abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:39:18 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29230935
Nominaties bijgewerkt tot hier.

Genomineerde auto's tot nu toe:

Audi RS4
Audi RS6 plus
Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Aston Martin DB9
BMW 2002 Turbo
BMW M3 (eerste generatie)
BMW E46 M3 CSL
BMW M5
Chevrolet impala ss
Chevrolet chevelle ss
Citroen BX
Citroen DS (snoek)
Dodge Viper GTS
Fiat Multipla
Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
Ford Mustang (nieuwste generatie)
Ford Thunderbird (1989-1997)
Honda S600
Lada Niva
Lamborghini LM 002
Lamborghini Miura
Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
LandRover 88" series 1
Mini Cooper S (oud model)
Mitsubishi EVO6
Nissan 200 sx
Nissan 300 Z
Nissan Skyline GTR 34
Peugeot 106
Peugeot 205 GTi 1.9
Peugeot 206
Peugeot 407
Pontiac Transam Firebird
Opel Calibra
Opel Kadett GSI
Porsche 959
Renault 19
Renault Laguna
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Superb
Toyota 2000 GT
Toyota Corolla G6-R
Toyota Supra MKIV Turbo
Volvo 480
Volkswagen Golf GTI Type 1
Volkswagen Polo (huidig model)
Volvo 480

Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:50:14 #52
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29231377
En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:51:53 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29231447
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:50 schreef Five_Aces het volgende:
En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
leuk die democratie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:59:00 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29231735
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
[afbeelding]

deze moet genomineerd!
fantastisch en gedurfd design
super interieur! in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
De nieuwe Honda, typenaam weet ik effe niet!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:03:07 #55
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29231909
één van de bijzonderste auto's ooit...



BMW ISETTA

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:27:10 #56
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29232818
De Brutsch Mopetta (klik op de afbeelding voor meer informatie)



Is ooit een geweldige Heinz-grap van geweest.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:51:51 #57
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_29253426
tussen de nissan 300z en de opel kadett gsi staat nog een pontiac gto!
dus die kan ook gelijk bij het lijstje
pi_29253949
Citroën Traction Avant en DS natuurlijk.
pi_29255160
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:39 schreef Klonk het volgende:
Nominaties bijgewerkt tot hier.

Genomineerde auto's tot nu toe:

Audi RS4
Audi RS6 plus
Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Aston Martin DB9
BMW 2002 Turbo
BMW M3 (eerste generatie)
BMW E46 M3 CSL
BMW M5
Chevrolet impala ss
Chevrolet chevelle ss
Citroen BX
Citroen DS (snoek)
Dodge Viper GTS
Fiat Multipla
Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
Ford Mustang (nieuwste generatie)
Ford Thunderbird (1989-1997)
Honda S600
Lada Niva
Lamborghini LM 002
Lamborghini Miura
Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
LandRover 88" series 1
Mini Cooper S (oud model)
Mitsubishi EVO6
Nissan 200 sx
Nissan 300 Z
Nissan Skyline GTR 34
Peugeot 106
Peugeot 205 GTi 1.9
Peugeot 206
Peugeot 407
Pontiac Transam Firebird
Opel Calibra
Opel Kadett GSI
Porsche 959
Renault 19
Renault Laguna
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Superb
Toyota 2000 GT
Toyota Corolla G6-R
Toyota Supra MKIV Turbo
Volvo 480
Volkswagen Golf GTI Type 1
Volkswagen Polo (huidig model)
Volvo 480

Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
ik mis de BMW M6 nog die stond ook ergens in het topic.. overigens is de eerste generatie M3 de E30 M3
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29271340
De Citroën SM



Informatie (van de Citroën SM-club Nederland):

Algemeen

Geproduceerd tussen 1970 en 1975
Aantal: 12.920 (bij benadering)
Ontwerp: Robert Opron (Citroën)

Kenmerken

Vermogen:
178 DIN pk bij 5500 omw/min. (carburateurmotor)
188 SAE pk bij 6250 omw/min. (inspuitmotor)

Stuurinrichting: Hydraulisch bekrachtigde tandbeugelbesturing waarvan de bekrachtiging afhankelijk is van de snelheid (type DIRAVI). Het stuur komt bij stilstand automatisch in de rechtuitstand terug

Hydropneumatische vering
Hoogteregelaars voor en achter zorgen voor een constante wagenhoogte, onafhankelijk van de belading.
Wiel verwisselen zonder opkrikken met de hand

Prestaties

Maximumsnelheid:
220 km/uur (carburateurversie),
228 km/uur (injectieversie), 205 km/uur (automaat).
Acceleratie met alleen de bestuurder aan boord:
400 m met staande start: 16,2 sec.
1000 m met staande start: 29,9 sec.
0 tot 100 km/uur in 8,9 sec.
DIN benzineverbruik: 11,22 l.

En dan voor een wagen uit de jaren '70!
watch like nobody's dancing
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:49:14 #61
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_29271455
ik wil graag de seat ibiza nomineren en dan niet het nieuste type maar die dervoor
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_29272448
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
Peugeot 205 gti 1.9
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
zelfde tijd, zelfde prijsklasse en wellicht nóg sneller dan de gti:

De renault 5 GT Turbo

al is het maar omdat ik er zelf 2 heb
Signature?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:57:47 #63
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29273671
Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29282599
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef MikeyMan het volgende:
Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
tot 5 augustus, zoals in de op stond

Maar goed, mijn nominatie:

Jaguar XJ220
Genoeg nadelen bij deze auto, maar het blijft een superieure bak... Toendertijd was het plan om de XJ220 met V12 en 4WD te leveren. Maar tot teleurstelling van diegene de het koopcontract al getekend hadden werd het een V6 met twee turbo's en RWD (in het kader van de bezuinigingen) voor een belachelijk hoge prijs! Een aantal kopers probeerden er onderuit te komen via een rechtzaak, maar hebben die niet gewonnen. Ondanks het feit dat het "maar" geleverd werd met een 3.5l V6, had het ding (dankzij de 2 turbo's uiteraard) een geweldige 540PK!! En daarmee was het toendertijd 's werelds snelste productie-auto! De 220 in de naam XJ220 sloeg dan ook op het feit dat deze auto in staat was de 220Mp/h te halen! Het design was (en IS!) verbluffend: simpelweg verbazingwekkend mooi, laag, breed, lang, aerodynamisch en het straalde pure snelheid uit! Helaas door de V6 was het geluid zeer sneu en absoluut niet "angstaanjagend" zoals je bij een supersportauto zou verwachten. Echter als de turbo's wakker schrokken was het geluid echt meesterlijk!! Nog een nadeel aan het blok was het feit dat de turbo-lag enorm was... Zoals ze zeiden bij de Top-gear special van de XJ220: "ok, 50mph... [pedal to the metal], 51, [pause], still 51..., [turbo's kicking in], 76, 94, 120, 160mph..."!!! Ook bekend was dat de remmen niet echt geweldig waren, stoppen deed ie wel, maar niet echt supervlug... Daarbij was ie wel zeer rap in het bochtenwerk, maar zodra de grens bereikt was wist ook de XJ220 achterstevoren te eindigen. Nog een leuk detail is dat de stnadaard snelheidsmeter vrijwel net zo accuraat was als een ge-eikte! Er zijn er maar weinig van gemaakt (350 stuks dus zelfs nog minder dan de Enzo), en ze zijn ook nog niet eens allemaal verkocht. En ondanks het feit dat het een engelse auto was zijn er meer gebouwd met het stuur links dan met het stuur aan de rechterkant!
Maar waarschijnlijk was dit commercieel gezien dus een van de grootste flops... Maar ondanks (of misschien wel eigenlijk dankzij) deze historie, is dit in mijn opinie, de beste, mooiste en meest bijzondere auto ooit gemaakt!

Nog wat specs :
3.5l V6 Twinturbo met 542PK @ 7200RPM
Trekkracht: 644Nm @ 4500RPM
Middenmotor met achterwielaandrijving
Gewicht: 1372KG
0-100km/u in 3.6-3.8s
400m sprint in 11.9s
Topsnelheid: ruim 350km/u

En de plaatjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken:

Achterkant:


Motorruimte door het achterraampje:


Motorblok:


Voorkant:


Zijkant:


Interieur (jep, dat zijn véél metertjes!):
pi_29300592


Carrera 4S

1 van miujn beste vrienden heeft deze en met het mooie weer heb ik de wagen 4 dagen gebruikt. Since then I am in love.. Sound, Power, Cabrio, Muscles
pi_29301035
Ferrari 288 GTO
Lambo Countach
Bentley Continental T
Aston Martin Lagonda
Jensen Interceptor
Iso Grifo
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:11:11 #67
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_29313812
Porsche 356 speedster.

Gewoon omdat het tijdloze prachtige auto is.
Ok, en ook een beetje omdat ik er een heb (replica).





Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_29314054
mijn nominatie

Honda Civic Type r

Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29314161
Aston Martin DB9





  maandag 1 augustus 2005 @ 15:08:06 #70
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29324900
Hmmmm..

Kwam dit weekend tot de conclusie dat er nog geen AC/Shelby Cobra op het lijstje staat.

Dus bij deze:



Zelfs met mooie vrouwen erbij, springt deze auto in het oog met zijn sexy looks!


Puur natuur, stampgenot:



En om aan te tonen dat hij ook rechtsom niet lelijk is:




En zelfs in het hedendaagse verkeer.... waaaaaaaaauw!!!!


De AC Cobra
In 1964 the most powerful AC Cobra entered production, the Cobra 427. The 427 used the 7 litre, big block Ford V8, which developed over 400bhp in standard form and could be tuned to even higher levels for track use. The chassis and suspension were redesigned to enable the car to cope with the huge power increase along with many smaller changes.

Later cars used a different 428 engine, although power levels were virtually the same. The Cobra 427/428 soon became legendary for its incredible acceleration and hair-raising handling characteristics. Today these cars enjoy "dream-car" status and there are many replicas available as well as the current production AC, now known as the Super Blower.
Engine
Capacity Config
6984cc V8 OHV
6997cc V8 OHV

Transmission
Manual, 4 gears

Drivetrain F/R
Steering Worm
Suspension
Front Independent/Transverse leaf spring
Rear Independent/Transverse leaf spring

Performance
Top Speed 0-60 Engine Pwr Comment
165mph 4.2s 425bhp @6500 figures for 427 6984cc Cobra
180mph 480bhp @6500 Figures for 427SC Cobra
155mph 390bhp @5200 Figures for 428


En nog eentje dan om het af te leren..... Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwrrrrrrrrrh!
pi_29327159
De Toyota Celica GT-Four!

Een waanzinnige wagen, heeft de looks, de kracht en is snel.









1998 cm³
178 KW / 242 PS at 6000 rpm
302 NM ati 4000 rpm
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:52:29 #72
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_29330078
Ik wilde bij deze graag de Chevrolet Corvette nomineren. Omdat er daar meerdere modellen van zijn, nomineer ik graag de C3. Maar toch even een stuk geschiedenis van de (mijns inziens) grootste modelnaam uit de Amerikaanse geschiedenis.

De Chevrolet Corvette C1: 1953-1962



Hier begon het allemaal mee, de eerste Chevrolet Corvette, een legende was geboren!
Ieder model uit 1953 werd praktisch met de hand gemaakt, en had een motor met een inhoud van 3,9 liter die 150pk kon leveren!
De auto's zijn nu een enorme zeldzaamheid, en dus erg veel geld waard...



De Chevrolet Corvette C2: 1963-1967



Dit is de C2, het tweede model uit de reeks, met grote verschillen in het design van de C1.
Het topmodel van deze serie heeft een motor van 5,3 liter die er een totaal van 360pk weet uit te trekken!
Machtige cijfers dus, voor die tijd!



De Chevrolet Corvette C3: 1968-1982



De derde restyling, die plaatsvond in 1968 (aanmerkelijk sneller dan de vorige), resulteerde in deze C3. In mijn bescheiden mening is dit de mooiste Corvette ooit gemaakt, en eigenlijk ook de allermooiste Amerikaanse sportwagen.
Met een 7,0-liter(!) motor had je in deze machtige wagen een gigantisch aantal van maximaal 560pk onder je voeten, die je naar een topsnelheid van 228 km/u kon brengen!
De prijs hing bij de introductie rond de 4300 - 4700 dollar, waarvoor je dus een hoop waar voor je geld kreeg.



De Chevrolet Corvette C4: 1984-1996



De C4 is in mijn ogen de minst geslaagde Corvette. In 1983 werden er geen Corvettes uitgebracht, in afwachting van dit model. Toen het uitkwam, had je een 5,7-liter-motor met slechts 205pk, een forse stap terug vergeleken met de eerdere modellen.


De Chevrolet Corvette C5: 1997-2003



De C5 greep weer een beetje terug naar oude styling-elementen, met name de hoge wielkasten die je bij de doorontwikkelde modellen van de C3 ook tegenkwam.
De C5 heeft net als de C4 een 5,7-liter-motor, maar nu met 345pk. Dit bracht je in 5 seconden naar de 100km/h, wat 8 jaar later nog steeds een bijzonder goede tijd is.



De Corvette C6: 2005-???



Het meest recente model, en ook het mooiste sinds 1984.
Vol met technische snufjes (o.a. HUD-display) en sterk verbeterde rij-eigenschappen (on-Amerikaans worden ze genoemd), is deze Corvette een serieuze concurrent voor de nieuwe Porsche 911.
Qua prijs ligt de Corvette alleen mijlenver voor, want je rijdt al een Corvette voor ¤ 90.000!
Met zijn 400pk wordt je in 4,3 seconden naar de 100km/u getrokken, en vanaf daar gaat het gestaag door naar de top van 290!
Overigens is dit de eerste Corvette zonder de toevoeging van Chevrolet, wat uit historisch oogpunt natuurlijk enorm jammer is, maar wat marketing-technisch misschien maar beter is. Een Corvette moet je natuurlijk niet doen denken aan een Matiz of een Lacetta...
Ook is dit de eerste Corvette die geen gebruik maakt van openklappende koplampen sinds de C1.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

En dan nog wat plaatjes van de auto die ik wil nomineren! Het betreft de hele C3-serie, dus er kunnen wat kleine verschillen zitten in het uiterlijk (updates enz.).















Wat een wagen
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_29330269
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:52 schreef InTrePidIvity het volgende:


Wat een wagen
Dit is idd de mooiste Corvette.
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:35:01 #74
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_29340727
Mijn nominatie: De Volkswagen Karmann Ghia Type 14. Niet alleen om de auto zelf, welke een schoonheid is, maar vooral ook om de samenwerking tussen een drietal bedrijven:

Ontworpen door Carrozzeria Ghia, gebouwd bij Karmann, op basis van de Volkswagen Kever.

Wellicht onbekend, dat bij Karmann o.a. de volgende auto's van de band zijn gelopen: BMW coupé's, VW Porsche 914, VW Sirocco, Alle VW Kever en Golf cabrio's, Audi A4 cabrio, Chrysler Crossfire coupé en cabriolet en de Mercedes CLK cabriolet.

Ghia is vooral bekend doordat ze zijn opgenomen in Ford en voor lange tijd de aanduiding was voor de luxere modellen. minder bekend is dat zij verantwoordelijk zijn voor het designen van o.a. modellen voor De Tomaso, Ford, Maserati en Lancia. Gorgetto Giugiaro was hier o.a. hoofd design voor 4 jaar.



U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_29351138
Mijn auto de Suzuki Ignis Sport !

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')