Mwah.. 18 jaar geleden wel..quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:15 schreef PLAE@ het volgende:
Ben je een week geleden verhuisd van een dorpie naar de grote stad ofzo?![]()
vind je dat zelf nou ook niet wat overdreven?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:20 schreef 2flower het volgende:
hard roepen dat je aangerand wordt, om politie roepen, whatever,
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:49 schreef Pina_Colalalalalada het volgende:
Sommige mensen zijn eng en willen nare dingenen anderen zoeken gewoon op een on-nederlandse manier contact.
Ik zeg altijd heel vriendelijk dat ik mijn nummer niet aan mensen geef die ik niet ken. En afspreken kan niet, want ik heb het o zo druk.
Een niet-echt-nederlands sprekende bejaarde van een jaar of 70 sprak me ooit aan.
Ik begreep niet wat hij wilde, totdat hij met geld ging zwaaien en gebaarde dat ik mee naar huis moest.....jaja voor de gezelligheidIk stond echt met mijn mond vol tanden, ben verbijsterd weggefietst en heb thuis keihard gelachen.
Gewoon een praatje houden en bedanken voor de (dubieuze) eerquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...
Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.
Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik. Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Hij stond erop dat ik hem nog deze week bel (ja zeg.. dat bepaal ik wel)
Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.
Wat doen jullie in zo'n geval???
Ik denk bij mezelf eerlijk gezegd 5 van de 10 keer niet anders dan jij zou doen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...
Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.
Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik. Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.
euh in Rotterdam of niet?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:33 schreef An24 het volgende:
Heel herkenbaar. Ik zeg dan meestal dat ik geen behoefte heb aan een babbel, of onderweg ben voor mijn werk, wat nog wel eens voorkomt.
Laatst nog, een of andere surinamer die bij de bushalte vertelde dat hij hulp zocht, iemand om mee te praten, die hem hielp in huis (yeah right), omdat zijn dochter was overleden. Ook bezorgde hij jonge meiden wel eens detacheringswerk.
Hij gaf me een kaartje van een of ander bedrijf met zijn tel.nr erop. Ik zou er zowiezo niet op ingaan (heb de man uit laten praten, hij zag dat ik hier geen zin in had), maar vertrouwde het niet. Zeker toen een jong collega'tje van mij hetzelfde meegemaakt had met dezelfde man. We zijn het bedrijf van het kaartje gaan bellen, blijken ze de beste man niet te kennen. Gelijk aangifte gedaan. Wie weet hoeveel weerloze meiden hij wel in zijn webje krijgt....bah, viezerikjes soms...
dat is zo lullig als je even wil weten waar de dichtsbijzeinde bushalte is ofzo, ik moet dat een keer weten en vroeg het aan een miesje wat net lang liep en toen begon ze gelijk har d te praten en liep ze snel door.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:20 schreef Emel het volgende:
gisteren liep ik met een vriendin in de stad. Kwam zo'n vage figuur naar ons toe lopen en vroeg "mag ik wat vragen?". Ik meteen "Nee!" en liep door.
Heel makkelijk: Het aanbod afslaan met de mededeling dat ik al genoeg vrienden heb.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:25 schreef blackmage het volgende:
[..]
dat is zo lullig als je even wil weten waar de dichtsbijzeinde bushalte is ofzo, ik moet dat een keer weten en vroeg het aan een miesje wat net lang liep en toen begon ze gelijk har d te praten en liep ze snel door.
Een nummer geven (ook al is het van je oude GSM) is gewoon domquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:09 schreef Ole het volgende:
Die mensen heb ik ook nog eens altijd. Dat komt echter omdat ik (vaak onbewust) met iedereen oogcontact maak die ik tegenkom. Ik word ook regelmatig weer lid van een organisatie waar ik nog geen lid van was enzo.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Maerycke het volgende:
Herkenbaar.. zo ben ik ook altijd het haasje als mensen wat nodig hebben in een winkel, de weg kwijt zijn, de bushaltetijden willen weten, inmense behoefte hebben aan een praatje of gewoon geschift zijn... Het verbaast me iedere keer opnieuw weer trouwens aangezien er meestal nog andere mensen in de buurt zijn, maar ze toch altijd mij moeten hebben.
Dat zeg je dus wel goed. Daarom heb ik nooit van dat soort verhalen, want ik kijk die mensen gewoon niet aan. Op het moment dat je ze aankijkt geef je ze een vrijbrief om met je te praten en komen ze 9 van de 10 keer op je af lopen. Niet aankijken werkt zelfs met vervelende mannen in de kroeg, die blijven rustig op hun kruk zitten. Mensen noemen je wel sneller arrogant, maar soit. Liever door niet kijken arrogant genoemd worden dan doordat je moet zeggen dat je niet met ze wil pratenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die mensen heb ik ook nog eens altijd. Dat komt echter omdat ik (vaak onbewust) met iedereen oogcontact maak die ik tegenkom. Ik word ook regelmatig weer lid van een organisatie waar ik nog geen lid van was enzo.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:24 schreef Maerycke het volgende:
Herkenbaar.. zo ben ik ook altijd het haasje als mensen wat nodig hebben in een winkel, de weg kwijt zijn, de bushaltetijden willen weten, inmense behoefte hebben aan een praatje of gewoon geschift zijn... Het verbaast me iedere keer opnieuw weer trouwens aangezien er meestal nog andere mensen in de buurt zijn, maar ze toch altijd mij moeten hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |