het is een nieuwe hype.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:06 schreef logician het volgende:
[..]
hmm, ik heb eerlijk gezegd nog nooit van de term hsp gehoord, terwijl ik toch in de psychiatrie heb gewerkt?
en als jij daadwerkelijk denkt iemand te kunnen doorgronden op basis van slechts een post, dan heb je echt een heel groot gebrek aan realiteitsbesef.quote:op woensdag 3 augustus 2005 15:49 schreef alicey het volgende:
[..]
in je post voel in een flink stuk frustratie (als hsp'er zie ik dat snel in een post). weet je zelf waar die frustratie vandaan komt?
waar is dat vermoeden op gebaseerd?quote:dat ik meer van de wereld snap dan niet hsp'ers is een constatering.
maar als mensen zich ergeren aan verwaandheid gaat dat compleet aan je voorbij?quote:ik sta boven me beter voelen dan anderen juist omdat ik ze zo goed begrijp.
quote:mensen die met termen als arrogantie smijten die kijken blijkbaar niet verder dan hun neus lang is.
voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het misquote:1 verwaande houding tegenover anderen => hoogmoed, hovaardij, ijdelheid, inbeelding, pedanterie, sufficiëntie, verbeelding
juist op dat zogenaamde begrip van de wereld, naar ik aanneem.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
[..]
waar is dat vermoeden op gebaseerd?
het vermoeden meer te begrijpen van de wereld is gebaseerd op het zogenaamde begrip van de wereld..?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:18 schreef modwire het volgende:
[..]
juist op dat zogenaamde begrip van de wereld, naar ik aanneem.![]()
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:07 schreef modwire het volgende:
[..]
en als jij daadwerkelijk denkt iemand te kunnen doorgronden op basis van slechts een post, dan heb je echt een heel groot gebrek aan realiteitsbesef.
je trekt misschien sneller een conclusie, maar is die conclusie juist?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.
ik hoef ook maar een paar regels te lezen om te weten wie er aan de andere kant van de lijn zit.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb dat soort dingen nou eenmaal sneller door dan anderen. ik kan er ook niets aan doen, sorry.
hspquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoef ook maar een paar regels te lezen om te weten wie er aan de andere kant van de lijn zit.
anders reageer je even serieus op wat ik post...quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:26 schreef alicey het volgende:
[..]
quote:
meestal kan ik dat goed zien ja.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:36 schreef modwire het volgende:
[..]
anders reageer je even serieus op wat ik post...![]()
nog een keer dan: denk jij dat je op basis van een paar posts kunt bepalen hoe iemand in elkaar zit, ja of nee?
3 uit 6 goedquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je bent een vrouw
je bent welbespraakt
je hebt een goede opleiding gehad
je kan erg manipulatief zijn in een relatie
je eet vlees, maar wel met mate
je hebt een neefje
volgens mij heb jij gewoon een goed geheugen.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
je bent een vrouw
je bent welbespraakt
je hebt een goede opleiding gehad
je kan erg manipulatief zijn in een relatie
je eet vlees, maar wel met mate
je hebt een neefje
ik heb nooit iets met zoalshetis in een of ander topic te maken gehad volgens mij, dus hij is echt hsp-erquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:38 schreef alicey het volgende:
[..]
volgens mij heb jij gewoon een goed geheugen.
je weet natuurlijk niet wat-ie leest.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik heb nooit iets met zoalshetis in een of ander topic te maken gehad volgens mij, dus hij is echt hsp-er
dan heb jij een erg simplistisch beeld van het karakter van de gemiddelde mens.quote:
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatarquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef alicey het volgende:
[..]
je weet natuurlijk niet wat-ie leest.een aantal van die dingen had ik zo nog wel op kunnen noemen.
niet met 4 punten minimaal?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatar
bovendien zat hij maar voor de helft goed
je liegt over het manipulatieve heur... dus sowieso 4 goed.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vrouw, want ik denk dat er weinig mannen zijn met een beertjes-avatar
bovendien zat hij maar voor de helft goed
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:42 schreef modwire het volgende:
[..]
dan heb jij een erg simplistisch beeld van het karakter van de gemiddelde mens.
precies hunny, daarom zijn die horoscopen elke week ook op iedereen toepasbaar.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
[..]
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.
ik ben niet manipulatief!quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je liegt over het manipulatieve heur... dus sowieso 4 goed.
op basis van posts op een forum kun je ook niet tot een andere constatering komen, me dunkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
[..]
de gemiddelde mens zit ook vrij eenvoudig in elkaar. de gemiddelde mens heeft dat zelf echter niet door. dit zeg ik niet omdat ik iemand wil kwetsen ofzo, maar dat is gewoon een constatering die ik doe.
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik ben niet manipulatief!
verder ben ik vrouw, heb ik een neefje en eet ik wel vlees, maar niet erg veel
3 uit 6 dus
maar je bent ook welbespraakt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3 uit 6 dus
dat blijkt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef modwire het volgende:
[..]
op basis van posts op een forum kun je ook niet tot een andere constatering komen, me dunkt.
ow ja, die is ook lekker goed onderbouwdquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef modwire het volgende:
[..]
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.
zo zie ik mezelf niet, maar dat voel jij als hsp-er misschien beter aanquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:48 schreef alicey het volgende:
[..]
maar je bent ook welbespraakt.
waarmee ik dus niet bedoel dat je abn spreekt, da's weer iets anders![]()
ik ben zeker manipulatief bezig als ik dat uit je hoofd ga proberen te praten?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:47 schreef modwire het volgende:
[..]
je bent een vrouw, dus je bent manipulatief.
ik had al gezien dat je zelfbeeld anders is dan hoe anderen je zien. meestal wordt het echter als aanval gezien, dus had ik het nog maar niet gezegd.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
zo zie ik mezelf niet, maar dat voel jij als hsp-er misschien beter aan
over het algemeen voel ik me niet zo snel aangevallen hoorquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:50 schreef alicey het volgende:
[..]
ik had al gezien dat je zelfbeeld anders is dan hoe anderen je zien. meestal wordt het echter als aanval gezien, dus had ik het nog maar niet gezegd.
je bent niet hoger opgeleid en ook niet welbespraakt?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
3 uit 6 dus
ik heb alleen maar een vwo-diploma (pas 2 jaar geleden gehaaldquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent niet hoger opgeleid en ook niet welbespraakt?
wel thuis!quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
over het algemeen voel ik me niet zo snel aangevallen hoor
en nu ga ik echt naar huis!
dat denk jij maar.quote:
ervaringquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
waar is dat vermoeden op gebaseerd?
nee natuurlijk niet maar ik kan niet altijd voorkomen dat mensen een verkeerd beeld krijgen omdat ze sommige dingen niet aanvoelen. soms is het ook beter als ze er zelf achterkomen.quote:maar als mensen zich ergeren aan verwaandheid gaat dat compleet aan je voorbij?
een te verwachten, foutieve, reactie.quote:voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het mis
quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:49 schreef alicey het volgende:
[..]
ik ben zeker manipulatief bezig als ik dat uit je hoofd ga proberen te praten?
hoort hier ook nog een uitleg bij, of moeten wij, ongevoelig dombo's als we zijn, jou maar op je woord geloven?quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef livelived het volgende:
een te verwachten, foutieve, reactie.![]()
dus jij weet ook hoe vaak anderen het intuïtief bij het rechte eind hebben?quote:
zoals ik al zei, misschien heb jij wel een verkeerd beeldquote:nee natuurlijk niet maar ik kan niet altijd voorkomen dat mensen een verkeerd beeld krijgen omdat ze sommige dingen niet aanvoelen. soms is het ook beter als ze er zelf achterkomen.
waarom te verwachten en waarom foutief? onderbouw het eensquote:een te verwachten, foutieve, reactie.
iddquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:44 schreef alicey het volgende:
nee imho hoef je niks.quote:op woensdag 3 augustus 2005 16:59 schreef modwire het volgende:
hoort hier ook nog een uitleg bij, of moeten wij, ongevoelig dombo's als we zijn, jou maar op je woord geloven?
hij hoeft het niet te onderbouwen, want hij heeft toch gelijk.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:05 schreef black_tulip het volgende:
[..]
dus jij weet ook hoe vaak anderen het intuïtief bij het rechte eind hebben?
[..]
zoals ik al zei, misschien heb jij wel een verkeerd beeld
[..]
waarom te verwachten en waarom foutief? onderbouw het eens
jammer dat je gaat afgeven omdat je het niet begrijpt. voor jezelf zou het ook veel beter zijn om daar niet aan toe te geven, maar daar kom je later nog wel eens achter.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef 0 het volgende:
[..]
hij hoeft het niet te onderbouwen, want hij heeft toch gelijk.
typisch geval van grootheidswaanzin
ik moet iets aantonen dat ik uit ervaring weet? lijkt me ondoenlijkquote:op woensdag 3 augustus 2005 16:16 schreef black_tulip het volgende:
voor alsnog heb je niet geloofwaardig aangetoond dat gecombineerd met jouw betere vermogen tot waarnemen dus ook jouw begrip beter moet zijn ontwikkeld dan dat van een 'niet-hsp-er'. het tegenovergestelde lijkt logischer. omdat je meer indrukken tegelijk zou moeten verwerken wordt de capaciteit daar adequaat op te reageren minder. in dat geval beeld je je in dat jouw intuïtie vaker klopt, maar heb je het mis
hoe serieus ben je eigenlijk in dit topic?quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:11 schreef alicey het volgende:
[..]
jammer dat je gaat afgeven omdat je het niet begrijpt. voor jezelf zou het ook veel beter zijn om daar niet aan toe te geven, maar daar kom je later nog wel eens achter.
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?quote:
ik had het niet tegen jou, maar je zult je wel betrokken voelen aangezien je hsp hebt.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:21 schreef livelived het volgende:
[..]
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?![]()
jij kunt uit je eigen persoonlijke ervaring slechts concluderen hoeveel keer je zelf het intuïtief bij het rechte eind hebt, om het nog maar niet te hebben over de keren dat je denkt iets aan te voelen maar dat de werkelijkheid je vervolgens niet vertelt of je gelijk had of niet. je kunt dus al moeilijk vaststellen of je echt vaak (meer dan 50% bijvoorbeeld) gelijk hebt, maar jij gaat verder en beweert zelfs dat je vaker gelijk hebt dan een ander, hoewel die informatie die ik genoemd heb nog moeilijker achterhaalbaar is bij een ander dan van jezelf. aangezien ik vermoed dat je die gegevens niet hebt vind ik dat je je te snel inbeeldt zo goed van begrip te zijn.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:13 schreef livelived het volgende:
[..]
ik moet iets aantonen dat ik uit ervaring weet? lijkt me ondoenlijk
jammer dat je logica afdoet als een lulverhaal zonder te pogen het te weerleggen met bewijs, zoals een psychologisch onderzoek.quote:vervolgens probeer je dit te onderbouwen met een of ander lulverhaal. een meer diverse ervaring beperkt de snelheid en al helemaal de adequaatheid van reageren niet hoor.
jij staat ook niet echt open voor de mogelijkheid dat je niet zo superieur bent als je graag wilt geloven.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:21 schreef livelived het volgende:
[..]
als iemand het niet met je eens is dan moet het een grap zijn?![]()
dat was het van begin af aan al. een f*cking libelle-testje of je zogenaamd hooggevoelig bent.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:39 schreef jumparound het volgende:
wat een kut topic is dit geworden zeg
zoals gewoonlijk ben ik erg serieus. er wordt mij ook vaak gezegd dat ik te serieus ben. voor de meeste mensen is het ook veel makkelijker om niet serieus te zijn.quote:op woensdag 3 augustus 2005 17:15 schreef 0 het volgende:
[..]
hoe serieus ben je eigenlijk in dit topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |