Stigmatiserend. Je kunt ook best in een studie falen en autist zijn.quote:Hij's een autist. Anders kan je geen 3 studies afronden.
MrX1982, ben je protestants?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:09 schreef MrX1982 het volgende:
Het is onvergelijkbaar met de Bijbel die als leidraad is gebruikt in het verleden. Binnen het christelijke geloof is de mens belangrijk en mag zelf dingen bepalen. Binnen de islam staat alles vast en moet je jezelf daaraan houden. De mens doet er niet zoveel toe.
Dat die mensen analfabeten waren is hun eigen schuld en verantwoordelijkheid. Dat duidt alleen maar weer op een kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
Je spreekt jezelf tegen, er was weldegelijk een idee van terugsturen (zoals je zelf eerst ontkent en daarna weer bevestigd in 1 zin). Overigens was er echt geen sprake van actief "stimuleren" van de overheid (nu schuif jij weer het probleem af op de overheid). Die mensen waren lange tijd van huis weg en brachten inderdaad weer hun kinderen bij hen. Die kinderen gingen op school, en zo bouwden deze mensen een vast levenspatroon in Nederland. Dat is echter geleidelijk gebeurd, je gaat trouwens zelf voorbij aan het feit dat deze mensen zelf grotendeels analfabeten waren.
Dat vind jij dan. Ik ben een andere mening toegedaan.quote:Erg vreemde redenatie aangezien er tussen "economisch meetbare waarde" en " hard werken " geen verband is.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/007051.htmlquote:Met Michiel Smit op zomerkamp
Goed nieuws voor de kaalkopjes. Michiel Smit heeft sinds kort een eigen weblog. Dus hop hop, in galop zijn kant op. Ja, de voorman van NieuwRechts heeft zelfs een reactiemogelijkheid. Dus of hij durft, in tegenstelling tot zijn grote broer Geert, wel de discussie aan dan wel onze Michiel heeft een bord voor zijn kop. Wij gokken op het laatste. En waar gaan we het dan zoal over hebben? Over negerts natuurlijk, maar ook over rollators, de Partij van de Afbraak, eigen jeugd eerst en het NieuwRechts Zomerkamp. Toedeledoki...
Nee, ik behoor tot geen enkele christelijke kerk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:14 schreef Monidique het volgende:
MrX1982, ben je protestants?
Ja en nee....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:04 schreef Mutant01 het volgende:
Raar voorbeeld. Kan je bijvoorbeeld Amish mensen met de doodnormale westerse Christen vergelijken? Het verschil in stroming is zo groot dat het niet te vergelijken is.
Verkeerde interpretatie van de feiten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
Dus je mag binnen het Christelijk geloof alles doen wat God verboden heeft, inclusief niet geloven, en jezelf dan alsnog Christen noemen. Als de mens zelf dingen mag bepalen zonder daarvoor verantwoording voor af te leggen aan God, waarvoor heb jij dan die God nog nodig?
Weliswaar hun eigen verantwoordelijkheid, maar het is onmogelijk om 7 dagen per week van 8 tot 8 te werken en daarnaast ook nog een opleiding volgen. Daarnaast heeft de kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen heden ten dage niets te maken met analfabetisme, gezien het feit dat veel niet-westerse landen tegenwoordig een normaal onderwijssysteem hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:15 schreef MrX1982 het volgende:
[quote]
Dat die mensen analfabeten waren is hun eigen schuld en verantwoordelijkheid. Dat duidt alleen maar weer op een kloof tussen het westen en migranten uit niet-westerse landen.
Falen? Zij vonden niet dat zij gefaalt hadden, immers hun doel was werk vinden en dat hadden ze gevonden. Hun doel was geld binnenhalen en dat is gelukt. Jij kunt het je misschien niet voorstellen, is ook niet zo gek. Jij en ik zijn geboren in een land waar we opgegroeit zijn met een overvloed aan geld binnen het gezin zelf.quote:Ik schuif niets af op de overheid. Ik maak alleen duidelijk dat de overheid fouten heeft gemaakt maar de mensen persoonlijk eindverantwoordelijk zijn voor hun eigen falen of slagen in een nieuw land.
Het is belachelijk dat mensen analfabeet zijn maar wel het recht denken te hebben een nieuw land op te kunnen zadelen met hun eigen falen, door kinderen op de wereld te zetten in een land wat ze totaal niet snappen of kennen.
De 1ste generatie is allang een verloren generatie, daar valt niets meer aan te veranderen. Dat zou enkel een wijze les moeten zijn voor de toekomst.
Als een groep hard werkt, KAN dat zich in economische meerwaarde vertalen. Maar dat hoeft zeker niet, het causale verband is helemaal niet gegeven.quote:Dat vind jij dan. Ik ben een andere mening toegedaan.
Als een groep echt hard werkt vertaalt zich dat in economische meerwaarde.
Doordat ze zich beroepen op een historisch gelegitimeerd middel namelijk de sharia.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:10 schreef Monidique het volgende:
Dat snap ik wel, maar hoe past een ayatollah historisch gezien binnen de tradities van de Islam?
Jij mag me best wel wat aantonen hoor, zonder concrete voorbeelden blijft het natuurlijk een loos verhaal. Je weet bijvoorbeeld dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Verkeerde interpretatie van de feiten.
Binnen het christendom is de mens een stuk vrijer dan binnen de islam. Vergelijk het scheppingsverhaal in de Bijbel met die in de Koran. Een duidelijk verschil komt dan naar voren tussen de verantwoordelijkheid die mens heeft gekregen van God of Allah. Vandaar dat ik ook geloof dat de God in de Bijbel een ander is dan in de Koran.
Van "Ayatollah's" wordt niet gesproken binnen de Islam hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Doordat ze zich beroepen op een historisch gelegitimeerd middel namelijk de sharia.
Een officiële wetgeving vanuit de islam valt dan toch binnen de tradities?
Ik kom daar vanavond op terug. Maar je hebt niet de Bijbel en Koran thuisliggen, dan kan je zelf even kijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Jij mag me best wel wat aantonen hoor, zonder concrete voorbeelden blijft het natuurlijk een loos verhaal. Je weet bijvoorbeeld dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
Ja, vlucht maar naar Walibi! Of zoals het over tien jaar zal heten; Wahabieten-alibi!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik kom daar vanavond op terug. Maar je hebt niet de Bijbel en Koran thuisliggen, dan kan je zelf even kijken.
Maar ik ga eerst werken
In het radicaliseringssentiment in het MO, Zuid Rusland, Pakistan, Afganistan wordt de roep van de burgers om een sharia in te voeren wel steeds groter. Desnoods afgedwongen met geweld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Dat de Sharia los gezien kan worden van de Koran zelf, je weet dat de Sharia geen verplicht deel is binnen de Islam zelf?
Roep van de burgers? Pardon?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In het radicaliseringssentiment in het MO, Zuid Rusland, Pakistan, Afganistan wordt de roep van de burgers om een sharia in te voeren wel steeds groter. Desnoods afgedwongen met geweld.
Ja, Iran en Saoedie Arabie zijn daar voorbeeld van. Hoewel Saoedie Arabie wahabistisch is i.p.v. het normale soenisme.quote:Vraagje , in de twee stromingen soe/sji komt daar in beide takken van de islam de sharia voor ?!?
Dat heeft alles te maken met het tijdperk en de cultuur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
Binnen het christendom is de mens een stuk vrijer dan binnen de islam.
Naar ik meen kennen zij i.i.g ook de Hadj maar die is niet zo belangrijk als bij de soennieten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:29 schreef Monidique het volgende:
Wat ik mij ook afvraag: is de Hadj ook zo bepalend bij sji'ieten?
In welk opzicht?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:33 schreef Bluesdude het volgende:
Het huidige christendom in Nederland heeft een ontwikkeling meegemaakt onder druk van niet-christelijke stromingen, zoals marxisme
Waarom is liberalisme niet-christelijk? En welke invloed heeft dit dan gehad?quote:liberalisme
Is dat een stroming?quote:empirisme,
Ook hiervan zie ik niet in waarom het niet-Christelijk zou zijn.quote:humanisme.
hmmz, i redraw my statement.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:32 schreef Mutant01 het volgende:
Roep van de burgers? Pardon?
Wat is in dit geval de filosofie?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Het Christendom heeft zich zo ontwikkelt met name door de filosofie door de jaren heen. De filosofen waren zowel Christenen als niet-Christenen.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is in dit geval de filosofie?
Veel van de antieke filosofen werden overigens gewoon ''naar het Christendom toe'' geinterpreteerd, zodat het voor mij de vraag is wie nu wie beinvloed heeft. Pas tijdens het Galileo-proces heeft de Katholieke Kerk zich expliciet verbonden aan een bepaalde school.
Ik denk dat voornamelijk de wetenschap de belangrijkste motor is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Het Christendom heeft zich zo ontwikkelt met name door de filosofie door de jaren heen. De filosofen waren zowel Christenen als niet-Christenen.
Man, daar zijn ze dan wel bijna vijfhonderd jaar te laat mee, niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Enfin.....De enigste geloof wat me zou kunnen boeien is de "evangelie van Thomas". Die nog ouder is dan de katholieke leergangen. Waarbij er geen (opgedwongen) kerken of instituten bestaan. Maar het geloof terug keert waar hij thuis hoort. "Bij het innerlijke van de mens zelf."
Juistem.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is in dit geval de filosofie?
Veel van de antieke filosofen werden overigens gewoon ''naar het Christendom toe'' geinterpreteerd, zodat het voor mij de vraag is wie nu wie beinvloed heeft. Pas tijdens het Galileo-proces heeft de Katholieke Kerk zich expliciet verbonden aan een bepaalde school.
Dat was al bekend.quote:
Dat was een combinatie van bijbelteksten en oude filosofie.quote:De aarde staat niet in het centrum van het zonnestelsel.
Ik geloof dat hier nooit een echte kerkelijke uitspraak over is gedaan, totdat een Anglicaanse bisschop probeerde om de leeftijd van de aarde te berekenen. In de Middeleeuwen is men overigens met miljoenen jaren gaan rekenen, al was dat voorlopig nog maar om het leven na de dood vorm te geven.quote:De aarde bestaat langer dan 6500 jr.
Dat is inderdaad een ontdekking die zijn weerga niet kent. Overigens al snel geabsorbeerd, o.a. door dominee Strong,quote:Evolutieleer / Darwinistisch denken (he' een filosoof)
Die is volgens mij niet van groot belang voor het geloof.quote:In eind 19 eeuw is daar de industriele revolutie bovenop gekomen
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:08 schreef du_ke het volgende:
En dan zijn er mensen die beweren dat de SC nergens over gaat.
Geweldig!quote:
Zijn we ineens concurrenten dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blijf daar ver van vandaan, jij!
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dan had je maar naar Brazilie moeten gaan, niet naat Tsjernobyl..
Vooral die met boerenzakdoek zijn lekker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoor.
Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te pratenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zelfvleierij is de hoogste vorm van navolging.
Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te praten
Mijn monologen, Johan de With verteltquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.
Alleen die moet je eerst zat voederen.... en dan komt er een probleem om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoor.
Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:17 schreef JanMichiel het volgende:
Dus .. ik ben er weer.
Heb je me gemist? Ik moest de hele week denken aan mijn POL vrienden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |