quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap ook nooit waarom die arme waterdragende vrouwen zo lang moeten lopen dat het water haast verdampt is, terwijl ze hun 1-cent plaggenhutjes gewoon naar die bron kunnen verplaatsen.
Hij heeft wel gelijk.quote:
daar heb je een sterk punt europeanen gingen ook settlen vlakbij natuurlijke bronnenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:26 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap ook nooit waarom die arme waterdragende vrouwen zo lang moeten lopen dat het water haast verdampt is, terwijl ze hun 1-cent plaggenhutjes gewoon naar die bron kunnen verplaatsen.
Omdat dat kleine deel hier kwam om te WERKEN!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:05 schreef pberends het volgende:
In navolging van: Ruim helft wereldbevolking leeft in armoede
Waarom laten we deze 3 miljard mensen niet toe tot dit land? Kunnen ze mooi allemaal een bijstandsuitkering krijgen. Dat is namelijk sociaal. Zo hoeven deze mensen niet meer in armoede te leven. Waarom hoor ik links dit niet opperen?
Mijn vraag is eigenlijk waarom wij wel een klein gedeelte van de arme mensen hebben toegelaten en niet allemaal (dan heb ik het even niet over politieke asielzoekers)? Wat maakt het dat dat kleine gedeelte wel recht had om ons land binnen te komen en die andere 3 miljard niet? Dat is toch oneerlijk.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:41 schreef djenneke het volgende:
[..]
Omdat dat kleine deel hier kwam om te WERKEN!![]()
![]()
Even wat corrigeren: Buitenlanders hebben geen recht op een bijstandsuitkering. Blijkbaar heb ik dat na 1000 keer noemen, toch nog net wat te weinig gezegdquote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:05 schreef pberends het volgende:
In navolging van: Ruim helft wereldbevolking leeft in armoede
Waarom laten we deze 3 miljard mensen niet toe tot dit land? Kunnen ze mooi allemaal een bijstandsuitkering krijgen. Dat is namelijk sociaal. Zo hoeven deze mensen niet meer in armoede te leven. Waarom hoor ik links dit niet opperen?
Omdat het beter is een kleine groep mensen te helpen, dan helemaal niemand (en dan heb ik het wel over vluchtelingen die voor hun leven moeten vrezen, zogenaamde economische vluchtelingen komen er niet in, ook onder links niet)quote:Mijn vraag is eigenlijk waarom wij wel een klein gedeelte van de arme mensen hebben toegelaten en niet allemaal (dan heb ik het even niet over politieke asielzoekers)? Wat maakt het dat dat kleine gedeelte wel recht had om ons land binnen te komen en die andere 3 miljard niet? Dat is toch oneerlijk.
En dat mijn beste is nou juist de reden dat wij rijkdom hebben en zij niet: Intelligentie.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
daar heb je een sterk punt europeanen gingen ook settlen vlakbij natuurlijke bronnen
Waar heb ik dat eerder gehoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:58 schreef YottaBrain het volgende:
Als ze hier komen, stijgt de vraag enorm naar energie. Olieprijs wordt dan onbetaalbaar.. Tevens sneller op.
Ik wil de wereldbevolking halveren, de reden is: lagere vraag naar olie, dus goedkoper. En ook goed voor het milieu en ook meer lebensraum.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:02 schreef Skimmer het volgende:
[..]
En dat mijn beste is nou juist de reden dat wij rijkdom hebben en zij niet: Intelligentie.
start de kampen maar opquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:03 schreef splendor het volgende:
[..]
Waar heb ik dat eerder gehoord.![]()
dat zeg ik. stopzetten die hulp. zal wel een paar generaties overheen gaan voordat ze zelfstandig kunnen werken, ma goed die generatie opwisseling zal heel snel gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Weet je wat het leuke is: er komen steeds MEER mensen die honger hebben op aarde........
Simpelweg omdat ze net genoeg "hulp" krijgen om kinderen te kunnen blijven fucken! 6+ kinderen per vrouw in Afrika is zeker geen oplossing voor het land...
En daaaar hebben ze nou AIDS voor uitgevondenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Weet je wat het leuke is: er komen steeds MEER mensen die honger hebben op aarde........
Simpelweg omdat ze net genoeg "hulp" krijgen om kinderen te kunnen blijven fucken! 6+ kinderen per vrouw in Afrika is zeker geen oplossing voor het land...
het is gewoon het tegen de natuur in in stand houden van een populatie en dat moet ooit mis gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:33 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat het onbetaalbaar is en we te weinig ruimte hebben.
Je moet het probleem niet hierheen halen maar het probleem daar oplossen
Vandaar dat de problemen in Afrika niet met geld zijn op te lossen. Het probleem ligt voornamelijk bij de mensen en de lokale elite.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
het is gewoon het tegen de natuur in in stand houden van een populatie en dat moet ooit mis gaan.
(hmm klnikt wel heel klinisch
Dat is toch Nederlands, dacht ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:03 schreef splendor het volgende:
[..]
Waar heb ik dat eerder gehoord.![]()
Omdat "links", in tegenstelling tot de TS, nog enige vorm van realiteitsbesef heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:05 schreef pberends het volgende:
Waarom hoor ik links dit niet opperen?
Tja, maar waarom hebben ze zes kinderen? Omdat de helft waarschijnlijk overlijdt voor ze volwassen zijn en je in Afrika kinderen nodig hebt om voor je te zorgen als je oud bent.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo is het!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:33 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat het onbetaalbaar is en we te weinig ruimte hebben.
Je moet het probleem niet hierheen halen maar het probleem daar oplossen
Je moet je niet af laten schrikken door praktische futiliteiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:57 schreef Tobbes het volgende:
De oppervlakte van Nederland bedraagt 35.054 km2.
Dat is gelijk aan 35054000000 m2
Dat is met de komst van 3 mild mensen:
35054000000/3016000000 = 11,6 m2 p p.
O ja, en dan staan er nog geen gebouwen enzo he.
En er staan wat mensen in het water.
Ik las gisteren in de Quest dat met een gelijke bevolkings dichtheid als in Manhattan (ongeveer 52.000 mensen per vierkante kilometer), de gehele wereld bevolking in Italië past... doen we dat toch, blijven wij hier...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:57 schreef Tobbes het volgende:
De oppervlakte van Nederland bedraagt 35.054 km2.
Dat is gelijk aan 35054000000 m2
Dat is met de komst van 3 mild mensen:
35054000000/3016000000 = 11,6 m2 p p.
O ja, en dan staan er nog geen gebouwen enzo he.
En er staan wat mensen in het water.
Maar daar wonen 200 mensen boven elkaar in een appartement van 12 m2, zo kan ik het ookquote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:30 schreef Skimmer het volgende:
[..]
Ik las gisteren in de Quest dat we met een gelijke bevolkings dichtheid als in Manhattan (ongeveer 52.000 mensen per vierkante kilometer), de gehele wereld bevolking in Italië past... doen we dat toch, blijven wij hier...
Dat is erg in strijd met het gelijkheidsbeginsel dat links hanteert. Daar gaat het topic ook over.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Omdat "links", in tegenstelling tot de TS, nog enige vorm van realiteitsbesef heeft.
Misschien omdat die bronnen wel ongeschikt zijn om naast te wonen door bijv tijdelijk terugkerende overstromingen en dat men daar niet mág wonen van de heersende clans?quote:
Mwah, zal ik een topic openen over de vrije markt en rechts waarin ik beweer dat volgens rechts dus eigenlijk ook heel de wereld zich in Nederland mag vestigen....is ongeveer dezelfde absurde doortrekking tot in het debiele .quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is erg in strijd met het gelijkheidsbeginsel dat links hanteert. Daar gaat het topic ook over.
Vrije markt heeft verdomd weinig met de immigrantie van mensen te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwah, zal ik een topic openen over de vrije markt en rechts waarin ik beweer dat volgens rechts dus eigenlijk ook heel de wereld zich in Nederland mag vestigen....is ongeveer dezelfde absurde doortrekking tot in het debiele .
Vrijheid van arbeidskrachten?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrije markt heeft verdomd weinig met de immigrantie van mensen te maken.
Oooooh, het gelijkheidsbeginsel. Het gelijkheidsbeginsel dat zegt dat er drie miljard mensen in Nederland moeten wonen, en drie miljard buiten in Nederland?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat is erg in strijd met het gelijkheidsbeginsel dat links hanteert. Daar gaat het topic ook over.
?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, beter een paar mensen te helpen, dan helemaal niemand. Verder zitten er heus geen 3 miljard mensen te wachten om naar "paradijs" Holland te mogen verkassenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik vind alles best, zo lang ik maar geen remsporen hoef aan te treffen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oooooh, het gelijkheidsbeginsel. Het gelijkheidsbeginsel dat zegt dat er drie miljard mensen in Nederland moeten wonen, en drie miljard buiten in Nederland?
Zijn die drie miljard mensen in het buitenland soms niet gelijk als die drie miljard die in Nederland moeten wonen? [afbeelding]
Laten we alle 6 miljard mensen hierheen halen. Nee wacht, alle 6 miljard mensen moeten ook in hetzelfde huis, gebruik makend van dezelfde wc, op hetzelfde moment, met precies dezelfde behoefte. Immers, iedereen is gelijk toch?
denk je?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:03 schreef Vhiper het volgende:
Verder zitten er heus geen 3 miljard mensen te wachten om naar "paradijs" Holland te mogen verkassen
maar dat komt dan door mensen zoals jij, die met de mantel der liefde een maatschappelijke chaos achterlaten. anders hadden ze hier graag willen komen en was dit idd nog echt een paradijsje.quote:
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dat komt dan door mensen zoals jij, die met de mantel der liefde een maatschappelijke chaos achterlaten. anders hadden ze hier graag willen komen en was dit idd nog echt een paradijsje.
humor is timing. inhoud is verandering. eerlijk is eerlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Leuke flame, complete onzin natuurlijk en weinig origineel, maar door de redelijke onverwachte moment, kon ik er toch nog om glimlachen.
En wanneer precies was Nederland ook alweer een paradijsje? In de hoogtij-dagen van de gouden eeuw? '40-'45? In het hippie-tijdperk? Tijdens de krakersrellen of nu in Mocro-paradise?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:25 schreef zoalshetis het volgende:
maar dat komt dan door mensen zoals jij, die met de mantel der liefde een maatschappelijke chaos achterlaten. anders hadden ze hier graag willen komen en was dit idd nog echt een paradijsje.
De jaren 50quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En wanneer precies was Nederland ook alweer een paradijsje? In de hoogtij-dagen van de gouden eeuw? '40-'45? In het hippie-tijdperk? Tijdens de krakersrellen of nu in Mocro-paradise?
quote:
Ik zag laatst een documentaire bij Zembla of zo'n ander semi-intellectueel programma op Ned. 3, en toen leek het best gezelligquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
![]()
Misschien moet jij even met je grootouders gaan praten
Wel 'gezellig' maar hard werken voor niet te veel geld. En nog geen wasmachine, auto tv of computer voor Jan Modaal.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:41 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik zag laatst een documentaire bij Zembla of zo'n ander semi-intellectueel programma op Ned. 3, en toen leek het best gezellig
Gezellig? Moet je eens aan mijn oma gaan vragen hoe je werd behandelt als werkende vrouw die haar best doet om haar gehandicapte man en 2 kinderen niet te laten verhongerenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel 'gezellig' maar hard werken voor niet te veel geld. En nog geen wasmachine, auto tv of computer voor Jan Modaal.
Net zo gezellig als een of ander Oekraiens dorp in het heden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:41 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ik zag laatst een documentaire bij Zembla of zo'n ander semi-intellectueel programma op Ned. 3, en toen leek het best gezellig
Wanneer vertrek je?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:33 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Het is meer de vraag waarom we uberhaubt nog mensen toelaten tot nederland. Laat iedereen lekker zich vermaken in een ander deel van de wereld. De bol is groot zat, niet iedereen hoeft op hetzelfde rotstukje zich te verzamelen.
Niet natuurlijk. Ik bedoel te zeggen dat er geen reden is waarom we mensen toe zouden laten. Uiteindelijk zijn er vele plekken op aarde waar het stukken minder bevolkt is, zat ruimte dus om een hut neer te gooien en daar te wonen.quote:
Waarom zouden mensen alleen binnen landsgrenzen mogen verhuizen? Wat zou je zeggen van een 'immigratiestop' van de Randstad voor andere Nederlanders?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:24 schreef KlaPMonGooL het volgende:
[..]
Niet natuurlijk. Ik bedoel te zeggen dat er geen reden is waarom we mensen toe zouden laten. Uiteindelijk zijn er vele plekken op aarde waar het stukken minder bevolkt is, zat ruimte dus om een hut neer te gooien en daar te wonen.
wel dusquote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Tja, dat is het vreemde dus. Door de geschiedenis heen zijn er grenzen ontstaan en verdwenen, en nu hebben we de huidige grenzen. Je zou inderdaad ook je provinciegrenzen dicht kunnen gooien. Alleen hebben we dat binnen nederland al afgesproken dat we dat niet meer doen. Ook hebben de provincies niet meer de macht om dat te doen. Dergelijke afspraken bestaan in veel mindere mate met "het buitenland". We kunnen wel binnen europa, de schengenlanden dan, van alles doen, maar daarbuiten is het een stuk lastiger. En aangezien nederland dus van de nederlanders is, en elk ander land van haar inwoners, kunnen de nederlanders dus beslissen wat er met nederland gebeurd. En ik denk dat de nederlanders pas een dergelijke "verhuis" afspraak willen maken met een ander land als dat andere land gelijkwaardige voordelen aan de nederlanders biedt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen alleen binnen landsgrenzen mogen verhuizen? Wat zou je zeggen van een 'immigratiestop' van de Randstad voor andere Nederlanders?
Als investering voor later. Ook wordt het hoge sterftecijfer dan al ingecalculeerd.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 18:40 schreef Catch22- het volgende:
wat ik niet zo snap. Ze weten dat ze geen geld hebben om kinderen te onderhouden
toch kezen ze als konijnen, waarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |