SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 61% gewijzigd door Oblivion op 31-07-2005 22:07:30 ]Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
He he!quote:
quote:
Nopequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:43 schreef RM-rf het volgende:
Mozart?
We have a winnerquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:46 schreef Gardien het volgende:
Schubert.. toch?
Lekker belangrijk...quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 12:09 schreef RM-rf het volgende:
Henry Kissinger
(of nee, die is in Duitsland geboren)
dan moet het zijn chef zijn: Richard MIlhouse Nixon
kloptquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:48 schreef fee-tje het volgende:
Oliver Cromwell
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:16 schreef Dagonet het volgende:
Catullus.
Z'n andere twee namen weet ik even niet, dan zou ik moeten googlen.
Verschrikkelijke mazzel ik stond zaterdag nog met dit boek in m'n handen.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:55 schreef Nuongirl het volgende:
Anna Boleyn ?
Gelukkig maar.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:56 schreef Dagonet het volgende:
[..].
(Nou ja, Anne, maar ik doe niet moeilijk over een lettertje).
Je zit in de goede hoekquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef RM-rf het volgende:
Montezuma?
Dan gok ik Cuautemok al heb ik geen idee meer hoe je het schrijftquote:
Jawelquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:11 schreef Diesel het volgende:
Atahualpa is niet goed?
Nee. Ik bedoelde een anderequote:Op maandag 1 augustus 2005 20:07 schreef fee-tje het volgende:
Francis Ledwidge
Anders maak je het even moeilijk
Heeee!quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:19 schreef fee-tje het volgende:
Google is geduldig.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
In 'Wie ben ik?' omschrijft iemand een persoon. Het is vervolgens aan de anderen om te raden om wie het gaat.
Uiteraard zou het heel simpel zijn om daar Google op los te laten, maar de lol ervan is nu juist om door middel van vragen achter de identiteit van de persoon te komen.
Ik heb dat stukje even bold gemaakt in je openingspost L_Vquote:
Hij stierf in Rome in 1821 en ligt daar ook begraven. Zijn grafsteen leest 'here lies one whose name was writ in water'.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:23 schreef Gardien het volgende:
waar stierf die, Dago?
Was de gastheer waar John Keats (zie nuongirl) z'n laatste tijd doorbracht.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Percy Bysse Shelley.
En wie heeft er nu gelijk?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Was de gastheer waar John Keats (zie nuongirl) z'n laatste tijd doorbracht.
Nee. Alleen om een nieuwe opgave te verzinnenquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:34 schreef Gardien het volgende:
mag je wel in je boekenverzameling zoeken?
JA! maar ik kwam echt niet op de naam, maar volgens mij is het niet John Keats?quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Alleen om een nieuwe opgave te verzinnen
En een beetje lezer kent zijn boekenverzameling uit zijn hoofd
Oh, ja, sorry, dat was nuongirl idd.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Prins Alexander, de Kroonprins van Willem II?
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Beetje vaag, Gardien. Leef je nog?
Je leeft dus niet meer.. Dat vroeg ik. Maar je bent in 1999 overleden, zie ik?quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:25 schreef Gardien het volgende:
[..]
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?
hint : ik heb ook voor The Observer geschreven
ow zo... nee ik ben doodquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je leeft dus niet meer.. Dat vroeg ik. Maar je bent in 1999 overleden, zie ik?
Verklaart je vaagheidquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:25 schreef Gardien het volgende:
[..]
jawel hoor.. beetje vaag??? ik had ook : ik ben duitse schrijver, ik ben in 1999 overleden kunnen doen?
hint : ik heb ook voor The Observer geschreven
warmquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het ligt op het puntje van m'n tong.
Schreef hij boeken over hoe het was in Duitsland tussen de wereldoorlogen in? En een boek over de fouten van Duitsland in WO I waardoor ze de oorlog verloren?
....ik 'verhuiste' niet vrijwillig mijn vrouw is joods en in een door de nazi's bestuurd land is geen plek voor mij.....quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:06 schreef Gardien het volgende:
1907,prachtjaar!!! Toen werd ik in Berlijn geboren en opgeleid als jurist. ik ben voor de oorlog naar Engeland verhuist en daar werd in journalist.In 1954keerde ik weer terug naar Duitsland om nog meer te schrijven. Boeken, columns voor internationale kranten etc etc. Ik heb ook over best wel wat historische boeken geschreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet goedquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Joachim Fest?
Kan iemand even de spoiler checken of het goed is?
Drat!quote:
Nog een hintquote:
nee... anders duurt het te lang..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:48 schreef Nuongirl het volgende:
Mijn bekendste boek is Anmerkungen zu Hitler (Kanttekeningen bij Hitler)
Laatste hint
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |