident dat hij gebruikt maakt van het OV.
[..]
Hij is geen uitzondering en geen GL adept.
quote:
Dat CEO was even een voorbeeld maar dat geldt wel voor de meeste mensen in het bedrijfsleven.
[..]
Nou de auto geldt als statussymbool niet als noodzaak voor de meeste mensen. De buurman op zaterdagochtend aftroeven met het poetsen dat soort onzin. Men wil het OV niet zien als alternatief. Dat is heel wat anders dan dat het geen alternatief zou zijn.
quote:
Dat is jouw ideaal dan niet die van mij.
[..]
Het is gewoon praktischer, kijk naar het verschil in afhandeling van een groot evenement tussen auto en OV. Stel 50.000 man gem 1,5 per auto of 40 per bus dat is 33000 auto's die parkeerplek en bij het wegrijden gemiddeld 5 meter nodig hebben. Tegenover 1250 bussen die 25 meter nodig hebben is 30.000 meter tegenover 165.000 kilometer.
quote:
Geen idee of de underground in London een onrendabele investering was. Leven wij in London van een eeuw geleden? Nee dacht het niet.
[..]
Nee maar het zegt wel wat. Investeren in infrastructuur doe je niet voor 5 of 10 jaar maar voor de echt lange termijn.
quote:
Je eigen partij.
[..]
Dat de betuwelijn geen groots succes is hoef ik inderdaad niet uit te leggen. Komt inderdaad ook doordat de ministers zich er op verkeken hebben in de hoop iedereen te vriend te houden. Maar dat is een heel andere discussie die met OV verder geen ruk te maken heeft.
quote:
Concurrentie vervalsing tov de auto.
De auto is superieur aan het OV,
Op sommige vlakken
quote:
het OV kan je zien als een blinde darm. Het hangt erbij maar is volkomen nutteloos.
Echter wel een aanhangsel dat efficienter, in veel gevallen comfortabeler en zeker milieuvriendelijker is .
quote:
Ik denk dat een taxi een stuk plezieriger is dan een gemeente bedrijfje wat meerdere bejaarden moet ophalen en zo klantonvriendelijk als wat is. Om over de kosten maar te zwijgen.
Ik heb het hier over lijndiensten tegenover taxivervoer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30126055
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef du_ke het volgende:
Maar ik ga pitten . Komen een paar zware dagen aan .
Zuipen inderdaad.
pi_30126075
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:31 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Als je weet dat je elk jaar dit soort rampen kan hebben, waarom bouw je dan niet anders?
onderste verdieping gebruik je als garage en je gaat pas op de 1e verdieping wonen ofzo.
In de VS is sowieso een dikke lak aanwezig wat gebouwen en infrastuctuur betreft. Ze geven er nauwelijks geld aan uit. Stoplichten die aan draadjes vastzitten, is het een derde wereld land ofzo?
pi_30126082
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja boekhoudkundige winst.
Het gebruik/onderhoud en aanleg van het spoor staat dat aan de kostenkant en is dat berekend in de kostprijs.

Wat is eigenlijk de kostprijs van een treinkaartje?
Tja dat zul je toch ana de NS moeten vragen die hebben daar meer kijk op dan ik .
pi_30126150
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik weet wel dat de OV jaarkaart een sigaar uit eigen doos is. Maar hoe het precies zit qua inkomsten vanuit de overheid weet ik niet. Want als ik gratis rijd moet er iemand voor me betalen aangezien de machinst/conducteur etc niet gratis werken. Daarom geloof ik ook totaal niet in "gratis" OV.
Je betaalt het inderdaad zelf. Als je er geen gebruik van kan maken kan je dat geld ook terugkrijgen (in het buitenland zitten of niet met ov op je opleiding kunnen komen).

Eigenlijk werkt het heel simpel de IB-groep koopt bij de NS en andere OV bedrijven gewoon heel groot vervoersbewijzen in.
quote:
Dat is een veelzeggende uitspraak van die directeur en zelfs die trouwe klanten zijn tamelijk relatief. Als er geen andere mogelijkheid is ben je al snel een trouwe klant.
Wat evenzeer geldt voor de auto...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')