abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30114727
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:17 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat heb je aan?
Iets zwarts . Ryan kan het lezen als hij na 12en thuiskomt...

Best jammer eigenlijk. .
pi_30114746
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:15 schreef Stali. het volgende:

[..]

Ja, het is niet gezond allemaal... Ik heb van de week al zo'n naar bericht op Fok! gelezen over een user die ook op zijn manier ergens hard voor vocht maar zichzelf wat heeft aangedaan. Naar. Een akelig idee, je hoopt wel dat iemand hulp zoekt. Ik hoop dat 1 van die lui Lucida weer in de realiteit weet te brengen. Dit zeg ik niet eens om te jennen, het allemaal zo gek wat hij schrijft.
Dat hoop ik ook wel al vrees ik dat ze deze berichten weer uit zullen leggen als iets bijzonder naars .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30114979
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook wel al vrees ik dat ze deze berichten weer uit zullen leggen als iets bijzonder naars .
Ik hoop dat sjun een beetje vat op hem heeft, die kent Lucida IRL, dat helpt misschien.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:32:14 #104
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30115234
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:02 schreef Stali. het volgende:
Momenteel hebben ze niets beters te doen dan onderling ruzie maken. .

Ik maak me eerlijk gezegd toch wel een klein beetje zorgen om Lucida en dan doel ik niet op zijn dreigement om mij om te brengen en etc maar het is allemaal zo ongelooflijk gestoord. .
Hij mist deze dierentuin van FOK! van list bedrog van what's hot or not.
pi_30115449
lucida houdt het wat voor gezien geloof ik : hier

En sjun en lucida zijn het ook niet eens alhier
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:40:04 #106
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30115562
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:25 schreef sizzler het volgende:
60% van de gedetineerde is allochtoon.

Stel je voor dat je alle allochtonen in Nederland het land uitflikkert. hypothetisch Zou Nederland dan ook 60% veiliger zijn? Hebben we dan 60% minder politie nodig? Of heeft elke samenleving een architectonische structuur en worden die rollen opgevuld door Nederlanders?
Kijk, dit zijn dus dingen waar ik dagelijks over na denk.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:46:30 #107
89730 Drugshond
pi_30115786
ff iets anders.....

Koken voor luie mensen : les 2. (De truuk met de blender)
Vandaag spagettisaus gemaakt en alles ingevroren.

Wat is er allemaal in de blender gestopt.
3 bakken champions (2x bruin 1x wit)
1 pot olijven
2 potten zoete uitjes
1 potje knoflook (bleek achteraf iets te veel van het goede te zijn, kut).
1/4 potje sambal
1 potje pesto
3 parika's
1 zak uienringen
1 kop broccoli
2 potten spagetti saus
7 eieren (eerst gebakken en toen in de blender gestopt).
Behoorlijk wat peper

Gebakken
1,3 kilo gehakt + met ketchap saus.

Alles in een joekel van een spagetti pan gestopt en 2 uur op een rustig vuurtje door laten koken.

En nu alles ingevroren....in kleine bakjes (kwam bakjes te kort zodat ik zelfs mijn broodtrommel heb op moeten offeren om de saus ergens kwijt te raken).

De saus is wel gelukt... alleen een beetje scherp van smaak geworden.
pi_30115853
Ach ik loop even langs de appie en haal daar wat makkelijke spullen en maak er een prutje van smaakt me ook meestal prima .
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:56:36 #109
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_30116111
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:46 schreef Drugshond het volgende:
ff iets anders.....

Koken voor luie mensen : les 2. (De truuk met de blender)
Vandaag spagettisaus gemaakt en alles ingevroren.

Wat is er allemaal in de blender gestopt.
3 bakken champions (2x bruin 1x wit)
1 pot olijven
2 potten zoete uitjes
1 potje knoflook (bleek achteraf iets te veel van het goede te zijn, kut).
1/4 potje sambal
1 potje pesto
3 parika's
1 zak uienringen
1 kop broccoli
2 potten spagetti saus
7 eieren (eerst gebakken en toen in de blender gestopt).
Behoorlijk wat peper

Gebakken
1,3 kilo gehakt + met ketchap saus.

Alles in een joekel van een spagetti pan gestopt en 2 uur op een rustig vuurtje door laten koken.

En nu alles ingevroren....in kleine bakjes (kwam bakjes te kort zodat ik zelfs mijn broodtrommel heb op moeten offeren om de saus ergens kwijt te raken).

De saus is wel gelukt... alleen een beetje scherp van smaak geworden.
hoezo voor luie mensen? Alleen al die dingen op een booschappenlijstje opschrijven is al vermoeiend..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30116154
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn dus dingen waar ik dagelijks over na denk.
That doesn' t surprise me at all.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30116206
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:46 schreef Drugshond het volgende:
[...]
Eieren in de spaghettisaus?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:01:45 #112
89730 Drugshond
pi_30116304
Ik heb nooit een boodschappenlijstje.... ik loop de schappen af en gooi wat in mijn kar.
Ik maak altijd mijn saus (min of meer) zelf... en soms lig ik te rommelen met een paar ingredienten meer of minder. Toch nog een paar dingen vergeten voor de smaak...
spekblokjes... en wat rode wijn (tijdens het koken).

Spekblokjes heb ik niet in huis. En met de rode wijn ben ik bezig
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:02:29 #113
89730 Drugshond
pi_30116444
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:35 schreef du_ke het volgende:
Ze kosten ook een kapitaal. En nieuwe wegen aanleggen (zeker op hoogte op de slappe Nederlandse bodem is bijzonder duur).
Dat kan makkelijk betaald worden door de miljarden die elk jaar naar het Rijk vloeien bovendien hebben wegen een economische meerwaarde.

Waarom denk je dat bedrijven en winkels vaak in de buurt van wegen liggen?
quote:
Nou hoeveel van die vele miljarden gaan er jaarlijks naar het OV? En je overdrijft iedereen in het OV wil niemand en het kan niet eens. Echter het OV moet wel beter en beter zichtbaar worden als behoorlijk alternatief.
Ja een semi-gedwongen alternatief is echt een behoorlijk alternatief
Het OV is voor proleten en mensen die economisch geen meerwaarde hebben. Het hele idee achter de OV jaarkaart is studenten dwingen plaats te nemen in het OV, bovendien is het een sigaar uit eigen doos. Vrijwel niemand zit voor zijn lol in het OV. Ik niet iig.
quote:
Och dat valt reuze mee hoor het stadsvervoer is rendabel en ook de NS doet het aardig.
Ja met bergen aan subsidies.
quote:
Gratis voor de gebruiker het moet inderdaad op een andere manier opgehoest worden. Overigens hoeft dit niet veel duurder uit te pakken zoals in Vlaanderen blijkt.
Ik ben fel tegen gratis OV omdat het een bevestiging is van het onrendabel zijn van het OV.
Waarom ben je niet bereid om kostprijs + wintmarge te betalen als je zo graag in het OV zit? Als het OV zaligmakend is lijkt het me niet meer dan logisch dat je ervoor wilt betalen.
pi_30116550
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sure why not ?!...
Ben ik niet gewend.

Voor de minder luie student:
quote:
Sizzler's Lasagne

Wat heb je nodig?
-Pakje lasagnebladeren
-Potje saus
-Pakje bechamelsaus
-Melk (voor de bechamel, 1/2 liter)
-Gehakt
-Kaas
-Pesto
-knoflook
-Paprika's
-Champignons
-Bosuitjes
-Prei
-Ui
-Mais

Voor extra smaak: gorgonzola kaas

De groenten in kleine stukjes snijden. Daarna even bakken. Het vlees zonder vet bakken en wat peper en zout erdoor. Knoflook meebakken. De bechamelsaus roer je door de halve liter melk en verwarm je al roerend tot hij wat dikker wordt. Je kan er peper of nootmuskaat door doen voor de smaak. Daarna is het een kwestie van laagjes in de ovenschotel leggen. Zorg er wel voor dat de bladen in het " vocht" zitten, anders koeken ze aan of worden ze niet gaar. Dus eerst een laagje saus in de ovenschaal, dan een laagje lasagnebladen, wat gehakt, weer wat saus, bladen, groenten, saus, bladen, kaas, etc. Als de schaal bijna vol is giet je er op het laatst de bechamelsaus overheen. Dan nog een uurtje in de over laten pruttelen (220 graden) en je hebt een heerlijke lasagne.
pi_30116652
Ik ben blij dat ik nog thuis woon. Zelf koken kost zoveel tijd en als je voor jezelf iets moet klaar maken gooi je altijd het meeste weg

Magnetron maaltijden
pi_30116737
er zit een Turk bij mij in de straat die ook dat soort dingen kan maken voor weinig. Da's erg fijn
pi_30116884
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:13 schreef Tafkahs het volgende:
er zit een Turk bij mij in de straat die ook dat soort dingen kan maken voor weinig. Da's erg fijn
Heel goed zo help je de lokale middenstand van allochtoonse afkomst.

Het VNO-NCW is trots op je
pi_30116897
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

pi_30116912
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat kan makkelijk betaald worden door de miljarden die elk jaar naar het Rijk vloeien bovendien hebben wegen een economische meerwaarde.

Waarom denk je dat bedrijven en winkels vaak in de buurt van wegen liggen?
[..]
het onderhoud en beperkte uitbreiding kan best maar serieus investeren vergt heel veel geld. Dan praat je voor een snelweg ook al snel over miljarden.
quote:
Ja een semi-gedwongen alternatief is echt een behoorlijk alternatief
Waarom semi-gedwongen? Je kan er voor kiezen het hoeft niet...
quote:
Het OV is voor proleten en mensen die economisch geen meerwaarde hebben.
Zo dat is nogal een uitspraak ik ken zat mensen die dagelijks naar hun goed betaalde baan gaan op een comfortabele snelle manier.
quote:
Het hele idee achter de OV jaarkaart is studenten dwingen plaats te nemen in het OV, bovendien is het een sigaar uit eigen doos. Vrijwel niemand zit voor zijn lol in het OV. Ik niet iig.
[..]
Tussen jou en vrijwel niemand zit nog een groot verschil. De studentensteden en instellingen zijn vrijwel allemaal zeer goed met het OV te bereiken. Van m'n ouders tot de universiteit schelen OV en auto elkaar een keer 10 minuten (op een dik uur) maar dan kan ik wel nog even uitslapen en m'n krantje lezen in plaats van dat ik constant op de weg moet letten.
quote:
Ja met bergen aan subsidies.
[..]
Is dat zo welke bergen dan?
quote:
Ik ben fel tegen gratis OV omdat het een bevestiging is van het onrendabel zijn van het OV.
Waarom ben je niet bereid om kostprijs + wintmarge te betalen als je zo graag in het OV zit? Als het OV zaligmakend is lijkt het me niet meer dan logisch dat je ervoor wilt betalen.
Het gaat me in onderstaande om het stads en streekvervoer, NS is een ander verhaal.

Het is meer ter opvulling van de huidige niet gebruikte cappaciteit. Waarom ouderen of gehandicapten niet de mogelijkheid geven om goedkoop of gratis met de bus te gaan in de daluren? Is goedkoper dan allerlei taxidiensten. Door een betere bezetting wordt het ook aantrekkelijker om een regelmatiger dienstregeling uit te voeren. Het kan helpen de vicieuze cirkel van minder geld dus minder klanten dus minder geld etc te doorbreken.
pi_30116963
Heb ook een prima Turk om de hoek voor dat soort dingen .
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:20:12 #122
89730 Drugshond
pi_30116980
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:08 schreef sizzler het volgende:
Ben ik niet gewend.

Voor de minder luie student:
Leuke combi.... Blijft lekker spul Lasange... alleen de heftigheid van het eten merk je pas uren later. Ooit in een zotte bui + weddenschap 1,5 kilo zelfgemaakte (een studente erg lekker kon koken) lasange op . Er bleef nog veel te veel (van dat lekkere spul) over en ze wou het weg kieperen... mooi niet dus.
pi_30116995
Oh en wat is het OV? Er zit een wezenlijk verschil tussen trein en bus.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:23:51 #124
89730 Drugshond
pi_30117120
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:11 schreef MrX1982 het volgende:
Magnetron maaltijden
Die troep van de AH is te duur en smaakloos.... best wel kansloos voedsel. Je kunt dan nog beter naar een goede kantonese chinees gaan. Heb je meer... smaakt beter... en de volgende dag heb je nog steeds genoeg
pi_30117179
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:23 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die troep van de AH is te duur en smaakloos.... best wel kansloos voedsel. Je kunt dan nog beter naar een goede kantonese chinees gaan. Heb je meer... smaakt beter... en de volgende dag heb je nog steeds genoeg
Och de AH heeft een aantal heel aardige varianten en is dichterbij dan de chinees .
pi_30117362
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:23 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ah is troep. Aldi schijnt wel een lekkere lasagne te hebben.
pi_30117401
Aldi is al helemaal een eind weg .
pi_30117474
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:18 schreef du_ke het volgende:
het onderhoud en beperkte uitbreiding kan best maar serieus investeren vergt heel veel geld. Dan praat je voor een snelweg ook al snel over miljarden.
Het wegverkeer is zelfvoorzienend. Daar ben ik van overtuigd.

Ik heb weleens in een andere thread proberen te achterhalen hoeveel geld automobilisten ophoesten en hoeveel er terug vloeit. Dat lukte niet echt omdat de cijfers niet gedetailleerd genoeg waren.
quote:
Waarom semi-gedwongen? Je kan er voor kiezen het hoeft niet...
Omdat de auto schandalig duur hier is in Nederland. Als ik naar mijn school wil betaal ik me scheel aan parkeergeld en parkeerruimte hebben we al helemaal niet. idem voor de overheid door het ontbreken van grote parkeerfaciliteiten bij bijv. de ministeries.
quote:
Zo dat is nogal een uitspraak ik ken zat mensen die dagelijks naar hun goed betaalde baan gaan op een comfortabele snelle manier.
Ik zie toch wat voor soort mensen gebruik maken van het OV
Studenten, docenten, ambtenaren en paupers.

Als CEO van een bedrijf ben je afhankelijk van mobiliteit en deadlines. Tijd is geld.
Economisch belangrijke mensen zullen het OV dus ook links laten liggen.
quote:
Tussen jou en vrijwel niemand zit nog een groot verschil. De studentensteden en instellingen zijn vrijwel allemaal zeer goed met het OV te bereiken. Van m'n ouders tot de universiteit schelen OV en auto elkaar een keer 10 minuten (op een dik uur) maar dan kan ik wel nog even uitslapen en m'n krantje lezen in plaats van dat ik constant op de weg moet letten.
Waarom zouden ze goed bereikbaar zijn met het OV? Om mensen semi-gedwongen de "keuze" te laten maken voor het OV. Als ze gaan werken stromen de meeste studenten door naar lease auto's en zullen ze het OV links laten lichten.
quote:
Is dat zo welke bergen dan?
De betuwelijn, Noord-Zuid lijn worden betaald door de vervoersbedrijven die er gebruik van gaan maken? De betuwelijn staat bij de NS op de balans als kostenpost?
quote:
Het gaat me in onderstaande om het stads en streekvervoer, NS is een ander verhaal.
Ook daar ben ik tegen "gratis"vervoer.
quote:
Het is meer ter opvulling van de huidige niet gebruikte cappaciteit. Waarom ouderen of gehandicapten niet de mogelijkheid geven om goedkoop of gratis met de bus te gaan in de daluren? Is goedkoper dan allerlei taxidiensten. Door een betere bezetting wordt het ook aantrekkelijker om een regelmatiger dienstregeling uit te voeren. Het kan helpen de vicieuze cirkel van minder geld dus minder klanten dus minder geld etc te doorbreken.
Omdat gratis pure concurrentievervalsing is.
Gehandicapten en bejaarden zijn veel meer gebaat, indien ze geen eigen auto hebben, op individueel vervoer van bijv. een taxi.
pi_30117508
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:20 schreef du_ke het volgende:
Oh en wat is het OV? Er zit een wezenlijk verschil tussen trein en bus.
Openbaar vervoer.

Trein, bus, metro en tram.
pi_30117774
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:17 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heel goed zo help je de lokale middenstand van allochtoonse afkomst.

Hoe weet jij dat?
pi_30117892
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:41 schreef Tafkahs het volgende:
Hoe weet jij dat?
Ik heb een direct lijntje naar VNO-NCW
pi_30117947
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Openbaar vervoer.

Trein, bus, metro en tram.
Er zit bv nogal in verschil in hoeverre deze vormen rendabel zijn.
pi_30117996
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het wegverkeer is zelfvoorzienend. Daar ben ik van overtuigd.
Deels misschien maar ik ben er ook wel van overtuigd dat er algemene middelen in die richting gaan. Overigens ben ik wel voor meer belasting naar verbruik en niet naar bezit.
quote:
Ik heb weleens in een andere thread proberen te achterhalen hoeveel geld automobilisten ophoesten en hoeveel er terug vloeit. Dat lukte niet echt omdat de cijfers niet gedetailleerd genoeg waren.
[..]
Vanwaar al die uitspraken dan toch?
quote:
Omdat de auto schandalig duur hier is in Nederland. Als ik naar mijn school wil betaal ik me scheel aan parkeergeld en parkeerruimte hebben we al helemaal niet. idem voor de overheid door het ontbreken van grote parkeerfaciliteiten bij bijv. de ministeries.
[..]
Och voor een paar cent heb je een auto op gas zo gek duur is dat niet. En die parkeerruimte betaal je over het algemeen aan de gemeente niet aan het rijk of de school. In Leeuwarden en Groningen kon ik gewoon gratis parkeren hoor.

Hoe denk je trouwens de parkeerproblematiek in de binnensteden op te lossen als iedereen met de auto gaat komen ?
quote:
Ik zie toch wat voor soort mensen gebruik maken van het OV
Studenten, docenten, ambtenaren en paupers.
En ondernemers, hoogopgeleide medewerkers etc etc. Het is echt een kwestie van keuzes maken. M'n pa is student, noch docent, noch ambtenaar, noch pauper en maakt toch dagelijks met veel plezier gebruik van het OV.
quote:
Als CEO van een bedrijf ben je afhankelijk van mobiliteit en deadlines. Tijd is geld.
Economisch belangrijke mensen zullen het OV dus ook links laten liggen.
Die zullen kiezen voor een auto met chauffeur dat is weer ander uiterste. Maar voor de gemiddelde werknemer kan het OV een heel aardig alternatief zijn. In de auto is werken erg lastig terwijl dat bv in de 1e klas prima kan. En ben je alleen economisch belangrijk wanneer je CEO (zeg liever directeur we zijn in NL) bent?
quote:
Waarom zouden ze goed bereikbaar zijn met het OV? Om mensen semi-gedwongen de "keuze" te laten maken voor het OV. Als ze gaan werken stromen de meeste studenten door naar lease auto's en zullen ze het OV links laten lichten.
[..]
Omdat je anders een gigantische ellende krijgt met parkeren en onveilige situaties om maar een begin te maken. Juist om grote groepen mensen snel ergens heen en vandaan te krijgen is het OV ideaal.
quote:
De betuwelijn, Noord-Zuid lijn worden betaald door de vervoersbedrijven die er gebruik van gaan maken? De betuwelijn staat bij de NS op de balans als kostenpost?
[..]
Lees je aub in voor je weer onzin gaat praten. De NS heeft niets maar dan ook helemaal niets van doen met de betuwelijn... En was de Underground in Londen of de Metro in Parijs ooit een rendabele investering? Een dergelijke lijn leg je aan voor 100 jaar. En verandert/ verbetert de infrastrctuur van een gebied dramatisch! Daarom is het ook niet erg er een publieke investering van te maken.
quote:
Ook daar ben ik tegen "gratis"vervoer.
[..]

Omdat gratis pure concurrentievervalsing is.
Gehandicapten en bejaarden zijn veel meer gebaat, indien ze geen eigen auto hebben, op individueel vervoer van bijv. een taxi.
concurrentie ten opzichte van wie? het is een eenvoudige en goedkope methode om mensen mobiel te houden. Je weet hoe het met individueel taxi vervoer werkt voor een oudere? Hoelang ze dit van te voren aan moeten vragen en hoe weinig flexibel het is? Even een dagje naar de stad of spontaan naar de kleinkinderen zit er dan niet meer in.
pi_30118009
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:46 schreef du_ke het volgende:
Er zit bv nogal in verschil in hoeverre deze vormen rendabel zijn.
Geen van deze vormen lijkt me rendabel omdat nergens de kostprijs + wintsopslag wordt berekend.

De mensen die het hardste schreeuwen om het OV zijn niet bereid om ervoor te betalen. Make's you wonder.
pi_30118162
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Geen van deze vormen lijkt me rendabel omdat nergens de kostprijs + wintsopslag wordt berekend.

De mensen die het hardste schreeuwen om het OV zijn niet bereid om ervoor te betalen. Make's you wonder.
Volgens mij krijgt de NS geen subsidie meer (kan het iig niet vinden) en maken ze winst...
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:53:25 #137
89730 Drugshond
pi_30118169
quote:
NEW ORLEANS/BATON ROUGE - Gouverneur Kathleen Blanco van de Amerikaanse staat Louisiana heeft dinsdagmiddag (plaatselijke tijd) gezegd dat alle opvangcentra in New Orleans - waaronder de Superdome - moeten worden geëvacueerd. Het water in de straten van grote delen van New Orleans bleef dinsdagmiddag stijgen. Dat meldden lokale tv-stations.
Wordt steeds leuker daar.
pi_30118175
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb een direct lijntje naar VNO-NCW
Nou, hulde hoor. Allochtonen moeten maar zelfstandig ondernemen koste wat het kost. Waarom kunnen zij eigenlijk geen 'gewone' baan krijgen?
pi_30118288
Maar ik ga pitten . Komen een paar zware dagen aan .
pi_30118396
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:57 schreef du_ke het volgende:
Maar ik ga pitten . Komen een paar zware dagen aan .
jaja, zuipen zeker.... ?

Ik ga ook maar eens pitten
pi_30118478
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:47 schreef du_ke het volgende:
Deels misschien maar ik ben er ook wel van overtuigd dat er algemene middelen in die richting gaan. Overigens ben ik wel voor meer belasting naar verbruik en niet naar bezit.
Dan zou ik daarvan weleens de cijfers willen zien.
quote:
Vanwaar al die uitspraken dan toch?
Omdat het ondanks de ongedetailleerde cijfers wel duidelijk was dat er veel meer naar de automobilist gaat dan hij betaalt.
quote:
Och voor een paar cent heb je een auto op gas zo gek duur is dat niet. En die parkeerruimte betaal je over het algemeen aan de gemeente niet aan het rijk of de school. In Leeuwarden en Groningen kon ik gewoon gratis parkeren hoor.
Dan heb je geluk doordat je in Groningen woont
Ik heb persoonlijk geen geld voor een auto omdat het wel degelijk duur is. Dus zolang ik studeer maak ik noodgedwongen gebruik van het OV. Maar de dag dat ik ben afgestudeerd is het meteen de laatste dag dat ik in het OV heb gezeten.
quote:
Hoe denk je trouwens de parkeerproblematiek in de binnensteden op te lossen als iedereen met de auto gaat komen ?
Ondergrondse parkeerruimtes edoch je in de binnenstad van bijv. Amsterdam meer hebt aan de fiets of tram. Maar dat heeft te maken met de stad. In een stad als Rotterdam is het gemakkelijk om veel parkeerruimte te creëren.
quote:
En ondernemers, hoogopgeleide medewerkers etc etc. Het is echt een kwestie van keuzes maken. M'n pa is student, noch docent, noch ambtenaar, noch pauper en maakt toch dagelijks met veel plezier gebruik van het OV.
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Als je vader net zoals jij een GL adept is, is het evident dat hij gebruikt maakt van het OV.
quote:
Die zullen kiezen voor een auto met chauffeur dat is weer ander uiterste. Maar voor de gemiddelde werknemer kan het OV een heel aardig alternatief zijn. In de auto is werken erg lastig terwijl dat bv in de 1e klas prima kan. En ben je alleen economisch belangrijk wanneer je CEO (zeg liever directeur we zijn in NL) bent?
Dat CEO was even een voorbeeld maar dat geldt wel voor de meeste mensen in het bedrijfsleven.
quote:
Omdat je anders een gigantische ellende krijgt met parkeren en onveilige situaties om maar een begin te maken. Juist om grote groepen mensen snel ergens heen en vandaan te krijgen is het OV ideaal.
Dat is jouw ideaal dan niet die van mij.
quote:
Lees je aub in voor je weer onzin gaat praten. De NS heeft niets maar dan ook helemaal niets van doen met de betuwelijn... En was de Underground in Londen of de Metro in Parijs ooit een rendabele investering? Een dergelijke lijn leg je aan voor 100 jaar. En verandert/ verbetert de infrastrctuur van een gebied dramatisch! Daarom is het ook niet erg er een publieke investering van te maken.
Geen idee of de underground in London een onrendabele investering was. Leven wij in London van een eeuw geleden? Nee dacht het niet.
quote:
De Betuweroute is mislukt als internationale goederenlijn. De lijn is niet rendabel en de kosten voor de aanleg zijn astronomisch gestegen. De exploitatie van de lijn is een nieuw fiasco: het rijk is jaarlijks tientallen miljoenen kwijt om treinen te laten rijden. Achtereenvolgende ministers hebben zich lelijk vertild aan dit megaproject.
Je eigen partij.
quote:
concurrentie ten opzichte van wie? het is een eenvoudige en goedkope methode om mensen mobiel te houden. Je weet hoe het met individueel taxi vervoer werkt voor een oudere? Hoelang ze dit van te voren aan moeten vragen en hoe weinig flexibel het is? Even een dagje naar de stad of spontaan naar de kleinkinderen zit er dan niet meer in.
Concurrentie vervalsing tov de auto.
De auto is superieur aan het OV, het OV kan je zien als een blinde darm. Het hangt erbij maar is volkomen nutteloos.

Ik denk dat een taxi een stuk plezieriger is dan een gemeente bedrijfje wat meerdere bejaarden moet ophalen en zo klantonvriendelijk als wat is. Om over de kosten maar te zwijgen.
pi_30118536
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:53 schreef du_ke het volgende:
Volgens mij krijgt de NS geen subsidie meer (kan het iig niet vinden) en maken ze winst...
Ja boekhoudkundige winst.
Het gebruik/onderhoud en aanleg van het spoor staat dat aan de kostenkant en is dat berekend in de kostprijs.

Wat is eigenlijk de kostprijs van een treinkaartje?
pi_30118610
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
Nou, hulde hoor. Allochtonen moeten maar zelfstandig ondernemen koste wat het kost. Waarom kunnen zij eigenlijk geen 'gewone' baan krijgen?
Met ondernemen is opzich niets mis. Ik juich dat toe maar om ze nou steun te geven gaat me weer wat ver.

Je maakt dan immers weerloze ondernemers.
quote:
Allochtonen beginnen in verhouding met autochtonen relatief vaak een eigen bedrijf. Ze gaan echter drie keer zo vaak failliet als Nederlandse starters. VNO-NCW wil dat de overheid garanties geeft voor kredieten aan ondernemers van buitenlandse komaf.
Je beloont ze in feite voor hun falen. Merkwaardig
Onderzoek liever waarom ze vaker failliet gaan.
pi_30118867
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de kostprijs van een treinkaartje?
Moeilijk te zeggen. Hangt er vanaf hoeveel je investeringen zijn geweest en hoeveel afschrijving je hebt gehad. Als ze al de investeringen in materieel van voor de privatisering bv als " sunk costs" beschouwen dan hoeven ze dat niet meer terug te verdienen. Maw het hangt volledig van je boekhouding af.
pi_30118944
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:20 schreef sizzler het volgende:
Moeilijk te zeggen. Hangt er vanaf hoeveel je investeringen zijn geweest en hoeveel afschrijving je hebt gehad. Als ze al de investeringen in materieel van voor de privatisering bv als " sunk costs" beschouwen dan hoeven ze dat niet meer terug te verdienen. Maw het hangt volledig van je boekhouding af.
Ik zou namelijk weleens willen weten wat een treinkaartje werkelijk kost. Laat staan de wintsmarge die er bovenop zou moeten komen om het rendabel te maken.

Mij is dat nog tamelijk onduidelijk maar het feit dat bijv. studenten gratis reizen en de rest ook met fikse kortingen reist roept bij mij vragen op.
pi_30118981
Fiets .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_30119167
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:23 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mij is dat nog tamelijk onduidelijk maar het feit dat bijv. studenten gratis reizen en de rest ook met fikse kortingen reist roept bij mij vragen op.
De NS krijgt toch een vergoeding van de overheid voor studenten? Ze verdienen het meest op enkele reizen, zonder korting.

Tsja, de directeur van de NS zei ooit terecht: "onze meest trouwe klanten zijn het minst interessant voor ons."
pi_30119274
Mijn opa en oma waren hier. Met de auto gehaald door mijn moeder. Alleen mijn opa heeft zicht druk lopen maken om het verkeer. Hij vond de vrachtauto's zo eng dichtbij steeds.

Oma: "Joh, stel je niet aan. Het viel best wel mee."
Opa: "Viel wel mee??? We waren bijna dood!"
Oma: "Nou, dat zijn we nu toch ook nog?"

Heerlijk. Dat relativeren.
pi_30119490
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:32 schreef sizzler het volgende:
De NS krijgt toch een vergoeding van de overheid voor studenten? Ze verdienen het meest op enkele reizen, zonder korting.

Tsja, de directeur van de NS zei ooit terecht: "onze meest trouwe klanten zijn het minst interessant voor ons."
Ik weet wel dat de OV jaarkaart een sigaar uit eigen doos is. Maar hoe het precies zit qua inkomsten vanuit de overheid weet ik niet. Want als ik gratis rijd moet er iemand voor me betalen aangezien de machinst/conducteur etc niet gratis werken. Daarom geloof ik ook totaal niet in "gratis" OV.

Dat is een veelzeggende uitspraak van die directeur en zelfs die trouwe klanten zijn tamelijk relatief. Als er geen andere mogelijkheid is ben je al snel een trouwe klant.
pi_30119516
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:37 schreef sizzler het volgende:
Mijn opa en oma waren hier. Met de auto gehaald door mijn moeder. Alleen mijn opa heeft zicht druk lopen maken om het verkeer. Hij vond de vrachtauto's zo eng dichtbij steeds.

Oma: "Joh, stel je niet aan. Het viel best wel mee."
Opa: "Viel wel mee??? We waren bijna dood!"
Oma: "Nou, dat zijn we nu toch ook nog?"

Heerlijk. Dat relativeren.
Mooi idd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')