abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29129819
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, dat ben ik niet helemaal met je eens, ik vind dat er wel degelijk middelen beschikbaar moeten zijn voor cultuur, dat hoeft niet per se in individuen gestoken te worden en er mag/moet ook wat tegenover staan maar cultuur is in mijn opinie een belangrijke toevoeging aan het leven.

Culturele organisaties mogen echter wel van mij wat meer hun best doen om sponsors te krijgen maar, Nederland is klein en er is een eindig aantal sponsors.
Cultuur is inderdaad zeer belangrijk, dat ben ik volledig met je eens. Echter zit er aan die kunstenaarsbudgetten wel een probleempje: die gelden worden verdeeld door ambtenaren die bepaalde potjes moeten opmaken, en daarbij niet hun eigen persoonlijke voorkeur volgen; wat er toe leidt dat er vaak kunst wordt gesubsidieerd waar geen enkel draagvlak voor is; of wordt zéér elitaire kunst gesponsord (denk aan ballet e.d.), waar de vaak welgestelde liefhebbers in feite op kosten van de "gewone man" hun pleziertjes genieten; in een mecenas-stelsel spelen dit soort problemen niet.
pi_29129914
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

Wat een windhandel was dat ja, ik snap echt niet dat er zoveel - zo hogelijk gewaardeerde - captains of industry in die flauwekul zijn getuind (toch denk ik: als daar échte ondernemers hadden gezeten was dit niet gebeurd). Typische kuddementaliteit denk ik, en inderdaad een waarschuwing dat van het bedrijfsleven ook niet altijd het hemels paradijs op aarde ( ) te verwachten valt.
Heb je die zaak van die tennisfiguur gevolgd? Vermogende mensen die in rendementen van 40-100% in een jaar geloven uit valutahandel? Ieder weldenkend mens die iets van beleggen weet die realiseert zich dat daar iets niet goed KAN zitten en de teller staat nu op 110 miljoen euro of zo.

Ik ken redelijk wat mensen uit die tijd, voornamelijk op technisch vlak en wij waren ook geen zakenmensen, wij hadden lol en deden leuke nieuwe dingen en dan moet er geld komen, ja nou, dan kom je bij een VC (welgeteld 1 man die een pak had en dat was ik, dus ik moest daarheen) uit en moet je een business plan verdedigen...ik had het hele plan nog nooit gezien

Afijn, dan denk je, dit wordt nooit wat..volgende dag "hebben jullie even genoeg aan 10 miljoen dollar?"...umm...ja, dat gaat wel lukken!
6 maanden later een overname voor 30 miljoen dollar, het product was niet klaar en is ook nooit afgemaakt afaik en ik stak 10% in mijn zak minus kosten.
pi_29129967
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

Cultuur is inderdaad zeer belangrijk, dat ben ik volledig met je eens. Echter zit er aan die kunstenaarsbudgetten wel een probleempje: die gelden worden verdeeld door ambtenaren die bepaalde potjes moeten opmaken, en daarbij niet hun eigen persoonlijke voorkeur volgen; wat er toe leidt dat er vaak kunst wordt gesubsidieerd waar geen enkel draagvlak voor is; of wordt zéér elitaire kunst gesponsord (denk aan ballet e.d.), waar de vaak welgestelde liefhebbers in feite op kosten van de "gewone man" hun pleziertjes genieten; in een mecenas-stelsel spelen dit soort problemen niet.
Ben ik met je eens, zonder meer. Ik zie ook regelmatig 'kunst' dat ik denk..uh...ja?

Aan de andere kant, er zijn ook dingen als de Kunsthal in Rotterdam, er is een Dag van de Romantische Muziek hier, dat zijn zaken die laagdrempelig zijn en vele mensen plezier geven. Die zijn het waard om overheids gelden aan te besteden.
pi_29130183
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je die zaak van die tennisfiguur gevolgd? Vermogende mensen die in rendementen van 40-100% in een jaar geloven uit valutahandel? Ieder weldenkend mens die iets van beleggen weet die realiseert zich dat daar iets niet goed KAN zitten en de teller staat nu op 110 miljoen euro of zo.

Ik ken redelijk wat mensen uit die tijd, voornamelijk op technisch vlak en wij waren ook geen zakenmensen, wij hadden lol en deden leuke nieuwe dingen en dan moet er geld komen, ja nou, dan kom je bij een VC (welgeteld 1 man die een pak had en dat was ik, dus ik moest daarheen) uit en moet je een business plan verdedigen...ik had het hele plan nog nooit gezien

Afijn, dan denk je, dit wordt nooit wat..volgende dag "hebben jullie even genoeg aan 10 miljoen dollar?"...umm...ja, dat gaat wel lukken!
6 maanden later een overname voor 30 miljoen dollar, het product was niet klaar en is ook nooit afgemaakt afaik en ik stak 10% in mijn zak minus kosten.
Wat een oplichter ja. En als dit soort rendementen worden genoemd, moeten alle alarmbellen afgaan, dat bestaat gewoonweg niet.

Dat er zo snel in dit soort pojecten werd gestapt had m.i. vooral te maken met de angst de boot te missen, waardoor elementaire beoordelingsregels overboord werden gezet. Wat voor product was het eigenlijk? Ik word nu wel nieuwsgierig .
pi_29130322
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, zonder meer. Ik zie ook regelmatig 'kunst' dat ik denk..uh...ja?

Aan de andere kant, er zijn ook dingen als de Kunsthal in Rotterdam, er is een Dag van de Romantische Muziek hier, dat zijn zaken die laagdrempelig zijn en vele mensen plezier geven. Die zijn het waard om overheids gelden aan te besteden.
Precies er zijn wel degelijk zaken die het waard zijn er geld in te stoppen; en met betere criteria kun je naar mijn idee ook al een heel eind komen (grotere rol voor de persoonlijke voorkeuren van een capabele ambtenaar (denk aan bv aankleding van overheidsgebouwen), en ook een grotere rol voor een reele inschatting van de hoeveelheid mensen die plezier beleeft aan zoiets, en hun vermogenspositie - is er een reele kans dat ze het zelf kunnen financieren, dan vooral zelf laten financieren).
pi_29130428
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

Wat een oplichter ja. En als dit soort rendementen worden genoemd, moeten alle alarmbellen afgaan, dat bestaat gewoonweg niet.
Nee, precies, ik zei tegen mijn vriendin "Iemand beloofd 40-100% rendement per jaar" "Whats the scam?". Alles in een notedop, ik heb ook wel eens van die 'aanbiedingen' gehad maar ik denk verder na dan de euro tekens.
quote:
Dat er zo snel in dit soort pojecten werd gestapt had m.i. vooral te maken met de angst de boot te missen, waardoor elementaire beoordelingsregels overboord werden gezet. Wat voor product was het eigenlijk? Ik word nu wel nieuwsgierig .
Denk aan eBay en je bent aardig in de richting maar dan voor B2B. Ik werkte toen in de VS overigens, het was geen Nederlands bedrijf of idee.

Het was de angst gecombineerd met een soort van magische rekentruck waardoor traditionele zaken als winst ineens niet meer van belang waren, ik ben altijd aardig down to earth geweest qua geld en ik snapte er hele-maal niets van.

Ik investeer wel in bedrijfjes nu maar wel bedrijfjes die een solide businessplan hebben wat NIETS met Internet te maken heeft

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2005 00:59:03 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:57:42 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29130430
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

naar een land waar de belastingdruk lager ligt
ierland of zo,
USA

Alles beter dan dit land waar je voor de salarissen van de medewerkers van allerlei hulpverlenersclubjes zoals novib kan gaan werken
De USA

Het land waar een hele kluit Nederlanders ingevlogen werden om een bedrijf op te starten wat die Amerikanen niet lukte... En toen het draaide en de Nederlanders pleite waren draaide het bedrijf ook niet meer. Wat een instelling daaro.

Ik heb met een hoop Amerikanen gewerkt, maar als je het over dom volk hebt...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:59:45 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29130479
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:54 schreef McCarthy het volgende:
gewelidg he Nederland subsidie land
Deze begrijp ik niet helemaal, jij wil iedereen aan het werk hebben, kinderen of geen kinderen. Gaat men uiteindelijk werken is de tegemoetkoming in de kinderopvang weer niet goed. Wat wil je eigenlijk???
  dinsdag 26 juli 2005 @ 01:01:26 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_29130513
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

lekker ingelezen
meerdere vakantie baantjes en tijden mijn studie 1 jaar gewerkt

ik heb zat werkervaring
Een jaar zegt ie... Wat een werkervaring joh.
pi_29130523
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:01 schreef AchJa het volgende:

Een jaar zegt ie... Wat een werkervaring joh.
Hij leert het nog wel als hij in het bedrijfsleven komt
pi_29130556
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, precies, ik zei tegen mijn vriendin "Iemand beloofd 40-100% rendement per jaar" "Whats the scam?". Alles in een notedop, ik heb ook wel eens van die 'aanbiedingen' gehad maar ik denk verder na dan de euro tekens.
[..]

Denk aan eBay en je bent aardig in de richting maar dan voor B2B. Ik werkte toen in de VS overigens, het was geen Nederlands bedrijf of idee.

Het was de angst gecombineerd met een soort van magische rekentruck waardoor traditionele zaken als winst ineens niet meer van belang waren, ik ben altijd aardig down to earth geweest qua geld en ik snapte er hele-maal niets van.

Ik investeer wel in bedrijfjes nu maar wel bedrijfjes die een solide businessplan hebben wat NIETS met Internet te maken heeft
Precies! En windhandel werkt slechts zolang men er in blijft geloven (tenzij in de briljante Bommelaflevering van dezelfde naam ). Je moet natuurlijk wel inkomsten verwerven en winst maken, anders is je bedrijf niets waard. Succes met die nieuwe bedrijfjes, dat is altijd goed voor de economie, en daar valt vaak meer innovatief vermogen van te verwachten dan van de groten.
pi_29130571
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:53 schreef Diederik_Duck het volgende:

Precies er zijn wel degelijk zaken die het waard zijn er geld in te stoppen; en met betere criteria kun je naar mijn idee ook al een heel eind komen (grotere rol voor de persoonlijke voorkeuren van een capabele ambtenaar (denk aan bv aankleding van overheidsgebouwen), en ook een grotere rol voor een reele inschatting van de hoeveelheid mensen die plezier beleeft aan zoiets, en hun vermogenspositie - is er een reele kans dat ze het zelf kunnen financieren, dan vooral zelf laten financieren).
Waar ik altijd een voorstander van geweest ben en nog ben is de verplichting om een deel van de bouwsom van een groot project in kunst te stoppen, dan kan je als overheid toch een maecenas rol vervullen zonder dat er niets tegenover staat.
Of die kunst dan mooi is of niet, da's toch subjectief, er iig een duidelijke tegenprestatie die in een publieke ruimte staat en niet in een stoffig archief.
pi_29131630
Voor een beetje functie wordt je nieteens aangenomen als je geen werkervaring hebt. Studenten krijgen studiefinanciering en een OV-jaarkaart. Is dat niet genoeg? Bovendien hebben studenten lang niet de kosten die WAO'ers vaak hebben. Zo wel (een kamer bijvoorbeeld) dan krijgen ze extra studiefinanciering.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29133907
WAO - Wet op de ArbeidsOngeschiktheid, m.a.w. mensen in de WAO zijn, raad eens? Arbeidsongeschikt, derhalve kunnen zij in meer of mindere mate dus niet werken.

Verder is het de werkgever die de keuze maakt wie voor hem werkt. Blijkbaar hebben werkgevers liever goedkope, jonge, fitte studenten, dan dure, oude, vaak omgeschoolde, deels gehandicapte WAOers.

En wie geeft TS weer de schuld? De student, die gewoon voor zijn eigen onderdak en brood probeert te zorgen.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 09:04:55 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29134156
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat een mentaliteit
uit de staatsruif vreten, daar kan je trots op zijn
Ik doelde op gewoon cash in hand van welwillende vrienden, dáár ben je te trots voor dus doe je zwart schoonmaakwerk.

Enneh, jij vreet uit de staatsruif vriend, ben je er trots op?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_29134279
Het lijkt me dat studenten zelf wel hun tijd kunnen indelen en kunnen beslissen of ze wel of geen bijbaantje nodig hebben. Sommigen hebben deze extra verdienste sowieso nodig om hun studie te kunnen bekostigen.
pi_29134708
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 01:58 schreef sizzler het volgende:
Voor een beetje functie wordt je nieteens aangenomen als je geen werkervaring hebt. Studenten krijgen studiefinanciering en een OV-jaarkaart. Is dat niet genoeg? Bovendien hebben studenten lang niet de kosten die WAO'ers vaak hebben. Zo wel (een kamer bijvoorbeeld) dan krijgen ze extra studiefinanciering.
Je wilt toch niet beweren dat een student kan rondkomen van zijn studiefinanciering, zonder zich flink in de schulden te steken?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:14:53 #168
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29135184
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:04 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik doelde op gewoon cash in hand van welwillende vrienden, dáár ben je te trots voor dus doe je zwart schoonmaakwerk.

Enneh, jij vreet uit de staatsruif vriend, ben je er trots op?
ik leen, dat is iets anders
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 26 juli 2005 @ 10:16:39 #169
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29135220
Laten we vooral de Oost Europeanen niet vergeten die hier aan het klussen zijn. Echt, het werk is er wel alleen het wordt door de verkeerde gedaan. Het is relatief simpel werk, dat kan prima gedaan worden door al die WAOers die toch vooral laagopgeleid zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 26-07-2005 13:43:28 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29136305
Hoe weet jij dat WAO´ers laag opgeleid zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_29136461
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:16 schreef McCarthy het volgende:
Laten we vooral de Oost Europeanen niet vergeten die hier aan het klussen zijn. Echt, het werk is er wel alleen het wordt door de verkeerde gedaan. Het is relatief simpel werk, dat kan prima gedaan worden door al die WAOers die toch vooral laagopgeleidt zijn
Ja joh, werken in de bouw en asperges steken zijn echt perfecte baantjes voor WAO'ers

Verder ben ik benieuwd hoe jij er bij komt dat WAO'ers vooral laagopgeleid zijn? Je geeft wel een verwijzing naar het CBS, maar naar mijn weten staan daar geen gegevens over het opleidingsniveau van WAO'ers, dus als je even een wat specifiekere link kan geven...?
pi_29136686
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik heb hier data voor belgie in 1999

http://www.gent.be/gent/wonen/kansarmo/Atlas99/soce-04.htm
[..]
Werkloos is niet hetzelfde als arbeidsongeschikt
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29136864
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:31 schreef McCarthy het volgende:

[..]

pff
wel sterk gecoreleert
Gewat?

En bovendien, dat die dingen gecorreleerd zijn blijft een ongefundeerde aanname zolang je niet met cijfers op de proppen komt die het tegendeel bewijzen. En als student weet jij hoe waardevol aannames zijn. Niet waardevol dus, wij willen graag feiten zien van onze studenten.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_29136895
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:27 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik heb hier data voor belgie in 1999

http://www.gent.be/gent/wonen/kansarmo/Atlas99/soce-04.htm
Behalve dat we hier over Nederland en niet België praten en werklozen een compleet andere groep dan arbeidsongeschikten zijn, waardoor je informatie compleet irrelevant is voor dit topic, zei je eerder dat je je gegevens bij het CBS vandaan had. Graag zie ik dus de link naar de pagina waarop je gezien hebt dat WAO'ers vooral laagopgeleid zijn.

Je excuus voor het uit je duim zuigen van een bron, dat mag natuurlijk ook
pi_29136920
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 09:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je wilt toch niet beweren dat een student kan rondkomen van zijn studiefinanciering, zonder zich flink in de schulden te steken?
Nee, maar met studiefinanciering en een bijbaan lukt het aardig.

Mijn bijbanen staan ook nogeens mooi op mijn CV.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')