Omdat ik genoeg uitkeringstrekkers ken. Mensen die echt niet kunnen werken. Vanwege lichamelijke gebreken. Vaak opgelopen omdat ze juist hard werkten. Moeders met jonge kinderen die echt niet kunnen werken, ze krijgen namelijk nooit genoeg geld om en eten en kinderopvang te kunnen betalen. En ja, die hoeven van mij niet 't vaak zware kutwerk te doen wat studenten meestal als bijbaantje hebben.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom pas je die "linkse" mentaliteit niet toe op die uitkeringstrekkers? Neem me niet kwalijk, maar dat vind ik bijzonder neerbuigend en paternalistisch; en tevens is het slecht voor die mensen zelf want ze zullen zo nooit iets bereiken.
Ja duh, Polen stellen geen moeilijke vragen (althans...vroeger, zie het nieuws van vandaag voor illustratie), denken niet mee maar doen wat de baas vraagt...maar ook niets meer dan dat en blijf er maar wel bij staan want anders doen ze niks.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vandaar dat de doorsnee onderneming voor productiewerk liever Polen heeft natuurlijk. Het is waarmee je het vergelijkt. In vergelijking met Afrikanen en Zuidamerikanen werken Nederlanders erg hard, maar laten wie dat aub niet als norm nemen.
op welke planeet heb jij je studie afgerondquote:Op maandag 25 juli 2005 23:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Lekker makkelijk he? Ik geloof er geen bal van/
[..]
Men, de meeste managers hebben zelf gestudeerd. Die weten dat je tijd zat hebt om ook op andere vlakken in je zelf te investeren, anders dan hockeyfeestjes en bier zuipen. Een studie zegt absoluut niets over je armen uit de mouwen steken. Een paar maandjes lopende band werk, dat is werken. Naast je studie een uitdagende bijbaan, dat zegt dat je talent hebt. 8 jaar studeren zonder iets er bij te doen zegt dat je een slappe lul bent. 4 jaar studeren zonder erbij te werken zegt dat je een veel te zware studie voor je intellectuele capaciteiten hebt afgerond.
Dat valt wel mee. Een Pool werkt kennelijk harder dan een Nederlander, zeikt minder en is niet voortdurend ziek, zwak of misselijk. Anders zouden al die bedrijven voor productiewerk wel Nederlanders aantrekken. Er zijn genoeg Nederlanders die kunnen werken maar het niet doen namelijk.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja duh, Polen stellen geen moeilijke vragen (althans...vroeger, zie het nieuws van vandaag voor illustratie), denken niet mee maar doen wat de baas vraagt...maar ook niets meer dan dat en blijf er maar wel bij staan want anders doen ze niks.
Dus wat doen we er dan mee. De kinderen op straat schoppen en moeder achter de lopende band zetten?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tienermoedertjes en dergelijke.Sowieso vind ik het geen taak van de maatschappij om in hun onderhoud te voorzien. Ze hebben er zelf voor gekozen om in hun positie zwanger te worden.
Met name de tienermoedertjes zijn te achterlijk voor woorden natuurlijk. Een beetje een uitkering trekken, papsie is allang weg (een van de 100 vriendjes die ze hebben gehad in hun Breezertijd) en maar gaan lopen zeuren dat kinderen opvoeden zo zwaar is. Daar hebben ze zelf voor gekozen, de maatschappij heeft er niet voor gekozen dat ze op d'r 15e met d'r benen wijd ging voor een of andere 25-jarige kneus in een afgeragde Opel Kadett.
uiteraard, maakt mensen alleen maar werkloos en drijft de belastingen daarmee indirect op wat op zijn buurt er weer voor zorgt dat de groei lager uitvalt wat weer meer mensen werkloos maaktquote:Op maandag 25 juli 2005 23:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Die krijgen vaak al minimumloon. ben je zeker ook tegen nietwaar?
Goh, dat doe ik ook allemaal. En ik heb dalijk met voortreffelijke cijfers een papiertje deze herfst. En een mooi CV. En hé, verrassing, de meerderheid van de studenten met mij......quote:Op maandag 25 juli 2005 23:50 schreef McCarthy het volgende:
[..]
op welke planeet heb jij je studie afgerond
studie kost 1600 uur per jaar, daarna moet er tijd zijn voor ontspannig, slapen, transport, sport, fokken en vakantie.
Behalve dan dat de Nederlanders hun rechten kennen en niet alleen hun plichten, bollentelers houden daar niet zo van om te moeten betalen voor arbeid, zie ook het geschil wat momenteel loopt tussen een groep Polen en een bollenboer.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat valt wel mee. Een Pool werkt kennelijk harder dan een Nederlander, zeikt minder en is niet voortdurend ziek, zwak of misselijk. Anders zouden al die bedrijven voor productiewerk wel Nederlanders aantrekken. Er zijn genoeg Nederlanders die kunnen werken maar het niet doen namelijk.
gewelidg he Nederland subsidie landquote:Op maandag 25 juli 2005 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Punt een, deeltijdbanen zijn nutteloos, wat ze verdienen wordt in mindering gebracht op hun uitkering en bovendien zijn er mogelijk bijkomende kosten als kinderopvang.
idd, Poolse leerkrachten nemen hier baantjes aan, over kapitaalvernietiging gesproken.quote:Punt twee, zoals ik al eerder zei worden die banen al bezet door studenten, scholieren of godbeterhet, Polen of Roemenen.
Maarreh...McCarthy? Waar ga jij dan heen na je studie? Want als het een 1e wereld land is dan zal je belasting moeten betalen en ook weer voor dit soort zaken moeten betalen. Dus of alle Westerse landen zijn links of jouw cirkeltje klopt niet.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:53 schreef McCarthy het volgende:
uiteraard, maakt mensen alleen maar werkloos en drijft de belastingen daarmee indirect op wat op zijn buurt er weer voor zorgt dat de groei lager uitvalt wat weer meer mensen werkloos maakt
en zo is het cirkeltje rond in een links land
Ik ben zo opgegroeid. Je punt?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:25 schreef Dagonet het volgende:
Pappie is er niet. Werk ook niet want de kids gaan nog niet naar school, de jongste in ieder geval nog niet en de ouderen kunnen niet overblijven (geen geld voor).
Gewoon laten werken. Het smoesje "kinderen opvoeden" zou niet langer geldig moeten zijn, dat is immers een bewuste keuze geweest. Als je oud genoeg bent om te neuken, ben je ook oud genoeg om er even over na te denken en bij de gevolgen stil te staan. Die meiden zijn vaak nog jong en kunnen dus prima aan de slag.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus wat doen we er dan mee. De kinderen op straat schoppen en moeder achter de lopende band zetten?
Negeren? Alsof ze er niet zijn?
D'r over de grens zetten?
Tienermeisjes verplicht laten aborteren?
Kinderen van tienermoeders in tehuizen stoppen?
quote:Op maandag 25 juli 2005 22:51 schreef McCarthy het volgende:
edit: Polen vinden hier ook altijd wel werk, daar zitten leerkrachten tussen die dus eigenlijk in Polen les hadden moeten geven. Over kapitaalvernietinging gesproken. De mensen die nu een deel van de baantjes doen zijn niet de mensen die het horen te doen, de mensen die het horen te doen zitten in de WAO te lummelen
Da's een geschil. Je rechten kennen is prima, maar Nederlanders slaan vaak door in het kennen van de rechten. In beginsel kom je op je werk om gewoon hard te werken en zoveel mogelijk productie te genereren, zeker bij dat soort baantjes. Dat hebben Polen toch beter door dan Nederlanders, vandaar dat men liever Polen in dienst neemt. Dat vervolgens Nederlanders gaan zeuren dat die Polen al het werk overnemen is hypocriet gejank.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Behalve dan dat de Nederlanders hun rechten kennen en niet alleen hun plichten, bollentelers houden daar niet zo van om te moeten betalen voor arbeid, zie ook het geschil wat momenteel loopt tussen een groep Polen en een bollenboer.
Zolang niet iedereen volledig in z'n levensonderhoud hoeft te voorzien (voornamelijk door bijbaantjes van mensen die thuiswonen of studenten met studiebeurs) zou het evenwicht tussen vraag en aanbod onredelijk laag komen te liggen. Supermarkten zijn daar een mooi voorbeeld van. Dat maakt een minimumloon noodzakelijk en zorgt er dus voor dat die groep waar je het over hebt niet onder de prijs van bijklussende studenten aangeboden kan worden.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:53 schreef McCarthy het volgende:
[..]
uiteraard, maakt mensen alleen maar werkloos en drijft de belastingen daarmee indirect op wat op zijn buurt er weer voor zorgt dat de groei lager uitvalt wat weer meer mensen werkloos maakt
en zo is het cirkeltje rond in een links land
Discussie over de vrije markt is beetje onzin in dit perspectief.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:45 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wederom geef je er blijk van dat je niet de marktwerking aanhangt, maar eerder een collectivistische visie aanhangt met je opmerking wat 'dit land nodig heeft'. Zou je namelijk puur voor marktwerking gaan, dan zou je beweren dat mensen naar hun kunnen moeten studeren en hun eigen nut moeten maximaliseren. Indien mensen dat willen doen, dan zullen ze naast hun studie zéker moeten gaan werken. Je studententijd is namelijk, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt, niet uitsluitend de tijd om educatieve kennis te vergaren, maar ook om maatschappelijke kennis op te doen en je verantwoordelijkheidsgevoel verder te ontwikkelen. Bijvoorbeeld het verantwoordelijkheidsgevoel om op tijd op je werk te verschijnen en kutklusjes te doen ook al heb je daar geen zin in. Het verantwoordelijkheidsgevoel van het hebben van een inkomen en met die geldstroom verantwoord om kunnen gaan.
Maar nogmaals, je devalueert jezelf op de arbeidsmarkt. Als je werkelijk zoveel verstand had van marktwerking, dan zou je heel wat anders propageren dan dat studenten niet zouden moeten werken.
om ziek van te wordenquote:Op maandag 25 juli 2005 23:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar om prive-redenen zwijg je daarover.
[..]
lenen = teren op andermans kostenquote:Ik verdraai niks, je teert nu op andermans zak, vieze uitkeringstrekker.
[..]
Werken? En de kinderen dan? In een tehuis? Op straat? Dan creeer je op zeker een hele generatie die de staat veel geld gaat kosten.....een mensenleven langquote:Op maandag 25 juli 2005 23:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Gewoon laten werken. Het smoesje "kinderen opvoeden" zou niet langer geldig moeten zijn, dat is immers een bewuste keuze geweest. Als je oud genoeg bent om te neuken, ben je ook oud genoeg om er even over na te denken en bij de gevolgen stil te staan. Die meiden zijn vaak nog jong en kunnen dus prima aan de slag.
Ik vrees nu al overigens voor een hele generatie kinderen die het product zijn van "tienersletjes". Dat kan nooit wat worden.
Wellicht dat er op school wat meer voorlichting moet worden gegeven, de ouders zijn er niet toe in staat? Al werkt voorlichting door leraren vaak averechts.
Ik ken helaas zo goed als geen uitkeringstrekkers, dus erg veel voorbeelden kan ik niet oplepelen. Toch zijn de paar die ik via via ken over het algemeen niet geheel terecht in het bezit van genoemde uitkering; nou kan dit natuurlijk niet gegeneraliseerd worden, dat weet ik ook wel, maar het geeft toch aan dat er wel degelijk mensen ten onrechte uit de staatsruif vreten zoals McCarthy dat zo mooi omschrijft. Voor moeders met jonge kinderen ligt het geheel anders; als de kinderen beneden de 4 zijn, is het inderdaad vaak moeilijk om iets te regelen, maar zodra ze naar school gaan is met enig eigen initiatief in een heleboel gevallen heus wel iets te bereiken. Hun mentaliteit is echter volkomen verkeerd ("het wordt niet goed voor me geregeld"), iets waar jij je plaatsvervangend ook schuldig aan maakt middels de zinsnede "ze krijgen namelijk nooit genoeg geld om en eten en kinderopvang te kunnen betalen"; wie zegt dat dat in de praktijk niet heel erg zal meevallen?quote:Op maandag 25 juli 2005 23:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Omdat ik genoeg uitkeringstrekkers ken. Mensen die echt niet kunnen werken. Vanwege lichamelijke gebreken. Vaak opgelopen omdat ze juist hard werkten. Moeders met jonge kinderen die echt niet kunnen werken, ze krijgen namelijk nooit genoeg geld om en eten en kinderopvang te kunnen betalen. En ja, die hoeven van mij niet 't vaak zware kutwerk te doen wat studenten meestal als bijbaantje hebben.
En ja, die mensen die onterrecht een uitkering hebben moeten van mij ook aan de slag. Maar dat is een minderheid. En zelfs die minderheid zie ik niet aan het werk gaan door het studenten te verbieden om te werken.
kijk ik wil in principe niks, ik constateer alleen maar en wijs op de rare situatie die er nu isquote:Op maandag 25 juli 2005 23:44 schreef zakjapannertje het volgende:
@McCarthy, nog geen reactie van jou gezien op deze post van mij:
[..]
Ik wil hier toch wel graag nog een antwoord op horen, McCarthyquote:Op maandag 25 juli 2005 23:55 schreef Tijger_m het volgende:
Maarreh...McCarthy? Waar ga jij dan heen na je studie? Want als het een 1e wereld land is dan zal je belasting moeten betalen en ook weer voor dit soort zaken moeten betalen. Dus of alle Westerse landen zijn links of jouw cirkeltje klopt niet.
lekker ingelezenquote:Op maandag 25 juli 2005 23:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jij hebt niet eens een werkmentaliteit
Je moet niet onderschatten hoe sterk het idee niet te kunnen werken kan zijn bij mensen. Het heeft niet altijd met "willen" te maken. Maar juist om die reden kan een lichte dwang icm een makkelijk te accepteren aanbod nuttig zijn. Maar dat staat los van die studentendiscussie.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik ken helaas zo goed als geen uitkeringstrekkers, dus erg veel voorbeelden kan ik niet oplepelen. Toch zijn de paar die ik via via ken over het algemeen niet geheel terecht in het bezit van genoemde uitkering; nou kan dit natuurlijk niet gegeneraliseerd worden, dat weet ik ook wel, maar het geeft toch aan dat er wel degelijk mensen ten onrechte uit de staatsruif vreten zoals McCarthy dat zo mooi omschrijft. Voor moeders met jonge kinderen ligt het geheel anders; als de kinderen beneden de 4 zijn, is het inderdaad vaak moeilijk om iets te regelen, maar zodra ze naar school gaan is met enig eigen initiatief in een heleboel gevallen heus wel iets te bereiken. Hun mentaliteit is echter volkomen verkeerd ("het wordt niet goed voor me geregeld"), iets waar jij je plaatsvervangend ook schuldig aan maakt middels de zinsnede "ze krijgen namelijk nooit genoeg geld om en eten en kinderopvang te kunnen betalen"; wie zegt dat dat in de praktijk niet heel erg zal meevallen?
Kijk, dat is de juiste mentaliteit! Hard werken en zelfs dan nog tijd voor een intelligente discussie; daar kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga eens slapen, morgen weer werken.
Die draaikonterij van jou? Nergens op durven te antwoorden en dus maar gaan ontwijken. Schermen met 'overmacht'?quote:
Ja, echt rechts, dus zelfvoorzienend ben je niet he? Ik weet niet waar je je geld vandaan hebt, maar het is of van het sociale stelsel (stufi) of van pappie en mammie (beetje zielig voor een volwassen kerel/dame). Zie eerst maar eens een goede baan te vinden en alles af te betalen, en ik wens je veel geluk, voordat je zegt dat je niet, links, op iemand anders z'n geld teert.quote:lenen = teren op andermans kosten![]()
Orweliaanse taalvervuiling anno 2005
oh oh oh ohquote:Op maandag 25 juli 2005 23:45 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wederom geef je er blijk van dat je niet de marktwerking aanhangt, maar eerder een collectivistische visie aanhangt met je opmerking wat 'dit land nodig heeft'. Zou je namelijk puur voor marktwerking gaan, dan zou je beweren dat mensen naar hun kunnen moeten studeren en hun eigen nut moeten maximaliseren. Indien mensen dat willen doen, dan zullen ze naast hun studie zéker moeten gaan werken. Je studententijd is namelijk, in tegenstelling tot wat jij blijkbaar denkt, niet uitsluitend de tijd om educatieve kennis te vergaren, maar ook om maatschappelijke kennis op te doen en je verantwoordelijkheidsgevoel verder te ontwikkelen. Bijvoorbeeld het verantwoordelijkheidsgevoel om op tijd op je werk te verschijnen en kutklusjes te doen ook al heb je daar geen zin in. Het verantwoordelijkheidsgevoel van het hebben van een inkomen en met die geldstroom verantwoord om kunnen gaan.
En als je nou niet meer hard hoeft te werken omdat je slim bent geweest, is dat niet een nog veel beter voorbeeld?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kijk, dat is de juiste mentaliteit! Hard werken en zelfs dan nog tijd voor een intelligente discussie; daar kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen.
ja johquote:Op maandag 25 juli 2005 23:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Goh, dat doe ik ook allemaal. En ik heb dalijk met voortreffelijke cijfers een papiertje deze herfst. En een mooi CV. En hé, verrassing, de meerderheid van de studenten met mij......
Precies, dat is mijn punt ook. Als je maar lang genoeg niets doet, ga je het zelf ook geloven. Een beetje dwang kan vaak heel heilzaam zijn denk ik zo, ik snap niet dat door sommigen hier in het topci niet gezien wordt, het is niet dat je die mensen kapot wil maken oid, maar vaak is het gewoon goed voor ze, en worden ze er nog gelukkiger en zichzelf meer waarderende mensen van. Voorwaar een uiterst sociaal doel lijkt mij.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:03 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je moet niet onderschatten hoe sterk het idee niet te kunnen werken kan zijn bij mensen. Het heeft niet altijd met "willen" te maken. Maar juist om die reden kan een lichte dwang icm een makkelijk te accepteren aanbod nuttig zijn. Maar dat staat los van die studentendiscussie.
vond het ook al zo'n rare post van L.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:58 schreef Overlast het volgende:
[..]
Discussie over de vrije markt is beetje onzin in dit perspectief.
studeren in mijn geval, ik wil snel door mijn studie heenquote:Op maandag 25 juli 2005 23:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik ga eens slapen, morgen weer werken.
Hoe bedoel je? Als je je bedrijf zo goed op de rails hebt dat je vrolijk kunt gaan rentenieren? Het is ze gegund denk ik dan, die mensen hebben een nuttige bijdrage geleverdquote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als je nou niet meer hard hoeft te werken omdat je slim bent geweest, is dat niet een nog veel beter voorbeeld?![]()
naar een land waar de belastingdruk lager ligtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil hier toch wel graag nog een antwoord op horen, McCarthy
Maar daar betaal je voor dezelfde zaken als hier, beste jongen, en daar mag je de eerste jaren niet eens meebeslissen wat er mee gebeurt, hier wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:09 schreef McCarthy het volgende:
naar een land waar de belastingdruk lager ligt
ierland of zo,
USA
Alles beter dan dit land waar je voor de salarissen van de medewerkers van allerlei hulpverlenersclubjes zoals novib kan gaan werken
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die draaikonterij van jou? Nergens op durven te antwoorden en dus maar gaan ontwijken. Schermen met 'overmacht'?
En dan heb ik het niet eens over de vragen die je ontwijkt. Wat je reageert wel heel selectief op wat ik zeg. Je negeert een hoop zeg maar......
[..]
kijk, omdat de overheid ons een staatsgeleid studiefinaniceringsstelsel door de strot drukt ga ik dat niet lopen ontwijken weet je.quote:Ja, echt rechts, dus zelfvoorzienend ben je niet he? Ik weet niet waar je je geld vandaan hebt, maar het is of van het sociale stelsel (stufi) of van pappie en mammie (beetje zielig voor een volwassen kerel/dame). Zie eerst maar eens een goede baan te vinden en alles af te betalen, en ik wens je veel geluk, voordat je zegt dat je niet, links, op iemand anders z'n geld teert.
dat is een hele andere discussiequote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar daar betaal je voor dezelfde zaken als hier, beste jongen, en daar mag je de eerste jaren niet eens meebeslissen wat er mee gebeurt, hier wel.
Tja, het is jouw keuze maar de basis waarop vind ik ietwat merkwaardig, Ierland is nu welvarend omdat de EU er ons belastinggeld ingepompt heeft, da's wel een leuke, vind je niet?
In de VS betaal je voor Welfare en Social Security, maw AOW'ers en bijstandsmoeders...tja, dat doe je hier ook.
*grijns* Ik heb mijn aandelen in een bedrijfje verkocht wat nooit een product heeft gemaakt. Dot com uiteraard, de moderne versie van de tulpengektequote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hoe bedoel je? Als je je bedrijf zo goed op de rails hebt dat je vrolijk kunt gaan rentenieren? Het is ze gegund denk ik dan, die mensen hebben een nuttige bijdrage geleverd![]()
GA mij niet vertellen dat er een heleboel belastinggeld niet beter en efficienter kan worden ingezet. Niets mis met belastingen verder hoor, dat levert een prettiger maatschappij op, maar er kan heus een boel verbeterd worden; en dat zit voor een groot deel in het aanpakken van flauwekulsubsidies.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar daar betaal je voor dezelfde zaken als hier, beste jongen, en daar mag je de eerste jaren niet eens meebeslissen wat er mee gebeurt, hier wel.
Tja, het is jouw keuze maar de basis waarop vind ik ietwat merkwaardig, Ierland is nu welvarend omdat de EU er ons belastinggeld ingepompt heeft, da's wel een leuke, vind je niet?
In de VS betaal je voor Welfare en Social Security, maw AOW'ers en bijstandsmoeders...tja, dat doe je hier ook.
Eentje die jezelf opbracht, jij stelde dat het een links cirkeltje was om voor dat soort zaken te betalen, dus of die landen zijn links of jouw cirkel is geen cirkelquote:
Wat is er in hemelsnaam mis met de Novib ? Is het nou echt zo erg om eens wat over te hebben voor de minder bedeelde mens ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
naar een land waar de belastingdruk lager ligt
ierland of zo,
USA
Alles beter dan dit land waar je voor de salarissen van de medewerkers van allerlei hulpverlenersclubjes zoals novib kan gaan werken
Natuurlijk gaat er zat fout en jij weet net als ik dat het in het bedrijfsleven geen haar beter gaat, het inherent aan mensen om fouten te maken of foutieve beslissingen te nemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
GA mij niet vertellen dat er een heleboel belastinggeld niet beter en efficienter kan worden ingezet. Niets mis met belastingen verder hoor, dat levert een prettiger maatschappij op, maar er kan heus een boel verbeterd worden; en dat zit voor een groot deel in het aanpakken van flauwekulsubsidies.
Dat riekt naar - uh hoe zal ik het zeggen - "creatief" zaken doen? Dat is niet erg nuttig voor de maatschappij hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*grijns* Ik heb mijn aandelen in een bedrijfje verkocht wat nooit een product heeft gemaakt. Dot com uiteraard, de moderne versie van de tulpengekte![]()
Daar zou helemaal niets mis mee zijn, als het zou werken. En dat doet het niet, het is vaak zelfs contraproductief; en daarom m.i. zeer verwerpelijk - ook moreel gezien.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam mis met de Novib ? Is het nou echt zo erg om eens wat over te hebben voor de minder bedeelde mens ?
Je blijft toch altijd belasting betalen, waar vervolgens dingen mee gebeuren waar je het niet mee eens bent, maar dat merk je in de USA nog wel. (graag wel voor het verlaten van het land, eventjes je schuld aflossen okay ?)
Tja, ik had maar een minderheids aandeel en geen stemrecht dus ik heb het geld gepakt en ben hard gaan lachen. In die tijd kon alles en ik zag toen al in dat als je kon cashen dat je moest doen en geen stuiver in dot com ventures meer steken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat riekt naar - uh hoe zal ik het zeggen - "creatief" zaken doen? Dat is niet erg nuttig voor de maatschappij hoor![]()
Nee hoor. Het gaat erom dat McCarthy gelooft in de vrije markt. Prima, maar dan is het raar als hij er alles aan lijkt te doen om zich zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor diezelfde markt. Als hij namelijk werkelijk zou geloven in wat hij propageert en hij werkelijk zou begrijpen hoe de Nederlandse arbeidsmarkt in elkaar zit, dan zou hij bezig zijn om zijn marktwaarde te maximaliseren. Iets wat hij niet doet door niet te gaan werken.quote:Op maandag 25 juli 2005 23:58 schreef Overlast het volgende:
Discussie over de vrije markt is beetje onzin in dit perspectief.
Oh nee, ook het bedrijfsleven is vaak verre van efficient (en ja dat is ook verkeerd - we betalen dan immers gewoon te veel). Toch zijn er een heleboel subsidies die weldegelijk geschrapt moeten worden - ik denk o.a. aan het subsidieren van bv allerlei kunstenaarsgezelschappen, hartstikke leuk, maar dat is geen taak van de overheid - je zoekt zelf maar een mecenas oid, en anders die je het maar in je vrije tijd.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat er zat fout en jij weet net als ik dat het in het bedrijfsleven geen haar beter gaat, het inherent aan mensen om fouten te maken of foutieve beslissingen te nemen.
Er kunnen zaken herzien worden, er kunnen zaken gestopt worden maar het moet geen slash & burn worden want zoals jij al zegt, het levert een prettigere maatschappij op.
Hm, dat ben ik niet helemaal met je eens, ik vind dat er wel degelijk middelen beschikbaar moeten zijn voor cultuur, dat hoeft niet per se in individuen gestoken te worden en er mag/moet ook wat tegenover staan maar cultuur is in mijn opinie een belangrijke toevoeging aan het leven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
Oh nee, ook het bedrijfsleven is vaak verre van efficient (en ja dat is ook verkeerd - we betalen dan immers gewoon te veel). Toch zijn er een heleboel subsidies die weldegelijk geschrapt moeten worden - ik denk o.a. aan het subsidieren van bv allerlei kunstenaarsgezelschappen, hartstikke leuk, maar dat is geen taak van de overheid - je zoekt zelf maar een mecenas oid, en anders die je het maar in je vrije tijd.
Wat een windhandel was dat ja, ik snap echt niet dat er zoveel - zo hogelijk gewaardeerde - captains of industry in die flauwekul zijn getuind (toch denk ik: als daar échte ondernemers hadden gezeten was dit niet gebeurd). Typische kuddementaliteit denk ik, en inderdaad een waarschuwing dat van het bedrijfsleven ook niet altijd het hemels paradijs op aarde (quote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik had maar een minderheids aandeel en geen stemrecht dus ik heb het geld gepakt en ben hard gaan lachen. In die tijd kon alles en ik zag toen al in dat als je kon cashen dat je moest doen en geen stuiver in dot com ventures meer steken.
Dot com was complete waanzin, ik heb bij investeerders zaken zitten toelichten waar ik totaal niet van wist waar het om ging maar die geloofden echt alles en dat waren lui die fondsen van honderden miljoenen beheerden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |