Ja ik hoop dat ik als student wat geld terugkrijg van de belastingdienst. Heb nog geen brief gehad maar dat zal nog wel volgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je mag straks wel 100 euro per maand meer gaan betalen aan verzekeringskosten..
http://www.nos.nl/nosjour(...)opkrachtlijstje.htmlquote:Lijstje koopkrachtafspraken 18-08-05
Na twee jaar bezuinigen zal het kabinet op Prinsjesdag een aantal maatregelen aankondigen om de koopkracht te verbeteren. Het trekt daar 1 tot 1,5 miljard euro voor uit.
Hieronder een lijstje van de maatregelen die al bekend zijn:
Het kabinet wil...
... de WW-premie verlagen. Hoeveel is nog onduidelijk. Eigenlijk zou de premie volgend jaar met 0,5 procent worden verhoogd. Dat gaat in elk geval niet door. Dat betekent al een lastenverlichting van 250 tot 300 miljoen euro. Met name de midden- en hogere inkomens profiteren hiervan.
... volgend jaar en mogelijk ook in 2007 afzien van de jaarlijkse verhoging van de accijns op benzine en diesel. Hiermee is 100 miljoen euro gemoeid.
.... vanaf 2006 wil de ministersploeg jaarlijks 100 miljoen extra uittrekken voor kinderopvang. De maatregel kan volgens minister De Geus van Sociale Zaken aan zo'n 200.000 gezinnen met midden- en hogere inkomens "honderd tot enkele honderden euro's per jaar" schelen.
Deze maatregelen komen bovenop de volgende, die al door de Tweede Kamer zijn goedgekeurd:
* Het lesgeld voor 16- en 17-jarigen wordt afgeschaft. Deze maatregel, die nu al ingaat, kan sommige gezinnen ruim 900 euro per jaar schelen en kost de overheid 150 miljoen euro
* Het gebruikersdeel van de OZB (Onroerend Zaak Belasting) wordt geschrapt.
* Het spaarloon wordt op 1 september vrijgegeven, daardoor kunnen de 3 miljoen werknemers die aan de regeling deelnemen in één keer maximaal 1200 euro per persoon besteden.
* De AWBZ-premie gaat 1 procentpunt omlaag. Dat kan bijna 300 euro voor een modaal inkomen, maar dat geld gaat mogelijk weer op aan de nieuwe zorgverzekering.
Dat valt te bezien, maar echt lollig vind ik het allemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:44 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je mag straks wel 100 euro per maand meer gaan betalen aan verzekeringskosten..
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Omdat "links", in tegenstelling tot de TS, nog enige vorm van realiteitsbesef heeft.
quote:
http://www.kennisnet.nl/t(...)ws/index.html#124667quote:ANP: Inspectie oordeelt negatief over helft Iederwijsscholen
24-8-2005 13:20
Meer dan de helft van de zogeheten Iederwijsscholen voldoet niet aan de wettelijke normen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs onder 25 Iederwijsscholen in het schooljaar 2004-2005. Het ministerie van Onderwijs bracht de resultaten woensdag naar buiten.
Van de achttien Iederwijsscholen in het basisonderwijs kregen er acht een negatieve beoordeling van de onderwijsinspectie, zes van de zeven Iederwijsscholen in het voortgezet onderwijs waren eveneens onder de maat. Iederwijs is een vorm van particulier onderwijs, waarbij leerlingen zelf aangeven wat ze willen leren en hoe ze les krijgen.
De gemeentelijke leerplichtambtenaar beslist op advies van de inspectie of een school onder de leerplichtwet valt. Volgens een woordvoerder van de onderwijsinspectie is al een aantal Iederwijsscholen gesloten, nadat de leerplichtambtenaar het negatieve advies van de inspectie had overgenomen.
De inspectie kijkt of leraren in het particuliere onderwijs bevoegd zijn en of het onderwijs aansluit bij vervolgonderwijs. Ze beoordeelt ook de inrichting van het onderwijs. CDA-Kamerlid De Vries vindt die eisen te summier en te vaag. Hij trok woensdag aan de bel, omdat hij bang is dat de scholen in het nieuwe schooljaar gewoon weer opengaan, ook al is het onderwijs onder de maat.
In maart noemde De Vries de Iederwijsscholen "veredelde speeltuinen zonder lesaanbod en toetsen". CDA en VVD riepen minister Van der Hoeven van Onderwijs toen al op om Iederwijs te verbieden nog langer les te geven. Dat kan zij nu niet doen omdat volgens de wet de leerplichtambtenaar het laatste woord heeft over het particulier onderwijs.
Van der Hoeven heeft al beloofd de wet te wijzigen om de eisen voor het particuliere onderwijs aan te scherpen. Voor het zover is zal de inspectie nog meer op de kwaliteit van het particulier onderwijs letten. Van der Hoeven laat de Tweede Kamer woensdag nog weten hoe dat precies gaat gebeuren.
Lijkt me wel handiger maar eind augustus lijkt me voor dit jaar niet meer haalbaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:41 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Daar moet nog steeds een afpsraak over gemaakt worden.
Kunnen we geen sticky topic openen ofzo?
Een goede analysequote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het opportunisme in het onderwijs bijvoorbeeld. Het zomaar afschaffen van een systeem en het invoeren van een nieuw systeem. Dat getuigt van zuiver opportunisme.
Wat is de verbetering geweest van het nieuwe onderwijs? Vrij weinig volgens mij.
De Mammoetwet stamt dan wel uit het einde van de jaren 60 maar toen begon de ellende dus al.
Daar zijn we het overeens.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lijkt me wel handiger maar eind augustus lijkt me voor dit jaar niet meer haalbaar.
Maar er moeten wel wat meer vrouwen komen dan he, de vorige keer was beschamend, zegge en schrjiven 1 onzinfiguur die vervolgens nooit meer in pol kwam buurtenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:15 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Daar zijn we het overeens.
Open jij een topic?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar er moeten wel wat meer vrouwen komen dan he, de vorige keer was beschamend, zegge en schrjiven 1 onzinfiguur die vervolgens nooit meer in pol kwam buurten![]()
Is goed maar dat wordt dan wel eind van de middag/begin avond.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:15 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Daar zijn we het overeens.
Open jij een topic?
Jij kwam ook niet. Onzinfiguurquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:16 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Maar er moeten wel wat meer vrouwen komen dan he, de vorige keer was beschamend, zegge en schrjiven 1 onzinfiguur die vervolgens nooit meer in pol kwam buurten![]()
Lijkt mij wel zo eerlijk/leuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is goed maar dat wordt dan wel eind van de middag/begin avond.
Plaats blijft Groningen?
nee, ik had ook eens een gelukjequote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:20 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Jij kwam ook niet. Onzinfiguur
Wat gaan we daar doen? Behalve de typisch Groningse activiteiten?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is goed maar dat wordt dan wel eind van de middag/begin avond.
Plaats blijft Groningen?
Dat doet denken aan dat verhaal waar Youp van het Hek een grap over maakte. Er was een (Groningse) student doodgegaan omdat ie een fles jenever in een paar minuten had weggewerkt, dat kon dat tere zieltje niet aan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Wat gaan we daar doen? Behalve de typisch Groningse activiteiten?
Gelukkig maar, elke show van 'm lijkt op de vorige; een lach en een traan en het vara-publiek kan weer tevree naar huijsquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Youp van 't Hek heeft al minstens vijf jaar geen grappen meer gemaakt.
Ik vond zijn "Hollandse Paprika's" wel leuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Youp van 't Hek heeft al minstens vijf jaar geen grappen meer gemaakt.
Ik herlas laatst een van die bundeltjes van hem, Eerst de man dan de bal. Nu is Van 't Hek geen geweldig schrijver en zijn sportcolumns natuurlijk niet bepaald voor de eeuwigheid geschreven, maar zelfs met dit in het achterhoofd kon ik mijn ogen nauwelijks geloven. (Wat een zin...)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gelukkig maar, elke show van 'm lijkt op de vorige; een lach en een traan en het vara-publiek kan weer tevree naar huijs
Je hebt de titel dan ook goed onthouden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik vond zijn "Hollandse Paprika's" wel leuk.
Die man is gewoon na de val van de muur gestopt met denken, hij klaagt alleen maar over hetzelfde.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik herlas laatst een van die bundeltjes van hem, Eerst de man dan de bal. Nu is Van 't Hek geen geweldig schrijver en zijn sportcolumns natuurlijk niet bepaald voor de eeuwigheid geschreven, maar zelfs met dit in het achterhoofd kon ik mijn ogen nauwelijks geloven. (Wat een zin...)
Gezochte grappen, slechte woordspelingen, er kwam geen eind aan. Echt het proza van iemand die zichzelf graag hoort praten.
de vergankelijkheid van kennis, meneer. Mensen weten geeneens meer wie Cicero wasquote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat Remco Campert een koninklijke onderscheiding weigert maar wel met een ereproleet als Jan Mulder reclame wil maken, is echt onbegrijpelijk.
Wat is dan wel boomknuffelaarshumor?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:02 schreef du_ke het volgende:
Ik vind van 't hek ook weinig an.
Tja vind van alles leuk maar van 't hek heeft me nooit echt kunnen boeien net als een Bert Visscher.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is dan wel boomknuffelaarshumor?
Hans Teeuwen is echt de ultieme ladenlichterij, dat al minstens drie shows lang.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
Hans Teeuwen is pas echt cool hoewel zijn laatste show matig was.
Ja zijn kunstje viel bij zijn laatste show wel door de mand. Maar ik vind hem toch wel een van de beterequote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Johan_de_With het volgende:
Hans Teeuwen is echt de ultieme ladenlichterij, dat al minstens drie shows lang.
Vroeger was Freek echt goed.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:36 schreef MrX1982 het volgende:
Freek de Jonge die is pas walgelijk slecht
overjarige drugs is vaak wel het lekkerstquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Cicero? Ze kunnen nauwelijks een werkwoord vervoegen!
(En met mijn tongue in cheek kijk ik nu naar jou, Harry, overjarige drugsgebruiker.)
tja, hij is in de Heere he?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Vroeger was Freek echt goed.
Agree. Hij had jaren geleden moeten stoppen. Hij teert nu nog op zijn naam maar meer is het ook niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat heb ik dan gemist. Hij heeft zich in de interviews die ik heb gelezen, beklaagd over het gebrek aan dromen, verbeelding, en al die algemene kwaliteiten, maar ik heb nooit gehoord dat hij tot geloof was gekomen.quote:
Wat wil je, nul plus nul is nul.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:42 schreef MrX1982 het volgende:
Duo cabaretiers zijn ook geen succes
Lebbis en Jansen
Die ken ik niet. Was dat niet absurd toneel met veel stunts, waarbij er geregeld een ledemaat het verband in moest?quote:en Arie en Sylvester![]()
De Tragiek was een uitmuntende voorstelling.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:44 schreef Monidique het volgende:
Vroeger was Freek goed, dertig jaar geleden, ja.
die losers uit het singlestopic gaan nog een stapje verder, die rakelen onzin als mevrouwtje theelepel op en de gummiberenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat is een open deur intrappen
Vroeger![]()
Mooi gezegdquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:45 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat wil je, nul plus nul is nul.
Dit zijn Arie en Silvesterquote:Die ken ik niet. Was dat niet absurd toneel met veel stunts, waarbij er geregeld een ledemaat het verband in moest?
Interessantquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:46 schreef Tafkahs het volgende:
die losers uit het singlestopic gaan nog een stapje verder, die rakelen onzin als mevrouwtje theelepel op en de gummiberen
Hee Johan, waarom komt Tuana eigenlijk nooit meer?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De Tragiek was een uitmuntende voorstelling.
de jaren 90 waren er een makkie bijquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Interessant
Singles verlangen sws naar het verleden toen ze nog verliefd waren. Nu zijn ze verbitterd en gefrustreerd. Oh wacht dat is autobiografisch
Omdat ze wel iets beters te doen heeft. Ze gaat een half jaar naar Canada.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hee Johan, waarom komt Tuana eigenlijk nooit meer?
Glorie vergaat altijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
beren schieten en lumberjacken iets betersquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat ze wel iets beters te doen heeft. Ze gaat een half jaar naar Canada.
Beter dan bokken schieten en klaverjassen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
beren schieten en lumberjacken iets beters
Ja, maar daar ben jij dan weer goed in.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:55 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Beter dan bokken schieten en klaverjassen.
Een op de driehonderd keerquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:55 schreef Monidique het volgende:
Ik vind Hans Teeuwen wel leuk
Wat doen ze zoal?quote:en Arie en Sylvester ook
Gordon en Joling zijn grappiger, zelfs in hun eentje. Er stond eens in Trouw een vernietigend stuk over Lebbis en Jansen, ik zal zien of ik het kan vinden.quote:en Lebbis en Jansen vaak ook.
U bent een minderwaardig mens.quote:Punt, klaar, dus.
Wat nou weer?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb overigens twee mooie boeken gekocht bij Donner.
Intellectuele verrijking
Verval en ondergang van het Romeinse Rijk en Het Ardennen offensief.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat nou weer?
Toen ik dit bericht las, was ik eigenlijk meer geinteresseerd in die rare tekentjes: �quote:Balkenende: begroting 2006 zo goed als rond
ANP
DEN HAAG - Het kabinet is het in grote lijnen eens over de begroting voor volgend jaar. Premier Balkenende heeft dat woensdag gezegd. Vrijdag volgt een formeel besluit.
Volgens de premier wordt 2006 een beter jaar, waarin bij de koopkracht �grote groepen in de plus� uitkomen. �Er zijn plussen en minnen. Individuele garanties zijn nooit te geven�, aldus de premier.
Groepen die er op achteruit gaan zijn mensen met een goedkope ziektekostenverzekering, zoals de studentenpolis, en tweeverdieners van wie het inkomen van een partner onder de ziekenfondsgrens (32.000 euro) ligt en de ander meer verdient. Volgens ingewijden loopt het koopkrachtbeeld uiteen van kleine minnen tot plussen van 4 � 5 procent.
Balkenende noemde een aantal concrete koopkrachtmaatregelen die het kabinet voor volgend jaar in petto heeft. Diverse maatregelen lekten afgelopen dagen al uit. Zo gaat de WW-premie voor werknemers met 1 procent omlaag. Ook gaat de heffingskorting (het bedrag dat iedereen van de belasting mag aftrekken) met diverse tientjes omhoog. De ouderenkorting (het bedrag dat 65-plussers van de belasting mogen aftrekken) wordt eveneens verhoogd. Bovendien kunnen volgend jaar meer ouderen van deze regeling gebruik maken.
Om te voorkomen dat AOW'ers met een aanvullend pensioen, vutters, werknemers met een prepensioen en zelfstandigen de dupe worden van het nieuwe zorgstelsel wordt hun inkomensafhankelijke premie verlaagd. De werkgevers betalen in ruil hiervoor een hogere premie, maar krijgen compensatie. De lasten voor het bedrijfsleven gaan niet omhoog, verzekerde de premier.
Verder wilde Balkenende nog niet op de plannen ingaan, die op prinsjesdag worden gepresenteerd. Vanwege de aantrekkende economie is er volgens de premier wel reden tot optimisme. �Ik ben blij dat er een ander beeld te vertellen is dan vorig jaar.�
Het voortreffelijkste Engels aller tijden, maar wel aanvechtbaar op cruciale punten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verval en ondergang van het Romeinse Rijk
Hoe heet de auteur?quote:en Het Ardennen offensief.
Ik ben er een keer geweest voor een lezing en ik heb nog nooit zo'n verpauperde binnenstad gezien. Ik stond nog geen drie tellen buiten of ik werd bijna nat door het bier waarmee een zwerver de voorbijgangers besprenkelde. Hij hield daarbij de wacht over een zak van de posterijen.quote:De geschiedenis afdeling bij Donner is zo mooi. Ik zou er uren kunnen blijven
Op woonboten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:06 schreef Monidique het volgende:
Waar is dat Donner-gedoe?
De stad van Danny.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:08 schreef Monidique het volgende:
In welke stáááád?
Dat zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Het voortreffelijkste Engels aller tijden, maar wel aanvechtbaar op cruciale punten.
Patrick Delaforce. Een oorlogsveteraan die zelf heeft deel genomen aan het Ardennenoffensief.quote:Hoe heet de auteur?
Ja Rotterdam is zwaar verpauperd maar Donner als winkel is wel erg fraai en een verademing om te zijn in vergelijking met al die pauper winkels in de rest van de stad. In Donner zie je ook heel ander publiek dan het doorsnee volk wat in de koopgoot of lijnbaan loopt.quote:Ik ben er een keer geweest voor een lezing en ik heb nog nooit zo'n verpauperde binnenstad gezien. Ik stond nog geen drie tellen buiten of ik werd bijna nat door het bier waarmee een zwerver de voorbijgangers besprenkelde. Hij hield daarbij de wacht over een zak van de posterijen.
Maar er was zeldzaam veel politie om de dushi's, de papi's en alle andere uitvreters te beteugelen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |