abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31406646
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:32 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb mijn contract net getekend! En ik moet nog afstuderen, dus er is in ieder geval één potentieel werkloze minder, helpt dat?
Helpt zeker!
Gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:32:35 #122
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_31409789
Ik ben maar voor mezelf begonnen.
pi_31410926
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
Bankieren in Londen, zin in!!!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:18:10 #124
52513 whosvegas
The Trickster
pi_31416514
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:36 schreef tulpje6 het volgende:
Je (als ik jou was zou ik het doen) zou ook cursussen kunnen gaan volgen.
Bij de LOI kun je zelfs complete opleidingen (van MBO tot universiteit) volgen.

Voordeel is dat het een stuk goedkoper is. Als je een studie volgt om je positie op de arbeidsmarkt te verbeteren kun je geld terug krijgen van de belasting (drempel 500 euro).
Are you nuts??
pi_31420017
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Helpt zeker!
koningin hoe gaat het met jouw efforts?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31425850
Hoezo moeilijk om werk te vinden als je van school komt vraag ik me af (of je moet tot je 30e ergens op een universiteit zijn blijven hangen); de meeste banen gaan tegenwoordig naar mensen < 23 omdat die geen flikker kosten. Ik zit zelf alweer ruim 5 maanden thuis zonder recht op WW of bijstand omdat mijn partner "teveel verdient" maar rondkomen is nogal een crime.

Als ik ergens op sollicitatie kom op grond van mijn enorme werkervaring (ben bijna 33) zijn ze geïnteresseerd TOT het moment dat ze mijn geboortedatum horen. Nee, je bent te oud, jou moeten we teveel geld geven. Daar komt het op neer. Ze hebben tegenwoordig liever een mbo'er van 17 die nog bij papa en mama thuis woont en dus flink gaat verdienen (voor zakgeld zijnde), die klagen niet en kosten geen drol. Dat je daarmee ervaren personeel kwijtraakt is geen probleem, dat klanten onbeschoft en ondeskundig geholpen worden ook niet, de directe winst is het enige dat telt.

Bedrijven die vorig jaar 100 miljoen winst maakten en dit jaar 99 miljoen "lijden verlies". (ja, de dikke aandeelhouders voelen het in de knip en dat is niet de bedoeling, dan kun je beter hele wijken op straat gooien en zelf flink blijven cashen)

En dan ben ik nog niet eens het ernstigste geval, ik heb mensen gesproken van 48 die al 30 jaar bij een bedrijf werken en doodleuk gedumpt worden omdat ze te duur geworden zijn. Hoe moeten die ooit weer aan het werk komen?! Misschien moet daar eens iets tegen gedaan worden door de regering in plaats van zich druk te maken om vliegtuigjes (JSF).

Ik geef Nederland nog hooguit 20 jaar, dan stort de hele boel hier in. Woningen zijn niet meer betaalbaar, voedsel en onderhoud worden steeds duurder en de lonen steeds lager, straks krijgen we concurrentie van landen als turkije, polen en tsjechie (die voor plaatselijk loon hier kunnen komen werken) en dan zijn we helemaal te duur. Waar gaat dit naartoe?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31429928
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:16 schreef komrad het volgende:

[..]

koningin hoe gaat het met jouw efforts?
Nog niet zo geweldig.
Ik kan nog niet echt iets vinden, waarvan ik zeg Dat wil ik! En als ik het al vind, wordt ik niet aangenomen.
Maar we kijken rustige verder, er zal toch wel iets voor mij tussen zitten.
pi_31440414
* djenneke ook weer in een diep dal zit...

erg herkenbaar SadKingBilly... (en dan ben ik nog net 27)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31441147
Ik ben een allochtone.
Ik spreek de taal niet perfect en werd vaak daardoor uitgelachen door onbekende. Dat doet mij niks omdat mezelf ken en mijn krachten en wat ik goed in ben.
Toch heb ik een top baan en top salaris en heel veel waardering en terecht.
Het was een open sollicitatie.
Het is wel moeilijk on de juiste baan te vinden, maar niet onmogelijk.
Gericht solliciteren, open solliciteren en kijk naar wat jij goed in bent!
Al ben je een schoolverlater, Jij maakt een kans!
Genoeg bedrijven, die juist schoolverlaters vragen
Never nooit de hoop opgeven, anders zou het mislukken met de sollicitaties.
Ment 2 B
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:53:42 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_31441468
Ik ben 22 ik heb RSI maar ben te goed voor de ziektewet heb ik 7,5 maanden ongeveer ingezeten dus nu in de WW voor 4 maanden want in Februari ga ik naar het HBO toe om mijn kansen te vergroten op werk dat ik graag wil doen belastingen en misschien is mijn rsi tegen die tijd ook minder. Want solliciteren met RSI en maar voor 4 maanden gaat niet erg geweldig maar ik hou stug vol maar ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om weer te gaan studeren.
pi_31450316
Ik ben intussen al weer 11 weken aan het werk naar volle tevredenheid.

Alleen snappen ze dit niet echt bij Sociale Zaken aangezien ik nog steeds elke maand een brief krijg met de mededeling dat mijn uitkering is stopgezet omdat ze erachter zijn gekomen dat ik weer aan het werk ben, terwijl ik ze 12 weken geleden zelf daarvan op de hoogte heb gebracht!
pi_31456316
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:06 schreef PDOA het volgende:
Ik ben intussen al weer 11 weken aan het werk naar volle tevredenheid.

Alleen snappen ze dit niet echt bij Sociale Zaken aangezien ik nog steeds elke maand een brief krijg met de mededeling dat mijn uitkering is stopgezet omdat ze erachter zijn gekomen dat ik weer aan het werk ben, terwijl ik ze 12 weken geleden zelf daarvan op de hoogte heb gebracht!
Ah jo, dat zijn van die standaard brieven die zo uit de printer komen rollen. Moet je je niet teveel achter zoeken. Overigens klopt het nog steeds (taaltechnisch dan). Ze zijn erachter gekomen door jou eerlijke berichtje dat je werk had.

In ieder geval, sukses met je baan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31468735
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:24 schreef Koningin het volgende:

[..]

Nog niet zo geweldig.
Ik kan nog niet echt iets vinden, waarvan ik zeg Dat wil ik! En als ik het al vind, wordt ik niet aangenomen.
Maar we kijken rustige verder, er zal toch wel iets voor mij tussen zitten.
je hebt iig nog steeds je werk dat maakt de druk toch wel ietsje minder
pi_31468750
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:

kom op djenneke, zal toch wel eens goed komen
pi_31505375
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:35 schreef komrad het volgende:

[..]

je hebt iig nog steeds je werk dat maakt de druk toch wel ietsje minder
Maar ik wil hier echt niet blijven en dan wordt de motivatie steeds minder en de irritaties steeds groter...
pi_31601460
Wat is jullie mening over open sollicitaties?
Heeft het eigenlijk wel effect? Ik stuur ze geregeld, maar nog nooit is er een beduidingswaardige reactie op gekomen.

Wie heeft bijv. zijn baan gekregen via een open sollicitatie?
pi_31611993
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:26 schreef Koningin het volgende:

[..]

Maar ik wil hier echt niet blijven en dan wordt de motivatie steeds minder en de irritaties steeds groter...
klopt maar als je geen werk hebt is het natuurlijk nog veel erger
pi_31935689
Vandaag om 11:00 had ik sollicitatiegesprek, ging lekker, leuke baan ook. Half een thuis, wordt ik gebeld , zelfde lui als vanochtend, ze hadden er ook een goed gevoel over, maar ze vroegen of ik een referentie had. Dus gaf ik het nummer van een oud-collega.

Wordt ik om drie uur weer gebeld, of ik morgen langs kan komen, ze willen me een aanbod doen
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_31939587
Een gemiddelde week:
quote:
Helaas moet ik je mededelen dat we je niet op deze functie kunnen voorstellen. Men zoekt namelijk een kandidaat op MBO werk en denkniveau. Voor deze functie ben jij overgekwalificeerd
quote:
De vacature is reeds ingevuld. Hier op zijn ook vele reacties geweest en was dus snel afgehandeld. Op dit moment hebben wij geen concrete vacature beschikbaar waar u qua kennis en ervaring op past. Wel houden we graag uw CV in file. Mochten wij een geschikte vacature binnen krijgen dan nemen we zeker contact op. Voor nu, veel succes met het vinden van een leuke baan.
quote:
Naar aanleiding van je sollicitatie delen wij je het volgende mee. Hoewel wij niet twijfelen aan je kennis en capaciteiten hebben wij de voorkeur gegeven aan andere kandidaten die qua achtergrond en ervaring nog beter aansluiten op het door ons gewenste profiel.
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie, moeten wij u helaas berichten dat we u niet voor de functie in aanmerking kunnen laten komen.
In enkele opzichten kwam een aantal van uw medekandidaten nog meer tegemoet aan de verlangens die bestaan met betrekking tot het vervullen van de functie.
quote:
Hartelijk bedankt voor je reaktie op onze vacature. Helaas kom je echter niet in aanmerking voor de vacature omdat we op zoek zijn naar een kandidaat met gerichte werkervaring.
quote:
Naar aanleiding van uw sollicitatie inzake bovengenoemde vacature, moeten
wij u helaas mededelen dat wij na zorgvuldige overwegingen besloten hebben
deze procedure met andere kandidaten voort te zetten.
quote:
We hebben uw gegevens in goede staat ontvangen. Helaas moet ik mededelen dat u niet in aanmerking komt voor de vacature.
pi_31940893
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:12 schreef djenneke het volgende:
Een gemiddelde week:

Respect voor het werk dat je elke week weer verzet! Serieus, ik heb het tot nu toe met alles enorm makkelijk gehad, maar ik geloof dat het ook zo kan gaan. Alleen maar karakter dat je blijft zoeken en dat je het er niet bij laat zitten. Je hebt er niet veel aan, maar toch, mijn respect heb je
pi_31941467
quote:
Op donderdag 3 november 2005 21:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Respect voor het werk dat je elke week weer verzet! Serieus, ik heb het tot nu toe met alles enorm makkelijk gehad, maar ik geloof dat het ook zo kan gaan. Alleen maar karakter dat je blijft zoeken en dat je het er niet bij laat zitten. Je hebt er niet veel aan, maar toch, mijn respect heb je
En dat zijn alleen nog maar de afwijzingen die ik per mail heb gehad.... (zucht)
Had ik maar nooit voor een universitaire studie gekozen...

Bedankt voor het respect, maar ja, ik wil gewoon werk, dus dan moet je ook wel!)
pi_31941705
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:03 schreef djenneke het volgende:

[..]

En dat zijn alleen nog maar de afwijzingen die ik per mail heb gehad.... (zucht)
Had ik maar nooit voor een universitaire studie gekozen...

Bedankt voor het respect, maar ja, ik wil gewoon werk, dus dan moet je ook wel!)
Weet ik, maar ik ken genoeg mensen die na zoveel tijd nog steeds extreem kieskeurig zijn en maar 1 sollicitatie per maand doen... je zou er toch moe van worden

Nooit twijfelen aan je studie, je hebt het voor jezelf gedaan, niet voor je carriere toch? Zo zie ik het tenminste altijd. Maar goed, duimen dan maar?
pi_31943002
quote:
Op donderdag 3 november 2005 22:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik ken genoeg mensen die na zoveel tijd nog steeds extreem kieskeurig zijn en maar 1 sollicitatie per maand doen... je zou er toch moe van worden

Nooit twijfelen aan je studie, je hebt het voor jezelf gedaan, niet voor je carriere toch? Zo zie ik het tenminste altijd. Maar goed, duimen dan maar?
Ik heb dat ook voor mezelf gedaan, maar feit is dat ik met een lagere opleiding allang werk zou hebben gehad...
pi_31950967
Djenneke, kop op! Er komt heus wel een baan voor je voorbij!
Je doet goed werk! Tis alleen af en toe frustrerend.

Ikzelf ben deze week afgewezen voor een baan en gelijk een uur erna werd ik gebeld door een ander bedrijf. Ze wilde eens met me praten. Ik heb daar een open sollicitatie naar toe gestuurd, dus ben benieuwd wat ze voor me in petto hebben.
pi_31950994
Hee, goed zeg! Veel succes!
pi_31956965
Tijdje geleden dat ik deze topic nog voorbij had zien komen (moet een goed teken zijn, niet?). Zelf ga ik dinsdag op aannamegesprek bij een nieuwe werkgever en vanaf het moment dat ik het contract heb getekend kan ik weg bij mijn huidige baan. Ik wilde vooral weg omdat het werk nogal eentonig bleek te zijn en hoop nu als management trainee bij een overheidsinstelling iets meer variatie aan te treffen

Djenneke, jij had intussen toch ook ergens een startersbaan aanvaard, niet? Niet meteen wat je verwacht had na je universitaire studies? Intussen heb ik 2 Masterdiploma's en 3 jaar werkervaring en heb ik nog steeds het gevoel niet op mijn niveau te presteren. Ach, wie weet is werken inderdaad niets meer dan formulieren schuiven van het ene bureau naar het andere..
pi_31957298
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:43 schreef rupicola het volgende:
Tijdje geleden dat ik deze topic nog voorbij had zien komen (moet een goed teken zijn, niet?). Zelf ga ik dinsdag op aannamegesprek bij een nieuwe werkgever en vanaf het moment dat ik het contract heb getekend kan ik weg bij mijn huidige baan. Ik wilde vooral weg omdat het werk nogal eentonig bleek te zijn en hoop nu als management trainee bij een overheidsinstelling iets meer variatie aan te treffen

Djenneke, jij had intussen toch ook ergens een startersbaan aanvaard, niet? Niet meteen wat je verwacht had na je universitaire studies? Intussen heb ik 2 Masterdiploma's en 3 jaar werkervaring en heb ik nog steeds het gevoel niet op mijn niveau te presteren. Ach, wie weet is werken inderdaad niets meer dan formulieren schuiven van het ene bureau naar het andere..
Ik heb wel een baan gehad ja, maar het bleek dat ik daar dan 5 jaar op hetzelfde niveau zou blijven steken, en dan ook nog in de salarisadministratie. Toch niet mijn ding, ja voor erbij is het leuk (ik wil alleen nog altijd met mensen werken, niet slechts met cijfers). Tijdens het sollicitatiegesprek toentertijd was mij een boel meer beloofd. Officieel gezien ben ik nog altijd niet werkloos, dus ben ik zelf weggegaan. Ik heb daar ook geen spijt van, maar nu duurt het me wel weer te lang voor ik iets anders heb. (en in februari loopt mijn contract toch redelijk definitief af, dus ik voel al wel wat tijdsdruk ook).

Veel succes in je nieuwe baan!
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:28:03 #148
46794 Berkery
Fat bastard
pi_31958433
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:09 schreef Berkery het volgende:

Wordt ik om drie uur weer gebeld, of ik morgen langs kan komen, ze willen me een aanbod doen
Aangenomen!

* Berkery trakteert:

pi_32020324
feli berkery

@queen, jammer maar je tijd komt nog wel
pi_32048774
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
  maandag 7 november 2005 @ 10:32:03 #151
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32049888
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:30 schreef Koningin het volgende:
Gefeliciteerd Berkery!
Wat is het voor baan?
Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 10:55:04 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32050394
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:32 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik mag aan de slag als webmaster. Ik heb dat al vier jaar gedaan maar zat al enige tijd thuis, nu meteen weer fulltime aan de slag.
Berkery Nog proficiat en heel veel succes!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32057888
Webmaster, dat is een leuke baan!!
Veel succes. Wanneer mag je beginnen?
pi_32065805
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:04 schreef djenneke het volgende:

Het hangt er van af in welke sector je zit en wat je daar doet. Toen ik pakweg 21/2 jaar geleden werkloos werd na het failissement van mijn toenmalige werkgever had ik ook moeite om werk te vinden, maar recentelijk kon ik zonder problemen overstappen.

Het is wel zo dat ik sindsdien heel anders kijk naar de arbeidsmarkt. Bij een werkgever kijk ik ook naar wat ik er mee opschiet qua positie op de arbeidsmarkt. Het probleem wat jij schetst is iets waar je als werknemer tegenwoordig terdege rekening mee moet houden; hoe kan ik me blijven onderscheiden van de rest?

In sommige bedrijfstakken is men niet zo slim en ziet men ervaring en omgaan met klanten als iets verkeerds. Daarom probeer ik bepaalde sectoren te vermijden. Ik ben het wat dat aangaat erg eens met SadKingBilly; hoe kunnen bedrijven zo kortzichtig zijn? Ik heb echt wel in de gaten dat een bedrijf mensen in dienst heeft die onder de maat presteren. Klanten zijn niet gek, die merken het verschil tussen een broekie van 17 en iemand met ervaring.

In de IT kun je daar hedentendage juist niet meer mee aankomen, juist voor de betere functies wordt er nadrukkelijk naar echte kennis en ervaring gekeken.
  maandag 7 november 2005 @ 19:40:58 #155
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32065884
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
pi_32073837
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Berkery het volgende:
Ik had vandaag al kunnen beginnen als ik dat kon, maar had nog wat afspraken hier en daar (en een zwaar weekend ), dus ik begin woensdag. Vrijdag heb ik me wel even aan al mijn nieuwe collega's voorgesteld.

Hopelijk is mijn succes ook een opsteker voor iedereen die moedeloos wordt van solliciteren, ik was het ook al bijna zat.
Gefeliciteerd mede webmaster
pi_32092512
Net terug van het arbeidsvoorwaardengesprek; alles klonk heel mooi in de oren (10% loonsopslag klinkt nooit slecht, toch?), dus vanaf 1 januari heeft rupicola een spiksplinternieuwe baan
pi_32108124
Rupicola, gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
pi_32116896
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
pi_32117926
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:11 schreef rupicola het volgende:
Thanks Koningin Ik ga via Ormit meedraaien in het "Inhouse Management Development Programma" bij de Belastingdienst ==> lekker veel verantwoordelijkheid en projecten waarin ik mezelf kan bewijzen, wiehie
Leuker kunnen we het niet maken..........
pi_32121059
wel duurder
  woensdag 9 november 2005 @ 17:03:31 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32121166
er zijn weinig werkzoekenden meer over hier
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32126033
Ik moet nog werk zoeken. Ik ben van plan vrijdag twee sollicitatiebrieven op te sturen.

In de tussentijd part-time uitzendwerk zoeken.

Update:

Ik zit met een dilemma: iemand heeft me geadviseerd om eerst te bellen om je kans te vergroten dat je brief en CV eruit wordt gepikt. Maar zelf vind ik het een beetje onzinnig en de contactpersoon omtrent de vacature is niet de recruiter waarnaar ik de brief moet sturen.

Dus wat zou ik doen?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bijsmaak op 10-11-2005 19:23:09 ]
pi_32175764
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
pi_32175833
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef rupicola het volgende:
Is de contactpersoon iemand met wie je te maken zou krijgen in je toekomstige job? Werkt hij/zij op dezelfde afdeling? Dan zou ik wel bellen, maar niet het standaard praatje ophangen - ik heb ook al tig sollicitanten aan de lijn gehad die niets te melden hadden en enkel hoopten een streepje voor te hebben. Niet dus.
Wat je wel zou moeten vragen in zo'n gesprek is meer details omtrent de taakinhoud en vooral wat voor persoon ze zoeken: welke ervaring en welke competenties wegen het zwaarst door? Op basis van die antwoorden kan je dan een brief+cv op maat schrijven en heb je inderdaad veel meer kans om door de recruiter uitgenodigd te worden!
Bedankt. Ik zal daar over nadenken. Ik wil inderdaad voorkomen alsof ik een verkooppraatje wil houden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:27:58 #166
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32177042
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32252295
Ik heb straks een sollicitatiegesprek, via een open sollicitatie.
Ben benieuwd.
  maandag 14 november 2005 @ 14:49:38 #168
46794 Berkery
Fat bastard
pi_32258620
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
Zet 'm op

Hopelijk nog op tijd
  maandag 14 november 2005 @ 18:22:42 #169
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32264579
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:13 schreef Koningin het volgende:
Ben benieuwd.
succes!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32269981
hoe was het gegaan koningin?
pi_32278379
Op zich ging het gesprek goed, leuke vacatures hadden ze.
Totdat we over het salaris gingen praten..........ik zit nu op ¤ 2800,- bruto en zij konden me waarschijnlijk niet meer dan ¤ 2000,- bieden. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop. Maar dat weegt er denk ik niet tegen op. Denk dus dat het afhaken wordt, of ze moeten nog wat meer bieden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:39:47 #172
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279078
2000 bruto/ dat is het salaris van een net startende junior, valt daar niet te onderhandelen?? en die auto is een sigaar uit eigen doos, aangezien je de belastingdienst nog op je dak krijgt dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279120
Ik denk dat er weinig te onderhandelen valt. Die 2000 is zelfs al heel gul geloof ik....
Een functie hoger, daar vonden ze me (nog) niet geschikt voor.
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:56:55 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32279343
als je veel betere doorgroeimogelijkheden en sec. arbeidsvoorwaarden hebt en het werk is echt heel veel leuker zou je het natuurlijk kunnen overwegen. 2000 bruto is echter maar zon 1400 netto, dus gul kun je het echt niet noemen. Ga maar na, 1400-600 huur, 400 eten/drinken, 200 gas/water licht.. plus de bijtelling van je belasting ivm de leaseauto, gemeentelijke lasten. is nauwlijks van rond te komen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32279433
Ik heb geen huur, maar hypotheek en das meer dan 600 euro.
Ook heb ik een fulltime werkende man erbij
Maar toch, ik zou mezelf te kort doen denk ik. Ik wacht nog eens even hun telefoontje af.
pi_32281192
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vraag, wat voor kansen heb je als je 35+ bent op de arbeidsmarkt met een net gehaald HBO diploma. werkervaring echter altijd op MBO niveau... ben je dan te duur/te weinig werkervaring op HBO niveau, of zullen werkgevers het waarderen als je in je avonduren een HBO diploma hebt gehaald en is dat juist een pré ?
Je kan misschien aanvangen met een junior salaris.
maar eerlijk gezegd denk ik dat je te oud bent om met een startersfunctie te beginnen
ik ben van mening dat je kansen eigenlijk minimaal zijn , tenzij je nu al bij een bedrijf zit
waar je kan doorgroeien naar een functie met dat hbo niveau van je opleiding.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:36:10 #177
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32281432
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32288351
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
minimaal? dus je kan nooit meer een andere baan vinden biven de 35??
Wel een andere baan , maar zonder werkervaring op het beoogde niveau lijkt het mij lastig idd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_32288394
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 08:39 schreef Koningin het volgende:
. Ik krijg wel een auto/gsm/laptop.
alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
pi_32288803
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:55 schreef halion het volgende:

[..]

alsof je daar blij mee moet zijn.

en waarschijnlijk heb je ze zelf al.
Ja inderdaad
De auto zou wel in maandelijkse kosten schelen, maar verder.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')