abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30095053
De tweede is best okay, het model het evt wel recht in de camera mogen kijken.

Maar hoe krijg je die bud-kwaliteit voor elkaar? Ruis, enz..whatever. Zonde.
Que..?
pi_30100893
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:52 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Keh je krijguh ook!

Wat zijn in godsnaam al die zwarte stippen op de bovenste foto?
zwarte regendruppies
  Redactie Frontpage dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:13:05 #203
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_30107118

Deze foto heb ik vandaag gemaakt. Ik vind zelf deze compositie wel mooi, aangezien je diverse dingen hierop ziet. Een spinneweb, de dode wespen in het water, de barst in de regenmeter etc..
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:23:31 #204
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30107505
Ik heb nog een paar foto's, misschien dat iemand er even naar kan kijken? Beginnend met foto's maken, mijn toestel een samsung digimax A402, helaas was ik vergeten de knop om te zetten van landschap naar portret

1. Geprobeerd het blad spannend op de plaat te krijgen

2. Mijn slapende salon tijger

3. Prachtig gekleurde bloem met beestje

Ben benieuwd

*edit: foto nr2 verwisseld

[ Bericht 8% gewijzigd door purplerose op 30-08-2005 20:44:34 ]
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:34:44 #205
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30107925
De eerste foto vind ik niet zo. Het blad is van onder gefotografeerd, en een aantal van de subbladen ontbreekt. Nou weet ik wel dat je dat express zo gedaan hebt, maar ik vind het dus niet mooi.
De tweede heb ik volgens mij al eens gezien. Van zo dichtbij kun je beter de macro-stand nemen, dan kan je camera er tenminste op focussen.
Van de derde vind ik vooral de kleuren heel mooi helder, en de bloem is mooi scherp.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:40:17 #206
52349 purplerose
pi_30108126
Dankje RonaldV! Ah dus toch, wist het niet meer zeker of ik hem nou wel of niet had geplaatst, ik zal hem ff verwisselen met iets anders.

Met dat blad wilde ik idd hem juist niet in het midden ofzo hebben, maar juist met lucht ernaast en dat blad zo in de hoek vond ik het iets sereens hebben.

Die bloem was ik ook even verrast over dat ie zo uitkwam, had hem uit de hand geschoten omdat ik me statiefje niet bij me had en hij hing ook te hoog om het met het statiefje te doen
pi_30111867
Weekend Beekse Bergen....heb een paar die ik wel leuk vond. Tips en truks hoor ik graag:
[1]beetje een "niet normaal formaat" maar vond hem zo wel het leukst gecrpt

[2] hier he zelfde idee....wel een andere shoot:

[3] op de voorgrond ene van der mega bok met gedraaide hoorns. Afstand was een kleine halve meter. Op de achtergrond een stel przewalskipaarden

[4] no coment

[5] deze is wel ok. Helaas niet het beste licht maar dit beestje had het meer op de schaduw

[6] deze vind ik typerend....schitterende natuur. Helaas afgeschermd en gezekerd

dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:04:10 #208
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30114051
@ Djeez: Ik ben niet zo weg van je foto, ik vind je compositie juist veel te druk en een echt aandachtsgebied ontbreekt.
Als je de dode wesp naar voren had willen halen had je de foto beter van onderen kunnen nemen.
Ik was vandaag in een bloemige bui:
Life is what you make it.
  Redactie Frontpage dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:34:44 #209
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_30115336
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:04 schreef Schanulleke het volgende:
@ Djeez: Ik ben niet zo weg van je foto, ik vind je compositie juist veel te druk en een echt aandachtsgebied ontbreekt.
Als je de dode wesp naar voren had willen halen had je de foto beter van onderen kunnen nemen.
Ik zal het morgen nog eens proberen, de wesp ligt er nog steeds in!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_30116632
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:23 schreef purplerose het volgende:
Ik heb nog een paar foto's, misschien dat iemand er even naar kan kijken? Beginnend met foto's maken, mijn toestel een samsung digimax A402, helaas was ik vergeten de knop om te zetten van landschap naar portret

1. Geprobeerd het blad spannend op de plaat te krijgen
[afbeelding]

2. Mijn slapende salon tijger
[afbeelding]

3. Prachtig gekleurde bloem met beestje
[afbeelding]

Ben benieuwd

*edit: foto nr2 verwisseld
nr1. Ik vind dit een leuke foto, itt tot Ron vind'k de keuze van standpunt best geslaagd. Van een saai blad heb je toch een leuke foto kunnen maken.
nr2. Jammer van de slagschaduw en het ietwat onscherpe. Een leuke kat, maar niet zo knappe foto.
nr3. mooie kleur, scherp en leuk standpunt weer. Door de 2 bloemen een diagonaal creėren, daarom is het wel zonde dat de achterste bloem er niet helemaal opstaat.

Het is wel te zien dat je foto's beter worden
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 08:17:21 #211
118002 PieDobbelJoe
Elk nadeel heeft een voordeel
pi_30122022
Na zeer vele jaren geduld te hebben gehad, heb ik nu sinds gisteren eindelijk een prachtig objectief voor op mijn canon 300D. Het gaat hierbij om de 28-300 mm .35-5.6L IS USM van ook Canon. Mijn eerste doel was proberen met deze toch wel zware lens vanuit de hand de foto's te maken en dan veel in de 300mm stand en te wennen. En dat alles in een bomvolle dierentuin.
Bij deze dan 2 foto's van een giraf, die de hele tijd stoicijns voor zich uit zat te kijken en ik stond te wachten dat hij zijn kop zou omdraaien, wat hij eindelijk ook deed ... maar heel even. Dus jammer genoeg geen hoorntje die volledig op de foto staan, dat moet dus weer opnieuw.

Oh ja, foto geresized en teruggebracht in kwaliteit van 98% verder niets gedaan ...wou ik niet.

Foto # 1

Foto # 2

woensdag 31 augustus 2005 @ 08:44:40 #212
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30122360
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:17 schreef PieDobbelJoe het volgende:

Oh ja, foto geresized en teruggebracht in kwaliteit van 98% verder niets gedaan ...wou ik niet.
Resized? Je bedoelt misschien een beetje gecropped? Zoals je aan de foto's kunt zien staat er nu een blauw vak onder. Als je volgende keer resized, maak het dan even echt kleiner, of gebruik http://www.i-questo.com/resizer/
Inbellers (ja, die bestaan nog!) en de lay-out zullen je dankbaar zijn!
quote:
Foto # 1

[afbeelding]

Foto # 2

[afbeelding]
Jammer idd dat op de tweede foto de hoorntjes net niet helemaal in beeld vallen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 31 augustus 2005 @ 08:53:18 #213
118002 PieDobbelJoe
pi_30122477
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 08:44 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Resized? Je bedoelt misschien een beetje gecropped? Zoals je aan de foto's kunt zien staat er nu een blauw vak onder. Als je volgende keer resized, maak het dan even echt kleiner, of gebruik http://www.i-questo.com/resizer/
Inbellers (ja, die bestaan nog!) en de lay-out zullen je dankbaar zijn!

OK, maak ze nog kleiner ...maar ik weet wat croppen is ,,dat heb ik dus niet gedaan, zoals eigenlijk al te lezen was.
[..]

Jammer idd dat op de tweede foto de hoorntjes net niet helemaal in beeld vallen.
OK, maak ze nog kleiner ...maar ik weet wat croppen is ,dat heb ik dus niet gedaan, zoals eigenlijk al te lezen was.
Ja, die hoorntjes vond ik ook jammer.
pi_30123073
Twee plaatjes op de eerste dag van mijn nieuwe camera

Vanf het balkon van het Hotel geschoten. Vind het zelf een erg mooie foto

Beetje standaard macro foto, toch wel mooi
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:47:24 #215
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30123357
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 09:31 schreef Uncle het volgende:
Twee plaatjes op de eerste dag van mijn nieuwe camera

afbeelding

Vanf het balkon van het Hotel geschoten. Vind het zelf een erg mooie foto
leuk, vooral omdat je weet dat het om pret gaat. Maar misschien kun je volgende keer beter even een sprintje naar de lift nemen, en de foto schieten vanaf de rand van het zwembad. Nu zie je eigenlijk niet veel meer dan een paar ruggen en kruinen.
quote:
afbeelding

Beetje standaard macro foto, toch wel mooi
Ik zou hem nog even nabewerken. De foto is goed scherp, maar ik vind de kleuren niet echt sprankelend. En de ober verdient een schop, want het glas is niet schoon.
- Privacy Matters
pi_30123476
Wat mij opvalt, is dat je foto's groot zijn. Heel groot. Voor de eerste is dat niet erg. Ziet er gaaf uit. PLUS de opmerking van RonaldV natuurlijk.

De tweede vind ik iets minder.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_30123807
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:55 schreef -MEXX- het volgende:
De tweede is best okay, het model het evt wel recht in de camera mogen kijken.

Maar hoe krijg je die bud-kwaliteit voor elkaar? Ruis, enz..whatever. Zonde.
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:52 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Keh je krijguh ook!

Wat zijn in godsnaam al die zwarte stippen op de bovenste foto?
Kwaliteit is uit te leggen. Maak maar eens een foto met een camera van 24 jaar oud en een overdatum filmpje van de DA drogist .

Overigens dat model ben ik zelf, camera op een statiefje gezet. Maar goed het leek me mooier als ik niet in de camera zou kijken, anders krijgt de foto zo'n "dreigend" effect, een foto gevuld met een gezicht, die je ook aankijkt?
Mijn blonde honing
  woensdag 31 augustus 2005 @ 12:50:45 #218
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_30128296
Goede middag,

zal me ff voorstellen ben 22 en heb paar maanden mijn tweede camera gekocht een dsc w-5 van sony ben een klein beeje begonnen met creatief zijn. daarom de onderstaande foto. wat vinden jullie?

Living from vacation to vacation.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:16:23 #219
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30129028
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:50 schreef Jornjur het volgende:
Goede middag,

zal me ff voorstellen ben 22 en heb paar maanden mijn tweede camera gekocht een dsc w-5 van sony ben een klein beeje begonnen met creatief zijn. daarom de onderstaande foto. wat vinden jullie?

[afbeelding]
Een goed begin. Maar ik zou een stap (of twee als je korte benen hebt) naar achter gedaan hebben, en een klein stapje naar rechts. Door wat meer afstand krijg je de deur wat rechter en valt de onderkant van het hek net niet uit de foto. Door de stap naar rechts zit hij meer in het midden.

Waar is deze foto gemaakt? Het komt erg Italiaans of Spaans op me over, klopt dat een beetje?
- Privacy Matters
pi_30129158
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:16 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Een goed begin. Maar ik zou een stap (of twee als je korte benen hebt) naar achter gedaan hebben, en een klein stapje naar rechts. Door wat meer afstand krijg je de deur wat rechter en valt de onderkant van het hek net niet uit de foto. Door de stap naar rechts zit hij meer in het midden.

Waar is deze foto gemaakt? Het komt erg Italiaans of Spaans op me over, klopt dat een beetje?
Zou daarmee ook de vertekening in het hek daarmee wegvallen??? Ja toch?? Want het hek loopt nu van links naar recht horizontaal naar elkaar toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door HMaster-II op 31-08-2005 13:43:19 (walgelijke splefout) ]
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:28:37 #221
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_30129415
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Zou daarmee ook de vertekening in het hek daarmee wegvallen??? Ja toch?? Want het hek loopt nu van links naar recht hrizonaatl naar elkaar toe.
dat snap ik niet?

trouwens het leek mij ook achteraf om iig stapje naar rechts te doen zodat hij in het midden staat

de foto is genomen op Kos btw in bergdorpje wat tijd geleden door aardbeving is getroffen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 31 augustus 2005 @ 13:33:33 #222
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30129586
hoi

2 van afgelopen zaterdag

en deze is een beetje slecht zichtbaar

Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:34:02 #223
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30129605
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:20 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Zou daarmee ook de vertekening in het hek daarmee wegvallen??? Ja toch?? Want het hek loopt nu van links naar recht hrizonaatl naar elkaar toe.
Je hebt nu inderdaad ook perspectief naar rechts, en die zou dan inderdaad weg moeten vallen. Je hebt goed opgelet in de tekenklas vroeger!
- Privacy Matters
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:38:55 #224
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_30129770
dat zie ik dan als compliment
pi_30130187
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:33 schreef Ynske het volgende:
hoi

2 van afgelopen zaterdag

[afbeelding]

[afbeelding]

en deze is een beetje slecht zichtbaar

[afbeelding]
Die eerste is goed, jammer dat die voorste ring er niet helemaal op staat ander was het een heel goede foto geworden.

Bij de tweede storen de bomen op de achergrond nogal.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 31 augustus 2005 @ 14:11:46 #226
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30130822
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:51 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Die eerste is goed, jammer dat die voorste ring er niet helemaal op staat ander was het een heel goede foto geworden.

Bij de tweede storen de bomen op de achergrond nogal.
de eerste heb ik nog een versie van waar hij wel helemaal opstaat
en van de tweede ook nog in andere posities
maar nu niet bij de hand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_30131066
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

de eerste heb ik nog een versie van waar hij wel helemaal opstaat
en van de tweede ook nog in andere posities
maar nu niet bij de hand
Ik ben benieuwd want ik vind die eerste best wel potentie hebben.
pi_30141132

Beoordeel er maar een eind op los
Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:40:15 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30141573
eerlijk?

deze is zoveel bewerkt dat het erg gaat storen, er zit 0,0 detail in het gezicht, belichting behalve linkerboven hoek is prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_30142718
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:27 schreef McPhearson het volgende:
[afbeelding]

"Plastic" Het lijkt mij idd veel te veel bewerkt. Zelfs de ogen lijken van glas.
Niet mijn ding dit.
pi_30143312
Beoordeel mijn soep is -> die kant op.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 21:05:08 #232
118002 PieDobbelJoe
pi_30144375
Toch vandaag ook nog weer ff in de dierentuin geweest, maar el zeer druk en warm. Bij deze dan 2 foto's die ik ook gemaakt heb:

Foto # 1

Foto # 2

pi_30147260
mooie dierenfotos man. Vind die olifantenpoten wel kicke.
Vraag me alleen af hoe jullie die mooie kleuen krijgen. Mijn fotos lijken niet zo kleurrijk en darom in mijn ogen misschien saai.
Ligt het aan het toestel....de klasse van de fotograaf of de omstandigheden? Of de ps kennis?

Bij dezen ook graag wat tips wat ik dus bij mijn verder boven stande pics verkeerd doe1?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:19:06 #234
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30147375
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:27 schreef McPhearson het volgende:
[afbeelding]

Zou je het origineel eens wilen plaatsen? Het is zonder twijfel een mooi meisje, maar ik denk dat ze er op een foto mooier uitziet dan op dit schilderijtje.
- Privacy Matters
pi_30147896
Zoveel is er niet bewerkt
Morgen als ik tijd heb, post ik die orginele
pi_30153582
  donderdag 1 september 2005 @ 01:48:55 #237
118002 PieDobbelJoe
pi_30153887
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:16 schreef fokuserdetiende het volgende:
mooie dierenfotos man. Vind die olifantenpoten wel kicke.
Vraag me alleen af hoe jullie die mooie kleuen krijgen. Mijn fotos lijken niet zo kleurrijk en darom in mijn ogen misschien saai.
Ligt het aan het toestel....de klasse van de fotograaf of de omstandigheden? Of de ps kennis?

Bij dezen ook graag wat tips wat ik dus bij mijn verder boven stande pics verkeerd doe1?
Fotograferen is vastleggen wat je ogen zien en gelukkig bekijken we de dngen niet allemaal op de zelfde wijze. Ik weet niet of het aan je toestel ligt wat de kleur betreft, wel dat ik het verdom om mijn foto's door ps te halen en dan probeer nog mooier te maken. Foto's maak ik met mijn camera, niet met ps.
  donderdag 1 september 2005 @ 01:53:40 #238
118002 PieDobbelJoe
pi_30153960
Fotoserie die ik gisteren ook gemaakt heb. Heerlijk om te doen, maar dieren blijven vaak lastig om ze goed vast te leggen ... waar wel de kick in zit.

Foto # 1

Foto # 2

Foto # 3

Foto # 4

donderdag 1 september 2005 @ 01:58:29 #239
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30154041
quote:
Op donderdag 1 september 2005 01:48 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Fotograferen is vastleggen wat je ogen zien en gelukkig bekijken we de dngen niet allemaal op de zelfde wijze. Ik weet niet of het aan je toestel ligt wat de kleur betreft, wel dat ik het verdom om mijn foto's door ps te halen en dan probeer nog mooier te maken. Foto's maak ik met mijn camera, niet met ps.
Dat is wel heel benauwd gekeken. Zeker als je in ogenschouw neemt dat alle compact-digitalen zelf een kleurpatroon toevoegen aan de genomen foto's.
Een van de meerwaardes van een behoorlijke digitale DSLR is juist dat er een minimum aan voorbewerking door de camera wordt uitgevoerd. (afhankelijk van de instelling).
  donderdag 1 september 2005 @ 02:02:04 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30154085
quote:
Op donderdag 1 september 2005 01:58 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is wel heel benauwd gekeken. Zeker als je in ogenschouw neemt dat alle compact-digitalen zelf een kleurpatroon toevoegen aan de genomen foto's.
Een van de meerwaardes van een behoorlijke digitale DSLR is juist dat er een minimum aan voorbewerking door de camera wordt uitgevoerd. (afhankelijk van de instelling).
mijn nieuwe stelregel is nu geworden... ben je langer dan 30 seconde bezig met PS, stop er dan mee
  donderdag 1 september 2005 @ 02:12:49 #241
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30154263
quote:
Op donderdag 1 september 2005 02:02 schreef Re het volgende:

[..]

mijn nieuwe stelregel is nu geworden... ben je langer dan 30 seconde bezig met PS, stop er dan mee
Tssk, 30 seconde. Cultuurbarbaar! 24 seconden is de internationaal geaccepteerde MAX!
  donderdag 1 september 2005 @ 02:18:26 #242
118002 PieDobbelJoe
pi_30154353
Nog 3 uit de olifantenserie.

Foto # 1

Waneer dit apparaatje zijn werk goed doet ...

Foto # 2

is er na lang wachten en rusten ...

Foto # 3

is er toch nog wat moois om samen van te genieten.

pi_30157930
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:51 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Mag ik de experts een kleine vraag stellen?

Ik zie dit soort opmerkingen vaak staan, terwijl ik juist vaak vind (terwijl ik ook veel beeldredactie doe en dus veel met foto's te maken heb) dat dat kleine stukje aansnijden oid iets extra's toevoegt aan de foto - het maakt het vaak iets minder statisch en plaat en wat origineler.

Natuurlijk betekent dat niet dat je maar allerhande ledematen ed overal vanaf moet hakken, maar ik zie het hier bijna als regel gesteld worden dat het gehele onderwerp er op moet staan en afsnijdingen niet kunnen of mogen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:12:23 #244
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30158067
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:07 schreef Ripley het volgende:

[..]

Mag ik de experts een kleine vraag stellen?

Ik zie dit soort opmerkingen vaak staan, terwijl ik juist vaak vind (terwijl ik ook veel beeldredactie doe en dus veel met foto's te maken heb) dat dat kleine stukje aansnijden oid iets extra's toevoegt aan de foto - het maakt het vaak iets minder statisch en plaat en wat origineler.

Natuurlijk betekent dat niet dat je maar allerhande ledematen ed overal vanaf moet hakken, maar ik zie het hier bijna als regel gesteld worden dat het gehele onderwerp er op moet staan en afsnijdingen niet kunnen of mogen.
Het hangt er imho een beetje vanaf hoe veel er afgesneden is. In dit geval vind ik het niet zo'n ramp, maar als er duidelijk te weinig afstand is genomen waardoor het object net een paar cm te weinig beeld krijgt dan weer wel. Ik heb er bijvoorbeeld geen moeite mee om een been of arm buiten beeld te snijden. Maar een hele arm erop en dan de vingers eraf vind ik weer niet kunnen. Het is een beetje gevoelskwestie, want ik weet ook niet goed waar de grens ligt.
- Privacy Matters
pi_30158836
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het hangt er imho een beetje vanaf hoe veel er afgesneden is. In dit geval vind ik het niet zo'n ramp, maar als er duidelijk te weinig afstand is genomen waardoor het object net een paar cm te weinig beeld krijgt dan weer wel. Ik heb er bijvoorbeeld geen moeite mee om een been of arm buiten beeld te snijden. Maar een hele arm erop en dan de vingers eraf vind ik weer niet kunnen. Het is een beetje gevoelskwestie, want ik weet ook niet goed waar de grens ligt.
WHZ, kleine afsnijdingen komen al snel (al dan niet terecht) over als onnauwkeurig kaderen, terwijl het bij grotere uistnijdingen duidelijker is dat het bewust gebeurt. Het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken. Het zien van bijvoorbeeld een halve cirkel is geen probleem, maar bij 0,99 cirkel mis je gevoelsmatig iets.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_30160646
Wat hun hierboven ook zeggen. Natuurlijk kan je iets afsnijden, maarnaar mķjn mening (de mijne dus hč!) moet die uitsnede wel een doel dienen.
Zoals hierboven geschreven mis ik hier de rest van de cirkel echt. Juist omdat rechts de horizon met de regelmatige bomen imho juist iets toevoegen aan de foto. Ik had dat graag links ook gezien, rechts had bij nader inzien misschien ook wel iets meer gemogen.

Overigens ben ik geen expert, maar iemand die graag kritisch naar iemands foto kijkt om daar zelf van te leren. Door te kijken naar een compositie van een ander en daar bij te schrijven wat ik er wel en niet mooi aan vind leer ik ook kritisch kijken naar mijn eigen foto's, ookal is de fotograaf die ik bekritiseer beter als ik zelf.
pi_30161030
Ik snap deze hele discussie niet echt.
Iemand heeft een foto genomen en heeft een object op een bepaalde manier in beeld genomen.
Misschien had de fotograaf een goede reden om de foto zo te nemen en dan zal hij vast wel terugkomen op het commentaar (of niet). Zo niet, heeft hij misschien wat aan de tip.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld op mijn strandfoto ook het commentaar dat hij misschien mooier zou zijn in landscape. Ik was het hier mee eens, maar had ik hem zo genomen, dan zouden er prullenbakken en andere storende objecten op de foto zijn gekomen en had de foto minder mooi geworden.
pi_30161193
Op vakantie had ik mijn camera mee, ik maak nooit speciaal foto's ofzo, hou me daar helemaal niet mee bezig.. Heb 1 foto die ik zelf toch best mooi gelukt vind, nu wil ik wel eens weten wat jullie ervan vinden
Hij is een beetje groot, 2048*1360.
The only thing to fear, is running out of beer!
pi_30163651
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:54 schreef Werewolf het volgende:
Ik snap deze hele discussie niet echt.
Iemand heeft een foto genomen en heeft een object op een bepaalde manier in beeld genomen.
Misschien had de fotograaf een goede reden om de foto zo te nemen en dan zal hij vast wel terugkomen op het commentaar (of niet). Zo niet, heeft hij misschien wat aan de tip.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld op mijn strandfoto ook het commentaar dat hij misschien mooier zou zijn in landscape. Ik was het hier mee eens, maar had ik hem zo genomen, dan zouden er prullenbakken en andere storende objecten op de foto zijn gekomen en had de foto minder mooi geworden.
Maar we zijn toch juist allemaal op jacht naar die ene perfecte plaat? Als je een perfecte plaat wil kun je je toch niet laten tegenhouden door iets banaals als prullebakken?
Als deze in de weg staan om de perfecte foto te maken is het aan de fotograaf om daar een oplossing voor te vinden. Lukt dat niet dan is de plaat niet perfect.

Misschien heeft die gene met dat monument inderdaad wel een goede reden om niet alles er op te hebben, maar deze reden spreekt niet uit de foto en daarom is de foto niet perfect. Is dat erg? Nee natuurlijk niet, je wilt toch leren ander hoef je je foto hier niet te posten toch? In dit geval hoop ik dat er inderdaad een mogelijk was om het anders te doen en de gene dat in zijn/haar achterhoofd houd bij een volgende foto.

Maar misschien is dit niet de juiste plek voor deze discussie.
  donderdag 1 september 2005 @ 17:39:07 #250
118002 PieDobbelJoe
pi_30172362
ff weer een dierentuinfoto ... tussen al dat 'geklets' door weer eens nodig.

donderdag 1 september 2005 @ 17:44:10 #251
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_30172541
scherptediepe op zich mooi, maar (onder)belichting stoort mij.
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 1 september 2005 @ 17:55:48 #252
118002 PieDobbelJoe
pi_30172920
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:44 schreef Gimmick het volgende:
scherptediepe op zich mooi, maar (onder)belichting stoort mij.
Ja, die snuit had een betere belcihting verdiend, maar die apen zij en blijven lastpakken.
pi_30173023
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:55 schreef PieDobbelJoe het volgende:

[..]

Ja, die snuit had een betere belcihting verdiend, maar die apen zij en blijven lastpakken.
nooit het model de schuld geven van een mislukte foto
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 1 september 2005 @ 18:05:14 #254
118002 PieDobbelJoe
pi_30173171
quote:
Op donderdag 1 september 2005 17:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

nooit het model de schuld geven van een mislukte foto
Mislukt vind ik die foto niet, anders was hij ook niet geplaatst. Perfect? Nee, ook niet ... zoals ik al aangaf.

Oh ja, model was eigenzinnig ... wou niet volledig voor mij in de zon ztten ... of zat met de rug naar me toe en ... we spraken elkaars taal niet.
pi_30173360
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:58 schreef McFarmer het volgende:
Op vakantie had ik mijn camera mee, ik maak nooit speciaal foto's ofzo, hou me daar helemaal niet mee bezig.. Heb 1 foto die ik zelf toch best mooi gelukt vind, nu wil ik wel eens weten wat jullie ervan vinden
Hij is een beetje groot, 2048*1360.
[[url=http://img370.imageshack.us/img370/338/img24827jl.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik vind 'm op zich wel mooi, maar ik zou iets meer croppen om de bij en de bloem heen. Zo, dat er verder geen bomen of struiken op de achtergrond te zien zijn. De kleuren vind ik wel erg mooi, de vrolijke, zonnige bloem tegen een beetje dreigende wolkenlucht.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 1 september 2005 @ 18:14:37 #256
118002 PieDobbelJoe
pi_30173437
Dit model begreep het beter en was iets gewilliger

pi_30174525
M'n orginele foto is weg
Ik laat nóóit meer iemand zomaar mijn camera lenen

Goedmakertje?
pi_30184248
mooie foto hoor, ik hou wel van dit soor dingen, hoe heb je die mooie witte achtergrond gekregen gewoon met een wit papiertje?

ok bij deze mijn foto's

vrijdag 2 september 2005 @ 00:01:19 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30185792
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef McPhearson het volgende:

[afbeelding]
Goedmakertje?
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:37:11 #260
52349 purplerose
pi_30187008
Damn, die slong van die olifant!

*ow ehh, de foto's zelf vond ik erg koel *
pi_30195587
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:17 schreef afraidtech het volgende:
mooie foto hoor, ik hou wel van dit soor dingen, hoe heb je die mooie witte achtergrond gekregen gewoon met een wit papiertje?

ok bij deze mijn foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij de 1e foto vind ik de vlekken op je koplampen e.d. erg storend.
Foto 2 vind ik wel ok. Donker contrast onder tegenover een licht contrast boven. (maar kan beter )
Foto 3 is niet echt bijzonder vind ik
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:58:32 #262
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_30197064
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:55 schreef McPhearson het volgende:
M'n orginele foto is weg
Ik laat nóóit meer iemand zomaar mijn camera lenen
[afbeelding]
Goedmakertje?
Nice!

Persoonlijk had ik 't een iets minder roze tintje gegeven, maar das meer een kwestie van mijn eigen smaak.

Laat ik ook eens een poging doen:

(Klikken voor 5MB versie, beter op een gecalibreerde monitor)
Klein stukje van onderkant appel afgehaald zodat ie een plat vlak had. Ingesmeerd met slaolie zodat is wat meer contrast gaf, plantenspuit voor de waterdruppels. Lichte diffuser over het geheel en een ND gradatiefilter over de heft van het mes. zwart papier als ondergrond, 500W tungsten lamp en 1 reflectieschermen voor uitlichten van appel en het doorgetrokken blad van het mes (zie volledige foto, had iets meer gemogen) en 1 reflectiescherm die het lichte plekje bovenaan het heft opleverd.
pi_30200016
Mooie foto zeg, maar zou hij niet mooier zijn als het lemmet (het ijzer) wat minder licht had weerkaatst? nu lijkt het bijna licht te geven waardoor de koude kille glans van een mes weg is.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:19:08 #264
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30203514
Ik vind het een hele mooie foto mwvdlee maar ik ben wel met PoseidonVS eens dat het Lemmet wat minder belicht had kunnen worden. Nu is het een beetje uitgebeten en het detail van het merkje bv is al niet meer te zien.
Verder wel heel erg leuk dat je zo uitgebreid uit de doeken doet hoe je de foto tot stand hebt gebracht, daar kan ik dan weer veel van leren.
Ik heb zelf nu een tweetal foto's ter beoordeling:
1/

2/
pi_30203760
Specta! Bij de eerste vind ik die stukjes staande muur links niet zo. Misschien iets krapper croppen. Tweede iks echt heel mooi door de lichtval. Goede keuze voor grote scherptediepte.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_30203945
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:28 schreef Vliegvrager het volgende:
Specta! Bij de eerste vind ik die stukjes staande muur links niet zo. Misschien iets krapper croppen. Tweede iks echt heel mooi door de lichtval. Goede keuze voor grote scherptediepte.
Yhep 2e vind ik echt iets hebben met het zonlicht, prachtig hoe dat door het stof schijnt
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:12:45 #267
52349 purplerose
pi_30215586
Ik wilde iedereen nog 2 foto's voorleggen

1.
Het stoeien met de kleurlevels is niet helemaal gelukt, maar een grappige foto

2.
Zn favoriete plekje uit de zon, in de aardappelkist, deze is gemaakt tussen 1 van de spleten aan de zijkant ervan
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:17:10 #268
79550 Ymke
your ghost
pi_30215693
1) tja grappig?? ik vind hem eerder rommelig , poes, plantje,s telefoon ze staan nu niet echt in een boeiende compositie en de kleuren zijn flets.

De tweede oogt al wat beter maar ik had liever wat meer van de poes willen zien , of iig iets van de ogen , dit spreekt me verder niet aan zo, wel goed in zw
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:22:51 #269
52349 purplerose
pi_30215849
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:17 schreef Ymke het volgende:
1) tja grappig?? ik vind hem eerder rommelig , poes, plantje,s telefoon ze staan nu niet echt in een boeiende compositie en de kleuren zijn flets.

De tweede oogt al wat beter maar ik had liever wat meer van de poes willen zien , of iig iets van de ogen , dit spreekt me verder niet aan zo, wel goed in zw
De motiven van die eerste foto worden niet helemaal begrepen, mijn idee was meer van " Kijk nou! De kat wil ook bellen! " Niet gelukt dus, dat van de kleuren zei ik al

Heb een kwartier bij me kat gezeten en gewacht tot ie opkeek met zn ogen, helaas
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:25:46 #270
79550 Ymke
your ghost
pi_30215928
Volgende keer beter dan maar
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:28:49 #271
52349 purplerose
pi_30216011
uiteraard
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:32:23 #272
79550 Ymke
your ghost
pi_30216114
Ik heb deze nog

vrijdag 2 september 2005 @ 22:50:55 #273
52349 purplerose
pi_30216497
oe! Ik ben dan ook een leek, maar ik kan niet echt iets vinden wat niet klopt of niet ' mooi' is

Vindt hem erg mooi, de kleuren, wolken, het meisje zo donker
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:51:51 #274
79550 Ymke
your ghost
pi_30216525
Dank je wel
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:06:31 #275
118002 PieDobbelJoe
pi_30216856
Met deze 2 beren viel het ook niet mee, om alle 2 bloedscherp te krijgen tijdens hun spel en daarbij het water ook niet te willen bevriezen.

vrijdag 2 september 2005 @ 23:25:57 #276
118002 PieDobbelJoe
pi_30217282
En dit keer een giraf waar wel de hoorntjes op te te zien zijn.

vrijdag 2 september 2005 @ 23:27:10 #277
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_30217303
[slaat op beren]

Het is ook een afschuwelijke foto, als ik zo bot mag zijn. Elke vorm van diepte onbreekt, de link beer lijkt er opgeplakt. Waarom is dat zo? Komt door telelens ofzo? Ik neem tenminste aan dat je er niet naast stond met kaplaarzen aan.
  zaterdag 3 september 2005 @ 08:23:27 #278
118002 PieDobbelJoe
pi_30223347
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:27 schreef Gimmick het volgende:
[slaat op beren]

Het is ook een afschuwelijke foto, als ik zo bot mag zijn. Elke vorm van diepte onbreekt, de link beer lijkt er opgeplakt. Waarom is dat zo? Komt door telelens ofzo? Ik neem tenminste aan dat je er niet naast stond met kaplaarzen aan.
Ik heb zelf ook veel naar deze foto gekeken, kan zelfs onderstrepen wat je zegt ... maar afschuwelijk ...nee, dat vind ik zelf weer niet. Natuurlijk had ik graag die 2 beren er uit gelicht met een toch mooie achtergrond. ja, die foto is gemaakt in de tele stand(28-300 mm lens), volgens de exif op 105 mm ....f stop 5.0 en 1/100 iso 400 ...op dat moment.

Tips welkom uiteraard.
pi_30231539

Net iets voor jullie dacht ik
pi_30233849
die vind ik echt heel mooi.[.. mijn complimenten

heb er ook weer een paar

1.

2.

3.

4.

5.

6.

kritiek enzo is welkom, maar wel graag met argumenten, daar leer ik van he
  zaterdag 3 september 2005 @ 17:42:13 #281
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_30234367
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:58 schreef supah het volgende:
[afbeelding]

Net iets voor jullie dacht ik
Super!

Silhouet van de poppetjes had iets duidelijker mogen zijn, maar dat is een detail. Echt heel mooi. Heb je er aan gesleuteld?
pi_30234436
Alleen de crop en verkleind
  zaterdag 3 september 2005 @ 17:47:08 #283
79550 Ymke
your ghost
pi_30234544
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:25 schreef afraidtech het volgende:
die vind ik echt heel mooi.[.. mijn complimenten

heb er ook weer een paar

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

6.
[afbeelding]

kritiek enzo is welkom, maar wel graag met argumenten, daar leer ik van he
Wat vindt je zelf van je fotos?
pi_30235529
ok best moeilijk om kritis naar je eigen foto's te kijken zal het proberen

1. op zich vind ik hem redelijk geslaagd, de paal moch misschien wat minder donker, maar vind het contrast wel mooi, donker afstekend tegen de blauwe lucht en het groene gras

2. eigenlijk best wel idem dito

3. naar mijn mening te veel focus op de stengels ipv de focus op de libelle,

4. naar mijn mening is die te wazig.

5. volgens mij mankeerd er weinig aan de foto, de vogel had misschien iets meer naar het midden gemogen

6. kan ik ook weinig over zeggen.

misschien hebben anderen een andere visie over mijn mening. ik hoor het graag
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:21:41 #285
79550 Ymke
your ghost
pi_30235695
Wat wil je dan met die paal laten zien? Dit is toch niet interessant om naar te kijken? IIg voor mij niet
De rest ook niet ,de composities zijn saai , probeer niet alles in het midden te plaatsen. Kijk eerst goed voordat je een foto neemt , Klopt het beeld ?

Probeer ook de horizon recht te houden

En dan ga je thuis rustig naar je fotos kijken , en dan plaats je hier een foto waarvan je denkt wauw die is goed , of bijna goed , wat kan ik hier nog aan verbeteren.

Om eerlijk te zijn dacht ik dat het een geintje van je was , deze serie
  zaterdag 3 september 2005 @ 19:14:47 #286
118002 PieDobbelJoe
pi_30237029
Mijn dierentuinserie heeft nogal wat foto's opgeleverd en ook deze dus. Jammer vind ik zelf, dat ik niet zijn gehele baardharen er op heb gekregen en de belichting deels gelukt is. Deze foto is vanuit de hand met in 300 mm stand genomen.

zaterdag 3 september 2005 @ 19:16:58 #287
79550 Ymke
your ghost
pi_30237073
Hij is te groot , net als je andere fotos
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:25:17 #288
118002 PieDobbelJoe
pi_30239111
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:16 schreef Ymke het volgende:
Hij is te groot , net als je andere fotos
OK, dank je. Heb veel aangepast ...wel jammer.
  zondag 4 september 2005 @ 02:04:26 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30248971
Om maar in de dieren te blijven

supah, van jouw foto word ik gewoon helemaal rustig, erg mooi.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 4 september 2005 @ 03:41:05 #290
52349 purplerose
pi_30250297
wow, die is vet!!
pi_30251655

vind die uil super had zo een poster kunnen zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 10:10:49 #292
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30252215
Van beide foto's vind ik dat je sowieso de kleuren wat kan ophalen in photoshop oid want het komt nu behoorlijk grauw over. Daarnaast lijkt de bovenste wat onscherp, verder vind ik dit wel een leuk beeld. De onderste was denk ik beter tot zijn recht gekomen als de horizon hoger had gelegen.

Ik heb een foto die ik hier had geplaatst ook elders ter beoordeling aangedragen, waar ik de tip kreeg om de uitsnede aan te passen. Ik vind wel dat hij er op vooruit is gegaan.
  zondag 4 september 2005 @ 12:00:54 #293
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30253967
ben blij dat jullie hem leuk vinden, heb hem met een fujifilm finepix A210 gemaakt, niet echt een hoogstaande camera dus.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 4 september 2005 @ 12:23:51 #294
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_30254502
quote:
Op zondag 4 september 2005 12:00 schreef snakelady het volgende:
ben blij dat jullie hem leuk vinden, heb hem met een fujifilm finepix A210 gemaakt, niet echt een hoogstaande camera dus.
Maar qua compositie maakt de camera ook niks uit, en dat is 70% van je foto. En het is gewoon een goede foto. Had je het oog niet nog meer naar rechtsboven gekund, zodat je iets meer snavel ziet?
  zondag 4 september 2005 @ 17:02:16 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30262125
Zou idd ook kunnen maar ik vond dat zwarte van de veren ook wel weer iets hebben.
  zondag 4 september 2005 @ 17:28:58 #296
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_30263081
Goed punt inderdaad. Wat mij 'stoort' is die veertje rond het snaveltje (aan de linker kant), net weg vallen.
  zondag 4 september 2005 @ 17:31:22 #297
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_30263173
azo, snap wat je bedoeld, ja, had misschien idd net iets meer eropgemogen
  zondag 4 september 2005 @ 17:55:48 #298
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30263891
Ik gooi er ook maar weer eens eentje tegenaan
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30269167
quote:
Op zondag 4 september 2005 17:55 schreef Puckzzz het volgende:
Ik gooi er ook maar weer eens eentje tegenaan
[afbeelding]
pi_30270840
quote:
Op zondag 4 september 2005 08:51 schreef afraidtech het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

vind die uil super had zo een poster kunnen zijn.
Waar zijn die foto's gemaakt? Prachtig landschap. Ik gok Italie?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')