Bijna elke oude Amerikaan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
[afbeelding]
knip
in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
daar kun je niet in zitten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:03 schreef Googolplexian het volgende:
Bijna elke oude Amerikaan.
M5:quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:40 schreef Klonk het volgende:
@ Ratz, ff een verhaaltje en merk, type en de reden waarom jij ze nomineert vermelden, iedereen kan wel 2 plaatjes neerplanten met eensmiley eronder, en dat is dus juist niet de bedoeling.
vervang dan ook die posterformaat foto's van die viper die supra en die m5!quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:22 schreef Klonk het volgende:
Zo alle Nominaties zijn van het idee topic hiernaar toe verhuisd, hier en daar wat foto's vervangen ivm met formaat.
@ Tjabbo, alle nominaties kunnen weg uit het idee topic.
Hallo, ik heb een half jaar lang moeten zeulen met mijn vorige auto en die is uiteindelijk voor 2000 weggegaan en die was toch echt wel sneller dan een 1.9gti hoorquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:Peugeot 205 gti 1.9
![]()
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen![]()
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
[afbeelding]
[afbeelding]
Agreed!quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:Peugeot 205 gti 1.9
![]()
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen![]()
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja! Heb zelf 'slechts' een 205 1.4 Junior gehad en het was een rap karretje dat goed meekon met het verkeer en vooral in een stad als Amsterdam goed te gebruiken om over stoepjes en andere obstakels te rijden om bij de bestemming te komen. De 1.9 GTI wil ik ooit wel als tweede auto om lekker op vrije dagen in te rijden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:Peugeot 205 gti 1.9
![]()
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen![]()
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
Wat onderbouwingquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:21 schreef Klonk het volgende:
[....]
[afbeelding]
Als we het over rally hebben dan is dat er maar 1; en dat is de oerdelta
En het quattro-systeem bestaat nu al 25 jaarquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:03 schreef n00cL30n het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De OerQuattro
(Zag hem wel in het vorige topic, maar nu helaas niet meer.)
De rede waarom: Zorgde voor de geweldige 4x4 revolutie in de rallye-sport.
(Tweede rede: veel te bruut voor woorden!)
Group B S4 homologatie:quote:
Die nomineer ik ookquote:Op donderdag 28 juli 2005 05:16 schreef TruckingOtto het volgende:
Mijn favoriete auto is de Renault 19. Ik had tot voor kort de volgende auto: (Een 1.8i 8-klepper met 113pk)
[afbeelding]
[afbeelding]
Een kleur die op Renault19World.de met honderden foto's van 19's niet te vinden is.......![]()
Heb onlangs met pijn in het hart afscheid genomen, rijd nu Mégane. Ook leuk.
Ik post hier het topmodel, de Renault R19 16v.
16-kleps antwoord op GTI-tjes, prachtige auto, geweldig design......
137 pk standaard uit een 1.8 16v motor.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
heeft kennelijk ook bij de politie dienst gedaan, dit is waarschijnlijk een wat langzamere uitvoering aan standaard uiterlijk te zien (bumpers)
ook de eerste phase mag natuurlijk niet vergeten worden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en zelfs al doe je er (bijvoorbeeld) dit mee dan blijft ie mooi:
[afbeelding]
leuk die democratiequote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:50 schreef Five_Aces het volgende:
En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem![]()
De nieuwe Honda, typenaam weet ik effe niet!quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
[afbeelding]
deze moet genomineerd!
fantastisch en gedurfd design
super interieur! in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
ik mis de BMW M6 nogquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:39 schreef Klonk het volgende:
Nominaties bijgewerkt tot hier.
Genomineerde auto's tot nu toe:
Audi RS4
Audi RS6 plus
Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Aston Martin DB9
BMW 2002 Turbo
BMW M3 (eerste generatie)
BMW E46 M3 CSL
BMW M5
Chevrolet impala ss
Chevrolet chevelle ss
Citroen BX
Citroen DS (snoek)
Dodge Viper GTS
Fiat Multipla
Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
Ford Mustang (nieuwste generatie)
Ford Thunderbird (1989-1997)
Honda S600
Lada Niva
Lamborghini LM 002
Lamborghini Miura
Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
LandRover 88" series 1
Mini Cooper S (oud model)
Mitsubishi EVO6
Nissan 200 sx
Nissan 300 Z
Nissan Skyline GTR 34
Peugeot 106
Peugeot 205 GTi 1.9
Peugeot 206
Peugeot 407
Pontiac Transam Firebird
Opel Calibra
Opel Kadett GSI
Porsche 959
Renault 19
Renault Laguna
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Superb
Toyota 2000 GT
Toyota Corolla G6-R
Toyota Supra MKIV Turbo
Volvo 480
Volkswagen Golf GTI Type 1
Volkswagen Polo (huidig model)
Volvo 480
Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
zelfde tijd, zelfde prijsklasse en wellicht nóg sneller dan de gti:quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:Peugeot 205 gti 1.9
![]()
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen![]()
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
tot 5 augustus, zoals in de op stondquote:Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef MikeyMan het volgende:
Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
quote:What qualifies as a 'supercar'? Although this is a highly debatable question, few automotive enthusiasts will disagree when it comes to the Ferrari F40. This thoroughbred from Maranello's finest stable incorporates everything needed to be a true 'supercar', and more.
Built to celebrate the marque's 40th anniversary, the F40 was a development of the 288 GTO. Whereas the GTO's looks are understated, the F40's curvaceous body and huge rear wing just scream performance. Penned by Pininfarina, the F40 shares some design elements with the 288 GTO Evoluzione race car.
Under the composite body panels, Ferrari fitted nothing but the essential bits and pieces to keep the car's overall weight down. The chassis consists of a composite central section with steel tubular space frames on either end to support the suspension. This setup offers a good balance between light weight and rigidity. Suspension is by double wishbones all-round, helped by coil springs over dampers and an anti-roll bar fore and aft.
The heart of every Ferrari is the engine and the F40 is no exception. Unlike most other Ferraris, which are powered by a high revving V12 engine, the F40 uses a V8. Like the manufacturer's contemporary Formula 1 engines, the V8 is fitted with two turbochargers and intercoolers. The three litre engine was rated at 478 bhp, which was well within the chassis' 600 - 650 bhp limit.
The complete package combined stunning looks and tarmac ripping performance, which could very well be considered the essential ingredients for being a supercar. The lack of creature comforts and practicality ads to the 'perfect mix.' Driving a F40 requires a very strong left foot and a very careful right foot.
At the time of the F40's launch there was just one real competitor, the Porsche 959. Equipped with a heavy all wheel drive system, the Porsche was let down by a much higher kerb weight. For many years the F40's performance remained unmatched. Ferrari intended to produce less than 950 examples, but to match the 3100 potential orders, just over 1300 were eventually built.
The spartan F40 was basically a road legal racer, so it came as no surprise that Ferrari customers were interested in racing the F40 in GT-races. For this purpose Michelotto modified a number of F40s, which were raced with considerable success, long after the road car's production had halted. Dubbed F40 LM and F40 GTE, these racers were fitted with a 700 bhp version of the V8.
Today, the F40 still ranks high on many enthusiasts' favorite car list. With 1315 examples it is not as rare as Ferrari's other 'supercars' and is common sight on many Ferrari events, where its unique looks still makes fans' hearts beat faster. It is pictured here at Ferrari events and auctions all over Europe
ik zag er laatst nog 1 rijden het zijn inderdaad mooie bakken.quote:
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:25 schreef blackmage het volgende:
mijn nominatie
Honda Civic Type r
[afbeelding]
meer dan een maand nu al, misschien tijd om eens te beginnen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 22:55 schreef Klonk het volgende:
TS heeft nog best zin
de nominaties liepen nog erg lekker, en vond het zonde om te vroeg met het stemmen te beginnen
Oude Tatra (geloof ik) ook al. 3 voorin, 3 achterin. Luchtgekoelde 8cilinder achterin. En dat in 1930. Die oostblokjongens waren helemaal zo slecht nog niet!quote:
quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:05 schreef Robar het volgende:
Is het nomineren nu nog niet afgelopen ?
nochquote:Op vrijdag 9 september 2005 08:09 schreef Klonk het volgende:
Geweldig leuke lijst trouwens, van Trabant tot Diablo.
Meest opvallende afwezigen wat mij betreft: VW Kever (nog het oude nog het nieuwe model zijn genomineerd)
96 stuks, dus daar moet wel een leuke verkiezing van te maken zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 08:17 schreef Saabmobiel het volgende:
Een super lijst inderdaad. Voor elk wat wils!
bij deze dan 97quote:96 stuks, dus daar moet wel een leuke verkiezing van te maken zijn.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 08:46 schreef -pinguin- het volgende:
[..]
bij deze dan 97
[afbeelding]
volkswagen corrado
helaas geen rwd maar wel de mooiste volkswagen
welk deel snap je niet?quote:Op vrijdag 9 september 2005 07:28 schreef Klonk het volgende:
ER KAN NIET MEER GENOMINEERD WORDEN
quote:AC/Shelby Cobra
Audi
AC/shelby cobrai RS4
Audi S3 Quattro
Audi RS6 plus
Goed idee! Is de keuze niet gelijk beperkt tot één auto.quote:ik was eerst van plan een hele grote poll op te zetten, maar bedacht vannacht dat het mischien wel leuker zou zijn als je een x aantal punten zou kunnen verdelen
ik neem aan dat 2 auto's t.o. elkaar zet en degene met de meeste stemmen na een week wint zoals in de meeste tournaments?quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:50 schreef Klonk het volgende:
ik zit alleen te twijfelen over hoe ik de verkiezing op zal zetten.
ik was eerst van plan een hele grote poll op te zetten, maar bedacht vannacht dat het mischien wel leuker zou zijn als je een x aantal punten zou kunnen verdelen (goed voorbereid dat merken jullie wel)
Als de F40 meer punten krijgt is dat waarschijnlijk omdat men dat een mooiere auto vindtquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:28 schreef Klonk het volgende:
Daar had ik ook over nagedacht, het probleem is dat je dan voor mijn gevoel rare paringen krijgt een F40 tegenover een Isetta ofzo, en dan kiest iedereen ws voor de F40. Met een x-aantal punten verdelen krijgt elke auto een eerlijke kans (of zie ik dat verkeerd)
En ik geef eerlijk toe dat ik bij opening van het nominatie topic nog niet over de verkiezing zelf had nagedacht
he pssst, je hebt de Honda S2000 nog niet toegevoegd en die is wel door iemand genoemdquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:00 schreef Klonk het volgende:
en verbeterd, het duizelde me denk ik vanmorgen een beetje
Juist, is voor mijn gevoel de leukste manier en zo krijgen we een veel uitgebreidere uitslagquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:40 schreef beschuit het volgende:
plan; iedereen maakt een top 3:
nummer 1: 3 punten
nummer 2: 2 punten
nummer 3: 1 punt
ofzo... gaat je wel wat tijd kosten om het te updaten, maar als je gewoon een excel bestandje bijhoudt, dan is het goed te doen niet?
lijkt me beter, bij en top 3 krijg je altijd dezelfde auto;s ben ik bangquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:07 schreef Rio het volgende:
Ik ben voor die punten. Misschien ipv een top 3 een top 8 a la Formule 1?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |