Over foute titels gesprokenquote:Steeds meer Europeanen aan het gas
Uitgegeven: 8 augustus 2005 15:41
LUXEMBURG - Steeds meer Europeanen gebruiken aardgas. Het verbruik is in 2004 met 3,1 procent gegroeid tot 461 miljoen ton. Dat is ongeveer eenderde meer dan tien jaar geleden.
Vooral Portugal, Spanje, Frankrijk en Griekenland registreerden in 2004 een grote toename, meldde het Europees bureau voor statistiek Eurostat maandag. Nederland stookte 0,8 procent meer. Nederlanders zijn al de grootste gasgebruikers na de Britten, Duitsers en Italianen.
Nederland
Het grotere verbruik in de EU is gunstig voor Nederland. Het zag de export van gas met 12 procent toenemen in 2004. Nederland is na Groot-Brittanniė de grootste gasproducent in de EU.
De Europese productie is echter lang niet genoeg voor de groeiende eigen behoefte. De import steeg met 5,5 procent tot 319 miljoen ton, waardoor nu meer dan de helft (51,3 procent) van het gebruikte gas van buiten de EU komt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Over foute titels gesproken. Maar goed voor onze economie
.
Op nu.nl stond tenminste nog aardgas.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Over foute titels gesproken. Maar goed voor onze economie
.
Aard had ik weggehaald, maar het blijft een harde titelquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:02 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Op nu.nl stond tenminste nog aardgas.![]()
ooh.. op die fiets.. okay.. ik ben erin gestonkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Aard had ik weggehaald, maar het blijft een harde titel.
Mwah, niet echt veel groei.quote:De netto export van Nederlands aardgas is van 2003 naar 2004 met 54 % gestegen tot een niveau van ongeveer 33 miljard kubieke meter. Dit is ruwweg tweederde van het binnenlands verbruik, en ruim het dubbele van het binnenlands huishoudelijk verbruik. Deze flinke stijging van de export heeft de schamele groei in 2004 van de Nederlandse economie met 0,3 % nog wat opgepoetst
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |