psssst... je wordt gezocht door fokschaapquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:36 schreef het_fokschaap het volgende:
ow, mag ik dan therapie? dat wordt al interessanter!quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:38 schreef alicey het volgende:
[..]
het is vooral goed voor jezelf als je dat weet, dan weet je welke therapie je moet hebben, en kun je op die manier leren hoe je met alles om moet gaan.
dan wel jaquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ben je dan toch hooggevoelig, schaapje?![]()
quote:
ja, je kunt dan therapie krijgen over hoe je om moet gaan met hsp, en hoe je om moet overleven in de gevoelloze buitenwereld.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, mag ik dan therapie? dat wordt al interessanter!
oh, ik vond hem juist zo goed gevondenquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:38 schreef alicey het volgende:
[..]
eerder andersom.
onee, toch niet <- blondt
lol eigenlijk ook wel ja.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
oh, ik vond hem juist zo goed gevonden
en hoe uit zich dat dan? doet eens uitleggen!quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
ik ben hooggevoelig, ook volgens deze test. volgens mij klopt dit wel want ik snap de wereld ook meer dan de meeste mensen voor me gevoel.
het gevoel dat je denkt de wereld beter te snappen is een gevolg van die hooggevoeligheidquote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
ik ben hooggevoelig, ook volgens deze test. volgens mij klopt dit wel want ik snap de wereld ook meer dan de meeste mensen voor me gevoel.
we snappen inderdaad de wereld veel beter, en we zien ook dingen die anderen niet zien.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:54 schreef livelived het volgende:
quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:57 schreef alicey het volgende:
[..]
we snappen inderdaad de wereld veel beter, en we zien ook dingen die anderen niet zien.
en hoezo beter dan?quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en hoe uit zich dat dan? doet eens uitleggen!
door onze hsp zien we veel meer, horen we veel meer, en voelen we veel meer. zelfs kleine prikkels kunnen we voelen. hierdoor hebben we veel meer prikkels tot onze beschikking, en kunnen we dus alles beter zien/begrijpen.quote:
ingewikkeld verhaal maar het komt het volgende neer: aangezien je persoonlijkheden van anderen aanvoelt train je je hersens meer en zijn deze meer divers. hierdoor kun je je veel beter redden in veel situaties en leer je de wereld ook beter begrijpen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 13:58 schreef miss_sly het volgende:
en hoezo beter dan?
ik voel wat jaloeziequote:op woensdag 3 augustus 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:
het gevoel dat je denkt de wereld beter te snappen is een gevolg van die hooggevoeligheid
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelensquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:01 schreef alicey het volgende:
[..]
door onze hsp zien we veel meer, horen we veel meer, en voelen we veel meer. zelfs kleine prikkels kunnen we voelen. hierdoor hebben we veel meer prikkels tot onze beschikking, en kunnen we dus alles beter zien/begrijpen.
bron?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelens
kwestie van ervaringquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:03 schreef het_fokschaap het volgende:
hooggevoeligheid heeft geen direkte relatie met je gehalte aan juiste interpretaties van de gevoelde gevoelens
logisch nadenken...of is dat voor hooggevoeligen dan juist weer wat lastiger?quote:
ze hebben het te druk met al die binnenkomende signalen verwerken en nooit eens tijd om er eens goed over na te denkenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
logisch nadenken...of is dat voor hooggevoeligen dan juist weer wat lastiger?
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen. logisch nadenken is voor hsp'ers niet lastiger, maar niet efficient omdat zij op basis van hun gevoel al een goed inzicht hebben.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nee, dat is dus niet zo. daar is geen tijd voor. ben je net bezig de éne prikkel in perspectief te plaatsen, niet gezegd het juiste, krijg je de volgende alweer te verwerkenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:09 schreef alicey het volgende:
[..]
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen.
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:09 schreef alicey het volgende:
bij hooggevoeligheid hoort dus ook dat je de prikkels die je krijgt in een goed perspectief kunt plaatsen. logisch nadenken is voor hsp'ers niet lastiger, maar niet efficient omdat zij op basis van hun gevoel al een goed inzicht hebben.
quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:11 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, dat is dus niet zo. daar is geen tijd voor. ben je net bezig de éne prikkel in perspectief te plaatsen, niet gezegd het juiste, krijg je de volgende alweer te verwerken
even een *knuffel* voor jou dan maar. alsjeblieftquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:08 schreef miss_sly het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:13 schreef livelived het volgende:
[..]
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doenquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:15 schreef alicey het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.
het is inderdaad erg jammer, want er zijn veel meer slagers, en op den duur krijgen ze er toch wel vaak problemen mee.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef livelived het volgende:
[..]
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doen
ik voel me meteen een stuk beter. wil dat zeggen dat ik toch ook een beetje hooggevoelig ben?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:14 schreef livelived het volgende:
[..]
even een *knuffel* voor jou dan maar. alsjeblieft![]()
en voel je je dan ook goed/beter zelf?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef livelived het volgende:
[..]
op zich wel aardig om te vertellen over een ervaring die ik had. ik was bij de slager en ik voelde gewoon dat die man ongelukkig was. hij deed dit werk al 5 jaar zo bleek en kon zich nooit goed voelen omdat ie lijken verkocht voor zijn gevoel. op dit soort momenten vind ik het toch jammer dat niet elke persoon deze man zou kunnen helpen maar slechts een selectieve club. maar doordat ik hem begreep is alles goed gekomen en is hij wat anders gaan doen
nee, het kost de hooggevoelige zelf veel energie, maar dat hebben zij graag over voor een betere wereldquote:op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
en voel je je dan ook goed/beter zelf?
dus ze cijferen zichzelf ook nog weg tbv anderen?quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, het kost de hooggevoelige zelf veel energie, maar dat hebben zij graag over voor een betere wereld
de arrogantie.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:13 schreef livelived het volgende:
[..]
precies een soort intuïtie waar je op leert vertrouwen en die er eigenlijk nooit naast zit. maar voel jij nu ook de jaloezie? ik wel. heel jammer, begrijpelijk maar onzinnig.
ik kan nou niet bepaald jaloers zijn op dit soort mensen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:15 schreef alicey het volgende:
het lijkt inderdaad wel alsof iedereen jaloers is ja.. best jammer.
sorry hoor, maar wat een stel bange josti's zijn die hooggevoeligen danquote:ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek
ik schrik gemakkelijk
ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows
veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk
ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt
het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten heeft bij mij een hoge prioriteit
als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk
waar slaat dat nou weer opquote:op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
hooggevoeligen kunnen net zo goed homo's zijn als ik dit zo lees![]()
wat zit je zo dwars?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:28 schreef #ANONIEM het volgende:
sorry hoor, maar wat een stel bange josti's zijn die hooggevoeligen danbedoel het ergste is ook nog dat ik dit uit de grond van mijn hart meen.
hooggevoeligen kunnen net zo goed homo's zijn als ik dit zo lees![]()
dat ik meer van de wereld snap dan niet hsp'ers is een constatering. ik sta boven me beter voelen dan anderen juist omdat ik ze zo goed begrijp. mensen die met termen als arrogantie smijten die kijken blijkbaar niet verder dan hun neus lang is.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:42 schreef miss_sly het volgende:
en voel je je dan ook goed/beter zelf?
niks hoor. ik vind dit topic gewoon lachwekkendquote:
eerder emotioneel dan hooggevoelig. het eerste is egoïstischer dan het tweede. overigens bedoel ik dat niet als oordeel.quote:op woensdag 3 augustus 2005 14:41 schreef miss_sly het volgende:
ik voel me meteen een stuk beter. wil dat zeggen dat ik toch ook een beetje hooggevoelig ben?
je snapt de tegenstrijdigheden in je eigen post?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:43 schreef #ANONIEM het volgende:
niks hoor. ik vind dit topic gewoon lachwekkenden als ik dit zo lees dan is hooggevoeligheid gewoon een benaming die josti's krijgen die snel gaan janken en tegen weinig dingen bestand zijn van het dagelijkse leven
![]()
een begrijpelijke misvatting van je. meer maken die.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:42 schreef 0 het volgende:
labiel zijn is niet iets om trots op te zijn hoor.
misschien dat die test gewoon onzin is, maar als ik naar die vragen kijk dan gaat het vooral om het labiel zijn. er is maar 1 vraag over inlevingsvermogen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:45 schreef livelived het volgende:
[..]
een begrijpelijke misvatting van je. meer maken die.![]()
dat moet je me even uitleggen: waarom is emotioneel egoitischer dan hooggevoeligheid?quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:44 schreef livelived het volgende:
[..]
eerder emotioneel dan hooggevoelig. het eerste is egoïstischer dan het tweede. overigens bedoel ik dat niet als oordeel.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |