abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 21:45:29 #201
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32326872
hmm hoe maak ik nu in gods naam een goeie solicitatie brief?

Motivatie: ermm jah.. kreeg deze vacature toegeworpen van het CWI.. dus eigenlijk geen?¿

lijkt mij niet echt gepast help plz =]
pi_32327253
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/sollicitatiebrief/

Maar als het om de baan in Amsterdam gaat, denk ik dat je supergemotiveerd over moet komen/moet zijn, want ik kan me niet voorstellen dat een werkgever daar aan begint. Mijn ervaring is dat men al begint te piepen boven de 50 km reisafstand.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 16 november 2005 @ 22:18:09 #203
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_32327959
dat is eigenlijk precies het probleem.. waarnaar moet ik gemotiveerd zijn?
ik heb "nog" geen idee wat die baan uberhaubt inhoud.. (besturen van een 50 tons heftruck) erm jah en de rest? ik bedoel.. ik heb nog nooit met zo'n machine gewerkt (Containers lossen/laden van schepen)

Lijkt me wel leuk opzich.. maar ja.. als ze nou zochten om een shovel machinist.. jah.. daar heb ik ervaring mee. en dat vind ik leuk
---
ken ook niemand die dat soort werk doet.. misschien moet ik eens naar de rail terminal in leeuwarden gaan en een kijkje nemen.. mits mogelijk
pi_32383744
Devilnl, mijn lief moet 2 tot 3 keer per keer naar Leeuwarden, vanuit regio Haaglanden. Hij staat dan om 5.15 op en zit om 5.45 in de auto en om 7.45 voor zijn computer. Hij scheert zich de avond van te voren en heeft dan ook brood klaargemaakt en een fles water. Hij ontbijt in de auto. Hij springt alleen onder de douche en geeft de katten te eten. Hij zou in principe dan om 16.15 wegkunnen maar zijn collega's presteren het vaak om rond die tijd met een probleem aan te komen waardoor hij dus later vertrekt en weer later thuis komt en in de file bij Schiphol komt. Hij heeft wel eens fulltime weken in Leeuwarden doorgebracht.

Ik denk dat als je zo vroeg moet beginnen het met de files wel meevalt.

Veel succes met het schrijven van je brief!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_32473539
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het is een starters functie op HR gebied, HR Administrator om precies te zijn.
En dus eindelijk een kans op echt iets in mijn vakgebied

*duimt*

afspraak is zojuist verzet naar 11.00 (een halfuurtje minder om zenuwachtig te zijn dus )
Djenneke, hoe is het gegaan?
pi_32473624
er worden dus nog wel sollicitatiegesprekken gehouden

heb vorige week drie afwijzingen gekregen, dus deze week maar weer lekker aan de slag met solliciteren en zo...
Ook leeg
pi_32474781
Ik ben aangenomen
Het is voor de eerste maanden via het uitzendbureau, maar de bedoeling is dat het voor vast wordt. De details moeten nog besproken worden, maar ik mag waarschijnlijk donderdag al beginnen
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_32475394
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:53 schreef djenneke het volgende:
Ik ben aangenomen
Het is voor de eerste maanden via het uitzendbureau, maar de bedoeling is dat het voor vast wordt. De details moeten nog besproken worden, maar ik mag waarschijnlijk donderdag al beginnen
Wow wat goed!
Gefeliciteerd!

Weer een werkeloze minder.
pi_32475905
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wow wat goed!
Gefeliciteerd!

Weer een werkeloze minder.
Dank je wel! Ik ben echt zo blij
pi_32475980
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:48 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dank je wel! Ik ben echt zo blij
kan ik me goed voorstellen... ook mijn gelukswensen trouwens!
Ook leeg
pi_32476090
Vikingsmeisje, wat voor werk zoek jij?
pi_32476159
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:57 schreef Koningin het volgende:
Vikingsmeisje, wat voor werk zoek jij?
iets richting administratie, liefst incasso

heb een opleiding administratie en een opleiding sociale dienstverlening behaald, ben ook al een tijd aan het werk geweest als medewerkster uitkeringsadministratie en medewerkster terugvordering en verhaal. helaas door een burnout is mijn kennis achterhaald en zitten ze niet op mij te wachten...
Ook leeg
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:15:19 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32476488
Ik ben toch wel benieuwd in welke sectoren de mensen het allemaal moeilijk hebben en in welke gebieden van Nederland dit is. Ik lees veel van dezelfde verhalen maar ik kan het daarbij niet echt koppelen aan sector/regio gerichte eigenschappen. Een ICTer zal in Eindhoven bijvoorbeeld makkelijker aan de slag kunnen dan in Leeuwarden.
pi_32476559
De "uithoeken" van het land zijn denk ik altijd lastiger. Ik woon zelf in midden-Limburg, dan ben je best gebonden.

De echte leuke banen zitten veel in de randstad, in Limburg zitten ze ook, maar niet zo veel.
pi_32478307
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:17 schreef Koningin het volgende:
De "uithoeken" van het land zijn denk ik altijd lastiger. Ik woon zelf in midden-Limburg, dan ben je best gebonden.

De echte leuke banen zitten veel in de randstad, in Limburg zitten ze ook, maar niet zo veel.
hier in het noorden zitten ook genoeg leuke banen, maar ze allemaal al bezet
Ook leeg
pi_32483601
Djenneke, gefeliciteerd, wat ga je precies doen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32487150
Hr Administrator

P&O werk dus, en dan heeeel breed (precies zoals ik dus altijd al wilde )
pi_32488297
Vandaag mijn eerste uitnodiging en afwijzing voor een nader sollicitatiegesprek ontvangen.

De instelling waarvan ik een uitnodiging heb ontvangen, heeft drie verschillende gesprekken en een schrijftest voor mij gepland. En het vindt allemaal op een enkele dag plaats.

Dat wordt een zware dag vrees ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijsmaak op 23-11-2005 15:49:43 ]
pi_32503305
Wanneer is dat Bijsmaak?? Dan kunnen we hier voor je duimen
pi_32514855
Ik kreeg vandaag deze via de interne mail:
quote:
Wij zijn opzoek naar studenten/scholieren die minimaal 8 uur per week beschikbaar zijn om administratieve werkzaamheden te verrichten. Te denken valt aan het invullen/corrigeren van databestanden. Een must is het goed om kunnen gaan met een computer.

Misschien ken je in je directe omgeving studenten/scholieren die graag in aanmerking willen komen voor deze vacature.

De werkzaamheden kunnen overdag, begin van de avond en op zaterdag uitgevoerd worden.

Wij hopen op 5 december met een pool van studenten te kunnen starten.

Voor meer informatie kan men terecht bij personeelszaken
't Is in Amersfoort, en ik krijg géén premie. .
pi_32544229
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:44 schreef Koningin het volgende:
Wanneer is dat Bijsmaak?? Dan kunnen we hier voor je duimen
7 december. Hopelijk gaat het goed.

Ik heb vandaag ook nog een telefoontje omtrent een orienterend gesprek bij een pensioenfonds gekregen. Dat is voor komende maandag.

Eigenlijk ga ik liever de baan van 7 december. Maar wat zou ik doen als die andere bedrijf mij al een baan aanbiedt??
pi_32558401
quote:
Op donderdag 24 november 2005 18:59 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

7 december. Hopelijk gaat het goed.

Ik heb vandaag ook nog een telefoontje omtrent een orienterend gesprek bij een pensioenfonds gekregen. Dat is voor komende maandag.

Eigenlijk ga ik liever de baan van 7 december. Maar wat zou ik doen als die andere bedrijf mij al een baan aanbiedt??
Zeggen dat je nog een sollicitatiegesprek gepland hebt en dat je dat ook graag wilt afwachten.
Als ze je echt goed vinden, dan wachten ze nog wel even. Is mij ook overkomen en ik heb het zo gespeeld. Zij weten ook dat als je actief solliciteert wellicht meer gesprekken gepland hebt.
pi_32570957
Ja, werk vinden is op dit moment zeker lastig, maar niets is onmogelijk. Momenteel heb ik gelukkig een baan, maar drie jaar geleden heb ik ook een paar maanden werkloos thuis gezeten.
Wat ik vooral merk is dat netwerken zeer belangrijk is, ga naar uitzend- en werving & selectie bureau's en laat je inschrijven. Daarna veelvuldig contact met hen opnemen en langskomen, zodat ze zien dat je echt wilt. Zij zullen dan ook harder voor jou gaan zoeken.
Richt je dus niet alleen op advertenties en open sollicitaties, omdat je door netwerken eigenlijk al een stap verder bent dan de brieven die je schrijft. De consultants kennen jou en kunnen je aanbevelen bij werkegevers.
Daarnaast moet je ook tijdelijk werk accepteren en dan rustig verder kijken naar de baan die past bij de opleiding of werkervaring die je hebt. Alleen oriënteren op vaste banen in jouw straatje verkleint je kansen op de arbeidsmarkt.
pi_32637343
*SPAM*

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 28-11-2005 09:57:08 ]
  maandag 28 november 2005 @ 07:47:30 #225
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32637652
spam
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32647946
Ik heb ook laatst wat afgesolliciteerd. 3 sollictiaties verstuurd, 3 uitnodigingen voor gesprek.

Die kan ik straks dus mooi vergelijken
pi_32726228
Wat zijn precies ATV en ADV-dagen??
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:19 schreef descon het volgende:
Ik heb ook laatst wat afgesolliciteerd. 3 sollictiaties verstuurd, 3 uitnodigingen voor gesprek.

Die kan ik straks dus mooi vergelijken
Ik maar twee van de drie.

Wat ik moeilijk vind, is de motivatie geven voor een bepaald bedrijf/instelling. Motivatie voor de functie daarentegen is wel gemakkelijk.

[ Bericht 92% gewijzigd door Bijsmaak op 01-12-2005 16:32:57 ]
pi_32739132
ach vaak kies je voor de baan, de rest mag je er bij verzinnen, tenminste zo zie ik dat
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 2 december 2005 @ 00:36:55 #229
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_32744328
Mijn TT, wat doe je???
weg
pi_32822493
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:27 schreef Bijsmaak het volgende:

Ik maar twee van de drie.
Welke bedrijven?

* Knakker studeert (hopelijk) over 3 maanden ook af in de Econometrie
pi_32832405
Op 1 september ben ik afgestudeerd in de economie met als afstudeerrichting High-Tech Marketing (Erasmus Universiteit). Het vinden van een passende startersfunctie is in dit vakgebied erg lastig. De meeste vacatures vragen toch enkele jaren ervaring en als er al weinig werk is hebben open sollicitaties ook geen nut. Traineeships zitten vaak vol en zoeken alleen mensen met enorm veel bestuurservaring etc. en dat heb ik dus niet.

Ik ga vanmiddag langs het uitzendbureau, misschien dat zij iets voor me kunnen betekenen.
pi_32832982
Gewoon een job zoeken die toch enige raakvlakken heeft met je afstudeerrichting. Kun je in een eventueel toekomstig gesprek en in de sollicitatiebrief hier toch naar verwijzen en aangeven wat het nut van deze baan is voor de toekomstige baan.
Ook al ligt het onder jouw afstudeerniveau het gaat toch om de werkervaring.
pi_32833025
quote:
Op zondag 4 december 2005 23:16 schreef Knakker het volgende:

[..]

Welke bedrijven?

* Knakker studeert (hopelijk) over 3 maanden ook af in de Econometrie
PGGM
DNB

Afwijzing van AEGON. Maar daar had ik eigenlijk al twijfels over, dus het kwam wel goed uit.

Volgens een report van SEO zou een econometrist gemiddeld 4 maanden nodig hebben om werk te vinden; ik ben benieuwd.
pi_32840793
Vier maanden nodig om werk te vinden? Dan vraag ik me af naar wat voor types ze gekeken hebben! Ik heb net een jaar lang de bedrijfscontacten van mn studievereniging Econometrie onderhouden, en geloof mij maar: bedrijven - helemaal in de Actuariële hoek - zitten te springen om mensen! Je moet alleen wat assertiviteit tonen, en dat wil bij een aantal econometristen wel eens ontbreken.

Succes met solliciteren trouwens... het lukt je vast wel!
pi_32841954
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:06 schreef Knakker het volgende:
Vier maanden nodig om werk te vinden? Dan vraag ik me af naar wat voor types ze gekeken hebben! Ik heb net een jaar lang de bedrijfscontacten van mn studievereniging Econometrie onderhouden, en geloof mij maar: bedrijven - helemaal in de Actuariële hoek - zitten te springen om mensen! Je moet alleen wat assertiviteit tonen, en dat wil bij een aantal econometristen wel eens ontbreken.

Succes met solliciteren trouwens... het lukt je vast wel!
Actuarissen zijn nu helemaal hot, maar over 2 a 3 jaar wat minder. Het komt omdat onlangs de wetgeving omtrent pensioenen etc. is veranderd en daarom momenteel veel werk moet worden verricht.
pi_32856738
quote:
Actuarissen zijn nu helemaal hot, maar over 2 a 3 jaar wat minder. Het komt omdat onlangs de wetgeving omtrent pensioenen etc. is veranderd en daarom momenteel veel werk moet worden verricht.
Dat maakt jou weinig uit, dan heb jij toch al werk ... altijd een betere positie dan werkzoekende.

Maar waarom PGGM en DNB? Ik doe dan wel geen actuariaat, maar heb wel een hoop actuariaatbedrijven van binnen gezien; het zou niet mijn eerste keus geweest zijn... E&Y, WW of Deloitte zouden mij meer aanspreken. Maar goed, ik ben sowieso meer consultancy-gericht (meer projectmatig werk misschien?), wellicht dat daar een verschil in zit.
pi_32858945
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:24 schreef Knakker het volgende:

[..]

Dat maakt jou weinig uit, dan heb jij toch al werk ... altijd een betere positie dan werkzoekende.

Maar waarom PGGM en DNB? Ik doe dan wel geen actuariaat, maar heb wel een hoop actuariaatbedrijven van binnen gezien; het zou niet mijn eerste keus geweest zijn... E&Y, WW of Deloitte zouden mij meer aanspreken. Maar goed, ik ben sowieso meer consultancy-gericht (meer projectmatig werk misschien?), wellicht dat daar een verschil in zit.
Ik solliciteer helemaal niet naar een baan als actuaris.

Maar bij een pensioenfonds zoals PGGM kun je als actuaris prima terecht.
pi_32859229
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:02 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik solliciteer helemaal niet naar een baan als actuaris.

Maar bij een pensioenfonds zoals PGGM kun je als actuaris prima terecht.
Forgive the mistake, maar als je PGGM, DNB en AEGON in één adem noemt ga ik ervanuit dat je voor actuaris solliciteert PGGM betaalt in ieder geval wel goed.
pi_32860719
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:16 schreef Knakker het volgende:

[..]

Forgive the mistake, maar als je PGGM, DNB en AEGON in één adem noemt ga ik ervanuit dat je voor actuaris solliciteert PGGM betaalt in ieder geval wel goed.
Ik vergeef je het.

In principe ben ik meer geinteresseerd in de baan bij DNB.
  dinsdag 6 december 2005 @ 13:27:44 #240
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_32860851
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:43 schreef UncleFunk het volgende:
Het vervolg op Waarom is er geen werk (Deel5)

De intentie van dit topic is iets veranderd, aangezien er wel werk is. Maar het is lastig om te beginnen als schoolverlater zijnde, omdat er doorgaans naar ervaring gevraagd wordt. We praten hier over de ervaringen in de zoektocht naar werk, uiteraard ook als niet-schoolverlater.
Ik denk dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn, als je maar wilt. Ik ben aan de bak gekomen door verschillende projecten te doen bij verschillende bedrijven via verschillende intermediaris. Maar das voor iedereen anders he. (Wel een hoop "verschillende" in 1 zin ).

Ik las de OP en dacht, hmm, toch toevallig dat mijn werkgever zo iemand zoekt en moeite heeft met vinden. Omdat ondergetekende ergens anders gaat werken heeft hij iemand anders nodig.

(ik weet niet wat ik mag schrijven, wil niet als "spammer" gezien worden)
Live life to the Ender :D
pi_32894818
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:22 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik vergeef je het.

In principe ben ik meer geinteresseerd in de baan bij DNB.
Update:

Ik had vandaag de interview bij DNB. Was ik een uur te laat. Schijnt niet 11 maar 10 uur te zijn.

Hoewel het gesprek nog wel plaatsvond, en naar mening wel goed ging, hebben ze me toch afgewezen.

Mensen, leer van mijn fouten...

Volgende week een tweede gespreksronde bij een ander bedrijf, deze keer wel om 11 uur. Ik ga voor de zekerheid een eerder trein nemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bijsmaak op 07-12-2005 17:07:26 ]
  donderdag 8 december 2005 @ 23:54:13 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32932943
Tip: http://www.volkskrant.nl/neutraal/1116395613342.html

lijkt me wel een leuke baan voor een tijdje.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32975211
Mijn tijdelijke contract wordt gelukkig met zes maanden verlengd.
pi_33041377
Ik heb 3 januari weer een gesprek.
pi_33043007
Ik heb morgen een tweede gesprek. Ik weet alleen niet wat ik moet verwachten. Geen idee wat ze allemaal gaan vragen wat niet in het eerste gesprek is besproken.
pi_33043186
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:22 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik heb morgen een tweede gesprek. Ik weet alleen niet wat ik moet verwachten. Geen idee wat ze allemaal gaan vragen wat niet in het eerste gesprek is besproken.
Vaak gaat een tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:39:11 #247
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33043387
Ik merk wel dat de ene organisatie de andere niet is. Ik heb 6-7 weken geleden bij twee bedrijven gesolliciteerd, bij de ene werk ik nu al dik een maand, en van de andere kreeg ik gisteren nog een brief, dat ik bij de laatste acht kandidaten zat. Toch leuk om te weten
pi_33043578
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Vaak gaat een tweede gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
Salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden?

Ik weet nog niet eens hoeveel salaris zou moeten eisen.......
pi_33044524
Zucht, ik had vanmorgen weer een afwijzing
Ook leeg
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:21:11 #250
46794 Berkery
Fat bastard
pi_33046269
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:48 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Salaris en secondaire arbeidsvoorwaarden?

Ik weet nog niet eens hoeveel salaris zou moeten eisen.......
Doe de salarischeck op www.loonwijzer.nl , dan weet je wat collegae bij andere bedrijven gemiddeld verdienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')