Hij heeft jaren bij de VVD gezeten. Ik neem aan dat hij daar niet jaren met tegenzin heeft gezeten. Die bedreigingen zijn bovendien iets van de laatste tijd.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:10 schreef RobbieRicardo het volgende:
Probeer jij maar eens het land te veranderen als je steeds door iedereen bedreigt word. Maar Geert zn tijd komt nog wel.
het is wel verboden!! Het is ook verboden in boten!quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:18 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Nee, het is niet verboden. Er rijdt welgeteld 1 auto in Nederland op sla olie. Alleen sla olie is nog heel duur. Dus dat moet de overheid gaan subsidieeren. Maar dat gaat in de toekomst wel gebeuren. (stond als ik het goed heb een verhaal over op sla olie rijden in de VN)
Het is nu nog duur. Dat komt door de accijns. Als ze die weghalen wordt het heel goedkoop. Verder begrijp ik niet waarom de overheid het rijden op biomassa niet promoot, maargoed dat heeft niks met Wilders te makenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het is wel verboden!! Het is ook verboden in boten!
En heel duur??? Supergoedkoop bedoel je. Als er ergens geen subsidie voor nodig is , dan is dat wel het wel.
Wie zie jij als zijn echte tegenstanders?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:09 schreef sizzler het volgende:
Heeft Wilders eigenlijk al eens een debat gehouden met tegenstanders?
Ik zie het niet, zou je het mij uit willen leggen?quote:Op maandag 29 augustus 2005 21:57 schreef GewoneMan het volgende:
we hebben wilders keihard nodig of je dat nou wilt zien of niet...
aha iemand die het nieuws niet volgtquote:Op maandag 29 augustus 2005 22:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zie het niet, zou je het mij uit willen leggen?
En denk je dat die ambtenaren dat gewoon laten gebeuren?quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
hoe? Wat snap je niet aan kleiner? Dus minder ambtenaren, minder subsidie gelurk en minder regels.
Het wordt heus wel aangepakt, alleen de manier waarop Wilders het wil doen, grote kans dat het de situatie dan alleen maar verergert.quote:Op maandag 29 augustus 2005 22:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
aha iemand die het nieuws niet volgt![]()
nou wat dacht je van de gigantische problemen als het gaat om:integratie problemen marokkanen en antilianen (UTFS) moslim extremisme & terrorisme turkije in de EU (dat mag nooit gebeuren)
we hebben gigantische problemen met antilianen en marokkanen die ALLE records breken als het gaat om illigale zaken op alle fronten. tevens doen andere moslims het ook boven gemiddeld goed in dergelijke zaken.
lets face it we hebben genoeg geknuffeld het is nu tijd om ze aan te pakken want niets anders helpt. dat is wat wilders wil en ik wil hem graag in actie zien![]()
het wordt NIET aangepakt en het WORDT al continue erger...quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:21 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Het wordt heus wel aangepakt, alleen de manier waarop Wilders het wil doen, grote kans dat het de situatie dan alleen maar verergert.
En Wilders zou dat met een keer 15 zeteltjes aan kunnen pakkenquote:Op maandag 29 augustus 2005 23:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het wordt NIET aangepakt en het WORDT al continue erger...
heb je me dat horen zeggen? maar hij wil er wel ECHT iets aan doen en verwacht ook dat hij zeer zeker ver gaat komen. hopelijk krijgt hij een bult zetels en kan hij een goed progg. neerzetten (wat ik wel verwacht van een politicus met zoveel ervaring)quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
En Wilders zou dat met een keer 15 zeteltjes aan kunnen pakken?
Het zou mooi zijn maar tot nog toe heb ik niet meer dan een flinke portie opportunisme gezien van een omhooggevallen ambtenaar.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:45 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
heb je me dat horen zeggen? maar hij wil er wel ECHT iets aan doen en verwacht ook dat hij zeer zeker ver gaat komen. hopelijk krijgt hij een bult zetels en kan hij een goed progg. neerzetten (wat ik wel verwacht van een politicus met zoveel ervaring)
ik geef toe dat er nog een goed progg. ontbreekt maar daar is hij hard mee bezig. laten we even niet vergeten dat hij maanden lang opgesloten zat vanwege die fijne moslim terroristjesquote:Op maandag 29 augustus 2005 23:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar tot nog toe heb ik niet meer dan een flinke portie opportunisme gezien van een omhooggevallen ambtenaar.
Maar wat niet is kan nog komen.
zekers, ik kan ook bijna niet wachten totdat we allemaal een burgerplicht extra mogen vervullenquote:Op maandag 29 augustus 2005 23:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar tot nog toe heb ik niet meer dan een flinke portie opportunisme gezien van een omhooggevallen ambtenaar.
Maar wat niet is kan nog komen.
komt nog wel, geduldquote:Op maandag 29 augustus 2005 23:58 schreef maartena het volgende:
Leeft die Geert Wilders dan nog? Volgens de peilingen haalt ie met moeite 5 of 6 zetels.....
maar eigenlijk wachten we al best wel lang. Hoe zit dat nou met die terroristen, want zowel op Sail als de uitmarkt is er eigenlijk alleen maar genoten en is er niets ontploft..quote:
ik denk dat Geert reeds zijn kruid verschoten heeft om echt een belangrijke speler te worden op de politieke markt.quote:
Ach ook dat deed hij zichzelf aan. Hij had ook mensen om zich heen kunnen verzamelen om voor een goede ideologische basis voor z'n plannen te zorgen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik geef toe dat er nog een goed progg. ontbreekt maar daar is hij hard mee bezig. laten we even niet vergeten dat hij maanden lang opgesloten zat vanwege die fijne moslim terroristjes![]()
hij ziet er toch best gezond uit ..quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach ook dat deed hij zichzelf aan. Hij had ook mensen om zich heen kunnen verzamelen om voor een goede ideologische basis voor z'n plannen te zorgen.
Dat denk ik ook. Ik acht hem vooralsnog niet in staat de juiste mensen om zich heen te verzamelen om echt tot het centrum van de macht toe te treden. Een absolute meerderheid zal er niet in zitten en van de gevestigde partijen zal niemand met hem willen regeren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
ik denk dat Geert reeds zijn kruid verschoten heeft om echt een belangrijke speler te worden op de politieke markt.
Ja maar die mag niet van de rest van z'n stichtingquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:11 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hij ziet er toch best gezond uit ..
[afbeelding]
Geert heeft te weinig inhoud en macht om echt grote jongnes om zich heen te verzamelen waarvan de elite begint te beven, bovendien gaat er niet zozeer om wat je brengt, maar hóe je het brengt en wanneer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik acht hem vooralsnog niet in staat de juiste mensen om zich heen te verzamelen om echt tot het centrum van de macht toe te treden. Een absolute meerderheid zal er niet in zitten en van de gevestigde partijen zal niemand met hem willen regeren.
Ook dat is een stroming, Groenlinkserquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar die mag niet van de rest van z'n stichting.
Als het aan mij ligt hebben we over een aantal jaar 150 oppositieleden, ik acht niemand verantwoordelijk en integer genoeg om het land te regeren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:17 schreef du_ke het volgende:
Dat is ook prima, het zal de VVD ook goed doen, ze stimuleren/ dwingen een echte koers te kiezen. Wat dat betreft vind ik het prima dat Wilders er is maaraan de macht hoeft hij van mij echt niet (net als de SP overigens).
Dat denk ik ook. Iemand die nog steeds serieus genomen wordt heeft niet zo'n forse daling in zetels. Het is een "gelegenheidspoliticus" die handig misbruik maakt van een gebeurtenis zoals de moord op Van Gogh om zijn platform te promoten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:05 schreef Elgigante het volgende:
ik denk dat Geert reeds zijn kruid verschoten heeft om echt een belangrijke speler te worden op de politieke markt.
Wilders heeft 'iets' nodig voor de definitieve verkiezingen, anders hoeft hij de dozen champagne echt niet te bestellen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Iemand die nog steeds serieus genomen wordt heeft niet zo'n forse daling in zetels. Het is een "gelegenheidspoliticus" die handig misbruik maakt van een gebeurtenis zoals de moord op Van Gogh om zijn platform te promoten.
Mocht er een terroristische aanslag in Nederland gebeuren, dan zal Wilders weer als eerste voorop staan te schreeuwen, krijgt ie weer 3 maanden veel zetels, en dan roomt het allemaal weer af naar een normaal niveau.
Iemand die echt wat te vertellen heeft naast de Marokkanen problematiek en de standaard "belasting verlagen" en "bureacratie is slecht" one-liners zou nu nog wel een behoorlijke achterban hebben.
Pim fortuyn was zo'n iemand. Alhoewel ik het niet eens was met zijn ideeen, wist hij altijd een groot publiek te trekken en had voor zijn moord al voldoende zetels om een serieuze speler te worden in de Nederlandse politiek. Ik zie Wilders echt niet zo ver komen. Zoals Elgigante eigenlijk al zegt.... hij heeft zijn beste kaarten gespeeld, en de supporters zijn niet blijven hangen.
Dat "komt nog wel" van GewoneMan zie ik ook echt niet gebeuren, tenzij er weer iets gebeurd waar Marokkanen en de Islam fijntjes de schuld van kan krijgen.
Ik denk dat hij een van de weinigen in Nederland is die in z'n handen staat te wrijven bij de gedachte aan een aanslag in Nederland...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Wilders heeft 'iets' nodig voor de definitieve verkiezingen, anders hoeft hij de dozen champagne echt niet te bestellen.
Hehe klinkt goed alleen een tikje onpraktischquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt hebben we over een aantal jaar 150 oppositieleden, ik acht niemand verantwoordelijk en integer genoeg om het land te regeren.
Ach, dromen bestaan nog hequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hehe klinkt goed alleen een tikje onpraktisch.
Ik zie niet in hóe een niewkomer de hudige garde om kan werpen zónder revolutie, zodra een Fortuyn aan de macht was gekomen, of dreigde veel zetels te halen en een coalitiepartnr te worden gold voor alle partijen: "De vijand van je vijand wordt je vriend", en simpelweg omdat macht corrumpeert.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 00:58 schreef Oud_student het volgende:
Kiezen in Nederland is net als het beantwoorden van multiple choice examen vragen. Je werkt volgens het afstreep systeem, een aantal valt gelijk af over 1 moet je nog denken, dan blijft 1 over.
Bij muliple choice opgaven heb je dan het goede antwoord, bij verkiezingen heb je hooguit het minst slechte.
Of het nu Wilders wordt of Peter R de Vries of wie dan ook, maak t eigenlijk niet uit.
Wat van belang is, is de kans dat er nu eens eindelijk verandering komt in het gezapige Haagse politieke systeem. En dat zie ik nog niet gebeuren. met Fortuyn was er misschien een kans geweest.
Geert Wilders is GEEN rasict. het is iemand die extremisme en andere problematiek wil aanpakken. maar goed als dat racisme is in jouw boekjequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:45 schreef Meh7 het volgende:
Ik ben niet echt racistisch ingesteld dus ik ga maar niet stemmen op Geert.
De keuze is aan jou, het 1 is alleen geen logisch gevolg van het andere.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:45 schreef Meh7 het volgende:
Ik ben niet echt racistisch ingesteld dus ik ga maar niet stemmen op Geert.
ja en toen dacht hij ... wat hij kan, dat kan ik ook!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk z'n werk slapende gedaan wat dat dan ook is geweest. Hij is alleen wakker geworden toen Fortuyn zijn opwachting deed.
Ik denk dat de LPF een belangrijk en leerzaam hoodstuk politiek is geweest voor velen, derhalve zou ik het nooit terug willen draaien.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en toen dacht hij ... wat hij kan, dat kan ik ook!!!
alleen daarom al zou ik niet op hem stemmen, verder hoor ik alleen gezeur van hem en geen concrete levensvaatbare oplossingen mbt dat gezeur
geen nieuwe LPF graag
Dan zou ik geen Wilders stemmen. Er is 1 kandidaat (Geert zelf). Welke andere gelukszoekers komen er dan bij hem in de fractie zitten ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:24 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat de LPF een belangrijk en leerzaam hoodstuk politiek is geweest voor velen, derhalve zou ik het nooit terug willen draaien.
Ik denk dat de boodschap wel over gekomen is inderdaad, toch vrees ik dat we bij nieuwe partijen altijd dit gelazer zullen krijgen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:31 schreef sp3c het volgende:
terugdraaien niet nee maar het is voorlopig niet voor herhaling vatbaar imo
Ik stem ook niet op Wilders, maar zeg nooit nooit natuurlijk, al deelt Wildes bij mij de 130ste plaats ofzo samen met Lazrak.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:45 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan zou ik geen Wilders stemmen. Er is 1 kandidaat (Geert zelf). Welke andere gelukszoekers komen er dan bij hem in de fractie zitten ?
ja ik ben bang van wel ja, veel mensen stemmen bv op pvda omdat pa en ma dat ook dedenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:50 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik denk dat de boodschap wel over gekomen is inderdaad, toch vrees ik dat we bij nieuwe partijen altijd dit gelazer zullen krijgen.
Dat is een ander probleem dat Geert Wilders heeft. Er zijn nog steeds "Fortuynisten" die op LPF stemmen. De LPF heeft ook allerlei standpunten met betrekking tot bureaucratie en het immigratiebeleid. Met ander woorden, LPF en GW werken elkaar in principe tegen door allebei stemmen voor hetzelfde doel te vergaren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:15 schreef sp3c het volgende:
geen nieuwe LPF graag
Dus omdat zestienjarigen op Wilders zouden stemmen moeten ze stemrecht krijgen?quote:Op maandag 8 augustus 2005 11:13 schreef Choumacher het volgende:
Nog even een interessant iets. Bij de volgende verkiezingen mogen de mensen dienu nog 16 zijn ook stemmen.16 jarigen die dagelijksop school geterroriseerd worden/lastig gevallen. Die worden uit de peilingen gehouden. Ik denk dat een groot deel van die 16 jarigen een stem uitbrengen op Geert Wilders. Iemand een idee?
Persoonlijk vind ik dat de VVD van alle grote (lees noemenswaardige) partijen de meest standvaste partij is...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:07 schreef sp3c het volgende:
canarais maakt een goed punt.
eigenlijk wil ik ook niet meer op de VVD stemmen want ze lopen te kloten ... maja om dan voor Wilders te stemmen?
ik denk dat ik gewoon op de partij van de dieren stem ofzo als het zo doorgaat
jij zit dan zeker niet bij de krijgsmachtquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:08 schreef W8ezel het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik dat de VVD van alle grote (lees noemenswaardige) partijen de meest standvaste partij is...
ok, ik neem het grotendeels terugquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij zit dan zeker niet bij de krijgsmacht
ben gewoon heel erg teleurgesteld door dat hele 'stem op ons, dan komen er geen bezuinigingen meer op defensie' ... wij allemaal stemmen, vvd komt in de kamer, mag notabene de minister van defensie aanstellen en neemt vervolgens de grootste hap uit de krijgsmacht aller tijden![]()
dat soort dingen, echt heel erg standvastig zijn ze niet hoor
Hoe zou de coalitie er na de volgende verkiezingen dan uitzien?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hm, de kans dat ik op Geertje stem is ongeveer net zo groot als dat de huidige coalitie een meerderheid behaalt.
kunst ... mijn nichtje van 5 is standvastiger als het CDA en de PvdAquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:14 schreef W8ezel het volgende:
[..]
ok, ik neem het grotendeels terugen nee, ik zit niet in de krijgsmacht (gelukkig).
Maar in vergelijking met bijv CDA en PvdA lijkt VVD tenminste standvastiger...
Op dit punt zie ik eigenlijk weinig verschil tussen Wilders en Fortuyn. Ook bij Wilders draait het om hem alleen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:12 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb er nooit over nagedacht weilen Pim mijn stem te geven. Daar was alleen de man het programma.
Alles wat ik van Wilders weet , doet mij hopen, dat het nu anders is.
In de tijd dat Wilders een backbencher van de VVD was viel hij altijd al positief op.
dat is het enigste wat ik probeer te zeggenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
kunst ... mijn nichtje van 5 is standvastiger als het CDA en de PvdA
en die kan niet eens beslissen welke kleur snoep ze wil eten
Ik ook niet. Het zijn verschillende mensen, maar de overeenkomsten zijn zeer groot. Behalve charisma en persoonlijkheid is het grootste verschil de visie. Sommige punten van Fortuyn waren rechts, andere weer links. Hij haalde de kersen (vrij van "cherry picking") uit alle partijen van het politieke spectrum. Wilders heeft voornamelijk punten die erg rechts zijn. Fortuyn is de politiek ingestapt vanwegen de puinhopen van Paars (met name de collectieve sector) en Wilders lijkt zich vooralsnog te concentreren op immigratie en criminaliteit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Op dit punt zie ik eigenlijk weinig verschil tussen Wilders en Fortuyn. [...]
Ja en de gevestigde orde gaat er dan ens unaniem voor zitten om de nieuwe partij onderuit te halen, ze zouden eens een zetel aan hen kwijtraken....quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik ben bang van wel ja, veel mensen stemmen bv op pvda omdat pa en ma dat ook deden
wil een nieuwe partij opvallen dan moeten ze of heel hard gaan schreeuwen of een bekende Nederlander inhuren.
jammer
over populisme gesproken...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:26 schreef Tobbes het volgende:
Wilders is een kraai; roept veel maar steelt alleen maar.
Zo'n gek idee is dit niet als je kijkt naar hoeveel geld Nederland in al die jaren al aan ontwikkelingshulp heeft gegeven, en hoe weinig daar eigenlijk mee bereikt is. Het lijkt een bodemloze put waar je je geld in gooit.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:04 schreef retteketet het volgende:
Nog een "leuk" punt van Wilders; de ontwikkelingshulp wil-ie drastisch verlagen.... Waar is die kerel in godsnaam mee bezig zeg, en dan te bedenken dat er iedere dag op TV wel beelden voorbij komen van Afrikanen die omkomen van de honger. Zoals ik al zei, Wilders heeft een bord voor zijn kop.
Vertel. Hoe pak je dat aan?quote:Op zondag 4 september 2005 12:57 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Ik vind dat ontwikkelingslanden nog wel geholpen moeten worden maar dan op een betere manier dan er alleen maar bakken met geld heen sturen.
alleen zijn politieke ervaring maakt al een wereld van verschil.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:51 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Op dit punt zie ik eigenlijk weinig verschil tussen Wilders en Fortuyn. Ook bij Wilders draait het om hem alleen.
kloptquote:Fortuyn had natuurlijk ook een achtergrond, met redelijke bekendheid (OV-studentenkaart, interviews bij Theo van Gogh en Harry Mens onder andere, zijn diverse boeken).
omdat we daarmee de grootste problemen hebben!quote:Beide wisten gelijk een behoorlijke aanhang te vergaren met harde taal over integratie en immigratie, met de Islam in het bijzonder.
Ja ehhhh.......quote:
die beelden zie ik al vanaf dat ik TV kijk (ben 32 jaar) hoeveel geld is er in die tijd al naar afrika gestuurd ? en wat zijn ze ermee opgeschoten? bar weinig...quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:04 schreef retteketet het volgende:
Nog een "leuk" punt van Wilders; de ontwikkelingshulp wil-ie drastisch verlagen.... Waar is die kerel in godsnaam mee bezig zeg, en dan te bedenken dat er iedere dag op TV wel beelden voorbij komen van Afrikanen die omkomen van de honger. Zoals ik al zei, Wilders heeft een bord voor zijn kop.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 4 september 2005 15:35 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Ja ehhhh.......
Als ik hiervoor de goede oplossing zou hebben zou ik me wel verkiesbaar stellen![]()
Ik wil alleen zeggen dat het nu niet op de goede manier gaat, er word nu eenmaal erg weinig mee bereikt.
We kunnen van Nederland geen Utopia oid maken. Dan help ik liever wat andere landen die het veel en veel slechter hebben.quote:Op zondag 4 september 2005 15:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die beelden zie ik al vanaf dat ik TV kijk (ben 32 jaar) hoeveel geld is er in die tijd al naar afrika gestuurd ? en wat zijn ze ermee opgeschoten? bar weinig...
face it we zitten in barre tijden, de mensen in ons eigen kikkerlandje hebben het ook slecht zat. tuurlijk is het in 3e wereld landen erger maar we kunnen niet de hele wereld redden.
dus ja flink bezuinigen daar zodat we onze eigen shit kunnen betalen. zorg om ff iets te noemen.
De reden dat het er zo slecht gaat in Afrika is dankzij de ontwikkelingshulp zoals wij die geven..quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:04 schreef retteketet het volgende:
Als jij gelooft dat Wilders het geld dat dan vrijkomt in zorg wil investeren kom je bedrogen uit... Die Wilders wil gewoon de belastingen verlagen, om zo een popie-jopie te worden en daarna wil-ie al zijn anti-islamitische, racistische en amerika-achtige maatregelen gaan doordrukken.quote:Op zondag 4 september 2005 15:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
die beelden zie ik al vanaf dat ik TV kijk (ben 32 jaar) hoeveel geld is er in die tijd al naar afrika gestuurd ? en wat zijn ze ermee opgeschoten? bar weinig...
face it we zitten in barre tijden, de mensen in ons eigen kikkerlandje hebben het ook slecht zat. tuurlijk is het in 3e wereld landen erger maar we kunnen niet de hele wereld redden.
dus ja flink bezuinigen daar zodat we onze eigen shit kunnen betalen. zorg om ff iets te noemen.
klink goedquote:Op zondag 4 september 2005 18:17 schreef retteketet het volgende:
[..]
Als jij gelooft dat Wilders het geld dat dan vrijkomt in zorg wil investeren kom je bedrogen uit... Die Wilders wil gewoon de belastingen verlagen, om zo een popie-jopie te worden en daarna wil-ie al zijn anti-islamitische, racistische en amerika-achtige maatregelen gaan doordrukken.
doen we al 30 jaar. Resultaat: 0quote:En bovendien; het zou gewoon belachelijk zijn als Nederland ontwikkelingslanden niet zou helpen... Het is gewoon iets wat zo hoort, een soort menselijkheid die vanzelfsprekend zou moeten zijn.
"We kunnen niet de hele wereld redden." Nee, dat zal best wel, maar da's nog geen reden om dan ook direct maar alle pogingen tot wereldverbetering te staken.
winst != rijkdom dus jij praat shitquote:Bovendien; Nederland dankt zijn rijkdom voor een groot deel aan de winsten die zijn gemaakt over de rug van Afrika (denk maar aan de Afrikaanse slaven). Nogal min om dan nu geen ontwikkelingshulp te gaan geven.
belasting verlagen is JUIST wat hier in nederland moet gebeuren. de economie is hier gewoon KUT op dit moment en wat is een bewezen methode om economie te stimuleren? juist belasting verlagenquote:Op zondag 4 september 2005 18:17 schreef retteketet het volgende:
[..]
Als jij gelooft dat Wilders het geld dat dan vrijkomt in zorg wil investeren kom je bedrogen uit... Die Wilders wil gewoon de belastingen verlagen, om zo een popie-jopie te worden en daarna wil-ie al zijn anti-islamitische, racistische en amerika-achtige maatregelen gaan doordrukken.
het werkt niet we gooien er al 25 a 35 jaar (als het niet langer is) miljarden in. WAT hebben we ermee bereikt ???????? is de honger over? NEE wordt het aantal aids patienten daar minder? NEE gebruiken ze de condooms om ziektes tegen te gaan (met name aids is daar een enorm probleem)? vrijwel niet.quote:En bovendien; het zou gewoon belachelijk zijn als Nederland ontwikkelingslanden niet zou helpen... Het is gewoon iets wat zo hoort, een soort menselijkheid die vanzelfsprekend zou moeten zijn.
"We kunnen niet de hele wereld redden." Nee, dat zal best wel, maar da's nog geen reden om dan ook direct maar alle pogingen tot wereldverbetering te staken.
wie zegt dat we helemaal niks meer voor die mensen gaan doen ? daarbij zonder die winst hadden we niets voor ze kunnen doen.quote:Bovendien; Nederland dankt zijn rijkdom voor een groot deel aan de winsten die zijn gemaakt over de rug van Afrika (denk maar aan de Afrikaanse slaven). Nogal min om dan nu geen ontwikkelingshulp te gaan geven.
Pas nog een stukje gepost waarin een Keniaanse econoom vraagt het westen te "stoppen" met ontwikkelingshulp omdat het de lokale markt verkloot.quote:Op zondag 4 september 2005 18:17 schreef retteketet het volgende:
[..]
En bovendien; het zou gewoon belachelijk zijn als Nederland ontwikkelingslanden niet zou helpen... Het is gewoon iets wat zo hoort, een soort menselijkheid die vanzelfsprekend zou moeten zijn.
Bovendien; Nederland dankt zijn rijkdom voor een groot deel aan de winsten die zijn gemaakt over de rug van Afrika (denk maar aan de Afrikaanse slaven). Nogal min om dan nu geen ontwikkelingshulp te gaan geven.
1. De belasting verlagen zou erg stom zijn, want er is een tekort. Er wordt bezuinigd op sociale voorzieningen, en dan komt wilders met "belastingen verlagen"...quote:Op zondag 4 september 2005 18:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
belasting verlagen is JUIST wat hier in nederland moet gebeuren. de economie is hier gewoon KUT op dit moment en wat is een bewezen methode om economie te stimuleren? juist belasting verlagen
en de islam is hier nou eenmaal een enorm groot probleem en dat moeten we idd aanpakken, maar daar hebben nette brave moslims ECHT 0,0 last van.
[..]
het werkt niet we gooien er al 25 a 35 jaar (als het niet langer is) miljarden in. WAT hebben we ermee bereikt ???????? is de honger over? NEE wordt het aantal aids patienten daar minder? NEE gebruiken ze de condooms om ziektes tegen te gaan (met name aids is daar een enorm probleem)? vrijwel niet.
[..]
wie zegt dat we helemaal niks meer voor die mensen gaan doen ? daarbij zonder die winst hadden we niets voor ze kunnen doen.
quote:Op zondag 4 september 2005 21:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
1. De belasting verlagen zou erg stom zijn, want er is een tekort. Er wordt bezuinigd op sociale voorzieningen, en dan komt wilders met "belastingen verlagen"...
Een sterke economie krijg je er wel door, dat klopt, want mensen hebben meer te besteden. Maar goed, een sterke economie waar niet iedereen van kan profiteren is ook niets waard.
Daarom; zorg eerst maar eens dat de sociale voorzieningen e.d. goed in stand kan worden gehouden, en als de staat geld over heeft kan die belasting alsnog wel een keer naar beneden. Wat nooit gebeurt, want de staat heeft bijna nooit geld over.
Maar goed, met flink belasting betalen is niets mis want de gemiddelde vermogende Nederlander zal het echt niet beter weten te besteden dan de overheid, hoor.
Waarom maak je zo'n probleem over de islam? Heb je de laatste tijd soms vaak de Telegraaf gelezen ofzo?
2. Het aantal aidspatiënten daalt in Afrika niet, dat klopt. Maar da's volledig te wijten aan het vaticaan, en met name aan Karol Wojtyla (de vorige paus), dat tegen condooms is. En in Nederland zegt iedereen maar steeds van "ooh, die paus, jaah dat was wel een hele speciale man, ja". Een speciale man is het wel ja, hij heeft duizenden doden op zijn geweten.
Er is nog niet zoveel bereikt met de ontwikkelingshulp, maar dat het resultaat nul komma niks is kun je niet zeggen... Er zijn echt wel scholen gebouwd, en ziekenhuizen, enzovoort. En dan nog, wat wou je dan? Helemaal niks doen? Zou je hetzelfde zeggen als je in zo'n ontwikkelingsland woonde?
Wie zegt dat we niks meer voor die mensen gaan doen, vraag je. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Wilders óf de ontwikkelingshulp wou stopzetten óf die drastisch verlagen. Beide is onacceptabel, als je ziet in wat voor omstandigheden veel mensen in ontwikkelingslanden leven...
wie ben jij om daar een oordele over te doen?quote:Maar goed, met flink belasting betalen is niets mis want de gemiddelde vermogende Nederlander zal het echt niet beter weten te besteden dan de overheid, hoor.
Nja, het is gezegd, maar het is onzin. Ik zal niet zeggen dat de situatie heel veel verbeterd is, maar dat het niks geholpen heeft is onzin.quote:Op zondag 4 september 2005 21:39 schreef McCarthy het volgende:
retteket, je slaat wel een aantal reacties over he
Zo is al meerdere malen tegen je gezegd dat 30 jaar ont-hulp niks geholpen heeft
[..]
wie ben jij om daar een oordele over te doen?
arrogantie ten top gewoon.
Als ik het leuk vind om geld uit te geven aan kauwgomballen dan geef ik het uit aan kauwgomballen en WTF are you om mij dat te verbieden.
Daarom woon jij ook in een samenleving en ben je geen kluizenaar. Maar ach, jij vidnt vast je tweede auto belangrijker dan de gezondheid van een ander....quote:Op maandag 5 september 2005 18:42 schreef De_Godlasteraar het volgende:
Ik zal er echt veel mee opschieten als Mohammed een uitkering heeft, pietje ziekenzorg krijgt en Henk een pensioen...
punt 1) Leer economiequote:Op zondag 4 september 2005 21:34 schreef retteketet het volgende:
[..]
1. De belasting verlagen zou erg stom zijn, want er is een tekort. Er wordt bezuinigd op sociale voorzieningen, en dan komt wilders met "belastingen verlagen"...
Een sterke economie krijg je er wel door, dat klopt, want mensen hebben meer te besteden. Maar goed, een sterke economie waar niet iedereen van kan profiteren is ook niets waard.
Daarom; zorg eerst maar eens dat de sociale voorzieningen e.d. goed in stand kan worden gehouden, en als de staat geld over heeft kan die belasting alsnog wel een keer naar beneden. Wat nooit gebeurt, want de staat heeft bijna nooit geld over.
Maar goed, met flink belasting betalen is niets mis want de gemiddelde vermogende Nederlander zal het echt niet beter weten te besteden dan de overheid, hoor.
Waarom maak je zo'n probleem over de islam? Heb je de laatste tijd soms vaak de Telegraaf gelezen ofzo?
2. Het aantal aidspatiënten daalt in Afrika niet, dat klopt. Maar da's volledig te wijten aan het vaticaan, en met name aan Karol Wojtyla (de vorige paus), dat tegen condooms is. En in Nederland zegt iedereen maar steeds van "ooh, die paus, jaah dat was wel een hele speciale man, ja". Een speciale man is het wel ja, hij heeft duizenden doden op zijn geweten.
Er is nog niet zoveel bereikt, maar wat wou je dan? Helemaal niks doen? Zou je hetzelfde zeggen als je in zo'n ontwikkelingsland woonde?
Wie zegt dat we niks meer voor die mensen gaan doen, vraag je. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Wilders óf de ontwikkelingshulp wou stopzetten óf die drastisch verlagen. Beide is onacceptabel, als je ziet in wat voor omstandigheden veel mensen in ontwikkelingslanden leven...
quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:14 schreef CANARIS het volgende:
Hij heeft veel te veel standpunten die nooit haalbaar zijn,
quote karel de grote
?? welke , en waarom zijn die niet haalbaar?
alles is haalbaar.
Als er een politieke meerheid is , is alles haalbaar
quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:57 schreef CANARIS het volgende:
[..]
punt 1) Leer economie
Punt 2) Pleur toch een eind op met je infantiele Vara-polemiek
lekker naief zijn ze toch he? die wildersstemmersquote:
Geen reeel haalbare dingen, zelfs al zou die 30 zetels krijgen, de rest van de 1e en 2e kamer zou er altijd op tegen stemmen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:50 schreef Argento het volgende:
Wilders is een exponent van de Nieuwe Hufterigheid, een symptoom van de verhardende samenleving. Ik geloof niet dat daar oplossingen in schuilen. Populistisch (en dus opportunistisch) tot op het bot. "Nederland teruggeven aan de Nederlanders" klinkt misschien heel aardig (ik vind dat niet, maar goed) maar ik heb nu eenmaal een volksvertegenwoordiging gekozen, waarvan ik mag aannemen dat zij de politiek bedrijven die nodig is om de organisatie van dit land op orde te houden. Ik heb er niet eens tijd voor om mij druk te maken over zaken die thuishoren op nationaal politiek niveau, laat staan de kennis en het inzicht. Zo begrijp ik tot op de dag van vandaag niet waarom de gekozen burgemeester het ei van columbus zou moeten zijn. Is er ooit een particulier geweest die het niet kon verkroppen dat hij zijn eigen burgemeester niet kiest? Als je kijkt naar de opkomst voor de gemeenteraadsverkiezingen, dan zie ik niet in waar de populariteit van een gekozen burgemeester in zou moeten schuilen. Laat staan de garantie dat hij het beter zou doen dan een benoemde burgemeester. Ik vind dat non-oplossingen en mooiweerpraterij. Precies wat de gevestigde orde verweten wordt.
Dan komt Wilders met een idee om de Raad van State af te schaffen. De gemiddelde burger weet toch niet wat dat instituut precies uitvoert en heeft dan algauw het beeld van een stel volgevreten heren en dames die van belasinggeld (en dat zijn dan ineens ' onze centen') een beetje lopen te niksen. Wilders' idee over afschaffing van de Raad zou nog wel ns zinnig kunnen zijn als Wilders zich had beperkt tot de wetgevende taken van de Raad. De Raad is immers niet alleen betrokken bij de totstandkoming van wetten, maar is ook het hoogste rechtsprekende orgaan in bestuursrechtelijke aangelegenheden (en heeft derhalve soms te oordelen over wetten waarin zij zelf geadviseerd heeft, en dat komt de onafhankelijk niet ten goede, aldus het Europese Hof). Dat maakt Wilders allemaal niet uit, want een oneliner laat geen nuance toe en dat laat Wilders dus maar weg.
Het vereenvoudigen van het ontslagrecht en tegelijkertijd het verkrijgen van een uitkering (nog) moeilijker maken. Hoe kan de gemiddelde Wilders-stemmer daar nou voor zijn?
Herinvoering van de gulden? Onder potentiele Wilders-stemmers zullen de nodige Euro-klagers zitten, en ofschoon zij stuk voor stuk maar matig opgeleid lijken, zullen zij toch ook wel begrijpen dat de realiteit in de weg staat aan een dergelijke herinvoering.
Zelfde kan gezegd worden over het opzeggen van het EU-lidmaatschap. Veel Europa-haters, dat heeft het referendum wel getoond. Dan is opzeggen van het EU-lidmaatschap verleidelijk. Maar is het ook reeel?
En daar zit hem de kneep denk ik. De gemiddelde burger hoeft zich die vraag niet te stellen en zeker niet te antwoorden. De burger wil baas worden over zijn eigen lot, maar is te belazerd om zich te verdiepen in de materie en al helemaal in het zelf dragen van verantwoordelijkheid. Waar zouden we zijn als we de overheid niet meer zouden kunnen beschuldigen?
Zoals gezegd, Wilders, althans zijn aanhang, is een exponent van het maatschappelijk klimaat en Geert maakt daar handig gebruik van. Dat is in het verleden overigens wel vaker voorgekomen. En het volk blijft dom.
Punt 1 Canaris leert geschiedenis en trekt daar lering uitquote:Op dinsdag 6 september 2005 08:57 schreef CANARIS het volgende:
[..]
punt 1) Leer economie
Punt 2) Pleur toch een eind op met je infantiele Vara-polemiek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |