abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29685140
Het vervolg op Waarom is er geen werk (Deel5)

De intentie van dit topic is iets veranderd, aangezien er wel werk is. Maar het is lastig om te beginnen als schoolverlater zijnde, omdat er doorgaans naar ervaring gevraagd wordt. We praten hier over de ervaringen in de zoektocht naar werk, uiteraard ook als niet-schoolverlater.
pi_29685152
Inderdaad ja

betere titel trouwens!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29685178
uncle frank, en vertaal/correctie werk om tijdelijk iets te doen, is dat niet voorhanden. Of na de vakantie wat bijles geven aan de zwakke leerlingen. Wellicht een carriere als beleidsmaker in het onderwijs??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29685294
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:45 schreef komrad het volgende:
uncle frank, en vertaal/correctie werk om tijdelijk iets te doen, is dat niet voorhanden. Of na de vakantie wat bijles geven aan de zwakke leerlingen. Wellicht een carriere als beleidsmaker in het onderwijs??
Dankjewel voor je tips Ik struin iedere dag de grootste vacaturebanken af in de sectoren waarvoor ik geschikt ben, maar ben nog geen vertaal-/correctiewerk tegengekomen. Wel heb ik een vacature aangetroffen op een privéschool en daar heb ik direct op gesolliciteerd. Bij het Ministerie van Onderwijs zijn op dit moment geen vacatures, maar dat (en andere Ministeries) houd ik ook in de gaten
pi_29685302
Zijn er hier eigenlijk mensen die eerst eventjes bellen voordat ze een sollicitatiebrief gaan schrijven?
Zo van "Hoi, ik ben die en die, ik kan dit en dit, dat gestudeerd, dit werk gedaan, ben zo oud, hebben jullie misschien werk voor mij?" Werkt volgends mij een heel stuk sneller
pi_29685325
ik filosofeer ook maar wat, in welke richting zoek je iets?
pi_29685359
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef Ratt het volgende:
Zijn er hier eigenlijk mensen die eerst eventjes bellen voordat ze een sollicitatiebrief gaan schrijven?
Zo van "Hoi, ik ben die en die, ik kan dit en dit, dat gestudeerd, dit werk gedaan, ben zo oud, hebben jullie misschien werk voor mij?" Werkt volgends mij een heel stuk sneller
Dat heb ik inderdaad niet gedaan, heb tot nu toe alleen op echte vacatures geschreven. Open sollicitaties ga ik nog doen, maar die zijn op dit moment niet zo gewenst heb ik begrepen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:51:21 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29685363
quote:
Ik ben diegene binnen mijn bedrijf die vaak sollicitaties behandel, en ik vind het rete irritant. Ik heb liever een goede brief of mail.
pi_29685382
maar een belletje ben je toch zo mee klaar? Alleen van die ouwe 50+érs afwimpelen lijkt me een stuk lastiger jah
pi_29685395
shaolin, ik vind dat kort door de bocht. Als je echt inhoudelijke vragen hebt kan je best bellen. Alleen maar bellen om je naam te droppen is idd not done
pi_29685432
quote:
Nee nooit gedaan, lijkt me als p&o er ook best vervelend als je 250 van dit soort telefoontjes krijgt.
Heeft wellicht alleen nut als je via via al weet dat er een vacature zit aan te komen in dat bedrijf.
Dat is eens wat anders...
pi_29685446
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:52 schreef komrad het volgende:
shaolin, ik vind dat kort door de bocht. Als je echt inhoudelijke vragen hebt kan je best bellen. Alleen maar bellen om je naam te droppen is idd not done
ik bedoel gewoon eventjes vantevoren bellen om te weten te komen of jij uberhaupt wel in het profiel past van wat ze zoeken, scheelt jou een brief schrijven en hun een brief terug schrijven
pi_29685458
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:49 schreef komrad het volgende:
ik filosofeer ook maar wat, in welke richting zoek je iets?
Bedankt In principe ben ik bereid aan te pakken wat ik kan. Ik solliciteer op van alles en nog wat, als intercedent bij een uitzendbureau tot autoverkoper, van schadecorrespondent tot docent communicatie. Qua opleidingsniveau zoek ik op MBO/HBO. Sectoren waarin ik niets weet te beginnen zijn de techniek en de IT.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:58:01 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29685519
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:54 schreef Ratt het volgende:

[..]

ik bedoel gewoon eventjes vantevoren bellen om te weten te komen of jij uberhaupt wel in het profiel past van wat ze zoeken, scheelt jou een brief schrijven en hun een brief terug schrijven
Iemand die voorbaat dus niet gemotiveerd genoeg is om een brief te tikken moet ik dus gewoon niet.
pi_29685555
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:55 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Bedankt In principe ben ik bereid aan te pakken wat ik kan. Ik solliciteer op van alles en nog wat, als intercedent bij een uitzendbureau tot autoverkoper, van schadecorrespondent tot docent communicatie. Qua opleidingsniveau zoek ik op MBO/HBO. Sectoren waarin ik niets weet te beginnen zijn de techniek en de IT.
Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde probleem. In de branche waarin ik werkzaam ben, is het op dit moment een reorganisatieslag met al zijn nadelen. Ook ik wil graag in een andere branche gaan werken. Maar dat is best wel lastig. Als ik solliciteer op mijn eigen vakgebied, mag ik nog wel op gesprek komen, als het daarbuiten is
pi_29685693
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:59 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel een beetje hetzelfde probleem. In de branche waarin ik werkzaam ben, is het op dit moment een reorganisatieslag met al zijn nadelen. Ook ik wil graag in een andere branche gaan werken. Maar dat is best wel lastig. Als ik solliciteer op mijn eigen vakgebied, mag ik nog wel op gesprek komen, als het daarbuiten is
In wat voor branche werk je dan nu, en in welke zou je graag gaan werken?
pi_29685730
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:58 schreef ShaoliN het volgende:

[..]
Iemand die voorbaat dus niet gemotiveerd genoeg is om een brief te tikken moet ik dus gewoon niet.
Zo kan je het ook zien
Ik vind brieven schrijven gewoon verschrikkelijk irritant en het duurt meestal nogal lang voordat je een reactie terug krijgt terwijl een simpele "Nope, helaas dat zoeken we niet" over de telefoon zo gezegd is.

Maar dat ligt natuurlijk ook aan de functie
pi_29685771
Overigens was ik van mening van: ik kom wel aan werk, mensen die zeuren dat ze niet aan werk kunnen komen, doen gewoon niet hun best. Ik begin daar nu inmiddels van terug te komen, omdat ik ervaar dat het toch niet zo gemakkelijk is als dat ik gedacht had (terwijl gebrek aan motivatie geen obstakel is). Ik ben er overigens nog steeds van overtuigd dat ik aan werk kom hoor, alleen niet zo snel als ik verwacht had.
pi_29685800
heb je uitzendbureau's/detacheringsorganisaties/Werving&selectiebureaus al geprobeerd?
pi_29685813
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:04 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

In wat voor branche werk je dan nu, en in welke zou je graag gaan werken?
Nu, vastgoedsector.
Zou willen iets in de schuldhulpverlening- zorg- opvang ect. Kortom wat socialer-praktischer bezig zijn.
Ik ga proberen om in aanmerking te komen voor opleidingsplaats psychiatrisch verpleegkundige.
Betaald wel waardeloos de eerste paar jaar, maar ik vind plezier in mijn werk op dit moment voornamer.
pi_29685844
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:08 schreef Ratt het volgende:
heb je uitzendbureau's/detacheringsorganisaties/Werving&selectiebureaus al geprobeerd?
Nee, maar ik ga me deze week nog inschrijven.
pi_29685852
gaat het zo slecht in de vastgoedsector dan??
pi_29685977
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:10 schreef komrad het volgende:
gaat het zo slecht in de vastgoedsector dan??
Veel veranderingen weinig verbeteringen.
Oftewel veel managers en directeuren erbij, veel blabla
En ondertussen wordt de dienstverlening alsmaar slechter.
Want gewone werknemers worden weggeorganiseerd.
Kortom ik wil iets praktischer bezig zijn met zo min mogelijk blabla cultuur.
pi_29685991
tvp
pi_29686008
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Nu, vastgoedsector.
Zou willen iets in de schuldhulpverlening- zorg- opvang ect. Kortom wat socialer-praktischer bezig zijn.
Ik ga proberen om in aanmerking te komen voor opleidingsplaats psychiatrisch verpleegkundige.
Betaald wel waardeloos de eerste paar jaar, maar ik vind plezier in mijn werk op dit moment voornamer.
mensen die het werk zelf belangrijker vinden dan salaris zijn tof (en goed voor de baas )
pi_29686010
Weer een vacature gevonden, hoge eisen, maar ik kan aan allemaal voldoen. Alleen de twee pre's heb ik niet, maar ik ga toch gewoon schrijven
pi_29686051
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:17 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Veel veranderingen weinig verbeteringen.
Oftewel veel managers en directeuren erbij, veel blabla
En ondertussen wordt de dienstverlening alsmaar slechter.
Want gewone werknemers worden weggeorganiseerd.
Kortom ik wil iets praktischer bezig zijn met zo min mogelijk blabla cultuur.
ik denk dat vooral de kantorenmarkt beroerd is en dat het voor de rest nog wel gaat, maar je wil sowieso iets anders dus maakt het ook niet uit
pi_29686098
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:18 schreef Ratt het volgende:

[..]

mensen die het werk zelf belangrijker vinden dan salaris zijn tof (en goed voor de baas )
Ach ik woon goedkoop, kan best wel een paar jaartjes met wat minder, als ik daarvoor in de plaats mijn werkplezier weer terugvind. En als je je opleiding af hebt, verdien je niet al te beroerd.
pi_29689185
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!
Eindelijk!!!!

* DinoPK heeft weer werk
Ook al is het tijdelijk, ik kan in ieder geval het gat in mijn cv onderbreken. In ieder geval tot eind september aan het werk, maar waarschijnlijk tot april. In de tussentijd lekker rustig verder solliciteren en hopelijk een beetje uit dit financiele gat proberen te komen waar ik na dik 2.5 jaar ww in ben gekomen. Iig eens geen stress, heerlijk

(volgens mij trekt de ict markt weer aan, ik ben 2 dagen thuis na 2 weken logeren bij familie (vakantie zat er niet in) en ik heb al 4 gesprekken die ik nu weer af kan gaan zeggen )
pi_29689405
wat ga je doen dinoPK feli natuurlijk

BTW zijn die andere 4 gesprekken niet voor een vaste baan??
pi_29690254
Wat ik precies ga doen, geen idee , die mail moet nog binnenkomen. Iig is het een uitrolproject van nieuwe systemen bij de Nuon, installeren testen configureren, vrij simpel lijkt mij of er moeten erg veel specifieke applicaties draaien. In Harderwijk, 75 minuten reizen denk ik, maar goed, tis werk.

Die andere 4 was 1 voor een vaste baan, en 3 via uitzend en detacheringsbureau's waar ik sowieso weinig waarde aan hecht (das over het algemeen puur uitbreiding van het klantenbestand, leuk als je onnodige reiskosten kwijt bent van de 650 euro die je maar hebt).
pi_29690284
ga je die ene voor de vaste baan nog wel proberen?
pi_29691497
Ja tuurlijk, liever een jaarcontract dan een paar maandjes onzekerheid. Ik heb een gezinnetje om voor te zorgen (geen goed iets als je werk zoekt tegenwoordig) dus zekerheid heeft altijd de voorkeur. Alleen even de afspraak verzetten naar een ander tijdstip.

Misschien interessant om te weten:
ik ben sinds eind 2002 aan het zoeken.
1 x een baan gevonden, bedrijf was binnen een maand failliet (ja daar was ik erg vrolijk van...)
meer dan 720 (met betrekking tot) sollicitatie mailtjes staan er in mijn mailbox (dit zijn dus alleen de emails, niet de brieven en telefoontjes)
reacties... misschien een stuk of 80, waarvan ongeveer 40 een gesprek.

Dit om even aan te geven dat de bedrijven tegenwoordig niet meer zo netjes reageren, voor de mensen hier die na 2 brieven al zeuren dat ze geen reactie krijgen.
pi_29693685
ligt denk ik ook wel aan het soort bedrijven. Bovendien moet je bovendien wel enige moeitje steken in een naar het bedrif geschreven brief. Ik wil natuurlijk niet zeggen dat je dat niet gedaan hebt.

maar je hebt iig iets en de economie schijnt ook weer wat beter te gaan
pi_29693755
Zojuist weer een sollicitatiebrief de deur uitgedaan, en helaas weer een afwijzing binnen.
pi_29694028
ach dit een evenwicht uncle funk, wat voor functie heb je op gesolliciteerd??
pi_29694084
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:16 schreef komrad het volgende:
ach dit een evenwicht uncle funk, wat voor functie heb je op gesolliciteerd??
Ik heb gesolliciteerd bij een gemeente, die een baan heeft in combinatie met een hbo-opleiding. Die wordt dus ook betaald door hen.
pi_29694201
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:18 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik heb gesolliciteerd bij een gemeente, die een baan heeft in combinatie met een hbo-opleiding. Die wordt dus ook betaald door hen.
dat klinkt goed, wat voor een HBO opleiding ga je er dan bij doen
pi_29694450
Hmm kleine domper op de feestvreugde: ik ben nog niet definitief aangenomen schijnt het... De contactpersoon van de eindklant belde mij, en gelijk in het begin van het gesprek kreeg ik te horen dat er eerst nog even een korte kennismaking was, en als die goed was dan kan ik gelijk beginnen. En ze zei gelijk dat het maar om 6 weken ging en dat het gesprek dus wel goed zou gaan.

2 kleine dompertjes dus, niet 100% aangenomen op dit moment, en het klinkt wel erg definitief als 6 weken en niet tot eind april zoals mij was verteld. Gelijk maar even de detacheerder gebeld hoe dit nou zat, en die was ook oprecht verbaasd dat het nog niet definitief was.

Jammer, maar hoop houden op donderdag.
pi_29694552
ahc ja het is iig voor 6 weken, dan kan je iig indruk op ze maken
pi_29714537
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:53 schreef DinoPK het volgende:
Ja tuurlijk, liever een jaarcontract dan een paar maandjes onzekerheid. Ik heb een gezinnetje om voor te zorgen (geen goed iets als je werk zoekt tegenwoordig) dus zekerheid heeft altijd de voorkeur. Alleen even de afspraak verzetten naar een ander tijdstip.

Misschien interessant om te weten:
ik ben sinds eind 2002 aan het zoeken.
1 x een baan gevonden, bedrijf was binnen een maand failliet (ja daar was ik erg vrolijk van...)
meer dan 720 (met betrekking tot) sollicitatie mailtjes staan er in mijn mailbox (dit zijn dus alleen de emails, niet de brieven en telefoontjes)
reacties... misschien een stuk of 80, waarvan ongeveer 40 een gesprek.

Dit om even aan te geven dat de bedrijven tegenwoordig niet meer zo netjes reageren, voor de mensen hier die na 2 brieven al zeuren dat ze geen reactie krijgen.
Is het niet zo dat je verplicht aan het werk moet na een half jaar werkloosheid? Dat was bij wel het geval namelijk (maar gelukkig vond ik wat net voordat alles in gang werd gezet).
pi_29715064
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:42 schreef PDOA het volgende:

Is het niet zo dat je verplicht aan het werk moet na een half jaar werkloosheid? Dat was bij wel het geval namelijk (maar gelukkig vond ik wat net voordat alles in gang werd gezet).
In mijn geval niet, maar misschien hangt dat af van de lengte van je recht op WW? Ik ben zelf na een maand of 8 solliciteren eens gaan informeren bij het CWI over 'hoe nu verder' (had maar een jaar recht op WW), en loop inmiddels via de gemeente bij een reintegratietraject. Als het aan de instanties had gelegen zat ik nu nog gewoon thuis en was er niks in gang gezet.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_29720124
iemand wel eens gesolliciteerd bij het CWI zelf?
pi_29720951
nee en ik moet er ook niet aan denken
pi_29730123
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:58 schreef Ratt het volgende:
Liever niet

Betere titel
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_29732467
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 14:58 schreef Ratt het volgende:
Ik heb gesolliciteerd als bijstandsconsulent ( afgelopen dinsdag had ik een gesprek )
Mag door naar ronde 2.
pi_29734748
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:42 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Ik heb gesolliciteerd als bijstandsconsulent ( afgelopen dinsdag had ik een gesprek )
Mag door naar ronde 2.
Gefeliciteerd
pi_29749441
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:30 schreef DinoPK het volgende:
Hmm kleine domper op de feestvreugde: ik ben nog niet definitief aangenomen schijnt het...

Jammer, maar hoop houden op donderdag.
En ik ben nu dus al een half dagje aan het werk
Helaas maar voor 6 weken, maar tis beter dan niets.
pi_29750980
dus je mocht iig komen
pi_29751013
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:42 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Mag door naar ronde 2.
gefeliciteerd cora
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')