abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 10:32:03 #151
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32049888
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:30 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 10:55:04 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32050394
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
Berkery Nog proficiat en heel veel succes!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32057888
Webmaster, dat is een leuke baan!!
Veel succes. Wanneer mag je beginnen?
pi_32065805
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:
* djenneke ook weer in een diep dal zit...

erg herkenbaar SadKingBilly... (en dan ben ik nog net 27)
Het hangt er van af in welke sector je zit en wat je daar doet. Toen ik pakweg 21/2 jaar geleden werkloos werd na het failissement van mijn toenmalige werkgever had ik ook moeite om werk te vinden, maar recentelijk kon ik zonder problemen overstappen.

Het is wel zo dat ik sindsdien heel anders kijk naar de arbeidsmarkt. Bij een werkgever kijk ik ook naar wat ik er mee opschiet qua positie op de arbeidsmarkt. Het probleem wat jij schetst is iets waar je als werknemer tegenwoordig terdege rekening mee moet houden; hoe kan ik me blijven onderscheiden van de rest?

In sommige bedrijfstakken is men niet zo slim en ziet men ervaring en omgaan met klanten als iets verkeerds. Daarom probeer ik bepaalde sectoren te vermijden. Ik ben het wat dat aangaat erg eens met SadKingBilly; hoe kunnen bedrijven zo kortzichtig zijn? Ik heb echt wel in de gaten dat een bedrijf mensen in dienst heeft die onder de maat presteren. Klanten zijn niet gek, die merken het verschil tussen een broekie van 17 en iemand met ervaring.

In de IT kun je daar hedentendage juist niet meer mee aankomen, juist voor de betere functies wordt er nadrukkelijk naar echte kennis en ervaring gekeken.
  maandag 7 november 2005 @ 19:40:58 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32065884
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
pi_32073837
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Berkery het volgende:
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
Gefeliciteerd mede webmaster
pi_32092512
Net terug van het arbeidsvoorwaardengesprek; alles klonk heel mooi in de oren (10% loonsopslag klinkt nooit slecht, toch?), dus vanaf 1 januari heeft rupicola een spiksplinternieuwe baan
pi_32108124
Rupicola, gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
pi_32116896
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
pi_32117926
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:11 schreef rupicola het volgende:
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
Leuker kunnen we het niet maken..........
pi_32121059
wel duurder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 9 november 2005 @ 17:03:31 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32121166
er zijn weinig werkzoekenden meer over hier
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32126033
Ik moet nog werk zoeken. Ik ben van plan vrijdag twee sollicitatiebrieven op te sturen.

In de tussentijd part-time uitzendwerk zoeken.

Update:

Ik zit met een dilemma: iemand heeft me geadviseerd om eerst te bellen om je kans te vergroten dat je brief en CV eruit wordt gepikt. Maar zelf vind ik het een beetje onzinnig en de contactpersoon omtrent de vacature is niet de recruiter waarnaar ik de brief moet sturen.

Dus wat zou ik doen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bijsmaak op 10-11-2005 19:23:09 ]
pi_32175764
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
pi_32175833
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef rupicola het volgende:
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
Bedankt. Ik zal daar over nadenken. Ik wil inderdaad voorkomen alsof ik een verkooppraatje wil houden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:27:58 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32177042
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32252295
Ik heb straks een sollicitatiegesprek, via een open sollicitatie.
Ben benieuwd.
  maandag 14 november 2005 @ 14:49:38 #168
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32258620
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
Zet 'm op

Hopelijk nog op tijd
  maandag 14 november 2005 @ 18:22:42 #169
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32264579
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
succes!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32269981
hoe was het gegaan koningin?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32278379
Op zich ging het gesprek goed, leuke vacatures hadden ze.
Totdat we over het salaris gingen praten..........ik zit nu op ¤ 2800,- bruto en zij konden me waarschijnlijk niet meer dan ¤ 2000,- bieden. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop. Maar dat weegt er denk ik niet tegen op. Denk dus dat het afhaken wordt, of ze moeten nog wat meer bieden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:39:47 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279078
2000 bruto/ dat is het salaris van een net startende junior, valt daar niet te onderhandelen?? en die auto is een sigaar uit eigen doos, aangezien je de belastingdienst nog op je dak krijgt dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279120
Ik denk dat er weinig te onderhandelen valt. Die 2000 is zelfs al heel gul geloof ik....
Een functie hoger, daar vonden ze me (nog) niet geschikt voor.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:56:55 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279343
als je veel betere doorgroeimogelijkheden en sec. arbeidsvoorwaarden hebt en het werk is echt heel veel leuker zou je het natuurlijk kunnen overwegen. 2000 bruto is echter maar zon 1400 netto, dus gul kun je het echt niet noemen. Ga maar na, 1400-600 huur, 400 eten/drinken, 200 gas/water licht.. plus de bijtelling van je belasting ivm de leaseauto, gemeentelijke lasten. is nauwlijks van rond te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279433
Ik heb geen huur, maar hypotheek en das meer dan 600 euro.
Ook heb ik een fulltime werkende man erbij
Maar toch, ik zou mezelf te kort doen denk ik. Ik wacht nog eens even hun telefoontje af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')