Ik denk dat voornamelijk de wetenschap de belangrijkste motor is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
Het Christendom heeft zich zo ontwikkelt met name door de filosofie door de jaren heen. De filosofen waren zowel Christenen als niet-Christenen.
Man, daar zijn ze dan wel bijna vijfhonderd jaar te laat mee, niet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Enfin.....De enigste geloof wat me zou kunnen boeien is de "evangelie van Thomas". Die nog ouder is dan de katholieke leergangen. Waarbij er geen (opgedwongen) kerken of instituten bestaan. Maar het geloof terug keert waar hij thuis hoort. "Bij het innerlijke van de mens zelf."
Juistem.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat is in dit geval de filosofie?
Veel van de antieke filosofen werden overigens gewoon ''naar het Christendom toe'' geinterpreteerd, zodat het voor mij de vraag is wie nu wie beinvloed heeft. Pas tijdens het Galileo-proces heeft de Katholieke Kerk zich expliciet verbonden aan een bepaalde school.
Dat was al bekend.quote:
Dat was een combinatie van bijbelteksten en oude filosofie.quote:De aarde staat niet in het centrum van het zonnestelsel.
Ik geloof dat hier nooit een echte kerkelijke uitspraak over is gedaan, totdat een Anglicaanse bisschop probeerde om de leeftijd van de aarde te berekenen. In de Middeleeuwen is men overigens met miljoenen jaren gaan rekenen, al was dat voorlopig nog maar om het leven na de dood vorm te geven.quote:De aarde bestaat langer dan 6500 jr.
Dat is inderdaad een ontdekking die zijn weerga niet kent. Overigens al snel geabsorbeerd, o.a. door dominee Strong,quote:Evolutieleer / Darwinistisch denken (he' een filosoof)
Die is volgens mij niet van groot belang voor het geloof.quote:In eind 19 eeuw is daar de industriele revolutie bovenop gekomen
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:08 schreef du_ke het volgende:
En dan zijn er mensen die beweren dat de SC nergens over gaat.
Geweldig!quote:
Zijn we ineens concurrenten dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Blijf daar ver van vandaan, jij!
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dan had je maar naar Brazilie moeten gaan, niet naat Tsjernobyl..
Vooral die met boerenzakdoek zijn lekker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoor.
Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te pratenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zelfvleierij is de hoogste vorm van navolging.
Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Gelukkig maar, dan hebben we iets om over te praten
Mijn monologen, Johan de With verteltquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk over de zo-even aangehaalde geschiedenis kunnen praten, tenzij Trotski dat liever niet ziet.
Alleen die moet je eerst zat voederen.... en dan komt er een probleem om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
in Oekraïne lopen ook wel veel mooie meisjes rond hoor.
Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:17 schreef JanMichiel het volgende:
Dus .. ik ben er weer.
Heb je me gemist? Ik moest de hele week denken aan mijn POL vrienden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan hef ik hierbij ghettorapplaatjesbelasting. Kom maar over de brug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |