Ik lees 12 en 18quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
6 mnd... voor een verkrachting van een 12 jarig meisje.
- Steniging was een beter alternatief geweest-
Goh hoe zou dat toch komen.quote:Veel bagage vliegvelden raakt zoek
Op Europese vliegvelden verdwijnt nog steeds veel bagage van reizigers. Dat meldt de Association of European Airlines (AEA).
Waar zijn die flessen Vodka dan geblevenquote:Russische matrozen leefden op beschuitkruimels
De zeven bemanningsleden van de Russische miniduikboot leefden op beschuitkruimels en drie of vier slokjes water per dag. Dat meldt het Russische persbureau Interfax.
Vriendinnetje krijgt dan een nog dikkere lul voor haar kiezen .quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:25 schreef Tafkahs het volgende:
die presentator van de Lama's : ja, krijg je dan geen blaren op je lul?![]()
Volgens mij liegt hij ook nog, nergens hebben we haar mogen aanschouwenquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vriendinnetje krijgt dan een nog dikkere lul voor haar kiezen .![]()
(there is a catch)
Onzin... kijk maar naar de mp3 market. Kijk eens hoeveel iPods er verkocht zijn door de mp3 opensource standaard (en de vele freeware conversie programma's - DBPowerAMP e.d.). De ene ontwikkeling kan de andere uitlokken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:08 schreef JanMichiel het volgende:
Daarom moet ook open-source bestreden worden. Opensource kan immers niet gebruikt worden voor het genereren van winst.
Ik bedoel de programma's zelf, het is prima en goed dat het formaat van het bestandstype opensource is. Dat maakt het compatible tussen verschillende op winst gerichte bedrijven en is in de meeste situaties ook in het voordeel van de bedrijven zelf.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Onzin... kijk maar naar de mp3 market. Kijk eens hoeveel iPods er verkocht zijn door de mp3 opensource standaard (en de vele freeware conversie programma's - DBPowerAMP e.d.). De ene ontwikkeling kan de andere uitlokken.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/58730/index.htmlquote:Recordprijs olie na vrees aanslag Midden-Oosten
Waarschuwingen voor terreuraanslagen in Saudi-Arabië, 's werelds grootste olieproducent, hebben de olieprijzen naar een recordhoogte gestuwd. Na het bericht dat de Verenigde Staten zijn ambassade en consulaten in Saudi-Arabië voor tenminste twee dagen heeft gesloten uit angst voor aanslagen, steeg de olieprijs met 1,29 dollar tot 63,60 dollar per vat.
Daarmee werd het vorige week woensdag gevestigde record van 62,50 dollar ruimschoots overtroffen. Zowel Australië als Groot-Brittannië waarschuwde voor aanslagen in Saudi-Arabië door Al-Qa'ida of aan die organisatie gelieerde groeperingen.
Op de website van de Britse ambassade in de Saudische hoofdstad Riyad stond dat ambassademedewerkers wier aanwezigheid niet dringend is vereist met het oog op het dreigende gevaar mogen vertrekken. Australië waarschuwde reizigers Saudi-Arabië te mijden in verband met 'geloofwaardige berichten' dat er nieuwe aanslagen worden beraamd.
Capaciteit
Ook de gebrekkige olieraffinagecapaciteit in de Verenigde Staten baart handelaren grote zorgen. De afgelopen weken hebben verschillende olieraffinaderijen de deuren gesloten. ExxonMobil sloot zijn raffinaderij in Illinois eind juli wegens een defect aan het waterkoelingssysteem. De raffinaderij van BP in Texas is gesloten wegens onderhoud.
Tegelijkertijd zorgt de vakantiedrukte voor een grote vraag naar autobrandstoffen en naar kerosine. De Organisatie van Olie Exporterende Landen (OPEC) heeft meer dan eens gezegd het tekort aan raffinagecapaciteit niet te kunnen oplossen. De OPEC zit aan haar productieplafond.
Zou niet de eerste keer zijn. Kijk maar naar de aanslagen in :quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:40 schreef sizzler het volgende:
Moslims die moslims ombrengen. Hoe willen fundi's dat goedlullen?
Dude.... wat voor pr0n kijk jij?quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:42 schreef Drugshond het volgende:
![]()
Ik dacht bij de winnaar... O jee nou komt er een hond in beeld. En ze gaat een kunstje doen.
- Als dit maar niet te ranzig wordt -
quote:
Ohja.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zegt sizzler die 2 topic's geleden een (opgewonden) paard poste in POL-SC
volgens mij moesten ze init 6 intypen ofzoquote:
Is dat uitlegbaar aan een niet-nerd?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
volgens mij moesten ze init 6 intypen ofzo
start -> Shutdown -> Shut Downquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Is dat uitlegbaar aan een niet-nerd?
als ik niet zo lui zou zijn geweest, dan had ik nu op Sjun's aanraden Free- of Openbsd gedraaid. Maar die scripts zijn zo saaaaaaai. De installatie is wel redelijk eenvoudig, maar je moet er wat discipline voor opbrengen ..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:21 schreef Drugshond het volgende:
Dit is niks... 2 dagen met SyGate aan het stoeien geweest (best aardige firewall) maar qua gebruik blijft het een raar beestje. Hoewel de stats er wel leuk eruit zien.
Weer terug naar mijn vertrouwde ZoneAlarm 6.0.631
Die mogelijk heeft ZoneAlarm al jaren dat hij in een learning mode de instellingen van je firewall kan instellen. Omgekeerd werkt ik altijd via manuele controle zodat ik elke applicatie kan monitoren op zijn werking (en wie de aanvrager is).quote:heb je ooit wat aan dat mason gehad trouwens? (die firewall die adhv surfgedrag ipfilterregels uitspuugt) ?
Ja, dat is windows. Mijn 5.5 zonealarm ofzo zegt nog steeds steevast dat upgraden niet nodig is; eigenaardig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die mogelijk heeft ZoneAlarm al jaren dat hij in een learning mode de instellingen van je firewall kan instellen. Omgekeerd werkt ik altijd via manuele controle zodat ik elke applicatie kan monitoren op zijn werking (en wie de aanvrager is).
ZA 4.5.594 Pro was de beste firewall die ik ooit heb gezien (voor die tijd). En in combinatie met een router kun je weer bezuinigen op de PC configuratie. Maar op dit moment ligt de router eruit zodat ik weer op max-protectie zit te werken.
Het ironische is dat ik alleen besmet raak door mijn eigen surfgedrag en niet zo zeer van aanvallen van buitenaf. Maar ach van een virusje meer of minder schrik ik allang niet meer.
Ik heb een behoorlijk arsenaal aan progjes om ze stuk voor stuk eraf te smijten. Em meestal doe ik het handmatig (om te kijken hoe slim het beestje is). En qua AV en firewalls kan ik in no-time switchen. En mocht het echt fout gaan, dan zetten we maar een image terug (3x nodig gehad).1 keer vanwege het te vroeg uitzetten van de PC vanwege omweer. 2x vanwege gedonder met mijn videokaart drivers (en geen point van return meer had toen het nog wel werkte).
hmpf...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:56 schreef Drugshond het volgende:
maf.... ze zitten al bij 6.0.x
quote:NAME: Ping-Pong
ALIAS: Bouncing Ball
ORIGIN: Italy
TYPE: Resident Boot sectors
The Ping-Pong virus (also called "Bouncing Ball" or "Italian") was probably the most common and best known boot sector virus for a while, although the Stoned virus now outnumbers it.
An infected diskette will contain 1K in "bad clusters".
When this virus activates, a small "ball" starts bouncing around the screen, but in most cases no serious damage occurs.
There is one small bug in the virus code, which causes a crash on '286 machines (and also V20, '386 and '486). The reason is that the author used the "MOV CS,AX" instruction, which only exists on '88 and '86 processors.
met lede ogen kijk ik nog wel eens terug ja, de boekhoudafdeling was al hardstikke gelukkig als je een .bat kon schrijven dat voor hen automatisch een programma zou kunnen opstarten. Schuld van ITIL, ik zweer het je, alle beproevingsmethodes die er wel toe doen, zijn gewoon afgeschaft onder de noemer 'collectief-dan-lijkt-het-sociaal' .. Je ziet het nu, dat proces genereert alleen maar, maar zorgt er aan de andere kant voor dat men afstompt en dat processen alleen maar heel veel geld genereren zonder bij te dragen aan het algmene proces, IT wordt overhead enzovoorts enzovoorts.. de nieuwe rage is inmiddels uitbesteden aan India en nieuw eurolanden, geloof ik...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:13 schreef Drugshond het volgende:
Dos met open GL.... dat is ook niks meer. Hoewel je soms niet zonder DOS kunt.
Het grootste nadeel van Windows blijft het zogenaamde automatisch karakter waarmee software gedeinstalleerd kan worden. Maar altijd fingerprints achterblijven.
En zonder stofveger en blik wordt je systeem rete-traag.
In DOS was het gewoon <del .of deltree of rm > en je software was weg.
Maar nee het Dos tijdperk ligt al ruim 10 jr achter me. Hoewel het heerlijk nostalgisch is.
Momenteel heerst de papiertjescultuur..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:30 schreef Drugshond het volgende:
Hangt van de sizing van het project af. Ik heb 2 uitersten gezien in IT wereld.
Projecten die kapotgemanaged werden door te veel overhead (waardoor opdrachten misgelopen werden). En los-zand projecten waar nooit enige vorm struktuur in heeft gezeten.
Voor projecten < 3md kan de overhead achterwege blijven, maar daarboven is het wel prettig als er duidelijke werkinstructies, modellering, planning op papier staat.
"What the costemer wanted IT humor"
In Hongarije kun je een leuk stekje kopen voor 75k euro. En ze hebben daar ook bier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:22 schreef Tafkahs het volgende:
gisteren dat stukje op het nos journaal dan : ja, in Czechie betaal ik omgerekend maar 75 eurocent per biertje... [een huizenbezitter die een stuk grond + huis had gekocht ergens in somewhere van Czechie voor 175 duizend euries ]
Nog geen 9 jaar geleden betaalde ik daar de touristenprijs van 30 cent (normaal was 15 cent) in Nederlandse guldens. Die gasten waren gewoon tevreden![]()
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2005/8/9/090805_khan.htmlquote:Lubbers: CIA stopte vervolging Khan 9-08-05
De Pakistaanse atoomgeleerde Khan
De Amerikaanse inlichtingendienst CIA heeft in 1975 en in 1986 de arrestatie van de Pakistaanse atoomspion Khan tegengehouden. Dat heeft voormalig premier Lubbers gezegd in het VPRO-radioprogramma Argos.
De Amerikaanse krant de New York Times bracht de zaak vorig jaar al aan het licht op basis van anonieme bronnen. Lubbers bevestigt het verhaal nu.
Abdul Khan stal in de jaren zeventig atoomgeheimen van de Nederlandse Ultra Centrifuge, een onderdeel van Urenco in Almelo. Daarmee bouwde hij in de jaren negentig de Pakistaanse atoombom. Hij verkocht daarnaast zijn kennis door aan Iran, Noord-Korea en Libië.
Vermoedens
In 1975 waren er wel vermoedens over de activiteiten van Khan, en is overwogen om hem te arresteren. Volgens Lubbers wilde de CIA Khan zijn gang laten gaan om meer informatie te krijgen.
In de jaren tachtig werd Khan alsnog voor de rechter gebracht, maar kwam hij wegens vormfouten op vrije voeten. Lubbers, die op dat moment premier was, wilde verder procederen. Hij zag daarvan af op advies van de veiligheidsdiensten.
Minister Donner van Justitie ontkende vorig jaar nog dat er inmenging was van de geheime diensten in de zaak-Khan.
De VPRO deed onderzoek naar de zaak in samenwerking met de Japanse televisie. Die maakt een documentaire over de zaak omdat het dit jaar zestig jaar is geleden dat het land werd getroffen door twee Amerikaanse atoombommen, op de steden Hiroshima en Nagasaki.
The Fugitive II: The Man Who Refused To Pay For His Rental-DVDquote:
Laat dat maar fundamentalisten over. Ongelovigen, ketters, collaborateurs of desnoods martelaren die gestorven zijn voor de goede zaak en nu naast Allah mogen zitten. Hoewel een echte moslimfundamentalist wel zou flippen wanneer je suggereert dat je kan zítten naast Allah.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:40 schreef sizzler het volgende:
Ontopic:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/58730/index.html
Nice.....quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:54 schreef zakjapannertje het volgende:
http://abstract.cs.washington.edu/~renacer/ascii-matrix.html.gz
Dat muziekje op het eindequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:38 schreef Drugshond het volgende:
PBerends in een Amerikaanse video ?!
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:38 schreef Drugshond het volgende:
PBerends in een Amerikaanse video ?!
quote:Space shuttle Discovery veilig geland op aarde
Space shuttle Discovery is om 14.12 uur Nederlandse tijd veilig geland op Edwards Air Force Base in de Amerikaanse staat Californië. Na een spannende afdaling, die verschillende keren werd uitgesteld in de afgelopen twee dagen, is het ruimteveer weer 'thuis'.
NASA koos vanwege het aanhoudende slechte weer in Florida voor de alternatieve landing op de luchtmachtbasis in Californië.
Omstreeks 13.40 uur Nederlandse tijd bereikte het ruimteveer de buitenste lagen van de aardatmosfeer. Dat gebeurde onder een hoek van 40 graden.
Dampkring
Tijdens een daling door de dampkring kan veel fout gaan. De space shuttle Columbia verongelukte in 2003 tijdens de terugkeer in de dampkring. De shuttle explodeerde door oververhitting, dat werd veroorzaakt door schade aan het hitteschild.
Ook deze keer brak bij de lancering een stuk isolatiemateriaal af waardoor schade ontstond aan het hitteschild van de shuttle. Afgelopen woensdag werd deze schade gerepareerd door astronaut Steve Robinson. Het was de eerste keer dat een reparatie aan een space shuttle werd uitgevoerd in de ruimte
ik heb je gemist in de dv discussie..quote:
quote:De Londense dj Andrew Cleeson heeft een kopstoot gekregen omdat de 48-jarige bouwvakker Roy Nash vond dat hij te veel homo-muziek draaide. Cleeson was aan het draaien in de Moonshine Disco in Weymouth, toen de woedende Nash ineens op hem afkwam. Nash is nu veroordeeld voor geweldpleging en mag drie maanden in de gevangenis gaan zitten.
Na al een aantal keer zijn beklag te hebben gedaan, sloeg Nash door toen 'Wham!' met 'Wake me up before you go go' werd gedraaid door Cleeson. Hij kroop over de draaitafel en deelde een kopstoot uit. De ongelukkige Cleeson hield er een gebroken neus aan over.
Achteraf zegt de dj dat hij alleen maar een hele reeks hits uit de jaren '70 en '80 aan het draaien was. De klacht van Nash nam hij niet al te ernstig. Toen iemand hem vroeg om "dat nummer van George Michael" te draaien, ging hij er gretig op in. In de rechtbank gaf de advocaat van Nash toe dat zijn cliënt iets te veel gedronken had en dat alcohol het slechtste in hem naar boven had gebracht.
Dat doen Engelsen wel vaker, zou dat cultureel gedrag zijn? Met een vuist heb je toch wat meer afstand, je kop is gelijk zo persoonlijk he?quote:
Ja sorry, het forum is gewoon te traag momenteel om serieus mensen te irriteren :pquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 15:26 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik heb je gemist in de dv discussie..
Ondanks het enorme gebrek aan humor onder de teknisten, of hoe je zoiets dan ook noemt, vind ik de lange adem prijzenswaardig. Helaas stopt het hier.. [05/06/07.08.2005] Dance Valley 2005 - Deel 5
quote:Onderwerp: Pompen of verzuipen
Uitzenddatum: Di. 9 augustus 2005, 20.30u
Het gerenommeerde Amerikaanse magazine Newsweek luidde enkele weken terug de noodklok over Europa. Nu eens niet over de grondwet, het moslimextremisme of een stijgende zeespiegel. Nee, Amerika maakt zich grote zorgen over de massale ontvolking van het Europese platteland. Deskundigen over de hele wereld bevestigden de problemen
aan Newsweek.
Ontvolking
Volgens het artikel dreigen grote delen van Europa ontvolkt te worden. De natuur zal op veel plaatsen weer de baas worden van de mens. Oorzaken zijn een snel dalend geboortecijfer, enorme vergrijzing en de ondergang van landbouw en middenstand.
Slaapdorpen
Ooit bruisende boerengemeenschappen zijn volgens Newsweek slaapdorpen geworden. Mensen trekken zelfs voorgoed weg van het inmiddels doodse platteland. In grote delen van Europa wemelt het al van de spookdorpen, concludeert Newsweek.
Roedels wolven
Zo telt Spanje maar liefst 2673 spookdorpen. In sommige Griekse gemeenten zijn in tientallen jaren geen kinderen geboren. Op het Franse platteland zijn weer wilde katten gesignaleerd. En in Oost-Duitsland worden dorpen bevolkt door roedels wolven.
Tij te keren?
Maar hoe terecht is deze Amerikaanse vrees? Wat is er aan de hand met het Europese platteland? Heeft het dichtbevolkte Nederland ook slaap- en spookdorpen? En is het tij nog te keren? Netwerk nam de proef op de som en bezocht het platteland van Nederland, Frankrijk en Spanje.
Goeie propoganda voor de vrije verderfelijke Westerse samenleving.quote:Geile Duitse vrouwen naaien 116 mannen
Bron: RTL Nieuws / Bild
Gepubliceerd: dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:57
Twee op seks beluste vrouwen hebben gisteren in Duitsland een seksweddenschap gehouden. Wie krijgt in één dag de meeste mannen in bed? Het betrof de 19-jarige scholiere Nathalie en haar 29-jarige vriendin Tine.
Voor de weddenschap huurden ze twee kamers in een Keuls bordeel af. Op internet lieten ze weten dat iedereen die met hen naar bed mocht, 50 euro zou krijgen. Gevolg: een rij met 1.800 wachtende geile mannen.
De 19-jarige Nathalie won de weddenschap. Zij bedreef de liefde met 64 mannen, haar vriendin Tine kwam tot 52 stuks. Samen kostten ze dat 5.800 euro. Zo'n 1.700 mannen moesten onverrichterzake hun heil ergens anders zoeken.
quote:Gay Pride eist 1,5 ton van stadsdeel
De organisatie van het afgelopen weekeinde gehouden Amsterdamse homofestival Gay Pride eist 150 duizend euro van het stadsdeel Centrum, omdat een vergunning voor het evenement pas kort tevoren werd verleend. Volgens Gay Business Amsterdam (GBA), geleid door Sieb de Haan, heeft het stadsdeel doelbewust getraineerd om de organisatie in de wielen te rijden.
Na ingrijpen van burgemeester Cohen had GBA pas in juni zekerheid over het doorgaan van de Gay Pride, waardoor volgens de Haan inkomsten zijn misgelopen. Het stadsdeel zegt geen aanleiding te zien enige schade te vergoeden.
http://www.leidschdagblad(...)37633-1488--,00.htmlquote:
'Marineleiding wilde duikboot niet redden'
MOSKOU - De Russische marineleiding was eigenlijk niet van plan de bij Kamtsjatka vast zittende onderzeeboot te bergen. Daarmee velde zij in feite het doodvonnis over de zevenkoppige bemanning. Die beschuldiging uitte de Russische krant Kommersant dinsdag.
Naar buiten toe heeft de marinetop steeds gezegd dat de redding van de bemanning het belangrijkste doel was. De marinetop vond lostrekken van de onderzeeboot uit de beschermingsnetten van een geheime sonarinstallatie geen goed idee, omdat de antenne dan beschadigd zou kunnen worden, hoorde de krant van een bron die zij niet nader aanduidde.
De bemanning is volgens de krant ingelicht over het besluit om geen reddingsoperatie in gang te zetten. Kommersant schrijft zich te baseren op een gesprek tussen minister Ivanov van Defensie en de zondag met behulp van een Britse onderwaterrobot geredde bemanning. De bemanningsleden zouden allen een afscheidsbrief aan hun geliefden hebben geschreven, nadat zij hadden gehoord dat zij aan hun lot zouden worden overgelaten.
De geredde bemanningsleden ontkennen dat hun boot bij een reddingspoging door Russische marineschepen was opgetild en versleept, zoals de leiding van de vloot in de Stille Oceaan had meegedeeld. ,,Wij hebben de hele tijd op 200 meter diepte vastgezeten'', zei een van de overlevenden.
dinsdag 09 augustus 2005
o. Inderdaad, alsof vrouwen 50 euri betalen om sex te ontvangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:40 schreef RichardQuest het volgende:
Ik bedoel die van Drugshond.
Dat gebeurd als sinds jaar en dag, in welke grot heb jij gezeten? En de elsevier kan mijn penis likken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:40 schreef sizzler het volgende:
Ontopic:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/58730/index.html
Precies, dan blijf je aan de gang (best wel een ge-ijkte she opmerkingquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:39 schreef George-Butters het volgende:
ik wil niet neuken om betaald te worden.
Geng of gang?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Precies, dan blijf je aan de gang (best wel een ge-ijkte she opmerking)
De belastingsdienst doet nix anders.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:39 schreef George-Butters het volgende:
ik wil niet neuken om betaald te worden.
Zeg een Ja, zeg eens Gheequote:
In West-Brabant zeggen ze "jot". Dan kan ik - op zich - Randstedelingen begrijpen als ze ze niet serieus nemen.....quote:
'adieu' is volgens mij ook meer Vlaams dan Brabantsch, maar ja, zo heeft elk volkje zijn eigen karakteristieke samenstelling he, mensen die niet kunnen aarden gaan naar het openluchtmuseum in Enkhuizen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
In West-Brabant zeggen ze "jot". Dan kan ik - op zich - Randstedelingen begrijpen als ze ze niet serieus nemen.....
Zou het geen hoertje zijn...?!?quote:bron : Marktplaats
Boerin zoekt gasten op haar logeerboerderij.
Wilt U ook komen kennismaken met het leven op het platteland?
Wij bieden U de mogelijkheid!
Kom genieten van alles wat de boerderij U te bieden heeft,zoals helpen met de koeien ophalen uit het land,of helpen bij het melken.
De kinderen vinden het leuk om zelf de eieren te rapen bij de kippen in het hok of de konijnen eten te voeren.
Wij hebben een schitterende omgeving om te fietsen en viswater is aan de overkant van onze boerderij.
Volgens mij zeggen ze dat veel in Zeeland, en vooral in Zeeuws Vlaanderen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
'adieu' is volgens mij ook meer Vlaams dan Brabantsch, maar ja, zo heeft elk volkje zijn eigen karakteristieke samenstelling he, mensen die niet kunnen aarden gaan naar het openluchtmuseum in Enkhuizen bijvoorbeeld.
quote:Wij ben de boertjes van het platteland
Wij houden van het leven met een biertje in de hand
En as 't werk gedoan is op de boerderij
Goan we 's avonds noar de kroeg want dan ben' we vrij
refrain:
Ja dat is mooi, mooi, mooi man
Het leven dat is 1 groot feest
Mooi, mooi, mooi man
Zoep'n as een grote en tekeer goan as 'n beest
We trekk'n aan de belle onze tonge is as leer
We drinken dan een pilsie, en proat'n wat over 't weer
Dan neem'n we nog drie lesten, en goan dan snel noar huus
En ben' zo as gewoonlijk tegen melkenstied weer thuus
refrain
's Morgens word ik wakker en denk schiet mij maar lek
Pien in de harses, en een dreuge bek
Stap ik op de trekker, scheur wat heen en weer
Heur ik op de radio ditzelfde deuntje weer
refrain
Hooien, melken, gieren, dat doen wij met veul lol
Maar Braks met al zien quota's, die maakte 't echt te dol
De natuur het milieu, dat goat ons aan het hart
Dus drink'n we alleen maar het zuivere gerstenat
refrain (3x)
Zoep'n as een grote en tekeer goan as 'n beest
maar ze lullen niet zo slap als in : alles komt goed en als niet, dan tochquote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:52 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Volgens mij zeggen ze dat veel in Zeeland, en vooral in Zeeuws Vlaanderen.
Maar inderdaad, Amsterdammers hebben ook maar een vreemd taaltje.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:48 schreef Drugshond het volgende:
Zeg efkes joa' of zeg moar neuj. "Zo zou het op zijn Tilburgs klinken"
quote:Dès un schôn woagen jèa
Die heej nix geleejen
Is van un ouw meejs gewist
Ze heej t'r nôôt meej gereejen
Heej bekânt nix op 't tellerke stoan
En is de geraazie nôôt niej ûtgegoan
Ûtgehoonde ûtloat
Schèfremmen rontom
Dès un goei woagen jèa
Wè ik jou brom
Meej grôte cylinders
en un kèrburateur
en sportieve vellingen
achteren en veur
De is un schôn woagen
Dès un schôn woagen jèa
Die heej nix geleejen
Dè is un schôn woagen
Is van een ouw meejs gewist
Verbrûikt himoal gin ôlie
Heej bekânt nix gelôpen
En dieje woagen die meude gij kopen
Blôazen mannen
Meej diejen bak
Die hoalt de 180 wel jèa
meej gemak
van 0 tot 100
in inne seconduh
Zon schôn woagen
Krèdde niej gàà gevonduh
Goed hard gassen baas
Trapt um op zun stèrt
Jèa dieje woagen
Is eigulik veul meer wèrt
Mar omdaè gij ' zeijt
Zal ik oe matsen
Ongeloguh woar
Jèa ik stoa niej te kwatsen
Dè is un schôn woagen
Dès un schôn woagen jèa
Die heej nix geleejen
Dè is un schôn woagen
Veur vèfhonderd knaken
Nimde gij um meej
Jèa kèk niej zô ôarig
Ik mèn wa ik zeej
Ow die koal baanden
Doar moetuh niej noar kèkken
Ge moet niej oaver klènighèdjes
Lôpen te zèkkuh
Hoeveul zeejde?
Ge zèjt zeker niej wès
Zonne woagen vènde gij negaans
veur dieje prèjs
Des toch unne schètprèjs
Verrèkte zot!
Jèa wè? Hoezô d'n ûtloat kapot?
Loat ik oe 1 ding dûidelik moaken
Gij doet niej mènne woagen afkroaken
Moak nô gà da ge wegkomt vriend
Want van dieje kwatsproat
Zè ik niej gedient
Dè is un schôn woagen
Dès un schôn woagen jèa
Die heej nix geleejen
Dè is un schôn woagen
Dè zeg ik jèa
Ik zè veur niemang bang nè
En zeker niej veur jouw
Dus kom mar op makker
Munne zèk moakte niej lauw
Jèa pèrt um moar gauw
Stoa doar niej te stoan
Anders zak oe is op oew
Bakkus goan sloan!
Nooit gehoord....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
maar ze lullen niet zo slap als in : alles komt goed en als niet, dan toch![]()
hm, ik dacht dat dat braboos was, maar wie ben ik, een brabofiel, dacht 't niet hequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |