abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:40:37 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29538354
Volgens het AD van vandaag (heb helaas geen toegang tot de online versie, iemand?) is roest terug van weggeweest. Een aantal franse en japanse auto's en zelfs een mercedes schijnen weer te roesten.
Dit komt doordat men een heel dunne zinklaag, of geheel geen zinklaag gebruikt voor het plaatstaal van de auto's en ook holle ruimtes niet meer behandeld tegen roest.
Dit om tijd en geld te besparen in de productie.
Niet echt een verbetering die we meemaken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietverdriet op 10-08-2005 13:47:42 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29538454
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling....
pi_29538596
ik hoorde het ook op de radio, en Ford deed het er idd het minste aan, om roest te voorkomen.
pi_29538645
Van alle fords van na 1999 die getest waren bleken de wielkasten verroest te zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_29538682
Klopt, van mercedes heb ik meerdere verhalen gehoord hierover.

Belachelijk, en mensen kregen ook geen support van de dealer/importeur
pi_29538683
Snijden ze zichzelf niet behoorlijk in de vinger?

*Minder verkoop nieuwe auto's
*Heel veel garantie zaken
*Imago probleem

pi_29538710
En niet eens bij Alfa
I am the greatest man on earth.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:39:11 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29538834
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:50 schreef Eefske1986 het volgende:
ik hoorde op het nieuws dat het om en ford en huyandai zou gaan?? lijkt me wel raar hoor, dat je als autofabrikant nu zou bezuinigen op je anti roest behandeling....
Oh, maar dat heeft opel vanaf midden jaren 80 ook gedaan. Wat daar van terecht gekomen is blijkt nu. De verantwoordelijke topman (kom even niet op z'n naam) is trouwens midden jaren 90 naar vw gegaan dus maar eens zien wat daar nog allemaal gaat gebeuren.
Vampire Romance O+
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:43:43 #9
113980 Mr_M
dwarsheid kent geen tijd
pi_29538873
Mijn vader heeft een Mazda Premacy uit 2001. Deze begint ook te roesten bij de wielkasten, een klein beetje nog maar. Of dit aan de slechte kwaliteit of aan het slecht schoonmaken van de wielkasten ligt? In beide gevallen is 4 jaar te snel.
pi_29538924
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:26 schreef kutvent het volgende:
En niet eens bij Alfa
Daar is het nooit weg geweest

Kwaliteit van een auto, is meer dan wel of niet roesten....

[ Bericht 9% gewijzigd door mhr-zip op 10-08-2005 14:58:54 ]
Iemand Fien soms gezien?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03:04 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29539068
Denk dat het een enorm imago schade met zich mee gaat brengen. Immers, wie gaat er nu nog een auto kopen waarvan bekend is dat de fabrikant heeft lopen besparen op roestbescherming.
Iemand trouwens meer informatie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 15:28:47 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29539309
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits.

Ben verder even aan het zoeken naar de naam van die topman waar ik het over had, maar moet zo weg.

Op m'n werk hebben we ca. 15 mercedes sprinters en een stuk of 40 vito's en daar zie je ook aardig wat roestende exemplaren tussen. Bij sommige komt het duidelijk door slecht herstelde schade, maar andere lijken gewoon uit zichzelf te roesten. Erg vreemd want zo oud zijn ze niet.
Vampire Romance O+
pi_29539462
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:28 schreef MouseOver het volgende:
Als je googled op "focus roest" krijg je iig aardig wat hits.
Misschien staat er steeds: de focus heeft totaal geen last van roest
  woensdag 10 augustus 2005 @ 16:10:22 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29539715
quote:
Auto's roesten weer

Door Olof van Joolen en Erik Kouwenhoven

Het roestspook is terug. Zelfs auto's van een paar jaar oud hebben vaak last van ernstige corrosie. Dit komt doordat fabrikanten te weinig werk maken van goede roestbescherming.

Uit onderzoek van het Zweedse Korrosionsinstitutet blijkt dat vier van de 10 auto's uit de bouwjaren 1998 en 1999 last hebben van roest. Bij 10 procent gaat het om ernstige roestvorming waarbij zeker de helft van het plaatwerk is gecorrodeerd. Van de onderzochte wagens uit de bouwjaren 2000 en 2001 vertoont 20 procent roest.
De studie is gedaan in opdracht van verscheidene grote autoproducenten, staalfabrikanten en makers van antiroestproducten. De Hyundai Accent, Ford Focus en Ford Mondeo en opvallend genoeg de Mercedes E-klasse van het bouwjaar 2001, komen naar voren als roestgevoelig.
Het zwakste punt bij de meeste modellen is het plaatwerk onder de deuren, gevolgd door de binnenkant van de achterspatborden. Bij bijvoorbeeld alle onderzochte Ford Mondeo's uit 1998 vertoonde dit laatste onderdeel ernstige roestvorming. Ook roestgevoelig - maar in mindere mate - zijn binnenkanten van deuren en de motorkap. Volgens projectleider Bo Rendahl van het Korrosionsinstitutet steken producenten zo min mogelijk tijd en geld in roestpreventie. Zo gebruikte Mercedes op de E-klasse een aantal onderdelen zonder zinklaag, proberen Japanse merken zoals Nissan deze laag zo dun mogelijk te houden en spuiten Peugeot, Citroën en Renault geen roestwerend middel meer in de holle ruimten onder de portieren. ,,Het zijn allemaal besparingen omdat je er de tijd mee verkort die de auto in de fabriek hoeft door te brengen'', legt Rendahl uit. ,,Maar je neemt wel een risico.'' Met de komst van compleet verzinkte carrosserieën leek roest begin jaren 90 tot het verleden te behoren. Dat het toch een actueel probleem is, bleek uit een recente terugroepactie van 58.000 Smarts. De wagentjes van het type For Two moesten naar de werkplaats wegens roest op de draagarmen van de wielophanging. De corrosie kan zo ernstig zijn dat de onderdelen afbreken. Smart is net als Mercedes eigendom van Daimler-Chrysler.
quote:
Fabriek maalt niet om roest

Door Erik Kouwenhoven


Moderne auto's roesten niet meer, denkt de consument. Door bezuinigingen van de fabrikanten is het probleem echter terug.

Autofabrikanten hebben in de jaren 90 alles op alles gezet om af te komen van het imago dat de modellen bij wijze van spreken al roestten in de folder. Vooral dankzij gegalvaniseerde koetswerken verdween het probleem langzaam maar zeker. Maar omdat kopers aannemen dat moderne auto's niet meer roesten, bezuinigen fabrikanten de laatste jaren steeds vaker op dit onderdeel. Roestpreventiecentra zien als eerste de gevolgen.
,,In de jaren 90 konden we duidelijk merken dat auto's door de fabriek prima werden beschermd tegen corrosie'', zegt Piet Kruisenga van antiroestcenter Gosliga in Leeuwarden. ,,Tegenwoordig is dat duidelijk minder. Steeds vaker moeten we moderne auto's behandelen. De meeste modellen zijn voorzien van een pvc-coating, maar daarin ontstaan na verloop van tijd scheuren. Ook het summier aangebrachte waxlaagje dat de roestgevoelige delen moet beschermen, slijt snel.''
De werkvloer van het antiroestcenter is voor de helft gevuld met auto's jonger dan vijf jaar. In bijna alle gevallen gaat het om modellen die tijdens de garantie begonnen te roesten. ,,Wij behandelen hier de importeursgevallen'', legt Kruisenga uit. We zien een Fiat Punto waarvan de remleidingen zijn aangetast, een Fiat Panda met roestende motorkapvergrendeling, een Ford Mondeo die op de naden corrodeert, een Ford Ka en een nieuwe Transit.
,,De Transit is in het algemeen echt om te huilen'', zegt Jan van Egmond van het gelijknamige anticorrosiecenter in Alphen a/d Rijn. Ook hij ziet de kwaliteit van roestpreventie de laatste vijf jaar sterk teruglopen. ,,We krijgen bijna dagelijks splinternieuwe auto's binnen voor nabehandeling.''
,,Fords als de Ka en de Transit roesten snel, maar ook bij veel Aziatische en Engelse merken vliegt het erop. De auto's zitten summier in de lak en dat zie je vooral in de naden, waar de roest begint. De eerste drie jaar gaat het nog wel, maar in het vierde jaar zie je het plotseling komen. Het subframe van bijna alle auto's, waaraan de voorwielophanging vastzit, begint tegenwoordig al na een jaar te roesten.''
De oorzaken liggen volgens Van Egmond vooral in de steeds dunner wordende zinklaag die het staal tegen roest moet beschermen. De sterkere luchtvervuiling boven Nederland speelt mee. Zware metalen uit de lucht versnellen het roestproces. ,,Ook de gemiddeld steeds hogere temperaturen spelen in mijn ogen een rol. Warme lucht bevat meer vocht en daardoor groeit de kans op roestvorming.''
De ANWB en de Bovag zeggen weinig klachten te krijgen over roestproblemen. Roestbestrijder Van Egmond heeft daar wel een verklaring voor. Fabrikanten hebben volgens hem hun garantievoorwaarden met betrekking tot roest de laatste jaren flink verbeterd. Voor zichzelf dan. Ze geven vaak uitsluitend garantie tegen doorroesten van binnenuit en doen corrosie vaak af als een lakprobleem. En daarvoor geldt de garantie niet. Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29541785
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen.
pi_29541851
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 18:03 schreef Pony-Lover het volgende:
Lekker dun plaatstaal gebruiken en geen antiroest laag zorgen er naturlijk ook voor dat de auto's goedkoper te produceren zijn en mensen bovendien sneler een nieuwe moeten kopen.
...maar dan wel eentje van een ander merk (een ezel stoot zich enz...)
pi_29542213
De ford Ka van mijn vriendin had aan elke kant een dik roestgat op de dorpel vlak achter het voorwiel kwamen wij achter. We hebben de auto dan ook maar direct verkocht.
pi_29542678
Keuze van de fabrikant, het is namelijk niet verboden daarop te besparen, maar of het slim is..
  woensdag 10 augustus 2005 @ 19:09:52 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29543226
quote:
Ook zijn ze er beter in geworden auto's tijdens de garantieperiode nauwelijks te laten roesten, waarna de corrosie een inhaalslag lijkt te maken.
Gaat idd. gewoon om hoge verkoopaantallen en lage km. kosten tijdens de garantieperiode cq. de leaseperiode, zeg eerste 3 jaar. Wat er daarna mee gebeurt kan de fabriek/dealer niet boeien; en als je goedkoop wilt fabriceren zijn daar mogelijkheden genoeg om te bezuinigen.

OFF-TOPIC:
Zo over-engineered als otoos aan het begin van de jaren 90 krijgen we nooit meer terug.
Audi 80/100, BMW E30/E36/E34, MB W124, VW Golf 2 en Volvo 700/850; die dingen roestten nauwelijks en de motoren waren ook vrijwel onverwoestbaar.

Heb zelf een BMW E30 en een E36 staan en me ma heeft een MB 300 TE, bij elkaar 1000000 kms en nog geen koppakking vervangen, de 1990 E30 heeft een paar bruine randjes, beide anderen nog geen plekje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 20:48:18 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29545621
Helpt maar één ding tegen, dat is Naming and Shaming!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29546184
Toyota's roesten (sinds 89~91) niet..
Die geven ook al jaaaaren, 12 jaar garantie tegen roest e.d.

pi_29546502
Ik heb een Escort en woon op Texel in de zeewind. Tel uit je roest.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:24:22 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29546532
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29547086
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Toyota is de standaard voor kwaliteit in de autoindustrie.
welnee, het is troep
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:55:34 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29548611
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

welnee, het is troep
Ach; troep is het niet direct, wel lelijk iha.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29548782
Who cares, al die nieuwe auto's van nu gaan met een jaartje of vijf naar afrika, daar roest het nooit weer
De status 'bagger-user' voorbij
  woensdag 10 augustus 2005 @ 23:43:38 #27
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_29549659
De Fords van dit moment zijn bagger wat betreft roestbescherming.
Een tijdje terug was ik bij een bevriende autoschade hersteller, die van een Ford dealer 12 focussen mee had gekregen.
De kitranden bij de deuren zijn van slechte kwaliteit, en heir onder begint het te roesten. In eerste instantie valt het niet op, maar roesten doen ze allemaal. Focus rijders kunnen dit vaak duidelijk zien aan de onderkant van de deur.
Het valt onder garantie, dus de dealer mag het gaan herstellen.
Focus rijders dus even opletten, en evt. mee terug gaan! Mondeo doet 't geloof ik ook, zij het in mindere mate.
Toch?
pi_29553668
Effe naar een Tectyl of waxoil dealer/koetswerkbeschermer, en je wagen heeft een garantie tegen roest door een onafhankelijk "fabrikant"
Dat is in alle geval mijn plan als ik volgende week mijn nagelnieuwe wannabe roestbak heb.
Zeker wezen.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29554518
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:02:33 #30
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_29560402
ik heb zelf ook een beetje roest tussen het achterraam en het begin vd kofferbakklep zeg maar, daar zit een hele kleine spleet tussen. Zit een klein bobbeltje en er komt roest....
Nu ga ik dit ff erafschuren maar wat voor spul kan ik er et beste op gooien na het schuren? zodat de roest nie terugkomt? et plekje is zo groot als een vingertop ong.
Is er speciaal spul voor?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_29562407
2Nut2, het hangt er van af. Als het oppervlakteroest is. Gewoon afschuren, zinkspray , grondlak daarover en dan de kleurlak. of als de afwerking van minder belang is, elk soort roestwerende verf doet de truk dan wel.

Is het roest van binnen naar buiten zit je met grotere miserie. Wil je dat goed en permanent oplossen, moet het profiel open, ontroesten, terug dichtlassen, en dan volspuiten met een materiaal dat voorkomt dat het terug kan roesten.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_29619630
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:41 schreef Metro2005 het volgende:
Blij is met zijn niet roestende 12 jaar oude citroën BX en met zijn niet roestende 9 jaar oude Citroën Xantia
The same here
Collega met Astra GSI is er doodziek van, zijn achterschermen zitten vol met gaten, BX uit 1991 is roestvrij. Xantia uit 1998 ook roestvij uiteraard.
Citroën DSuper bjr 1972-118 pk--Citroën C4 bjr 2021-110pk
  woensdag 30 november 2005 @ 11:25:20 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32692043
*Kick*
begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32692885
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:26 schreef kutvent het volgende:
En niet eens bij Alfa
Good ol' Alfasud....roestend in den folder.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32692990
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
*Kick*
begrijp van een vriend van me dat het ook met milieuwetgeving te doen heeft, organische oplosmiddelen die niet meer mogen..
Een beter milieu roest onder je weg.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32696551
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 01:56 schreef D-super het volgende:

[..]
Collega met Astra GSI is er doodziek van
Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.

Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen.

Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005...

Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  woensdag 30 november 2005 @ 15:10:47 #37
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32697442
Bosch of Opel

oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32704089
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Bosch of Opel

oud nieuws, maar als je het aan iemand verteld is het toch nooit waar...
Opel Bosch
maakt niets uit, allemaal troep
  woensdag 30 november 2005 @ 19:05:28 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32704425
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:40 schreef PNG het volgende:

[..]

Ja, da's vervelend. Randjes inlassen gaat maar ff werken omdat van binnenuit is. Verkeerde kit gebruikt, die wordt poreus, komt water tussen en roest van binnenuit. Bij de eerste bobbeltjes is het al kassa, als je dan der niet meteen bijbent ben je een jaar later sowieso het haasje. Ik begrijp uit een reply hierboven dat bv bij Ford het ook weer o.a. een kitprobleem is.

Echte probleem is dat die auto's nooit preventief behandelt zijn, ook niet door de eigenaren. Ik zelf heb gelukkig nog nooit een spatje roest gehad. Wel 2x getectyld en 1x gewaxed preventief in zijn vorige leven. Zegt iemand hierboven ook. Voor de toekomst. Ben je nu in het bezit van bv zo'n Focus, Mondeo, ik zag laatst bij de garage idd een E klasse, roest voorscherm bobbelend onder de lak. Doe der NU preventief wat aan. En zoek uit hoe de betreffende roest "werkt", en dan kun je het vaak voorkomen.

Je ziet bij Opel wat die jaren tot 1992, 95 pas echt over, wat dat met je imago doet, en dat was zeker terecht. Maar je ziet hoe lang dat doorgaat. Je hebt dat ervoor ook een tijd gezien met Japanners. Als die auto's toen af fabriek behandelt waren had 85% van het probleem verdwenen. Zelfs nu zie je dat imago nog steeds bij Alfa, terwijl realiteit is dat het allang opgelost is. Zo zie je hoe imago werking werkt en hoe belangrijk het is. Ik weet van mijn vader dat hij vroeger al kochttie een Mitsubishi Galant, hij altijd preventief meteen kokerbalken en kasten deed, maar tis nu wel 2005...

Zeker als daalijk over een jaar of 5 juist deze auto's van 2000 -> nu bij jongeren belanden bv die Focussen e.d. Ik denk dat met name op langere termijn een merk behoorlijk op zijn bek gaat met dit soort grappen. Wat ik ook schokkend vond uit het onderzoek was dat ze bij 4 v/d 10 enige mate van roest vonden.
Ach, ford is binnenkort toch failliet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32704707
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 30 november 2005 @ 19:23:06 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32704988
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Sja, het is schandalig, maar waar.
Ik heb gelukkig een leasebak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32705125
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sja, het is schandalig, maar waar.
Ik heb gelukkig een leasebak.
Was de onze ook gelukkig t boeide me niet zo heel veel. Kreeg toen 3 dagen een Signum v6 mee, was best lekker rijden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32705438
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)


Onzin, Opels roesten NOOIT!
Kijk maar naar ome Jan zijn Astra, die is uit '97 en ook nog roestvrij.


vandaag is trouwens de oxygensensor vervangen van de Avensis, 3 keer raden van welk merk die sensor was !
(je mag ook 3x raden wel merk er nu in zit)
pi_32707213
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32716889
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:30 schreef PNG het volgende:

[..]

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
ding was in 2000 gewoon splinternieuw.
pi_32718045
Pcies, en daar willen we psies naartoe.

Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.

Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.

Vandaar mijn vraag.

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32718050
Maar we dwalen af, back to topic. Solly.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32718088
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
Pcies, en daar willen we psies naartoe.

Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.

Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.

Vandaar mijn vraag.

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
om de een of andere reden vind ik het maar een kutreply van je. Ik weet niet of het komt doordat je probeerd te pimpen met je so-called beroep, of vanwege het feit dat je laat doorschemeren dat je de gemiddelde fok-user inferieur aan jouw goddelijke inzicht vind, maar ik kom er nog wel achter...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32718091
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:05 schreef PNG het volgende:
Maar we dwalen af, back to topic. Solly.
Maar dat had je zelf zo te zien ook al door.....zoals je al zegt, we dwalen af...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32718146
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
...
Ik denk dat niemand op fok er ook maar iets om geeft dat jij 10.000 per maand hebt verdient voor Audi A-fairs. En dat neerkijkende gedrag van je, dat irriteert me mateloos. Daarnaast krijg ik het idee dat je bepaalde woorden hebt weggelaten.
quote:
Fok! is toppunt van boeiend.
quote:
Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend.


[ Bericht 6% gewijzigd door t0y op 01-12-2005 06:08:53 ]
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_32718150
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
Pcies, en daar willen we psies naartoe.

Ik heb 10000 euro per maand verdient voor Audi A-fairs als Geneve, als dit vak als freelancer.

Kunnen het wel over roest hebben bij Toyota's bij ruitenwisserpunten bv, en andere problemen bij Honda's, bv koppelingen die nog steeds stuk gaan. Tis heel interressant hoe imago's werken. Is me werk. Fok! is toppunt van boeiend. Staat alleen wel los van de feiten. Op dit moment bv een probleem bij CCs van Opels bij gas los, of tanken, korte remtik na pompstation, CCs gereset. Zal niemand op fok ooit achterkomen, omdat niet over feiten gaat. En elke Nissan, Toyota etc heeft meldingen. Komen naar voren in NOTAMs. Ik volg daarom ook fok, zeer boeiend. 9 v/d 10 antwoorden slaan technisch nergens op altijd imago vorming van zichzelf jeugddoelgroep. vandaar zeer boeiend. Niet belangrijk voor nu, die kunnen voor geen meter de auto's betalen waar ze over praten, interressant voor latere imago.

Vandaar mijn vraag.

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
Bert Visscher wannabee.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 1 december 2005 @ 09:46:21 #52
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32719720
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.
quote:
"Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Zonder kilometerbeperking. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven instructies op het gebied van onderhoud.
Zo gemakkelijk is dat!"



bron

maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32720178
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.
[..]




bron

maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas.

Peurac wil nog wel eens pimpen met zijn bolides
  donderdag 1 december 2005 @ 10:09:31 #54
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32720194
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


Peurac wil nog wel eens pimpen met zijn bolides
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 1 december 2005 @ 10:12:11 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32720253
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32720352
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest

[afbeelding]
Oude Toyota's ook (uit de jaren 70)
Gelukkig hebben ze dat verholpen in de jaren 80
  donderdag 1 december 2005 @ 10:25:33 #58
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32720550
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:23 schreef allsystemshalt het volgende:
Die oranje opels konden er ook wat an hoor
Oranje?

ik zie alleen maar bruine....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32720568
quote:
Op donderdag 1 december 2005 04:04 schreef PNG het volgende:
verhaal van PNG
iedereen weet dat elk merk wel wat kan mankeren.
Het blijft echter een feit dat het eene merk meer gebreken heeft dan het andere.

Maar als jij alles weet over NOTAM's e.d.
Wat is dan de laatste voor de Avensis T25?

[ Bericht 1% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 01-12-2005 10:48:00 ]
pi_32723716
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest

[afbeelding]
Alfasud volgens mij...maar mijn vader heeft nog een Simca gehad...dat roestte best wel ja.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32727940
quote:
Op woensdag 30 november 2005 19:14 schreef PeuRac het volgende:
En niemand mij geloven toen ik zei dat aan onze Opel Zafira uit 2000 in 2003 gelast moest worden voor de APK (door roest)
dat MEEN je niet echt waar?????????
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32727995
* mighty_myte is blij met roestloze VW Jetta uit '91.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_32728287
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:52 schreef wonko het volgende:

[..]

Alfasud volgens mij...maar mijn vader heeft nog een Simca gehad...dat roestte best wel ja.
Simca's en oudere citroëns en peugots enzo haalden inderdaad de garantieperiode meestal niet nee, daarvoor waren ze al helemaal vergaan.
Maarja dat gold voor elk merk, ook voor bv toyota's ed uit die tijd.
De toyota die mijn ouders vroeger hadden daar kon je op een gegeven moment (ding was 3 jaar oud ofzo) bijna instappen zonder de deur open te doen zeg maar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 1 december 2005 @ 16:08:27 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32728571
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:49 schreef mighty_myte het volgende:
* mighty_myte is blij met roestloze VW Jetta uit '91.
Hyperdude had het er ook al over, wij hadden een Golf 2, mijn schoon papa rijd er nog steeds mee, ding heeft vrijwel geen roest en loopt al meer dan 15 jaar probleemloos
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32728581
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:30 schreef PNG het volgende:

[..]

Wat moest er gelast worden dan ? Of had je schadekneus gekocht ?
kBen zeer benieuwd. Misschien in de war met je uitlaat ?
In 2000 nieuw gekocht, ergens in oktober geleverd meende ik. Het was een lease auto, alle beurten dus bij de dealer gedaan, altijd bij dezelfde. Toen de auto in 2003 voor de apk moest, werd deze afgekeurd op roest. Wat en waar het precies was weet ik niet, er moesten alleen onderdelen besteld worden en daar moesten we op wachten.

Ik kan je zeggen dat deze actie, plus nog een gevalletje met de remmen van de auto (modificatie welke niet doorgevoerd was ondanks dat ik al 2x bij de dealer was geweest wegens slecht remmen), het vertrouwen in het merk heel erg diep gezonken is.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32728668
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Tja, dan had ie maar naar de dealert moeten gaan, dan was het een gevalletje garantie geweest.
[..]




bron

maar ome zal wel met z'n auto ergens tegen aan gereden zijn in het 1e jaar met z'n zatte ballen, en dit vlug hebben laten verbloemen door meneer B. Eunhaas.
Nieuw gekocht, nooit schade gehad (tot begin 2004), altijd en alleen maar onderhouden geweest bij de dealer Ik had het ook niet over betalen van de reparatie, alleen moet je lappen voor de leenauto, en daar deed ik niet aan
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 1 december 2005 @ 16:27:01 #67
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32729125
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:11 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Nieuw gekocht, nooit schade gehad (tot begin 2004), altijd en alleen maar onderhouden geweest bij de dealer Ik had het ook niet over betalen van de reparatie, alleen moet je lappen voor de leenauto, en daar deed ik niet aan
Dus garantie, dus geen kosten, dus wat is nu je verhaal....

een enkeling blijf je houden, al vind ik je verhaal erg sterk, en ik neem aan dat de lease maatschappij ook geen genoegen neemt met een plaatje lassen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32729395
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:27 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus garantie, dus geen kosten, dus wat is nu je verhaal....

een enkeling blijf je houden, al vind ik je verhaal erg sterk, en ik neem aan dat de lease maatschappij ook geen genoegen neemt met een plaatje lassen!
De dealer had de leasemaatschappij niks verteld, maar dat is een ander verhaal. Het ging erom dat nieuwe auto's roesten, wat ik bevestigde uit eigen ervaring.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  donderdag 1 december 2005 @ 16:50:57 #69
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32729786
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:36 schreef PeuRac het volgende:

[..]

De dealer had de leasemaatschappij niks verteld, maar dat is een ander verhaal. Het ging erom dat nieuwe auto's roesten, wat ik bevestigde uit eigen ervaring.
Maar dit is dus echt een uitzondering, zelfs de 1e zafira's die al bij de handelaren staan heb ik tot nu toe nog geen roestplekken kunnen ontdekken.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32730654
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:50 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Maar dit is dus echt een uitzondering, zelfs de 1e zafira's die al bij de handelaren staan heb ik tot nu toe nog geen roestplekken kunnen ontdekken.

Trek het rubber van de achterruitwisser eens aan de kant, roesten ze bijna allemaal
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32730822
Mijn opel omega 2.0 i uit 1989 had geen spatje roest, en starte als een tiet , tot ik een firma wagen kreeg. Dan ging ik gratis rijden.
De Opel Record 2.0 E uit 1984 was wat anders, maar het inlassen van 2 RVS platen in de voorste wielkasten loste dat prachtig op. En dat was ook de enige roest daarop gevonden.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_32731612
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Toyota's roesten (sinds 89~91) niet..
Die geven ook al jaaaaren, 12 jaar garantie tegen roest e.d.

Hier op school rijden toyota's met roest hoor En die zijn nog geen 10 jaar oud
Mijn auto heeft ook 'n paar kleine blaasjes (MB W210 290td combi 1997) . Wordt gewoon onder garantie verholpen hoor (30 jaar garantie op roest etc..)
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32731774
quote:
Op donderdag 1 december 2005 17:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Hier op school rijden toyota's met roest hoor En die zijn nog geen 10 jaar oud
Mijn auto heeft ook 'n paar kleine blaasjes (MB W210 290td combi 1997) . Wordt gewoon onder garantie verholpen hoor (30 jaar garantie op roest etc..)
Dat is dan van schade afkomstig (zo niet, is het garantie)
Maar Toyota's uit '95 roesten niet.

Ik zou dan ook graag een foto willen zien van die auto's
  vrijdag 2 december 2005 @ 18:22:06 #74
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_32761135
Mijn Xantia uit 98 roest ook nog nergens. Toch best wel wat steenslag plekjes op de neus maar ook daar blijft het roestbruin weg. Mijn vader had een BX progress heeft er 10 jaar meegereden ook geen pokkel roest.

Het is natuurlijk ook gewoon dat de auto's te lang meegaan tegenwoordig. Er moet iets zijn waarvoor iemand een andere koopt.
pi_32761796
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 18:22 schreef marky het volgende:
Mijn Xantia uit 98 roest ook nog nergens. Toch best wel wat steenslag plekjes op de neus maar ook daar blijft het roestbruin weg. Mijn vader had een BX progress heeft er 10 jaar meegereden ook geen pokkel roest.

Het is natuurlijk ook gewoon dat de auto's te lang meegaan tegenwoordig. Er moet iets zijn waarvoor iemand een andere koopt.
Zou ook niet best zijn als een auto uit 98 roest
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32761834
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij was de Simca echt de kampioen van de roest

[afbeelding]
Of datsun's. Als je er een nieuw kocht was ie 7 jaar later helemaal rot
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32778946
quote:
Op donderdag 1 december 2005 18:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat is dan van schade afkomstig (zo niet, is het garantie)
Maar Toyota's uit '95 roesten niet.

Ik zou dan ook graag een foto willen zien van die auto's
Slecht onderhoud wil ook wel helpen hoor Waarom zouden ze niet kunnen roesten? Omdat ze helemaal van plastic zijn? En een verzinkte auto kan alsnog roesten als de zink-laag gewoon door slecht onderhoud te dun is geworden. Kijk maar naar oude audi's die verzinkt zijn. Onder de kofferklep (t lijkt wel of iedere sedan dit heeft) vind je vaak genoeg blaasjes.

Ik geloof echt wel dat toyota's niet onderhevig aan roest zijn, maar denk nou niet meteen dat er nu geen toyota's zonder roest bestaan... want die rijden er zeker wel. Geen enkele auto die uit plaatstaal is vervadigd zal 100% roestvrij kunnen blijven
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32780486
Rust roest....
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_32794373
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:32 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Slecht onderhoud wil ook wel helpen hoor Waarom zouden ze niet kunnen roesten? Omdat ze helemaal van plastic zijn? En een verzinkte auto kan alsnog roesten als de zink-laag gewoon door slecht onderhoud te dun is geworden. Kijk maar naar oude audi's die verzinkt zijn. Onder de kofferklep (t lijkt wel of iedere sedan dit heeft) vind je vaak genoeg blaasjes.

Ik geloof echt wel dat toyota's niet onderhevig aan roest zijn, maar denk nou niet meteen dat er nu geen toyota's zonder roest bestaan... want die rijden er zeker wel. Geen enkele auto die uit plaatstaal is vervadigd zal 100% roestvrij kunnen blijven
uiteraard.
slecht onderhoud na schade dan
Maar gewoon om de nieuwsgierigheid, welk type is dat dan, die 95'er die roest?
pi_32800121
Nou ja zeg, dat vind ik echt niet kunnen. Ik wist het niet en behoor tot de groep die dacht dat roest uitgebannen was sinds de jaren 90.

Alle merken uit de artikelen op pagina 1 kunnen het vergeten om mijn geld te krijgen. Welke merken zorgen nog wel goed voor een antiroest behandeling? Dan weet ik waar ik auto's van kan kopen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 4 december 2005 @ 10:53:25 #81
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_32801467
Laat maar lekker roesten, mijn A2 is van plastic en aluminium gemaakt
pi_32820671
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:53 schreef osmo het volgende:
Laat maar lekker roesten, mijn A2 is van plastic en aluminium gemaakt
Je auto roest ook alleen is het bij aluminium niet erg
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32824746
quote:
Op zondag 4 december 2005 06:10 schreef StefanP het volgende:
Nou ja zeg, dat vind ik echt niet kunnen. Ik wist het niet en behoor tot de groep die dacht dat roest uitgebannen was sinds de jaren 90.

Alle merken uit de artikelen op pagina 1 kunnen het vergeten om mijn geld te krijgen. Welke merken zorgen nog wel goed voor een antiroest behandeling? Dan weet ik waar ik auto's van kan kopen.
Toyota's

pi_32825356
Goed dus.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32827760
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

uiteraard.
slecht onderhoud na schade dan
Maar gewoon om de nieuwsgierigheid, welk type is dat dan, die 95'er die roest?
Starlett, Corolla, allebei in roze (ik denk dat 't rood bedoeld was, kwaliteit vd lak he )

edit; die starslet is overigens uit '96

[ Bericht 5% gewijzigd door j22flyingdownwind op 05-12-2005 09:10:44 ]
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32831074
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Starlett, Corolla, allebei in roze (ik denk dat 't rood bedoeld was, kwaliteit vd lak he )

edit; die starslet is overigens uit '96
verkleuren gebeurt idd wel, maar dat heb je snel met rood natuurlijk.
maak eens een foto van de roest, voor de collectie
pi_32837336
Zul je tot 9 januari moeten wachten, dan ben ik weer op school
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32843077
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:53 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Zul je tot 9 januari moeten wachten, dan ben ik weer op school
Ah! Dat is relaxe..
Jij werkt toch in de "automotive" wereld?
pi_32856938
Jazeker

We hebben nog een mooie toyota landcruiser voor je staan

hij rijdt alleen niet meer, en dit is geen grap: automatische versnellingsbak in diggelen
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32858746
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:35 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Jazeker

We hebben nog een mooie toyota landcruiser voor je staan

hij rijdt alleen niet meer, en dit is geen grap: automatische versnellingsbak in diggelen
Wat voor LandCruiser?
en heeft ie roest?
pi_32859244
Valt me tegen dat Ford nu nog steeds hetzelfde probleem heeft..
roest op de wielranden achter.

Had m`n 91 scorpio ook, inderdaad door loslaten van de kitlaag die aan de binnenkant zit.
Nu dus verse plaatwerk in laten zetten, en gelijk maar goed getectyleerd .

Maffe is, dat is echt de enige plek waar roest zit, zelfs de binnenkant van de dorpels is roestvrij.
(nu zeker, met een extra laag tectyl)

En deze heeft nog geen zinklaag.
Ook nog geen roest op de overige bekende plekjes: akkubak, balk boven de radiator, achterlichten, wielkasten voor..
Idiot Outside, but why?
pi_32859959
dus dit betekent dat mij half jaar oude fiesta st gewoon naar de klote gaat

weet iemand waar ik moet kijken voor beginnende plekjes of iets dergerlijks???
No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the sources of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.
pi_32860095
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:53 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Wat voor LandCruiser?
en heeft ie roest?
Weet niet of ie roest heeft. Ik neem geen moeite om te kijken
't Is zon enorm groot hok. Kost nieuw bijna een ton geloof ik, en je krijgt een auto die te week is voor de normale weg, de zwaar en te groot voor in het terrein, en te plastic voor het geld ('lederen' bekleding (skai), geprint 'hout' etc etc) aldus de verkoopleider.
Nou moet ik zeggen dat het niet vreemd is dat de bak al kapot is, de auto heeft al 55.000 km gelopen Hij staat overigens niet te koop. De 4x4 vereniging waar wij altijd rijden heeft hem overgenomen. Toyota noch de handel wil de auto hebben, en wij zelf kunnen niets met dat ding. Zonde...
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32860224
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:53 schreef DrugTherapy het volgende:
dus dit betekent dat mij half jaar oude fiesta st gewoon naar de klote gaat

weet iemand waar ik moet kijken voor beginnende plekjes of iets dergerlijks???
Binnekant wielkasten, onder raamrubbers, onder spoilers (als je die hebt ) bijna alle sedan's roesten op de achterklep (nee toyota's niet i know)
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32860482
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:03 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Binnekant wielkasten, onder raamrubbers, onder spoilers (als je die hebt ) bijna alle sedan's roesten op de achterklep (nee toyota's niet i know)
had ik nou maar een toyota gekocht
No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the sources of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.
pi_32860525
Zeg tommy, wist je trouwens dat een toyota uit 1995 met roest (niet uit schade) geen aanspraak kan doen op garantie. Carosseriegarantie van 12 jaar is pas iets van het laatste type
Dan kan mijn benz wel een blaasje hebben op mijn achterklep (die nu behandeld wordt), maar ik heb wel 30 jaar garantie (nee geen km beperking )...
'99 MB E320 CDI T-model
pi_32871561
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:58 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Weet niet of ie roest heeft. Ik neem geen moeite om te kijken
't Is zon enorm groot hok. Kost nieuw bijna een ton geloof ik, en je krijgt een auto die te week is voor de normale weg, de zwaar en te groot voor in het terrein, en te plastic voor het geld ('lederen' bekleding (skai), geprint 'hout' etc etc) aldus de verkoopleider.
Nou moet ik zeggen dat het niet vreemd is dat de bak al kapot is, de auto heeft al 55.000 km gelopen Hij staat overigens niet te koop. De 4x4 vereniging waar wij altijd rijden heeft hem overgenomen. Toyota noch de handel wil de auto hebben, en wij zelf kunnen niets met dat ding. Zonde...
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:14 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Zeg tommy, wist je trouwens dat een toyota uit 1995 met roest (niet uit schade) geen aanspraak kan doen op garantie. Carosseriegarantie van 12 jaar is pas iets van het laatste type
Dan kan mijn benz wel een blaasje hebben op mijn achterklep (die nu behandeld wordt), maar ik heb wel 30 jaar garantie (nee geen km beperking )...
Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantie
maar je statement is duidelijk, Toyota is troep en Mercedes is geweldig
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:49:13 #98
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32872304
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]

Ik heb liever een auto die niet roest, dan 30 jaar garantie
maar je statement is duidelijk, Toyota is troep en Mercedes is geweldig
Nee tommy, het is beide bagger....

geen roest my ass...

en deze...

ala supra deluxe...




zo, ff 20 sec. gegoogled!

[ Bericht 15% gewijzigd door Herr.Flick op 06-12-2005 21:24:52 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32875427
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:49 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee tommy, het is beide bagger....

geen roest my ass...

en deze...

ala supra deluxe...




zo, ff 20 sec. gegoogled!


Supra, die roesten wel eens, vooral wit en rood.
chrome bumpers van de 4runner ook, daar is ook een oplossing voor.

Corolla E10, staat later in de reacties weer dat de auto roestvrij is
Op de raamstijl na, wat in de reactie ook al staat, dat kan gebeuren door het vervangen van het raam.

Maar het komt tot 92 ook voor, dat heb ik ook nooit ontkent, maar daarna zijn het over het algemeen uitzonderingen.
Kijk maar op autotrader, speuders e.d. daar zijn b.v. de Corolla E10's allemaal roestvrij, de mijne ook.
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:22:52 #100
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32877406
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]



Supra, die roesten wel eens, vooral wit en rood.
chrome bumpers van de 4runner ook, daar is ook een oplossing voor.

Corolla E10, staat later in de reacties weer dat de auto roestvrij is
Op de raamstijl na, wat in de reactie ook al staat, dat kan gebeuren door het vervangen van het raam.

Maar het komt tot 92 ook voor, dat heb ik ook nooit ontkent, maar daarna zijn het over het algemeen uitzonderingen.
Kijk maar op autotrader, speuders e.d. daar zijn b.v. de Corolla E10's allemaal roestvrij, de mijne ook.
Ook de andere reacties lezen :
quote:
jupiludo 16-11-2005 12:43
bij mijn Corolla 2.0D (1993 - 275.000 km) enkel roest aan de raamstijlen voor (bovenaan zowel L als R). Toen ik de auto kocht zo'n 200.000 km geleden zat de originele voorruit er niet meer in, dus misschien iets te maken met pasvorm of rubbers. Het ligt ook aan mij want heb het niet goed opgevolgd. Vorig jaar moeten ingrijpen met Dremel en lakstift, zal nu na de winter nog eens moeten gebeuren
Dus beide auto's hebben roest door een andere raam.... Jij moet vertegenwoordiger worden!!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')