abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29785504
quote:
Hij's een autist. Anders kan je geen 3 studies afronden.
Stigmatiserend. Je kunt ook best in een studie falen en autist zijn.
pi_29785540
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:

Het is onvergelijkbaar met de Bijbel die als leidraad is gebruikt in het verleden. Binnen het christelijke geloof is de mens belangrijk en mag zelf dingen bepalen. Binnen de islam staat alles vast en moet je jezelf daaraan houden. De mens doet er niet zoveel toe.
MrX1982, ben je protestants?
pi_29785591
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, er was weldegelijk een idee van terugsturen (zoals je zelf eerst ontkent en daarna weer bevestigd in 1 zin). Overigens was er echt geen sprake van actief "stimuleren" van de overheid (nu schuif jij weer het probleem af op de overheid). Die mensen waren lange tijd van huis weg en brachten inderdaad weer hun kinderen bij hen. Die kinderen gingen op school, en zo bouwden deze mensen een vast levenspatroon in Nederland. Dat is echter geleidelijk gebeurd, je gaat trouwens zelf voorbij aan het feit dat deze mensen zelf grotendeels analfabeten waren.
Dat die mensen analfabeten waren is hun eigen schuld en verantwoordelijkheid. Dat duidt alleen maar weer op een kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen.

Ik schuif niets af op de overheid. Ik maak alleen duidelijk dat de overheid fouten heeft gemaakt maar de mensen persoonlijk eindverantwoordelijk zijn voor hun eigen falen of slagen in een nieuw land.
Het is belachelijk dat mensen analfabeet zijn maar wel het recht denken te hebben een nieuw land op te kunnen zadelen met hun eigen falen, door kinderen op de wereld te zetten in een land wat ze totaal niet snappen of kennen.
De 1ste generatie is allang een verloren generatie, daar valt niets meer aan te veranderen. Dat zou enkel een wijze les moeten zijn voor de toekomst.
quote:
Erg vreemde redenatie aangezien er tussen "economisch meetbare waarde" en " hard werken " geen verband is.
Dat vind jij dan. Ik ben een andere mening toegedaan.
Als een groep echt hard werkt vertaalt zich dat in economische meerwaarde.
pi_29785622
quote:
Met Michiel Smit op zomerkamp

Goed nieuws voor de kaalkopjes. Michiel Smit heeft sinds kort een eigen weblog. Dus hop hop, in galop zijn kant op. Ja, de voorman van NieuwRechts heeft zelfs een reactiemogelijkheid. Dus of hij durft, in tegenstelling tot zijn grote broer Geert, wel de discussie aan dan wel onze Michiel heeft een bord voor zijn kop. Wij gokken op het laatste. En waar gaan we het dan zoal over hebben? Over negerts natuurlijk, maar ook over rollators, de Partij van de Afbraak, eigen jeugd eerst en het NieuwRechts Zomerkamp. Toedeledoki...
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/007051.html

http://www.michielsmit.nl/
pi_29785632
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:14 schreef Monidique het volgende:
MrX1982, ben je protestants?
Nee, ik behoor tot geen enkele christelijke kerk.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:19:01 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29785716
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
Raar voorbeeld. Kan je bijvoorbeeld Amish mensen met de doodnormale westerse Christen vergelijken? Het verschil in stroming is zo groot dat het niet te vergelijken is.
Ja en nee....
  • Ja de verschillende in de stromingen zijn zo divers dat ze niet met elkaar laten vergelijken.
  • Nee, de binnenlandse (economische alsook sociale) problemen bij landen met een theocratische bestuursvorm komen met elkaar overeen.
    -- S.A., Pakistan, Iran. --
    Vaak staan dergelijk soort landen aan het begin van een burgeroorlog of ze hebben een dictatuur nodig om de machtsbasis overeind te houden.
  • pi_29785734
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
    Dus je mag binnen het Christelijk geloof alles doen wat God verboden heeft, inclusief niet geloven, en jezelf dan alsnog Christen noemen. Als de mens zelf dingen mag bepalen zonder daarvoor verantwoording voor af te leggen aan God, waarvoor heb jij dan die God nog nodig?
    Verkeerde interpretatie van de feiten.

Binnen het christendom is de mens een stuk vrijer dan binnen de islam. Vergelijk het scheppingsverhaal in de Bijbel met die in de Koran. Een duidelijk verschil komt dan naar voren tussen de verantwoordelijkheid die mens heeft gekregen van God of Allah. Vandaar dat ik ook geloof dat de God in de Bijbel een ander is dan in de Koran.
    pi_29785749
    Het is onvergelijkbaar met de Bijbel die als leidraad is gebruikt in het verleden. Binnen het christelijke geloof is de mens belangrijk en mag zelf dingen bepalen. Binnen de islam staat alles vast en moet je jezelf daaraan houden. De mens doet er niet zoveel toe.

Over welk Christelijk geloof hebben we het hier?
    pi_29785773
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
    [quote]
    Dat die mensen analfabeten waren is hun eigen schuld en verantwoordelijkheid. Dat duidt alleen maar weer op een kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen.
    Weliswaar hun eigen verantwoordelijkheid, maar het is onmogelijk om 7 dagen per week van 8 tot 8 te werken en daarnaast ook nog een opleiding volgen. Daarnaast heeft de kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen heden ten dage niets te maken met analfabetisme, gezien het feit dat veel niet-westerse landen tegenwoordig een normaal onderwijssysteem hebben.
    quote:
    Ik schuif niets af op de overheid. Ik maak alleen duidelijk dat de overheid fouten heeft gemaakt maar de mensen persoonlijk eindverantwoordelijk zijn voor hun eigen falen of slagen in een nieuw land.
    Het is belachelijk dat mensen analfabeet zijn maar wel het recht denken te hebben een nieuw land op te kunnen zadelen met hun eigen falen, door kinderen op de wereld te zetten in een land wat ze totaal niet snappen of kennen.
    De 1ste generatie is allang een verloren generatie, daar valt niets meer aan te veranderen. Dat zou enkel een wijze les moeten zijn voor de toekomst.
    Falen? Zij vonden niet dat zij gefaalt hadden, immers hun doel was werk vinden en dat hadden ze gevonden. Hun doel was geld binnenhalen en dat is gelukt. Jij kunt het je misschien niet voorstellen, is ook niet zo gek. Jij en ik zijn geboren in een land waar we opgegroeit zijn met een overvloed aan geld binnen het gezin zelf.
    quote:
    Dat vind jij dan. Ik ben een andere mening toegedaan.
    Als een groep echt hard werkt vertaalt zich dat in economische meerwaarde.
    Als een groep hard werkt, KAN dat zich in economische meerwaarde vertalen. Maar dat hoeft zeker niet, het causale verband is helemaal niet gegeven.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29785785
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:10 schreef Monidique het volgende:
    Dat snap ik wel, maar hoe past een ayatollah historisch gezien binnen de tradities van de Islam?
    Doordat ze zich beroepen op een historisch gelegitimeerd middel namelijk de sharia.

Een officiële wetgeving vanuit de islam valt dan toch binnen de tradities?
    pi_29785852
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Verkeerde interpretatie van de feiten.

Binnen het christendom is de mens een stuk vrijer dan binnen de islam. Vergelijk het scheppingsverhaal in de Bijbel met die in de Koran. Een duidelijk verschil komt dan naar voren tussen de verantwoordelijkheid die mens heeft gekregen van God of Allah. Vandaar dat ik ook geloof dat de God in de Bijbel een ander is dan in de Koran.
    Jij mag me best wel wat aantonen hoor, zonder concrete voorbeelden blijft het natuurlijk een loos verhaal. Je weet bijvoorbeeld dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29785878
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Doordat ze zich beroepen op een historisch gelegitimeerd middel namelijk de sharia.

Een officiële wetgeving vanuit de islam valt dan toch binnen de tradities?
    Van "Ayatollah's" wordt niet gesproken binnen de Islam hoor
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29785928
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
    Jij mag me best wel wat aantonen hoor, zonder concrete voorbeelden blijft het natuurlijk een loos verhaal. Je weet bijvoorbeeld dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
    Ik kom daar vanavond op terug. Maar je hebt niet de Bijbel en Koran thuisliggen, dan kan je zelf even kijken.

Maar ik ga eerst werken
    pi_29785958
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kom daar vanavond op terug. Maar je hebt niet de Bijbel en Koran thuisliggen, dan kan je zelf even kijken.

Maar ik ga eerst werken
    Ja, vlucht maar naar Walibi! Of zoals het over tien jaar zal heten; Wahabieten-alibi!
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:27:30 #66
    89730 Drugshond
    pi_29785995
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
    Dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
    In het radicaliseringssentiment in het MO, Zuid Rusland, Pakistan, Afganistan wordt de roep van de burgers om een sharia in te voeren wel steeds groter. Desnoods afgedwongen met geweld.

Vraagje , in de twee stromingen soe/sji komt daar in beide takken van de islam de sharia voor ?!?
    pi_29786065
    Wat ik mij ook afvraag: is de Hadj ook zo bepalend bij sji'ieten?
    pi_29786149
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In het radicaliseringssentiment in het MO, Zuid Rusland, Pakistan, Afganistan wordt de roep van de burgers om een sharia in te voeren wel steeds groter. Desnoods afgedwongen met geweld.
    Roep van de burgers? Pardon?
    quote:
    Vraagje , in de twee stromingen soe/sji komt daar in beide takken van de islam de sharia voor ?!?
    Ja, Iran en Saoedie Arabie zijn daar voorbeeld van. Hoewel Saoedie Arabie wahabistisch is i.p.v. het normale soenisme.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29786168
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
    Binnen het christendom is de mens een stuk vrijer dan binnen de islam.
    Dat heeft alles te maken met het tijdperk en de cultuur.
    Je kunt de meest grove ideeën ontwikkelen en je beroepen op de bijbel.
    Bivj slavernij, heksenjacht, fascisme, kolonialisme, anti-semitisme. Wat in vroegere jaren ook gedaan werd.
    Het huidige christendom in Nederland heeft een ontwikkeling meegemaakt onder druk van niet-christelijke stromingen, zoals marxisme, liberalisme, empirisme, humanisme.
    pi_29786223
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:29 schreef Monidique het volgende:
    Wat ik mij ook afvraag: is de Hadj ook zo bepalend bij sji'ieten?
    Naar ik meen kennen zij i.i.g ook de Hadj maar die is niet zo belangrijk als bij de soennieten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29786269
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:33 schreef Bluesdude het volgende:
    Het huidige christendom in Nederland heeft een ontwikkeling meegemaakt onder druk van niet-christelijke stromingen, zoals marxisme
    In welk opzicht?
    quote:
    liberalisme
    Waarom is liberalisme niet-christelijk? En welke invloed heeft dit dan gehad?
    quote:
    empirisme,
    Is dat een stroming?
    quote:
    humanisme.
    Ook hiervan zie ik niet in waarom het niet-Christelijk zou zijn.

Ik zie trouwens ook niet in waarom fascisme, als je het over de specifieke betekenis hebt, gebaseerd zou kunnen worden op de Bijbel. Bepaalde vormen van Christelijk denken over de inrichting van de maatschappij hebben wel enige verwantschap met het fascisme.
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:37:32 #72
    89730 Drugshond
    pi_29786372
    Het Christendom heeft zich zo ontwikkelt met name door de filosofie door de jaren heen. De filosofen waren zowel Christenen als niet-Christenen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_29786479
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
    Het Christendom heeft zich zo ontwikkelt met name door de filosofie door de jaren heen. De filosofen waren zowel Christenen als niet-Christenen.
    Wat is in dit geval de filosofie?
    Veel van de antieke filosofen werden overigens gewoon ''naar het Christendom toe'' geinterpreteerd, zodat het voor mij de vraag is wie nu wie beinvloed heeft. Pas tijdens het Galileo-proces heeft de Katholieke Kerk zich expliciet verbonden aan een bepaalde school.
    pi_29786575
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Veel van de antieke filosofen werden overigens gewoon ''naar het Christendom toe'' geinterpreteerd, zodat het voor mij de vraag is wie nu wie beinvloed heeft. Pas tijdens het Galileo-proces heeft de Katholieke Kerk zich expliciet verbonden aan een bepaalde school.
    Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
    Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
    journalist: niet scheel?
    pi_29786672
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:46 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Blijf daar ver van vandaan, jij!
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:52:07 #77
    89730 Drugshond
    pi_29786725
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
    Ik denk dat voornamelijk de wetenschap de belangrijkste motor is.
    Na mate er meer dingen bekend werden zijn mensen serieuzer gaan twijfelen over de juistheid van het geloof.
  • De aarde is niet plat.
  • De aarde staat niet in het centrum van het zonnestelsel.
  • De aarde is niet in 7 dagen geschapen
  • De aarde bestaat langer dan 6500 jr. B.C.
  • Evolutieleer / Darwinistisch denken (he' een filosoof)
  • In eind 19 eeuw is daar de industriele revolutie bovenop gekomen

Eens in de 30-50 jr. komt er weer een stroming of een ontdekking op gang die nog meer vraagtekens zet bij de juistheid van het heilige geschrift.

Wil het christelijk geloof nog een bestemming/doel hebben, dan zal het zich flink moeten aanpassen aan de hedendaagse tijd met de daarbij behorende culturele aspecten.

Enfin.....De enigste geloof wat me zou kunnen boeien is de "evangelie van Thomas". Die nog ouder is dan de katholieke leergangen. Waarbij er geen (opgedwongen) kerken of instituten bestaan. Maar het geloof terug keert waar hij thuis hoort. "Bij het innerlijke van de mens zelf." - Soort van Christelijke Boedha

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 19-08-2005 16:57:53 ]
  • pi_29786783
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:52 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Enfin.....De enigste geloof wat me zou kunnen boeien is de "evangelie van Thomas". Die nog ouder is dan de katholieke leergangen. Waarbij er geen (opgedwongen) kerken of instituten bestaan. Maar het geloof terug keert waar hij thuis hoort. "Bij het innerlijke van de mens zelf."
    Man, daar zijn ze dan wel bijna vijfhonderd jaar te laat mee, niet?
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:55:29 #80
    89730 Drugshond
    pi_29786824
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:
    Juistem.
    pi_29786880
    .
    pi_29787019
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:52 schreef Drugshond het volgende:
  • De aarde is niet plat.
  • Dat was al bekend.
    quote:
  • De aarde staat niet in het centrum van het zonnestelsel.
  • Dat was een combinatie van bijbelteksten en oude filosofie.
    quote:
  • De aarde bestaat langer dan 6500 jr.
  • Ik geloof dat hier nooit een echte kerkelijke uitspraak over is gedaan, totdat een Anglicaanse bisschop probeerde om de leeftijd van de aarde te berekenen. In de Middeleeuwen is men overigens met miljoenen jaren gaan rekenen, al was dat voorlopig nog maar om het leven na de dood vorm te geven.
    quote:
  • Evolutieleer / Darwinistisch denken (he' een filosoof)
  • Dat is inderdaad een ontdekking die zijn weerga niet kent. Overigens al snel geabsorbeerd, o.a. door dominee Strong,

http://spider.georgetowncollege.edu/htallant/border/bs1/berge.htm
    quote:
    In eind 19 eeuw is daar de industriele revolutie bovenop gekomen
    Die is volgens mij niet van groot belang voor het geloof.
    pi_29787198
    En dan zijn er mensen die beweren dat de SC nergens over gaat .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_29787355
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:08 schreef du_ke het volgende:
    En dan zijn er mensen die beweren dat de SC nergens over gaat .
    pi_29787923
    .
    pi_29787944
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:52 schreef pberends het volgende:
    [afbeelding]
    Geweldig!
    pi_29787958
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 16:49 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Blijf daar ver van vandaan, jij!
    Zijn we ineens concurrenten dan?
    pi_29787965
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:40 schreef du_ke het volgende:
    .
    Ja, dan had je maar naar Brazilie moeten gaan, niet naat Tsjernobyl. .
    pi_29787983
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Zijn we ineens concurrenten dan?
    Zelfvleierij is de hoogste vorm van navolging.
    pi_29787992
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ja, dan had je maar naar Brazilie moeten gaan, niet naat Tsjernobyl. .
    in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoor .
    pi_29788038
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooral die met boerenzakdoek zijn lekker.
    pi_29788040
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:42 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Zelfvleierij is de hoogste vorm van navolging.
    Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te praten
    pi_29788065
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te praten
    Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.
    pi_29788170
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.
    Mijn monologen, Johan de With vertelt

(ik volg je niet meer)
    pi_29788438
    De volkskrant van vandaag kopt:

Het is weer cool om religieus te zijn

Er klinken gilletjes als Benedictus XVI langs vaart, het pausbezoek aan Keulen kan niet meer stuk
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:05:57 #96
    89730 Drugshond
    pi_29788504
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
    Alleen die moet je eerst zat voederen.... en dan komt er een probleem om de hoek kijken.
    Die meiden zuipen elke kut student onder de tafel.
    pi_29788541
    Toch staan hier twee dochters van een wereldleider die ik niet zou versmaden;

vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:17:09 #98
    123792 JanMichiel
    Melk, de witte motor!
    pi_29788703
    Dus .. ik ben er weer.
    pi_29788750
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 18:17 schreef JanMichiel het volgende:
    Dus .. ik ben er weer.
    Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.
      vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:23:25 #100
    123792 JanMichiel
    Melk, de witte motor!
    pi_29788848
    quote:
    Op vrijdag 19 augustus 2005 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.
    Heb je me gemist? Ik moest de hele week denken aan mijn POL vrienden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')