abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:23:51 #101
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29788864
Layout verneuken is totaal niet oke.
pi_29788907
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:23 schreef JanMichiel het volgende:

[..]

Heb je me gemist?
Met elke poederbrief een beetje minder.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:43:11 #103
123792 JanMichiel
Melk, de witte motor!
pi_29789296
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Met elke poederbrief een beetje minder.
Ow Jah, Dora van Dikzak

Waar is Dora eigenlijk?
pi_29790031
Hahaha, NSE met opinie, wat nou opinie:

Beau: "In de cel als je geen id-kaart bij je hebt? Schandalig! Meteen kamervragen over stellen!"

hahahaha, joh echt waar?

Hilarisch, de opinie van Beau over de NS "Ja, treinverkeer is weer hervat, maar pas op als er weer herfstblaadjes op het spoor komen"

.

Beau imiteert een gemiddelde Fok-reageerder.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:22:43 #105
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29790195
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:02 schreef Tafkahs het volgende:

Het is weer cool om religieus te zijn
Religie is in Europa weer terug van weggeweest.
pi_29790209
Net een onvergetelijke online race gehad.

* Mutant01 houd van online racing simulators

Allah Al Watan Al Malik
pi_29790245
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja, door de moslims helaas.
pi_29790327
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Gelovigen = aandachtsgeil.
pi_29790364
Allah Al Watan Al Malik
pi_29790389
Religie is naar ik mag hopen een aflopende zaak. Men blijft toch hopelijk niet in sprookjes geloven? Is er dan geen enkel voortschrijdend inzicht?
pi_29790433
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:30 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Religie is naar ik mag hopen een aflopende zaak. Men blijft toch hopelijk niet in sprookjes geloven? Is er dan geen enkel voortschrijdend inzicht?
Tv wordt ook steeds dommer helaas.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:40:44 #112
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29790702
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:30 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Op slechts 1 punt.... norm besef vast kunnen houden.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:41:23 #113
89730 Drugshond
pi_29790737
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Waarom is liberalisme niet-christelijk? En welke invloed heeft dit dan gehad?

[..humanisme..]
Ook hiervan zie ik niet in waarom het niet-Christelijk zou zijn.
Volgens mij zegt het woord 'Christelijk' al iets over de stromingen die je als 'Christelijk' kan aanmerken. Het wel of niet beroepen op woorden en/of regels zoals deze overgeleverd zijn van dhr Jezus Christus.

Zowel het liberalisme als het humanisme stellen uitdrukkelijk dat niet het woord van Christus (of de bijbel) leidraad is voor het bepalen van standpunten. Zij zijn dus niet-Christelijk.

Dit heeft als invloed gehad dat duidelijk werd dat ook zonder beroep op moraal uit de bijbel men wel degelijk tot menslievende moraal kon komen. Ofwel: moraal, laat staan hoogstaande moraal, is niet voorbehouden aan religieuze stromingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29790786
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nascar racing ?
Nascar racing is arcade vergeleken hiermee

Dit is live for speed: www.liveforspeed.com (kan je ook een demo van downloaden en online spelen) Ik heb de licentie gekocht en heb dus de volledige versie Als je de demo probeert, ben je verkocht. Je kan makkelijk met 24 man online zonder lag.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29790895
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:41 schreef sigme het volgende:
Zowel het liberalisme als het humanisme stellen uitdrukkelijk dat niet het woord van Christus (of de bijbel) leidraad is voor het bepalen van standpunten. Zij zijn dus niet-Christelijk..
Wat is ''het'' humanisme dan? En is dat nooit Christelijk geweest?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:52:42 #117
93744 Finder_elf_towns
pi_29791135
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Onzin.
De Bijbel als leidraad is iets anders dan de Bijbel als wetboek of wetgever, dat laatste bestaat dus niet.
Waarom discuseer je met die achterlijke dhimmi's?
pi_29791149
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Jij mag me best wel wat aantonen hoor, zonder concrete voorbeelden blijft het natuurlijk een loos verhaal. Je weet bijvoorbeeld dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
Een opmerkelijk verschil tussen de Bijbel en de Koran komt naar voren in het Scheppingsverhaal.

Een stukje tekst uit de Bijbel:
quote:
God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. Toen vormde hij uit de aarde alle in het wild levende dieren en alle vogels, en hij bracht die bij de mens om te zien welke namen de mens zou geven: zoals hij elk levend wezen zou noemen, zo zou het heten
Hier komt duidelijk naar voren dat God de mens zelf laat kiezen hoe de dieren en vogels mogen heten. In de Koran geeft Allah de dieren hun namen en leert die namen daarna aan de mens.
Een wezenlijk verschil, me dunkt.
pi_29791195
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom discuseer je met die achterlijke dhimmi's?
Om ze wat kennis bij te brengen.

Discussie vormt de basis om meningen te veranderen. Anders kan je meteen stoppen met posten
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:55:21 #120
93744 Finder_elf_towns
pi_29791232
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Zowel het liberalisme als het humanisme stellen uitdrukkelijk dat niet het woord van Christus (of de bijbel) leidraad is voor het bepalen van standpunten. Zij zijn dus niet-Christelijk.
Hier ga je dus de mist in. "De Bijbel"als leidraad nemen kan niet, aangezien zowel het oude als het nieuwe testament op veel vlakken totaal tegenovergestelde dingen beweren.
pi_29791331
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een opmerkelijk verschil tussen de Bijbel en de Koran komt naar voren in het Scheppingsverhaal.

Een stukje tekst uit de Bijbel:
[..]

Hier komt duidelijk naar voren dat God de mens zelf laat kiezen hoe de dieren en vogels mogen heten. In de Koran geeft Allah de dieren hun namen en leert die namen daarna aan de mens.
Een wezenlijk verschil, me dunkt.
Meest slechte voorbeeld die ik ooit heb gezien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29791374
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
Meest slechte voorbeeld die ik ooit heb gezien.
Hier haal ik dan meteen mijn gelijk.

Quote even het stukje uit de Koran
pi_29791457
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hier haal ik dan meteen mijn gelijk.

Quote even het stukje uit de Koran
Ik heb hier geen digitale Koran, en je haalt je gelijk hier helemaal niet. Immers het laat niet zien wat jij stelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29791487
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:46 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is ''het'' humanisme dan?
quote:
Wikipedia
Het moderne humanisme is een niet-godsdienstige levens- en wereldbeeld. Het humanisme definieert zelf geen opperwezen. In de praktijk blijkt het humanisme een inspiratiebron zowel voor mensen die niet geloven in het bestaan van goden als voor mensen die wel in een god of in goden geloven.

Humanisme stelt de waardigheid van de mens in het wereldbeeld en de rede in de levensbeschouwing centraal. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing, vrijheid en autonomie, verantwoordelijkheid.

Geschiedenis
In de Griekse oudheid waren er al humanistische denkbeelden, één daarvan was Socrates. Socrates was de eerste van de drie invloedrijkste filosofen (naast Plato en Aristoteles). Hij leefde van 470-399 v. Chr. Hij vond het heel belangrijk dat mensen zelf nadachten over het leven. Volgens hem moet je steeds vragen durven te stellen bij alles wat je tegenkomt in de werkelijkheid. Vertrouwen op je eigen verstand is daarbij belangrijker dan geloof in god of goden.
quote:
van Dale
hu·ma·nis·me (het ~)
1 wereldbeschouwing die de menselijke waardigheid, de vrijheid en de waarde van de persoonlijkheid centraal stelt
2 geestelijke stroming in de renaissance, gekenmerkt door vernieuwde studie van de klassieken
quote:
En is dat nooit Christelijk geweest?
Hihi, nou nee eigenlijk. Het woord 'humaan' zit erin, de basis van de stroming is het zich richten op de mens al uitgangspunt, juist in tegenstelling tot god / jezus / bijbel als uitgangspunt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29791494
Voor alle eerlijkheid; in geen van beide scheppingsverhalen heeft men de keuze om te bestaan.
pi_29791547
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb hier geen digitale Koran, en je haalt je gelijk hier helemaal niet. Immers het laat niet zien wat jij stelt.
Hebben jullie hier wat aan?
http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:05:58 #127
89730 Drugshond
pi_29791583
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
Nascar racing is arcade vergeleken hiermee

Dit is live for speed: www.liveforspeed.com (kan je ook een demo van downloaden en online spelen) Ik heb de licentie gekocht en heb dus de volledige versie Als je de demo probeert, ben je verkocht. Je kan makkelijk met 24 man online zonder lag.
Gaat ff een ezel aan zijn staart trekken.
Betalen voor software...(zucht).
pi_29791612
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:02 schreef Mutant01 het volgende:
Het laat overduidelijk zien wat ik stel, namelijk het verschil tussen God en Allah en de relatie van de mens met God of Allah.
pi_29791616
En voor de volledigheid:
http://www.willibrordbijbel.nl/?p=inx
pi_29791674
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Gaat ff een ezel aan zijn staart trekken.
Betalen voor software...(zucht).
, S2 is er niet in warez circuitjes, onmogelijk om online te komen iig.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:10:01 #131
89730 Drugshond
pi_29791721
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:05 schreef sigme het volgende:
Hebben jullie hier wat aan?
http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/
Daar staat het Scheppingsverhaal niet bij.
pi_29791750
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het laat overduidelijk zien wat ik stel, namelijk het verschil tussen God en Allah en de relatie van de mens met God of Allah.
Nee het laat overduidelijk niets zien, maar nogmaals je hebt nu een digitale Koran tot je beschikking ik zou zeggen laat het eventjes wat duidelijker zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29791767
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het scheppingsverhaal in de Koran is de verkorte versie van het scheppingsverhaal in de Bijbel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_29791792
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
Nee het laat overduidelijk niets zien, maar nogmaals je hebt nu een digitale Koran tot je beschikking ik zou zeggen laat het eventjes wat duidelijker zien.
Ik hoef niets te laten zien. Ik heb de tekst uit de Bijbel laten zien. Het lijkt me eerder jouw beurt om mijn post te verwerpen, is onmogelijk dus ik begrijp dat je geen antwoord hebt
pi_29791862
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Hihi, nou nee eigenlijk. Het woord 'humaan' zit erin, de basis van de stroming is het zich richten op de mens al uitgangspunt
Dat is mijns inziens een zeer gebrekkige interpretatie, net als dat stukje uit Wikipedia overigens.

Immers, wat zijn de humaniora volgens diezelfde Van Dale?

1 - klassieke taal- en letterkunde

Daar is helemaal geen sprake van ''de mens als uitgangspunt'', slechts van die eigenschappen die de mens tot mens maken; de welsprekendheid bijvoorbeeld, die mensen voorbereidt op het openbare leven. Niet voor niets is het Latijnse woord ''mutus'' oorspronkelijk een aanduiding voor stomme dieren. Het heeft dus te maken met die vaardigheden waarmee men zich verheft boven het dierlijke.
quote:
Het moderne humanisme is een niet-godsdienstige levens- en wereldbeeld. Het humanisme definieert zelf geen opperwezen. In de praktijk blijkt het humanisme een inspiratiebron zowel voor mensen die niet geloven in het bestaan van goden als voor mensen die wel in een god of in goden geloven.

Humanisme stelt de waardigheid van de mens in het wereldbeeld en de rede in de levensbeschouwing centraal. Sleutelwoorden van het humanisme zijn zelfontplooiing, vrijheid en autonomie, verantwoordelijkheid.
Dat is inderdaad het [b]moderne[/b[ humanisme, maar er is wel degelijk een Christelijk humanisme dat er aan voorafging. Zie; Erasmus.
quote:
Geschiedenis
In de Griekse oudheid waren er al humanistische denkbeelden, één daarvan was Socrates. Socrates was de eerste van de drie invloedrijkste filosofen (naast Plato en Aristoteles). Hij leefde van 470-399 v. Chr. Hij vond het heel belangrijk dat mensen zelf nadachten over het leven. Volgens hem moet je steeds vragen durven te stellen bij alles wat je tegenkomt in de werkelijkheid. Vertrouwen op je eigen verstand is daarbij belangrijker dan geloof in god of goden.
Om nu Socrates als voorbeeld van humanisme te gebruiken...
quote:
juist in tegenstelling tot god / jezus / bijbel als uitgangspunt.
Evenals in het geval van de inlijving van antieke filosofen, was er hier ook veel gymnastiek mogelijk. Erasmus wilde dat ook ''de Turk''de Bijbel zou lezen.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:16:06 #137
89730 Drugshond
pi_29791880
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

quote:
http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/2.htm
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zeide: "Noemt Mij hun namen, indien gij in uw recht staat."

32. Zij zeiden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, Gij zijt de Alwetende, de Alwijze.

33. Hij zeide: "O, Adam, zeg hun de namen van deze dingen", en toen hij de namen had genoemd, zeide Hij: "Zeide Ik u niet: Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet, wat gij onthult en wat gij verbergt?"
Me dunkt?
pi_29791911
Dit is wel nuttig voor MrX, iig ik moet nog eten dus toedels

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert2.htm
Allah Al Watan Al Malik
pi_29791934
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:16 schreef Drugshond het volgende:
Wat een EO topic is dit geworden
Het Christendom laat zich niet Castro-eren. .
pi_29792008
quote:
31. En Hij leerde Adam al de namen. Dan plaatste Hij (de voorwerpen dezer) namen voor de engelen en zeide: "Noemt Mij hun namen, indien gij in uw recht staat."
32. Zij zeiden: "Heilig zijt Gij. Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, Gij zijt de Alwetende, de Alwijze.
Dat lijkt me overduidelijk.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:21:17 #142
89730 Drugshond
pi_29792049
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Me dunkt?
Ja wist ik veel dat het Scheppingsverhaal De Koe heet in de islam
pi_29792149
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:17 schreef Mutant01 het volgende:

Je probeert me te bekeren

Maar ik zal het eens bekijken. Eet smakelijk
pi_29792330
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:17 schreef Mutant01 het volgende:

Best een leesbaar stukje
Jammer van die gruwelijke typefout in de titel.
pi_29792356
quote:
Plakhaar: 'Pak onveiligheid aan in 30 grootste steden'

TILBURG - De landelijke overheid moet zich bij het bestrijden van onveiligheid concentreren op de dertig grootste steden. Dat zei de Tilburgse criminoloog prof.dr. C. Fijnaut in het vrijdag verschenen weekblad Binnenlands Bestuur. Het Rijk moet zich volgens hem niet al te veel aantrekken van die andere 450 burgemeesters die ook van alles willen.

"Als een stad als Tilburg veiliger wordt, straalt dat vanzelf af op de omliggende regio", aldus de hoogleraar. Fijnaut was in Tilburg nauw betrokken bij het veiligheidsbeleid van de stad. Hij vindt ook dat er één reclasseringsorgaan moet komen. Het is volgens Fijnaut 'bespottelijk' dat er op dit moment zoveel instanties bezig zijn met het begeleiden van ex-gedetineerden.
Bron: Telegraaf
pi_29792446
Wat deze dame zegt is dat Godsdienstvrijheid en de islam inherent is aan elkaar.

Dan vraag ik me sterk af, hebben al die intolerante islamitische landen het verkeerd begrepen of lult deze dame uit haar nek

Ik spiegel graag de beweringen aan de feiten.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:39:41 #148
89730 Drugshond
pi_29793116
Daar ben ik weer.
pi_29793214
Interessant, ik wist niet dat in de Koran de vrouw niet de schuld krijgt van het eten van de boom der kennis van goed en kwaad.

Ze krijgen beide de schuld. Eerlijk zullen we alles delen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')