neequote:op woensdag 3 augustus 2005 11:36 schreef lurf_doctor het volgende:
staat dit soort flauwekul tegenwoordig niet meer in de viva/flair oid?
én dementquote:op woensdag 3 augustus 2005 11:36 schreef dementor het volgende:
uitslag: waarschijnlijk bent u hoog sensitief.
verbaast me niets.
je moet ze wel eerlijk beantwoorden..quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:38 schreef alicey het volgende:
het zijn allemaal nogal open deur vragen.
in psychologie magazine stond daar wél een fatsoenlijk testje met 50 vragen over en daar kreeg je punten van 0-10. ik scoorde 8.9 dus ergens klopt het welquote:op woensdag 3 augustus 2005 11:38 schreef minos111 het volgende:
uitslag: idem, waarschijnlijk bent u hoog sensitief. de vragen worden ook niet echt wetenschappelijk gesteld of zo, met dubbele ontkenningen en al. bovendien kun je sommige vragen niet eens echt beantwoorden. dat begint al bij vraag 1: 'ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving'. hoe kun je dat nou weten als je die signalen niet oppakt! misschien gaat de helft wel compleet langs je heen! niet erg relevant allemaal dus...
quote:waarschijnlijk bent u hoog sensitief. maar eerlijk gezegd is geen enkele psychologische test zo betrouwbaar dat je je leven erop zou moeten baseren. het is raadzaam om eens wat meer te lezen over hooggevoelige personen. herkent u zich sterk in de verhalen? boeken over hsp kunnen u helpen uzelf beter te begrijpen en zullen u leren te floreren in de niet-zo-gevoelige hedendaagse wereld.
bijna alles is een "ja", want de vraagstelling is ook van "ik kan" of "het gebeurt wel eens dat"... ik heb er maar een stuk of 4-5 op "nee".quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:39 schreef dementor het volgende:
[..]
je moet ze wel eerlijk beantwoorden..
hier kun je kijken http://www.psychologiemagazine.nl/psychologie/showquote:op woensdag 3 augustus 2005 11:40 schreef justjunior het volgende:
![]()
![]()
jezus, welke mongool heeft die test in elkaar gedraait? die vraagstelling is echt te slecht voor woorden.
kortom, ze willen iedereen een hsp complex aanpraten, zodat iedereen haar literatuur gaat lezen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:44 schreef p-etr-a het volgende:
waarschijnlijk bent u geen hooggevoelig persoon. u hebt minder dan veertien vragen met ?ja? beantwoord. toch is geen enkele psychologische test zo betrouwbaar dat je je leven erop zou moeten baseren. als u slechts één of twee vragen met ?ja? heeft beantwoord, maar ze zijn wel heel erg op u van toepassing, dan staat u ook in uw recht om uzelf hoog sensitief te noemen.
quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:44 schreef p-etr-a het volgende:
als u slechts één of twee vragen met ?ja? heeft beantwoord, maar ze zijn wel heel erg op u van toepassing, dan staat u ook in uw recht om uzelf hoog sensitief te noemen.
bweh, wat een formuleringquote:dan staat u ook in uw recht om uzelf hoog sensitief te noemen.
geld.quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:45 schreef biancavia het volgende:
[..]
waarvoor maken ze dan überhaupt een test?
jaja, dat komt rauw op je dak, hè!quote:op woensdag 3 augustus 2005 12:16 schreef -strawberry- het volgende:
waarschijnlijk bent u geen hooggevoelig persoon.
ik vang voortdurend signalen op die mij vertellen dat het merendeel de signalen die ik opvang niet heeft opgevangen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 11:53 schreef sp het volgende:
hoe kan je zelf nou beoordelen of je subtiele hints opvangt? als je het niet kan weet je dat niet en als je dat wel kan weet je niet dat ze subtiel zijn. wat een subjectieve vragen, bepaald niet wetenschappelijk. meer voor de viva/flair/bobo
he, pas je wel op... blijkbaar ben ik hoog sensitief....quote:op woensdag 3 augustus 2005 12:26 schreef jumparound het volgende:
waarschijnlijk-ben-ik-een-botte-klootzak-die-eigelijk-uit-deze-topics-weg-moet-blijven-maar-toch-nog-even-wil-melden: trap er niet in! deze tests zijn totale bullshit!
pas maar op... anders ga jij je zo ook hoogsensitief voelenquote:op woensdag 3 augustus 2005 12:29 schreef cptmarco het volgende:
[..]
he, pas je wel op... blijkbaar ben ik hoog sensitief....
nee, hoor... het is een "baggertest".quote:op woensdag 3 augustus 2005 12:29 schreef duvel het volgende:
het spijt me, ik vind het een baggertest met suggestieve vragen.
maar ik ben dan ook niet hooggevoelig, wellicht ligt het daar aan...?
want?quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:01 schreef cesarino het volgende:
@ stuka666
ik ben serieus jaloers op je.
ik had ze serieus gemistquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:09 schreef skiczukie het volgende:
heheh. eindelijk weer eens een hs-topic.
![]()
ongevoelige kille kikker.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:11 schreef sc0rpi0n het volgende:
waarschijnlijk bent u geen hooggevoelig persoon. u hebt minder dan veertien vragen met ?ja? beantwoord. toch is geen enkele psychologische test zo betrouwbaar dat je je leven erop zou moeten baseren. als u slechts één of twee vragen met ?ja? heeft beantwoord, maar ze zijn wel heel erg op u van toepassing, dan staat u ook in uw recht om uzelf hoog sensitief te noemen.
mooi weten we ook weer.
he, maar ik heb ook hsp, en ben nou eenmaal wat gevoeliger. daar moet ik dan ook over praten, bijvoorbeeld in een topic.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:13 schreef jumparound het volgende:
"dat geeft je het recht"
om mensen met kut topics lastig te vallen over hsp
als overgevoelige een beetje gaan lopen schelden...nee, dat is gevoeligquote:
het is geen schelden, het doet mij gewoon pijn om zo'n kille persoon te zien.. daar ben ik erg gevoelig voor.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
als overgevoelige een beetje gaan lopen schelden...nee, dat is gevoelig
hey maar! iedereen heeft hsp, het is de modequote:op woensdag 3 augustus 2005 13:14 schreef alicey het volgende:
[..]
he, maar ik heb ook hsp, en ben nou eenmaal wat gevoeliger. daar moet ik dan ook over praten, bijvoorbeeld in een topic.
nee, niet iedereen heeft hsp. hsp is namelijk een hogere gevoeligheid en een sterkere waarneming. als iedereen dat zou hebben, zou het geen hsp meer heten. maar er zijn misschien wel mensen die denken dat ze het hebben, maar het niet hebben..quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:20 schreef jumparound het volgende:
[..]
hey maar! iedereen heeft hsp, het is de mode
die reageren meestal nogal naar.quote:praten doe je maar op straat met volslagen onbekende!
maar niet gevoelig genoeg om dan zoiets maar niet te zeggenquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:20 schreef alicey het volgende:
[..]
het is geen schelden, het doet mij gewoon pijn om zo'n kille persoon te zien.. daar ben ik erg gevoelig voor.
ik denk dat dat voor de meeste mensen geldquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:22 schreef alicey het volgende:
[..]
nee, niet iedereen heeft hsp. hsp is namelijk een hogere gevoeligheid en een sterkere waarneming. als iedereen dat zou hebben, zou het geen hsp meer heten. maar er zijn misschien wel mensen die denken dat ze het hebben, maar het niet hebben..
zeg dat het erg besmettelijk is dan!quote:[..]
die reageren meestal nogal naar.
waarom zou iemand in hemelsnaam willen denken dat ie hsp heeft? is dat zo bijzonder dan? ben je dan meer ofzo?quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:22 schreef alicey het volgende:
[..]
nee, niet iedereen heeft hsp. hsp is namelijk een hogere gevoeligheid en een sterkere waarneming. als iedereen dat zou hebben, zou het geen hsp meer heten. maar er zijn misschien wel mensen die denken dat ze het hebben, maar het niet hebben..
gewone mensen zijn vaak niet eens zo gevoelig dat ze iets voelen bij zo'n opmerking.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
maar niet gevoelig genoeg om dan zoiets maar niet te zeggen
ook niet supergevoelige mensen kun je kwetsen hoor met zulke opmerkingen
je neemt dingen wel beter en scherper waar.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
waarom zou iemand in hemelsnaam willen denken dat ie hsp heeft? is dat zo bijzonder dan? ben je dan meer ofzo?
welja, generaliseer maar een beetjequote:op woensdag 3 augustus 2005 13:26 schreef alicey het volgende:
[..]
gewone mensen zijn vaak niet eens zo gevoelig dat ze iets voelen bij zo'n opmerking.
misschien wel.. maar dat neemt niet weg dat ik het echt heb.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:25 schreef jumparound het volgende:
[..]
ik denk dat dat voor de meeste mensen geld
ik ben erg verlegen.quote:zeg dat het erg besmettelijk is dan!
het is al jaren de mode om een drie- of vierletterafkortingsafwijking te hebben.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
waarom zou iemand in hemelsnaam willen denken dat ie hsp heeft? is dat zo bijzonder dan? ben je dan meer ofzo?
dat doe je met pep-middelen ookquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:27 schreef alicey het volgende:
[..]
je neemt dingen wel beter en scherper waar.
waarom reageer je meteen op die manier? ben je misschien ook hoog-gevoelig? ik zou die test even doen, misschien ben je ook wel hoog gevoelig.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
welja, generaliseer maar een beetje![]()
de meesten best wel ja.quote:volgens hooggevoelige personen zijn gewone mensen dus maar ongevoelig...lekker is dat.
da's dan wel weer waar.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:27 schreef karboenkeltje het volgende:
[..]
het is al jaren de mode om een drie- of vierletterafkortingsafwijking te hebben.
v2tje iemand??quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef jumparound het volgende:
[..]
dat doe je met pep-middelen ook
als hsp'er heb je dat permanent, maar eigenlijk is dat helemaal niet makkelijk, want vaak wordt het ook allemaal teveel.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef jumparound het volgende:
[..]
dat doe je met pep-middelen ook
ligt er maar net aan waarmee je vergelijk natuurlijkquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef alicey het volgende:
[..]
waarom reageer je meteen op die manier? ben je misschien ook hoog-gevoelig? ik zou die test even doen, misschien ben je ook wel hoog gevoelig.
[..]
de meesten best wel ja.
ik heb een mooie drieletterafkorting, maar ik vind het wel genoeg als ik die zelf weet.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
da's dan wel weer waar.
ik hoor nergens bij volgens mij. heb niet eens last van pms![]()
maar een mug blijft niets in verhouding tot een olifant.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:30 schreef jumparound het volgende:
[..]
ligt er maar net aan waarmee je vergelijk natuurlijk
als olifant zou je ook denken dat muggen klein zijn... maar er zijn ook vette muggen
stomme vergelijking dus alicey
veel blowen danquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:29 schreef alicey het volgende:
[..]
als hsp'er heb je dat permanent, maar eigenlijk is dat helemaal niet makkelijk, want vaak wordt het ook allemaal teveel.
precies, dat is mijn puntquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:31 schreef alicey het volgende:
[..]
maar een mug blijft niets in verhouding tot een olifant.
ali-c. (oh damn, dat zijn er 4)quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:30 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb een mooie drieletterafkorting, maar ik vind het wel genoeg als ik die zelf weet.
oh, hsp is natuurlijk mijn tweede drieletterafkorting die wel iedereen mag weten.
doe eens niet zo hooggevoeligquote:
volgens de test ben ik niet hooggevoelig, maar mag ik het wel zijn, want ik heb 2 of meer vragen met ja beantwoord.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef alicey het volgende:
[..]
waarom reageer je meteen op die manier? ben je misschien ook hoog-gevoelig? ik zou die test even doen, misschien ben je ook wel hoog gevoelig.
dat idee heb ik ook wel ja. van die butjes die sociaal een wrak zijn maar hun interieur heel fijn hebben ingericht (anders hebben ze niks te doen) en een keer na een slag tijdens een gevecht veel pijn hebben gehad en veel psychische schade zichzelf maar zo gaan betitelenquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:35 schreef ripley het volgende:
ik ben nogal allergisch voor dat gelul over hsp. het heeft er voor mij erg de schijn van dat mensen die vroeger gewoon labiele mutsen genoemd werden tegenwoordig het bijna als een pre zien en zeggen dat ze "hoog-sensitief" zijn.
ben je dan toch hooggevoelig, schaapje?quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:36 schreef het_fokschaap het volgende:
is hypochondrie ook een symptoom van hsp ?
het is vooral goed voor jezelf als je dat weet, dan weet je welke therapie je moet hebben, en kun je op die manier leren hoe je met alles om moet gaan.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
volgens de test ben ik niet hooggevoelig, maar mag ik het wel zijn, want ik heb 2 of meer vragen met ja beantwoord.
maar nee, voor mij hoeft het niet hoor...of ben ik dan beter als ik dat wel ben?
eerder andersom.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:36 schreef het_fokschaap het volgende:
is hypochondrie ook een symptoom van hsp ?
psssst... je wordt gezocht door fokschaapquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:36 schreef het_fokschaap het volgende:
ow, mag ik dan therapie? dat wordt al interessanter!quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:38 schreef alicey het volgende:
[..]
het is vooral goed voor jezelf als je dat weet, dan weet je welke therapie je moet hebben, en kun je op die manier leren hoe je met alles om moet gaan.
dan wel jaquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ben je dan toch hooggevoelig, schaapje?![]()
quote:
ja, je kunt dan therapie krijgen over hoe je om moet gaan met hsp, en hoe je om moet overleven in de gevoelloze buitenwereld.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, mag ik dan therapie? dat wordt al interessanter!
oh, ik vond hem juist zo goed gevondenquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:38 schreef alicey het volgende:
[..]
eerder andersom.
onee, toch niet <- blondt
lol eigenlijk ook wel ja.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
oh, ik vond hem juist zo goed gevonden
en hoe uit zich dat dan? doet eens uitleggen!quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
ik ben hooggevoelig, ook volgens deze test. volgens mij klopt dit wel want ik snap de wereld ook meer dan de meeste mensen voor me gevoel.
het gevoel dat je denkt de wereld beter te snappen is een gevolg van die hooggevoeligheidquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
ik ben hooggevoelig, ook volgens deze test. volgens mij klopt dit wel want ik snap de wereld ook meer dan de meeste mensen voor me gevoel.
we snappen inderdaad de wereld veel beter, en we zien ook dingen die anderen niet zien.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:57 schreef alicey het volgende:
[..]
we snappen inderdaad de wereld veel beter, en we zien ook dingen die anderen niet zien.
en hoezo beter dan?quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en hoe uit zich dat dan? doet eens uitleggen!
door onze hsp zien we veel meer, horen we veel meer, en voelen we veel meer. zelfs kleine prikkels kunnen we voelen. hierdoor hebben we veel meer prikkels tot onze beschikking, en kunnen we dus alles beter zien/begrijpen.quote:
ingewikkeld verhaal maar het komt het volgende neer: aangezien je persoonlijkheden van anderen aanvoelt train je je hersens meer en zijn deze meer divers. hierdoor kun je je veel beter redden in veel situaties en leer je de wereld ook beter begrijpen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:58 schreef miss_sly het volgende:
en hoezo beter dan?
ik voel wat jaloeziequote:op woensdag 3 augustus 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:
het gevoel dat je denkt de wereld beter te snappen is een gevolg van die hooggevoeligheid
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelensquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:01 schreef alicey het volgende:
[..]
door onze hsp zien we veel meer, horen we veel meer, en voelen we veel meer. zelfs kleine prikkels kunnen we voelen. hierdoor hebben we veel meer prikkels tot onze beschikking, en kunnen we dus alles beter zien/begrijpen.
bron?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelens
kwestie van ervaringquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelens
logisch nadenken...of is dat voor hooggevoeligen dan juist weer wat lastiger?quote:
ze hebben het te druk met al die binnenkomende signalen verwerken en nooit eens tijd om er eens goed over na te denkenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
logisch nadenken...of is dat voor hooggevoeligen dan juist weer wat lastiger?
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen. logisch nadenken is voor hsp'ers niet lastiger, maar niet efficient omdat zij op basis van hun gevoel al een goed inzicht hebben.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, dat is dus niet zo. daar is geen tijd voor. ben je net bezig de éne prikkel in perspectief te plaatsen, niet gezegd het juiste, krijg je de volgende alweer te verwerkenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:09 schreef alicey het volgende:
[..]
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen.
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:09 schreef alicey het volgende:
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen. logisch nadenken is voor hsp'ers niet lastiger, maar niet efficient omdat zij op basis van hun gevoel al een goed inzicht hebben.
quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:11 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, dat is dus niet zo. daar is geen tijd voor. ben je net bezig de éne prikkel in perspectief te plaatsen, niet gezegd het juiste, krijg je de volgende alweer te verwerken
even een *knuffel* voor jou dan maar. alsjeblieftquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:13 schreef livelived het volgende:
[..]
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:15 schreef alicey het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.
het is inderdaad erg jammer, want er zijn veel meer slagers, en op den duur krijgen ze er toch wel vaak problemen mee.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef livelived het volgende:
[..]
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doen
ik voel me meteen een stuk beter. wil dat zeggen dat ik toch ook een beetje hooggevoelig ben?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:14 schreef livelived het volgende:
[..]
even een *knuffel* voor jou dan maar. alsjeblieft![]()
en voel je je dan ook goed/beter zelf?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef livelived het volgende:
[..]
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doen
nee, het kost de hooggevoelige zelf veel energie, maar dat hebben zij graag over voor een betere wereldquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en voel je je dan ook goed/beter zelf?
dus ze cijferen zichzelf ook nog weg tbv anderen?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, het kost de hooggevoelige zelf veel energie, maar dat hebben zij graag over voor een betere wereld
de arrogantie.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:13 schreef livelived het volgende:
[..]
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.
ik kan nou niet bepaald jaloers zijn op dit soort mensen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:15 schreef alicey het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.
sorry hoor, maar wat een stel bange josti's zijn die hooggevoeligen danquote:ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek
ik schrik gemakkelijk
ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows
veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk
ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt
het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten heeft bij mij een hoge prioriteit
als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk
waar slaat dat nou weer opquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
hooggevoeligen kunnen net zo goed homo's zijn als ik dit zo lees![]()
wat zit je zo dwars?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef #ANONIEM het volgende:
sorry hoor, maar wat een stel bange josti's zijn die hooggevoeligen danbedoel het ergste is ook nog dat ik dit uit de grond van mijn hart meen.
hooggevoeligen kunnen net zo goed homo's zijn als ik dit zo lees![]()
dat ik meer van de wereld snap dan niet hsp'ers is een constatering. ik sta boven me beter voelen dan anderen juist omdat ik ze zo goed begrijp. mensen die met termen als arrogantie smijten die kijken blijkbaar niet verder dan hun neus lang is.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef miss_sly het volgende:
en voel je je dan ook goed/beter zelf?
niks hoor. ik vind dit topic gewoon lachwekkendquote:
eerder emotioneel dan hooggevoelig. het eerste is egoïstischer dan het tweede. overigens bedoel ik dat niet als oordeel.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:41 schreef miss_sly het volgende:
ik voel me meteen een stuk beter. wil dat zeggen dat ik toch ook een beetje hooggevoelig ben?
je snapt de tegenstrijdigheden in je eigen post?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:43 schreef #ANONIEM het volgende:
niks hoor. ik vind dit topic gewoon lachwekkenden als ik dit zo lees dan is hooggevoeligheid gewoon een benaming die josti's krijgen die snel gaan janken en tegen weinig dingen bestand zijn van het dagelijkse leven
![]()
een begrijpelijke misvatting van je. meer maken die.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:42 schreef 0 het volgende:
labiel zijn is niet iets om trots op te zijn hoor.
misschien dat die test gewoon onzin is, maar als ik naar die vragen kijk dan gaat het vooral om het labiel zijn. er is maar 1 vraag over inlevingsvermogen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:45 schreef livelived het volgende:
[..]
een begrijpelijke misvatting van je. meer maken die.![]()
dat moet je me even uitleggen: waarom is emotioneel egoitischer dan hooggevoeligheid?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef livelived het volgende:
[..]
eerder emotioneel dan hooggevoelig. het eerste is egoïstischer dan het tweede. overigens bedoel ik dat niet als oordeel.![]()
nee maar jij zal ze vast wel zien met je hooggevoeligheidquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef livelived het volgende:
je snapt de tegenstrijdigheden in je eigen post?![]()
in je post voel in een flink stuk frustratie (als hsp'er zie ik dat snel in een post). weet je zelf waar die frustratie vandaan komt?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:43 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
niks hoor. ik vind dit topic gewoon lachwekkenden als ik dit zo lees dan is hooggevoeligheid gewoon een benaming die josti's krijgen die snel gaan janken en tegen weinig dingen bestand zijn van het dagelijkse leven
![]()
quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:49 schreef alicey het volgende:
[..]
in je post voel in een flink stuk frustratie (als hsp'er zie ik dat snel in een post). weet je zelf waar die frustratie vandaan komt?
bij emotionaliteit betrek je wat er gebeurt op jezelf, en ben je dus vooral met jezelf bezig.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat moet je me even uitleggen: waarom is emotioneel egoitischer dan hooggevoeligheid?
ja uit mijn jeugd enzo, traumatische dingen weet jequote:op woensdag 3 augustus 2005 15:49 schreef alicey het volgende:
in je post voel in een flink stuk frustratie (als hsp'er zie ik dat snel in een post). weet je zelf waar die frustratie vandaan komt?
freud zou zeggen dat je waarschijnlijk door je ouders geslagen bent omdat je je emoties niet mocht uiten.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:51 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ja uit mijn jeugd enzo, traumatische dingen weet jeben zeer gefrustreert nu. niet gering !
![]()
het is ook menselijk om te twijfelen aan een test als deze een negatieve score geeft.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:46 schreef 0 het volgende:
misschien dat die test gewoon onzin is, maar als ik naar die vragen kijk dan gaat het vooral om het labiel zijn. er is maar 1 vraag over inlevingsvermogen.
doet eens vertellen waarom!quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:50 schreef yamyam het volgende:
ikke ben ook hoog sensitief. nou, dat had ik zo ook wel kunnen bedenken.
ik had ook wel op (bijna) alle vragen ja kunnen beantwoorden, maar daar voel ik me nu te stoer voorquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:52 schreef livelived het volgende:
[..]
het is ook menselijk om te twijfelen aan een test als deze een negatieve score geeft.![]()
ik zei toch dat ik meer van de wereld begrijp. snap je nu wat ik bedoel? dat is helemaal niet negatief bedoeld ten opzichte van jou want ongevoelige personen zijn voor sommige taken ook nodig.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:48 schreef #ANONIEM het volgende:
nee maar jij zal ze vast wel zien met je hooggevoeligheid![]()
wil jij dan geen hsp'er zijn? dan kan je goed dingen aanvoelen enzo, beter dan de gemiddelde mensquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:53 schreef 0 het volgende:
ik had ook wel op (bijna) alle vragen ja kunnen beantwoorden, maar daar voel ik me nu te stoer voor
dan wordt de test nogal zinloos, me dunkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:53 schreef 0 het volgende:
ik had ook wel op (bijna) alle vragen ja kunnen beantwoorden, maar daar voel ik me nu te stoer voor
rekening houden met de ander vs rekening houden met jezelfquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:47 schreef miss_sly het volgende:
dat moet je me even uitleggen: waarom is emotioneel egoitischer dan hooggevoeligheid?
ik ga wel uit dit topic want heb niet eens zin meer om op dit soort posts te reagerenquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:55 schreef livelived het volgende:
ik zei toch dat ik meer van de wereld begrijp. snap je nu wat ik bedoel? dat is helemaal niet negatief bedoeld ten opzichte van jou want ongevoelige personen zijn voor sommige taken ook nodig.
labiel zijn is in de praktijk niet handig. je kunt beter af en toe tegen jezelf zeggen dat je je niet moet aanstellen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
wil jij dan geen hsp'er zijn? dan kan je goed dingen aanvoelen enzo, beter dan de gemiddelde mensdenk je eens in wat een mogelijkheden, je kan dan net zo zijn als livede enzo
dan moet je wel wat van je stoerheid inleveren maar kijk eens wat je ervoor terug krijgt !
niet goed of slecht. handig en heel soms vermoeiend maar het zeker waardquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:51 schreef logician het volgende:
waarschijnlijk bent u hoog sensitief.. is dat goed of slecht?
weer iemand die denkt dat labiliteit hetzelfde is als hsp..quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:58 schreef 0 het volgende:
[..]
labiel zijn is in de praktijk niet handig. je kunt beter af en toe tegen jezelf zeggen dat je je niet moet aanstellen.
sorry dat ik je in je eer heb aangestast.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:57 schreef #ANONIEM het volgende:
ik ga wel uit dit topic want heb niet eens zin meer om op dit soort posts te reageren![]()
je hebt hem gekwetst, zie je dat niet?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:58 schreef livelived het volgende:
[..]
sorry dat ik je in je eer heb aangestast.het leven gaat niet altijd over rozen
![]()
stoerheid is een vorm van meelopen, me dunkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:56 schreef #ANONIEM het volgende:
dan moet je wel wat van je stoerheid inleveren maar kijk eens wat je ervoor terug krijgt !
zelfmedelijden is niet altijd goed op de lange duur.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:59 schreef 0 het volgende:
je hebt hem gekwetst, zie je dat niet?
ongevoelige lullo.
het is een kwestie van eten en gegeten worden. jij wordt liever opgegeten.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:59 schreef livelived het volgende:
[..]
stoerheid is een vorm van meelopen, me dunkt.
je hebt zo'n vorm van schild nodig in het dagelijkse leven?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:00 schreef 0 het volgende:
het is een kwestie van eten en gegeten worden. jij wordt liever opgegeten.
geen schild, maar gezond verstand.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:04 schreef livelived het volgende:
[..]
je hebt zo'n vorm van schild nodig in het dagelijkse leven?![]()
hmm, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van de term hsp gehoord, terwijl ik toch in de psychiatrie heb gewerkt?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:58 schreef livelived het volgende:
[..]
niet goed of slecht. handig en heel soms vermoeiend maar het zeker waard![]()
het is een nieuwe hype.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:06 schreef logician het volgende:
[..]
hmm, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van de term hsp gehoord, terwijl ik toch in de psychiatrie heb gewerkt?
en als jij daadwerkelijk denkt iemand te kunnen doorgronden op basis van slechts een post, dan heb je echt een heel groot gebrek aan realiteitsbesef.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:49 schreef alicey het volgende:
[..]
waar is dat vermoeden op gebaseerd?quote:dat ik meer van de wereld snap dan niet hsp'ers is een constatering.
maar als mensen zich ergeren aan verwaandheid gaat dat compleet aan je voorbij?quote:ik sta boven me beter voelen dan anderen juist omdat ik ze zo goed begrijp.
quote:mensen die met termen als arrogantie smijten die kijken blijkbaar niet verder dan hun neus lang is.
voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het misquote:1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
juist op dat zogenaamde begrip van de wereld, naar ik aanneem.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
[..]
waar is dat vermoeden op gebaseerd?
het vermoeden meer te begrijpen van de wereld is gebaseerd op het zogenaamde begrip van de wereld..?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef modwire het volgende:
[..]
juist op dat zogenaamde begrip van de wereld, naar ik aanneem.![]()
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:07 schreef modwire het volgende:
[..]
en als jij daadwerkelijk denkt iemand te kunnen doorgronden op basis van slechts een post, dan heb je echt een heel groot gebrek aan realiteitsbesef.
je trekt misschien sneller een conclusie, maar is die conclusie juist?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.
ik hoef ook maar een paar regels te lezen om te weten wie er aan de andere kant van de lijn zit.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.
hspquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoef ook maar een paar regels te lezen om te weten wie er aan de andere kant van de lijn zit.
anders reageer je even serieus op wat ik post...quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
quote:
meestal kan ik dat goed zien ja.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:36 schreef modwire het volgende:
[..]
anders reageer je even serieus op wat ik post...![]()
nog een keer dan: denk jij dat je op basis van een paar posts kunt bepalen hoe iemand in elkaar zit, ja of nee?
3 uit 6 goedquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je bent een vrouw
je bent welbespraakt
je hebt een goede opleiding gehad
je kan erg manipulatief zijn in een relatie
je eet vlees, maar wel met mate
je hebt een neefje
volgens mij heb jij gewoon een goed geheugen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je bent een vrouw
je bent welbespraakt
je hebt een goede opleiding gehad
je kan erg manipulatief zijn in een relatie
je eet vlees, maar wel met mate
je hebt een neefje
ik heb nooit iets met zoalshetis in een of ander topic te maken gehad volgens mij, dus hij is echt hsp-erquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:38 schreef alicey het volgende:
[..]
volgens mij heb jij gewoon een goed geheugen.
je weet natuurlijk niet wat-ie leest.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik heb nooit iets met zoalshetis in een of ander topic te maken gehad volgens mij, dus hij is echt hsp-er
dan heb jij een erg simplistisch beeld van het karakter van de gemiddelde mens.quote:
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatarquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef alicey het volgende:
[..]
je weet natuurlijk niet wat-ie leest.een aantal van die dingen had ik zo nog wel op kunnen noemen.
niet met 4 punten minimaal?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatar
bovendien zat hij maar voor de helft goed
je liegt over het manipulatieve heur... dus sowieso 4 goed.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatar
bovendien zat hij maar voor de helft goed
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef modwire het volgende:
[..]
dan heb jij een erg simplistisch beeld van het karakter van de gemiddelde mens.
precies hunny, daarom zijn die horoscopen elke week ook op iedereen toepasbaar.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
[..]
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.
ik ben niet manipulatief!quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je liegt over het manipulatieve heur... dus sowieso 4 goed.
op basis van posts op een forum kun je ook niet tot een andere constatering komen, me dunkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
[..]
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik ben niet manipulatief!
verder ben ik vrouw, heb ik een neefje en eet ik wel vlees, maar niet erg veel
3 uit 6 dus
maar je bent ook welbespraakt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3 uit 6 dus
dat blijkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef modwire het volgende:
[..]
op basis van posts op een forum kun je ook niet tot een andere constatering komen, me dunkt.
ow ja, die is ook lekker goed onderbouwdquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef modwire het volgende:
[..]
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.
zo zie ik mezelf niet, maar dat voel jij als hsp-er misschien beter aanquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:48 schreef alicey het volgende:
[..]
maar je bent ook welbespraakt.
waarmee ik dus niet bedoel dat je abn spreekt, da's weer iets anders![]()
ik ben zeker manipulatief bezig als ik dat uit je hoofd ga proberen te praten?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef modwire het volgende:
[..]
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.
ik had al gezien dat je zelfbeeld anders is dan hoe anderen je zien. meestal wordt het echter als aanval gezien, dus had ik het nog maar niet gezegd.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zo zie ik mezelf niet, maar dat voel jij als hsp-er misschien beter aan
over het algemeen voel ik me niet zo snel aangevallen hoorquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:50 schreef alicey het volgende:
[..]
ik had al gezien dat je zelfbeeld anders is dan hoe anderen je zien. meestal wordt het echter als aanval gezien, dus had ik het nog maar niet gezegd.
je bent niet hoger opgeleid en ook niet welbespraakt?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3 uit 6 dus
ik heb alleen maar een vwo-diploma (pas 2 jaar geleden gehaaldquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent niet hoger opgeleid en ook niet welbespraakt?
wel thuis!quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
over het algemeen voel ik me niet zo snel aangevallen hoor
en nu ga ik echt naar huis!
dat denk jij maar.quote:
ervaringquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
waar is dat vermoeden op gebaseerd?
nee natuurlijk niet maar ik kan niet altijd voorkomen dat mensen een verkeerd beeld krijgen omdat ze sommige dingen niet aanvoelen. soms is het ook beter als ze er zelf achterkomen.quote:maar als mensen zich ergeren aan verwaandheid gaat dat compleet aan je voorbij?
een te verwachten, foutieve, reactie.quote:voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het mis
quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:49 schreef alicey het volgende:
[..]
ik ben zeker manipulatief bezig als ik dat uit je hoofd ga proberen te praten?
hoort hier ook nog een uitleg bij, of moeten wij, ongevoelig dombo's als we zijn, jou maar op je woord geloven?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef livelived het volgende:
een te verwachten, foutieve, reactie.![]()
dus jij weet ook hoe vaak anderen het intuïtief bij het rechte eind hebben?quote:
zoals ik al zei, misschien heb jij wel een verkeerd beeldquote:nee natuurlijk niet maar ik kan niet altijd voorkomen dat mensen een verkeerd beeld krijgen omdat ze sommige dingen niet aanvoelen. soms is het ook beter als ze er zelf achterkomen.
waarom te verwachten en waarom foutief? onderbouw het eensquote:een te verwachten, foutieve, reactie.
iddquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
nee imho hoef je niks.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:59 schreef modwire het volgende:
hoort hier ook nog een uitleg bij, of moeten wij, ongevoelig dombo's als we zijn, jou maar op je woord geloven?
hij hoeft het niet te onderbouwen, want hij heeft toch gelijk.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:05 schreef black_tulip het volgende:
[..]
dus jij weet ook hoe vaak anderen het intuïtief bij het rechte eind hebben?
[..]
zoals ik al zei, misschien heb jij wel een verkeerd beeld
[..]
waarom te verwachten en waarom foutief? onderbouw het eens
jammer dat je gaat afgeven omdat je het niet begrijpt. voor jezelf zou het ook veel beter zijn om daar niet aan toe te geven, maar daar kom je later nog wel eens achter.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef 0 het volgende:
[..]
hij hoeft het niet te onderbouwen, want hij heeft toch gelijk.
typisch geval van grootheidswaanzin
ik moet iets aantonen dat ik uit ervaring weet? lijkt me ondoenlijkquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het mis
hoe serieus ben je eigenlijk in dit topic?quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:11 schreef alicey het volgende:
[..]
jammer dat je gaat afgeven omdat je het niet begrijpt. voor jezelf zou het ook veel beter zijn om daar niet aan toe te geven, maar daar kom je later nog wel eens achter.
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?quote:
ik had het niet tegen jou, maar je zult je wel betrokken voelen aangezien je hsp hebt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:21 schreef livelived het volgende:
[..]
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?![]()
jij kunt uit je eigen persoonlijke ervaring slechts concluderen hoeveel keer je zelf het intuïtief bij het rechte eind hebt, om het nog maar niet te hebben over de keren dat je denkt iets aan te voelen maar dat de werkelijkheid je vervolgens niet vertelt of je gelijk had of niet. je kunt dus al moeilijk vaststellen of je echt vaak (meer dan 50% bijvoorbeeld) gelijk hebt, maar jij gaat verder en beweert zelfs dat je vaker gelijk hebt dan een ander, hoewel die informatie die ik genoemd heb nog moeilijker achterhaalbaar is bij een ander dan van jezelf. aangezien ik vermoed dat je die gegevens niet hebt vind ik dat je je te snel inbeeldt zo goed van begrip te zijn.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:13 schreef livelived het volgende:
[..]
ik moet iets aantonen dat ik uit ervaring weet? lijkt me ondoenlijk
jammer dat je logica afdoet als een lulverhaal zonder te pogen het te weerleggen met bewijs, zoals een psychologisch onderzoek.quote:vervolgens probeer je dit te onderbouwen met een of ander lulverhaal. een meer diverse ervaring beperkt de snelheid en al helemaal de adequaatheid van reageren niet hoor.
jij staat ook niet echt open voor de mogelijkheid dat je niet zo superieur bent als je graag wilt geloven.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:21 schreef livelived het volgende:
[..]
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?![]()
dat was het van begin af aan al. een f*cking libelle-testje of je zogenaamd hooggevoelig bent.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:39 schreef jumparound het volgende:
wat een kut topic is dit geworden zeg
zoals gewoonlijk ben ik erg serieus. er wordt mij ook vaak gezegd dat ik te serieus ben. voor de meeste mensen is het ook veel makkelijker om niet serieus te zijn.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:15 schreef 0 het volgende:
[..]
hoe serieus ben je eigenlijk in dit topic?
nu maak je me erg nieuwsgierig!quote:
ja?quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:33 schreef modwire het volgende:
jij staat ook niet echt open voor de mogelijkheid dat je niet zo superieur bent als je graag wilt geloven.
quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:50 schreef 0 het volgende:
[..]
dat was het van begin af aan al. een f*cking libelle-testje of je zogenaamd hooggevoelig bent.
hard bewijs is moeilijk maar ook irrelevant vanuit mijn wereldbeeld. vanuit mij gezien is het immers waar. soms bevestigen mensen het, soms is het simpelweg onbekend. wat ik wel weet is dat 'ongevoelige personen' er vaak naast zitten als ze met mij over een 3de persoon praten waarbij het bewijs achteraf in een gesprek met deze 3de persoon wordt bevestigd. als je dus vaak dingen aanvoelt dan leer je erop te vertrouwen en tot nu toe werkt dat prima in de praktijk. je vraagt nu trouwens een beetje hetzelfde als "laat een psycholoog bewijzen dat ie gelijk heeft" terwijl deze ook in veel gevallen slechts een statistische uitspraak kan doen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:31 schreef black_tulip het volgende:
jij kunt uit je eigen persoonlijke ervaring slechts concluderen hoeveel keer je zelf het intuïtief bij het rechte eind hebt, om het nog maar niet te hebben over de keren dat je denkt iets aan te voelen maar dat de werkelijkheid je vervolgens niet vertelt of je gelijk had of niet. je kunt dus al moeilijk vaststellen of je echt vaak (meer dan 50% bijvoorbeeld) gelijk hebt, maar jij gaat verder en beweert zelfs dat je vaker gelijk hebt dan een ander, hoewel die informatie die ik genoemd heb nog moeilijker achterhaalbaar is bij een ander dan van jezelf. aangezien ik vermoed dat je die gegevens niet hebt vind ik dat je je te snel inbeeldt zo goed van begrip te zijn.
wat voor psychologisch onderzoek had je in gedachten? en wat jij als logica beschouwt zegt iets meer over je vermogen tot logische conclusies en informatie over dit onderwerp. nofi. ik snap best dat je alles wilt aangrijpen om de realiteit niet onder ogen te komen maar bewijzen via een forum is nu eenmaal lastig. sorry, heb ik ook niet verzonnen en nogmaals: ik kan het niet helpen dat ik het heb.quote:jammer dat je logica afdoet als een lulverhaal zonder te pogen het te weerleggen met bewijs, zoals een psychologisch onderzoek.
ow? ik krijg juist altijd te horen zo'n gevoelloos kreng te zijn.quote:uitslag
waarschijnlijk bent u hoog sensitief. maar eerlijk gezegd is geen enkele psychologische test zo betrouwbaar dat je je leven erop zou moeten baseren. het is raadzaam om eens wat meer te lezen over hooggevoelige personen. herkent u zich sterk in de verhalen? boeken over hsp kunnen u helpen uzelf beter te begrijpen en zullen u leren te floreren in de niet-zo-gevoelige hedendaagse wereld.
en waarom zou je je eigen wereldbeeld ook in gevaar brengen door te kijken of het allemaal wel klopt?quote:op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef livelived het volgende:
[..]
hard bewijs is moeilijk maar ook irrelevant vanuit mijn wereldbeeld. vanuit mij gezien is het immers waar.
ok.quote:soms bevestigen mensen het, soms is het simpelweg onbekend. wat ik wel weet is dat 'ongevoelige personen' er vaak naast zitten als ze met mij over een 3de persoon praten waarbij het bewijs achteraf in een gesprek met deze 3de persoon wordt bevestigd. als je dus vaak dingen aanvoelt dan leer je erop te vertrouwen en tot nu toe werkt dat prima in de praktijk.
statistiek is precies wat me hier eventueel zou kunnen overtuigen.quote:je vraagt nu trouwens een beetje hetzelfde als "laat een psycholoog bewijzen dat ie gelijk heeft" terwijl deze ook in veel gevallen slechts een statistische uitspraak kan doen.
die had ik wel verwacht. dit is volgens mij voor jou ook niet onverwacht, maar ik ben niet jaloers. ik heb alleen een hartgrondige hekel aan arrogantie, ondanks of misschien juist omdat ik me er zelf ook schuldig aan maak. dat is waarom ik het met hartelust neersabel.quote:verder, en dat is slechts een goed bedoelde tip (!), lijkt het me zinvol als je aan die jaloezie van je werkt. je hebt er alleen jezelf mee.
statistiek waarin duidelijk naar voren komt dat hsp-ers niet alleen meer waarnemen, maar ook intuïtief vaardiger zijn. de bewering dat een hsp-er 'meer van de wereld snapt' vind ik al helemaal volslagen ridicuul.quote:wat voor psychologisch onderzoek had je in gedachten?
of over jouw gebrek aan logicaquote:en wat jij als logica beschouwt zegt iets meer over je vermogen tot logische conclusies en informatie over dit onderwerp. nofi.
wellicht zie jij niet de realiteit onder ogen?quote:ik snap best dat je alles wilt aangrijpen om de realiteit niet onder ogen te komen maar bewijzen via een forum is nu eenmaal lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |