Wel leuk om ook een kaart te krijgen lijkt mequote:Op donderdag 16 maart 2006 22:55 schreef Sonja27 het volgende:
En jawel, mijn eerste kaartje is binnen! Uit de USA!
Heb je al op die link van kaart sturen geklikt? Want dan krijg je direct een mailtje met een adresquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook aangemeld! Ben benieuwd waar m'n eerste kaartje naartoe mag. Wat zetten jullie zoal op een kaartje?
Ik mag naar Duitsland! Ben benieuwdquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:44 schreef Vava het volgende:
[..]
Heb je al op die link van kaart sturen geklikt? Want dan krijg je direct een mailtje met een adres
Ik wist niet zo goed wat ik er op moest zetten, kwam dus neer op wat info over de foto op de kaart en NL
Heb je maar 1 kaart gedaan? Ik was zo benieuwd, ik heb er 3 aangekliktquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik mag naar Duitsland! Ben benieuwd
Hey, daar zit wat in natuurlijk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:52 schreef Vava het volgende:
[..]
Heb je maar 1 kaart gedaan? Ik was zo benieuwd, ik heb er 3 aangekliktAls je meer kaarten stuurt heb je ook meer kans om kaarten te krijgen denk ik
Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:48 schreef Mobster273 het volgende:
overigens, kan het ook gebeuren dat je een adres binnen Nederland krijgt?
of sowieso het land waar je zelf in geregistreerd staat....
Je krijgt inderdaad via de mail een berichtje dat je kaartje is aangekomen en tot nu toe stond er altijd een persoonlijk berichtje van de ontvanger bij. Ik heb nu al ongeveer 9 kaartjes verzonden waarvan 5 naar Finland..... kennelijk zitten er daar een hoop postcrossers!quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:05 schreef Vava het volgende:
Ik heb gisteren gelijk wat kaarten verstuurd, krijg je een e-mail als mensen melden dat hun kaart ontvangen is? Of moet je gewoon zo af en toe inloggen op die site om te zien dat je kaart goed is aangekomen?
Ik heb vandaag idd een mailtje gekregen dat mijn eerste kaart onvangen isquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:19 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Je krijgt inderdaad via de mail een berichtje dat je kaartje is aangekomen en tot nu toe stond er altijd een persoonlijk berichtje van de ontvanger bij. Ik heb nu al ongeveer 9 kaartjes verzonden waarvan 5 naar Finland..... kennelijk zitten er daar een hoop postcrossers!
ja lachen toch...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:30 schreef Camplo het volgende:
Jullie zitten nu allemaal onbekende folks kaartjes te sturen?
ja, en we krijgen ook kaartjes van compleet onbekende mensen, leuk tochquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:30 schreef Camplo het volgende:
Jullie zitten nu allemaal onbekende folks kaartjes te sturen?
Wat staat erin? Het lijkt mij ook erg leuk om eerlijk te zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:42 schreef Sonja27 het volgende:
Post!!!! Een kaartje uit Finland! Dit is echt leuk!
Ik heb een site gemaakt waarop ik al mijn postcrossing kaartjes zet. Ik zal je de link geven dan heb je een beetje een idee wat je kan verwachten. Hoewel het er nog niet veel zijn maar je kan bij de links door klikken naar paool's en lin's kaartjes en daar staan er meer. http://home.wanadoo.nl/jovikane/postcrossing.htmlquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:37 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat staat erin? Het lijkt mij ook erg leuk om eerlijk te zijn.
Hey, dat is een leuk idee! Grappig, ik zet hem al bij favorietenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:17 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ik heb een site gemaakt waarop ik al mijn postcrossing kaartjes zet. Ik zal je de link geven dan heb je een beetje een idee wat je kan verwachten. Hoewel het er nog niet veel zijn maar je kan bij de links door klikken naar paool's en lin's kaartjes en daar staan er meer. http://home.wanadoo.nl/jovikane/postcrossing.html
Er staat wel iets op wat een code zou kunnen zijn, maar die code is niet bekend op de site. Dus ik denk eigenlijk dat het de plaatsnaam is waar die persoon woont, ESP00 staat er. Maar ES is de code van Spanje, en de code van Finland is FI, dus ik denk eerder dat het de plaatsnaam is dan de code.quote:Op maandag 20 maart 2006 23:45 schreef Sonja27 het volgende:
Klopt! Ik ben ook een keer vergeten de code er op te zetten maar wist zelf bij wie dat was dus heb die persoon maar een berichtje gestuurd met de code.
Espoo is idd een plaatsje bij Helsinki...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
[..]
Er staat wel iets op wat een code zou kunnen zijn, maar die code is niet bekend op de site. Dus ik denk eigenlijk dat het de plaatsnaam is waar die persoon woont, ESP00 staat er. Maar ES is de code van Spanje, en de code van Finland is FI, dus ik denk eerder dat het de plaatsnaam is dan de code.
Okay, dankewel! Dan staat er zeker weten dus geen code op.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 00:12 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
Espoo is idd een plaatsje bij Helsinki...
Wat een olijk vrouwmenschquote:Other info: Hi!
I'm a 27 years old female! I'm married and live at the Baltic Sea! I like penpalling, making and swapping nice & creative decos, scrapbooking and collecting postcards! I'm also a huge fan of "Lord of the Rings"! :-)
I also love travelling and there are so many great places in the world, I would love to visit! But unfourtunately, travelling is very expenisve! So, this is a great way to see many pictures from all over the world! Because of this, I prefer viewcards from cities and countrys with more than one picture or viewcards with lighthouses, typical landscapes or wildlife of your country! :-)
Please DON'T send me advertising cards or postcards, that show art (paintings or sculptures)! I really don't like them! I would love to see real photos of your hometown or country! Thanks so much! :-))
By the way, if you don't know what to write and if your mother tongue isn't englisch or german, so write me a sentence in your mother tongue! I'm curious about other languages! But don't forget to translate it in english or german, so that I can understand it! ;-) Thanks! :-))
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:10 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Wat een olijk vrouwmensch
Ik zoek morgen een mooie kaart uit en dan op de post naar Duitsland!
Binnen Europa kost dat 80 cent ofzo?
Idd, staat ook in de faq. Hotmail heeft een soort anti-spambeleid waardoor je zulke mailtjes van die site niet kan ontvangen. Gelukkig is daar gmail!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 14:27 schreef Laura 2000 het volgende:
Is al opgelost! Het lag aan hotmail, ik heb maar ff m'n gmail opgegeven.
Buiten Europa is het 85 centquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:52 schreef DeHovenier het volgende:
En in de rest van de wereld?
ze spelt unfortunately verkeerd
Nee, nu directquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:19 schreef marcb1974 het volgende:
Leuk idee, binnenkort ook maar eens gaan doen
Want volgende maand kan het niet meerquote:
Noujaquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want volgende maand kan het niet meer
Ik ga het ook zeker doenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:53 schreef Vava het volgende:
[..]
Noujaje kan overdrijven hoor
maar echt het is erg leukdus hoe eerder je je aanmeldt hoe beter
krijg je meer kaarten
Goedzoquote:
hotmail? schijnt het niet altijd te doen...quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ik heb nu maar 3 adressen van de 5 binnen gekregen. Die andere 2 mailtjes komen maar niet.
tja, is in dit topic al eerder gebeurdquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:57 schreef Jaguarized het volgende:
Naja toch maar ff m'n emailadres vervangen dan.
Hoe doe jij dat dan? Heb je nu gewoon een vast adres in NZ?quote:
Hoe ik het bedoel, ik dacht dat je op reis was in OZ/NZquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:21 schreef Jaguarized het volgende:
En de 5e ook binnen. Vandaag even vijf kaartjes versturen. Hopelijk krijg ik dan ook eens wat.
@Vava: hoe bedoel je?Ik heb een vast adres ja.
aaah coolquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:28 schreef Jaguarized het volgende:
Nee voor een half jaartje.Maar ik zit er nu wel over na te denken om in september 2007 terug te gaan om af te studeren en eventueel te kijken of ik hier werk kan vinden.
Interessantquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:40 schreef Jaguarized het volgende:
Net andersom.Ik ga in juli 2006 via Korea terug naar Nederland. Dan in september 2007 terug naar NZ voor mijn afstudeerstage en kijken of ik daarna werk kan vinden.
Ik studeer hier bij AUT, een van de universiteiten in NZ's grootste stad. Doe een aantal productievakken (Radio en Televisie), journalistiek en photoshop.
en die ene die het niet wil zeggen schaar je dan maar meteen onder de kop vrouwquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:38 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb ook 4 vrouwen en 1 mannetje:
2 vrouwen uit Duitsland, iemand uit de US of A die niet wil zeggen wat zijn/haar geslacht is, 1 vrouw uit de US of A, en een man uit Litouwen
1tje wil een handgemaakte postcard, zal m'n moeder er even bij roepen
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 10:40 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
en die ene die het niet wil zeggen schaar je dan maar meteen onder de kop vrouw![]()
hoe geef je priority?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:11 schreef Vava het volgende:
[..]
Buiten Europa is het 85 cent![]()
Wel priority hoor. Zonder priority is het wel iets goedkoper maar het scheelt erg weinig vind ik
ok, maar dat kost dus niet nog eens extra voor priority zegels ofzo?quote:Op donderdag 23 maart 2006 12:06 schreef Klonk het volgende:
gewoon een velletje kopen bij het postkantoor:
binnen europa: 5 stuks voor 3.45 (met priority)
buiten europa: 5 stuks voor 4.25 (ook met priority)
ok, bedanktquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:14 schreef Klonk het volgende:
zit er al op/bij
nee, dat wist ik nietquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:18 schreef Klonk het volgende:
waarom op het postkantoor vragen als er hier een medewerker van TPG zit(maar dat wist jij natuurlijk niet)
5+2 = 7?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:46 schreef Klonk het volgende:
zo, in totaal zijn er nu 5 onderweg van mij, net nog ff 2 adressen opgevraagd
1 naar Engeland
1 naar Frankrijk
er zijn er nu 5 onderweg, als je terugleest zie je dat hij er 3 had, er nu 2 extra heeft opgevraagd zodat het er nu 5 zijnquote:Op donderdag 23 maart 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
5+2 = 7?Ik dacht dat je er maximaal 5 kon doen?
waarschijnlijk nog steeds die ene van 85 cent...quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoeveel postzegels moet je in godsnaam op een kaart doen die je naar taiwan stuurt?
Gewoon 85 cent zei de juffrouw op het postkantoorquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoeveel postzegels moet je in godsnaam op een kaart doen die je naar taiwan stuurt?
idd gewoon een postzegel buiten europa a85 centquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
Jeejquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:59 schreef Paladina het volgende:
Vandaag in enkele kiosken geweest voor old-fashioned "Groeten uit..." kaarten, maar nergens kunnen vinden!
Heb ze al verzonden, dus kan ze helaas niet meer showenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:59 schreef Klonk het volgende:
mischien leuk om ff de kaarten te showen, zodat andere kunnen meegenieten
De persoon die jouw kaart heeft ontvangen, registreert deze op de site en dan komt jouw naam in de database terecht. Op dat moment kan jouw naam naar iemand anders gestuurd worden en krijg je als het goed is een kaartje.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:04 schreef basmens het volgende:
een vraagje:
bij FAQ stond dat je alleen kaartjes kan ontvangen als je ook iets stuurt, heel logisch natuurlijk. Maar begint dat ontvangen als de status "Travelling" is of pas als de ander hem daadwerkelijk ontvangen heeft?
tenenenenenenenenenne basmens
pas als ze zijn aangekomen, travelling begint al op het moment dat je het adres het opgevraagdquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:04 schreef basmens het volgende:
een vraagje:
bij FAQ stond dat je alleen kaartjes kan ontvangen als je ook iets stuurt, heel logisch natuurlijk. Maar begint dat ontvangen als de status "Travelling" is of pas als de ander hem daadwerkelijk ontvangen heeft?
tenenenenenenenenenne basmens
je mag maximaal 5 adressen opvragen. Dan krijg je ook meer kaarten terug!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 09:22 schreef QTPi het volgende:
Nog een Fins adresje erbij.
Zometeen even wat kaarten kopen.
Ik heb er nog 2 opgevraagd, zit nu dus op 5.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
je mag maximaal 5 adressen opvragen. Dan krijg je ook meer kaarten terug!
Ja nogal, handig om voor wat woordjes in het Leer hier Fins topic te kijken.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:19 schreef Sonja27 het volgende:
Finland is druk vertegenwoordigd op postcrossing!
hoe kan je het nou niet precies weten? ben je topografisch zo slecht onderlegd? of heb je nog geen mail gekregen?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:46 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb me ingeschreven en een adres aangevraagd, voor zover ik kan zien is het ergens in het Oostblok maar precies weet ik het nog niet!
Ja de mail deed er wat langer over.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:55 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
hoe kan je het nou niet precies weten? ben je topografisch zo slecht onderlegd? of heb je nog geen mail gekregen?
als je nog geen mail hebt, dan moet je hem waarschijnlijk opnieuw aanvragen...
2 keer 39 cent op 1 kaart? Da's teveel, voor Europa is het 69 cent incl priorityquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:35 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb net bij de boekhandel postzegels gehaald omdat het postkantoor dicht was (openingstijden slaan kant noch wal), gewoon 2x 0,39 zei die meneer daar. Klonk, klopt dat? Ik heb er wel priority-stickers bij gekregen.
Hmja. Ik heb nu geen andere zegels, doe het wel gewoon zo. Als ik nog eens ga sturen maar wel gewoon wachten tot het postkantoor open is, maar ik was nu zo enthousiast dat ik ze meteen moest hebben.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:49 schreef Vava het volgende:
[..]
2 keer 39 cent op 1 kaart? Da's teveel, voor Europa is het 69 cent incl priority
Echt ontzettend leuk! Ik heb zelf de kaartjes net op de post gedaan.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:56 schreef Sonja27 het volgende:
Er doen ontzettend veel landen mee, maar in het ene land zijn er meer vertegenwoordigd dan in het andere. Vandaag weer twee kaartjes ontvangen uit Japan en Duitsland!!!
http://home.wanadoo.nl/jovikane/postcrossing.html
Hoe lang heeft het geduurd? Ik wil zelf ook erg graag dat mijn kaartjes worden ontvangen en dat ik dan natuurlijk ook kaarten terug krijg!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:44 schreef Klonk het volgende:
net een mailtje dat er een kaartje van mij is aangekomen in Engeland, nu wil ook wel eens een kaartje krijgen
Dat is leuk! Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Ik heb wel vertrouwen in Duitsland, daar zal een kaart denk ik toch niet zo lang naar onderweg zijn.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:59 schreef Vava het volgende:
Bij mij binnen een week na het versturen van de eerste kaartenvrij snel dus.
Dat is ook zonde, maar ja het is ook niet echt jouw schuld. Je zou kunnen e-mailen naar de beheerder misschien? Ik heb zelf op mijn kaartjes 2 keer het nummer gezet.quote:Wel jammer dat mensen vergeten te registreren ja![]()
Ik ga ook maar even op dat forum kijken want ik weet nog steeds de code van de kaart die ik als eerste kreegdie heb ik dus ook nog niet kunnen registreren.
Ik heb al naar de beheerder gemaild, dezelfde dag al, maar nog geen reactiequote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:10 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is leuk! Ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat. Ik heb wel vertrouwen in Duitsland, daar zal een kaart denk ik toch niet zo lang naar onderweg zijn.
[..]
Dat is ook zonde, maar ja het is ook niet echt jouw schuld. Je zou kunnen e-mailen naar de beheerder misschien? Ik heb zelf op mijn kaartjes 2 keer het nummer gezet.
Ik heb hem gevondenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:50 schreef p-etr-a het volgende:
Ja inderdaad want voor wat ik heb begrepen moet diegene nu ook 2 maanden wachten om een nieuw adres te mogen krijgen, én zal denk ik ook niemand naar hem of haar terugsturen!
Hee wat goed!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 20:57 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb hem gevondenga nu een berichtje naar hem sturen
![]()
En verder, een kaart van mij die ik naar de VS had gestuurd is ook nog niet geregistreerd, die kaart is al 10 dagen onderweg
Ja ik ben wel blij nuquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Hee wat goed!
En een kaart die 10 dagen onderweg is kan volgens mij heel goed, als ik die mensen op het forum daar mag geloven. Als het bijvoorbeeld over een week nog niks heeft opgeleverd kan je het beste een berichtje naar de persoon in kwestie sturen.
Ik zorg er altijd voor dat ik het maximum onderweg heb. Dus zodra er 1 is aangekomen dan ga ik er weer een versturen. Zal met der tjid wel iets minder frequent worden, maar doe het ook nog maar net en dan is het zo leuk en verslavend. Helemaal als je dan post terug krijgt. Dan wil je meer en meer!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:42 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Echt ontzettend leuk! Ik heb zelf de kaartjes net op de post gedaan.
Hoe veel tegelijk laat jij er eigenlijk gaan?
Leuk, die kaartjes op je site!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:28 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ik zorg er altijd voor dat ik het maximum onderweg heb. Dus zodra er 1 is aangekomen dan ga ik er weer een versturen. Zal met der tjid wel iets minder frequent worden, maar doe het ook nog maar net en dan is het zo leuk en verslavend. Helemaal als je dan post terug krijgt. Dan wil je meer en meer!![]()
Ik vind 3 wel even genoeg... eerst eens kijken of ik zelf wat kaartjes ga krijgenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:37 schreef Vava het volgende:
Ik ga ook weer een nieuwe aanvragenhet is verslavend ja
Ach ik vind het wel leuk, meer kaarten sturen is meer kaarten krijgenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:40 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ik vind 3 wel even genoeg... eerst eens kijken of ik zelf wat kaartjes ga krijgen
kaartje heb ik de 20ste verstuurdquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:49 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Hoe lang heeft het geduurd? Ik wil zelf ook erg graag dat mijn kaartjes worden ontvangen en dat ik dan natuurlijk ook kaarten terug krijg!
Ik las op het forum van Postcrossing dat het soms echt ontzettend lang duurt, of dat mensen soms vergeten de kaartjes te registreren.
Haha nou er schijnen wel ontzettend verslaafde mensen te zijn die hier voor hun gevoel iets te veel geld aan uitgeven hoor, dus kijk wel uit!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:28 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Ik zorg er altijd voor dat ik het maximum onderweg heb. Dus zodra er 1 is aangekomen dan ga ik er weer een versturen. Zal met der tjid wel iets minder frequent worden, maar doe het ook nog maar net en dan is het zo leuk en verslavend. Helemaal als je dan post terug krijgt. Dan wil je meer en meer!![]()
Ja dat heb ik ook!quote:Op zondag 26 maart 2006 19:25 schreef p-etr-a het volgende:
Ik moet me echt inhouden om niet nog een adres aan te vragen.
gewoon doenquote:Op zondag 26 maart 2006 19:25 schreef p-etr-a het volgende:
Ik moet me echt inhouden om niet nog een adres aan te vragen.
Ik dacht eerst ook: ik doe er eentje en dan afwachten, maar nu zijn er dus al 3 op de post.quote:Op zondag 26 maart 2006 19:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook!![]()
Mijn volgende is naar de VS![]()
Nee ik moet me nu echt even inhouden!quote:
Gaaf, er zijn er dus nu al drie van jou aangekomen? Dan kan je denk ik binnenkort ook wel wat kaartjes terug verwachten!quote:Op zondag 26 maart 2006 19:53 schreef Klonk het volgende:
en ik krijg net mail dat m'n kaartje naar Duitsland ook is aangekomen
Leuk!! Ik heb ook 2 vrouwen, en een man.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:13 schreef Razor21 het volgende:
[afbeelding]
Goh grappig zeg dit...ga ze morgen meteen op de bus doen![]()
P.O. Box 1209, San Andreas, CA 95249
United States of America
Yes en nog een vrouw ook![]()
Amerika, Duitsland en Israelquote:Op zondag 26 maart 2006 20:09 schreef Klonk het volgende:
waar gaan ze heen Fannetje ?
Nou dit vind ik echt een stom verzoek. Ik zou dit niet graag doen!quote:Op zondag 26 maart 2006 20:22 schreef Razor21 het volgende:
Clean postcard. Unwritten, unstamped in an envelope.
Ja zie het nu ook..wat zou hij ermee willen?quote:Op zondag 26 maart 2006 20:32 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Nou dit vind ik echt een stom verzoek. Ik zou dit niet graag doen!
Voor een verzameling ofzo? Of misschien wil hij ze versturen, net doen alsof hij er is geweest.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:34 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Ja zie het nu ook..wat zou hij ermee willen?![]()
Gaaf! Ik hoop dat ik, als ik weer een adres opvraagquote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef Klonk het volgende:
Net een nieuw adres opgevraagd, deze gaat erg ver weg, naar Malesie
Wat leuk zo verquote:Op zondag 26 maart 2006 22:33 schreef Klonk het volgende:
Net een nieuw adres opgevraagd, deze gaat erg ver weg, naar Malesie
Litouwenquote:Op zondag 26 maart 2006 20:09 schreef Razor21 het volgende:
[afbeelding]
Hier gaat mijn eerste kaart heen ff wachten op mail weet niet welk land precies. Lijkt rusland wel![]()
Ok LOL :
RAIMUNDAS DZIEDRAVICIUS
GELVONU 60-29, 07156 VILNIUS
LITHUANIA
![]()
![]()
mijn verste is australië, wordt toch lastig om nog verder te gaanquote:Op zondag 26 maart 2006 23:10 schreef Vava het volgende:
[..]
Wat leuk zo ver
Mijn verste was de VS, verder veel Finland, zoals bijna iedereen wel
Ik heb vanmorgen nog ff snel wat kaarten op de post gedaan
Stuur er eentje naar mij: Nieuw-Zeeland.quote:Op maandag 27 maart 2006 09:01 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
mijn verste is australië, wordt toch lastig om nog verder te gaan![]()
precies de andere kant van de wereld vanaf hier ligt in de zee tussen NZ en Aus, aangezien dit adres helemaal aan de oostkust ligt, kan naar jou nooit heel erg veel verder zijn, hoogstens een paar honderd kilometerquote:Op maandag 27 maart 2006 09:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Stuur er eentje naar mij: Nieuw-Zeeland.
Vliegafstand in kilometers Amsterdam - Sydney: 16653kmquote:Op maandag 27 maart 2006 09:20 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
precies de andere kant van de wereld vanaf hier ligt in de zee tussen NZ en Aus, aangezien dit adres helemaal aan de oostkust ligt, kan naar jou nooit heel erg veel verder zijn, hoogstens een paar honderd kilometer
je hebt gelijk, ik maakte een denkfoutjequote:Op maandag 27 maart 2006 09:58 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vliegafstand in kilometers Amsterdam - Sydney: 16653km
Vliegafstand in kilometers Amsterdam - Auckland: 18136km
Verschil: 1483.
Vliegafstand in kilometers Auckland- Sydney: 2164.
Het midden van de wereld ligt overigens ten oosten van NZ, dat is de internationale datumgrens.
Hmm dat zijn niet de Chatham eilanden zoals ik dacht. Dat is namelijk het grijze puntje rechts van het rode stipje.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:05 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik maakte een denkfoutje![]()
volgens het userskaartje moet er echter nog een user zijn op een pruteilandje bij jullie voor de deur, die zal dan wel het verste weg zijn
[afbeelding]
het zal deze user zijn lijkt me:quote:Op maandag 27 maart 2006 10:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Hmm dat zijn niet de Chatham eilanden zoals ik dacht. Dat is namelijk het grijze puntje rechts van het rode stipje.Ik probeer me te bedenken wat dat rode stipje dan zou zijn. De Chatham eilanden liggen er namelijk te ver oostelijk voor. Het is iig zo klein dat het niet op de kaart staat.
Ik ga even kijken of ik kan achterhalen waar dat is.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:20 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
het zal deze user zijn lijkt me:
misshelen
-edit- alleen om een of andere reden doen de plaatsaanduidingen het niet bij nieuw-zeelandse accounts...
ik heb thuis wel een goede atlas liggen, daar moet het wil in te vinden zijn, op die internet atlassen kan ik iig niks zinnigs vinden, maar daarvan vind ik de kwaliteit ook hoogst dubieusquote:Op maandag 27 maart 2006 10:28 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ga even kijken of ik kan achterhalen waar dat is.Vanuit Amsterdam zijn overigens de Chatham eilanden het verst op 19055 km.
foutje moet kunnenquote:Op maandag 27 maart 2006 10:34 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm even gekeken. Ze woont wel op de Chatham eilanden alleen staan ze verkeerd op het kaartje van Postcrossing. Daar staan ze namelijk op alsof ze onder zuidoost onder NZ liggen en dat is niet correct want ze liggen ten oosten.
Tuuta op de Chatham eilanden ligt op 43°48'36"S en 176°27'26"W. Zij woont ook op 43 en 176.
Vanaf Auckland is het nog een dikke 1000 kilometer.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:38 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
foutje moet kunnenmaar vanaf hier is zij dus zeker de verste
voor jou zal dat hier vast ergens in de buurt liggen, maar ongetwijfeld niet in Nederland
is bij jou sowieso lastiger te vinden vanwege de hoge userdichtheid hier
Als ik de jouwe krijg lach ik me echt een kriek.quote:Op maandag 27 maart 2006 10:57 schreef Jaguarized het volgende:
Idd, hopen dat iemand mijn naam pakt.Adresgegevens op verzoek verkrijgbaar natuurlijk.
Zeker opnieuw versturen ofzo... Tja wellicht vindt hij/zij het zonde.... Ik vind dat juist leuk zo'n beschreven kaartje. Heb alleen nog geen idee wat ik met al die ontvangen kaartjes ga doen. Ik denk dat ik een mooi boek ga halen bij de V&D ofzo plak ik ze daar in!quote:Op zondag 26 maart 2006 20:34 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Geen idee, volgens mij wel.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Als ik de jouwe krijg lach ik me echt een kriek.
Heb je in je profiel staan dat je ook Nederlands spreekt?
kan je alleen niet meer lezen wat erop staat geschrevenquote:Op maandag 27 maart 2006 11:19 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Zeker opnieuw versturen ofzo... Tja wellicht vindt hij/zij het zonde.... Ik vind dat juist leuk zo'n beschreven kaartje. Heb alleen nog geen idee wat ik met al die ontvangen kaartjes ga doen. Ik denk dat ik een mooi boek ga halen bij de V&D ofzo plak ik ze daar in!![]()
Ik denk dat diegene ansichtkaarten verzameld, en dan onbeschreven ofzo. Lijkt mij saai het is juist leuker om ze beschreven en bepostzegeld en bestempeld te sparen tochquote:Op zondag 26 maart 2006 20:34 schreef Razor21 het volgende:
[..]
ja, het staat erinquote:
Met van die foto hoekjes, kan je ze er zo uit wippen!quote:Op maandag 27 maart 2006 11:23 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
kan je alleen niet meer lezen wat erop staat geschreven
ik zou het niet doen, alleen al omdat ik het niet echt leuk vindt op die manier, de toevalsfactor is juist het leuke achter dit ideequote:Op maandag 27 maart 2006 11:47 schreef QTPi het volgende:
Is er al iemand benaderd via email of je een kaartje wilt uit sunny Kenya?
Private swap staat erbij.
Wat doen jullie hiermee?? Het is trouwens een no reply maitlje, maar er staat wel een gebruikersnaam bij.
Vind ik ookquote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik zou het niet doen, alleen al omdat ik het niet echt leuk vindt op die manier, de toevalsfactor is juist het leuke achter dit idee![]()
Ja ik was het ook niet van plan, dat is toch juist het leuke ervan, om random kaartjes te versturen.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik zou het niet doen, alleen al omdat ik het niet echt leuk vindt op die manier, de toevalsfactor is juist het leuke achter dit idee![]()
DutchTrainquote:Op maandag 27 maart 2006 12:19 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Vind ik ook
Ik heb er eentje die gek is van treinen! Dus wie weet vind ik een leuke kaart van een nederlandse trein!
Dat is érg leuk! Ook een leuk idee vooral, om bijvoorbeeld allerlei treinen uit verschillende landen op kaarten te hebben. Maar dat kan natuurlijk ook met andere dingen.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:19 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Vind ik ook
Ik heb er eentje die gek is van treinen! Dus wie weet vind ik een leuke kaart van een nederlandse trein!
fabinho toevallig?quote:Op maandag 27 maart 2006 14:15 schreef Sonja27 het volgende:
Ik zelf ben bijvoorbeeld gek van katten. Ik krijg nu allerlei kaarten van katten toegestuurd.... maar toch zou ik het ook leuk vinden om gewoon kaartjes uit steden enzo te ontvangen. Heb mijn profile dus toch maar iets aangepast dat ik straks niet tig katten kaarten heb. *lol* Ik heb er vanmorgen weer 2 gepost! 1 naar de USA en 1 naar portugal. Die naar portugal wou enkel een bepaald formaat kaart hebben, maar die van mij is toch 1 centimeter groter.... Tja jammer dan hoor. Dan knippen ze maar een stukje af ofzo, ik kon alleen maar dit formaat ansichtkaart vinden.
Tis wel erg..... als je eenmaal wat kaartjes hebt ontvangen ben je gewoon teleurgesteld als er een dag geen kaartje in je brievenbus ligt!![]()
Nee! Zijn er meer met zulke eisen dan? Mij maakt het echt niet uit hoor hoe groot de kaart is.... Ben eigenlijk blij met eender welk kaartje ik krijg!quote:
Ja heel raar, ik heb er ook een gehad, die wilde de kaart in een envelop vanwege de postzegel. Spaarde postzegels denk ik. Dat vind ik dan nog niet zo erg maar echt verder moet het niet gaan vind ik.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:43 schreef Jaguarized het volgende:
Jezus wat treurig zeg dat mensen eisen gaan stellen.Wees toch blij met wat je krijgt of doe gewoon lekker niet mee.
het was wel toevallig geweest, ik heb hem gekregen en aangezien hij nog 5 kaarten achterloopt (8 gesturd 3 ontvangen) was het niet onmogelijk dat jij hem ook hadquote:Op maandag 27 maart 2006 14:42 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Nee! Zijn er meer met zulke eisen dan? Mij maakt het echt niet uit hoor hoe groot de kaart is.... Ben eigenlijk blij met eender welk kaartje ik krijg!
Ja maar dat is dus niet het principe van de website. Het gaat mijns inziens om postcards en niet om brieven. Ga dan een penpal website op en zoek daar mensen.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja heel raar, ik heb er ook een gehad, die wilde de kaart in een envelop vanwege de postzegel. Spaarde postzegels denk ik. Dat vind ik dan nog niet zo erg maar echt verder moet het niet gaan vind ik.
ik zou er nog speciaal enveloppen voor moeten halen, want de enige enveloppen die ik heb, daar passen verreweg de meeste kaarten niet in, of zijn bankenveloppenquote:Op maandag 27 maart 2006 14:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja heel raar, ik heb er ook een gehad, die wilde de kaart in een envelop vanwege de postzegel. Spaarde postzegels denk ik. Dat vind ik dan nog niet zo erg maar echt verder moet het niet gaan vind ik.
Nee, ik stel ook geen eisen. Ik zie wel wat voor kaarten en postzegels ik krijg. De verrassing vind ik juist leuk!quote:Op maandag 27 maart 2006 14:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus niet het principe van de website. Het gaat mijns inziens om postcards en niet om brieven. Ga dan een penpal website op en zoek daar mensen.Het moet niet gebeuren dat iemand bij mij eisen gaat stellen, dan ga ik juist niet doen.
Idd.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Nee, ik stel ook geen eisen. Ik zie wel wat voor kaarten en postzegels ik krijg. De verrassing vind ik juist leuk!
Gelukkig had ik passende enveloppen, ik zou er ook niet speciaal zijn gaan kopen hoor.quote:Op maandag 27 maart 2006 14:48 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik zou er nog speciaal enveloppen voor moeten halen, want de enige enveloppen die ik heb, daar passen verreweg de meeste kaarten niet in, of zijn bankenveloppen
Ik las net op het forum van postcrossing wat dat betreft echt iets absurds:quote:Op maandag 27 maart 2006 14:48 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus niet het principe van de website. Het gaat mijns inziens om postcards en niet om brieven. Ga dan een penpal website op en zoek daar mensen.Het moet niet gebeuren dat iemand bij mij eisen gaat stellen, dan ga ik juist niet doen.
Ik zou dat echt never doen. Op die manier is de lol er toch vreselijk af?quote:I requested and address and recieved the pickiest request I have ever seen. The person only wanted three types of cards, one of which was monuments, the trick with that one was that it had to be located within a certain distance from your house. They also said to use "nice stamps" and after their almost two page profile of what they did and did not want said that if the card didn't meet specifications they wouldn't register. Lucky for me I did have a card that did qualify, and I'm hoping the stamps will too. The whole thing was funny to me, in one of those, I can't believe this, but I'll go with it anyway, type of ways
ik zou hem aangeven bij de maker van de site en daarmee de beheerder van het project, laat hem dan maar bepalen wat ermee moet gebeuren...quote:Op maandag 27 maart 2006 15:03 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik las net op het forum van postcrossing wat dat betreft echt iets absurds:
[..]
Ik zou dat echt never doen. Op die manier is de lol er toch vreselijk af?
Dit soort mensen verpest het leuk aan postcrossing. Wat een zeikerds kan je er tussen hebben. Zou het zin hebben om zulke extreme gevallen te melden bij de beheerder?quote:Op maandag 27 maart 2006 15:03 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik las net op het forum van postcrossing wat dat betreft echt iets absurds:
[..]
Ik zou dat echt never doen. Op die manier is de lol er toch vreselijk af?
ik beschrijf wat er op de kaart te zien is, een plaatje van het evoluon zegt niet zo heel veel als je niet weet wat het isquote:Op maandag 27 maart 2006 15:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat schrijven jullie nou eigenlijk op zo'n kaartje?
Ik heb niet echt veel zin om er hele verhalen op te zetten, het gaat mij om die kaarten niet om een penpal ofzoiets achtigs.
het is een kleine wereldquote:Op maandag 27 maart 2006 15:17 schreef Sonja27 het volgende:
Wat grappig, ik zie in de "sent postcards" profiel van die jongen uit Canada dat hij een kaart gestuurd heeft naar een vriendin van mij. Dat is toevallig!
je hebt vanochtend pas geschreven dat je ze op de bus hebt gedaan, maar wanneer heb je dat ook echt gedaan?quote:Op maandag 27 maart 2006 15:31 schreef YPPY het volgende:
De eerste van de kaarten die ik heb gestuurd is aangekomen. De Griekse post is snel. Ik heb wat kaartjes gestuurd van 'typisch Nederlandse' landschappen en daarbij geschreven wat het is en dat ik er vlak bij woon. En bij een fan van Brad Pitt geschreven dan ik hem ook een lekker ding vind.
ok, het leek me anders ook al wel heel erg snel gegaanquote:Op maandag 27 maart 2006 15:50 schreef YPPY het volgende:
Vrijdag heb ik ze geloof ik al verstuurd, maar dat had ik hier nog niet gepost.
Die heb ik ook!quote:Op zondag 26 maart 2006 20:22 schreef Razor21 het volgende:
Misschien idd leuk om te vermelden :
*Geografischplaatje waar naar toe je iets moet versturen.
*profiel van de persoon (username hoeft er niet bij)
Kaartjes heb ik al gepost hier mijn 2 eerste personen :
Name: prosas
Country: Lithuania
Languages: lithuanian, russian, some english, some german
Other info: I like all postcards.
But if possible, I would be happy to get
city / country view
with city or country (or state, or province, or district) name
on the front picture side.
Single view.
Clean postcard. Unwritten, unstamped in an envelope.
Thank you
I like private swaps
email *********
litouwen lijkt mij binnen europa, en zou dan 69 cent zijn, maar wellicht moet je dan ff wachten tot klonk hier weer langskomt, die weet het vastquote:Op maandag 27 maart 2006 15:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die heb ik ook!
Net na school 5 kaarten gekocht. Zometeen versturen, 85 cent toch?
Dan moet ik weer naar de stad, en daar kom ik net vandaan!quote:
Misschien wel, ik heb daar eigenlijk geen idee van. Gelukkig heb ik zelf nog niet zo'n raar verzoek gehad, maar ik vind het best een goed idee om dan even de beheerder op de hoogte te stellen inderdaad.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:08 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Dit soort mensen verpest het leuk aan postcrossing. Wat een zeikerds kan je er tussen hebben. Zou het zin hebben om zulke extreme gevallen te melden bij de beheerder?
geen klein postkantoor in de buurt?quote:Op maandag 27 maart 2006 16:44 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dan moet ik weer naar de stad, en daar kom ik net vandaan!
jawel, maar ik heb geen zin om er uit te gaan! Moet snel eten en dan snel sporten, dus dat komt morgen wel weer!quote:Op maandag 27 maart 2006 16:45 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
geen klein postkantoor in de buurt?
als je snel heen en weer gaat lopen/fietsen, hoef je dadelijk minder te sportenquote:Op maandag 27 maart 2006 16:57 schreef AKnynke het volgende:
[..]
jawel, maar ik heb geen zin om er uit te gaan! Moet snel eten en dan snel sporten, dus dat komt morgen wel weer!
Litouwen hoort gewoon bij de EU dus 69 cent moet voldoende zijn.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:03 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
litouwen lijkt mij binnen europa, en zou dan 69 cent zijn, maar wellicht moet je dan ff wachten tot klonk hier weer langskomt, die weet het vast
Dan is het wel het handigst om gewoon 69 cent en 85 cent van de makenquote:Op maandag 27 maart 2006 17:21 schreef DeHovenier het volgende:
Binnen europa dus 70 cent en buiten europa 85 cent? Mss handig om in de op te zetten volgende keer
Om de een of andere reden schrijf ik zo'n ding vrij vol.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat schrijven jullie nou eigenlijk op zo'n kaartje?
Ik heb niet echt veel zin om er hele verhalen op te zetten, het gaat mij om die kaarten niet om een penpal ofzoiets achtigs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |