abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:40:37 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29538354
Volgens het AD van vandaag (heb helaas geen toegang tot de online versie, iemand?) is roest terug van weggeweest. Een aantal franse en japanse auto's en zelfs een mercedes schijnen weer te roesten.
Dit komt doordat men een heel dunne zinklaag, of geheel geen zinklaag gebruikt voor het plaatstaal van de auto's en ook holle ruimtes niet meer behandeld tegen roest.
Dit om tijd en geld te besparen in de productie.
Niet echt een verbetering die we meemaken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 10-08-2005 13:47:42 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29538454
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling....
pi_29538596
ik hoorde het ook op de radio, en Ford deed het er idd het minste aan, om roest te voorkomen.
pi_29538645
Van alle fords van na 1999 die getest waren bleken de wielkasten verroest te zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29538682
Klopt, van mercedes heb ik meerdere verhalen gehoord hierover.

Belachelijk, en mensen kregen ook geen support van de dealer/importeur
pi_29538683
Snijden ze zichzelf niet behoorlijk in de vinger?

*Minder verkoop nieuwe auto's
*Heel veel garantie zaken
*Imago probleem

pi_29538710
En niet eens bij Alfa
I am the greatest man on earth.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:39:11 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29538834
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:50 schreef Eefske1986 het volgende:
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling....
Oh, maar dat heeft opel vanaf midden jaren 80 ook gedaan. Wat daar van terecht gekomen is blijkt nu. De verantwoordelijke topman (kom even niet op z'n naam) is trouwens midden jaren 90 naar vw gegaan dus maar eens zien wat daar nog allemaal gaat gebeuren.
Vampire Romance O+
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:43:43 #9
113980 Mr_M
dwarsheid kent geen tijd
pi_29538873
Mijn vader heeft een Mazda Premacy uit 2001. Deze begint ook te roesten bij de wielkasten, een klein beetje nog maar. Of dit aan de slechte kwaliteit of aan het slecht schoonmaken van de wielkasten ligt? In beide gevallen is 4 jaar te snel.
pi_29538924
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:26 schreef kutvent het volgende:
En niet eens bij Alfa
Daar is het nooit weg geweest

Kwaliteit van een auto, is meer dan wel of niet roesten....

[ Bericht 9% gewijzigd door mhr-zip op 10-08-2005 14:58:54 ]
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03:04 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29539068
Denk dat het een enorm imago schade met zich mee gaat brengen. Immers, wie gaat er nu nog een auto kopen waarvan bekend is dat de fabrikant heeft lopen besparen op roestbescherming.
Iemand trouwens meer informatie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:28:47 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29539309
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits.

Ben verder even aan het zoeken naar de naam van die topman waar ik het over had, maar moet zo weg.

Op m'n werk hebben we ca. 15 mercedes sprinters en een stuk of 40 vito's en daar zie je ook aardig wat roestende exemplaren tussen. Bij sommige komt het duidelijk door slecht herstelde schade, maar andere lijken gewoon uit zichzelf te roesten. Erg vreemd want zo oud zijn ze niet.
Vampire Romance O+
pi_29539462
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:28 schreef MouseOver het volgende:
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits.
Misschien staat er steeds: de focus heeft totaal geen last van roest
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:10:22 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29539715
quote:
Auto's roesten weer

Door Olof van Joolen en Erik Kouwenhoven

Het roestspook is terug. Zelfs auto's van een paar jaar oud hebben vaak last van ernstige corrosie. Dit komt doordat fabrikanten te weinig werk maken van goede roestbescherming.

Uit onderzoek van het Zweedse Korrosionsinstitutet blijkt dat vier van de 10 auto's uit de bouwjaren 1998 en 1999 last hebben van roest. Bij 10 procent gaat het om ernstige roestvorming waarbij zeker de helft van het plaatwerk is gecorrodeerd. Van de onderzochte wagens uit de bouwjaren 2000 en 2001 vertoont 20 procent roest.
De studie is gedaan in opdracht van verscheidene grote autoproducenten, staalfabrikanten en makers van antiroestproducten. De Hyundai Accent, Ford Focus en Ford Mondeo en opvallend genoeg de Mercedes E-klasse van het bouwjaar 2001, komen naar voren als roestgevoelig.
Het zwakste punt bij de meeste modellen is het plaatwerk onder de deuren, gevolgd door de binnenkant van de achterspatborden. Bij bijvoorbeeld alle onderzochte Ford Mondeo's uit 1998 vertoonde dit laatste onderdeel ernstige roestvorming. Ook roestgevoelig - maar in mindere mate - zijn binnenkanten van deuren en de motorkap. Volgens projectleider Bo Rendahl van het Korrosionsinstitutet steken producenten zo min mogelijk tijd en geld in roestpreventie. Zo gebruikte Mercedes op de E-klasse een aantal onderdelen zonder zinklaag, proberen Japanse merken zoals Nissan deze laag zo dun mogelijk te houden en spuiten Peugeot, Citroën en Renault geen roestwerend middel meer in de holle ruimten onder de portieren. ,,Het zijn allemaal besparingen omdat je er de tijd mee verkort die de auto in de fabriek hoeft door te brengen'', legt Rendahl uit. ,,Maar je neemt wel een risico.'' Met de komst van compleet verzinkte carrosserieën leek roest begin jaren 90 tot het verleden te behoren. Dat het toch een actueel probleem is, bleek uit een recente terugroepactie van 58.000 Smarts. De wagentjes van het type For Two moesten naar de werkplaats wegens roest op de draagarmen van de wielophanging. De corrosie kan zo ernstig zijn dat de onderdelen afbreken. Smart is net als Mercedes eigendom van Daimler-Chrysler.
quote:
Fabriek maalt niet om roest

Door Erik Kouwenhoven


Moderne auto's roesten niet meer, denkt de consument. Door bezuinigingen van de fabrikanten is het probleem echter terug.

Autofabrikanten hebben in de jaren 90 alles op alles gezet om af te komen van het imago dat de modellen bij wijze van spreken al roestten in de folder. Vooral dankzij gegalvaniseerde koetswerken verdween het probleem langzaam maar zeker. Maar omdat kopers aannemen dat moderne auto's niet meer roesten, bezuinigen fabrikanten de laatste jaren steeds vaker op dit onderdeel. Roestpreventiecentra zien als eerste de gevolgen.
,,In de jaren 90 konden we duidelijk merken dat auto's door de fabriek prima werden beschermd tegen corrosie'', zegt Piet Kruisenga van antiroestcenter Gosliga in Leeuwarden. ,,Tegenwoordig is dat duidelijk minder. Steeds vaker moeten we moderne auto's behandelen. De meeste modellen zijn voorzien van een pvc-coating, maar daarin ontstaan na verloop van tijd scheuren. Ook het summier aangebrachte waxlaagje dat de roestgevoelige delen moet beschermen, slijt snel.''
De werkvloer van het antiroestcenter is voor de helft gevuld met auto's jonger dan vijf jaar. In bijna alle gevallen gaat het om modellen die tijdens de garantie begonnen te roesten. ,,Wij behandelen hier de importeursgevallen'', legt Kruisenga uit. We zien een Fiat Punto waarvan de remleidingen zijn aangetast, een Fiat Panda met roestende motorkapvergrendeling, een Ford Mondeo die op de naden corrodeert, een Ford Ka en een nieuwe Transit.
,,De Transit is in het algemeen echt om te huilen'', zegt Jan van Egmond van het gelijknamige anticorrosiecenter in Alphen a/d Rijn. Ook hij ziet de kwaliteit van roestpreventie de laatste vijf jaar sterk teruglopen. ,,We krijgen bijna dagelijks splinternieuwe auto's binnen voor nabehandeling.''
,,Fords als de Ka en de Transit roesten snel, maar ook bij veel Aziatische en Engelse merken vliegt het erop. De auto's zitten summier in de lak en dat zie je vooral in de naden, waar de roest begint. De eerste drie jaar gaat het nog wel, maar in het vierde jaar zie je het plotseling komen. Het subframe van bijna alle auto's, waaraan de voorwielophanging vastzit, begint tegenwoordig al na een jaar te roesten.''
De oorzaken liggen volgens Van Egmond vooral in de steeds dunner wordende zinklaag die het staal tegen roest moet beschermen. De sterkere luchtvervuiling boven Nederland speelt mee. Zware metalen uit de lucht versnellen het roestproces. ,,Ook de gemiddeld steeds hogere temperaturen spelen in mijn ogen een rol. Warme lucht bevat meer vocht en daardoor groeit de kans op roestvorming.''
De ANWB en de Bovag zeggen weinig klachten te krijgen over roestproblemen. Roestbestrijder Van Egmond heeft daar wel een verklaring voor. Fabrikanten hebben volgens hem hun garantievoorwaarden met betrekking tot roest de laatste jaren flink verbeterd. Voor zichzelf dan. Ze geven vaak uitsluitend garantie tegen doorroesten van binnenuit en doen corrosie vaak af als een lakprobleem. En daarvoor geldt de garantie niet. Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29541785
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen.
pi_29541851
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:03 schreef Pony-Lover het volgende:
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen.
...maar dan wel eentje van een ander merk (een ezel stoot zich enz...)
pi_29542213
De ford Ka van mijn vriendin had aan elke kant een dik roestgat op de dorpel vlak achter het voorwiel kwamen wij achter. We hebben de auto dan ook maar direct verkocht.
pi_29542678
Keuze van de fabrikant, het is namelijk niet verboden daarop te besparen, maar of het slim is..
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:09:52 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29543226
quote:
Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
Gaat idd. gewoon om hoge verkoopaantallen en lage km. kosten tijdens de garantieperiode cq. de leaseperiode, zeg eerste 3 jaar. Wat er daarna mee gebeurt kan de fabriek/dealer niet boeien; en als je goedkoop wilt fabriceren zijn daar mogelijkheden genoeg om te bezuinigen.

OFF-TOPIC:
Zo over-engineered als otoos aan het begin van de jaren 90 krijgen we nooit meer terug.
Audi 80/100, BMW E30/E36/E34, MB W124, VW Golf 2 en Volvo 700/850; die dingen roestten nauwelijks en de motoren waren ook vrijwel onverwoestbaar.

Heb zelf een BMW E30 en een E36 staan en me ma heeft een MB 300 TE, bij elkaar 1000000 kms en nog geen koppakking vervangen, de 1990 E30 heeft een paar bruine randjes, beide anderen nog geen plekje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:48:18 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29545621
Helpt maar één ding tegen, dat is Naming and Shaming!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29546184
Toyota's roesten (sinds 89~91) niet..
Die geven ook al jaaaaren, 12 jaar garantie tegen roest e.d.

pi_29546502
Ik heb een Escort en woon op Texel in de zeewind. Tel uit je roest.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:24:22 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29546532
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29547086
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie.
welnee, het is troep
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:55:34 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29548611
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

welnee, het is troep
Ach; troep is het niet direct, wel lelijk iha.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29548782
Who cares, al die nieuwe auto's van nu gaan met een jaartje of vijf naar afrika, daar roest het nooit weer
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:43:38 #27
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_29549659
De Fords van dit moment zijn bagger wat betreft roestbescherming.
Een tijdje terug was ik bij een bevriende autoschade hersteller, die van een Ford dealer 12 focussen mee had gekregen.
De kitranden bij de deuren zijn van slechte kwaliteit, en heir onder begint het te roesten. In eerste instantie valt het niet op, maar roesten doen ze allemaal. Focus rijders kunnen dit vaak duidelijk zien aan de onderkant van de deur.
Het valt onder garantie, dus de dealer mag het gaan herstellen.
Focus rijders dus even opletten, en evt. mee terug gaan! Mondeo doet 't geloof ik ook, zij het in mindere mate.
Toch?
pi_29553668
Effe naar een Tectyl of waxoil dealer/koetswerkbeschermer, en je wagen heeft een garantie tegen roest door een onafhankelijk "fabrikant"
Dat is in alle geval mijn plan als ik volgende week mijn nagelnieuwe wannabe roestbak heb.
Zeker wezen.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29554518
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:02:33 #30
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_29560402
ik heb zelf ook een beetje roest tussen het achterraam en het begin vd kofferbakklep zeg maar, daar zit een hele kleine spleet tussen. Zit een klein bobbeltje en er komt roest....
Nu ga ik dit ff erafschuren maar wat voor spul kan ik er et beste op gooien na het schuren? zodat de roest nie terugkomt? et plekje is zo groot als een vingertop ong.
Is er speciaal spul voor?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_29562407
2Nut2, het hangt er van af. Als het oppervlakteroest is. Gewoon afschuren, zinkspray , grondlak daarover en dan de kleurlak. of als de afwerking van minder belang is, elk soort roestwerende verf doet de truk dan wel.

Is het roest van binnen naar buiten zit je met grotere miserie. Wil je dat goed en permanent oplossen, moet het profiel open, ontroesten, terug dichtlassen, en dan volspuiten met een materiaal dat voorkomt dat het terug kan roesten.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29619630
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:41 schreef Metro2005 het volgende:
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia
The same here
Collega met Astra GSI is er doodziek van, zijn achterschermen zitten vol met gaten, BX uit 1991 is roestvrij. Xantia uit 1998 ook roestvij uiteraard.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
  woensdag 30 november 2005 @ 11:25:20 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32692043
*Kick*
begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32692885
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:26 schreef kutvent het volgende:
En niet eens bij Alfa
Good ol' Alfasud....roestend in den folder.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32692990
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
*Kick*
begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen..
Een beter milieu roest onder je weg.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32696551
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:56 schreef D-super het volgende:

[..]
Collega met Astra GSI is er doodziek van
Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.

Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen.

Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005...

Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 30 november 2005 @ 15:10:47 #37
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32697442
Bosch of Opel

oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32704089
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Bosch of Opel

oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar...
Opel Bosch
maakt niets uit, allemaal troep
  woensdag 30 november 2005 @ 19:05:28 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32704425
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:40 schreef PNG het volgende:

[..]

Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.

Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen.

Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005...

Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden.
Ach, ford is binnenkort toch failliet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32704707
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 30 november 2005 @ 19:23:06 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32704988
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Sja, het is schandalig, maar waar.
Ik heb gelukkig een leasebak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32705125
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sja, het is schandalig, maar waar.
Ik heb gelukkig een leasebak.
Was de onze ook gelukkig t boeide me niet zo heel veel. Kreeg toen 3 dagen een Signum v6 mee, was best lekker rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32705438
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)


Onzin, Opels roesten NOOIT!
Kijk maar naar ome Jan zijn Astra, die is uit '97 en ook nog roestvrij.


vandaag is trouwens de oxygensensor vervangen van de Avensis, 3 keer raden van welk merk die sensor was !
(je mag ook 3x raden wel merk er nu in zit)
pi_32707213
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32716889
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:30 schreef PNG het volgende:

[..]

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
ding was in 2000 gewoon splinternieuw.
pi_32718045
Pcies, en daar willen we psies naartoe.

Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.

Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.

Vandaar mijn vraag.

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32718050
Maar we dwalen af, back to topic. Solly.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32718088
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
Pcies, en daar willen we psies naartoe.

Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.

Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.

Vandaar mijn vraag.

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
om de een of andere reden vind ik het maar een kutreply van je. Ik weet niet of het komt doordat je probeerd te pimpen met je so-called beroep, of vanwege het feit dat je laat doorschemeren dat je de gemiddelde fok-user inferieur aan jouw goddelijke inzicht vind, maar ik kom er nog wel achter...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32718091
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:05 schreef PNG het volgende:
Maar we dwalen af, back to topic. Solly.
Maar dat had je zelf zo te zien ook al door.....zoals je al zegt, we dwalen af...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32718146
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
...
Ik denk dat niemand op fok er ook maar iets om geeft dat jij 10.000 per maand hebt verdient voor Audi A-fairs. En dat neerkijkende gedrag van je, dat irriteert me mateloos. Daarnaast krijg ik het idee dat je bepaalde woorden hebt weggelaten.
quote:
Fok! is toppunt van boeiend.
quote:
Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend.


[ Bericht 6% gewijzigd door t0y op 01-12-2005 06:08:53 ]
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')