Kan niet, die wordt door een student bezet gehouden die klaagt dat hij moet werken om de WAO'ers te betalen.quote:
zo arbeidongeschikt dat je prima kan skeeleren, kanoen, zwart werken, in je tuin klussen, een instruent bespelen, noem maar opquote:Op maandag 25 juli 2005 23:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er is denk ik een definitieprobleem. Je kan niet verwachten dat iemand die arbeidsongeschikt is gaat werken, hij kan het namelijk niet. Probleem is dat mensen die wel arbeidsgeschikt zijn arbeidsongeschikt worden verklaard; nog los van de vraag of je dit wel via gedwongen winkelnering moet bewerkstelligen.
Waar hangt pappie dan uit?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Pappie is er niet. Werk ook niet want de kids gaan nog niet naar school, de jongste in ieder geval nog niet en de ouderen kunnen niet overblijven (geen geld voor).
Rot op, dan zit je boven je kunnen te studeren en moet je terugzakken naar HBO danwel MBO. Ik heb vrienden met zware technische studies. Met zware medische studies. Met van allerlei andere studies en allemaal hebben ze tijd om te werken.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niet iedere studie biedt die ruimte hoor.
Dat noemde ik nu net de verfrissende invalshoek. Werkgevers krijgen met studenten gewoon meer value-for-money, dus zolang die dwang er niet is houdt het op.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik zie hier allerlei negatieve reacties, maar waarom neemt niemand de kern van dit topic in overweging: namelijk dat dit simpele werk er klaarblijkelijk is, en dat het prima door bijstandsmoeders e.d. gedaan kan worden, waarom doen die dat dan niet? Wat ligt daar aan ten grondslag?
Ja, al die studentjes rechten of nederlands die met pijn en moeite een slecht betaalde baan in het onderwijs kunnen vinden of zulke goudmijntjes als culturele antropologiequote:Op maandag 25 juli 2005 23:21 schreef McCarthy het volgende:
[..]
die studenten betalen het later dubbel en dwars terug![]()
Maar dat is toch een verschrikkelijk slappe instelling? Als je werkelijk je best doet is er m.i. in een heleboel gevallen heus wel wat te regelen, en het is voor die vrouwen zelf ook veel beter als ze eens wat om handen hebben.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:25 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Pappie is er niet. Werk ook niet want de kids gaan nog niet naar school, de jongste in ieder geval nog niet en de ouderen kunnen niet overblijven (geen geld voor).
Dood, overleden aan kanker op jeugdige leeftijd.quote:
Ja, af en toe zwart schoonmaken bij mensen omdat die je graag helpen maar je trots bent om zomaar iets aan te nemen.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is toch een verschrikkelijk slappe instelling? Als je werkelijk je best doet is er m.i. in een heleboel gevallen heus wel wat te regelen, en het is voor die vrouwen zelf ook veel beter als ze eens wat om handen hebben.
Ja, dat is ook in 90% van de situaties het geval natuurlijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dood, overleden aan kanker op jeugdige leeftijd.
ik ken zat mensen die nauwelijks gewerkt hebben tijdens hun studie en prima terceht zijn gekomenquote:Op maandag 25 juli 2005 23:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Deze 'linkse' fokker, heeft altijd gewerkt naast zijn studie. Is daardoor opgeklommen van domme uitzendbaantjes naar functies die een mooie aanvulling zijn op zijn studie en is daardoor veel interessanter voor bedrijven en dus de nederlandse economie dan een uitvreter zoals jij. Ik heb praktijkervaring die jij node zal missen dalijk. Ik heb de afgelopen jaren kennis opgedaan die jij straks nog moet gaan opdoen in de komende jaren.
als kantinemedewerker zekerquote:Ik kan zo instromen in het bedrijfsleven.
word ik hier onderschatquote:Jij moet eerst ingewerkt worden,
ik kies iemand die een leuk goed studentenleven heeft gehad en nu dat acher de rug is bereid is er tegen aan te gaanquote:en dat kost geld en tijd. Wie van de twee kies jij als manager?
ik betaal het later allemaal af hoorquote:Ik heb heb altijd gewerkt en daardoor minimaal gebruik gemaakt van studiefinancieringen. Jij vreet de overheid uit voor je internet-aansluitingke. Of je ouders, dat is nog zieliger. Een volwassen man (of vrouw) die op de centen van z'n ouders moet leven. Nee, dat zullen ze dalijk bij je solicitatiegesprek zien als heel volwassen![]()
ik heb een leuk levenquote:Doet het vast ook goed in de discotheek bij de meisjes (en/of jongens)...
Zoals al eerder uitgelegd, hebben werkgevers liever jonge onervaren krachten, die lichamelijk zwaarder werk kunnen doen, en die ze minder hoeven te betalen.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik zie hier allerlei negatieve reacties, maar waarom neemt niemand de kern van dit topic in overweging: namelijk dat dit simpele werk er klaarblijkelijk is, en dat het prima door bijstandsmoeders e.d. gedaan kan worden, waarom doen die dat dan niet? Wat ligt daar aan ten grondslag?
Lekker makkelijk he? Ik geloof er geen bal van/quote:Op maandag 25 juli 2005 23:23 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jawoor kan zat conrete voorbeelden noemen alleen uit privacy overweginen doe ik dat niet
Men, de meeste managers hebben zelf gestudeerd. Die weten dat je tijd zat hebt om ook op andere vlakken in je zelf te investeren, anders dan hockeyfeestjes en bier zuipen. Een studie zegt absoluut niets over je armen uit de mouwen steken. Een paar maandjes lopende band werk, dat is werken. Naast je studie een uitdagende bijbaan, dat zegt dat je talent hebt. 8 jaar studeren zonder iets er bij te doen zegt dat je een slappe lul bent. 4 jaar studeren zonder erbij te werken zegt dat je een veel te zware studie voor je intellectuele capaciteiten hebt afgerond.quote:
ze studeren dus tonen ze aan dat ze de armen uit de mouwen kunnen steken.
Kinderen opvoeden genereert op korte termijn geen inkomen in elk geval en ook op lange termijn is er geen zekerheid hieromtrent want het is maar de vraag of de kids later mams gaan onderhouden.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:31 schreef Dagonet het volgende:
Goed ook om te horen "voor die vrouwen is het beter om iets omhanden te hebben". Want kinderen opvoeden stelt geen fuck voor natuurlijk
Mijn god, de betweterigheid en arrogantie spat er werkelijk vanaf.
Kom kom er zijn beta studies (m.n. waar veel practica bij zitten), waardoor je vaak wel een paar uurtjes per week vrij hebt, dat is het punt niet, maar op zulke wisselende tijden dat je voor verreweg de meeste werkgevers niet inzetbaar bent; avondwerk is ook niet voor iedereen een oplossing. Medische studies zijn overigens helemaal niet zo zwaar als iedereen altijd roept (m.u.v. tandheelkunde, maar dat heeft weer met die enorme hoeveelheid practica te maken).quote:Op maandag 25 juli 2005 23:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Rot op, dan zit je boven je kunnen te studeren en moet je terugzakken naar HBO danwel MBO. Ik heb vrienden met zware technische studies. Met zware medische studies. Met van allerlei andere studies en allemaal hebben ze tijd om te werken.
En die paar die klagen dat ze dat niet hebben, die zijn permanent op de studentvereniging te vinden en op elke feest wat je maar kan bedenken, slapen een gat in de dag en leren enkel in de paar weken voor belangrijke tentamens.......en wonder boven wonder hebben ze allemaal rijke ouders die hun lacoste'tjes en hun biertjes betalen......go figure
enerzijds dat vele moeders een volledige toewijding ah moederschap belangrijker vinden dan een baan erbij vinden/hebben, anderzijds dat ze dus kinderen hebben, die kunnen ziek worden ed. en daardoor kunnen moeders die willen werken niet altijd inzetbaar zijn, ze zijn daarom niet zo aantrekkelijk voor werkgeversquote:Op maandag 25 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jammer, je devalueert jezelf daarmee namelijk gigantisch op de arbeidsmarkt. Ik heb bijzonder veel opgestoken van mijn bijbanen, ook al was het meerendeel daarvan simpel productiewerk.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:51 schreef McCarthy het volgende:
studenten en scholieren horen hun tijd niet te verdoen op de werkvloer maar ze horen hun tijd te besteden aan hun studie. zo doe ik het iig.
bezet gehouden?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan niet, die wordt door een student bezet gehouden die klaagt dat hij moet werken om de WAO'ers te betalen.
Is dit sarcastisch? Zo iemand toont in ieder geval wel inzet, van mijn kant niets dan waardering daarvoor, de belastingontduiking kan hier vaak wel door de vingers worden gezien m.i.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, af en toe zwart schoonmaken bij mensen omdat die je graag helpen maar je trots bent om zomaar iets aan te nemen.
Die krijgen vaak al minimumloon. ben je zeker ook tegen nietwaar?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:35 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bezet gehouden?
Ga je 1 euro onder zijn tarief zitten
dat heet marktwerking
scheelt bovendien weer een uitkering, kan de student later dus midner tax betalen, kan hij dus weer meer lenen tijdens zijn studietijd
en zo is het cirkeltje weer rond (in een echt rechts land dan)
quote:Op maandag 25 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Punt een, deeltijdbanen zijn nutteloos, wat ze verdienen wordt in mindering gebracht op hun uitkering en bovendien zijn er mogelijk bijkomende kosten als kinderopvang.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Werkervaring is inderdaad ook een belangrijk middel om zodadelijk de concurrentiestrijd met je medeafgestudeerden aan te gaan. Probeer maar eens als onbeschreven blaadje een goede baan te vinden.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:33 schreef Lithion het volgende:
[..]
Jammer, je devalueert jezelf daarmee namelijk gigantisch op de arbeidsmarkt. Ik heb bijzonder veel opgestoken van mijn bijbanen, ook al was het meerendeel daarvan simpel productiewerk.
Maar ja, jouw beslissing. Ik vind het behoorlijk dom.
Kinderen opvoeden is géén fulltime baan inderdaad. HJet is natuurlijk wel belangrijk, maar het rechtvaardigt niet dat zo iemand niet haar uiterste best doet ook een andere wijze iets te bereiken; ook goed voor de kinderen, hebben ze een beter voorbeeld, en de moeder kan ze meer bijbrengen (ja, zelfs als het maar simpel schoonmaakwerk is).quote:Op maandag 25 juli 2005 23:31 schreef Dagonet het volgende:
Goed ook om te horen "voor die vrouwen is het beter om iets omhanden te hebben". Want kinderen opvoeden stelt geen fuck voor natuurlijk
Mijn god, de betweterigheid en arrogantie spat er werkelijk vanaf.
Nee, jij laat je weer eens van je slechtse kant zien.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:36 schreef McCarthy het volgende:
precies, het werk is er, zat WAOers zijn prima in staat iets te doen
maar zoals gewoonlijk worden OPs weer eens niet goed gelezen, het staat notabene bold
links fok laat zich weer eens van zijn beste kant zien
Hoe zou dat toch komen? De doorsnee bollenpeller-onderneming hier heeft liever wat Polen. Waarom? Die zeiken een stuk minder, werken een stuk harder en zijn niet om de haverklap ziek, zwak of misselijk.quote:
Maar om prive-redenen zwijg je daarover.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ken zat mensen die nauwelijks gewerkt hebben tijdens hun studie en prima terceht zijn gekomen
Als ik daar moet beginnen dan doe ik dat. Ik voel me nergens te goed voor. Jij blijkbaar wel. Maar ik verwacht dalijk dat ik wel een baan kan krijgen met 2 jaar werkervaring in het profiel. Jij hoeft daar niet eens naar te kijken.quote:als kantinemedewerker zeker
Neh, maar echt intelligent kom je niet over. Je spelling laat trouwens net als de mijne erg te wensen over. Ook geen pluspuntquote:word ik hier onderschat
quote:ik kies iemand die een leuk goed studentenleven heeft gehad en nu dat acher de rug is bereid is er tegen aan te gaan
Ik verdraai niks, je teert nu op andermans zak, vieze uitkeringstrekker.quote:ik betaal het later allemaal af hoor
loop nou niet de feiten te verdraaien
Goh, lijkt me ook een erg mooi leven. Daar in Luilekkerland. Welkom straks in de maatschappij. Ik heb daar al een mooi leventje. Mede dankzij mijn werk, moet je eens proberen, is een hele verrijking.quote:ik heb een leuk leven
Kinderen opvoeden is ook een keuze. Ik zie niet in waarom de maatschappij daarvoor zou moeten opdraaien.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kinderen opvoeden is géén fulltime baan inderdaad. HJet is natuurlijk wel belangrijk, maar het rechtvaardigt niet dat zo iemand niet haar uiterste best doet ook een andere wijze iets te bereiken.
Truequote:Op maandag 25 juli 2005 23:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kinderen opvoeden is géén fulltime baan inderdaad. HJet is natuurlijk wel belangrijk, maar het rechtvaardigt niet dat zo iemand niet haar uiterste best doet ook een andere wijze iets te bereiken.
dit slaat werkelijk allesquote:Op maandag 25 juli 2005 23:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Rot op, dan zit je boven je kunnen te studeren en moet je terugzakken naar HBO danwel MBO.
mag ik zelf mijn leven inrichtenquote:Ik heb vrienden met zware technische studies. Met zware medische studies. Met van allerlei andere studies en allemaal hebben ze tijd om te werken.
so hequote:En die paar die klagen dat ze dat niet hebben, die zijn permanent op de studentvereniging te vinden en op elke feest wat je maar kan bedenken, slapen een gat in de dag en leren enkel in de paar weken voor belangrijke tentamens.......en wonder boven wonder hebben ze allemaal rijke ouders die hun lacoste'tjes en hun biertjes betalen......go figure
Precies. Zulke types krijgen vaak op de meest ongelukkige momenten kinderen, en dan denk ik altijd: had je op voorhand niet even kunnen bedenken dat dat nu niet verstandig is?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kinderen opvoeden is ook een keuze. Ik zie niet in waarom de maatschappij daarvoor zou moeten opdraaien.
Never gonna happen. Tenzij je als onderzoeker aan de universiteit verder wil, maar dan moet je daarbij ook nog excelleren in je studieresultaten.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:37 schreef kLowJow het volgende:
Probeer maar eens als onbeschreven blaadje een goede baan te vinden.
wat een mentaliteitquote:Op maandag 25 juli 2005 23:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, af en toe zwart schoonmaken bij mensen omdat die je graag helpen maar je trots bent om zomaar iets aan te nemen.
Links fok laat zien dat ze bereid zijn om keihard te werken voor een paar rotcenten. Dat is eigenlijk heel rechts niet?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:36 schreef McCarthy het volgende:
links fok laat zich weer eens van zijn beste kant zien
Polen zijn natuurlijk ook goedquote:Op maandag 25 juli 2005 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zoals al eerder uitgelegd, hebben werkgevers liever jonge onervaren krachten, die lichamelijk zwaarder werk kunnen doen, en die ze minder hoeven te betalen.
Tienermoedertjes en dergelijke.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Precies. Zulke types krijgen vaak op de meest ongelukkige momenten kinderen, en dan denk ik altijd: had je op voorhand niet even kunnen bedenken dat dat nu niet verstandig is?
quote:Op maandag 25 juli 2005 23:06 schreef zakjapannertje het volgende:
er zijn ook studenten die in deeltijd studeren in ongeveer 7 jaar tijd, die willen niet gebruik maken van studiefinanciering maar werken ervoor, wat wil je met deze mensen dan doen?
Waarom pas je die "linkse" mentaliteit niet toe op die uitkeringstrekkers? Neem me niet kwalijk, maar dat vind ik bijzonder neerbuigend en paternalistisch; en tevens is het slecht voor die mensen zelf want ze zullen zo nooit iets bereiken.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Links fok laat zien dat ze bereid zijn om keihard te werken voor een paar rotcenten. Dat is eigenlijk heel rechts niet?
Rechts fok laat zien dat ze liever op hun luie reet zitten en anderen laten werken voor hun bier, polootjes en hockeyfeestjes. Dat is eigenlijk heel links niet?
Jij hebt niet eens een werkmentaliteitquote:Op maandag 25 juli 2005 23:43 schreef McCarthy het volgende:
De nederlandse werkmentaliteit is zum kotsen
Wederom geef je er blijk van dat je niet de marktwerking aanhangt, maar eerder een collectivistische visie aanhangt met je opmerking wat 'dit land nodig heeft'. Zou je namelijk puur voor marktwerking gaan, dan zou je beweren dat mensen naar hun kunnen moeten studeren en hun eigen nut moeten maximaliseren. Indien mensen dat willen doen, dan zullen ze naast hun studie zéker moeten gaan werken. Je studententijd is namelijk, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt, niet uitsluitend de tijd om educatieve kennis te vergaren, maar ook om maatschappelijke kennis op te doen en je verantwoordelijkheidsgevoel verder te ontwikkelen. Bijvoorbeeld het verantwoordelijkheidsgevoel om op tijd op je werk te verschijnen en kutklusjes te doen ook al heb je daar geen zin in. Het verantwoordelijkheidsgevoel van het hebben van een inkomen en met die geldstroom verantwoord om kunnen gaan.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:40 schreef McCarthy het volgende:
Wil dit land hoogopgeleide mensen hebben dan moeten die mensen zich kunnen concentreren op hun studie, werken kan altijd nog, nu zit je in een fase dat er gestudeerd hoort te worden
Heh, dan moet jij eens met andere nationaliteiten gaan werken dan vallen die Nederlanders na verloop van tijd erg mee.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:43 schreef McCarthy het volgende:
Polen zijn natuurlijk ook goed
En ze krijgen nog een urgentieverklaring ook op de - verstopte - woningmarkt. Het is gewoon lonend (althans op korte termijn), en dat is m.i. bijzonder kwalijk. Met de huidige anticonceptiemiddelen hoef je immers echt niet zwanger te worden; en hun kinderen hebben vaak ook geen toekomst: wat kunnen ze immers voor vaardigeheden van hun moeder - die immers niks kan - leren?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tienermoedertjes en dergelijke.Sowieso vind ik het geen taak van de maatschappij om in hun onderhoud te voorzien. Ze hebben er zelf voor gekozen om in hun positie zwanger te worden.
Met name de tienermoedertjes zijn te achterlijk voor woorden natuurlijk. Een beetje een uitkering trekken, papsie is allang weg (een van de 100 vriendjes die ze hebben gehad in hun Breezertijd) en maar gaan lopen zeuren dat kinderen opvoeden zo zwaar is. Daar hebben ze zelf voor gekozen, de maatschappij heeft er niet voor gekozen dat ze op d'r 15e met d'r benen wijd ging voor een of andere 25-jarige kneus in een afgeragde Opel Kadett.
Vandaar dat de doorsnee onderneming voor productiewerk liever Polen heeft natuurlijk. Het is waarmee je het vergelijkt. In vergelijking met Afrikanen en Zuidamerikanen werken Nederlanders erg hard, maar laten wie dat aub niet als norm nemen.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, dan moet jij eens met andere nationaliteiten gaan werken dan vallen die Nederlanders na verloop van tijd erg mee.
Nee, de nederlandse werkmentaliteit is te egocentrisch. Maar de werkgeversmentaliteit misschien ook wel.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Polen zijn natuurlijk ook goed
Precies, het is gewoon diep triest dat dit soort mensen en niet hoeven te werken omdat ze kinderen op moeten voeden en als urgent worden gezien. Dat alles ten koste van de maatschappij, veroorzaakt door een onverantwoorde keuze die ze zelf hebben gemaakt.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
En ze krijgen nog een urgentieverklaring ook op de - verstopte - woningmarkt. Het is gewoon lonend (althans op korte termijn), en dat is m.i. bijzonder kwalijk. Met de huidige anticonceptiemiddelen hoef je immers echt niet zwanger te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |