ik dacht 23,5%quote:Er is een fout opgetreden in deze website. De foutmelding is door ons geregistreerd.
Ja maar dat hou je toch, ik bedoel, zonder condoom vind ik veel fijner, dan wil ik best een klein risico lopenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:50 schreef sk888er het volgende:
Al is het maar 0,000001% het kan misschien net verkeerd gaan![]()
Misschien heb ik het dan wel naar boven afgerondquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:51 schreef paarse_paashaas het volgende:
ik dacht 23,5%
Er zijn maar weinig mensen besmet met het HIV virus dacht ik. En zelfs als een meisje daarmee besmet is en je hebt geen anale sex is de kans dat je het zelf overneemt geloof ik erg klein.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:54 schreef ChrisVi het volgende:
Dat je de kans op aids voor je zelf een aanvaartbaar risico vind is tot daar aan toe.
Maar ga je het je partner wel van te voren vertellen, dat jij wisselende contacten zonder condooms gebruik hebt en er dus de kans op een aids besmetting bestaat voor hun ?
Als de maatschappij dat aanbiedt zou het vreemd zijn er geen gebruik van te maken. Maar dit is off topic.quote:Vind wel dat je de maatschapij niet moet laten opdraaien voor de kosten van je verpleging
Herpes is niet te behandelen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:46 schreef prinsrob het volgende:
Kijk, als de kans nu 0.1% is dat je zo'n ziekte oploopt wil ik dat risico wel nemen. Het is immers toch te behandelen mocht het fout gaan.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:55 schreef Alcarin het volgende:
Nou, als je het dan handig doet en precies uitrekent en goed gokt, hoef je maar 1 op de 4 keer een condoom te gebruiken om safe te zijn![]()
zo is hetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:18 schreef soulfly1983 het volgende:
50% kans. je krijgt het wel, of je krijgt het niet
De klassieke fout. Hij/zij ziet er gezond uit dus hij/zij is het ook.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:21 schreef Steijn het volgende:
Hangt natuurlijk van het meisje af waarmee je het doet.Als er allemaal wratten enzo op zitten dan zal de kans groter zijn dan als het er allemaal gezond uit ziet.
Ik denk niet dat een condoom beschermt tegen herpes. Dan zou jejezelf volledig in moeten pakken. En het zal wel veel voorkomen omdat het niet de genezen is. Heeft er misschien iemand statistieken? Safesex bestaat niet.quote:
Bepaalde hoertjes hebben ook een goed opleiding gevolgd: "Neuken doe je zo"quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:21 schreef Steijn het volgende:
Hangt natuurlijk van het meisje af waarmee je het doet.Als er allemaal wratten enzo op zitten dan zal de kans groter zijn dan als het er allemaal gezond uit ziet. Ook bij Afrikaanse (dat hele continent neukt als konijnen) hoertjes zou ik oppassen. Maar bij iemand met een goede opleiding en die niet dom is is de kans weer veel kleiner.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat iemand die er ongezond uit ziet dat minder snel gezond is.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:26 schreef heijx het volgende:
De klassieke fout. Hij/zij ziet er gezond uit dus hij/zij is het ook.![]()
Nee dat weet je niet, het gaat dus om de kans zonder extra informatie. Als je zeker weet dat iem. maagd is is de kans nihil natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:38 schreef frapogalogliko het volgende:
Je weet toch nooit met wie je partner heeft geneukt en die partner en die partner.
Echt als je iets krijgt piep je wel anders.
Dit is precies de reden waarom HIV besmettingen weer toenemen. Mensen denken, geheel ten onrechte, dat het te behandelen is. Ten eerste is die behandeling geen pretje en ten tweede wordt het virus in veel gevallen na enkele jaren resistent, waardoor het alsnog misgaat.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:46 schreef prinsrob het volgende:
Kijk, als de kans nu 0.1% is dat je zo'n ziekte oploopt wil ik dat risico wel nemen. Het is immers toch te behandelen mocht het fout gaan.
Moeilijke jeugd gehad ofzo?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:34 schreef anne_Chris het volgende:
Ik heb geen zin in een ban maar ik zou je dan toch wel willen toewensen dat je een aantal van je beste vrienden aan Aids verloor. Niet voor die vrienden maar misschien zou het dan tot je botte hersens kunnen doordringen wat een onzin je hier loopt te verkopen. En héél misschien zou je daar iets wijzer van worden.topic
Ja... want die krijgen geen geslachtsziektes...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef DarkDancer het volgende:
(de meiden in de plaats waar mijn ouders een villa hebben zijn ook allemaal dochters van welgestelde mensen dus dan durf ik de gok wel te nemen)
Alle anderen ookquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef DarkDancer het volgende:
(de meiden in de plaats waar mijn ouders een villa hebben zijn ook allemaal dochters van welgestelde mensen dus dan durf ik de gok wel te nemen)
Dat is idd alleen voor paupersquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:45 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja... want die krijgen geen geslachtsziektes...![]()
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:40 schreef whoops het volgende:
Het is gewoon allemaal gelul, lobbywerk van Durex en consorten...
sorry in onze kringen begeven we ons niet met tyfushoeren en macho's.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:52 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Alle anderen ook
Ondertussen is ze uitgewoonder dan de villa van jullie en loopt de chlamydia er met emmers tegelijk uit
Maar doe waar je zin in hebt![]()
Dat denk jij.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:59 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
sorry in onze kringen begeven we ons niet met tyfushoeren en macho's.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het grootste risico.
Een erg overtuigende commercial, al zeg ik het zelf.
Indien bovenstaande serieus was van jou.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:21 schreef Steijn het volgende:
Ook bij Afrikaanse (dat hele continent neukt als konijnen).
Iemand die niet dom is gebruikt nml een condoomquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:21 schreef Steijn het volgende:
Maar bij iemand met een goede opleiding en die niet dom is is de kans weer veel kleiner.
Noem eens een getal onder de 5 miljoen...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:43 schreef SlaadjeBla het volgende:
Kansbereking is tof!
Vooral als het om je gezondheid gaat met mogelijk de dood tot gevolg!![]()
Als je je nog eens verveeld, ga een potje Russisch roulette spelen! Ook spannend, maar in ieder geval direct resultaat! Wel minder spannend dan over 10 jaar erachter komen dat je HIV hebt, maar je kunt het in ieder geval in je eentje spelen.
Laat ik het zo zeggen, ik woon in een huis waar Jan Modaal alleen van kan dromen. Maar ook ik heb risico gelopen. Het lag niet eens aan mij, maar aan mijn ex die het woordje trouw een geheel eigen interpretatie gaf en zeer creatief was met de waarheid. Da's dan heel leuk dat je in een freakin' villa woont, maar die beschermen nog steeds niet tegen soa's, en die meiden kunnen wel te goeder trouw handelen, je weet nooit met wie ze in bed liggen en met wie die jongens in bed liggen...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef DarkDancer het volgende:
Ik hoop dat het gezegde boontje komt om zijn loontje bij jou uitkomt.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:26 schreef DS4 het volgende:
Neuken zonder condoom, het wordt door de maatschappij erin gegoten: levensgevaarlijk. Dus ben je een rund als je dat doet.
Dus diegenen die hier moord en brand schreeuwen over mensen die zonder condoom neuken: als je rookt, kijk eens in de spiegel. Rook je niet, dan zal je vast wel iets anders doen wat ook 'gevaarlijk' is...
BTW: onze maatschappij is doorgedraaid op het gebied van veiligheid. Ik zou zeggen: leef.
Toch is het wel zo dat hogere inkomensgroepen meer gevrijwaard blijven van ziektes dan lagere inkomensgroepen. De vraag is wel in hoeverre dat voor soa's geldt.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:47 schreef innovative het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik woon in een huis waar Jan Modaal alleen van kan dromen. Maar ook ik heb risico gelopen. Het lag niet eens aan mij, maar aan mijn ex die het woordje trouw een geheel eigen interpretatie gaf en zeer creatief was met de waarheid. Da's dan heel leuk dat je in een freakin' villa woont, maar die beschermen nog steeds niet tegen soa's, en die meiden kunnen wel te goeder trouw handelen, je weet nooit met wie ze in bed liggen en met wie die jongens in bed liggen...
Met andere woorden , bullshit...
Je hebt risico's en risico's, en alle risico's die je met een beetje gezond verstand kunt uitbannen zijn overbodig.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:26 schreef DS4 het volgende:
Mensen maken zich druk om de zaken waar ze bang voor gemaakt worden. B.v. in het verkeer: hard rijden is slechts verantwoordelijk voor 3% van de ongevallen. Niet opletten in het verkeer voor 30% van de gevallen. De meeste mensen durven niet hard te rijden of bij iemand in de auto te zitten die hard rijdt. Want dat is 'levensgevaarlijk'. Maar met z'n allen een beetje beppen in de auto (10x zo gevaarlijk), daar hoor je niemand over. Want: men is daar niet bang voor...
Neuken zonder condoom, het wordt door de maatschappij erin gegoten: levensgevaarlijk. Dus ben je een rund als je dat doet.
Maar: roken is gevaarlijker. Nou is de maatschappij nu ook bezig met mensen bang maken voor roken, maar toch.
En geloof me, longkanker is niet prettiger dan sterven aan aids.
Dus diegenen die hier moord en brand schreeuwen over mensen die zonder condoom neuken: als je rookt, kijk eens in de spiegel. Rook je niet, dan zal je vast wel iets anders doen wat ook 'gevaarlijk' is...
BTW: onze maatschappij is doorgedraaid op het gebied van veiligheid. Ik zou zeggen: leef.
Dat geldt voor welvaartsgerelateerde ziektes.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:55 schreef DS4 het volgende:
Toch is het wel zo dat hogere inkomensgroepen meer gevrijwaard blijven van ziektes dan lagere inkomensgroepen. De vraag is wel in hoeverre dat voor soa's geldt.
Niet alleen: hogere inkomensgroepen zijn sneller geneigd om met klachten die op soa's kunnen duiden naar de arts te stappen en kunnen ook betere behandelingen betalen.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:00 schreef innovative het volgende:
[..]
Dat geldt voor welvaartsgerelateerde ziektes.
Weet je wat het is? Zoals ik al zei, het risico op een soa is zo dodelijk makkelijk uit te bannen, waarom zou je het dan toch gaan lopen? Dat is toch achterlijk?quote:Op zondag 31 juli 2005 11:01 schreef DS4 het volgende:
Maar iets ander: ik pleit niet voor neuken zonder condoom (hoewel ik persoonlijk niet zo voor die dingen ben). Ik wijs er alleen op dat het een beetje raar is dan sommigen heel erg precies zijn op condoomgebruik, maar tegelijkertijd op andere gebieden risico's nemen die veel groter zijn. DAT is natuurlijk wel een beetje raar.
Dan hoop ik dat dat niet eerder is dan het moment dat jij foutloos het woord 'gezegde' gaat gebruiken.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:53 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Ik hoop dat het gezechte boontje komt om zijn loontje bij jou uitkomt.
Sneller naar een dokter, wellicht. Maar betalen slaat nergens op, aangezien bij soa's voor iedereen dezelfde behandeling wordt voorgeschreven die door je verzekering betaald wordt.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:04 schreef DS4 het volgende:
Niet alleen: hogere inkomensgroepen zijn sneller geneigd om met klachten die op soa's kunnen duiden naar de arts te stappen en kunnen ook betere behandelingen betalen.
Dat is dus niet waar. Ook al gebruikt iedereen een condoom (beetje lastig ivm het voortbestaan van de mensheid), dan nog zullen soa's niet verdwijnen. Een condoom is ook niet 100% veilig. Veiliger, maar niet 100% veilig.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:06 schreef innovative het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Zoals ik al zei, het risico op een soa is zo dodelijk makkelijk uit te bannen, waarom zou je het dan toch gaan lopen? Dat is toch achterlijk?
A. in de onderklasse zijn er genoeg onverzekerden.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:08 schreef innovative het volgende:
[..]
Sneller naar een dokter, wellicht. Maar betalen slaat nergens op, aangezien bij soa's voor iedereen dezelfde behandeling wordt voorgeschreven die door je verzekering betaald wordt.
ikkuh!!!quote:Op zondag 31 juli 2005 11:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ben wel benieuwd wie van de "fanatieke vrij veilig brigade" in dit topic zichzelf en zijn of haar partner op SOA's heeft laten testen voordat ze het zonder condoom gingen doen.
Je leest het altijd inderdaad: "Eerst testen en dan pas zonder condoom!"quote:Op zondag 31 juli 2005 11:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ben wel benieuwd wie van de "fanatieke vrij veilig brigade" in dit topic zichzelf en zijn of haar partner op SOA's heeft laten testen voordat ze het zonder condoom gingen doen.
Ben je ook op HIV getest? Ik hoorde dat dat wel eens wordt afgeraden door huisartsen en GGD-instellingen omdat het teveel geld kost.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:16 schreef ankepanke het volgende:
[..]
ikkuh!!!
nogmaals, check zn site es. volgens mij spoort die gast nie helemaal...![]()
Heb me al 2 keer op HIV laten testen en dat doen ze zonder vragen te stellen en gratis (zit in ziekenfonds).quote:Op zondag 31 juli 2005 11:18 schreef nozem het volgende:
[..]
Ben je ook op HIV getest? Ik hoorde dat dat wel eens wordt afgeraden door huisartsen en GGD-instellingen omdat het teveel geld kost.![]()
Ik ben ondertussen wel 10 keer getest denk ik. Bloeddonor he.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Heb me al 2 keer op HIV laten testen en dat doen ze zonder vragen te stellen en gratis.
Ik.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:12 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Klopt. Maar veiliger dan zonder sowieso, en dan kom je weer op de grens leefbaar en onleefbaar... Ik snap gewoon niet dat je zo dom gaat zijn om willens en wetens het grote risico te nemen, terwijl het zo makkelijk te voorkomen/beperken is.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:13 schreef DS4 het volgende:
Dat is dus niet waar. Ook al gebruikt iedereen een condoom (beetje lastig ivm het voortbestaan van de mensheid), dan nog zullen soa's niet verdwijnen. Een condoom is ook niet 100% veilig. Veiliger, maar niet 100% veilig.
Binnen een relatie is het in principe één keer testen, dan ben je er de rest van je leven van af. En in dat geval boeien de kosten van de gezondheidszorg me dus geen zier, het is goedkoper om een zooi mensen te testen dan ze te behandelen voor hepatitis of AIDS.quote:En om dan terug te komen op voortplanting, als je kinderen wil is een condoom toch wat lastig. Natuurlijk kunnen we allemaal ons laten testen, enz. Maar op een zeker moment ben je bezig met superkleine risico's en behoorlijke investeringen (de gezondheidszorg is al duur).
Bij wisselende contacten zijn condoom aan te raden. Maar binnen een relatie?
Ik weet het antwoord niet, ik ben net zo fel tegen roken als tegen wippen zonder condoom/test... Bij beiden breng je zowel jezelf als anderen in gevaar met potentieel dodelijke ziektes.quote:En nogmaals, mijn punt is: er wordt hier vaak geroepen dat neuken zonder condoom o zo stom is. Over rokers wordt toch heel wat anders gedacht.Terwijl ze grotere risico's lopen die ook eenvoudig te voorkomen zijn. Waarom?
Je betaalt niks, maar het kost een boel geld, en het is zo goed als 100% weggegooid geld; geld dat beter naar een behandeling had kunnen gaan van iemand die wél iets heeft. Zie ook dit topic.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:20 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Heb me al 2 keer op HIV laten testen en dat doen ze zonder vragen te stellen en gratis (zit in ziekenfonds).
Weggegooid geld om je te laten testen op HIV?quote:Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je betaalt niks, maar het kost een boel geld, en het is zo goed als 100% weggegooid geld; geld dat beter naar een behandeling had kunnen gaan van iemand die wél iets heeft. Zie ook dit topic.
Het is helemaal geen groot risico.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik.
[..]
Klopt. Maar veiliger dan zonder sowieso, en dan kom je weer op de grens leefbaar en onleefbaar... Ik snap gewoon niet dat je zo dom gaat zijn om willens en wetens het grote risico te nemen, terwijl het zo makkelijk te voorkomen/beperken is.
[..]
Werkelijk?quote:Binnen een relatie is het in principe één keer testen, dan ben je er de rest van je leven van af. En in dat geval boeien de kosten van de gezondheidszorg me dus geen zier, het is goedkoper om een zooi mensen te testen dan ze te behandelen voor hepatitis of AIDS.
En wat in geval van vreemdgaan; dat valt toch nooit 100 % uit te sluiten?quote:Ik zou het er ook voor over hebben het zelf te betalen. Reken maar uit, 10 euro voor 12 condooms. Wat zal zo'n test kosten, 200 euro? 250 euro? 300 keer wippen met condoom en je hebt de kosten er uit... Als je dan tóch je hele leven bij elkaar blijft, lijkt mij dat je die investering er wel uit haalt.
[..]
Wat een onzin; bij het lopen over straat met griep breng je ook anderen (ouderen!) in gevaar met potentieel dodelijke ziektes; volgende keer maar een steriel pak aan?quote:Ik weet het antwoord niet, ik ben net zo fel tegen roken als tegen wippen zonder condoom/test... Bij beiden breng je zowel jezelf als anderen in gevaar met potentieel dodelijke ziektes.
Zouden ze dat niet integraal kunnen laten behandelen op de middelbare scholen? Dat zou een heleboel waandenkbeelden voorkomen me dunkt; zie ook dit topic.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:37 schreef KonnieKipke het volgende:
De kans is minimaal, volgens een recent onderzoek is de kans op HIV transmissie bij heteroseksueel contact minder dan 0,1%
Staat een heel artikel over in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde van enkele weken geleden.
Bij een eenmalig heteroseksueel contact inderdaad. Als je in een vaste relatie ongetest met een HIV-geinfecteerde van bil gaat en dat jarenlang dan wordt het risico toch wel erg hoog natuurlijk.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:37 schreef KonnieKipke het volgende:
De kans is minimaal, volgens een recent onderzoek is de kans op HIV transmissie bij heteroseksueel contact minder dan 0,1%
Staat een heel artikel over in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde van enkele weken geleden.
Dit lijkt me grote bullshit. Als dat zo was dan had heel Nederland reeds hepatitis.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:56 schreef innovative het volgende:
[..]
Wist je dat bepaalde soa's een bijna 100% overdragingskans hebben (Hepatitis, bijvoorbeeld)?
Even voor de goede orde: het is geen groot risico, maar een zeer beperkt risico. Mensen doen zeer vaak gevaarlijkere dingen. En verhip, ook dat gaat vrijwel altijd goed.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef innovative het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je zo dom gaat zijn om willens en wetens het grote risico te nemen,
1 relatie in je leven en that's it? Terug naar de realiteit graag.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:26 schreef innovative het volgende:
Binnen een relatie is het in principe één keer testen, dan ben je er de rest van je leven van af. En in dat geval boeien de kosten van de gezondheidszorg me dus geen zier, het is goedkoper om een zooi mensen te testen dan ze te behandelen voor hepatitis of AIDS.
Ik zou het er ook voor over hebben het zelf te betalen. Reken maar uit, 10 euro voor 12 condooms. Wat zal zo'n test kosten, 200 euro? 250 euro? 300 keer wippen met condoom en je hebt de kosten er uit... Als je dan tóch je hele leven bij elkaar blijft, lijkt mij dat je die investering er wel uit haalt.
quote:Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
1 relatie in je leven en that's it? Terug naar de realiteit graag.
De test op aids zal schat ik een eurootje of 2000 kosten.
En dat is de reden dat ik een tijdje terug 0 op het rekest kreeg toen ik naar de GGD belde om me te laten testen op SOA's. Ze vroegen naar mijn risicoprofiel en toen bleek dat dat gewoon heel laag was werd ik vriendelijk doorverwezen naar mijn huisarts.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
1 relatie in je leven en that's it? Terug naar de realiteit graag.
De test op aids zal schat ik een eurootje of 2000 kosten. Nou even doorrekenen. Stel, ieder jaar gaan 250.000 mensen in Nederland een relatie aan in die zin dat ze zonder condoom verder willen. Kosten: 500.000.000 euro. Delen door 15.000.000. Gezondheidszorg wordt per inwoner in NL afgerond 35 euro duurder.
Maar: verhip, aids is niet de enige ziekte. En we moeten alles met hetzelfde risico ook uitsluiten (weinig zin om je vinger in een gaatje in de dijk te stoppen als deze 100 meter verderop is doorgebroken). Kosten zijn misschien 1.000.000.000.000 (ik sla er een slag naar, maar gezien het feit dat er veel gezondheidsrisico's bestaan zal het eerder een lage dan een hoge schatting zijn). Ineens is de gezondheidszorg per inwoner om en nabij de 70.000 euro duurder.
Dus even terug naar het begin: is de vraag van de TS zo dom? Nee. Hij wil weten hoe hoog de risico's werkelijk zijn om op basis daarvan zijn gedrag te bepalen. Dat vind ik persoonlijk veel slimmer dan je gedrag af te stemmen op basis van: iedereen zegt dat het moet...
Voor de consument misschien, maar wat zijn de medische kosten van een HIV-test?quote:Op zondag 31 juli 2005 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Echt niet. De sneltest is er binnen 1 uur en kost hooguit enkele tientallen euro's.
Als de sneltest positief is, zal er nog een nauwkeurigere PCR-test (geloof ik) gedaan moeten worden. Die is wel wat duurder, maar kost zeker geen 2000.![]()
zie de edit.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:04 schreef nozem het volgende:
[..]
Voor de consument misschien, maar wat zijn de medische kosten van een HIV-test?
Ontwikkelingskosten, personeelskosten, huisvestingskosten, de bekende figuren die er veel mee willen verdienen, enz.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Echt niet. De sneltest is er binnen 1 uur en kost hooguit enkele tientallen euro's.
Als de sneltest positief is, zal er nog een nauwkeurigere PCR-test (geloof ik) gedaan moeten worden. Die is wel wat duurder, maar kost zeker geen 2000.![]()
Sorry, maar deze cijfers vertellen niet het verhaal en dat kan ook niet. Dat is zoiets als zeggen dat een jaartje Universiteit 1.500 euro kost (of hoe hoog het studiegeld dit jaar ook moge zijn). Per student gooit de regering er nog een flinke smak geld bij. Zo is dat ook met die aidstest.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:
EDIT: De standaard HIV-test kost 17,60 euro.
ff opgezocht een PCR-test kost 73,20 euro (www.sanguin.nl)
Zet maar even honderd voor duizenden, dan klopt het wel ja. Ik wil mijn vriendin wel eens vragen wat aidsmedicijnen exact kosten, maar van haar begreep ik al dat het tot de duurste medicijnen behoort.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:06 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
zie de edit.
Wat overigens de behandelkosten zijn van een HIV-positieve, ja.. die zullen wel in de duizenden euro's lopen.
En hoe lang is de incubatietijd, als ik het goed had 4 weken.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:16 schreef nozem het volgende:
[..]
Je leest het altijd inderdaad: "Eerst testen en dan pas zonder condoom!"
Dat is wat ze je vertelde, maar of dat waar was wist je destijds natuurlijk niet. Je had geen enkele garantie. Begrijp me niet verkeerd, ik heb exact hetzelfde gedaan. Ik geloofde ook klakkeloos dat ze maagd was, maar ze had me net zo goed kunnen beduvelen. Achteraf gezien was het best onverstandig.quote:Op zondag 31 juli 2005 12:43 schreef tijger1974 het volgende:
mijn vrouw niet want die was nog maagd totdat ik haar leerde kennen.![]()
Wat een onzin. Als je een relatie hebt en je vriendin vertelt dat ze maagd was voor je dan dien je dat te geloven. Komop, een beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:51 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat is wat ze je vertelde, maar of dat waar was wist je destijds natuurlijk niet. Je had geen enkele garantie. Begrijp me niet verkeerd, ik heb exact hetzelfde gedaan. Ik geloofde ook klakkeloos dat ze maagd was, maar ze had me net zo goed kunnen beduvelen. Achteraf gezien was het best onverstandig.
Bij dingen die mijn gezondheid kunnen schaden vertrouw ik niemand op zijn woord.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je een relatie hebt en je vriendin vertelt dat ze maagd was voor je dan dien je dat te geloven. Komop, een beetje vertrouwen in de mensheid kan geen kwaad.
Paranoia schaadt de gezondheid ook.quote:Op zondag 31 juli 2005 13:57 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Bij dingen die mijn gezondheid kunnen schaden vertrouw ik niemand op zijn woord.
Voorlopig ondervind ik daar geen hinder van.quote:
En toch geloof ik een meisje wel als ze aangeeft nog maagd te zijn, maargoed, hoevaak maak je zoiets nu mee op mijn leeftijd?quote:Op zondag 31 juli 2005 14:00 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Voorlopig ondervind ik daar geen hinder van.
Als je relatie pas een maand duurt, kun je er nog niet van uit gaan dat alle geheimen besproken zijn. Het vertrouwen is nog niet zo groot dat je alles kunt geloven. Toch is dat wel de tijd dat veel stellen al het bed delen. Dat je elkaar compleet vertrouwt na een jaar kan ik me voorstellen, maar na een maand? Ik niet.
Dat mag je doen. Misschien moet je het "op jouw leeftijd" wel extra wantrouwen als ze zegt nog maagd te zijnquote:Op zondag 31 juli 2005 14:01 schreef nozem het volgende:
[..]
En toch geloof ik een meisje wel als ze aangeeft nog maagd te zijn, maargoed, hoevaak maak je zoiets nu mee op mijn leeftijd?
Joh, als je niet normaal mee kan doen met een discussie, hou dan je waffel.quote:
ikquote:Op zondag 31 juli 2005 11:16 schreef nozem het volgende:
[..]
Je leest het altijd inderdaad: "Eerst testen en dan pas zonder condoom!"
Hoeveel mensen doen dat ECHT?
Lekker ding ben jij zeg?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:57 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen besmet met het HIV virus dacht ik. En zelfs als een meisje daarmee besmet is en je hebt geen anale sex is de kans dat je het zelf overneemt geloof ik erg klein.
[..]
Als de maatschappij dat aanbiedt zou het vreemd zijn er geen gebruik van te maken. Maar dit is off topic.
quote:Op zondag 31 juli 2005 10:53 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Ik hoop dat het gezegde boontje komt om zijn loontje bij jou uitkomt.
Hij heeft wel gelijk. De kans is zeer klein, of die te verwaarlozen is, is aan iedereen zelf in te schatten.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Lekker ding ben jij zeg?
Zit je hier allemaal pubers op te stoken hetzelfde te gaan doen omdat jij de kans te verwaarlozen vind?
Als ik ouder was van het meisje die jij te pakken neemt zonder, zou ik je aan je ballen ophangen aan de hoogste boom.
Bah onverantwoordelijk gedrag, ga je diep schamen jij.
Ja maar de volgende die hij zonder neukt kan mijn dochter zijn. En dan ga ik hetzelfe doen als zhe-devillquote:Op zondag 31 juli 2005 18:15 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. De kans is zeer klein, of die te verwaarlozen is, is aan iedereen zelf in te schatten.
quote:Op zondag 31 juli 2005 15:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Joh, als je niet normaal mee kan doen met een discussie, hou dan je waffel.
quote:Op zondag 31 juli 2005 10:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch is het wel zo dat hogere inkomensgroepen meer gevrijwaard blijven van ziektes dan lagere inkomensgroepen. De vraag is wel in hoeverre dat voor soa's geldt.
Dus er is een gedeelte van de mensheid die minder zijn ?quote:Op zondag 31 juli 2005 11:16 schreef DS4 het volgende:
[..]A. in de onderklasse zijn er genoeg onverzekerden.
Wat mij sterk opvalt is dat er mensen hier zijn die niet echt geloven in gevaar van aids.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:05 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als ik ouder was van het meisje die jij te pakken neemt zonder, zou ik je aan je ballen ophangen aan de hoogste boom.
Bah onverantwoordelijk gedrag, ga je diep schamen jij.
Als je ze gaat beoordelen naar maatstaven zoals gelden in de bovenklasse dan voldoen ze daar niet aan ja.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:21 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus er is een gedeelte van de mensheid die minder zijn ?
En dat is de onderklasse ?
Zeg je dat ook van mensen die roken en longkanker krijgen? Of die autorijden en een ongeluk krijgen? Vanwaar die haat, verklaar dat eens?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:27 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Wat mij sterk opvalt is dat er mensen hier zijn die niet echt geloven in gevaar van aids.
"Het is iets van de condoom fabriek om je bang te maken of de kans is te verwaarlozen dat je het krijgt.
Ik hoop dat als deze "wezens" iemand er mee besmeten in de goot terecht komen en lang lijden.
Want als het aan mij ligt verdienen ze niet eens een pijnstiller.
Dit geld uiter aard niet voor mensen die bvb door bloedtransfusie of aanranding aids oplopen, nee enkelt voor diegene die bewust het risico genomen hebben
En wat ook weleens vergeten wordt: die kerel heeft het ooit ook van iemand anders opgelopen; is in die zin ook "slachtoffer".quote:Op zondag 31 juli 2005 18:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Jeetje wat een onvertrokken reacties. Neuken zonder condoom staat echt niet gelijk aan moord. Er zijn altijd nog 2 partijen bij seks betrokken. Als mijn dochter bewust zou kiezen met iemand te neuken zonder condoom en zij kreeg HIV, dan kan ze zichzelf voor de kop slaan. Ik zou dan echt niet boos worden op die kerel.
Je hebt risico's en risico's. Je kunt zeggen dat het dom is om zonder condoom te neuken maar feit is dat bijna iedereen dat op den duur wel eens doet, getest of niet getest. Mensen worden doodsbang gemaakt door reclamespotjes en op internet. De kans om HIV op te lopen wordt enorm uitvergroot, een perfecte manier om de bevolking angst aan te praten om toch vooral met condoom te neuken. (En ja, daar vaart Durex best goed bij..) Bij mij is dat bijvoorbeeld prima gelukt, ik ben door de jaren heen doodsbang geworden om HIV op te lopen. Wanneer je dan eens met een expert (een arts bijvoorbeeld) gaat praten en je angsten aan deze persoon voorlegt dan hoor je in alle gevallen dat je eigenlijk een te verwaarlozen kans hebt om HIV op te lopen als hetero in Nederland, simpelweg omdat deze ziekte zich ook anno 2005 voornamelijk beperkt tot risicogroepen (junks, homo's, asielzoekers)quote:Op zondag 31 juli 2005 18:27 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Wat mij sterk opvalt is dat er mensen hier zijn die niet echt geloven in gevaar van aids.
"Het is iets van de condoom fabriek om je bang te maken of de kans is te verwaarlozen dat je het krijgt.
Ik hoop dat als deze "wezens" iemand er mee besmeten in de goot terecht komen en lang lijden.
Want als het aan mij ligt verdienen ze niet eens een pijnstiller.
Dit geld uiter aard niet voor mensen die bvb door bloedtransfusie of aanranding aids oplopen, nee enkelt voor diegene die bewust het risico genomen hebben
Tenzij die kerel wist dat hij besmet was. Dan zouden zijn ballen rijp zijn voor de strop.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Jeetje wat een onvertrokken reacties. Neuken zonder condoom staat echt niet gelijk aan moord. Er zijn altijd nog 2 partijen bij seks betrokken. Als mijn dochter bewust zou kiezen met iemand te neuken zonder condoom en zij kreeg HIV, dan kan ze zichzelf voor de kop slaan. Ik zou dan echt niet boos worden op die kerel.
Dan nog is de kans minimaal om HIV te krijgen (zie statistieken vorige pagina).quote:Op zondag 31 juli 2005 18:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Tenzij die kerel wist dat hij besmet was. Dan zouden zijn ballen rijp zijn voor de strop.
Ja oneerlijk is dat.......vrouwen worden wel veel sneller besmet als een man aids heeft (weet niet meer hoeveel procent...5%? 25%?).quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:28 schreef DS4 het volgende:
De kans op ziektes is bijzonder klein. Eea uiteraard wel afhankelijk van de persoon waarmee je het doet.
Om een indruk te geven: indien je onbeschermd sex hebt met een dame die aids heeft, is de kans ongeveer 0,2% dat je besmet raakt bij vaginaal contact.
Dat kun je uitrekenen. De kans om HIV te krijgen na eenmalig receptief vaginaal contact van een seropositief persoon is 0,1%.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:06 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Ja oneerlijk is dat.......vrouwen worden wel veel sneller besmet als een man aids heeft (weet niet meer hoeveel procent...5%? 25%?).
Als een man aids heeft en 20 vrouwen verkracht heb je dr al weer een paar aids gevallen bij....
Mensen die longkanker krijgen hebben hun zelf.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Zeg je dat ook van mensen die roken en longkanker krijgen? Of die autorijden en een ongeluk krijgen? Vanwaar die haat, verklaar dat eens?
gelulquote:Op zondag 31 juli 2005 18:43 schreef nozem het volgende:
[..]
Wanneer je dan eens met een expert (een arts bijvoorbeeld) gaat praten en je angsten aan deze persoon voorlegt dan hoor je in alle gevallen dat je eigenlijk een te verwaarlozen kans hebt om HIV op te lopen als hetero in Nederland, simpelweg omdat deze ziekte zich ook anno 2005 voornamelijk beperkt tot risicogroepen (junks, homo's, asielzoekers)
Dat maak jij ervan. Indien je begrijpend leest zou je weten dat ik financieel bedoel. En JA, daarin heb je een onderklasse. Weet je wat: post jij hier even de politiek correcte term, kijk ik of ik hem duidelijk genoeg vind om hem in het vervolg te gebruiken, zodat jij je niet druk hoeft te maken om niets.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:21 schreef ChrisVi het volgende:
Dus er is een gedeelte van de mensheid die minder zijn ?
En dat is de onderklasse ?
bron: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=4493316quote:als ie em er op tijd uithaald, vind ik dat even veilig als condoom hoor.
Meeroken kan ook dodelijk zijn.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:17 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Mensen die longkanker krijgen hebben hun zelf.
Mensen die een ander dood rijden omdat ze bvb vonden dat je 160 in een woonwijk kunt rijden.
Afmaken.
Mensen die bewust een ander ingevaar brengen verpelen hun rechten.
En toch verliezen dagelijks mensen in deze maatschappij hun recht op vrijheid.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
NIEMAND kan zijn rechten verspelen in een beschaafd land (en denk er over na en bedenk dan hoe beschaafd ik jou vind gezien jouw opmerkingen).
Enig idee hoeveel er fout kan gaan bij zo'n testje?quote:Op zondag 31 juli 2005 20:53 schreef marlieske het volgende:
Ik ben nog nooit met iemand naar bed geweest zonder condoom als hij zich niet eerst liet testen op SOA's, zelf heb ik me na iedere partner ook laten testen.
Heel fijn en geruststellend om te weten dat je niets met je mee draagt, en schamen hoef je je er totaal niet voor een zeer eenvoudig testje en erg fijn voor je toekomstige partner.
Het delen van een bed is ook een kwestie van goed vertrouwen.
Als je als vrouw bepaalde ziektes op loopt kan dat betekenen dat je geen kinderen meer kan krijgen, niet dat ik ze nu al zou willen maar om een L*L hannes mijn kinderwens te laten verwoesten vind ik ook behoorlijk erg.
Of zoals je tegenwoordig weer best veel ziet tienermoeders, fijn met je 17 vertellen tegen je ouders dat ze al opa en oma worden.
Om over dood gaan een robbertje sex nog maar te zwijgen.
Schijnbaar snappen hier veel mensen nog niet dat deelname aan een sexueel actief leven ook verantwoordelijk heden met zich meebrengt niet alleen voor jezelf maar ook voor je partner.
Dat mag je inderdaad wel hopen ja...quote:Op zondag 31 juli 2005 20:57 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
En toch verliezen dagelijks mensen in deze maatschappij hun recht op vrijheid.
Wat een asociale maatschappij leven wij toch in.
Tuurlijk verlies je rechten als je iemand onrecht aandoet.
Als jij perongeluk een hersencel hebt hou je je aan je eigen Signature:quote:
Een mens heeft in beginsel slechts grondrechten en die verlies je niet.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:57 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
En toch verliezen dagelijks mensen in deze maatschappij hun recht op vrijheid.
Wat een asociale maatschappij leven wij toch in.
Tuurlijk verlies je rechten als je iemand onrecht aandoet.
Ik heb het niet gezienquote:Op zondag 31 juli 2005 20:04 schreef Yildiz het volgende:
Vanavond op Jambers
ik zag het net in de reclameoh god hou me vast
Insjallah!![]()
moedertje:
[..]
bron: http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=4493316
Vanavond RTL5, 21.00
Gezien jouw posts (afzeiken hier, geheel zonder nuance daar, slechte beheersing NL taal) vermoedde ik dat je iets van 15 jaar was. Volgens jouw profiel ben je bijna 50...quote:Op zondag 31 juli 2005 21:45 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Als jij perongeluk een hersencel hebt hou je je aan je eigen Signature:
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
Kijk of je dom bent daar kan ik niet over oordelen maar wel dat je dom doet
Waarom word hier niet op gereageerd, het is wel het levende bewijsquote:Op zondag 31 juli 2005 19:21 schreef Wojworshebn het volgende:
De bekende Amsterdamse kunstenaar Peter Klashorst neukt al jaren Afrikaanse vrouwen in de reet als een soort van kunst-suicide-project, maar heeft nog geen HIV, hoe kan dat in godsnaam?
Omdat sommigen graag zien dat iedereen met condoom neukt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:31 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Waarom word hier niet op gereageerd, het is wel het levende bewijs![]()
Eensch, jij bent arts, je kunt het weten, sommigen vinden je een mongool als jeje niet om het half jaar laat testen, stelletje gekken, de loterij winnen doe je sneller dan HIV krijgen van een meid.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:49 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Omdat sommigen graag zien dat iedereen met condoom neukt.
Ik ben het met je eens; maar een risicoinschatting is persoonlijk. Als jij iedere avond achter het CS heroinehoertjes neukt zonder condoom ben je onverstandig bezig. Kom je in een studentenkroeg een jongere jaars meid tegen en het klikt en het komt ervan, zal ik niet met het belerende vingertje wijzen en zeggen dat er een condoom om die lul moet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:51 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Eensch, jij bent arts, je kunt het weten, sommigen vinden je een mongool als jeje niet om het half jaar laat testen, stelletje gekken, de loterij winnen doe je sneller dan HIV krijgen van een meid.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:55 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens; maar een risicoinschatting is persoonlijk. Als jij iedere avond achter het CS heroinehoertjes neukt zonder condoom ben je onverstandig bezig. Kom je in een studentenkroeg een jongere jaars meid tegen en het klikt en het komt ervan, zal ik niet met het belerende vingertje wijzen en zeggen dat er een condoom om die lul moet.
Ja mooi roze, met van die gezonde schaamlippen en het ruikt dan ook gewoon goed net als verse visquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:06 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Ja mooi roze, met van die gezonde schaamlippen en het ruikt dan ook gewoon goed net als verse vis mossel![]()
Wat lopen er veel heroinehoortjes achter het cs zegquote:Op maandag 1 augustus 2005 01:55 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens; maar een risicoinschatting is persoonlijk. Als jij iedere avond achter het CS heroinehoertjes neukt zonder condoom ben je onverstandig bezig. Kom je in een studentenkroeg een jongere jaars meid tegen en het klikt en het komt ervan, zal ik niet met het belerende vingertje wijzen en zeggen dat er een condoom om die lul moet.
Goh je zou niet zeggen dat je al "wat" op leeftijd bent je praat namelijk nogal behoorlijk POEP!!quote:Op maandag 1 augustus 2005 07:54 schreef ChrisVi het volgende:
[..]
Wat lopen er veel heroinehoortjes achter het cs zeg
En al die BALLEN van een studenten die met hun dronken kop pakken wat ze pakken kunnen.
Gelukkig neuken ze veel zonder condoom hebben ze teminste veel kans dat ze de jackpot winnen .
Hopenlijk denken ze dan nog even aan jou, nee nog beter komen even langs bij je.
en dan nog maar niet te spreken over de zinsopbouwquote:Op maandag 1 augustus 2005 09:00 schreef marlieske het volgende:
[..]
Goh je zou niet zeggen dat je al "wat" op leeftijd zegt je praat namelijk nogal behoorlijk POEP!!
Als dit jou manier is om mensen te stimuleren een condoom te gebruiken, dan ben je erg fout bezig.
Voorlichting is iets totaal anders als hopen dat iemand een langzame dood sterft.
En jaloers op Studenten ook nog, zeker nooit mogen studeren vroeger aan je ontelbare spelvouten te zien![]()
Ehm, ik ben nog niet helemaal bijgelezen (zit op stage, moet ook gewerkt wordenquote:Op zondag 31 juli 2005 11:16 schreef ankepanke het volgende:
[..]
ikkuh!!!
nogmaals, check zn site es. volgens mij spoort die gast nie helemaal...![]()
Het zal eerder een kwestie van niet kunnen geweest zijn, lijkt mij zo.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:00 schreef marlieske het volgende:
[..]
Goh je zou niet zeggen dat je al "wat" op leeftijd zegt je praat namelijk nogal behoorlijk POEP!!
Als dit jou manier is om mensen te stimuleren een condoom te gebruiken, dan ben je erg fout bezig.
Voorlichting is iets totaal anders als hopen dat iemand een langzame dood sterft.
En jaloers op Studenten ook nog, zeker nooit mogen studeren vroeger aan je ontelbare spelvouten te zien![]()
Dat is toch met alles zo, dat je het risico afweegt tegen de voordelen? Als je de risico's niet kent valt er ook lastig een goede afweging te maken, vandaarquote:Op maandag 1 augustus 2005 10:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
Afgezien van het feit dat het blijkbaar allemaal wel meevalt, waarom zou je eigenlijk het risico willen lopen terwijl het zo makkelijk te vermijden is? Tuurlijk is het zonder lekkerder, maar ik zou er het risico niet om willen lopen.
Dat is helaas niet met alles zo. Als jij je huis ondergiet met bezine, ga je toch ook niet berekenen wat de kans is dat het ook echt in de fik vliegt als je er een brandende lucifer neergooit. Ik vind dit risico van hetzelfde kaliber: als jij wil neuken weet je wat de risico's zijn en als je die risico's per se wil lopen, dan gebruik je toch gewoon geen condoom?quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:34 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Dat is toch met alles zo, dat je het risico afweegt tegen de voordelen? Als je de risico's niet kent valt er ook lastig een goede afweging te maken, vandaar.
Ik heb nog steeds weinig idee van de risico's, daarvoor is dit topicquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:06 schreef N-joy het volgende:
[..]
Dat is helaas niet met alles zo. Als jij je huis ondergiet met bezine, ga je toch ook niet berekenen wat de kans is dat het ook echt in de fik vliegt als je er een brandende lucifer neergooit. Ik vind dit risico van hetzelfde kaliber: als jij wil neuken weet je wat de risico's zijn en als je die risico's per se wil lopen, dan gebruik je toch gewoon geen condoom?
quote:Beetje naief om aan kansberekening te doen als je weet dat het risico zonder meer bestaat.
Nou, dat vind ik dus niet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:12 schreef prinsrob het volgende:Bij alles wat je doet kun je je toch afvragen of de voordelen tegen de nadelen opwegen? En daar komt kansberekening dan vrij nadrukkelijk naar voren
.
Neuken met condoom houdt ook een risico in; zoenen zonder zoenlapje ook. Daarom maar helemaal niet meer doen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:24 schreef N-joy het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik dus niet.
Waarom wil je zo graag berekenen wat de risico's tegenover de voordelen zijn? Wat levert je dat op? Ben je er zo op gebrand om per se zonder condoom te neuken?
Het risico bestaat en hoewel het misschien voor jou - als man - minder groot is, vraag ik me af waarom je het niet simpelweg als zodanig wil erkennen.
Het is minder 'gedoe' en je voelt minder (en condooms kosten geld, maarja echt duur zijn ze niet, dat is niet echt een overweging voor mij). Sjaquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:24 schreef N-joy het volgende:
Wat levert je dat op? Ben je er zo op gebrand om per se zonder condoom te neuken?
Wiskunde freak ofzoquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:12 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds weinig idee van de risico's, daarvoor is dit topic.
[..]Bij alles wat je doet kun je je toch afvragen of de voordelen tegen de nadelen opwegen? En daar komt kansberekening dan vrij nadrukkelijk naar voren
.
Ik vind wiskunde leuker dan het volpompen van elke griet (helemaal aangezien je juist zo lang bezig bent met het volpompen van de minder strakkere exemplarenquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:40 schreef marlieske het volgende:
[..]
Wiskunde freak ofzoOf wil je gewoon elke wild vreemde griet vol pompen
![]()
Natuurijk, maar wat zou ik dan moeten doen als ze zegt 'ik heb zo nu en dan onveilige seks'. Ik zou het niet wetenquote:Misschien handiger als je eerst iets weet over iemands achtergrond enz enz. zodat je ter plekke een keuze kan maken.
Nee, dat zou ik geen probleem vindenquote:Ps. Nog een vraagje stel je loopt wat op, zou je je schamen als je naar de dokter moest?
lijkt me ook een kleine overweging die je moet maken, mensen schamen zich er vaak voor. (het is nog steeds een taboe)
Dat kan het denk ik niet zijnquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:50 schreef marlieske het volgende:
lijkt me wijsheid, maar misschien ontbeer je die juist wel ??
Ik voel me door jou onbegrepen, maar jij bent vrouw, dus je weet minder goed wat voor verschil een condoom maaktquote:om JUIST dan een rubbertje te trekken uit de dichtsbijzijnde automaat.
OOOooooh ist voor vrouwen dan wel fijn een condoom??? ik vind het zeker niet fijn met condoom, maar SAFE staat bij mij wel boven FUN op het prioriteitenlijstje voor een sex escapade.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:58 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Dat kan het denk ik niet zijn.
[..]
Ik voel me door jou onbegrepen, maar jij bent vrouw, dus je weet minder goed wat voor verschil een condoom maakt. Had Hans Teeuwen niet een paar leuke stukjes hierover
.
Ik herhaal de vraag...quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:01 schreef DS4 het volgende:
Even een vraag voor de personen die menen dat je ALTIJD een condoom moet gebruiken, TENZIJ jij en je partner beiden zijn getest:
Gebruik je bij orale sex ook ALTIJD condooms/beflapjes? Zo niet: waarom niet?
Als je het zonder condoom zeker niet fijn vindt snap ik sowieso niet waarom je dat dan nog zou doen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:09 schreef marlieske het volgende:
[..]
OOOooooh ist voor vrouwen dan wel fijn een condoom??? ik vind het zeker niet fijn met condoom, maar SAFE staat bij mij wel boven FUN op het prioriteitenlijstje voor een sex escapade.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:17 schreef tijger1974 het volgende:
Prinsrob.
Het verschil lijkt me eerder gradueel (of wat is het tegenovergestelde van principieel?).quote:in dit topic is al meerdere malen gezegd dat met een condoom niet 100% veilig is.
Maar wel stukken veiliger als zonder condoom.
[...]
Het principiele verschil zit hem daarin dus.
Ehm dat is nog maar de vraagquote:Jij vind dat voor jouw aanvaardbare vrouwen los kunt neuken zonder condoom.
Interessant en precies waar ik naartoe wil. Vrijwel niemand gebruikt m.i. een beflapje (ik ken niemand die ze in voorraad heeft, althans, ik weet het van niemand). Terwijl voor een beflapje exact hetzelfde geldt als een condoom: het maakt de kans dat je een soa oploopt kleiner.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:03 schreef tijger1974 het volgende:
Bij orale sex is kans op besmetting nog kleiner.
Precies.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:49 schreef Aventura het volgende:
Wat ik ook vreemd vind is dat soa altijd gekoppeld worden aan mensen die losse contacten en one-night-stands hebben. Juist die mensen gebruiken vaak een condoom en laten zich testen. Een leefstijl die imo veel 'gevaarlijker' is, is die van de seriële monogamie; veel mensen hebben vanaf zo ongeveer hun 16de langere of kortere relaties die zich achter elkaar opvolgen. Meestal stoppen ze dan binnen een paar maanden met condoomgebruik omdat zij aan de pil is en ze elkaar 'wel vertrouwen'. Immers, je doet het toch alleen met elkaar? Wat ze vergeten is dat je niet alleen met je huidige vriend of vriendin het bed induikt, maar ook met al zijn of haar exen. En dan laat ik de trouwheid nog achterwege. Ik ken heel veel mensen die zo leven en zich nog nooit van hun leven hebben getest...Daar zouden ze zich bv. eens op moeten richten in altijd reclamecampagnes, die nu alleen maar lijken te gaan over vakantievriendjes e.d.
Het verschil voor mij persoonlijk is dat:quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:40 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Als je het zonder condoom zeker niet fijn vindt snap ik sowieso niet waarom je dat dan nog zou doen.
Even gesteld dat je het wel (maar minder) fijn vindt: seks met condoom brengt ook risico's met zich mee (meer dan je totaal onthouden). Deze vind je blijkbaar aanvaardbaar? Wat is het principiele verschil?
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:48 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het verschil voor mij persoonlijk is dat:
1. ik een vaste partner heb, wij hebben afgesproken als we een ander persoon leuk zouden vinden, we elkaar respecteren en dan eerst onze relatie verbreken. Wel zo netjes.
Dat is de reden dat het risico van seks met condoom aanvaardbaar vindt en zonder niet?quote:2. wij ons beide hebben laten testen, op al het mogelijke.
3. ik de pil slik dus de kans op "een ongelukje" dan wel klein is, wat na 9 jaar samen niet ongewild zwanger meer te noemen is.
4. maagd zijn tot het huwelijk is naar mijn inziens vrij ouderwets, dus waarom totaal onthouden?
Ehm, ik snap echt niet wat je probeert te zeggen, ik heb het idee dat we langs elkaar praten.quote:En vertel mij maar eens waar voor mij het risico dan in schuilt?
Dus eigenlijk ben jij het wel eens met de stellig dat de hoogte van het risico bepalend is of je wel of niet een condoom/beflapje gebruikt (want geloof me, ik ken weinig mannen die een condoom als plus ervaren).quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:44 schreef tijger1974 het volgende:
De vraag is inderdaad relevant.
Wat het beflapje betreft, de meeste vrouwen die ik ken vinden het niet prettig als zij gebeft worden met een beflapje (als er dames zijn die dat wel lekker vinden, graag een mening over wat ze lekkerder vinden met of zonder beflapje)
Het speeksel in je mond zorgt ervoor dat vreemde indringers meestal vernietigd worden.
De vraag is dan vanaf wanneer vind jij een risico nog aanvaardbaar.
Misschien moet je de vraag anders stellen nl.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben jij het wel eens met de stellig dat de hoogte van het risico bepalend is of je wel of niet een condoom/beflapje gebruikt (want geloof me, ik ken weinig mannen die een condoom als plus ervaren).
Ja (maar dan blijft de vraag bij hoeveel % risico noemen we het dom en wanneer onverstandig![]()
Wetende de het risico op HIV besmetting in Nederland buiten risicogroepen verwaarloosbaar is (ik meen in de cat. winnen hoofdprijs staatsloterij), kun je dus stellen dat neuken zonder condoom niet 'dom' is. Minder verstandig dan met: ja. Maar dom: nee.
Dagelijks.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:44 schreef tijger1974 het volgende:
je zet je leven toch niet op het spel (hoe klein de kans ook is).
Nee, want de kans dat je eraan dood gaat is nihilquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:44 schreef tijger1974 het volgende:
[..]
Misschien moet je de vraag anders stellen nl.
sex zonder condoom kan je dood worden. keuze antwoorden: minder verstandig of dom
sex zonder condoom kan je gezondheid schaden. minder verstandig of dom
sex met condoom zodat hiv geen kans krijgt slim of heel slim
orale sex (waarbij het sperma niet wordt doorgeslikt) levert als je pech hebt een soa op
andere vormen van sex (vaginaal enz) waarbij een kleine kans is dat je eraan doodgaat
beetje pijn is ok
dood nee
ik denk dat als je aan orale sex doet (en niks doorslikt) en de vrouw niet ongesteld is, er geen kans is dat je er aan kan sterven.
neuken zonder condoom is het risico aanvaarden op soa en hiv (en zwangerschap), waarbij hiv jou een bijzonder onaangenaam vooruitzicht bied (je dood).
je zet je leven toch niet op het spel (hoe klein de kans ook is).
snap je nu mijn mening?
Jij vroeg wat bij mij dan het verschil maakte :quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:58 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen.
[..]
Dat is de reden dat het risico van seks met condoom aanvaardbaar vindt en zonder niet?
[..]
Ehm, ik snap echt niet wat je probeert te zeggen, ik heb het idee dat we langs elkaar praten.
Dus dat was mijn antwoord hierop, ik leg hiermee uit dat ik GEEN wisselende contacten heb.quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:40 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Als je het zonder condoom zeker niet fijn vindt snap ik sowieso niet waarom je dat dan nog zou doen.
Even gesteld dat je het wel (maar minder) fijn vindt: seks met condoom brengt ook risico's met zich mee (meer dan je totaal onthouden). Deze vind je blijkbaar aanvaardbaar? Wat is het principiele verschil?
Ik begrijp uit dit antwoord dat jij bewust je leven op het spel zet.(dagelijks)quote:
Je hebt dus in het verleden condooms gebruikt om SOA's (waaronder zwangerschapquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:16 schreef marlieske het volgende:
[..]
Jij vroeg wat bij mij dan het verschil maakte :
[..]
Dus dat was mijn antwoord hierop, ik leg hiermee uit dat ik GEEN wisselende contacten heb.
Dus dat voor mij en mijn partner het risico nihil is.
Een condoom zou voor ons alleen uit het oogpunt "niet zwanger willen raken gebruikt worden"
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je keuzes maar ook dat waarmee je een ander kan opzadelen. Ik heb in het verleden, ook al was dat niet altijd even fijn met andere relaties altijd condooms gebruikt.
Dat is een verkeerde gevolgtrekkingquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:24 schreef tijger1974 het volgende:
[..]
Ik begrijp uit dit antwoord dat jij bewust je leven op het spel zet.(dagelijks)
dus jij kijkt niet uit wanneer je een straat oversteekt
Soms wel, soms niet.quote:je blijft niet achter de spoorbomen staan als er een trein aankomt
Meestal niet nee.quote:je kijkt niet naar de houdbaarheids datum van levensmiddelen
Nope.quote:jij negeert borden zoals :pas op instortings gevaar.
![]()
Mag jij me uiteggen hoe ik dan in hemelsnaam een SOA op moet lopen???quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef prinsrob het volgende:
[..]
Je hebt dus in het verleden condooms gebruikt om SOA's (waaronder zwangerschap) tegen te gaan. Dan blijft m'n vraag toch van toepassing? Er blijft immers kans op een SOA, waarom dan niet gewoon helemaal niet neuken?
Testen kunnen ook een verkeerde uitslag geven. Daarbij kun je nooit 100% zeker zijn dat je partner niet vreemd gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef marlieske het volgende:
[..]
Mag jij me uiteggen hoe ik dan in hemelsnaam een SOA op moet lopen???
We zijn beiden getest..... wat is het risico 0% toch, we mankeren niets. Dus geen kans!!!
En hellemaal niet neuken als je al 9 jaar samen bent???? van welke planeet kom jij![]()
Gelukkig heb ik bij wiskunde wel de soep uit m'n ogen geveegd zeg![]()
![]()
Sja, wat iets tot een onnodig risico maakt is natuurlijk redelijk arbitrair of in ieder geval voor ieder persoon verschillend. Als neuken zonder condoom nu niet lekkerder was...quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef tijger1974 het volgende:
Ik zeg niet dat je elk risico moet vermijden, maar dat je onnodig risico niet moet nemen.
je kan oversteken zonder uit te kijken (neuken zonder condoom)
je kan oversteken na het uitkijken (neuken met condoom)
je kan niet oversteken (helemaal niet neuken)
Dat noem ik nog eens een open deur intrappen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Testen kunnen ook een verkeerde uitslag geven. Daarbij kun je nooit 100% zeker zijn dat je partner niet vreemd gaat.
Vroeger, toen je sekste met condoom, kon je een SOA oplopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef marlieske het volgende:
[..]
Mag jij me uiteggen hoe ik dan in hemelsnaam een SOA op moet lopen???
Dat klopt maar ik laat me zelf om de 4 maanden testen, op diverse zaken.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Testen kunnen ook een verkeerde uitslag geven. Daarbij kun je nooit 100% zeker zijn dat je partner niet vreemd gaat.
Er is een kans dat je een SOA krijgt als je met een willekeurig iemand onveilige seks hebt, maar de kans is groter dat dit niet gebeurt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:55 schreef tijger1974 het volgende:
Grote vriend er bestaat een kans dat ik over 2 uren een olifant op mijn kop krijg die van 7 kolimeter hoogte naar beneden komt flikkeren, maar de kans groter dat dit niet gebeurd
1 woordquote:incubatie tijd (spelling?)
Daar wilde ik naar toe: blijkbaar vind je dit wel een acceptabel risico; een risico dat heel eenvoudig te voorkomen zou zijn met het gebruik van condooms. Waarom is dit wel acceptabel, leg eens uit?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:55 schreef tijger1974 het volgende:
[..]
Dat noem ik nog eens een open deur intrappen.
Grote vriend er bestaat een kans dat ik over 2 uren een olifant op mijn kop krijg die van 7 kolimeter hoogte naar beneden komt flikkeren, maar de kans groter dat dit niet gebeurd
de kans dat zo'n test de verkeerde uitslag geeft is niet zo groot (97% betrouwbaar)
wat mensen vaak vergeten is de zogenaamde incubatie tijd (spelling?) van dergelijke soa's
Niet buiten lopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:14 schreef tijger1974 het volgende:
kun jij mij uitleggen hoe ik moet voorkomen dat die olifant bovenop mij valt?
Wat een DOMME opmerking. ze bieden ook methanol (??) aan, als je eigenlijk cocaine wilt...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:57 schreef prinsrob het volgende:
Als de maatschappij dat aanbiedt zou het vreemd zijn er geen gebruik van te maken. Maar dit is off topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |