Oh, maar dat heeft opel vanaf midden jaren 80 ook gedaan. Wat daar van terecht gekomen is blijkt nu. De verantwoordelijke topman (kom even niet op z'n naam) is trouwens midden jaren 90 naar vw gegaan dus maar eens zien wat daar nog allemaal gaat gebeuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:50 schreef Eefske1986 het volgende:
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling....
Daar is het nooit weg geweestquote:
Misschien staat er steeds: de focus heeft totaal geen last van roestquote:Op woensdag 10 augustus 2005 15:28 schreef MouseOver het volgende:
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits.
quote:Auto's roesten weer
Door Olof van Joolen en Erik Kouwenhoven
Het roestspook is terug. Zelfs auto's van een paar jaar oud hebben vaak last van ernstige corrosie. Dit komt doordat fabrikanten te weinig werk maken van goede roestbescherming.
Uit onderzoek van het Zweedse Korrosionsinstitutet blijkt dat vier van de 10 auto's uit de bouwjaren 1998 en 1999 last hebben van roest. Bij 10 procent gaat het om ernstige roestvorming waarbij zeker de helft van het plaatwerk is gecorrodeerd. Van de onderzochte wagens uit de bouwjaren 2000 en 2001 vertoont 20 procent roest.
De studie is gedaan in opdracht van verscheidene grote autoproducenten, staalfabrikanten en makers van antiroestproducten. De Hyundai Accent, Ford Focus en Ford Mondeo en opvallend genoeg de Mercedes E-klasse van het bouwjaar 2001, komen naar voren als roestgevoelig.
Het zwakste punt bij de meeste modellen is het plaatwerk onder de deuren, gevolgd door de binnenkant van de achterspatborden. Bij bijvoorbeeld alle onderzochte Ford Mondeo's uit 1998 vertoonde dit laatste onderdeel ernstige roestvorming. Ook roestgevoelig - maar in mindere mate - zijn binnenkanten van deuren en de motorkap. Volgens projectleider Bo Rendahl van het Korrosionsinstitutet steken producenten zo min mogelijk tijd en geld in roestpreventie. Zo gebruikte Mercedes op de E-klasse een aantal onderdelen zonder zinklaag, proberen Japanse merken zoals Nissan deze laag zo dun mogelijk te houden en spuiten Peugeot, Citroën en Renault geen roestwerend middel meer in de holle ruimten onder de portieren. ,,Het zijn allemaal besparingen omdat je er de tijd mee verkort die de auto in de fabriek hoeft door te brengen'', legt Rendahl uit. ,,Maar je neemt wel een risico.'' Met de komst van compleet verzinkte carrosserieën leek roest begin jaren 90 tot het verleden te behoren. Dat het toch een actueel probleem is, bleek uit een recente terugroepactie van 58.000 Smarts. De wagentjes van het type For Two moesten naar de werkplaats wegens roest op de draagarmen van de wielophanging. De corrosie kan zo ernstig zijn dat de onderdelen afbreken. Smart is net als Mercedes eigendom van Daimler-Chrysler.
quote:Fabriek maalt niet om roest
Door Erik Kouwenhoven
Moderne auto's roesten niet meer, denkt de consument. Door bezuinigingen van de fabrikanten is het probleem echter terug.
Autofabrikanten hebben in de jaren 90 alles op alles gezet om af te komen van het imago dat de modellen bij wijze van spreken al roestten in de folder. Vooral dankzij gegalvaniseerde koetswerken verdween het probleem langzaam maar zeker. Maar omdat kopers aannemen dat moderne auto's niet meer roesten, bezuinigen fabrikanten de laatste jaren steeds vaker op dit onderdeel. Roestpreventiecentra zien als eerste de gevolgen.
,,In de jaren 90 konden we duidelijk merken dat auto's door de fabriek prima werden beschermd tegen corrosie'', zegt Piet Kruisenga van antiroestcenter Gosliga in Leeuwarden. ,,Tegenwoordig is dat duidelijk minder. Steeds vaker moeten we moderne auto's behandelen. De meeste modellen zijn voorzien van een pvc-coating, maar daarin ontstaan na verloop van tijd scheuren. Ook het summier aangebrachte waxlaagje dat de roestgevoelige delen moet beschermen, slijt snel.''
De werkvloer van het antiroestcenter is voor de helft gevuld met auto's jonger dan vijf jaar. In bijna alle gevallen gaat het om modellen die tijdens de garantie begonnen te roesten. ,,Wij behandelen hier de importeursgevallen'', legt Kruisenga uit. We zien een Fiat Punto waarvan de remleidingen zijn aangetast, een Fiat Panda met roestende motorkapvergrendeling, een Ford Mondeo die op de naden corrodeert, een Ford Ka en een nieuwe Transit.
,,De Transit is in het algemeen echt om te huilen'', zegt Jan van Egmond van het gelijknamige anticorrosiecenter in Alphen a/d Rijn. Ook hij ziet de kwaliteit van roestpreventie de laatste vijf jaar sterk teruglopen. ,,We krijgen bijna dagelijks splinternieuwe auto's binnen voor nabehandeling.''
,,Fords als de Ka en de Transit roesten snel, maar ook bij veel Aziatische en Engelse merken vliegt het erop. De auto's zitten summier in de lak en dat zie je vooral in de naden, waar de roest begint. De eerste drie jaar gaat het nog wel, maar in het vierde jaar zie je het plotseling komen. Het subframe van bijna alle auto's, waaraan de voorwielophanging vastzit, begint tegenwoordig al na een jaar te roesten.''
De oorzaken liggen volgens Van Egmond vooral in de steeds dunner wordende zinklaag die het staal tegen roest moet beschermen. De sterkere luchtvervuiling boven Nederland speelt mee. Zware metalen uit de lucht versnellen het roestproces. ,,Ook de gemiddeld steeds hogere temperaturen spelen in mijn ogen een rol. Warme lucht bevat meer vocht en daardoor groeit de kans op roestvorming.''
De ANWB en de Bovag zeggen weinig klachten te krijgen over roestproblemen. Roestbestrijder Van Egmond heeft daar wel een verklaring voor. Fabrikanten hebben volgens hem hun garantievoorwaarden met betrekking tot roest de laatste jaren flink verbeterd. Voor zichzelf dan. Ze geven vaak uitsluitend garantie tegen doorroesten van binnenuit en doen corrosie vaak af als een lakprobleem. En daarvoor geldt de garantie niet. Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
...maar dan wel eentje van een ander merk (een ezel stoot zich enz...)quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:03 schreef Pony-Lover het volgende:
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen.
Gaat idd. gewoon om hoge verkoopaantallen en lage km. kosten tijdens de garantieperiode cq. de leaseperiode, zeg eerste 3 jaar. Wat er daarna mee gebeurt kan de fabriek/dealer niet boeien; en als je goedkoop wilt fabriceren zijn daar mogelijkheden genoeg om te bezuinigen.quote:Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
welnee, het is troepquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie.
Ach; troep is het niet direct, wel lelijk iha.quote:
The same herequote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:41 schreef Metro2005 het volgende:
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia
Good ol' Alfasud....roestend in den folder.quote:
Een beter milieu roest onder je weg.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
*Kick*
begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen..
Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.quote:Op zondag 14 augustus 2005 01:56 schreef D-super het volgende:
[..]
Collega met Astra GSI is er doodziek van
Opel Boschquote:Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Bosch of Opel
oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar...
Ach, ford is binnenkort toch failliet.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:40 schreef PNG het volgende:
[..]
Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.
Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen.
Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005...
Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden.
Sja, het is schandalig, maar waar.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Was de onze ook gelukkigquote:Op woensdag 30 november 2005 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sja, het is schandalig, maar waar.
Ik heb gelukkig een leasebak.
quote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?quote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
ding was in 2000 gewoon splinternieuw.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:30 schreef PNG het volgende:
[..]
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
om de een of andere reden vind ik het maar een kutreply van je. Ik weet niet of het komt doordat je probeerd te pimpen met je so-called beroep, of vanwege het feit dat je laat doorschemeren dat je de gemiddelde fok-user inferieur aan jouw goddelijke inzicht vind, maar ik kom er nog wel achter...quote:Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
Pcies, en daar willen we psies naartoe.
Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.
Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.
Vandaar mijn vraag.
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Maar dat had je zelf zo te zien ook al door.....zoals je al zegt, we dwalen af...quote:Op donderdag 1 december 2005 04:05 schreef PNG het volgende:
Maar we dwalen af, back to topic. Solly.
Ik denk dat niemand op fok er ook maar iets om geeft dat jij 10.000 per maand hebt verdient voor Audi A-fairs. En dat neerkijkende gedrag van je, dat irriteert me mateloos. Daarnaast krijg ik het idee dat je bepaalde woorden hebt weggelaten.quote:Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
...
quote:Fok! is toppunt van boeiend.
quote:Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend.
Bert Visscher wannabee.quote:Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
Pcies, en daar willen we psies naartoe.
Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.
Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.
Vandaar mijn vraag.
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.quote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
quote:"Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Zonder kilometerbeperking. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven instructies op het gebied van onderhoud.
Zo gemakkelijk is dat!"
quote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.
[..]
bron
maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas.
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Peurac wil nog wel eens pimpen met zijn bolides
Oude Toyota's ook (uit de jaren 70)quote:Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest
[afbeelding]
Oranje?quote:Op donderdag 1 december 2005 10:23 schreef allsystemshalt het volgende:
Die oranje opels konden er ook wat an hoor![]()
![]()
iedereen weet dat elk merk wel wat kan mankeren.quote:
Alfasud volgens mij...maar mijn vader heeft nog een Simca gehad...dat roestte best wel ja.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest
[afbeelding]
dat MEEN je nietquote:Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Simca's en oudere citroëns en peugots enzo haalden inderdaad de garantieperiode meestal niet nee, daarvoor waren ze al helemaal vergaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 12:52 schreef wonko het volgende:
[..]
Alfasud volgens mij...maar mijn vader heeft nog een Simca gehad...dat roestte best wel ja.
Hyperdude had het er ook al over, wij hadden een Golf 2, mijn schoon papa rijd er nog steeds mee, ding heeft vrijwel geen roest en loopt al meer dan 15 jaar probleemloosquote:Op donderdag 1 december 2005 15:49 schreef mighty_myte het volgende:
* mighty_myte is blij met roestloze VW Jetta uit '91.
In 2000 nieuw gekocht, ergens in oktober geleverd meende ik. Het was een lease auto, alle beurten dus bij de dealer gedaan, altijd bij dezelfde. Toen de auto in 2003 voor de apk moest, werd deze afgekeurd op roest. Wat en waar het precies was weet ik niet, er moesten alleen onderdelen besteld worden en daar moesten we op wachten.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:30 schreef PNG het volgende:
[..]
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
quote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.
[..]
bron
maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas.
Dus garantie, dus geen kosten, dus wat is nu je verhaal....quote:Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]Nieuw gekocht, nooit schade gehad (tot begin 2004), altijd en alleen maar onderhouden geweest bij de dealer
Ik had het ook niet over betalen van de reparatie, alleen moet je lappen voor de leenauto, en daar deed ik niet aan
![]()
De dealer had de leasemaatschappij niks verteld, maar dat is een ander verhaal. Het ging erom dat nieuwe auto's roesten, wat ik bevestigde uit eigen ervaring.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:27 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dus garantie, dus geen kosten, dus wat is nu je verhaal....![]()
een enkeling blijf je houden, al vind ik je verhaal erg sterk, en ik neem aan dat de lease maatschappij ook geen genoegen neemt met een plaatje lassen!
Maar dit is dus echt een uitzondering, zelfs de 1e zafira's die al bij de handelaren staan heb ik tot nu toe nog geen roestplekken kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 1 december 2005 16:36 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De dealer had de leasemaatschappij niks verteld, maar dat is een ander verhaal. Het ging erom dat nieuwe auto's roesten, wat ik bevestigde uit eigen ervaring.
Trek het rubber van de achterruitwisser eens aan de kant, roesten ze bijna allemaalquote:Op donderdag 1 december 2005 16:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maar dit is dus echt een uitzondering, zelfs de 1e zafira's die al bij de handelaren staan heb ik tot nu toe nog geen roestplekken kunnen ontdekken.
Hier op school rijden toyota's met roest hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Toyota's roesten (sinds 89~91) niet..
Die geven ook al jaaaaren, 12 jaar garantie tegen roest e.d.
Dat is dan van schade afkomstig (zo niet, is het garantie)quote:Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Hier op school rijden toyota's met roest hoorEn die zijn nog geen 10 jaar oud
![]()
Mijn auto heeft ook 'n paar kleine blaasjes (MB W210 290td combi 1997) . Wordt gewoon onder garantie verholpen hoor (30 jaar garantie op roest etc..)
Zou ook niet best zijn als een auto uit 98 roestquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef marky het volgende:
Mijn Xantia uit 98 roest ook nog nergens. Toch best wel wat steenslag plekjes op de neus maar ook daar blijft het roestbruin weg. Mijn vader had een BX progress heeft er 10 jaar meegereden ook geen pokkel roest.
Het is natuurlijk ook gewoon dat de auto's te lang meegaan tegenwoordig. Er moet iets zijn waarvoor iemand een andere koopt.
Of datsun's. Als je er een nieuw kocht was ie 7 jaar later helemaal rotquote:Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest
[afbeelding]
Slecht onderhoud wil ook wel helpen hoorquote:Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat is dan van schade afkomstig (zo niet, is het garantie)
Maar Toyota's uit '95 roesten niet.
Ik zou dan ook graag een foto willen zien van die auto's
uiteraard.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:32 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Slecht onderhoud wil ook wel helpen hoorWaarom zouden ze niet kunnen roesten? Omdat ze helemaal van plastic zijn? En een verzinkte auto kan alsnog roesten als de zink-laag gewoon door slecht onderhoud te dun is geworden. Kijk maar naar oude audi's die verzinkt zijn. Onder de kofferklep (t lijkt wel of iedere sedan dit heeft) vind je vaak genoeg blaasjes.
Ik geloof echt wel dat toyota's niet onderhevig aan roest zijn, maar denk nou niet meteen dat er nu geen toyota's zonder roest bestaan... want die rijden er zeker wel. Geen enkele auto die uit plaatstaal is vervadigd zal 100% roestvrij kunnen blijven
Je auto roest ook alleen is het bij aluminium niet ergquote:Op zondag 4 december 2005 10:53 schreef osmo het volgende:
Laat maar lekker roesten, mijn A2 is van plastic en aluminium gemaakt
Toyota'squote:Op zondag 4 december 2005 06:10 schreef StefanP het volgende:
Nou ja zeg, dat vind ik echt niet kunnen. Ik wist het niet en behoor tot de groep die dacht dat roest uitgebannen was sinds de jaren 90.
Alle merken uit de artikelen op pagina 1 kunnen het vergeten om mijn geld te krijgen. Welke merken zorgen nog wel goed voor een antiroest behandeling? Dan weet ik waar ik auto's van kan kopen.
Starlett, Corolla, allebei in roze (ik denk dat 't rood bedoeld was, kwaliteit vd lak hequote:Op zaterdag 3 december 2005 23:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
uiteraard.
slecht onderhoud na schade dan
Maar gewoon om de nieuwsgierigheid, welk type is dat dan, die 95'er die roest?
verkleuren gebeurt idd wel, maar dat heb je snel met rood natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 09:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Starlett, Corolla, allebei in roze (ik denk dat 't rood bedoeld was, kwaliteit vd lak he)
edit; die starslet is overigens uit '96
Ah! Dat is relaxe..quote:Op maandag 5 december 2005 15:53 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Zul je tot 9 januari moeten wachten, dan ben ik weer op school![]()
Wat voor LandCruiser?quote:Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Jazeker
We hebben nog een mooie toyota landcruiser voor je staan![]()
hij rijdt alleen niet meer, en dit is geen grap: automatische versnellingsbak in diggelen
Weet niet of ie roest heeft. Ik neem geen moeite om te kijkenquote:Op dinsdag 6 december 2005 11:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Wat voor LandCruiser?
en heeft ie roest?
Binnekant wielkasten, onder raamrubbers, onder spoilers (als je die hebtquote:Op dinsdag 6 december 2005 12:53 schreef DrugTherapy het volgende:
dus dit betekent dat mij half jaar oude fiesta st gewoon naar de klote gaat![]()
weet iemand waar ik moet kijken voor beginnende plekjes of iets dergerlijks???
had ik nou maar een toyota gekochtquote:Op dinsdag 6 december 2005 13:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Binnekant wielkasten, onder raamrubbers, onder spoilers (als je die hebt) bijna alle sedan's roesten op de achterklep (nee toyota's niet
i know)
quote:Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Weet niet of ie roest heeft. Ik neem geen moeite om te kijken![]()
't Is zon enorm groot hok. Kost nieuw bijna een ton geloof ik, en je krijgt een auto die te week is voor de normale weg, de zwaar en te groot voor in het terrein, en te plastic voor het geld('lederen' bekleding (skai), geprint 'hout' etc etc) aldus de verkoopleider.
Nou moet ik zeggen dat het niet vreemd is dat de bak al kapot is, de auto heeft al 55.000 km gelopenHij staat overigens niet te koop. De 4x4 vereniging waar wij altijd rijden heeft hem overgenomen. Toyota noch de handel wil de auto hebben, en wij zelf kunnen niets met dat ding. Zonde...
Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantiequote:Op dinsdag 6 december 2005 13:14 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Zeg tommy, wist je trouwens dat een toyota uit 1995 met roest (niet uit schade) geen aanspraak kan doen op garantie. Carosseriegarantie van 12 jaar is pas iets van het laatste type![]()
Dan kan mijn benz wel een blaasje hebben op mijn achterklep (die nu behandeld wordt), maar ik heb wel 30 jaar garantie (nee geen km beperking)...
Nee tommy, het is beide bagger....quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantie
maar je statement is duidelijk, Toyota is troep en Mercedes is geweldig![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:49 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee tommy, het is beide bagger....
geen roest my ass...
en deze...
ala supra deluxe...
![]()
zo, ff 20 sec. gegoogled!![]()
Ook de andere reacties lezen :quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Supra, die roesten wel eens, vooral wit en rood.
chrome bumpers van de 4runner ook, daar is ook een oplossing voor.
Corolla E10, staat later in de reacties weer dat de auto roestvrij is
Op de raamstijl na, wat in de reactie ook al staat, dat kan gebeuren door het vervangen van het raam.
Maar het komt tot 92 ook voor, dat heb ik ook nooit ontkent, maar daarna zijn het over het algemeen uitzonderingen.
Kijk maar op autotrader, speuders e.d. daar zijn b.v. de Corolla E10's allemaal roestvrij, de mijne ook.
Dus beide auto's hebben roest door een andere raam.... Jij moet vertegenwoordiger worden!!quote:jupiludo 16-11-2005 12:43
bij mijn Corolla 2.0D (1993 - 275.000 km) enkel roest aan de raamstijlen voor (bovenaan zowel L als R). Toen ik de auto kocht zo'n 200.000 km geleden zat de originele voorruit er niet meer in, dus misschien iets te maken met pasvorm of rubbers. Het ligt ook aan mij want heb het niet goed opgevolgd. Vorig jaar moeten ingrijpen met Dremel en lakstift, zal nu na de winter nog eens moeten gebeuren
je meent hetquote:Op dinsdag 6 december 2005 23:22 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ook de andere reacties lezen :
[..]
Dus beide auto's hebben roest door een andere raam.... Jij moet vertegenwoordiger worden!!![]()
Grappig dat je iets niet gelooft als het jou niet uitkomtquote:Op dinsdag 6 december 2005 20:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantie
maar je statement is duidelijk, Toyota is troep en Mercedes is geweldig![]()
![]()
Maakt Bosch ook al versnellingsbakkenquote:Op woensdag 7 december 2005 16:28 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Oh btw spreek net studiegenootje die bij Toyota Oostendorp in Helmond werkt. Nieuwe Avensis DCAT 177pk diesel... versnellingsbak naar de ballen. Geloof je me niet?Waarom bel je ze niet gewoon op? Zullen ze je alles vertellen
![]()
www.autodorp.nl daar staat t tel. nummer vast wel ergens...![]()
punt 1; weet jij niets van mij, dus je hoeft ook niet in te schatten wat voor "type" ik benquote:Op woensdag 7 december 2005 16:09 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Bovendien staat er een paar posts verder dat je nooit hebt gezegt dat toyota's van 92 niet roesten. Dat heb je wel, je schreef dat in de jaren 80 het roestprobleem opgelost werd. In een latere post verbeterde je dit al in begin jaren 90... Wat wordt t nu?![]()
kut he, als die nou gewoon van Denso was geweest, was er NIETS aan de hand met die D-CATquote:Op woensdag 7 december 2005 16:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maakt Bosch ook al versnellingsbakken
moet niet gekker worden!!![]()
Bak heeft niets met roest te maken, maar omdat je zo ongeloofwaardig reageert over het verhaal van de LC.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
punt 1; weet jij niets van mij, dus je hoeft ook niet in te schatten wat voor "type" ik ben
punt 2; weet ik best wel, waarschijnlijk beter dan jou, aangezien ik "af en toe" wat met Toyota's te maken heb, dat die dingen ook wel wat mankeren.
Sterker nog, de betrouwbaarheid van tegenwoordig is stukken minder dan in de jaren 90.
verder heb ik verkondigd dat Toyota's vanaf 88 verzinkt zijn (dus rotten ze een stuk minder dan daarvoor) en vanaf begin 90 roest zelden meer voor komt (iig niet zo erg als in de jaren 70-80)
als laatste;
wat heeft een defecte versnellingsbak te maken met roest?
je komt een beetje gefrustreerd over moet ik zeggen
[..]
kut he, als die nou gewoon van Denso was geweest, was er NIETS aan de hand met die D-CAT
Maken die wel versnellingsbakken danquote:Op woensdag 7 december 2005 16:56 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
kut he, als die nou gewoon van Denso was geweest, was er NIETS aan de hand met die D-CAT
Uiteraard zijn er uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:
[..]
Bak heeft niets met roest te maken, maar omdat je zo ongeloofwaardig reageert over het verhaal van de LC.Je schreef dat roest NOOIT voorkwam bij jaren 90 modellen (tenzij schade bla bla bla). Dus niet zelden... dat is wat anders boefje.
Dus je meent nu dat uizonderingen ineens wél mogelijk zijn? Apart...
dan zijn we wat mij betreft klaar met deze discussie.quote:Op woensdag 7 december 2005 17:17 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik reageer idd gefrustreerd op mensen die zomaar wat blaten en niets aannemen wat hun niet uitkomt in de discussie![]()
Als je aanneemt dat ik gefrustreerd over kom, mag ik ook aannemen dat jij zo'n type bent zoals ik eerder beschreef
Per jaar, ongeveer hetzelfde aantal als Boschquote:Op woensdag 7 december 2005 17:20 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Maken die wel versnellingsbakken dan
![]()
quote:Op woensdag 7 december 2005 17:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Hou er rekening mee dat het allemaal nieuw is voor toyota. Die kunnen nog niet met zo'n kracht omgaan![]()
![]()
Ik ben wel in voor een geintjequote:Op woensdag 7 december 2005 17:41 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Geweldig dat je er op in gaat![]()
Okee dan :quote:Op woensdag 7 december 2005 17:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik ben wel in voor een geintje![]()
Sorry...quote:Op woensdag 7 december 2005 17:53 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik weet niet of dat wel zo grappig is
Toyota's roesten helemaal nietquote:Op woensdag 7 december 2005 17:52 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Okee dan :
TOYOTA = KUTROEST(vernellings)BAK
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |