Volgens mij idd ookquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:35 schreef RM-rf het volgende:
Hermann Göring
kloptquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:05 schreef Nuongirl het volgende:
Dzjegish Khan (die voornaam zal wel anders zijn)
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:23 schreef Gardien het volgende:
en later in spanje ging wonen?
Sinterklaas??quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:23 schreef Gardien het volgende:
en later in spanje ging wonen?
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:26 schreef Gardien het volgende:
Ante Pavelic
Zes en een kwart?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:26 schreef Gardien het volgende:
Ante Pavelic
Ik ben geboren in 1892 in Oostenrijk.. heb daar menig aan elkaar gesloten en wankelde later naar Nederland waar ik in Wassenaar ging wonen en behoorlijk wat macht kreeg. Ik stierf in Duitsland in 1946
goedzo, Norbert Schmelzer, fractievoorzitter van de KVP in 1966,quote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:50 schreef fee-tje het volgende:
Schmelzer
Die was eerderquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Thomas More? Utopia?
Neej, wel closequote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Thomas More? Utopia?
Hahahahahaquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:40 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Neej, wel close.
Ow fuck..
* fee-tje gaat zich schamen. Ik heb er twee door elkaar gegooid. Ff wachten
.
Bash mij, ik heb een boek van Moore toegeschreven aan een ander.
Ja, dat blije gedachtegoed van je (het utopische) was niet van Francis hequote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:40 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Neej, wel close.
Ow fuck..
* fee-tje gaat zich schamen. Ik heb er twee door elkaar gegooid. Ff wachten
.
Bash mij, ik heb een boek van Moore toegeschreven aan een ander.
Sorry, ik zit nu een heel klein hoekje mij te schamenquote:
Nu krijg je met de zweep door een man naar keuzequote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:46 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Sorry, ik zit nu een heel klein hoekje mij te schamen. Maar nu klopt de tekst wel.
Nu mag ik zeker nooit meer meespelen?
Ik dacht, vanwege de doodsoorzaak aan Francis Bacon. Maar ik nu ben ik confuus want schreef hij ook een boek over reis naar een eiland?quote:
New Atlantisquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik dacht, vanwege de doodsoorzaak aan Francis Bacon. Maar ik nu ben ik confuus want schreef hij ook een boek over reis naar een eiland?
Den keerlen gods, inderdaad.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:09 schreef Nuongirl het volgende:
Floris V
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Goede Mie?
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:23 schreef fee-tje het volgende:
Floris V
Je had niet gezien dat we al op de volgende pagina zaten.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:23 schreef fee-tje het volgende:
Floris V
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:25 schreef fee-tje het volgende:
Joh ik liep nog achter. De nieuwe is van Oldenbarneveldt.
Wie? Wat? Hoe? Wanneer?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:33 schreef Gardien het volgende:
Nederlander?
Dan geef ej de omschrijving en bij elke naam ga je snel even kijkenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:55 schreef fee-tje het volgende:
Laat RM-rf maar ff iemand verzinnen, ik ben even inspiratieloos
(lees: ik heb iemand in mn hoofd en ik kan zelf niet op zn naam komen)
Ik weet eik maar een kenmerkende actie van die persoon, dus ik betwijfel of iemand hem daar aan herkentquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan geef ej de omschrijving en bij elke naam ga je snel even kijken
Try us...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:21 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik weet eik maar een kenmerkende actie van die persoon, dus ik betwijfel of iemand hem daar aan herkent.
Ik denk Jeanne d'Arcquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:18 schreef RM-rf het volgende:
Als fee-tje nog niks kan bedenken, heb ik d'r nog wel eentje ...
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:18 schreef RM-rf het volgende:
Als fee-tje nog niks kan bedenken, heb ik d'r nog wel eentje ...
Ik ben geboren als kind van een arme boerenfamilie, mijn land was in oorlog en bezet door een vijandelijke legermacht...
De koning was overlede, maar zijn rechtmatige troonsopvolger kon de troon niet bestijgen ... ik zocht de kroonprins op een overtuigde hem de steden waar de kroning plaats kon vinden te heroveren en hij gaf me een leger daarvoor ...
Met dit leger versloeg ik meermaals de vijand, met een minaal eigen verlies en zeer zware verliezen aan de vijandelijke zijde, ik heroverde de stad waar de kroonprins gekroond werd tot koning, en wilde graag mij land verder bevrijden van de bezettingsmacht ... maar de nieuwe koning kreeg een wapenstilstand-aanbod van de bezetters, en was niet geneigd mij te steunen...
Mijn leger viel wel aan, maar ik werd in het been geschoten en gewond trokken de troepen zich terug .... kort hierop liepen mijn troepen in een hinderlaag, waardoor ik gevangen werd genomen... De vijand liet me publiekelijk terechtstellen.
was hij toch iets te makkelijk ... probeerde nog een beetje essentiele details weg te moffelenquote:
Die met dat beenschot deed het hem welquote:Op zaterdag 30 juli 2005 22:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
was hij toch iets te makkelijk ... probeerde nog een beetje essentiele details weg te moffelen
neequote:Op zondag 31 juli 2005 01:21 schreef Bluesdude het volgende:
Is het product een rubber ballon ?
Ja..quote:Op zondag 31 juli 2005 10:08 schreef Nuongirl het volgende:
Is het product altijd onderdeel ergens van ?
De rits, maar ik weet de uitvinder nietquote:Op zondag 31 juli 2005 10:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee
[..]
Ja..
Over dat product, het is een der meest gebruikte uitvindingen, vrijwel ieder persoon bezit er wel meerdere en velen gebruiken deze ook op dagelijkse basis ...
Lange tijd gold het als ultiem mannelijk. Het is als symbool vaak gebruit voor een sexuele en/of mechanische uitstraling te representeren, bv in het negende hoofdstuk van Aldous Huxley's 'Brave New World'... of op de hoes van een shockerende Rolling stones LP
jaquote:Op zondag 31 juli 2005 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gideon Sundbeck
Zijn rits spoorde nietquote:Op zondag 31 juli 2005 10:58 schreef RM-rf het volgende:
werd hij door zijn direkte erfgenamen in een psychiatrische inrichting gestopt, en daar stierf hij ook ....
quote:Ik ben een bekende Britse expert op het gebied van bier en whisky. Mijn eerste boek over bier, "The World Guide to Beer", verscheen in 1977 en werd in verschillende talen vertaald. Hoewel ik al enige publicaties op mijn naam had staan kreeg ik eind jaren tachtig grote bekendheid door mijn televisieserie "The Beer Hunter" op Discovery Channel. Ik beschouw bier als een onderdeel van de cultuur en beschrijf bieren in hun culturele context. Ik ben wars van trends en heb een zwak voor tradities. Hoewel ik mij wereldwijd in biercultuur verdiep, geld ik vooral als een authoriteit op het gebied van de Belgische bieren. Mijn belangrijke bijdrage aan het internationale succes van het Belgische bier werd in 1997 bekroond met een benoeming tot ere-officier in de Ridderschap van de Roerstok, een eer die tot dan toe alleen aan brouwers voorbehouden was. In 1998 bracht ik een eigen lijn van bierglazen uit.
Inderdaad, dat is hem!quote:Op zondag 31 juli 2005 16:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Micheal "nee, niet die" Jackson
quote:Op zondag 31 juli 2005 20:41 schreef Oblivion het volgende:
Columbus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door Oblivion op 31-07-2005 22:07:30 ]Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
He he!quote:
quote:
Nopequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:43 schreef RM-rf het volgende:
Mozart?
We have a winnerquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:46 schreef Gardien het volgende:
Schubert.. toch?
Lekker belangrijk...quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:09 schreef RM-rf het volgende:
Henry Kissinger
(of nee, die is in Duitsland geboren)
dan moet het zijn chef zijn: Richard MIlhouse Nixon
kloptquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:48 schreef fee-tje het volgende:
Oliver Cromwell
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:16 schreef Dagonet het volgende:
Catullus.
Z'n andere twee namen weet ik even niet, dan zou ik moeten googlen.
Verschrikkelijke mazzel ik stond zaterdag nog met dit boek in m'n handen.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:55 schreef Nuongirl het volgende:
Anna Boleyn ?
Gelukkig maar.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:56 schreef Dagonet het volgende:
[..].
(Nou ja, Anne, maar ik doe niet moeilijk over een lettertje).
Je zit in de goede hoekquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef RM-rf het volgende:
Montezuma?
Dan gok ik Cuautemok al heb ik geen idee meer hoe je het schrijftquote:
Jawelquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:11 schreef Diesel het volgende:
Atahualpa is niet goed?
Nee. Ik bedoelde een anderequote:Op maandag 1 augustus 2005 20:07 schreef fee-tje het volgende:
Francis Ledwidge
Anders maak je het even moeilijk
Heeee!quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:19 schreef fee-tje het volgende:
Google is geduldig.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In 'Wie ben ik?' omschrijft iemand een persoon. Het is vervolgens aan de anderen om te raden om wie het gaat.
Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit van de persoon te komen.
Ik heb dat stukje even bold gemaakt in je openingspost L_Vquote:
Hij stierf in Rome in 1821 en ligt daar ook begraven. Zijn grafsteen leest 'here lies one whose name was writ in water'.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:23 schreef Gardien het volgende:
waar stierf die, Dago?
Was de gastheer waar John Keats (zie nuongirl) z'n laatste tijd doorbracht.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Percy Bysse Shelley.
En wie heeft er nu gelijk?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Was de gastheer waar John Keats (zie nuongirl) z'n laatste tijd doorbracht.
Nee. Alleen om een nieuwe opgave te verzinnenquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:34 schreef Gardien het volgende:
mag je wel in je boekenverzameling zoeken?
JA! maar ik kwam echt niet op de naam, maar volgens mij is het niet John Keats?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Alleen om een nieuwe opgave te verzinnen
En een beetje lezer kent zijn boekenverzameling uit zijn hoofd
Oh, ja, sorry, dat was nuongirl idd.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Prins Alexander, de Kroonprins van Willem II?
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje vaag, Gardien. Leef je nog?
Je leeft dus niet meer.. Dat vroeg ik. Maar je bent in 1999 overleden, zie ik?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:25 schreef Gardien het volgende:
[..]
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?
hint : ik heb ook voor The Observer geschreven
ow zo... nee ik ben doodquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je leeft dus niet meer.. Dat vroeg ik. Maar je bent in 1999 overleden, zie ik?
Verklaart je vaagheidquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:25 schreef Gardien het volgende:
[..]
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?
hint : ik heb ook voor The Observer geschreven
warmquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het ligt op het puntje van m'n tong.
Schreef hij boeken over hoe het was in Duitsland tussen de wereldoorlogen in? En een boek over de fouten van Duitsland in WO I waardoor ze de oorlog verloren?
....ik 'verhuiste' niet vrijwillig mijn vrouw is joods en in een door de nazi's bestuurd land is geen plek voor mij.....quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:06 schreef Gardien het volgende:
1907,prachtjaar!!! Toen werd ik in Berlijn geboren en opgeleid als jurist. ik ben voor de oorlog naar Engeland verhuist en daar werd in journalist.In 1954keerde ik weer terug naar Duitsland om nog meer te schrijven. Boeken, columns voor internationale kranten etc etc. Ik heb ook over best wel wat historische boeken geschreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet goedquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Joachim Fest?
Kan iemand even de spoiler checken of het goed is?
Drat!quote:
Nog een hintquote:
nee... anders duurt het te lang..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:48 schreef Nuongirl het volgende:
Mijn bekendste boek is Anmerkungen zu Hitler (Kanttekeningen bij Hitler)
Laatste hint
Zal ik maar zeggen wie het was ? Anders zijn we ermorgen nog niet uitquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef Gardien het volgende:
[..]
nee... anders duurt het te lang..![]()
*Churchill
*Kanttekeningen bij Hitler
*Van Bismarck tot Hitler. Het Duitse rijk 1871-1945: een terugblik
*Het verhaal van een Duitser 1914-1933,
ja dit is niet leuk meer he? iedereen kan in mn spoiler kijken wie het was en wat mij betreft mag de eerste beginnen met een nieuwe " wie ben ik"quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:52 schreef Diesel het volgende:
Wanneer wordt besloten dat gewoon niemand het weet
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:25 schreef RM-rf het volgende:
Karl May?
en ik ben dit jaar niet eens bij de jaarlijkse Karl May festspiele hier vlakbij geweest, waar de winnetou door een platduits sprekende boer gespeeld wordt ...quote:
Willem Mengelberg, maar ik reken hem goedquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:01 schreef Nuongirl het volgende:
Joseph Mengelberg ?
Maar in die tijd VER achter de Berliner Philarmoniker, hoor... Vandaar mijn gok.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Willem Mengelberg, maar ik reken hem goed
Furtwangler komt inderdaad ook erg na, die had hetzelfde (al bleek die zelf enkele joodse onderduikers gehad te hebben) maar met het orkest doelde ik op het Koninklijke Concertgebouworkest, een der beste en beroemdste orkesten ter wereld ...
Vast een Russische tsaar - tsarin. Catharina de Grote?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:11 schreef Nuongirl het volgende:
Ik ben geboren in 1754. Toen ik 42 jaar oud was volgde ik mijn moeder op, die naar verluidt opdracht had gegeven om mijn vader te vermoorden.
Lekker familie heb ik he ?In 1801 werd ik vermoord door mijn zoon en diens medestanders
Ik ben 2 maal getrouwd geweest en heb 10 kinderen. Via twee van die kinderen heb ik ook nog familiebanden met het Nederlands koningshuis.
Je zit erg warm, maar ik ben een manquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vast een Russische tsaar - tsarin. Catharina de Grote?
De vader van Anna Paulowna, dan. Geen idee hoe de goede man heette, ik ben niet zo in de tsaren..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Je zit erg warm, maar ik ben een man
haar zoon, was dat niet een Paulus ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Je zit erg warm, maar ik ben een man
Ik reken hem goedquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De vader van Anna Paulowna, dan. Geen idee hoe de goede man heette, ik ben niet zo in de tsaren..
Tuurlijk wel, alleen mag je dan geen antwoord geven....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En niet stiekem Googlen op die titels he?![]()
Hey! Ik google niet op titels!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen googlen toch wel, dus moet je zulke makkelijke te opzoeken hints vermijden in je omschrijving.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee joh...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mensen googlen toch wel, dus moet je zulke makkelijke te opzoeken hints vermijden in je omschrijving.
Nee, dan wordt het te algemeen. De beschrijving past dan op velen. Er moet een handvatje inzitten voor mensen die toevallig iets van deze persoon weten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mensen googlen toch wel, dus moet je zulke makkelijke te opzoeken hints vermijden in je omschrijving.
Ga ik nu mee bezigquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nuongirl, is het een goed idee om een sticky topic te maken met de namen van de mensen die al gebruikt zijn? Zodat we geen dubbelen krijgen?
Jee, wat denk ik mee de laatste dagen, zeg...quote:
Je zou bijna mod kunnen wordenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jee, wat denk ik mee de laatste dagen, zeg...![]()
Deze staat nog openquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik werd in december 1914 geboren in de omgeving van Bath, Wiltshire. Dankzij een beurs kon ik klassieke en moderne geschiedenis studeren in Oxford. Ik studeerde in 1938 af en werd researchmedewerker van Winston Churchill, die een boek schreef over de geschiedenis van Engeland. In de Tweede Wereldoorlog werkte ik voor de radio.
Na de oorlog keerde ik als docent geschiedenis terug naar Oxford. Later werd ik manager van St. Catherine's Society. Ik slaagde er in om veel financiële steun los te peuteren van het bedrijfsleven. Hierdoor groeide het instituut uit tot een van de levendigste colleges van Oxford.
Ik schreef twee standaardwerken over een berucht persoon. Ik was een degelijke onderzoeker, die veel feiten opdiepte. Hierbij maakte ik onder meer gebruik van de archieven van het Neurenbergtribunaal.
In 1972 werd ik geridderd. Hoewel ik hierdoor recht had op een zetel in het Hogerhuis, hield ik zich verre van de politiek. Wel zat ik in het bestuur van het Aspen Instituut en vele andere organisaties.
Naast de reeds genoemde publicaties zijn ook "The liberal tradition" (1956), "The life and times of Ernest Bevin" (1960), "Faces of Europe" (1980), "Has history a future?" (1987) en "Building Jerusalem" (2000) vermeldingswaardig.
Ik overleed in februari 2004 op 89-jarige leeftijd.
Mja, handig voor dit topic, maar als dit vol is? Moet je de hele boel steeds kopieren in de Op van het volgende deel. Een apart sticky'tje lijkt me handiger..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:03 schreef Nuongirl het volgende:
Maar goed, de lijst met de personen die geweest zijn staan nu in de OP en zal ik telkens bijwerken
Anders staan er teveel sticky`s.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mja, handig voor dit topic, maar als dit vol is? Moet je de hele boel steeds kopieren in de Op van het volgende deel. Een apart sticky'tje lijkt me handiger..
Wiki.fok.nl ...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mja, handig voor dit topic, maar als dit vol is? Moet je de hele boel steeds kopieren in de Op van het volgende deel. Een apart sticky'tje lijkt me handiger..
Hintje dan maar?quote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:24 schreef Nuongirl het volgende:
Alan Bullock ??
mooi. nieuwe gaat verzinnenquote:
Nou, hij moet bijvoorbeeld nog wel gelinked worden vanuit de C&H pagina daar, en ik ehb geen idee hoe dat werktquote:
Ik ben toevallig ( kwam eigenlijk door jouquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, hij moet bijvoorbeeld nog wel gelinked worden vanuit de C&H pagina daar, en ik ehb geen idee hoe dat werkt
Tsjechov? Nee toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:46 schreef Nuongirl het volgende:
Ik ben een man, geboren in 1868 in de vier na grootste stad van Rusland.
Ik was roman- en toneelschrijver, en een van mijn belangrijkste werken is "De Moeder". Het thema in de meeste van mijn werken is de verachting voor de mens zoals hij werkelijk is en eerbied voor de wijze waarop hij zou kunnen zijn.
In 1936 overleed ik in Moskou.
Volgens mij wel een makkelijke
Nopequote:
We have a winnerquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maxim Gorki?
Nee, helaas. Sorry dat ik voor mijn beurt gegaan benquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Archimedes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees goed na je geen woorden vergeten bent.
Staan er nog 2 open...quote:
welke staan nog open dan? Gorki en Thales zijn of geraden of gegeven.quote:
Sorry stond nog 1 open... Ik loop achter.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
welke staan nog open dan? Gorki en Thales zijn of geraden of gegeven.
Jij bent gediskwalificeerd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus de mijne is de huidige enige nog openstaande
raden maar mensen
een 'l'-etje meer in Talleyrand en dan reken ik hem goedquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:58 schreef Nuongirl het volgende:
Charles-Maurice de Taleyrand
Nuongirl heeft het juiste antwoord inmiddels al gegevenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:01 schreef Diesel het volgende:
Maakt niet uit, ik had wel verwacht dat mensen Thales snel zouden raden trouwens. Over jou mannetje, was hij ook schrijver?
Ik weet het niet, had in ieder geval iemand anders in mijn hoofdquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Nuongirl heeft het juiste antwoord inmiddels al gegeven
(en ik heb geen flauw idee of Talleyrand ook schrijver was)
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hannibal?
Ik weet hetquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
OK, de volgende dan:
Ik ben geboren in 1777 als dochter van een rijke zijdehandelaar. Ik was het vriendinnetje van Jozef Bonaparte, uiteindelijk zijn schoonzus (mijn zus Julie huwde met hem). Ik was de verloofde van Jozef's broer Napoleon. Uiteindelijk werd ik, mede door mijn huwelijk, koningin van Zweden. Ik stierf in 1860 in Stockholm.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Karel de Stoute?
Leuk weetje: Karel de Stoute sneuvelde, omdat de man die hem vond toen hij gewond in het veld lag... stokdoof was. Hij hoorde Karel dus niet roepen: "Red de Hertog van Bourgondië", want dan had hij hem wel meegenomen en voor losgeld terugverkochtquote:
Mijn logische verstand spreekt dit tegen. Die man was stokdoof, dus kon dit niet navertellen, want hij wist niet wat er tegen hem gezegd werd.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Leuk weetje: Karel de Stoute sneuvelde, omdat de man die hem vond toen hij gewond in het veld lag... stokdoof was. Hij hoorde Karel dus niet roepen: "Red de Hertog van Bourgondië", want dan had hij hem wel meegenomen en voor losgeld terugverkocht
Hum.. Als ik me goed herinner (het is al een tijdje terug dat ik dit gelezen heb), waren er andere gewonden in de omgeving die het verteld hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn logische verstand spreekt dit tegen. Die man was stokdoof, dus kon dit niet navertellen, want hij wist niet wat er tegen hem gezegd werd.
Er was niemand anders bij, want anders was hij daardoor meegenomen.
Als dit waar zou zijn, zouden wij het nu niet weten
(verkapte tvp)
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hum.. Als ik me goed herinner (het is al een tijdje terug dat ik dit gelezen heb), waren er andere gewonden in de omgeving die het verteld hebben.
Koning Davidquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:02 schreef freecell het volgende:
Ik leefde ongeveer in 2000 voor Christus.
Een heel beroemde kunstenaar heeft ooit een beeld van mij gemaakt dat haast nog bekender is dan ik zelf ben.
Ik was koning over een klein land.
Toen ik ooit mijn buurvrouw in bad zag gaan, vermoorde ik haar man en nam haar tot vrouw.
Mijn zoon wordt wel gezien als de wijste man op aarde.
correctquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:22 schreef Diesel het volgende:
Proust
ja, bedankt, jij ook proostquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:22 schreef Diesel het volgende:
Proust
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |