abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29685140
Het vervolg op Waarom is er geen werk (Deel5)

De intentie van dit topic is iets veranderd, aangezien er wel werk is. Maar het is lastig om te beginnen als schoolverlater zijnde, omdat er doorgaans naar ervaring gevraagd wordt. We praten hier over de ervaringen in de zoektocht naar werk, uiteraard ook als niet-schoolverlater.
pi_29685152
Inderdaad ja

betere titel trouwens!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29685178
uncle frank, en vertaal/correctie werk om tijdelijk iets te doen, is dat niet voorhanden. Of na de vakantie wat bijles geven aan de zwakke leerlingen. Wellicht een carriere als beleidsmaker in het onderwijs??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29685294
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:45 schreef komrad het volgende:
uncle frank, en vertaal/correctie werk om tijdelijk iets te doen, is dat niet voorhanden. Of na de vakantie wat bijles geven aan de zwakke leerlingen. Wellicht een carriere als beleidsmaker in het onderwijs??
Dankjewel voor je tips Ik struin iedere dag de grootste vacaturebanken af in de sectoren waarvoor ik geschikt ben, maar ben nog geen vertaal-/correctiewerk tegengekomen. Wel heb ik een vacature aangetroffen op een privéschool en daar heb ik direct op gesolliciteerd. Bij het Ministerie van Onderwijs zijn op dit moment geen vacatures, maar dat (en andere Ministeries) houd ik ook in de gaten
pi_29685302
Zijn er hier eigenlijk mensen die eerst eventjes bellen voordat ze een sollicitatiebrief gaan schrijven?
Zo van "Hoi, ik ben die en die, ik kan dit en dit, dat gestudeerd, dit werk gedaan, ben zo oud, hebben jullie misschien werk voor mij?" Werkt volgends mij een heel stuk sneller
pi_29685325
ik filosofeer ook maar wat, in welke richting zoek je iets?
pi_29685359
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef Ratt het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die eerst eventjes bellen voordat ze een sollicitatiebrief gaan schrijven?
Zo van "Hoi, ik ben die en die, ik kan dit en dit, dat gestudeerd, dit werk gedaan, ben zo oud, hebben jullie misschien werk voor mij?" Werkt volgends mij een heel stuk sneller
Dat heb ik inderdaad niet gedaan, heb tot nu toe alleen op echte vacatures geschreven. Open sollicitaties ga ik nog doen, maar die zijn op dit moment niet zo gewenst heb ik begrepen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:51:21 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29685363
quote:
Ik ben diegene binnen mijn bedrijf die vaak sollicitaties behandel, en ik vind het rete irritant. Ik heb liever een goede brief of mail.
pi_29685382
maar een belletje ben je toch zo mee klaar? Alleen van die ouwe 50+érs afwimpelen lijkt me een stuk lastiger jah
pi_29685395
shaolin, ik vind dat kort door de bocht. Als je echt inhoudelijke vragen hebt kan je best bellen. Alleen maar bellen om je naam te droppen is idd not done
pi_29685432
quote:
Nee nooit gedaan, lijkt me als p&o er ook best vervelend als je 250 van dit soort telefoontjes krijgt.
Heeft wellicht alleen nut als je via via al weet dat er een vacature zit aan te komen in dat bedrijf.
Dat is eens wat anders...
pi_29685446
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:52 schreef komrad het volgende:
shaolin, ik vind dat kort door de bocht. Als je echt inhoudelijke vragen hebt kan je best bellen. Alleen maar bellen om je naam te droppen is idd not done
ik bedoel gewoon eventjes vantevoren bellen om te weten te komen of jij uberhaupt wel in het profiel past van wat ze zoeken, scheelt jou een brief schrijven en hun een brief terug schrijven
pi_29685458
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef komrad het volgende:
ik filosofeer ook maar wat, in welke richting zoek je iets?
Bedankt In principe ben ik bereid aan te pakken wat ik kan. Ik solliciteer op van alles en nog wat, als intercedent bij een uitzendbureau tot autoverkoper, van schadecorrespondent tot docent communicatie. Qua opleidingsniveau zoek ik op MBO/HBO. Sectoren waarin ik niets weet te beginnen zijn de techniek en de IT.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:58:01 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29685519
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:54 schreef Ratt het volgende:

[..]

ik bedoel gewoon eventjes vantevoren bellen om te weten te komen of jij uberhaupt wel in het profiel past van wat ze zoeken, scheelt jou een brief schrijven en hun een brief terug schrijven
Iemand die voorbaat dus niet gemotiveerd genoeg is om een brief te tikken moet ik dus gewoon niet.
pi_29685555
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:55 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Bedankt In principe ben ik bereid aan te pakken wat ik kan. Ik solliciteer op van alles en nog wat, als intercedent bij een uitzendbureau tot autoverkoper, van schadecorrespondent tot docent communicatie. Qua opleidingsniveau zoek ik op MBO/HBO. Sectoren waarin ik niets weet te beginnen zijn de techniek en de IT.
Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde probleem. In de branche waarin ik werkzaam ben, is het op dit moment een reorganisatieslag met al zijn nadelen. Ook ik wil graag in een andere branche gaan werken. Maar dat is best wel lastig. Als ik solliciteer op mijn eigen vakgebied, mag ik nog wel op gesprek komen, als het daarbuiten is
pi_29685693
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:59 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde probleem. In de branche waarin ik werkzaam ben, is het op dit moment een reorganisatieslag met al zijn nadelen. Ook ik wil graag in een andere branche gaan werken. Maar dat is best wel lastig. Als ik solliciteer op mijn eigen vakgebied, mag ik nog wel op gesprek komen, als het daarbuiten is
In wat voor branche werk je dan nu, en in welke zou je graag gaan werken?
pi_29685730
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]
Iemand die voorbaat dus niet gemotiveerd genoeg is om een brief te tikken moet ik dus gewoon niet.
Zo kan je het ook zien
Ik vind brieven schrijven gewoon verschrikkelijk irritant en het duurt meestal nogal lang voordat je een reactie terug krijgt terwijl een simpele "Nope, helaas dat zoeken we niet" over de telefoon zo gezegd is.

Maar dat ligt natuurlijk ook aan de functie
pi_29685771
Overigens was ik van mening van: ik kom wel aan werk, mensen die zeuren dat ze niet aan werk kunnen komen, doen gewoon niet hun best. Ik begin daar nu inmiddels van terug te komen, omdat ik ervaar dat het toch niet zo gemakkelijk is als dat ik gedacht had (terwijl gebrek aan motivatie geen obstakel is). Ik ben er overigens nog steeds van overtuigd dat ik aan werk kom hoor, alleen niet zo snel als ik verwacht had.
pi_29685800
heb je uitzendbureau's/detacheringsorganisaties/Werving&selectiebureaus al geprobeerd?
pi_29685813
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:04 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

In wat voor branche werk je dan nu, en in welke zou je graag gaan werken?
Nu, vastgoedsector.
Zou willen iets in de schuldhulpverlening- zorg- opvang ect. Kortom wat socialer-praktischer bezig zijn.
Ik ga proberen om in aanmerking te komen voor opleidingsplaats psychiatrisch verpleegkundige.
Betaald wel waardeloos de eerste paar jaar, maar ik vind plezier in mijn werk op dit moment voornamer.
pi_29685844
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:08 schreef Ratt het volgende:
heb je uitzendbureau's/detacheringsorganisaties/Werving&selectiebureaus al geprobeerd?
Nee, maar ik ga me deze week nog inschrijven.
pi_29685852
gaat het zo slecht in de vastgoedsector dan??
pi_29685977
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:10 schreef komrad het volgende:
gaat het zo slecht in de vastgoedsector dan??
Veel veranderingen weinig verbeteringen.
Oftewel veel managers en directeuren erbij, veel blabla
En ondertussen wordt de dienstverlening alsmaar slechter.
Want gewone werknemers worden weggeorganiseerd.
Kortom ik wil iets praktischer bezig zijn met zo min mogelijk blabla cultuur.
pi_29685991
tvp
pi_29686008
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Nu, vastgoedsector.
Zou willen iets in de schuldhulpverlening- zorg- opvang ect. Kortom wat socialer-praktischer bezig zijn.
Ik ga proberen om in aanmerking te komen voor opleidingsplaats psychiatrisch verpleegkundige.
Betaald wel waardeloos de eerste paar jaar, maar ik vind plezier in mijn werk op dit moment voornamer.
mensen die het werk zelf belangrijker vinden dan salaris zijn tof (en goed voor de baas )
pi_29686010
Weer een vacature gevonden, hoge eisen, maar ik kan aan allemaal voldoen. Alleen de twee pre's heb ik niet, maar ik ga toch gewoon schrijven
pi_29686051
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:17 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Veel veranderingen weinig verbeteringen.
Oftewel veel managers en directeuren erbij, veel blabla
En ondertussen wordt de dienstverlening alsmaar slechter.
Want gewone werknemers worden weggeorganiseerd.
Kortom ik wil iets praktischer bezig zijn met zo min mogelijk blabla cultuur.
ik denk dat vooral de kantorenmarkt beroerd is en dat het voor de rest nog wel gaat, maar je wil sowieso iets anders dus maakt het ook niet uit
pi_29686098
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:18 schreef Ratt het volgende:

[..]

mensen die het werk zelf belangrijker vinden dan salaris zijn tof (en goed voor de baas )
Ach ik woon goedkoop, kan best wel een paar jaartjes met wat minder, als ik daarvoor in de plaats mijn werkplezier weer terugvind. En als je je opleiding af hebt, verdien je niet al te beroerd.
pi_29689185
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!
Eindelijk!!!!

* DinoPK heeft weer werk
Ook al is het tijdelijk, ik kan in ieder geval het gat in mijn cv onderbreken. In ieder geval tot eind september aan het werk, maar waarschijnlijk tot april. In de tussentijd lekker rustig verder solliciteren en hopelijk een beetje uit dit financiele gat proberen te komen waar ik na dik 2.5 jaar ww in ben gekomen. Iig eens geen stress, heerlijk

(volgens mij trekt de ict markt weer aan, ik ben 2 dagen thuis na 2 weken logeren bij familie (vakantie zat er niet in) en ik heb al 4 gesprekken die ik nu weer af kan gaan zeggen )
pi_29689405
wat ga je doen dinoPK feli natuurlijk

BTW zijn die andere 4 gesprekken niet voor een vaste baan??
pi_29690254
Wat ik precies ga doen, geen idee , die mail moet nog binnenkomen. Iig is het een uitrolproject van nieuwe systemen bij de Nuon, installeren testen configureren, vrij simpel lijkt mij of er moeten erg veel specifieke applicaties draaien. In Harderwijk, 75 minuten reizen denk ik, maar goed, tis werk.

Die andere 4 was 1 voor een vaste baan, en 3 via uitzend en detacheringsbureau's waar ik sowieso weinig waarde aan hecht (das over het algemeen puur uitbreiding van het klantenbestand, leuk als je onnodige reiskosten kwijt bent van de 650 euro die je maar hebt).
pi_29690284
ga je die ene voor de vaste baan nog wel proberen?
pi_29691497
Ja tuurlijk, liever een jaarcontract dan een paar maandjes onzekerheid. Ik heb een gezinnetje om voor te zorgen (geen goed iets als je werk zoekt tegenwoordig) dus zekerheid heeft altijd de voorkeur. Alleen even de afspraak verzetten naar een ander tijdstip.

Misschien interessant om te weten:
ik ben sinds eind 2002 aan het zoeken.
1 x een baan gevonden, bedrijf was binnen een maand failliet (ja daar was ik erg vrolijk van...)
meer dan 720 (met betrekking tot) sollicitatie mailtjes staan er in mijn mailbox (dit zijn dus alleen de emails, niet de brieven en telefoontjes)
reacties... misschien een stuk of 80, waarvan ongeveer 40 een gesprek.

Dit om even aan te geven dat de bedrijven tegenwoordig niet meer zo netjes reageren, voor de mensen hier die na 2 brieven al zeuren dat ze geen reactie krijgen.
pi_29693685
ligt denk ik ook wel aan het soort bedrijven. Bovendien moet je bovendien wel enige moeitje steken in een naar het bedrif geschreven brief. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je dat niet gedaan hebt.

maar je hebt iig iets en de economie schijnt ook weer wat beter te gaan
pi_29693755
Zojuist weer een sollicitatiebrief de deur uitgedaan, en helaas weer een afwijzing binnen.
pi_29694028
ach dit een evenwicht uncle funk, wat voor functie heb je op gesolliciteerd??
pi_29694084
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:16 schreef komrad het volgende:
ach dit een evenwicht uncle funk, wat voor functie heb je op gesolliciteerd??
Ik heb gesolliciteerd bij een gemeente, die een baan heeft in combinatie met een hbo-opleiding. Die wordt dus ook betaald door hen.
pi_29694201
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:18 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik heb gesolliciteerd bij een gemeente, die een baan heeft in combinatie met een hbo-opleiding. Die wordt dus ook betaald door hen.
dat klinkt goed, wat voor een HBO opleiding ga je er dan bij doen
pi_29694450
Hmm kleine domper op de feestvreugde: ik ben nog niet definitief aangenomen schijnt het... De contactpersoon van de eindklant belde mij, en gelijk in het begin van het gesprek kreeg ik te horen dat er eerst nog even een korte kennismaking was, en als die goed was dan kan ik gelijk beginnen. En ze zei gelijk dat het maar om 6 weken ging en dat het gesprek dus wel goed zou gaan.

2 kleine dompertjes dus, niet 100% aangenomen op dit moment, en het klinkt wel erg definitief als 6 weken en niet tot eind april zoals mij was verteld. Gelijk maar even de detacheerder gebeld hoe dit nou zat, en die was ook oprecht verbaasd dat het nog niet definitief was.

Jammer, maar hoop houden op donderdag.
pi_29694552
ahc ja het is iig voor 6 weken, dan kan je iig indruk op ze maken
pi_29714537
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:53 schreef DinoPK het volgende:
Ja tuurlijk, liever een jaarcontract dan een paar maandjes onzekerheid. Ik heb een gezinnetje om voor te zorgen (geen goed iets als je werk zoekt tegenwoordig) dus zekerheid heeft altijd de voorkeur. Alleen even de afspraak verzetten naar een ander tijdstip.

Misschien interessant om te weten:
ik ben sinds eind 2002 aan het zoeken.
1 x een baan gevonden, bedrijf was binnen een maand failliet (ja daar was ik erg vrolijk van...)
meer dan 720 (met betrekking tot) sollicitatie mailtjes staan er in mijn mailbox (dit zijn dus alleen de emails, niet de brieven en telefoontjes)
reacties... misschien een stuk of 80, waarvan ongeveer 40 een gesprek.

Dit om even aan te geven dat de bedrijven tegenwoordig niet meer zo netjes reageren, voor de mensen hier die na 2 brieven al zeuren dat ze geen reactie krijgen.
Is het niet zo dat je verplicht aan het werk moet na een half jaar werkloosheid? Dat was bij wel het geval namelijk (maar gelukkig vond ik wat net voordat alles in gang werd gezet).
pi_29715064
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:42 schreef PDOA het volgende:

Is het niet zo dat je verplicht aan het werk moet na een half jaar werkloosheid? Dat was bij wel het geval namelijk (maar gelukkig vond ik wat net voordat alles in gang werd gezet).
In mijn geval niet, maar misschien hangt dat af van de lengte van je recht op WW? Ik ben zelf na een maand of 8 solliciteren eens gaan informeren bij het CWI over 'hoe nu verder' (had maar een jaar recht op WW), en loop inmiddels via de gemeente bij een reintegratietraject. Als het aan de instanties had gelegen zat ik nu nog gewoon thuis en was er niks in gang gezet.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_29720124
iemand wel eens gesolliciteerd bij het CWI zelf?
pi_29720951
nee en ik moet er ook niet aan denken
pi_29730123
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:58 schreef Ratt het volgende:
Liever niet

Betere titel
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_29732467
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:58 schreef Ratt het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als bijstandsconsulent ( afgelopen dinsdag had ik een gesprek )
Mag door naar ronde 2.
pi_29734748
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:42 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik heb gesolliciteerd als bijstandsconsulent ( afgelopen dinsdag had ik een gesprek )
Mag door naar ronde 2.
Gefeliciteerd
pi_29749441
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:30 schreef DinoPK het volgende:
Hmm kleine domper op de feestvreugde: ik ben nog niet definitief aangenomen schijnt het...

Jammer, maar hoop houden op donderdag.
En ik ben nu dus al een half dagje aan het werk
Helaas maar voor 6 weken, maar tis beter dan niets.
pi_29750980
dus je mocht iig komen
pi_29751013
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:42 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Mag door naar ronde 2.
gefeliciteerd cora
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:19:25 #51
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29751189
Volgens mij is het vinden van werk geen enkel probleem.
De narigheid is dat het vinden van werk dat aansluit bij je opleiding en je waardering, voldoening en plezier geeft wel heel moeilijk is. Ik ken iemand die in een onregelmatige dienst werkt om de eindjes aan elkaar te knopen. Aan het eind van de maand scheelt dat 300 luizige Euroonen met de uitkering die hij zou kunnen krijgen. Het is zijn inborst die hem aan het werk houdt. Hij vindt zijn werk ook léuk. Dat is toch wel de belangrijkste factor om aan de slag te blijven.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:12:19 #52
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_29752657
Ik zit sinds 1 juli dit jaar in de WW, iets meer dan een maand dus nu. En ik moet zeggen ik heb geen enkel probleem met het vinden van een baan. Tot vorige week had ik er twee! Heb er dus één af moeten bellen. 5 September kan ik aan de slag bij mijn nieuwe baas
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_29753173
feli wilbert
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:54:36 #54
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_29753952
Dank je
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_29759391
Werk vinden is idd lastig. Ik heb al een stuk of 5 bijbaantjes gesolliciteerd (verkopers, tpg etc), altijd maar het gezeik dat je niet bij de selectie zit. De bijbaantjes sluiten weliswaar niet bij mijn opleiding (medisch iets), maar wat is nou zo moeilijk aan verkoper zijn.
pi_29776860
Er is genoeg werk. Het probleem ligt 'm bij het worden uitgenodigd en aangenomen. Bedrijven hebben het nu voor het uitzoeken, en wachten gewoon op de perfecte kandidaat. Zonder opleiding en minstens een aantal jaar aan ervaring kom je nergens.
pi_29779046
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:02 schreef darkie_blue het volgende:
maar wat is nou zo moeilijk aan verkoper zijn.
Dat kon je nog wel eens tegenvallen. In een supermarkt is het nog relatief easy maar als je in de detailhandel zit dan moet je toch echt wel kennis hebben van zaken zoals assortiment e.d.

[ Bericht 41% gewijzigd door Dash-X op 19-08-2005 13:12:20 ]
pi_29781132
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:49 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Dat kon je nog wel eens tegenvallen. In een supermarkt is het nog relatief easy maar als je in de detailhandel zit dan moet je toch echt wel kennis hebben van zaken zoals assortiment e.d.
En een vlotte babbel hebben.
pi_29789952
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:53 schreef PDOA het volgende:

[..]

En een vlotte babbel hebben.
Idd. Ik werk nu bijna een jaar bij een electronica winkel en merk dat ik nu pas echt goed bezig ben. Er zijn wel mensen die ervoor gemaakt zijn maar dat was ik niet zo van origine. Merk nu ook aan m'n persoonlijke verkoopcijfers dat het erg goed gaat opt moment. En ga nu net ergens anders werken daar was de baas niet zo blij mee
pi_29789962
* Dementor heeft een nieuw baantje gevonden.

Hulde
pi_29790379
wat voor iets dementor?
pi_29790453
Verkoper/TD in een computerwinkel.
pi_29858731
*schop*
pi_29860394
Nou, ik heb net 4 weken vakantie gehad en zit weer op mijn werk. Gelijk word me al weer duidelijk waarom ik hier weg wil.......ga dus dalijk weer gelijk de vacaturesites afstruimen.
pi_29860414
Koningin, kan je dat zo maar allemaal op je werk posten?
pi_29860434
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:30 schreef komrad het volgende:
Koningin, kan je dat zo maar allemaal op je werk posten?
Ja
pi_29860505
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:32 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ja
relaxte baan vooral als je ook nog gewoon kan gaan zoeken naar vacatures
pi_29860552
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:37 schreef komrad het volgende:

[..]

relaxte baan vooral als je ook nog gewoon kan gaan zoeken naar vacatures
Te relaxt dus.....niets voor mij. Daarbij zijn de collega's niet helemaal toppie....
pi_29860560
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:41 schreef Koningin het volgende:

[..]

Te relaxt dus.....niets voor mij. Daarbij zijn de collega's niet helemaal toppie....
dat is allemaal wel weer wat minder, wat voor iets zoek je eigenlijk?
pi_29860836
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:41 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is allemaal wel weer wat minder, wat voor iets zoek je eigenlijk?
Dat weet ik nog niet precies, ik weet wel dat ik meer contact wil met mensen/klanten.
Dat mis ik toch wel in mijn huidige functie.
pi_29860963
lastig zoeken lijkt me dat toch wel, weet je helemaal niet in welke richting je het zoekt?
pi_29861059
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:09 schreef komrad het volgende:
lastig zoeken lijkt me dat toch wel, weet je helemaal niet in welke richting je het zoekt?
Nee, eigenlijk niet
Ik vind meerdere sectoren wel leuk. Ben nu ook bezig met mijn NIMA A, dus in die richting ben ik ook aan het zoeken.
pi_29861069
en wat was nima ook al weer
pi_29861126
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:17 schreef komrad het volgende:
en wat was nima ook al weer
Marketing / Communicatie e.d.
pi_29861225
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:22 schreef Koningin het volgende:

[..]

Marketing / Communicatie e.d.
oh ja en wat voor baan wil je, meer marketing of communicatie gericht?
pi_29861665
Wat is er mis met je collega's dan dat je er weg wil?
pi_29862302
Het klikt gewoon niet, qua leeftijd, interesses, ambities e.d.
pi_29868882
Zo heb je 2 jaar niets, zo heb je er 2 in 1 week....
Ik ben vandaag voor het laatst geweest bij mijn vreselijke tijdelijke opdracht waar ik mijzelf rot zat te vervelen (leuk heh, klant zegt 'ik wil 20 man', en er is werk voor 3...), en ga morgen aan de slag tot minstens eind van het jaar bij een subtak bij het ministerie van defensie !

En het leuke is:
langere periode
leuker werk
40 uur minder reistijd op een enkele reis
meer geld
pi_29868929
en wat ga je precies doen?
pi_29869081
1/2e lijns support , iets waar ik mij lekker in voel en al jaren ervaring mee heb. Tis alleen even een andere omgeving om aan te wennen, technisch en sociaal ,maar ik heb veel vertrouwen in dat dit wel goedkomt
pi_29869414
dubbel
pi_29869420
dubbel
pi_29869427
Nou, ik mag een traineeship volgen voor sociaal consulent.
Alleen moet ik twee weken een opleiding volgen in september en daarna een maand stage. Dat is onbetaald.
Daarna wordt ik geplaatst bij een werkgever, als er werk beschikbaar is. Alleen zou ik als het goed is rond september ww uitkering moeten krijgen van het UWV. Ik wil dus graag dat zij hiermee accoord gaan. Ik kom niet verder dan een call centrum waar ze mijn vragen niet kunnen beantwoorden. Ik word er van.
Alleen bellen, mailen, faxen, schrijven levert geen antwoord op. Teruggebeld word ik niet. En ik moet as maandag een contract tekenen en dus uitsluitsel hebben. En ik geloof niet dat ik dat ga krijgen

tevens verkapt zijn er nog fokkers die werken bij het uwv en tips hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door cora4034 op 22-08-2005 19:37:36 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 21:08:12 #84
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_29870831
Vandaag kreeg ik werk aangeboden wat ik moet accepteren . .Leuk produktiewerk .Morgen 5.30 opstaan Meer mensen die zoiets doen?
pi_29870914
5.30 opstaan , check. Moet om 7.30 aanwezig zijn, uurtje reizen. Maar dat bedoel je denk ik niet

Productie werk, tjah er zijn leukere dingen, maar ik had daar het afgelopen jaar ook tevreden mee geweest hoor. Je hebt wat te doen, wat extra centjes. Beter dan thuiszitten toch (als je het moet accepteren zit je neem ik aan al even thuis).
pi_29871047
Ik werk niet bij het UWV, maar heb wel wat tips: http://www.uwvwijzer.nl/tipstrucs.php
pi_29871806
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:23 schreef Berkery het volgende:
Ik werk niet bij het UWV, maar heb wel wat tips: http://www.uwvwijzer.nl/tipstrucs.php
Erg hoopvol word ik hier niet van.
Vroeger zat er gewoon zo een mannetje van bv het gak bij het cwi aan wie je vragen kon stellen.
Dat was zeker te klantvriendelijk.
pi_29871978
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:31 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Vroeger zat er gewoon zo een mannetje van bv het gak bij het cwi aan wie je vragen kon stellen.
Dat was zeker te klantvriendelijk.
Ik krijg ook wel eens de indruk dat men tegenwoordig 'klantencontact' uitbesteed aan callcenters, niet voor de klantvriendelijkheid, maar om te voorkomen dat de mensen met verstand van zaken met klanten in contact komen. Niet alleen bij het UWV (al zijn zij er erg goed in).
pi_29872993
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:35 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik krijg ook wel eens de indruk dat men tegenwoordig 'klantencontact' uitbesteed aan callcenters, niet voor de klantvriendelijkheid, maar om te voorkomen dat de mensen met verstand van zaken met klanten in contact komen. Niet alleen bij het UWV (al zijn zij er erg goed in).
Tsja de call centra kunnen meestal slechts de standaard vragen beantwoorden. Als ze je dan kunnen doorverbinden met iemand die wel op de zaak kon ingaan, zou ik daar niet eens een probleem mee hebben. maar nee, u wordt teruggebeld. En dat gebeurd dan meestal niet.
Nog erger dat je ook niet eens kunt langsgaan bij een dergelijke instantie. Stel je voor dat ze zo maar een klant zien.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:38:58 #90
128466 Jezus_Christus
Ja, de zoon van...
pi_30038199
Jullie lamstralen moeten gewoon beter je best doen. Er is zat werk.
The purpose of Jesus is to flip out and smite the wicked.
pi_30280255
Zijn er nog mensen met nieuwe ontwikkelingen?
Ik kan op dit moment niet 1 vacature vinden die ook maar een beetje aansluit op mijn ervaring en opleiding......
pi_30280314
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:41 schreef Koningin het volgende:
Zijn er nog mensen met nieuwe ontwikkelingen?
Ik kan op dit moment niet 1 vacature vinden die ook maar een beetje aansluit op mijn ervaring en opleiding......
Ik wacht op de uitslag van een sollicitatiegesprek vorige week, en nog op een aantal brieven. Daarnaast ziet het ernaar uit dat het UWV mij verwijtbaar werkloos acht, dus ik zit ook nog eens zonder geld.
Ik heb de afgelopen week trouwens ook niets gevonden wat aansluit bij m'n ervaring en opleiding. Dingen die ik gemakkelijk zou moeten kunnen doen (onder opleidingsniveau), word ik standaard op afgewezen tot nu toe.
pi_30280421
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:38 schreef Jezus_Christus het volgende:
Jullie lamstralen moeten gewoon beter je best doen. Er is zat werk.
Door het jarenlange misbruik van sociale voorzieningen krijg je dit soort uitspraken. Mensen die erin slaagden en slagen om (vrijwel) het gehele jaar thuis te zijn zonder werk, omdat ze het bewust zo willen. Ik wil echter dolgraag werken, maar het lukt op dit moment ook nog niet (ben een maand werkloos). Ik krijg waarschijnlijk echter geen tijdelijke uitkering, vanwege dat jarenlange misbruik.
Daarbij schreeuwen de mensen die straks zelf een keer werkloos worden, na dit gezegd te hebben, het hardst van allemaal.
pi_30280432
Mijn traineeship is door het uwv afgewezen. DWZ telefonisch werd mij gezegd dat het niet kon. Op mijn schriftelijke verzoek, twee maal opgestuurd, heb ik nooit een reactie gehad.
Verder heb ik vanmiddag een gesprek voor een tijdelijk baantje via een detacheringsbureau. Echt spannend is het niet, maar je bent weer van de straat.

Omdat je nogal lang op het uwv moet wachten op uitsluitsel is de kans aanwezig dat je daadwerkelijk letterljk op straat staat.

[ Bericht 9% gewijzigd door cora4034 op 05-09-2005 09:26:31 ]
pi_30280440
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:56 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Door het jarenlange misbruik van sociale voorzieningen krijg je dit soort uitspraken. Mensen die erin slaagden en slagen om (vrijwel) het gehele jaar thuis te zijn zonder werk, omdat ze het bewust zo willen. Ik wil echter dolgraag werken, maar het lukt op dit moment ook nog niet (ben een maand werkloos). Ik krijg waarschijnlijk echter geen tijdelijke uitkering, vanwege dat jarenlange misbruik.
Op wat voor een grond wordt je uitkering dan afgewezen?
pi_30280458
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:58 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Op wat voor een grond wordt je uitkering dan afgewezen?
Verwijtbare werkloosheid.
pi_30280465
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:59 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Verwijtbare werkloosheid.
Je hebt zelf ontslag genomen begrijp ik?
pi_30280490
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:00 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Je hebt zelf ontslag genomen begrijp ik?
Nee, ik ben ontslagen. Maar het is privé, de redenen ga ik dus niet vertellen hier op internet Ik kan niets meer zeggen dan iets algemeens dat ik er alles aan heb gedaan om daar te blijven werken, ik heb ondanks de problemen die ontstaan waren, m'n hele contract uitgewerkt, terwijl dat echt heel moeilijk was.
pi_30280573
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:02 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Nee, ik ben ontslagen. Maar het is privé, de redenen ga ik dus niet vertellen hier op internet Ik kan niets meer zeggen dan iets algemeens dat ik er alles aan heb gedaan om daar te blijven werken, maar dat het erop lijkt dat het niet geloofd wordt.
Lastig. Maar maak in ieder geval bezwaar met de hulp van een gespecialiseerde jurist of de vakbond.
pi_30285101
Ik heb vanmorgen ook weer gereageerd op een functie, sluit nog niet helemaal aan op mijn opleiding (ben met de opleiding thuis bezig), hopelijk solliciteren er niet te veel mensen.......
  maandag 5 september 2005 @ 13:19:48 #101
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30286124
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
Vandaag kreeg ik werk aangeboden wat ik moet accepteren . .Leuk produktiewerk .Morgen 5.30 opstaan Meer mensen die zoiets doen?
Ben zelf ook redelijk aan het slalommen op dit moment, hiervoor ook productiewerk gedaan en magazijn etc. K#twerk maar je hebt in ieder geval wat, nu werk ik even logistics coordinator. Fantastisch baantje maar helaas het is maar voor 2 weken.

Zit nu telkens met het probleem dat administratief werk maar voor korte duur is, die productiebaantjes allemaal voor langere tijd. Moeilijk kiezen elke keer.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30287425
Nou dat was weer een fijn sollicitatiegesprek. Zij wilden iemand met leidinggevende capaciteiten, ik dacht dat het om ondersteunende werkzaamheden ging. Tot zover weer het detacheringsbureau voor de correcte communicatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door cora4034 op 05-09-2005 14:20:17 ]
pi_30294429
Bah werk zoeken valt niet mee nee.......zeker niet als je:
-Geen diploma's hebt (ja ik heb HAVO en een MBO diploma wat ik niet door opleiding gehaald heb maar door omzetting van 3 jaar HBO opleiding -niet afgemaakte 4 jarige HBO opleiding dus),
-Weinig werkervaring (ik heb sinds mn 16e een imposante lijst opgebouwd van bijbaantjes, maar allemaal duurden deze baantjes niet langer dan een paar keer of paar maanden en waren qua niveau niet veel hoger dan schoonmaak-, produktie-, callcentre- en licht horecawerk),
-Geen rijbewijs hebt.
-Geen/ weinig talenkennis hebt op Nederlands en Engels na.
-Geen verstand hebt van computers.
-Niet commercieel ingesteld bent
-Al wat ouder bent (23)
-En als je dan ook nog es parttime een baantje zoekt (ik moet binnenkort in behandeling voor bepaalde gezondheidsklachten en dat is 1 a 2 dagen per week) is het helemaal 3 keer niks. Dr is gewoon niks parttimes.

Ik zou graag werk willen doen als receptioniste of bij een klantenservice of iets in die zin (sja hoger kom ik toch niet zonder diploma's) maar dat is er maar weinig en als het er al is krijg ik continu te horen dat ik daar toch niet voor in aanmerking kom omdat ik te weinig ervaring heb (heb wel ooit als receptioniste gewerkt maar dat was maar voor 3 maanden en ze zoeken echt mensen die voor langere tijd bij een goed bedrijf dat werk gedaan hebben).
Sja bedrijven kunnen gewoon veel vragen tegenwoordig, toch aanbod genoeg. Dus vragen ze superervaren mensen.

T enige wat er in overvloed is (ook parttime) is callcentrewerk, maar dat heb ik al vaak zat gedaan om nu toch wel te weten dat me dat absoluut niet ligt. Beetje praten aan de telefoon vind ik niet erg maar ik ben geen commercieel talent wat met goede argumenten en blijven aandringen mensen weet te overtuigen van het aanschaffen van die lening/ hypotheek/loterij loten.
Bovendien druist het in tegen mn principes maargoed principes moet je maar opzij zetten wil je aan geld komen voor eten.

Zucht....uitzendbureaus schrijven je tegenwoordig niet eens meer in heb ik vandaag gemerkt. Vroeger kon ik me gewoon overal inschrijven voor t geval dat ze toch nog iets binnenkregen of voor dagjeswerk maar blijkbaar zien uitzendbureaus het ook somber in dat er nog wat binnenkomt of zitten hun banken al tot de nok vol met werkzoekenden. Zelfs voor dagjeswerk mag ik me niet inschrijven :-/

Naar t CWI geweest schoot ook al niet op. Pas volgende week kan ik terugkomen voor een gesprekje.
Moest vandaag melden aan balie, krijg je formuliertje mee wat je in moet vullen en een nummertje, ff wachten, dan mag je naar een andere balie gaan. Daar doe je je verhaal en binnen 1 minuut word je dan verteld dat je even mag wachten en dat iemand anders je verder helpt.
Heb ik daar gewoon een fucking 1,5 uur moeten wachten (en dat met mooi weer whehe) voordat er eindelijk es iemand kwam en na 2 minuten stond ik alweer buiten met niks meer dan waarmee ik binnen was gekomen.
Volgende week een afspraak om es even te kijken wat ik zoek en wat ik kan.

Dat er werk is als je maar wilt (wat ik zelf ook vaak dacht) is dus zeker niet waar. Dagjeswerk mag ik me dus geeneens voor inschrijven op sommige uitzendbureaus.
En ik kan gewoon simpelweg vanwege die behandeling niet meer dan 32 uur per week werken.
Ik ben bereid de meest fucking baantjes aan te nemen zolang ik maar verzekerd ben van zeker 3 dagen in de week werk maar zelfs dan is er dus niks voor me.

[ Bericht 4% gewijzigd door tulpje6 op 05-09-2005 18:29:32 ]
pi_30295248
quote:
Na vandaag 10 uitzendbureaus te hebben afgelopen en overal binnen een paar minuten (nouja soms moest ik wel bijna een halfuur wachten omdat er iemand voor me was of ze aan de telefoon zaten o.i.d) weer buiten te staan ('hebben jullie ook werk voor 24-32 uur in de week? 'nee we hebben helemaal niks parttimes, alleen callcentrewerk' en daar stond ik weer buiten) dacht ik dus ook 'ja doei, dikke pik, ik bel ze gewoon op met de vraag of ze uberhaupt parttime werk hebben en als ze iets hebben dan ga ik er vandaag of morgen wel langs. Scheelt me weer de moeite 35 uitzendbureaus langs te fietsen en lang te wachten voor ik aan de beurt ben -om vervolgens toch meestal binnen een minuut dus weer buiten te staan-.

Nou prima gewerkt dus. Bij 1 uitzendbureau hadden ze miss wel wat, maar ze kon er niet veel over kwijt want degene die erover ging was er vandaag niet. Afspraak gemaakt voor morgen 16u en mn CV alvast doorgemeeld meteen na telefoongesprek :-).
pi_30321579
tulpje, kun je anders niet een opleiding gaan doen? Dat zorgt er misschien voor dat je eerder werk krijgt.
pi_30326425
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:10 schreef Koningin het volgende:
tulpje, kun je anders niet een opleiding gaan doen? Dat zorgt er misschien voor dat je eerder werk krijgt.
Nope....ten eerste zit ik al met een studieschuld van 6000 of meer euro vanwege het niet afgemaakt hebben van mn studie (4 jaar gestudeerd, gewoon basisbeurs gehad+OV maar geen diploma dus moet ik t terugbetalen vanaf 2007).

-Ten tweede ben ik al 23. Ik heb leeftijd technisch gezien nog maar 4 jaar recht op stufi geloof ik (is maar tot je 27e dacht ik?).
En verder heb ik al mn stufi al verspeeld dus enige waar ik nog recht op heb tot die tijd is 3 jaar lening (en ik wil echt niet nog meer schuld dan ik nu heb, ik baal al zo enorm dat ik nu schuld heb).
Collegegeld is rond de 2000 euro per jaar voor de meeste studies en kan ik dus ook niet zomaar ophoesten.

-Ten 3e zit ik met mn gezondheid: oogproblemen en ook concentratieproblemen (mede dus daardoor). Lezen en alles gaat moeilijk.

-Ten 4e zou ik niet weten WAT ik dan wil gaan studeren en lijkt nog es 4 jaar in de schoolbanken moeten zitten (tussen de jonkies) me ook niks. En voor hetzelfde geldt is het weer niks of gaan mn ogen verder achteruit waardoor ik weer genoodzaakt ben tot stoppen en weer met een vette schuld zit en alles voor niks is geweest.

Ik zit wel te denken om een cursus te doen maarja dan moet ik eerst geld hebben. Hoop binnenkort in ieder geval een cursusje omgaan met Excell te gaan doen en wou eigenlijk ergens een cursus Duits volgen (handig als ik iets telefonisch/ administratiefs wil doen, en zit hier ook vlakbij de grens) maar dat wordt helaas nergens aangeboden hier in Nijmegen geloof ik. (miss ROC volwasseneducatie? maarja hoe duur pakt dat dan uit...)

pi_30344054
Duits kun je ook thuis doen via de LOI of NTI.
Trouwens, je leeftijd speelt geen rol met studie. Ik ben op mijn 26e ook nog wat aan het leren!
pi_30380874
Je kan toch ook gewoon callcenter werk gaan doen. Niet bij alle callcenters moet je mensen opbellen tijdens het eten (verkopen).
pi_30380999
Ziekenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, belastingdienst ect hebben ook wel eens call centrum baantjes waar mensen jou bellen met vragen.
Zeker met al die nieuwe regelingen komen daar binnenkort vast wel wat tijdelijke vacatures los als informatiemedewerker.
pi_30381403
Ik ben aangenomen na gisteren op sollicitatiegesprek en zojuist op vervolggesprek geweest te zijn! Jammer genoeg is het een contract van maar drie maanden, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht, en ik doe met dit weer een stoot ervaring op.
pi_30381766
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:17 schreef UncleFunk het volgende:
Ik ben aangenomen na gisteren op sollicitatiegesprek en zojuist op vervolggesprek geweest te zijn! Jammer genoeg is het een contract van maar drie maanden, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht, en ik doe met dit weer een stoot ervaring op.
Gefeliciteerd!! Nou, je bent weer 3 maanden van de straat....
Wat is het voor werk?
pi_30381962
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Nou, je bent weer 3 maanden van de straat....
Wat is het voor werk?
Dank je Ik ga aan de slag bij een inburgeringsproject
pi_30382007
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:37 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Dank je Ik ga aan de slag bij een inburgeringsproject
Gefeliciteerd en het klinkt ook nog leuk!
pi_30382223
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:38 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en het klinkt ook nog leuk!
Dank je Maandag mag ik beginnen, en ik ben er zelf ook erg enthousiast over.
pi_30385440
Ik volg het topic al een tijdje, maar moet zelf nog een jaar tot afstuderen. Kreeg alleen net een telefoontje van mijn stage adres en heb een aanbod gekregen. Dus er is hoop, ik kan direct na afstuderen aan de slag....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_30385611
Ik heb besloten er een jaartje tussen uit te gaan (tussen het wisselen van opleiding) en te gaan werken. NU heb ik alleen een VWO-diploma dus leuke baantjes zullen er wel niet zijn voor mij. Iemand nog tips waar ik moet kijken (wel veel werkervaring in de evenementenbranhe)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_30386031
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb besloten er een jaartje tussen uit te gaan (tussen het wisselen van opleiding) en te gaan werken. NU heb ik alleen een VWO-diploma dus leuke baantjes zullen er wel niet zijn voor mij. Iemand nog tips waar ik moet kijken (wel veel werkervaring in de evenementenbranhe)
Als je er toch tussen uit gaat, dan zou ik proberen in het buitenland wat te gaan werken. Veel leuker toch?
pi_30386309
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:15 schreef Koningin het volgende:

[..]

Als je er toch tussen uit gaat, dan zou ik proberen in het buitenland wat te gaan werken. Veel leuker toch?
Ja, lijkt me ook wel zo relaxed. Kijk anders of je een deel van het jaar vrijwilligerswerk ofzo kunt doen, is echt geweldig om te doen...

Gijs
pi_31406530
*geeft een schop tegen dit topic!

Hoe gaat het met de werkelozen onder ons??
Ik ben nog steeds bij dezelfde baas, maar blijf om me heen kijken. Er is alleen weinig aantrekkelijks in de aanbieding.
pi_31406604
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:28 schreef Koningin het volgende:
*geeft een schop tegen dit topic!

Hoe gaat het met de werkelozen onder ons??
Ik ben nog steeds bij dezelfde baas, maar blijf om me heen kijken. Er is alleen weinig aantrekkelijks in de aanbieding.
Ik heb mijn contract net getekend! En ik moet nog afstuderen, dus er is in ieder geval één potentieel werkloze minder, helpt dat?
pi_31406646
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract net getekend! En ik moet nog afstuderen, dus er is in ieder geval één potentieel werkloze minder, helpt dat?
Helpt zeker!
Gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:32:35 #122
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31409789
Ik ben maar voor mezelf begonnen.
pi_31410926
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
Bankieren in Londen, zin in!!!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:18:10 #124
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31416514
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:36 schreef tulpje6 het volgende:
Je (als ik jou was zou ik het doen) zou ook cursussen kunnen gaan volgen.
Bij de LOI kun je zelfs complete opleidingen (van MBO tot universiteit) volgen.

Voordeel is dat het een stuk goedkoper is. Als je een studie volgt om je positie op de arbeidsmarkt te verbeteren kun je geld terug krijgen van de belasting (drempel 500 euro).
Are you nuts??
pi_31420017
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
koningin hoe gaat het met jouw efforts?
pi_31425850
Hoezo moeilijk om werk te vinden als je van school komt vraag ik me af (of je moet tot je 30e ergens op een universiteit zijn blijven hangen); de meeste banen gaan tegenwoordig naar mensen < 23 omdat die geen flikker kosten. Ik zit zelf alweer ruim 5 maanden thuis zonder recht op WW of bijstand omdat mijn partner "teveel verdient" maar rondkomen is nogal een crime.

Als ik ergens op sollicitatie kom op grond van mijn enorme werkervaring (ben bijna 33) zijn ze geïnteresseerd TOT het moment dat ze mijn geboortedatum horen. Nee, je bent te oud, jou moeten we teveel geld geven. Daar komt het op neer. Ze hebben tegenwoordig liever een mbo'er van 17 die nog bij papa en mama thuis woont en dus flink gaat verdienen (voor zakgeld zijnde), die klagen niet en kosten geen drol. Dat je daarmee ervaren personeel kwijtraakt is geen probleem, dat klanten onbeschoft en ondeskundig geholpen worden ook niet, de directe winst is het enige dat telt.

Bedrijven die vorig jaar 100 miljoen winst maakten en dit jaar 99 miljoen "lijden verlies". (ja, de dikke aandeelhouders voelen het in de knip en dat is niet de bedoeling, dan kun je beter hele wijken op straat gooien en zelf flink blijven cashen)

En dan ben ik nog niet eens het ernstigste geval, ik heb mensen gesproken van 48 die al 30 jaar bij een bedrijf werken en doodleuk gedumpt worden omdat ze te duur geworden zijn. Hoe moeten die ooit weer aan het werk komen?! Misschien moet daar eens iets tegen gedaan worden door de regering in plaats van zich druk te maken om vliegtuigjes (JSF).

Ik geef Nederland nog hooguit 20 jaar, dan stort de hele boel hier in. Woningen zijn niet meer betaalbaar, voedsel en onderhoud worden steeds duurder en de lonen steeds lager, straks krijgen we concurrentie van landen als turkije, polen en tsjechie (die voor plaatselijk loon hier kunnen komen werken) en dan zijn we helemaal te duur. Waar gaat dit naartoe?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31429928
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:16 schreef komrad het volgende:

[..]

koningin hoe gaat het met jouw efforts?
Nog niet zo geweldig.
Ik kan nog niet echt iets vinden, waarvan ik zeg Dat wil ik! En als ik het al vind, wordt ik niet aangenomen.
Maar we kijken rustige verder, er zal toch wel iets voor mij tussen zitten.
pi_31440414
* djenneke ook weer in een diep dal zit...

erg herkenbaar SadKingBilly... (en dan ben ik nog net 27)
pi_31441147
Ik ben een allochtone.
Ik spreek de taal niet perfect en werd vaak daardoor uitgelachen door onbekende. Dat doet mij niks omdat mezelf ken en mijn krachten en wat ik goed in ben.
Toch heb ik een top baan en top salaris en heel veel waardering en terecht.
Het was een open sollicitatie.
Het is wel moeilijk on de juiste baan te vinden, maar niet onmogelijk.
Gericht solliciteren, open solliciteren en kijk naar wat jij goed in bent!
Al ben je een schoolverlater, Jij maakt een kans!
Genoeg bedrijven, die juist schoolverlaters vragen
Never nooit de hoop opgeven, anders zou het mislukken met de sollicitaties.
Ment 2 B
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:53:42 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_31441468
Ik ben 22 ik heb RSI maar ben te goed voor de ziektewet heb ik 7,5 maanden ongeveer ingezeten dus nu in de WW voor 4 maanden want in Februari ga ik naar het HBO toe om mijn kansen te vergroten op werk dat ik graag wil doen belastingen en misschien is mijn rsi tegen die tijd ook minder. Want solliciteren met RSI en maar voor 4 maanden gaat niet erg geweldig maar ik hou stug vol maar ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om weer te gaan studeren.
pi_31450316
Ik ben intussen al weer 11 weken aan het werk naar volle tevredenheid.

Alleen snappen ze dit niet echt bij Sociale Zaken aangezien ik nog steeds elke maand een brief krijg met de mededeling dat mijn uitkering is stopgezet omdat ze erachter zijn gekomen dat ik weer aan het werk ben, terwijl ik ze 12 weken geleden zelf daarvan op de hoogte heb gebracht!
pi_31456316
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:06 schreef PDOA het volgende:
Ik ben intussen al weer 11 weken aan het werk naar volle tevredenheid.

Alleen snappen ze dit niet echt bij Sociale Zaken aangezien ik nog steeds elke maand een brief krijg met de mededeling dat mijn uitkering is stopgezet omdat ze erachter zijn gekomen dat ik weer aan het werk ben, terwijl ik ze 12 weken geleden zelf daarvan op de hoogte heb gebracht!
Ah jo, dat zijn van die standaard brieven die zo uit de printer komen rollen. Moet je je niet teveel achter zoeken. Overigens klopt het nog steeds (taaltechnisch dan). Ze zijn erachter gekomen door jou eerlijke berichtje dat je werk had.

In ieder geval, sukses met je baan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31468735
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:24 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nog niet zo geweldig.
Ik kan nog niet echt iets vinden, waarvan ik zeg Dat wil ik! En als ik het al vind, wordt ik niet aangenomen.
Maar we kijken rustige verder, er zal toch wel iets voor mij tussen zitten.
je hebt iig nog steeds je werk dat maakt de druk toch wel ietsje minder
pi_31468750
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:

kom op djenneke, zal toch wel eens goed komen
pi_31505375
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:35 schreef komrad het volgende:

[..]

je hebt iig nog steeds je werk dat maakt de druk toch wel ietsje minder
Maar ik wil hier echt niet blijven en dan wordt de motivatie steeds minder en de irritaties steeds groter...
pi_31601460
Wat is jullie mening over open sollicitaties?
Heeft het eigenlijk wel effect? Ik stuur ze geregeld, maar nog nooit is er een beduidingswaardige reactie op gekomen.

Wie heeft bijv. zijn baan gekregen via een open sollicitatie?
pi_31611993
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:26 schreef Koningin het volgende:

[..]

Maar ik wil hier echt niet blijven en dan wordt de motivatie steeds minder en de irritaties steeds groter...
klopt maar als je geen werk hebt is het natuurlijk nog veel erger
pi_31935689
Vandaag om 11:00 had ik sollicitatiegesprek, ging lekker, leuke baan ook. Half een thuis, wordt ik gebeld , zelfde lui als vanochtend, ze hadden er ook een goed gevoel over, maar ze vroegen of ik een referentie had. Dus gaf ik het nummer van een oud-collega.

Wordt ik om drie uur weer gebeld, of ik morgen langs kan komen, ze willen me een aanbod doen
pi_31939587
Een gemiddelde week:
quote:
Helaas moet ik je mededelen dat we je niet op deze functie kunnen voorstellen. Men zoekt namelijk een kandidaat op MBO werk en denkniveau. Voor deze functie ben jij overgekwalificeerd
quote:
De vacature is reeds ingevuld. Hier op zijn ook vele reacties geweest en was dus snel afgehandeld. Op dit moment hebben wij geen concrete vacature beschikbaar waar u qua kennis en ervaring op past. Wel houden we graag uw CV in file. Mochten wij een geschikte vacature binnen krijgen dan nemen we zeker contact op. Voor nu, veel succes met het vinden van een leuke baan.
quote:
Naar aanleiding van je sollicitatie delen wij je het volgende mee. Hoewel wij niet twijfelen aan je kennis en capaciteiten hebben wij de voorkeur gegeven aan andere kandidaten die qua achtergrond en ervaring nog beter aansluiten op het door ons gewenste profiel.
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie, moeten wij u helaas berichten dat we u niet voor de functie in aanmerking kunnen laten komen.
In enkele opzichten kwam een aantal van uw medekandidaten nog meer tegemoet aan de verlangens die bestaan met betrekking tot het vervullen van de functie.
quote:
Hartelijk bedankt voor je reaktie op onze vacature. Helaas kom je echter niet in aanmerking voor de vacature omdat we op zoek zijn naar een kandidaat met gerichte werkervaring.
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie inzake bovengenoemde vacature, moeten
wij u helaas mededelen dat wij na zorgvuldige overwegingen besloten hebben
deze procedure met andere kandidaten voort te zetten.
quote:
We hebben uw gegevens in goede staat ontvangen. Helaas moet ik mededelen dat u niet in aanmerking komt voor de vacature.
pi_31940893
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:12 schreef djenneke het volgende:
Een gemiddelde week:

Respect voor het werk dat je elke week weer verzet! Serieus, ik heb het tot nu toe met alles enorm makkelijk gehad, maar ik geloof dat het ook zo kan gaan. Alleen maar karakter dat je blijft zoeken en dat je het er niet bij laat zitten. Je hebt er niet veel aan, maar toch, mijn respect heb je
pi_31941467
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Respect voor het werk dat je elke week weer verzet! Serieus, ik heb het tot nu toe met alles enorm makkelijk gehad, maar ik geloof dat het ook zo kan gaan. Alleen maar karakter dat je blijft zoeken en dat je het er niet bij laat zitten. Je hebt er niet veel aan, maar toch, mijn respect heb je
En dat zijn alleen nog maar de afwijzingen die ik per mail heb gehad.... (zucht)
Had ik maar nooit voor een universitaire studie gekozen...

Bedankt voor het respect, maar ja, ik wil gewoon werk, dus dan moet je ook wel!)
pi_31941705
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

En dat zijn alleen nog maar de afwijzingen die ik per mail heb gehad.... (zucht)
Had ik maar nooit voor een universitaire studie gekozen...

Bedankt voor het respect, maar ja, ik wil gewoon werk, dus dan moet je ook wel!)
Weet ik, maar ik ken genoeg mensen die na zoveel tijd nog steeds extreem kieskeurig zijn en maar 1 sollicitatie per maand doen... je zou er toch moe van worden

Nooit twijfelen aan je studie, je hebt het voor jezelf gedaan, niet voor je carriere toch? Zo zie ik het tenminste altijd. Maar goed, duimen dan maar?
pi_31943002
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik ken genoeg mensen die na zoveel tijd nog steeds extreem kieskeurig zijn en maar 1 sollicitatie per maand doen... je zou er toch moe van worden

Nooit twijfelen aan je studie, je hebt het voor jezelf gedaan, niet voor je carriere toch? Zo zie ik het tenminste altijd. Maar goed, duimen dan maar?
Ik heb dat ook voor mezelf gedaan, maar feit is dat ik met een lagere opleiding allang werk zou hebben gehad...
pi_31950967
Djenneke, kop op! Er komt heus wel een baan voor je voorbij!
Je doet goed werk! Tis alleen af en toe frustrerend.

Ikzelf ben deze week afgewezen voor een baan en gelijk een uur erna werd ik gebeld door een ander bedrijf. Ze wilde eens met me praten. Ik heb daar een open sollicitatie naar toe gestuurd, dus ben benieuwd wat ze voor me in petto hebben.
pi_31950994
Hee, goed zeg! Veel succes!
pi_31956965
Tijdje geleden dat ik deze topic nog voorbij had zien komen (moet een goed teken zijn, niet?). Zelf ga ik dinsdag op aannamegesprek bij een nieuwe werkgever en vanaf het moment dat ik het contract heb getekend kan ik weg bij mijn huidige baan. Ik wilde vooral weg omdat het werk nogal eentonig bleek te zijn en hoop nu als management trainee bij een overheidsinstelling iets meer variatie aan te treffen

Djenneke, jij had intussen toch ook ergens een startersbaan aanvaard, niet? Niet meteen wat je verwacht had na je universitaire studies? Intussen heb ik 2 Masterdiploma's en 3 jaar werkervaring en heb ik nog steeds het gevoel niet op mijn niveau te presteren. Ach, wie weet is werken inderdaad niets meer dan formulieren schuiven van het ene bureau naar het andere..
pi_31957298
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:43 schreef rupicola het volgende:
Tijdje geleden dat ik deze topic nog voorbij had zien komen (moet een goed teken zijn, niet?). Zelf ga ik dinsdag op aannamegesprek bij een nieuwe werkgever en vanaf het moment dat ik het contract heb getekend kan ik weg bij mijn huidige baan. Ik wilde vooral weg omdat het werk nogal eentonig bleek te zijn en hoop nu als management trainee bij een overheidsinstelling iets meer variatie aan te treffen

Djenneke, jij had intussen toch ook ergens een startersbaan aanvaard, niet? Niet meteen wat je verwacht had na je universitaire studies? Intussen heb ik 2 Masterdiploma's en 3 jaar werkervaring en heb ik nog steeds het gevoel niet op mijn niveau te presteren. Ach, wie weet is werken inderdaad niets meer dan formulieren schuiven van het ene bureau naar het andere..
Ik heb wel een baan gehad ja, maar het bleek dat ik daar dan 5 jaar op hetzelfde niveau zou blijven steken, en dan ook nog in de salarisadministratie. Toch niet mijn ding, ja voor erbij is het leuk (ik wil alleen nog altijd met mensen werken, niet slechts met cijfers). Tijdens het sollicitatiegesprek toentertijd was mij een boel meer beloofd. Officieel gezien ben ik nog altijd niet werkloos, dus ben ik zelf weggegaan. Ik heb daar ook geen spijt van, maar nu duurt het me wel weer te lang voor ik iets anders heb. (en in februari loopt mijn contract toch redelijk definitief af, dus ik voel al wel wat tijdsdruk ook).

Veel succes in je nieuwe baan!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:28:03 #148
46794 Berkery
Fat bastard
pi_31958433
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:09 schreef Berkery het volgende:

Wordt ik om drie uur weer gebeld, of ik morgen langs kan komen, ze willen me een aanbod doen
Aangenomen!

* Berkery trakteert:

pi_32020324
feli berkery

@queen, jammer maar je tijd komt nog wel
pi_32048774
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
  maandag 7 november 2005 @ 10:32:03 #151
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32049888
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:30 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 10:55:04 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32050394
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
Berkery Nog proficiat en heel veel succes!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32057888
Webmaster, dat is een leuke baan!!
Veel succes. Wanneer mag je beginnen?
pi_32065805
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:

Het hangt er van af in welke sector je zit en wat je daar doet. Toen ik pakweg 21/2 jaar geleden werkloos werd na het failissement van mijn toenmalige werkgever had ik ook moeite om werk te vinden, maar recentelijk kon ik zonder problemen overstappen.

Het is wel zo dat ik sindsdien heel anders kijk naar de arbeidsmarkt. Bij een werkgever kijk ik ook naar wat ik er mee opschiet qua positie op de arbeidsmarkt. Het probleem wat jij schetst is iets waar je als werknemer tegenwoordig terdege rekening mee moet houden; hoe kan ik me blijven onderscheiden van de rest?

In sommige bedrijfstakken is men niet zo slim en ziet men ervaring en omgaan met klanten als iets verkeerds. Daarom probeer ik bepaalde sectoren te vermijden. Ik ben het wat dat aangaat erg eens met SadKingBilly; hoe kunnen bedrijven zo kortzichtig zijn? Ik heb echt wel in de gaten dat een bedrijf mensen in dienst heeft die onder de maat presteren. Klanten zijn niet gek, die merken het verschil tussen een broekie van 17 en iemand met ervaring.

In de IT kun je daar hedentendage juist niet meer mee aankomen, juist voor de betere functies wordt er nadrukkelijk naar echte kennis en ervaring gekeken.
  maandag 7 november 2005 @ 19:40:58 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32065884
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
pi_32073837
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Berkery het volgende:
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
Gefeliciteerd mede webmaster
pi_32092512
Net terug van het arbeidsvoorwaardengesprek; alles klonk heel mooi in de oren (10% loonsopslag klinkt nooit slecht, toch?), dus vanaf 1 januari heeft rupicola een spiksplinternieuwe baan
pi_32108124
Rupicola, gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
pi_32116896
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
pi_32117926
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:11 schreef rupicola het volgende:
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
Leuker kunnen we het niet maken..........
pi_32121059
wel duurder
  woensdag 9 november 2005 @ 17:03:31 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32121166
er zijn weinig werkzoekenden meer over hier
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32126033
Ik moet nog werk zoeken. Ik ben van plan vrijdag twee sollicitatiebrieven op te sturen.

In de tussentijd part-time uitzendwerk zoeken.

Update:

Ik zit met een dilemma: iemand heeft me geadviseerd om eerst te bellen om je kans te vergroten dat je brief en CV eruit wordt gepikt. Maar zelf vind ik het een beetje onzinnig en de contactpersoon omtrent de vacature is niet de recruiter waarnaar ik de brief moet sturen.

Dus wat zou ik doen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bijsmaak op 10-11-2005 19:23:09 ]
pi_32175764
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
pi_32175833
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef rupicola het volgende:
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
Bedankt. Ik zal daar over nadenken. Ik wil inderdaad voorkomen alsof ik een verkooppraatje wil houden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:27:58 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32177042
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32252295
Ik heb straks een sollicitatiegesprek, via een open sollicitatie.
Ben benieuwd.
  maandag 14 november 2005 @ 14:49:38 #168
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32258620
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
Zet 'm op

Hopelijk nog op tijd
  maandag 14 november 2005 @ 18:22:42 #169
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32264579
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
succes!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32269981
hoe was het gegaan koningin?
pi_32278379
Op zich ging het gesprek goed, leuke vacatures hadden ze.
Totdat we over het salaris gingen praten..........ik zit nu op ¤ 2800,- bruto en zij konden me waarschijnlijk niet meer dan ¤ 2000,- bieden. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop. Maar dat weegt er denk ik niet tegen op. Denk dus dat het afhaken wordt, of ze moeten nog wat meer bieden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:39:47 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279078
2000 bruto/ dat is het salaris van een net startende junior, valt daar niet te onderhandelen?? en die auto is een sigaar uit eigen doos, aangezien je de belastingdienst nog op je dak krijgt dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279120
Ik denk dat er weinig te onderhandelen valt. Die 2000 is zelfs al heel gul geloof ik....
Een functie hoger, daar vonden ze me (nog) niet geschikt voor.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:56:55 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279343
als je veel betere doorgroeimogelijkheden en sec. arbeidsvoorwaarden hebt en het werk is echt heel veel leuker zou je het natuurlijk kunnen overwegen. 2000 bruto is echter maar zon 1400 netto, dus gul kun je het echt niet noemen. Ga maar na, 1400-600 huur, 400 eten/drinken, 200 gas/water licht.. plus de bijtelling van je belasting ivm de leaseauto, gemeentelijke lasten. is nauwlijks van rond te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279433
Ik heb geen huur, maar hypotheek en das meer dan 600 euro.
Ook heb ik een fulltime werkende man erbij
Maar toch, ik zou mezelf te kort doen denk ik. Ik wacht nog eens even hun telefoontje af.
pi_32281192
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
Je kan misschien aanvangen met een junior salaris.
maar eerlijk gezegd denk ik dat je te oud bent om met een startersfunctie te beginnen
ik ben van mening dat je kansen eigenlijk minimaal zijn , tenzij je nu al bij een bedrijf zit
waar je kan doorgroeien naar een functie met dat hbo niveau van je opleiding.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:36:10 #177
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32281432
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32288351
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
Wel een andere baan , maar zonder werkervaring op het beoogde niveau lijkt het mij lastig idd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32288394
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:39 schreef Koningin het volgende:
. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop.
alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
pi_32288803
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:55 schreef halion het volgende:

[..]

alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
Ja inderdaad
De auto zou wel in maandelijkse kosten schelen, maar verder.....
  woensdag 16 november 2005 @ 10:10:49 #181
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_32307279
Omdat mijn werkgever het nodig vindt meer dan de helft van mijn uren te schrappen omwille van een domme uitzendkracht, nadat ik me 5 maanden uit de naad heb gewerkt, begeef ik me maar weer eens op de arbeidsmarkt. Meteen met succes want zat ik gister om deze tijd nog op deze zelfde plek, intussen heb ik 4 tests en een gesprek gehad en ben ik nog steeds in de race voor de Rabobank. De laatste ronde is een motivatiegesprek met twee medewerkers, en telt behoorlijk zwaar. Ik heb zoiets in gedachten:
quote:
Ik wil voor Rabobank aan de slag omdat ik graag iets voor mensen wil betekenen, en ik denk dat de Rabobank dat ook zeker probeert. Toen ik nog lid was van de plaatselijke ponyclub was het telkens Rabobank die het ponyconcours voor het leeuwendeel sponsorde en zodoende mogelijk maakte. Bij vele andere evenementen is het logo niet voor niks prominent aanwezig. Ik vind het belangrijk dat mensen niet enkel met geld bezig zijn maar ook met service, elkaar een plezier doen, ontspanning en ontwikkeling mogelijk maken. Rabobank is een bank met heel veel invloed en ik zie dat deze invloed niet alleen gebruikt wordt voor zelfverrijking maar voor de gehele Nederlandse cultuur.

Een hoop gelul in de ruimte natuurlijk en ik zeg ook nog iets over mijn groeiende interesse in het bankwezen en mijn persoonlijke (vanzelfsprekend zeer hechte) band met Rabobank. Iemand nog tips, want ik ben best zenuwachtig aan het worden. Het zijn schijnbaar 2 mannen in driedelig waar tegenover ik me moet verantwoorden... Wat trek ik aan en hoe moet ik me gedragen, rok ja of nee, losjes of gereserveerd? Het is voor een gemiddeld zware functie op de klantenservice.
power to the people
pi_32307581
Je hoeft volgens mij de Rabobank niet zo heel hoog aan te prijzen. Vind ik persoonlijk wat overdreven. De insteek om wat voor mensen te betekenen net zoals de rabobank is goed.
Verder gewoon jezelf zijn en toch wel wat netter gekleed zijn. Een nette rok kan wel.
Succes.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:52:37 #183
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32308337
Kheb gisteren een vacature opgestuurt gekregen van het CWI..
heel leuk en aardig.. maar het is wel een 130km verderop. (omg. Leeuwarden - Amsterdam/Zaandam (haven gebied)
maandag-donderdag van 7 tot 6.. (dus vrijdag/zaterdag/zondag's vrij).

betekent wel dat je om een uur of 5 s'ochtens al van huis af mag.. en pas 8+ uur s'avonds weer thuis bent.

het werk lijkt me schitterend.. en ook die vrijdag's vrij is perfect.. maar die reis afstand
---
Btw. weet iemand hoe het met de file's zit rond die tijdstippen?
pi_32315961
Ik mag vrijdag op gesprek!
Een hele leuke groei functie voor een grote internationale organisatie.
Echt een baan die ik heeeeel graag wil. En ik ben nu al zenuwachtig
Vrijdag dus om 11.30 uur...
Het is 50 km rijden, maar dat vind ik niet veel, zeker niet gezien ik deze baan echt heel graag wil

*duim* *duim* *duim*
  woensdag 16 november 2005 @ 15:26:11 #185
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32316185
Devilnl , als je in Leeuwarden woont en wilt elke dag naar A'dam rijden, kan ik je nu al zeggen dat dat niet te doen is. Ik denk dat verhuizen de enige reëele optie is! Ik ken iemand die heeft dat een tijdje geprobeerd, is echt niet te doen, of wil je elke dag om 0400 opstaan en tussen 2000 en 2030 thuis zijn (als je geluk hebt).

Djenneke, succes,:Y, laat ff weten hoe het liep vrijdag! !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32316828
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Devilnl , als je in Leeuwarden woont en wilt elke dag naar A'dam rijden, kan ik je nu al zeggen dat dat niet te doen is. Ik denk dat verhuizen de enige reëele optie is! Ik ken iemand die heeft dat een tijdje geprobeerd, is echt niet te doen, of wil je elke dag om 0400 opstaan en tussen 2000 en 2030 thuis zijn (als je geluk hebt).

Djenneke, succes,:Y, laat ff weten hoe het liep vrijdag! !
Leeuwarden amsterdam is niet meer dan 2 uur rijden hoor.
  woensdag 16 november 2005 @ 15:52:30 #187
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32316950
als je om 0500 weg moet, moet je toch om 0400 opstaan ivm douche ontbijt, aankleden, of spring jij ongewassen in je onderbroek in de auto 'sochtends. Hij moet om 0700 beginnen dan is 0500 weg toch al krap. In de praktijk zal het er echt op neerkomen dat hij tussen 0430 en 0500 moet vertrekken om op tijd te komen op zijn werk, dus nog eerder opstaan.. 0330 ofzo en dat elke dag en dan in de spits naar huis en lekker tussen 2000 en 2100 thuis als het meezit!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lang vol gaat houden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32316973
Ik snap niet dat het CWI zulke vacatures dan opstuurt.....

Djenneke wat goed!
Wat is dat dan voor een geweldige baan?
pi_32317073
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
als je om 0500 weg moet, moet je toch om 0400 opstaan ivm douche ontbijt, aankleden, of spring jij ongewassen in je onderbroek in de auto 'sochtends. Hij moet om 0700 beginnen dan is 0500 weg toch al krap. In de praktijk zal het er echt op neerkomen dat hij tussen 0430 en 0500 moet vertrekken om op tijd te komen op zijn werk, dus nog eerder opstaan.. 0330 ofzo en dat elke dag en dan in de spits naar huis en lekker tussen 2000 en 2100 thuis als het meezit!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat lang vol gaat houden.
nou ik weet niet hoelang jij 's ochtends nodig heb, maar ik doe het als volgt.

ik sta op , ga naar de douche , douche me , kleed mij (10 min)
Ga naar beneden pak mn laptop en mn vantevoren gesmeerde brood en stap in de auto
ik heb 's ochtends aan 15 min genoeg. ontbijten doe ik in de auto.
pi_32318720
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:53 schreef Koningin het volgende:

Djenneke wat goed!
Het is een starters functie op HR gebied, HR Administrator om precies te zijn.
En dus eindelijk een kans op echt iets in mijn vakgebied

*duimt*

afspraak is zojuist verzet naar 11.00 (een halfuurtje minder om zenuwachtig te zijn dus )
pi_32318795
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:53 schreef Koningin het volgende:

Djenneke wat goed!
Ik ben ook een keer naar het CWI geweest (bleek uiteindelijk toch niet nodig gelukkig, ik had dezelfde dag nog een baan), en toen hadden ze voor mij ook vacatures die nergens op sloegen. (Veel te zware functies voor een starter, waarvan ik van tevoren al wist dat ik echt niet op gesprek zou hoeven komen). Slechte organisatie...
  woensdag 16 november 2005 @ 17:18:55 #192
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32319345
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:56 schreef Joene het volgende:

[..]

nou ik weet niet hoelang jij 's ochtends nodig heb, maar ik doe het als volgt.

ik sta op , ga naar de douche , douche me , kleed mij (10 min)
Ga naar beneden pak mn laptop en mn vantevoren gesmeerde brood en stap in de auto
ik heb 's ochtends aan 15 min genoeg. ontbijten doe ik in de auto.
ik sta op, haalbrood uit de vriezer, ga douchen en aankleden, smeer brood, ga ontbijten en dan weg. Ik heb minstens een uur nodig om fatsoenlijk uitgerust weg te gaan. wekker staat 0645 en ik vertrek om 0800
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32320704
Zucht. Weer afgewezen voor een bijbaan. Iemand een goede suggestie voor een studente van 21 die niet de erotische sector in wil (om rotreacties te voorkomen) maar wel meer dan minimumloon wil verdienen?
Mon 'en!
pi_32320845
bloempjuh, wat studeer je?
pi_32320987
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:16 schreef komrad het volgende:
bloempjuh, wat studeer je?
'k Zit op de lerarenopleiding (Nederlands). Wil graag iets doen met (jonge) mensen, taal.. maar horeca oid vind ik ook leuk. Ik krijg het wel altijd voor elkaar om leuke baantjes te vinden met een minimumloon.
Mon 'en!
pi_32321043
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:22 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

'k Zit op de lerarenopleiding (Nederlands). Wil graag iets doen met (jonge) mensen, taal.. maar horeca oid vind ik ook leuk. Ik krijg het wel altijd voor elkaar om leuke baantjes te vinden met een minimumloon.
Bijles geven? Dat betaalt meestal goed en ligt al in je straatje...
pi_32321200
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bijles geven? Dat betaalt meestal goed en ligt al in je straatje...
Ik sta al ingeschreven bij een bemiddelingsbureau. Maar dat is ook niet op regelmatige basis. Ik wil echt wel elke week (zaterdag, zondag en een paar avonden) aan de gang.
Mon 'en!
pi_32321253
zelf actief zoeken in je omgeving, betaald meestal redelijk goed en is echt vraag naar. Ouders die hun kansloze IVO-MAVO spruit met jouw hulp er door willen slepen haha
pi_32321254
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:32 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik sta al ingeschreven bij een bemiddelingsbureau. Maar dat is ook niet op regelmatige basis. Ik wil echt wel elke week (zaterdag, zondag en een paar avonden) aan de gang.
Wellicht verder kijken dan dit bemiddelingsbureau? Ik ken zoveel mensen die bijles geven, maar dan op regulier basis via scholen zelf of speciale instituten. Gewoon elke avond of soms inderdaad in het weekend mensen bijles geven, niet prive ofzo, maar in kleine klasjes.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:27:07 #200
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32324480
de vriend van mijn tante werkt ook in een haven daar te Amsterdam.
Maar die kan z'n eigen uren een beetje plannen.. dus heel vroeg beginnen.. en rond een uur of 1~ klaar.. dat valt opzich nog te doen (geen/weinig files rond die tijd etc)

Majah.. bij "dat" bedrijf is natuurlijk geen vacature vrij
  woensdag 16 november 2005 @ 21:45:29 #201
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32326872
hmm hoe maak ik nu in gods naam een goeie solicitatie brief?

Motivatie: ermm jah.. kreeg deze vacature toegeworpen van het CWI.. dus eigenlijk geen?¿

lijkt mij niet echt gepast help plz =]
pi_32327253
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/sollicitatiebrief/

Maar als het om de baan in Amsterdam gaat, denk ik dat je supergemotiveerd over moet komen/moet zijn, want ik kan me niet voorstellen dat een werkgever daar aan begint. Mijn ervaring is dat men al begint te piepen boven de 50 km reisafstand.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:18:09 #203
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32327959
dat is eigenlijk precies het probleem.. waarnaar moet ik gemotiveerd zijn?
ik heb "nog" geen idee wat die baan uberhaubt inhoud.. (besturen van een 50 tons heftruck) erm jah en de rest? ik bedoel.. ik heb nog nooit met zo'n machine gewerkt (Containers lossen/laden van schepen)

Lijkt me wel leuk opzich.. maar ja.. als ze nou zochten om een shovel machinist.. jah.. daar heb ik ervaring mee. en dat vind ik leuk
---
ken ook niemand die dat soort werk doet.. misschien moet ik eens naar de rail terminal in leeuwarden gaan en een kijkje nemen.. mits mogelijk
pi_32383744
Devilnl, mijn lief moet 2 tot 3 keer per keer naar Leeuwarden, vanuit regio Haaglanden. Hij staat dan om 5.15 op en zit om 5.45 in de auto en om 7.45 voor zijn computer. Hij scheert zich de avond van te voren en heeft dan ook brood klaargemaakt en een fles water. Hij ontbijt in de auto. Hij springt alleen onder de douche en geeft de katten te eten. Hij zou in principe dan om 16.15 wegkunnen maar zijn collega's presteren het vaak om rond die tijd met een probleem aan te komen waardoor hij dus later vertrekt en weer later thuis komt en in de file bij Schiphol komt. Hij heeft wel eens fulltime weken in Leeuwarden doorgebracht.

Ik denk dat als je zo vroeg moet beginnen het met de files wel meevalt.

Veel succes met het schrijven van je brief!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_32473539
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is een starters functie op HR gebied, HR Administrator om precies te zijn.
En dus eindelijk een kans op echt iets in mijn vakgebied

*duimt*

afspraak is zojuist verzet naar 11.00 (een halfuurtje minder om zenuwachtig te zijn dus )
Djenneke, hoe is het gegaan?
pi_32473624
er worden dus nog wel sollicitatiegesprekken gehouden

heb vorige week drie afwijzingen gekregen, dus deze week maar weer lekker aan de slag met solliciteren en zo...
Ook leeg
pi_32474781
Ik ben aangenomen
Het is voor de eerste maanden via het uitzendbureau, maar de bedoeling is dat het voor vast wordt. De details moeten nog besproken worden, maar ik mag waarschijnlijk donderdag al beginnen
pi_32475394
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:53 schreef djenneke het volgende:
Ik ben aangenomen
Het is voor de eerste maanden via het uitzendbureau, maar de bedoeling is dat het voor vast wordt. De details moeten nog besproken worden, maar ik mag waarschijnlijk donderdag al beginnen
Wow wat goed!
Gefeliciteerd!

Weer een werkeloze minder.
pi_32475905
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wow wat goed!
Gefeliciteerd!

Weer een werkeloze minder.
Dank je wel! Ik ben echt zo blij
pi_32475980
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik ben echt zo blij
kan ik me goed voorstellen... ook mijn gelukswensen trouwens!
Ook leeg
pi_32476090
Vikingsmeisje, wat voor werk zoek jij?
pi_32476159
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:57 schreef Koningin het volgende:
Vikingsmeisje, wat voor werk zoek jij?
iets richting administratie, liefst incasso

heb een opleiding administratie en een opleiding sociale dienstverlening behaald, ben ook al een tijd aan het werk geweest als medewerkster uitkeringsadministratie en medewerkster terugvordering en verhaal. helaas door een burnout is mijn kennis achterhaald en zitten ze niet op mij te wachten...
Ook leeg
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:15:19 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32476488
Ik ben toch wel benieuwd in welke sectoren de mensen het allemaal moeilijk hebben en in welke gebieden van Nederland dit is. Ik lees veel van dezelfde verhalen maar ik kan het daarbij niet echt koppelen aan sector/regio gerichte eigenschappen. Een ICTer zal in Eindhoven bijvoorbeeld makkelijker aan de slag kunnen dan in Leeuwarden.
pi_32476559
De "uithoeken" van het land zijn denk ik altijd lastiger. Ik woon zelf in midden-Limburg, dan ben je best gebonden.

De echte leuke banen zitten veel in de randstad, in Limburg zitten ze ook, maar niet zo veel.
pi_32478307
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:17 schreef Koningin het volgende:
De "uithoeken" van het land zijn denk ik altijd lastiger. Ik woon zelf in midden-Limburg, dan ben je best gebonden.

De echte leuke banen zitten veel in de randstad, in Limburg zitten ze ook, maar niet zo veel.
hier in het noorden zitten ook genoeg leuke banen, maar ze allemaal al bezet
Ook leeg
pi_32483601
Djenneke, gefeliciteerd, wat ga je precies doen?
pi_32487150
Hr Administrator

P&O werk dus, en dan heeeel breed (precies zoals ik dus altijd al wilde )
pi_32488297
Vandaag mijn eerste uitnodiging en afwijzing voor een nader sollicitatiegesprek ontvangen.

De instelling waarvan ik een uitnodiging heb ontvangen, heeft drie verschillende gesprekken en een schrijftest voor mij gepland. En het vindt allemaal op een enkele dag plaats.

Dat wordt een zware dag vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 23-11-2005 15:49:43 ]
pi_32503305
Wanneer is dat Bijsmaak?? Dan kunnen we hier voor je duimen
pi_32514855
Ik kreeg vandaag deze via de interne mail:
quote:
Wij zijn opzoek naar studenten/scholieren die minimaal 8 uur per week beschikbaar zijn om administratieve werkzaamheden te verrichten. Te denken valt aan het invullen/corrigeren van databestanden. Een must is het goed om kunnen gaan met een computer.

Misschien ken je in je directe omgeving studenten/scholieren die graag in aanmerking willen komen voor deze vacature.

De werkzaamheden kunnen overdag, begin van de avond en op zaterdag uitgevoerd worden.

Wij hopen op 5 december met een pool van studenten te kunnen starten.

Voor meer informatie kan men terecht bij personeelszaken
't Is in Amersfoort, en ik krijg géén premie. .
pi_32544229
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:44 schreef Koningin het volgende:
Wanneer is dat Bijsmaak?? Dan kunnen we hier voor je duimen
7 december. Hopelijk gaat het goed.

Ik heb vandaag ook nog een telefoontje omtrent een orienterend gesprek bij een pensioenfonds gekregen. Dat is voor komende maandag.

Eigenlijk ga ik liever de baan van 7 december. Maar wat zou ik doen als die andere bedrijf mij al een baan aanbiedt??
pi_32558401
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:59 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

7 december. Hopelijk gaat het goed.

Ik heb vandaag ook nog een telefoontje omtrent een orienterend gesprek bij een pensioenfonds gekregen. Dat is voor komende maandag.

Eigenlijk ga ik liever de baan van 7 december. Maar wat zou ik doen als die andere bedrijf mij al een baan aanbiedt??
Zeggen dat je nog een sollicitatiegesprek gepland hebt en dat je dat ook graag wilt afwachten.
Als ze je echt goed vinden, dan wachten ze nog wel even. Is mij ook overkomen en ik heb het zo gespeeld. Zij weten ook dat als je actief solliciteert wellicht meer gesprekken gepland hebt.
pi_32570957
Ja, werk vinden is op dit moment zeker lastig, maar niets is onmogelijk. Momenteel heb ik gelukkig een baan, maar drie jaar geleden heb ik ook een paar maanden werkloos thuis gezeten.
Wat ik vooral merk is dat netwerken zeer belangrijk is, ga naar uitzend- en werving & selectie bureau's en laat je inschrijven. Daarna veelvuldig contact met hen opnemen en langskomen, zodat ze zien dat je echt wilt. Zij zullen dan ook harder voor jou gaan zoeken.
Richt je dus niet alleen op advertenties en open sollicitaties, omdat je door netwerken eigenlijk al een stap verder bent dan de brieven die je schrijft. De consultants kennen jou en kunnen je aanbevelen bij werkegevers.
Daarnaast moet je ook tijdelijk werk accepteren en dan rustig verder kijken naar de baan die past bij de opleiding of werkervaring die je hebt. Alleen oriënteren op vaste banen in jouw straatje verkleint je kansen op de arbeidsmarkt.
pi_32637343
*SPAM*

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-11-2005 09:57:08 ]
  maandag 28 november 2005 @ 07:47:30 #225
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32637652
spam
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32647946
Ik heb ook laatst wat afgesolliciteerd. 3 sollictiaties verstuurd, 3 uitnodigingen voor gesprek.

Die kan ik straks dus mooi vergelijken
pi_32726228
Wat zijn precies ATV en ADV-dagen??
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:19 schreef descon het volgende:
Ik heb ook laatst wat afgesolliciteerd. 3 sollictiaties verstuurd, 3 uitnodigingen voor gesprek.

Die kan ik straks dus mooi vergelijken
Ik maar twee van de drie.

Wat ik moeilijk vind, is de motivatie geven voor een bepaald bedrijf/instelling. Motivatie voor de functie daarentegen is wel gemakkelijk.

[ Bericht 92% gewijzigd door Bijsmaak op 01-12-2005 16:32:57 ]
pi_32739132
ach vaak kies je voor de baan, de rest mag je er bij verzinnen, tenminste zo zie ik dat
  vrijdag 2 december 2005 @ 00:36:55 #229
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_32744328
Mijn TT, wat doe je???
weg
pi_32822493
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:27 schreef Bijsmaak het volgende:

Ik maar twee van de drie.
Welke bedrijven?

* Knakker studeert (hopelijk) over 3 maanden ook af in de Econometrie
pi_32832405
Op 1 september ben ik afgestudeerd in de economie met als afstudeerrichting High-Tech Marketing (Erasmus Universiteit). Het vinden van een passende startersfunctie is in dit vakgebied erg lastig. De meeste vacatures vragen toch enkele jaren ervaring en als er al weinig werk is hebben open sollicitaties ook geen nut. Traineeships zitten vaak vol en zoeken alleen mensen met enorm veel bestuurservaring etc. en dat heb ik dus niet.

Ik ga vanmiddag langs het uitzendbureau, misschien dat zij iets voor me kunnen betekenen.
pi_32832982
Gewoon een job zoeken die toch enige raakvlakken heeft met je afstudeerrichting. Kun je in een eventueel toekomstig gesprek en in de sollicitatiebrief hier toch naar verwijzen en aangeven wat het nut van deze baan is voor de toekomstige baan.
Ook al ligt het onder jouw afstudeerniveau het gaat toch om de werkervaring.
pi_32833025
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:16 schreef Knakker het volgende:

[..]

Welke bedrijven?

* Knakker studeert (hopelijk) over 3 maanden ook af in de Econometrie
PGGM
DNB

Afwijzing van AEGON. Maar daar had ik eigenlijk al twijfels over, dus het kwam wel goed uit.

Volgens een report van SEO zou een econometrist gemiddeld 4 maanden nodig hebben om werk te vinden; ik ben benieuwd.
pi_32840793
Vier maanden nodig om werk te vinden? Dan vraag ik me af naar wat voor types ze gekeken hebben! Ik heb net een jaar lang de bedrijfscontacten van mn studievereniging Econometrie onderhouden, en geloof mij maar: bedrijven - helemaal in de Actuariële hoek - zitten te springen om mensen! Je moet alleen wat assertiviteit tonen, en dat wil bij een aantal econometristen wel eens ontbreken.

Succes met solliciteren trouwens... het lukt je vast wel!
pi_32841954
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:06 schreef Knakker het volgende:
Vier maanden nodig om werk te vinden? Dan vraag ik me af naar wat voor types ze gekeken hebben! Ik heb net een jaar lang de bedrijfscontacten van mn studievereniging Econometrie onderhouden, en geloof mij maar: bedrijven - helemaal in de Actuariële hoek - zitten te springen om mensen! Je moet alleen wat assertiviteit tonen, en dat wil bij een aantal econometristen wel eens ontbreken.

Succes met solliciteren trouwens... het lukt je vast wel!
Actuarissen zijn nu helemaal hot, maar over 2 a 3 jaar wat minder. Het komt omdat onlangs de wetgeving omtrent pensioenen etc. is veranderd en daarom momenteel veel werk moet worden verricht.
pi_32856738
quote:
Actuarissen zijn nu helemaal hot, maar over 2 a 3 jaar wat minder. Het komt omdat onlangs de wetgeving omtrent pensioenen etc. is veranderd en daarom momenteel veel werk moet worden verricht.
Dat maakt jou weinig uit, dan heb jij toch al werk ... altijd een betere positie dan werkzoekende.

Maar waarom PGGM en DNB? Ik doe dan wel geen actuariaat, maar heb wel een hoop actuariaatbedrijven van binnen gezien; het zou niet mijn eerste keus geweest zijn... E&Y, WW of Deloitte zouden mij meer aanspreken. Maar goed, ik ben sowieso meer consultancy-gericht (meer projectmatig werk misschien?), wellicht dat daar een verschil in zit.
pi_32858945
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:24 schreef Knakker het volgende:

[..]

Dat maakt jou weinig uit, dan heb jij toch al werk ... altijd een betere positie dan werkzoekende.

Maar waarom PGGM en DNB? Ik doe dan wel geen actuariaat, maar heb wel een hoop actuariaatbedrijven van binnen gezien; het zou niet mijn eerste keus geweest zijn... E&Y, WW of Deloitte zouden mij meer aanspreken. Maar goed, ik ben sowieso meer consultancy-gericht (meer projectmatig werk misschien?), wellicht dat daar een verschil in zit.
Ik solliciteer helemaal niet naar een baan als actuaris.

Maar bij een pensioenfonds zoals PGGM kun je als actuaris prima terecht.
pi_32859229
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:02 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik solliciteer helemaal niet naar een baan als actuaris.

Maar bij een pensioenfonds zoals PGGM kun je als actuaris prima terecht.
Forgive the mistake, maar als je PGGM, DNB en AEGON in één adem noemt ga ik ervanuit dat je voor actuaris solliciteert PGGM betaalt in ieder geval wel goed.
pi_32860719
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:16 schreef Knakker het volgende:

[..]

Forgive the mistake, maar als je PGGM, DNB en AEGON in één adem noemt ga ik ervanuit dat je voor actuaris solliciteert PGGM betaalt in ieder geval wel goed.
Ik vergeef je het.

In principe ben ik meer geinteresseerd in de baan bij DNB.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:27:44 #240
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32860851
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:43 schreef UncleFunk het volgende:
Het vervolg op Waarom is er geen werk (Deel5)

De intentie van dit topic is iets veranderd, aangezien er wel werk is. Maar het is lastig om te beginnen als schoolverlater zijnde, omdat er doorgaans naar ervaring gevraagd wordt. We praten hier over de ervaringen in de zoektocht naar werk, uiteraard ook als niet-schoolverlater.
Ik denk dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn, als je maar wilt. Ik ben aan de bak gekomen door verschillende projecten te doen bij verschillende bedrijven via verschillende intermediaris. Maar das voor iedereen anders he. (Wel een hoop "verschillende" in 1 zin ).

Ik las de OP en dacht, hmm, toch toevallig dat mijn werkgever zo iemand zoekt en moeite heeft met vinden. Omdat ondergetekende ergens anders gaat werken heeft hij iemand anders nodig.

(ik weet niet wat ik mag schrijven, wil niet als "spammer" gezien worden)
Live life to the Ender :D
pi_32894818
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:22 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik vergeef je het.

In principe ben ik meer geinteresseerd in de baan bij DNB.
Update:

Ik had vandaag de interview bij DNB. Was ik een uur te laat. Schijnt niet 11 maar 10 uur te zijn.

Hoewel het gesprek nog wel plaatsvond, en naar mening wel goed ging, hebben ze me toch afgewezen.

Mensen, leer van mijn fouten...

Volgende week een tweede gespreksronde bij een ander bedrijf, deze keer wel om 11 uur. Ik ga voor de zekerheid een eerder trein nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bijsmaak op 07-12-2005 17:07:26 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 23:54:13 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32932943
Tip: http://www.volkskrant.nl/neutraal/1116395613342.html

lijkt me wel een leuke baan voor een tijdje.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32975211
Mijn tijdelijke contract wordt gelukkig met zes maanden verlengd.
pi_33041377
Ik heb 3 januari weer een gesprek.
pi_33043007
Ik heb morgen een tweede gesprek. Ik weet alleen niet wat ik moet verwachten. Geen idee wat ze allemaal gaan vragen wat niet in het eerste gesprek is besproken.
pi_33043186
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:22 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb morgen een tweede gesprek. Ik weet alleen niet wat ik moet verwachten. Geen idee wat ze allemaal gaan vragen wat niet in het eerste gesprek is besproken.
Vaak gaat een tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:39:11 #247
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33043387
Ik merk wel dat de ene organisatie de andere niet is. Ik heb 6-7 weken geleden bij twee bedrijven gesolliciteerd, bij de ene werk ik nu al dik een maand, en van de andere kreeg ik gisteren nog een brief, dat ik bij de laatste acht kandidaten zat. Toch leuk om te weten
pi_33043578
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Vaak gaat een tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
Salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden?

Ik weet nog niet eens hoeveel salaris zou moeten eisen.......
pi_33044524
Zucht, ik had vanmorgen weer een afwijzing
Ook leeg
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:21:11 #250
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33046269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Doe de salarischeck op www.loonwijzer.nl , dan weet je wat collegae bij andere bedrijven gemiddeld verdienen.
pi_33049012
@Bijsmaak: als er niet duidelijk gezegd is dat het een arbeidsvoorwaardengesprek is, kan je je beter verwachten aan een ander soort gesprek. Was het eerste gesprek vooral gefocust op je cv (opleiding en ervaring)? Bereid je dan nu beter voor op een STAR-interview (zelfs als het een ander soort gesprek wordt, komt het altijd van pas een concreet voorbeeld te kunnen geven van je vaardigheden).

Meer info vind je hier
  woensdag 14 december 2005 @ 16:03:44 #252
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_33074391
* Sjowhan heeft 't zo te zien 'makkelijk'

Ben sinds eind november klaar met mijn opleiding, en gelijk mijn cv online gezet op monsterboard. Er zijn nu een stuk of 8 bedrijven (vooral detacherings/werving&selectie) die met mij contact hebben opgenomen om voor hun te komen werken.
Morgenmiddag heb ik ook nog een gesprek, en misschien dat ik dan al een keuze kan maken tussen de bedrijven..
pi_33074448
Ik heb een aanbod gekregen.

Het startsalaris is 2300..... Is dit ok?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijsmaak op 14-12-2005 16:25:05 ]
  woensdag 14 december 2005 @ 16:17:09 #254
76143 Forumschorem
pi_33074681
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:06 schreef Bijsmaak het volgende:

De startsalaris is 2300..... Is dit ok?
Ligt eraan wat je leeftijd is.

Beroep: lamzak

Hmmmm... 2300 is wel veel voor een uitkering.

Trouwens, als je 'de startsalaris' schrijft dan moet je nog maar een paar extra Nederlandse lessen nemen.
weg
pi_33074904
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:17 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Hmmmm... 2300 is wel veel voor een uitkering.
Jaloers?
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:03 schreef Sjowhan het volgende:
* Sjowhan heeft 't zo te zien 'makkelijk'

Ben sinds eind november klaar met mijn opleiding, en gelijk mijn cv online gezet op monsterboard. Er zijn nu een stuk of 8 bedrijven (vooral detacherings/werving&selectie) die met mij contact hebben opgenomen om voor hun te komen werken.
Morgenmiddag heb ik ook nog een gesprek, en misschien dat ik dan al een keuze kan maken tussen de bedrijven..
Succes in ieder geval! Wat heb je gestudeerd als ik het vragen mag?
  woensdag 14 december 2005 @ 16:35:14 #256
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_33075078
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:27 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Jaloers?
[..]

Succes in ieder geval! Wat heb je gestudeerd als ik het vragen mag?
2300 als starter is niet mis. Waarschijnlijk doedeed je dan ook HBO

Ik ben een "volwaardig" MBO-ICT Beheerder 4, met 1.5jaar ervaring (ongeveer) in 't helpdesk-vak.
pi_33104550
Ik heb ook sinds juni 2004 m'n MBO ICT Beheerder 4 diploma.
Heb sindsdien bij de volgende bedrijven gewerkt:

UPC Nijmegen
Helpdesk 1ste lijn. (je moet toch ergens beginnen)

Qmagic Naarden
3 projecten voor gedaan en ben er daarna mee gekapt.

Torenstad Datacom Zutphen
Voerde installaties uit voor UPC. (bij klanten enz)

En sinds vorige week ben ik weer werkloos omdat er bij laatstgenoemde te weinig te doen was.
Ben gelijk weer allerlei vacatures gaan zoeken en gisteren werd ik gebeld of ik vandaag langs kon komen.
Dit heb ik uiteraard gedaan en het gesprek ging super.
Morgen heb ik een laatste gesprek op de locatie zelf met hoofd personeelsdiensten en dan hoor ik het.
Ik hoop echt zo dat ik daar aan de slag mag gaan, dan heb ik eindelijk m'n baan als systeembeheerder binnen.
pi_33109237
quote:

Ik heb een tijdje als salarisadministratie medewerker gewerkt, en nu als hr-administrator. Ik ben dus heel wat salarissen tegengekomen.

Ik kan je vertellen dat dat echt een heel mooi beginsalaris is hoor. Ik ken (via mijn werk en studie, en ook vrienden) veel mensen die in hun werk ook veel salarissen tegenkomen. En daaruit blijkt altijd maar weer, dat mensen vaak zeggen meer te verdienen dan het geval is. Laat je dus vooral niet gek maken door allerlei praatjes!
pi_33113547
quote:

Geen idee. Wat moet je doen? Wat is je opleiding? Het zal veel zijn voor sommige en weinig voor anderen...
pi_33132575
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje als salarisadministratie medewerker gewerkt, en nu als hr-administrator. Ik ben dus heel wat salarissen tegengekomen.

Ik kan je vertellen dat dat echt een heel mooi beginsalaris is hoor. Ik ken (via mijn werk en studie, en ook vrienden) veel mensen die in hun werk ook veel salarissen tegenkomen. En daaruit blijkt altijd maar weer, dat mensen vaak zeggen meer te verdienen dan het geval is. Laat je dus vooral niet gek maken door allerlei praatjes!
Ok
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee. Wat moet je doen? Wat is je opleiding? Het zal veel zijn voor sommige en weinig voor anderen...
Zie mijn eerdere posts in dit topic.
pi_33216375
Ik heb helemaal niet onderhandeld over eventuele arbeidsvoorwaarden. Is dat normaal?
pi_33222661
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:07 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb helemaal niet onderhandeld over eventuele arbeidsvoorwaarden. Is dat normaal?
Dat kun je natuurlijk beter wel doen. Al was het maar om verrassingen te voorkomen. EN misschien valt er nog iets uit te halen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:07:16 #263
76143 Forumschorem
pi_33233448
Zijn er nog luitjes die werkloos het nieuwe jaar ingaan?
weg
pi_33235977
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:07 schreef Forumschorem het volgende:
Zijn er nog luitjes die werkloos het nieuwe jaar ingaan?
als er niet iets heel snel verandert, dan zit hier eentje
Ook leeg
pi_33239991
Mijn ontslag was mijn kerstcadeau.
Maar dat boeit niet, ik krijg deze week te horen of ik in januari mag beginnen bij ATAG.
  zondag 1 januari 2006 @ 23:00:51 #266
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33612831
*Kick*

Morgen weer een sollicitatiegesprek. Het solliciteert toch wel makkelijker als je werk hebt, mijn CV stond nog op monsterboard en ik ben uitgenodigd om te solliciteren.

En nee, mijn huidige baan is 't toch niet helemaal vrees ik....
pi_33667283
quote:
Op zondag 1 januari 2006 23:00 schreef Berkery het volgende:
*Kick*

Morgen weer een sollicitatiegesprek. Het solliciteert toch wel makkelijker als je werk hebt, mijn CV stond nog op monsterboard en ik ben uitgenodigd om te solliciteren.

En nee, mijn huidige baan is 't toch niet helemaal vrees ik....
uhm, er is toch niemand die je verplicht te vertellen dat je zonder werk zit ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33667368
Is idd zo, solliciteren met een baan is stukken makkelijker
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:32:59 #269
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33667428
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:30 schreef komrad het volgende:
Is idd zo, solliciteren met een baan is stukken makkelijker
Ja, als je 23 bent wel. Boven de 30?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33667564
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, als je 23 bent wel. Boven de 30?
misschien maar met baan heb je iig minder druk omdat je iets anders wilt en niets anders moet
pi_33669652
Nou, en hier ben ik dan weer, na 2 maanden bezig met mijn droombaan.

Ik had gehoopt op meer uren, maar heb te horen gekregen dat het bij één jaarcontract blijft. Kan ik straks weer gaan solliciteren. Nou, ik geloof dat ik afgelopen zomer alle tekstbureautjes, tijdschriften, uitgeverijen in Nijmegen en verre omgeving al heb aangeschreven. Ze zien me weer aankomen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 12:36:57 #272
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33794805
Hoi!
Ik wil graag meepraten op dit topic, als dat mag .
Ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica en vanaf 1 maart beschikbaar voor een parttime baan. Helaas zijn parttime banen in die richting niet zo makkelijk te vinden, zeker niet in mijn regio (Twente) .
Gisteren heb ik mijn eerste sollicitatie verstuurd naar een mij nog onbekend bedrijf (het is via een bemiddelingsbureau) voor een functie als e-commerce medewerker.
Ik ben benieuwd!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_33857344
MaLo, welkom. Hopelijk vind je snel een leuke baan!

Gewoon zoveel mogelijk blijven solliciteren!
pi_33857403
Ik ben om mijn kansen te vergroten op de arbeidsmarkt (heb gelukkig wel een goede baan) allerlei cursussen aan het volgen. Vorig jaar heb ik Itil Service Management gehaald, en dit jaar ga ik een MCSA/E Training volgen.
  maandag 9 januari 2006 @ 08:43:09 #275
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33857407
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:37 schreef Koningin het volgende:
MaLo, welkom. Hopelijk vind je snel een leuke baan!

Gewoon zoveel mogelijk blijven solliciteren!
Dank je Konigin! Zoek jij nog steeds wat in de uitvaartbranche?
Ik heb meegelezen op dat topic .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_33857558
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:43 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dank je Konigin! Zoek jij nog steeds wat in de uitvaartbranche?
Ik heb meegelezen op dat topic .
Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............

Maar we houden vol!
  maandag 9 januari 2006 @ 19:30:38 #277
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33875967
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:55 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is. Maar als er iets voorbij komt, dan reageer ik daar zeker op. Het lastige is dat alles in het Noorden van het land is en niet in Limburg............

Maar we houden vol!
Mijn opa is dit weekend overleden, en zijn uitvaart wordt verzorgd een uitvaartleidster die nog maar net begonnen is, als zelfstandige, in Friesland inderdaad.

Hopelijk komt er ook in Limburg gauw een mooie plek voor jou .
pi_33917796
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
pi_33930052
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
Hmm ook ik ben nu zoekende naar wat anders. Werk momenteel in de gehandicapten zorg met mensen met gedragsstoornissen, maar door allerlei geklooi binnen de stichting en het salaris ben ik er nu wel totaal op afgeknapt. Ik wil dus iets anders doen, helaas is het niet zo eenvoudig iets te vinden. Probleem is ook dat ik totaal niks weet wat er buiten de zorg te vinden valt, zat zelf te denken aan werken in een kleding winkel of warenhuis.
Dan zou ik gewoon bij alle kledingwinkels/warenhuizen in de buurt naar binnen lopen en vragen of ze iemand kunnen gebruiken. Zo niet, dan laat je even je gegevens achter voor evt. toekomstige vacatures.
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:34:07 #280
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33930669
Het bemiddelingsbedrijf gaat me voorstellen bij het bedrijf van de functie waar ik op gesolliciteerd heb . De functie is alleen fulltime en ik wil maximaal 32 uur in de week. En het bedrijf ligt een beetje uit de richting, met het ov ben ik bijna een uur onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken, ik hoop dat ik op gesprek mag komen want de functie lijkt me erg leuk!
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:36:14 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_33930704
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:17 schreef MM-Luna het volgende:
In kledingwinkels en warenhuizen zie ik vaak genoeg vacatures hangen. Gewoon veel winkelen dus , dan zie je vanzelf de briefjes op de ramen hangen.
Ik heb zelf een aantal winkelbanen gehad en ik vond het altijd erg leuk .
pi_34453864
Ik heb de baan afgewezen omdat ik het niet interessant genoeg vond. Geld was meer dan ok, maar inhoudelijk is de functie achteraf gezien erg slaapverwekkend.

Inmiddels heb ik naar andere functies gesolliciteerd; helaas zonder succes. Ik word wel uitgenodigd, maar afgewezen vanwege mijn communicatieve vaardigheden. Ik heb teveel last van zenuwen geloof ik. Ik weet soms ook geen raad met die vragen tijdens sollicitaties. De vragen worden zo gesteld dat naar mijn mening men altijd wel iets negatiefs in kan vinden. Ik bereid me altijd erg hard voor; met weinig succes.

Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Bijsmaak op 25-01-2006 18:07:51 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:45:47 #283
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517524
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 09:34 schreef MaLo het volgende:
Het bemiddelingsbedrijf gaat me voorstellen bij het bedrijf van de functie waar ik op gesolliciteerd heb . De functie is alleen fulltime en ik wil maximaal 32 uur in de week. En het bedrijf ligt een beetje uit de richting, met het ov ben ik bijna een uur onderweg. Maar dat mag de pret niet drukken, ik hoop dat ik op gesprek mag komen want de functie lijkt me erg leuk!
Ik heb nog helemaal niks gehoord . Het bemiddelingsbedrijf heeft me wel voorgesteld bij de opdrachtgever, maar nog geen reactie gehad. Ik ga er maar vanuit dat het niks geworden is .
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:47:39 #284
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517588
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb de baan afgewezen omdat ik het niet interessant genoeg vond. Geld was meer dan ok, maar inhoudelijk is de functie achteraf gezien erg slaapverwekkend.

Inmiddels heb ik naar andere functies gesolliciteerd; helaas zonder succes. Ik word wel uitgenodigd, maar afgewezen vanwege mijn communicatieve vaardigheden. Ik heb teveel last van zenuwen geloof ik. Ik weet soms ook geen raad met die vragen tijdens sollicitaties. De vragen worden zo gesteld dat naar mijn mening men altijd wel iets negatiefs in kan vinden. Ik bereid me altijd erg hard voor; met weinig succes.

Soms denk ik dat ik puur alleen op uitstraling en etniciteit wordt beoordeelt, en mijn prestaties in leven zijn maar secondair. Misschien ben ik te ambitieus of zal ik moeten richten op andere bedrijfstakken/ soort instellingen.
Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?
pi_34519528
het is zeer lastig. ze zoeken mensen met ervaring.
what colour shall the day after tomorrow be............
pi_34523232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:00 schreef Bijsmaak het volgende:

Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:46:46 #287
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_34524057
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

eisen lol.

Je eerste baan zeker
pi_34530704
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
pi_34552053
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je zult altijd grotendeels op uitstraling worden aangenomen, ze kiezen toch de 'leukste' collega? Daar gaat het solliciteren grotendeels om, vriendelijk overkomen...
Ik kom toch niet echt onvriendelijk over. Althans ik hoop van niet. Ik vind mezelf niet erg stijf of arrogant.
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Balen dat je nog geen succes hebt gehad met solliciteren! Klap je echt zo dicht bij een gesprek dan?
Ik weet bij sommige vragen gewoon geen antwoord te geven. Daar gaat het fout denk ik.

Inmiddels ben ik wat afgekoeld. Ik heb rondgevraagd en ben toch niet de enige met sollicitatieproblemen. Bij die laatste sollicitatie had ik toch niet positieve indruk van die mensen en de instellingen.

[ Bericht 42% gewijzigd door Bijsmaak op 28-01-2006 16:19:56 ]
pi_34552260
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
ik heb ene tijd geleden ergens gesolliciteerd en heb 2 weken geleden een gesprek gehad, waarbij aangegeven werd dat het ene kort kennismakingsgesprek was (dit werd me pas verteld toen ik daar was). Het gesprek was erg vaag en van mij hoeft het allemaal niet zo maar ik heb nog steeds niets gehoord, is dat normaal. Ik had toch wel een afwijzing verwacht
Ik zou anders even bellen. Hebben ze niet aangegeven wanneer ze contact met jou zullen opnemen??
pi_34580714
Nou bij Peak IT ben ik afgewezen, ik was niet enthousiast genoeg voor de functie helpdeskmedewerker.

Donderdag kreeg ik ineens een uitnodiging van de European Association of Urology.
Ging over de functie systeembeheer dus dat is veeeeel beter, alleen ik kan vrij weinig info vinden over deze stichting en dat is wel lastig.

Algemeen vraagje: gaan jullie eigenlijk altijd in pak naar sollicitaties?
pi_34580767
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:53 schreef SimtekF1 het volgende:
Nou bij Peak IT ben ik afgewezen, ik was niet enthousiast genoeg voor de functie helpdeskmedewerker.

Donderdag kreeg ik ineens een uitnodiging van de European Association of Urology.
Ging over de functie systeembeheer dus dat is veeeeel beter, alleen ik kan vrij weinig info vinden over deze stichting en dat is wel lastig.

Algemeen vraagje: gaan jullie eigenlijk altijd in pak naar sollicitaties?
Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...
pi_34581292
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:22 schreef komrad het volgende:
Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."

Ik heb er nooit meer iets van gehoord...
pi_34606348
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:12 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zoiets heb ik ook ooit meegemaakt. Ik dacht te solliciteren naar een baan, maar ik kreeg een kennismakingsgesprek m.b.t. freelance-werk. "Omdat we nu eenmaal iedereen die bij ons solliciteert eventjes willen spreken."

Ik heb er nooit meer iets van gehoord...
Ik had begin Januari een gesprek. Tijdens het gesprek zeiden ze vrolijk dat er eigenlijk momenteel geen functie vrij is.

Dank je wel, he.
pi_34607295
Bij zo'n bedrijf wil je toch niet werken, onbeschoft vind ik dat.
pi_34608125
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
Bij zo'n bedrijf wil je toch niet werken, onbeschoft vind ik dat.
Ja, ik was wel erg pissed.

Ik denk dat ze de vacature intern of zoiets al opgelost hadden terwijl ik naar zat te solliciteren.
pi_34610268
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Moet je niet gewoon http://www.uroweb.org/ hebben? Daar is wel wat achtergrond info te vinden...
Je hebt gelijk, tnx.
pi_34629255
Ja hallo, ik heb eigenlijk nog nauwelijks sollicitatie-ervaring omdat leraren in mijn vakgebied zo schaars zijn dat ze je altijd wel aannemen als je niet als een complete debiel overkomt. Nou heb ik een leuke functie gezien, en een brief in elkaar gedraaid + cv enzo, en die gaan mijn vriendinnen-die-op-dat-gebied-meer-ervaren-zijn nog lezen en me tips geven, dus dat komt wel goed, MAAR:

je hoort vaak dat het een goed plan is om het bedrijf effe te bellen voor nadere info, dan hebben ze je alvast gehoord en kennen je naam. Nou ben ik niet zo denderend aan de telefoon, en ik heb eigenlijk ook geen vragen Maar niet doen neem ik aan?
Ik kom live doorgaans WEL vrij goed over, en het betreft een winkel, dus ik zou natuurlijk kunnen binnenstappen en mijn vragen live stellen.....maar is dat 'done'? En daarbij: dan moet ik dus eerst vragen verzinnen Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als ze je al een keer gezien hebben, maar natuurlijk NIET als ze je al een keer gezien hebben toen jij daar voor de vorm een paar volledig overbodige vragen kwam stellen.

Wat doen? Alleen brief + cv mailen? Toch eerst bellen? Wel langsgaan? Wie helpt?
pi_34639211
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:58 schreef thaleia het volgende:
Ik kom live doorgaans WEL vrij goed over, en het betreft een winkel, dus ik zou natuurlijk kunnen binnenstappen en mijn vragen live stellen.....maar is dat 'done'? En daarbij: dan moet ik dus eerst vragen verzinnen Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als ze je al een keer gezien hebben, maar natuurlijk NIET als ze je al een keer gezien hebben toen jij daar voor de vorm een paar volledig overbodige vragen kwam stellen.
Ja, er naar toe gaan, lijkt me een goed idee. Je kunt ook je brief en CV even afgeven, dan doe je alsof je daarvoor komt en terloops maak je even een praatje. Geef bijvoorbeeld een compliment over iets wat opvallend is aan de winkel, zoals de inrichting etc. Ik neem aan dat je het niet voor niets een leuke baan vind dus zeg gewoon iets positiefs: bijvoorbeeld dat je zo aangenaam verrast was door de vacature, en dat je hoopt een goede kans te maken. Dan lach je wat (gooi je charmes in de strijd) en je maakt je weer uit de voeten.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_34640389
Als ze een homepage hebben kun je daar net zo goed je info vandaan halen, dan hoef je er ook niet eerst langs en hoef je ook niet te bellen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:03:49 #301
78349 Sportscub
You only live once!
pi_34640635
Zeg Bijsmaak; je had dus een kans en hebt die afgewezen?
Slim zeg!
Zoveel kansen krijg je niet.
Is this the world we created?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')