Mwah.. 18 jaar geleden wel..quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:15 schreef PLAE@ het volgende:
Ben je een week geleden verhuisd van een dorpie naar de grote stad ofzo?![]()
vind je dat zelf nou ook niet wat overdreven?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:20 schreef 2flower het volgende:
hard roepen dat je aangerand wordt, om politie roepen, whatever,
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:49 schreef Pina_Colalalalalada het volgende:
Sommige mensen zijn eng en willen nare dingenen anderen zoeken gewoon op een on-nederlandse manier contact.
Ik zeg altijd heel vriendelijk dat ik mijn nummer niet aan mensen geef die ik niet ken. En afspreken kan niet, want ik heb het o zo druk.
Een niet-echt-nederlands sprekende bejaarde van een jaar of 70 sprak me ooit aan.
Ik begreep niet wat hij wilde, totdat hij met geld ging zwaaien en gebaarde dat ik mee naar huis moest.....jaja voor de gezelligheidIk stond echt met mijn mond vol tanden, ben verbijsterd weggefietst en heb thuis keihard gelachen.
Gewoon een praatje houden en bedanken voor de (dubieuze) eerquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...
Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.
Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik. Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Hij stond erop dat ik hem nog deze week bel (ja zeg.. dat bepaal ik wel)
Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.
Wat doen jullie in zo'n geval???
Ik denk bij mezelf eerlijk gezegd 5 van de 10 keer niet anders dan jij zou doen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...
Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.
Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik. Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.
euh in Rotterdam of niet?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:33 schreef An24 het volgende:
Heel herkenbaar. Ik zeg dan meestal dat ik geen behoefte heb aan een babbel, of onderweg ben voor mijn werk, wat nog wel eens voorkomt.
Laatst nog, een of andere surinamer die bij de bushalte vertelde dat hij hulp zocht, iemand om mee te praten, die hem hielp in huis (yeah right), omdat zijn dochter was overleden. Ook bezorgde hij jonge meiden wel eens detacheringswerk.
Hij gaf me een kaartje van een of ander bedrijf met zijn tel.nr erop. Ik zou er zowiezo niet op ingaan (heb de man uit laten praten, hij zag dat ik hier geen zin in had), maar vertrouwde het niet. Zeker toen een jong collega'tje van mij hetzelfde meegemaakt had met dezelfde man. We zijn het bedrijf van het kaartje gaan bellen, blijken ze de beste man niet te kennen. Gelijk aangifte gedaan. Wie weet hoeveel weerloze meiden hij wel in zijn webje krijgt....bah, viezerikjes soms...
dat is zo lullig als je even wil weten waar de dichtsbijzeinde bushalte is ofzo, ik moet dat een keer weten en vroeg het aan een miesje wat net lang liep en toen begon ze gelijk har d te praten en liep ze snel door.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:20 schreef Emel het volgende:
gisteren liep ik met een vriendin in de stad. Kwam zo'n vage figuur naar ons toe lopen en vroeg "mag ik wat vragen?". Ik meteen "Nee!" en liep door.
Heel makkelijk: Het aanbod afslaan met de mededeling dat ik al genoeg vrienden heb.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:25 schreef blackmage het volgende:
[..]
dat is zo lullig als je even wil weten waar de dichtsbijzeinde bushalte is ofzo, ik moet dat een keer weten en vroeg het aan een miesje wat net lang liep en toen begon ze gelijk har d te praten en liep ze snel door.
Een nummer geven (ook al is het van je oude GSM) is gewoon domquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Die mensen heb ik ook nog eens altijd. Dat komt echter omdat ik (vaak onbewust) met iedereen oogcontact maak die ik tegenkom. Ik word ook regelmatig weer lid van een organisatie waar ik nog geen lid van was enzo.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Maerycke het volgende:
Herkenbaar.. zo ben ik ook altijd het haasje als mensen wat nodig hebben in een winkel, de weg kwijt zijn, de bushaltetijden willen weten, inmense behoefte hebben aan een praatje of gewoon geschift zijn... Het verbaast me iedere keer opnieuw weer trouwens aangezien er meestal nog andere mensen in de buurt zijn, maar ze toch altijd mij moeten hebben.
Dat zeg je dus wel goed. Daarom heb ik nooit van dat soort verhalen, want ik kijk die mensen gewoon niet aan. Op het moment dat je ze aankijkt geef je ze een vrijbrief om met je te praten en komen ze 9 van de 10 keer op je af lopen. Niet aankijken werkt zelfs met vervelende mannen in de kroeg, die blijven rustig op hun kruk zitten. Mensen noemen je wel sneller arrogant, maar soit. Liever door niet kijken arrogant genoemd worden dan doordat je moet zeggen dat je niet met ze wil pratenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die mensen heb ik ook nog eens altijd. Dat komt echter omdat ik (vaak onbewust) met iedereen oogcontact maak die ik tegenkom. Ik word ook regelmatig weer lid van een organisatie waar ik nog geen lid van was enzo.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Maerycke het volgende:
Herkenbaar.. zo ben ik ook altijd het haasje als mensen wat nodig hebben in een winkel, de weg kwijt zijn, de bushaltetijden willen weten, inmense behoefte hebben aan een praatje of gewoon geschift zijn... Het verbaast me iedere keer opnieuw weer trouwens aangezien er meestal nog andere mensen in de buurt zijn, maar ze toch altijd mij moeten hebben.
Zou kunnen, was bij mij in Dordrecht, kan zijn dat hij zich ook in Rotterdam op houdt. En bel het bedrijf ff, zij vinden het heel vervelend als iemand hun kaartje gebruikt, wellicht wordt gevraagd om aangifte te doen. De politie zoekt het nu uit!!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:17 schreef Emel het volgende:
[..]
euh in Rotterdam of niet?
Recent ook een Surinaamse man die mij aansprak met de verhaal dat zn dochter overleden is en hij iemand zocht die hem hielp met huishouden. Hij gaf me ook een kaartje.
Brrrrrquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Dus als iemand binnen 3 minuten al naar je adres, telefoonnummer etc gaat vragen ga jij netjes antwoorden? Ik vind het verdachtquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:37 schreef Barcelona het volgende:
Jeetje, ik denk dat veel mensen hier wel érg paranoia zijn.Het kan toch ook een heel leuk iemand zijn waardoor je aangesproken wordt ?
![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:58 schreef heiden6 het volgende:
Een vriendin van me beweert tegenover de echte creeps altijd dat ze lesbisch is, misschien is dat een optie?
Het zou me niets verbazen als ik dan gevraagd wordt naar een verslag van een avond bedplezier voor 2.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:58 schreef heiden6 het volgende:
Een vriendin van me beweert tegenover de echte creeps altijd dat ze lesbisch is, misschien is dat een optie?
Je hebt m'n emailadres.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als ik dan gevraagd wordt naar een verslag van een avond bedplezier voor 2.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:02 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik mis de tieten voor zulke gesprekken![]()
Dat denk ik ook weleens.. En het gebeurt me altijd als ik alleen over straat ga. Als ik met anderen ben gebeurt het me nooit!quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:59 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me trouwens ook of die types mensen opzoeken die niet onvriendelijk willen/durven zijn (dat ze het ruiken bwv)?
Misschien was het wel dezelfdequote:Op maandag 1 augustus 2005 18:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Gewoon een praatje houden en bedanken voor de (dubieuze) eer
Ik had het met een Somalier, die wilde voor me koken
Waarom zouden er alarmbellen gaan rinkelen, je geeft toch alleen die info die jij wilt
Als zo'n man vriendelijk blijft en niet opdringerig wordt, vind ik het eigenlijk wel aandoenlijk, en grappig en doortastend
Niet geschoten is altijd mis immers, toch
Dat jij je mobiele nummer gegeven hebt, dat snap ik nu weer niet eigenlijk.
Je wilt het niet, maar doet het toch, omdat je... ja waarom eigenlijk, wat kan er nu gebeuren als je weigert
Dat heb ik ook, maar dat vind ik dan ergens weer logisch..quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:50 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat denk ik ook weleens.. En het gebeurt me altijd als ik alleen over straat ga. Als ik met anderen ben gebeurt het me nooit!
Doen die straatverkopers ook.. Dan ben je gewoon kwetsbaarder.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar dat vind ik dan ergens weer logisch..
Ja, maar dat komt ook omdat de meeste mensen met wie ik omga ook een stuk assertiever zijn dan ikzelf op dat gebied.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:57 schreef Ole het volgende:
[..]
Doen die straatverkopers ook.. Dan ben je gewoon kwetsbaarder.
Valsquote:
Zo zielig vind ik dat niet. Er hangen overal borden en van te voren hoor je je reis te plannen als je de weg niet kent.quote:Het is natuurlijk lullig als iemand de weg wil vragen en je behandelt hem/haar als een lastpak.
Je hebt mensen die soms moeite hebben met kaarten lezen, en je hebt ook nog steden met een achterlijke indeling zoals Amsterdam.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:07 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Zo zielig vind ik dat niet. Er hangen overal borden en van te voren hoor je je reis te plannen als je de weg niet kent.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:12 schreef TexSteel het volgende:
maar meestal is een boze blik voldoende om ze af te schrikken.
Ik heb er ook wel eens zo eentje gehad, en ik ben niet eens weg gelopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:10 schreef Brunette het volgende:
Ik heb ook wel eens een man in de trein geslagen, maar die werd veel te handtastelijk
Zo zie je maar weer dat je ''harder'' wordt en meer durft...
ik wimpel ze met een vriendelijk smile afquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:12 schreef TexSteel het volgende:
Overkomt me geregeld dat ze (vooral enqeteurs en dergelijke) aanstalten maken om me aan te spreken, maar meestal is een boze blik voldoende om ze af te schrikken.
quote:
Moet je niet doen, anders denken ze dat je het nog leuk vindt ookquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel eens zo eentje gehad, en ik ben niet eens weg gelopen.
Meppen is iets wat ik gewoon niet kan, dan moet er echt heel wat gebeuren..quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:22 schreef Brunette het volgende:
[..]
Moet je niet doen, anders denken ze dat je het nog leuk vindt ook![]()
Gewoon een mep geven![]()
achteraf kreeg ik nog pijn aan mijn hand, dus volgens mij had ik hem vrij hard gemept![]()
Maar blijkbaar vond hij het leuk om mij op te fokken![]()
Ooit gedacht aan seksuele intimidatie?quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Meppen is iets wat ik gewoon niet kan, dan moet er echt heel wat gebeuren..
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:31 schreef Brunette het volgende:
[..]
Ooit gedacht aan seksuele intimidatie?
Brunette doet aan Taekwondo. Iemand meppen is geen probleem voor haarquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Meppen is iets wat ik gewoon niet kan, dan moet er echt heel wat gebeuren..
Als ze WAT zijn?!quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:20 schreef Ole het volgende:
[..]![]()
Mannen vooral als ze ho zijn.. Maar
[vooroordeel modus]
die gaan dan ook meteen wat doen samen
[/vooroordeelmodus]
Homosexueel dan..quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:49 schreef Bombie het volgende:
[..]
Als ze WAT zijn?!
Oh ja... *zucht* ...ho, gezelli, ongi, vagi. Ik had het kunnen weten.
Sorry..ik ben een mens met een piemelquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:12 schreef Xaran het volgende:
Aah...de oordopjes in de oren....Vreugah toen ik nog met de bus ging werkte dat (bijna) altijd om niemand naast je te krijgen. Oogjes dicht net doen of je slaapt, dopjes in (ze hoeven niet eens te werken) en negeren....
![]()
Heerlijk vrouwen-onder-elkaar-topic dit!
Ik ook. Heb er ook bijna geen last van. Maar het merendeel wat wel last heeft is vrouw (voor zover ik het geslacht achter de nick goed heb).quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:17 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Sorry..ik ben een mens met een piemel![]()
Ik ben een vent, en wordt ook weleens zomaar aangesproken. Vooral als ik moet werken (ijverkoper in efteling) daar erger ik me toch ook niet aan...quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:24 schreef Ole het volgende:
Ik ben vrouw..
En ik heb het vooral over het 'zomaar'aanspreken, dus niet door verkopers van van alles en nog wat..
wat is daar dan erg of eng aan als iemand gewoon vriendelijk blijft?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:24 schreef Ole het volgende:
Ik ben vrouw..
En ik heb het vooral over het 'zomaar'aanspreken, dus niet door verkopers van van alles en nog wat..
Praat nou gewoon ff met ze, anders wordt het natuurlijk nóóit wat met die integratiequote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Deze keer was het een Afrikaan.
Als je 1 keer wordt aangesproken, ok, dat is dan nog daarentoe. Maar als het je zo vaak gebeurt, is het op een gegeven moment gewoon niet leuk meer. Vooral niet, omdat je niet meer van die figuren afkomt. Als je te vriendelijk blijft, wat ik misschien in het begin ben, denken ze meteen een date te kunnen scoren en je telefoonnummer. En echt, als je op de trein zit te wachten en er komt zo iemand met je praten, kun je toch echt niet veel kanten uit en zit je aan ze vast. Hoe vaak je ook zegt geen tijd te hebben, of zegt dat je geen telefoon hebt ("dan gaan we er samen 1 kopen"), een vriend, weet ik veel wat, dan nog blijven ze bij je staan en proberen ze je over te halen. Afwimpelen gaat echt niet zo gemakkelijk. Ik voel me dan echt niet op mijn gemak.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:16 schreef milagro het volgende:
[..]
wat is daar dan erg of eng aan als iemand gewoon vriendelijk blijft?
kun je toch makkelijk afwimpelen zonder meteen in de stress te schieten?
ik kan er de humor wel van inzien, iemand die dat toch maar durft, of gewoon een beetje 'n gekkie is
Ik heb er eerder de mentaliteit niet voor.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:34 schreef danni het volgende:
[..]
Brunette doet aan Taekwondo. Iemand meppen is geen probleem voor haar
Is ook de eerste vraag of je getrouwd bent?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:07 schreef Hik het volgende:
Ik word regelmatig aangesproken door mannen op straat of in de trein (zit nogal vaak in m'n uppie in de nachttrein).
Dat ben ik met je eens.quote:Overigens: mensen die andere mensen zomaar negeren (uit een vreemd soort angst) onder het mom van "de weg vind je zelf maar". Zijn imho een stuk erger dan mensen die je een mooie vrouw vinden en vragen om een kop koffie met je te drinken...
Herkenbaar, daar hoef ik niet eens voor naar Dublin.quote:Was zelf een paar maanden terug in Dublin en ben een ontzettende doos in de weg vinden.
Gebeurde dat bij jou, of is dit een hypthetisch geval?quote:Dan sta je toch vreemd te kijken als verschillende mensen alleen maar "NEE!" zeggen en doorlopen op jou vriendelijke vraag of je wat mag vragen. Als mensen op straat zó gaan reageren is er pas écht iets mis...![]()
Hulde!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:07 schreef Hik het volgende:
Ik snap sommige mensen hier écht niet hoor...
Wat een paniek, wat een paranoia!
[...]
Volgens mij wel,..quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:59 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me trouwens ook of die types mensen opzoeken die niet onvriendelijk willen/durven zijn (dat ze het ruiken bwv)?
Dat is wel een goede.. Misschien dat op grond van de ringen wel verwacht wordt dat ik getrouwd ben. Hmm is een goede.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:36 schreef cora4034 het volgende:
Op wie wacht je/ waar ga je naar toe ? Antwoord : mijn man, werkt meestal afdoende plus een beetje frunniken aan mijn zgn trouwring.
Getrouwd, vriend... tja, vaak wel ja. Of ze roepen dat ik heel mooi ben (quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 08:11 schreef Alicey het volgende:
Is ook de eerste vraag of je getrouwd bent?Problemen met aanspraak heb ik niet, maar iemand die zo duidelijk ergens op uit is... Ik weet het niet..
Nee, dat gebeurde echt daar. Ik heb 3 personen moeten aanspreken vóór ik uiteindelijk een antwoord kreeg. Dat is toch heel erg? Dat men die kant uitgaat door een soort over-the-top wantrouwendheid?! (Want je kunt mij niet wijsmaken dat alle drie die mensen juist vorige week waren beroofd of aangerand!quote:Gebeurde dat bij jou, of is dit een hypthetisch geval?
Dat vond ik in het geval gister in eerste instantie ook milagro. Was best een grappig persoon. Alleen dan zo langzamerhand gaan vragen of je kinderen hebt en zo..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:16 schreef milagro het volgende:
[..]
wat is daar dan erg of eng aan als iemand gewoon vriendelijk blijft?
kun je toch makkelijk afwimpelen zonder meteen in de stress te schieten?
ik kan er de humor wel van inzien, iemand die dat toch maar durft, of gewoon een beetje 'n gekkie is
Nog geen antwoord gezien. Volgens mij leest men expres over de vraag heenquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus als iemand binnen 3 minuten al naar je adres, telefoonnummer etc gaat vragen ga jij netjes antwoorden? Ik vind het verdacht
En dán?! Hij vindt je dus aantrekkelijk. Hè bah.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:44 schreef Ole het volgende:
Dat vond ik in het geval gister in eerste instantie ook milagro. Was best een grappig persoon. Alleen dan zo langzamerhand gaan vragen of je kinderen hebt en zo..
Ja hoor. Tenzij de man in kwestie overduidelijk onder invloed is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:49 schreef Nembrionic het volgende:
Nog geen antwoord gezien. Volgens mij leest men expres over de vraag heen
Dat laatste vind ik dan wel leuk, maar ik geloof niet zo snel dat het gemeend is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:44 schreef Hik het volgende:
[..]
Getrouwd, vriend... tja, vaak wel ja. Of ze roepen dat ik heel mooi ben ()
Wat voor gebieden bedoel je nu?quote:Misschien scheelt het dat ik veel heb gereisd (ook alleen) in gebieden waar het direct zeggen van dit soort dingen, het geven van complimenten, fluiten, roepen en weinig subtiel hengelen naar telefoonnummers, kusjes en avondjes stappen nu eenmaal wat normaler is.![]()
Het is ook iets cultureels naar ik meen. Het is not done om iemand op straat aan te spreken in die buurt.. Wel vreemd, dat wel.quote:Nee, dat gebeurde echt daar. Ik heb 3 personen moeten aanspreken vóór ik uiteindelijk een antwoord kreeg. Dat is toch heel erg? Dat men die kant uitgaat door een soort over-the-top wantrouwendheid?! (Want je kunt mij niet wijsmaken dat alle drie die mensen juist vorige week waren beroofd of aangerand!).
Ik heb zelf wel een keer een Afrikaanse jongen gehad die ook vroeg waar het station was. Gezien ik er ook heen moest zei ik hem dat hij mee kon lopen. Hij ging toen vertellen dat hij net uit een inrichting was ontsnapt enzo.quote:Zelf werd ik vorige week ook voor de weg aangesproken door een Afrikaanse jongen. Toen ik 'm had verteld waar het station was (dat weet ik nog net) gaf hij aan verbaasd te zijn dat ik 'm überhaupt had laten uitspreken. Meeste mensen waren zonder meer doorgelopen. Nogmaals: Dat is een stúk erger dan "lastig gevallen worden" voor een kop koffie!
![]()
Als ik thuis een IKEA inrichting had zou ik ook willen ontsnappenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:06 schreef Alicey het volgende:
[..] Ik heb zelf wel een keer een Afrikaanse jongen gehad die ook vroeg waar het station was. Gezien ik er ook heen moest zei ik hem dat hij mee kon lopen. Hij ging toen vertellen dat hij net uit een inrichting was ontsnapt enzo.
Ik heb inderdaad wel een keer gehad dat iemand me in de metro al de hele tijd aan had zitten kijken mij buiten volgde en mee bleef lopen en dat soort vragen stellen. Dat vond ik overigens eerder nog eng dan irritant..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:38 schreef Aventura het volgende:
Toch reageer ik niet, heb al te vaak meegemaakt dat ik té aardig was, waarna zo iemand je achterna blijft lopen en gaat vragen om je nummer. Ik vind dat heel vervelend. En ik vertrouw het ook niet.
Dan word je ook wel gek denk ik.. Het kan ook haast geen toeval zijn als iemand steeds opduikt, zelfs na een treinreis..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:44 schreef Aventura het volgende:
Ik heb één keer meegemaakt dat ik vanaf mijn huis over straat richting de trein liep. Vlakbij mijn huis sprak hij mij al aan, waarna ik hem vriendelijk doch beleefd afwimpelde. Eénmaal in de trein kreeg ik de schrik van mijn leven, hij zat op het bankje achter me.
Ik ben weggelopen naar een ander deel. Later liep ik in de stationshal op de plek van bestemming en daar zag ik hem weer staan. Ik dacht dat ik gek werd. Uiteindelijk heb ik hem toch weten af te schudden.
Ik ga er naúúrlijk vanuit dat ze het wel menen, kom nou!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 10:06 schreef Alicey het volgende:
Dat laatste vind ik dan wel leuk, maar ik geloof niet zo snel dat het gemeend is.
Latijns Amerika, met name.quote:Wat voor gebieden bedoel je nu?
Het is inderdaad wel cultureel bepaald, en misschien is het ook wel vrij normaal om dat daar op die manier te doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:14 schreef Hik het volgende:
Latijns Amerika, met name.
Toen ik de eerste keer voor een stage naar Nicaragua ging viel mijn mond open, echt. Mannen (geen bouwvakkers) die je ongegeneerd naroepen op straat, oudere collega's die complimentjes maken die in NL zonder meer ongepast zouden zijn, dat soort dingen. Na de eerste ongemakkelijkheid vond ik het voornamelijk grappig en het is bij terugkomst ook leuk om eens door die bril naar onze Nederlandse omgangsvormen te kijken, waar een complimentje inderdaad af en toe iets wereldschokkends is en een fluitende man een aso.
Dat kan natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
Ik denk echter dat ik ook met dat in het achterhoofd me er nog steeds ongemakkelijk bij voel..
Ken het probleemquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Nee hoor, ik voel me niet snel bedreigd. Dat figuur wat me vanuit de metro volgde, en een eerder incident waarbij iemand handtastelijk werd ervaarde ik wel als bedreigend..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:21 schreef Hik het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk.
Maar toch niet gelijk bedreigd, hoop ik?!
Dat begreep ik al uit je verhaal.quote:Even voor alle duidelijkheid: ik heb het natuurlijk niet over griezels die je achtervolgen/hun geslachtsdelen tevoorschijnhalen/je voor hoer uitmaken/aan je zitten... Fout in álle culturen!
Die figuren ken ik ook, al vroegen ze het mij wel veel directer. Maargoed, toen liep ik 's nachts door een rode zone, dus zo gek is het dan niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb het een paar jaar geleden ook met een Nederlandse man gehad in Den Haag (waar ik studeerde) hij knoopte een heel gesprek met me aan om uiteindelijk to-the-point te komen of ik interesse had in "geld in ruil voor wat liefde".![]()
![]()
Jij begrijpt het!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:24 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ken het probleem![]()
Heb het inderdaad vooral met donkere mannen (ben een stevige meid, vinden ze mooi)... Heb ook wel eens een vals telefoonnummer gegeven. Ik ben ook altijd een beetje hulpeloos in zo'n situatie
![]()
----
Ik ben niet bepaald gevuld, dus wat het bij mij is weet ik niet. Het is wel afhankelijk van hoe ik mijn haar heb, dus dat zal het dan wel zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:37 schreef Ole het volgende:
[..]
Jij begrijpt het!
Ben ook behoorlijk gevuld..
Duidelijk ''NEE SORRY'' zeggen en doorlopen/fietsenquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Andere dingen zullen ze ook leuk vindenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben niet bepaald gevuld, dus wat het bij mij is weet ik niet. Het is wel afhankelijk van hoe ik mijn haar heb, dus dat zal het dan wel zijn.
Ik dacht dat hij alleen de weg wilde vragen....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:58 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Duidelijk ''NEE SORRY'' zeggen en doorlopen/fietsen
Zou best kunnen, dat is voor hen weer een schoonheidsideaal.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Andere dingen zullen ze ook leuk vinden![]()
Maar het valt mij op dat niet-Nederlandse mannen eerder gecharmeerd zijn (of laten merken) van wat rondere dames.
Nou, Ole, ik heb altijd 'sjans' met oude Marokaanse mannetjesquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:59 schreef Ole het volgende:
[..]
Andere dingen zullen ze ook leuk vinden![]()
Maar het valt mij op dat niet-Nederlandse mannen eerder gecharmeerd zijn (of laten merken) van wat rondere dames.
rustig maar, hoorquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:06 schreef Ole het volgende:
Ik zeg toch niet "alleen maar"
Volgens mij spreken ze iedereen wel aan. Het gaat me er meer om dat Nederlandse mannen minder snel/ niet toegeven dat ze vollere dames ook leuk vinden.
Als een mooie vrouw mijn tel. nr. wil hebben krijgt ze die. Voor de restcat. bestaat de afwimpellijn.quote:
quote:
Oh ja! dat is waar ook!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als een mooie vrouw mijn tel. nr. wil hebben krijgt ze die. Voor de restcat. bestaat de afwimpellijn.
Dat heb ik ook jaren gehad. Nu al lang niet meer trouwens... zou ik te oud voor ze worden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:04 schreef milagro het volgende:
Nou, Ole, ik heb altijd 'sjans' met oude Marokaanse mannetjes
Ik heb dat niet vaak, maar als ik het heb is het 9 van de 10 keer in een vreemde stad.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:22 schreef Shark.Bait het volgende:
ik word ook altijd aangesproken als men de weg kwijt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |