abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2005 @ 13:19:48 #101
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30286124
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:08 schreef dvdfreak het volgende:
Vandaag kreeg ik werk aangeboden wat ik moet accepteren . .Leuk produktiewerk .Morgen 5.30 opstaan Meer mensen die zoiets doen?
Ben zelf ook redelijk aan het slalommen op dit moment, hiervoor ook productiewerk gedaan en magazijn etc. K#twerk maar je hebt in ieder geval wat, nu werk ik even logistics coordinator. Fantastisch baantje maar helaas het is maar voor 2 weken.

Zit nu telkens met het probleem dat administratief werk maar voor korte duur is, die productiebaantjes allemaal voor langere tijd. Moeilijk kiezen elke keer.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30287425
Nou dat was weer een fijn sollicitatiegesprek. Zij wilden iemand met leidinggevende capaciteiten, ik dacht dat het om ondersteunende werkzaamheden ging. Tot zover weer het detacheringsbureau voor de correcte communicatie.

[ Bericht 13% gewijzigd door cora4034 op 05-09-2005 14:20:17 ]
Dat is eens wat anders...
pi_30294429
Bah werk zoeken valt niet mee nee.......zeker niet als je:
-Geen diploma's hebt (ja ik heb HAVO en een MBO diploma wat ik niet door opleiding gehaald heb maar door omzetting van 3 jaar HBO opleiding -niet afgemaakte 4 jarige HBO opleiding dus),
-Weinig werkervaring (ik heb sinds mn 16e een imposante lijst opgebouwd van bijbaantjes, maar allemaal duurden deze baantjes niet langer dan een paar keer of paar maanden en waren qua niveau niet veel hoger dan schoonmaak-, produktie-, callcentre- en licht horecawerk),
-Geen rijbewijs hebt.
-Geen/ weinig talenkennis hebt op Nederlands en Engels na.
-Geen verstand hebt van computers.
-Niet commercieel ingesteld bent
-Al wat ouder bent (23)
-En als je dan ook nog es parttime een baantje zoekt (ik moet binnenkort in behandeling voor bepaalde gezondheidsklachten en dat is 1 a 2 dagen per week) is het helemaal 3 keer niks. Dr is gewoon niks parttimes.

Ik zou graag werk willen doen als receptioniste of bij een klantenservice of iets in die zin (sja hoger kom ik toch niet zonder diploma's) maar dat is er maar weinig en als het er al is krijg ik continu te horen dat ik daar toch niet voor in aanmerking kom omdat ik te weinig ervaring heb (heb wel ooit als receptioniste gewerkt maar dat was maar voor 3 maanden en ze zoeken echt mensen die voor langere tijd bij een goed bedrijf dat werk gedaan hebben).
Sja bedrijven kunnen gewoon veel vragen tegenwoordig, toch aanbod genoeg. Dus vragen ze superervaren mensen.

T enige wat er in overvloed is (ook parttime) is callcentrewerk, maar dat heb ik al vaak zat gedaan om nu toch wel te weten dat me dat absoluut niet ligt. Beetje praten aan de telefoon vind ik niet erg maar ik ben geen commercieel talent wat met goede argumenten en blijven aandringen mensen weet te overtuigen van het aanschaffen van die lening/ hypotheek/loterij loten.
Bovendien druist het in tegen mn principes maargoed principes moet je maar opzij zetten wil je aan geld komen voor eten.

Zucht....uitzendbureaus schrijven je tegenwoordig niet eens meer in heb ik vandaag gemerkt. Vroeger kon ik me gewoon overal inschrijven voor t geval dat ze toch nog iets binnenkregen of voor dagjeswerk maar blijkbaar zien uitzendbureaus het ook somber in dat er nog wat binnenkomt of zitten hun banken al tot de nok vol met werkzoekenden. Zelfs voor dagjeswerk mag ik me niet inschrijven :-/

Naar t CWI geweest schoot ook al niet op. Pas volgende week kan ik terugkomen voor een gesprekje.
Moest vandaag melden aan balie, krijg je formuliertje mee wat je in moet vullen en een nummertje, ff wachten, dan mag je naar een andere balie gaan. Daar doe je je verhaal en binnen 1 minuut word je dan verteld dat je even mag wachten en dat iemand anders je verder helpt.
Heb ik daar gewoon een fucking 1,5 uur moeten wachten (en dat met mooi weer whehe) voordat er eindelijk es iemand kwam en na 2 minuten stond ik alweer buiten met niks meer dan waarmee ik binnen was gekomen.
Volgende week een afspraak om es even te kijken wat ik zoek en wat ik kan.

Dat er werk is als je maar wilt (wat ik zelf ook vaak dacht) is dus zeker niet waar. Dagjeswerk mag ik me dus geeneens voor inschrijven op sommige uitzendbureaus.
En ik kan gewoon simpelweg vanwege die behandeling niet meer dan 32 uur per week werken.
Ik ben bereid de meest fucking baantjes aan te nemen zolang ik maar verzekerd ben van zeker 3 dagen in de week werk maar zelfs dan is er dus niks voor me.

[ Bericht 4% gewijzigd door tulpje6 op 05-09-2005 18:29:32 ]
pi_30295248
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef Ratt het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die eerst eventjes bellen voordat ze een sollicitatiebrief gaan schrijven?
Zo van "Hoi, ik ben die en die, ik kan dit en dit, dat gestudeerd, dit werk gedaan, ben zo oud, hebben jullie misschien werk voor mij?" Werkt volgends mij een heel stuk sneller
Na vandaag 10 uitzendbureaus te hebben afgelopen en overal binnen een paar minuten (nouja soms moest ik wel bijna een halfuur wachten omdat er iemand voor me was of ze aan de telefoon zaten o.i.d) weer buiten te staan ('hebben jullie ook werk voor 24-32 uur in de week? 'nee we hebben helemaal niks parttimes, alleen callcentrewerk' en daar stond ik weer buiten) dacht ik dus ook 'ja doei, dikke pik, ik bel ze gewoon op met de vraag of ze uberhaupt parttime werk hebben en als ze iets hebben dan ga ik er vandaag of morgen wel langs. Scheelt me weer de moeite 35 uitzendbureaus langs te fietsen en lang te wachten voor ik aan de beurt ben -om vervolgens toch meestal binnen een minuut dus weer buiten te staan-.

Nou prima gewerkt dus. Bij 1 uitzendbureau hadden ze miss wel wat, maar ze kon er niet veel over kwijt want degene die erover ging was er vandaag niet. Afspraak gemaakt voor morgen 16u en mn CV alvast doorgemeeld meteen na telefoongesprek :-).
pi_30321579
tulpje, kun je anders niet een opleiding gaan doen? Dat zorgt er misschien voor dat je eerder werk krijgt.
pi_30326425
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:10 schreef Koningin het volgende:
tulpje, kun je anders niet een opleiding gaan doen? Dat zorgt er misschien voor dat je eerder werk krijgt.
Nope....ten eerste zit ik al met een studieschuld van 6000 of meer euro vanwege het niet afgemaakt hebben van mn studie (4 jaar gestudeerd, gewoon basisbeurs gehad+OV maar geen diploma dus moet ik t terugbetalen vanaf 2007).

-Ten tweede ben ik al 23. Ik heb leeftijd technisch gezien nog maar 4 jaar recht op stufi geloof ik (is maar tot je 27e dacht ik?).
En verder heb ik al mn stufi al verspeeld dus enige waar ik nog recht op heb tot die tijd is 3 jaar lening (en ik wil echt niet nog meer schuld dan ik nu heb, ik baal al zo enorm dat ik nu schuld heb).
Collegegeld is rond de 2000 euro per jaar voor de meeste studies en kan ik dus ook niet zomaar ophoesten.

-Ten 3e zit ik met mn gezondheid: oogproblemen en ook concentratieproblemen (mede dus daardoor). Lezen en alles gaat moeilijk.

-Ten 4e zou ik niet weten WAT ik dan wil gaan studeren en lijkt nog es 4 jaar in de schoolbanken moeten zitten (tussen de jonkies) me ook niks. En voor hetzelfde geldt is het weer niks of gaan mn ogen verder achteruit waardoor ik weer genoodzaakt ben tot stoppen en weer met een vette schuld zit en alles voor niks is geweest.

Ik zit wel te denken om een cursus te doen maarja dan moet ik eerst geld hebben. Hoop binnenkort in ieder geval een cursusje omgaan met Excell te gaan doen en wou eigenlijk ergens een cursus Duits volgen (handig als ik iets telefonisch/ administratiefs wil doen, en zit hier ook vlakbij de grens) maar dat wordt helaas nergens aangeboden hier in Nijmegen geloof ik. (miss ROC volwasseneducatie? maarja hoe duur pakt dat dan uit...)

pi_30344054
Duits kun je ook thuis doen via de LOI of NTI.
Trouwens, je leeftijd speelt geen rol met studie. Ik ben op mijn 26e ook nog wat aan het leren!
pi_30380874
Je kan toch ook gewoon callcenter werk gaan doen. Niet bij alle callcenters moet je mensen opbellen tijdens het eten (verkopen).
pi_30380999
Ziekenfondsen, verzekeringsmaatschappijen, belastingdienst ect hebben ook wel eens call centrum baantjes waar mensen jou bellen met vragen.
Zeker met al die nieuwe regelingen komen daar binnenkort vast wel wat tijdelijke vacatures los als informatiemedewerker.
pi_30381403
Ik ben aangenomen na gisteren op sollicitatiegesprek en zojuist op vervolggesprek geweest te zijn! Jammer genoeg is het een contract van maar drie maanden, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht, en ik doe met dit weer een stoot ervaring op.
pi_30381766
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:17 schreef UncleFunk het volgende:
Ik ben aangenomen na gisteren op sollicitatiegesprek en zojuist op vervolggesprek geweest te zijn! Jammer genoeg is het een contract van maar drie maanden, maar het geeft in ieder geval weer wat lucht, en ik doe met dit weer een stoot ervaring op.
Gefeliciteerd!! Nou, je bent weer 3 maanden van de straat....
Wat is het voor werk?
pi_30381962
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! Nou, je bent weer 3 maanden van de straat....
Wat is het voor werk?
Dank je Ik ga aan de slag bij een inburgeringsproject
pi_30382007
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:37 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Dank je Ik ga aan de slag bij een inburgeringsproject
Gefeliciteerd en het klinkt ook nog leuk!
pi_30382223
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:38 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en het klinkt ook nog leuk!
Dank je Maandag mag ik beginnen, en ik ben er zelf ook erg enthousiast over.
pi_30385440
Ik volg het topic al een tijdje, maar moet zelf nog een jaar tot afstuderen. Kreeg alleen net een telefoontje van mijn stage adres en heb een aanbod gekregen. Dus er is hoop, ik kan direct na afstuderen aan de slag....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_30385611
Ik heb besloten er een jaartje tussen uit te gaan (tussen het wisselen van opleiding) en te gaan werken. NU heb ik alleen een VWO-diploma dus leuke baantjes zullen er wel niet zijn voor mij. Iemand nog tips waar ik moet kijken (wel veel werkervaring in de evenementenbranhe)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_30386031
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:56 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik heb besloten er een jaartje tussen uit te gaan (tussen het wisselen van opleiding) en te gaan werken. NU heb ik alleen een VWO-diploma dus leuke baantjes zullen er wel niet zijn voor mij. Iemand nog tips waar ik moet kijken (wel veel werkervaring in de evenementenbranhe)
Als je er toch tussen uit gaat, dan zou ik proberen in het buitenland wat te gaan werken. Veel leuker toch?
pi_30386309
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:15 schreef Koningin het volgende:

[..]

Als je er toch tussen uit gaat, dan zou ik proberen in het buitenland wat te gaan werken. Veel leuker toch?
Ja, lijkt me ook wel zo relaxed. Kijk anders of je een deel van het jaar vrijwilligerswerk ofzo kunt doen, is echt geweldig om te doen...

Gijs
pi_31406530
*geeft een schop tegen dit topic!

Hoe gaat het met de werkelozen onder ons??
Ik ben nog steeds bij dezelfde baas, maar blijf om me heen kijken. Er is alleen weinig aantrekkelijks in de aanbieding.
pi_31406604
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:28 schreef Koningin het volgende:
*geeft een schop tegen dit topic!

Hoe gaat het met de werkelozen onder ons??
Ik ben nog steeds bij dezelfde baas, maar blijf om me heen kijken. Er is alleen weinig aantrekkelijks in de aanbieding.
Ik heb mijn contract net getekend! En ik moet nog afstuderen, dus er is in ieder geval één potentieel werkloze minder, helpt dat?
pi_31406646
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract net getekend! En ik moet nog afstuderen, dus er is in ieder geval één potentieel werkloze minder, helpt dat?
Helpt zeker!
Gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:32:35 #122
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31409789
Ik ben maar voor mezelf begonnen.
pi_31410926
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
Bankieren in Londen, zin in!!!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:18:10 #124
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31416514
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:36 schreef tulpje6 het volgende:
Je (als ik jou was zou ik het doen) zou ook cursussen kunnen gaan volgen.
Bij de LOI kun je zelfs complete opleidingen (van MBO tot universiteit) volgen.

Voordeel is dat het een stuk goedkoper is. Als je een studie volgt om je positie op de arbeidsmarkt te verbeteren kun je geld terug krijgen van de belasting (drempel 500 euro).
Are you nuts??
pi_31420017
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
koningin hoe gaat het met jouw efforts?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')