abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:39:18 #51
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29230935
Nominaties bijgewerkt tot hier.

Genomineerde auto's tot nu toe:

Audi RS4
Audi RS6 plus
Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Aston Martin DB9
BMW 2002 Turbo
BMW M3 (eerste generatie)
BMW E46 M3 CSL
BMW M5
Chevrolet impala ss
Chevrolet chevelle ss
Citroen BX
Citroen DS (snoek)
Dodge Viper GTS
Fiat Multipla
Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
Ford Mustang (nieuwste generatie)
Ford Thunderbird (1989-1997)
Honda S600
Lada Niva
Lamborghini LM 002
Lamborghini Miura
Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
LandRover 88" series 1
Mini Cooper S (oud model)
Mitsubishi EVO6
Nissan 200 sx
Nissan 300 Z
Nissan Skyline GTR 34
Peugeot 106
Peugeot 205 GTi 1.9
Peugeot 206
Peugeot 407
Pontiac Transam Firebird
Opel Calibra
Opel Kadett GSI
Porsche 959
Renault 19
Renault Laguna
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Superb
Toyota 2000 GT
Toyota Corolla G6-R
Toyota Supra MKIV Turbo
Volvo 480
Volkswagen Golf GTI Type 1
Volkswagen Polo (huidig model)
Volvo 480

Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:50:14 #52
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29231377
En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:51:53 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29231447
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:50 schreef Five_Aces het volgende:
En dan iedereen op zijn eigen auto stemmen, allemaal 1 stem
leuk die democratie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:59:00 #54
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_29231735
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:00 schreef user-x het volgende:
[afbeelding]

deze moet genomineerd!
fantastisch en gedurfd design
super interieur! in welke auto kun je nou met z'n drieën voorin zitten?
De nieuwe Honda, typenaam weet ik effe niet!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:03:07 #55
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29231909
één van de bijzonderste auto's ooit...



BMW ISETTA

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:27:10 #56
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29232818
De Brutsch Mopetta (klik op de afbeelding voor meer informatie)



Is ooit een geweldige Heinz-grap van geweest.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:51:51 #57
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_29253426
tussen de nissan 300z en de opel kadett gsi staat nog een pontiac gto!
dus die kan ook gelijk bij het lijstje
pi_29253949
Citroën Traction Avant en DS natuurlijk.
pi_29255160
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:39 schreef Klonk het volgende:
Nominaties bijgewerkt tot hier.

Genomineerde auto's tot nu toe:

Audi RS4
Audi RS6 plus
Audi Quattro Coupe (oer Quattro)
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Aston Martin DB9
BMW 2002 Turbo
BMW M3 (eerste generatie)
BMW E46 M3 CSL
BMW M5
Chevrolet impala ss
Chevrolet chevelle ss
Citroen BX
Citroen DS (snoek)
Dodge Viper GTS
Fiat Multipla
Ford Escort Mk1 (RS1600/RS2000/Mexico)
Ford Mustang (nieuwste generatie)
Ford Thunderbird (1989-1997)
Honda S600
Lada Niva
Lamborghini LM 002
Lamborghini Miura
Lancia Delta Integrale (1ste generatie)
LandRover 88" series 1
Mini Cooper S (oud model)
Mitsubishi EVO6
Nissan 200 sx
Nissan 300 Z
Nissan Skyline GTR 34
Peugeot 106
Peugeot 205 GTi 1.9
Peugeot 206
Peugeot 407
Pontiac Transam Firebird
Opel Calibra
Opel Kadett GSI
Porsche 959
Renault 19
Renault Laguna
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Superb
Toyota 2000 GT
Toyota Corolla G6-R
Toyota Supra MKIV Turbo
Volvo 480
Volkswagen Golf GTI Type 1
Volkswagen Polo (huidig model)
Volvo 480

Gaat goed zo, geweldige variatie van Renault 19 tot Lamborghini, erg leuk.
ik mis de BMW M6 nog die stond ook ergens in het topic.. overigens is de eerste generatie M3 de E30 M3
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29271340
De Citroën SM



Informatie (van de Citroën SM-club Nederland):

Algemeen

Geproduceerd tussen 1970 en 1975
Aantal: 12.920 (bij benadering)
Ontwerp: Robert Opron (Citroën)

Kenmerken

Vermogen:
178 DIN pk bij 5500 omw/min. (carburateurmotor)
188 SAE pk bij 6250 omw/min. (inspuitmotor)

Stuurinrichting: Hydraulisch bekrachtigde tandbeugelbesturing waarvan de bekrachtiging afhankelijk is van de snelheid (type DIRAVI). Het stuur komt bij stilstand automatisch in de rechtuitstand terug

Hydropneumatische vering
Hoogteregelaars voor en achter zorgen voor een constante wagenhoogte, onafhankelijk van de belading.
Wiel verwisselen zonder opkrikken met de hand

Prestaties

Maximumsnelheid:
220 km/uur (carburateurversie),
228 km/uur (injectieversie), 205 km/uur (automaat).
Acceleratie met alleen de bestuurder aan boord:
400 m met staande start: 16,2 sec.
1000 m met staande start: 29,9 sec.
0 tot 100 km/uur in 8,9 sec.
DIN benzineverbruik: 11,22 l.

En dan voor een wagen uit de jaren '70!
watch like nobody's dancing
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:49:14 #61
95811 riceboy
T00 Fur10us
pi_29271455
ik wil graag de seat ibiza nomineren en dan niet het nieuste type maar die dervoor
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_29272448
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:29 schreef Krush het volgende:
Peugeot 205 gti 1.9
Omdat dit het snelste is wat je met een budget van <2500 euro kan aanschaffen
en veel meer heeft de gemiddelde Fok!ker niet
zelfde tijd, zelfde prijsklasse en wellicht nóg sneller dan de gti:

De renault 5 GT Turbo

al is het maar omdat ik er zelf 2 heb
Signature?
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:57:47 #63
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29273671
Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29282599
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 19:57 schreef MikeyMan het volgende:
Euh, hoe lang gaan we eigenlijk door met nomineren? Of wachten we net zo lang tot alle auto's opgenoemd zijn?
tot 5 augustus, zoals in de op stond

Maar goed, mijn nominatie:

Jaguar XJ220
Genoeg nadelen bij deze auto, maar het blijft een superieure bak... Toendertijd was het plan om de XJ220 met V12 en 4WD te leveren. Maar tot teleurstelling van diegene de het koopcontract al getekend hadden werd het een V6 met twee turbo's en RWD (in het kader van de bezuinigingen) voor een belachelijk hoge prijs! Een aantal kopers probeerden er onderuit te komen via een rechtzaak, maar hebben die niet gewonnen. Ondanks het feit dat het "maar" geleverd werd met een 3.5l V6, had het ding (dankzij de 2 turbo's uiteraard) een geweldige 540PK!! En daarmee was het toendertijd 's werelds snelste productie-auto! De 220 in de naam XJ220 sloeg dan ook op het feit dat deze auto in staat was de 220Mp/h te halen! Het design was (en IS!) verbluffend: simpelweg verbazingwekkend mooi, laag, breed, lang, aerodynamisch en het straalde pure snelheid uit! Helaas door de V6 was het geluid zeer sneu en absoluut niet "angstaanjagend" zoals je bij een supersportauto zou verwachten. Echter als de turbo's wakker schrokken was het geluid echt meesterlijk!! Nog een nadeel aan het blok was het feit dat de turbo-lag enorm was... Zoals ze zeiden bij de Top-gear special van de XJ220: "ok, 50mph... [pedal to the metal], 51, [pause], still 51..., [turbo's kicking in], 76, 94, 120, 160mph..."!!! Ook bekend was dat de remmen niet echt geweldig waren, stoppen deed ie wel, maar niet echt supervlug... Daarbij was ie wel zeer rap in het bochtenwerk, maar zodra de grens bereikt was wist ook de XJ220 achterstevoren te eindigen. Nog een leuk detail is dat de stnadaard snelheidsmeter vrijwel net zo accuraat was als een ge-eikte! Er zijn er maar weinig van gemaakt (350 stuks dus zelfs nog minder dan de Enzo), en ze zijn ook nog niet eens allemaal verkocht. En ondanks het feit dat het een engelse auto was zijn er meer gebouwd met het stuur links dan met het stuur aan de rechterkant!
Maar waarschijnlijk was dit commercieel gezien dus een van de grootste flops... Maar ondanks (of misschien wel eigenlijk dankzij) deze historie, is dit in mijn opinie, de beste, mooiste en meest bijzondere auto ooit gemaakt!

Nog wat specs :
3.5l V6 Twinturbo met 542PK @ 7200RPM
Trekkracht: 644Nm @ 4500RPM
Middenmotor met achterwielaandrijving
Gewicht: 1372KG
0-100km/u in 3.6-3.8s
400m sprint in 11.9s
Topsnelheid: ruim 350km/u

En de plaatjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken:

Achterkant:


Motorruimte door het achterraampje:


Motorblok:


Voorkant:


Zijkant:


Interieur (jep, dat zijn véél metertjes!):
pi_29300592


Carrera 4S

1 van miujn beste vrienden heeft deze en met het mooie weer heb ik de wagen 4 dagen gebruikt. Since then I am in love.. Sound, Power, Cabrio, Muscles
pi_29301035
Ferrari 288 GTO
Lambo Countach
Bentley Continental T
Aston Martin Lagonda
Jensen Interceptor
Iso Grifo
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:11:11 #67
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_29313812
Porsche 356 speedster.

Gewoon omdat het tijdloze prachtige auto is.
Ok, en ook een beetje omdat ik er een heb (replica).





Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_29314054
mijn nominatie

Honda Civic Type r

Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29314161
Aston Martin DB9





  maandag 1 augustus 2005 @ 15:08:06 #70
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29324900
Hmmmm..

Kwam dit weekend tot de conclusie dat er nog geen AC/Shelby Cobra op het lijstje staat.

Dus bij deze:



Zelfs met mooie vrouwen erbij, springt deze auto in het oog met zijn sexy looks!


Puur natuur, stampgenot:



En om aan te tonen dat hij ook rechtsom niet lelijk is:




En zelfs in het hedendaagse verkeer.... waaaaaaaaauw!!!!


De AC Cobra
In 1964 the most powerful AC Cobra entered production, the Cobra 427. The 427 used the 7 litre, big block Ford V8, which developed over 400bhp in standard form and could be tuned to even higher levels for track use. The chassis and suspension were redesigned to enable the car to cope with the huge power increase along with many smaller changes.

Later cars used a different 428 engine, although power levels were virtually the same. The Cobra 427/428 soon became legendary for its incredible acceleration and hair-raising handling characteristics. Today these cars enjoy "dream-car" status and there are many replicas available as well as the current production AC, now known as the Super Blower.
Engine
Capacity Config
6984cc V8 OHV
6997cc V8 OHV

Transmission
Manual, 4 gears

Drivetrain F/R
Steering Worm
Suspension
Front Independent/Transverse leaf spring
Rear Independent/Transverse leaf spring

Performance
Top Speed 0-60 Engine Pwr Comment
165mph 4.2s 425bhp @6500 figures for 427 6984cc Cobra
180mph 480bhp @6500 Figures for 427SC Cobra
155mph 390bhp @5200 Figures for 428


En nog eentje dan om het af te leren..... Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwrrrrrrrrrh!
pi_29327159
De Toyota Celica GT-Four!

Een waanzinnige wagen, heeft de looks, de kracht en is snel.









1998 cm³
178 KW / 242 PS at 6000 rpm
302 NM ati 4000 rpm
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:52:29 #72
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_29330078
Ik wilde bij deze graag de Chevrolet Corvette nomineren. Omdat er daar meerdere modellen van zijn, nomineer ik graag de C3. Maar toch even een stuk geschiedenis van de (mijns inziens) grootste modelnaam uit de Amerikaanse geschiedenis.

De Chevrolet Corvette C1: 1953-1962



Hier begon het allemaal mee, de eerste Chevrolet Corvette, een legende was geboren!
Ieder model uit 1953 werd praktisch met de hand gemaakt, en had een motor met een inhoud van 3,9 liter die 150pk kon leveren!
De auto's zijn nu een enorme zeldzaamheid, en dus erg veel geld waard...



De Chevrolet Corvette C2: 1963-1967



Dit is de C2, het tweede model uit de reeks, met grote verschillen in het design van de C1.
Het topmodel van deze serie heeft een motor van 5,3 liter die er een totaal van 360pk weet uit te trekken!
Machtige cijfers dus, voor die tijd!



De Chevrolet Corvette C3: 1968-1982



De derde restyling, die plaatsvond in 1968 (aanmerkelijk sneller dan de vorige), resulteerde in deze C3. In mijn bescheiden mening is dit de mooiste Corvette ooit gemaakt, en eigenlijk ook de allermooiste Amerikaanse sportwagen.
Met een 7,0-liter(!) motor had je in deze machtige wagen een gigantisch aantal van maximaal 560pk onder je voeten, die je naar een topsnelheid van 228 km/u kon brengen!
De prijs hing bij de introductie rond de 4300 - 4700 dollar, waarvoor je dus een hoop waar voor je geld kreeg.



De Chevrolet Corvette C4: 1984-1996



De C4 is in mijn ogen de minst geslaagde Corvette. In 1983 werden er geen Corvettes uitgebracht, in afwachting van dit model. Toen het uitkwam, had je een 5,7-liter-motor met slechts 205pk, een forse stap terug vergeleken met de eerdere modellen.


De Chevrolet Corvette C5: 1997-2003



De C5 greep weer een beetje terug naar oude styling-elementen, met name de hoge wielkasten die je bij de doorontwikkelde modellen van de C3 ook tegenkwam.
De C5 heeft net als de C4 een 5,7-liter-motor, maar nu met 345pk. Dit bracht je in 5 seconden naar de 100km/h, wat 8 jaar later nog steeds een bijzonder goede tijd is.



De Corvette C6: 2005-???



Het meest recente model, en ook het mooiste sinds 1984.
Vol met technische snufjes (o.a. HUD-display) en sterk verbeterde rij-eigenschappen (on-Amerikaans worden ze genoemd), is deze Corvette een serieuze concurrent voor de nieuwe Porsche 911.
Qua prijs ligt de Corvette alleen mijlenver voor, want je rijdt al een Corvette voor ¤ 90.000!
Met zijn 400pk wordt je in 4,3 seconden naar de 100km/u getrokken, en vanaf daar gaat het gestaag door naar de top van 290!
Overigens is dit de eerste Corvette zonder de toevoeging van Chevrolet, wat uit historisch oogpunt natuurlijk enorm jammer is, maar wat marketing-technisch misschien maar beter is. Een Corvette moet je natuurlijk niet doen denken aan een Matiz of een Lacetta...
Ook is dit de eerste Corvette die geen gebruik maakt van openklappende koplampen sinds de C1.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

En dan nog wat plaatjes van de auto die ik wil nomineren! Het betreft de hele C3-serie, dus er kunnen wat kleine verschillen zitten in het uiterlijk (updates enz.).















Wat een wagen
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_29330269
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:52 schreef InTrePidIvity het volgende:


Wat een wagen
Dit is idd de mooiste Corvette.
  maandag 1 augustus 2005 @ 22:35:01 #74
120777 Saabmobiel
Hopsieflopsie!
pi_29340727
Mijn nominatie: De Volkswagen Karmann Ghia Type 14. Niet alleen om de auto zelf, welke een schoonheid is, maar vooral ook om de samenwerking tussen een drietal bedrijven:

Ontworpen door Carrozzeria Ghia, gebouwd bij Karmann, op basis van de Volkswagen Kever.

Wellicht onbekend, dat bij Karmann o.a. de volgende auto's van de band zijn gelopen: BMW coupé's, VW Porsche 914, VW Sirocco, Alle VW Kever en Golf cabrio's, Audi A4 cabrio, Chrysler Crossfire coupé en cabriolet en de Mercedes CLK cabriolet.

Ghia is vooral bekend doordat ze zijn opgenomen in Ford en voor lange tijd de aanduiding was voor de luxere modellen. minder bekend is dat zij verantwoordelijk zijn voor het designen van o.a. modellen voor De Tomaso, Ford, Maserati en Lancia. Gorgetto Giugiaro was hier o.a. hoofd design voor 4 jaar.



U geeft mij het gevoel alsof ik met één been in de stijgbeugel ben blijven hangen en mijn paard me door een met wilde bijen bevolkt brandnetelveld sleurt.
The pain was enough to make a shy bald buddhist reflect and plan a mass murder.
pi_29351138
Mijn auto de Suzuki Ignis Sport !

pi_29386473
Ik nomineer de nieuwe mini!

  woensdag 3 augustus 2005 @ 14:40:46 #77
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_29391965
Ik nomineer:
1.


De Ford GT. In mijn ogen de pure vormgeving van een sportauto en legendarisch.

2.


De Audi Urquattro. De vierwielaandrijving, de 'looks', het ontzettend mooie geluid, de legende!


3.


De Volkswagen Scirocco mk 1. Met name toen de GTi series uitkwamen was dit destijds de auto om te hebben. Geweldig apparaatje. heb er zelf eentje gehad. Wat een fun (en wat een roest...)


4.



De Bugatti Royal. Gezien in het museum van Donnington (replica). Ongelofelijk zeldzaam. Buitengewoon exclusief voor z'n tijd en een aluminium motorblok en velgen(en dat in 1932).

Ik heb een lekker uiteenlopende smaak, geloof ik...
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_29393732
Ferrari 575M Maranello





waarom ?
- ontworpen door Pininfarina
- V12 met 588nm en 515pk
- 0-100 in 4.2 seconden, makkelijk over de 300km/u
- geprezen voor zijn rij-kwaliteiten
Jeff Buckley - All Flowers in Time bend Towards the Sun
http://youtube.com/watch?v=chZbxlbGkMU&mode=user&search=
Jeff Buckley - I Woke up in a Strange Place
http://youtube.com/watch?v=jfy_vnWWN0s
pi_29426967
Ferrari F-40

quote:
What qualifies as a 'supercar'? Although this is a highly debatable question, few automotive enthusiasts will disagree when it comes to the Ferrari F40. This thoroughbred from Maranello's finest stable incorporates everything needed to be a true 'supercar', and more.

Built to celebrate the marque's 40th anniversary, the F40 was a development of the 288 GTO. Whereas the GTO's looks are understated, the F40's curvaceous body and huge rear wing just scream performance. Penned by Pininfarina, the F40 shares some design elements with the 288 GTO Evoluzione race car.

Under the composite body panels, Ferrari fitted nothing but the essential bits and pieces to keep the car's overall weight down. The chassis consists of a composite central section with steel tubular space frames on either end to support the suspension. This setup offers a good balance between light weight and rigidity. Suspension is by double wishbones all-round, helped by coil springs over dampers and an anti-roll bar fore and aft.

The heart of every Ferrari is the engine and the F40 is no exception. Unlike most other Ferraris, which are powered by a high revving V12 engine, the F40 uses a V8. Like the manufacturer's contemporary Formula 1 engines, the V8 is fitted with two turbochargers and intercoolers. The three litre engine was rated at 478 bhp, which was well within the chassis' 600 - 650 bhp limit.

The complete package combined stunning looks and tarmac ripping performance, which could very well be considered the essential ingredients for being a supercar. The lack of creature comforts and practicality ads to the 'perfect mix.' Driving a F40 requires a very strong left foot and a very careful right foot.

At the time of the F40's launch there was just one real competitor, the Porsche 959. Equipped with a heavy all wheel drive system, the Porsche was let down by a much higher kerb weight. For many years the F40's performance remained unmatched. Ferrari intended to produce less than 950 examples, but to match the 3100 potential orders, just over 1300 were eventually built.

The spartan F40 was basically a road legal racer, so it came as no surprise that Ferrari customers were interested in racing the F40 in GT-races. For this purpose Michelotto modified a number of F40s, which were raced with considerable success, long after the road car's production had halted. Dubbed F40 LM and F40 GTE, these racers were fitted with a 700 bhp version of the V8.

Today, the F40 still ranks high on many enthusiasts' favorite car list. With 1315 examples it is not as rare as Ferrari's other 'supercars' and is common sight on many Ferrari events, where its unique looks still makes fans' hearts beat faster. It is pictured here at Ferrari events and auctions all over Europe


General specifications
Country of origin Italy
Years of production 1987 - 1992
Numbers built 1315
Body design Pininfarina
Weight 1100 kilo / 2425.1 lbs

Drivetrain
Engine Type F120 A 90º V 8
Engine Location Mid , longitudinally mounted
Displacement 2.936 liter / 179.2 cu in
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Weber-Marelli Fuel injection
Aspiration Two IHI Turbos with two Behr intercoolers
Gearbox 5 speed Manual
Drive Rear wheel drive

Performance figures
Power 478 bhp / 357 KW @ 7000 rpm
Torque 577 Nm / 426 ft lbs @ 4000 rpm
BHP/Liter 163 bhp / liter
Power to weight ratio 0.43 bhp / kg
Top Speed 324 km/h / 201 mph
0-60 mph Acceleration 3.5 s




Overigens heeft de amerikaanse versie rondom zwarte 'bumpers' (soort stoot strippen).
Helaasch is dit dan ook erg lelijk. Maar dat neemt niet weg dat dit een auto is in zn puurste vorm. Mensen die de Top Gear aflevering hebben gezien tussen de enzo en f40 weten dat Jeremy er ook weg van was (de f40 dus )

"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_29438249
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:59 schreef Modus het volgende:

[..]

Dit is idd de mooiste Corvette.
ik zag er laatst nog 1 rijden het zijn inderdaad mooie bakken.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_29441376
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:25 schreef blackmage het volgende:
mijn nominatie

Honda Civic Type r

[afbeelding]
Helemaal mee eens!
Even wat meer informatie:

topsnelheid 235 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,6 s
verbruik binnen b.k. 12.3 l/100km
verbruik buiten b.k. 7.0 l/100km
verbruik gecombineerd 8,9 l/100km
CO2 uitstoot 212 g/km

laatste nieuwprijs ¤ 29.025
nieuwprijs 2004 ¤ 29.025
nieuwprijs 2003 ¤ 28.885
wegenbelasting/3mnd ¤ 100 - ¤ 117
afleveringskosten ¤ 395
occasionprijs 2004 ¤ 22.600 (20.000km)
occasionprijs 2003 ¤ 19.900 (40.000km)
wegenbelasting/jaar ¤ 388 - ¤ 456

aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 147 kW (200 pk) 7400tpm
max. koppel 196 Nm 5900tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld





Het nieuwe model

Waarom zet ik dit allemaal neer?
Omdat je in tegenstelling tot een groot aantal andere auto's in dit topic veel krijgt voor een veel kleinere prijs. OK, hij kost nog steeds een aardige duit, maar dat staat toch in schril contrast met wat een Aston Martin DB7 kost. Daarbij is Honda al jarenlang een van de meest betrouwbare merken en zijn ze onverwoestbaar, zelfs de carosserie die vroeger nogal eens wilde roesten lijkt nu helemaal tip top in orde. Uiteraard staat een Honda garant voor rijplezier, comfort en duurzame auto's. Wat mij betreft is dit de beste en best betaalbare FOK! auto.

Gr.

Robar
  Moderator zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:10:48 #82
18653 crew  D.
pi_29460675
Ik nomimeer de Corvette C4 ('84-'96)

Ik zag dat de C3 al genoemd was, wat mijn 2e keus zou zijn, maar de mooiste in mijn ogen is natuurlijk de C4. Een jeugdliefde zullen we het maar noemen.


  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:48:06 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29461727
Ik hou hem nog wat langer open, de mooie nominaties lopen nog te lekker.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29466639
Zie ik het nu goed dat de Porsche 911 nog niet genomineerd is? In dat geval nomineer ik hem. Een auto die al dik 40 jaar rond rijdt, en in de basis nog steeds dezelfde, naar mijn mening prachtige, lijnen heeft, mag natuurlijk absoluut niet ontbreken.

De eerste, Porsche 911 2.0:


De nieuwste, Porsche 997:

Wat mij betreft blijft het gewoon dè sportwagen.
pi_29470364
Nou, dan zal ik naast de M3, de M3 CSL de daarna meest spectaculaire M3 nomineren;

De BMW M3 GTR:




De straat versie heeft +/- 350pk.

De M3 GTR race versie:



De race uitvoering heeft +/- 500pk. De GTR heeft vele overwinningen op zijn naam staan.

En nog eentje die in dit rijtje kan behoren.

De Mercedes CLK DTM




582pk, 0 - 100 in 3.9sec en een electronisch geregelde top van 320km/uur
pi_29471169
De meeste fokkkers zijn sloebers en hebben weinig te makken, daarom is de ultieme fok! auto in mijn ogen :


De suzuki alto, de meest goedkope en in die klasse betrouwbare (winkel)wagen, welke meestal niet meer kost dan een krat bier (wat ook meteen het gemiddelde is wat een fokker kan betalen!) Vergeet de panda welke onder je kont vandaan roest en de cuore welke bij een windvlaag in de greppel ligt, dit is de shit!!

[ Bericht 11% gewijzigd door _Drake_ op 06-08-2005 19:34:44 ]
pi_29601011
De Volga V12 Coupé mag hier niet ontbreken..










Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_29683163
Ik stem duidelijk voor de Nissan Skyline GTR 34
Als ik ooit geld genoeg heb koop k der meteen 1!!!
Ubergeile dingen!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_29685130
Weet dat het te laat is, maar ik zie nog geen ander topic voor het stemmen

Deze oldtime favourite mag eigenlijk niet missen

De Lamborghini Diablo





Hier wat foto's van de Lamborghini Diablo VT 6.0. Is de laatste Diablo versie geperfectioneerd door Audi en is voor mij toch wel 1 van de mooiste auto's
  Moderator dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:45:01 #90
18653 crew  D.
pi_29686626
Wanneer begint de verkiezing nou?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:11:39 #91
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_29695490
De ABT audi AS3:



Het is een snelle auto, heeft veel klasse en is niet overdreven optisch getuned, veel vermogen en nog meer stijl.



[sub]als tuner-auto's niet mogen nomineer ik de Audi S3 quattro om dezelfde redenen[/IMG]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_29697630
Mercedes Benz G 55 AMG











Waarom?

- ruim
- absurd snel/krachtig (476 pk/700 nm)
- 0-100 in 5,5 sec voor een wagen van 2450 kg (Top: 210 kmh)
- luxe
- imposante verschijning

Voor mij de ultieme allrounder, enorm snel maar toch veel ruimte en luxe
pi_29698943
wanneer sluit de nominatie ronde nou dan?
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  Moderator dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:04:14 #94
18653 crew  D.
pi_29701669
Ik neem aan dat voor iedere auto het 'gewone' type wordt genomen bij de verkiezing?
Dus (voor de 2 laatst genoemde) de Audi A3, en de Mercedes G-klasse
pi_29702068
Nou, dan nomineer ik ook nog wat.



Ford Probe
Stoer.Amerikaans (is dat een plus of een min?). En die vrouw krijg je erbij. Echt!
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:21:43 #96
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_29991068
Mag deze er nog bij?


Mooi van lelijkheid en een wagen die ik absoluut binnen een paar jaar ga aanschaffen.
Ik heb al een boek.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:07:25 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30039027
De Trabant, de trots van de DDR:

&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  Moderator zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:50:58 #98
18653 crew  D.
pi_30042302
ik geloof dat TS er geen zin meer in heeft
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:55:37 #99
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30042438
TS heeft nog best zin

de nominaties liepen nog erg lekker, en vond het zonde om te vroeg met het stemmen te beginnen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zondag 28 augustus 2005 @ 01:19:34 #100
18653 crew  D.
pi_30046974
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 22:55 schreef Klonk het volgende:
TS heeft nog best zin

de nominaties liepen nog erg lekker, en vond het zonde om te vroeg met het stemmen te beginnen
meer dan een maand nu al, misschien tijd om eens te beginnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')