Azijn deed mijn moeder er altijd op Jessie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:51 schreef jessie het volgende:
Anderhalve week is wel lang. Maar toch kan ik t me van die meiden ook wel herinneren met het doorkomen van de kiesjes, tandjes. Van die zure poep waarvan de billen gelijk rood waren.
Hier zit Bo helemaal onder de muggebeten (en we hebben horren, zal wel van t buiten spelen zijn)
Maar ze zijn echt suoeprgroot, en dan ook echt supergroot. Het lijken wel hele grote bulten/abseccen. T jeukt heel erg. Ik heb nu azaron gekocht, iemand anders nog iets wat heel goed helpt? ( prikweg vind ik echt helemaal niks doen)
Agosquote:Op vrijdag 22 juli 2005 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
Ze wist gewoon niet meer naar wie ze toe moest gaan en uit eindelijk zaten we met z'n drie-en in een soort van grouphug op de bank![]()
joh, dat kan jij toch ook niet ruiken? je had die schoentjes net ...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:01 schreef Fjolle het volgende:
Ik wil hier even een verhaaltje posten over een ontaarde moeder, misschien heeft iemand hier nog iets aan:
Een aantal weken geleden was mijn jongste dochter (1jaar, 8 maanden) ontroostbaar, ze had gewoon pijn en bleef maar huilen. Niets hielp, dus wij na 2 uur krijsen naar de huisarts. Die vond niets, ze was ook weer bedaard. Een dag later hetzelfde verhaal en 2 dagen later weer. Tja je denkt je suf en dit was allemaal heel zielig. Op een gegeven moment ben ik de tijdstippen eens nagegaan en dit gebeurde altijd net voor ze naar bed moest. (Dus druk gespeeld enzo!) Zouden het misschien de schoenen kunnen zijn? En jawel hoor, haar schoentjes die ze net een week had, waren te klein. De voetjes hadden een enorme groeispurt doorgemaakt. Blij dat het opgelost was, maar toch heb ik mezelf daarna een flinke dreun verkocht.Je voelt je vreselijk dat je je kind pijn hebt gedaan, maar zoals gezegd, misschien heeft iemand nog iets aan dit verhaal.
![]()
Goh wat leuk joh, zo'n kijkje in jouw huishouden....quote:Op maandag 25 juli 2005 16:09 schreef jessie het volgende:
Bo en Janneke zijn vader en moedertje aan t spelen. Bo is moeder en Janneke is kind.
Je blijf nu op je bed tot ik zeg dat je er af mag komen. Ik ben er nu helemaal zat mee![]()
![]()
Van wie zou ze dat toch hebben
![]()
tot en met 3 jaar is toch hetzelfde als tot 4 jaar?quote:Op maandag 25 juli 2005 21:39 schreef marisa het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje, hoop dat dat hier kan: mijn dochter wordt volgende maand 3. Nu ben ik door de vitamine D pilletjes heen. Op het potje zag ik staan dat je t/m 3 jaar 2 pilletjes per dag kan geven, maar ik meen me te herinneren dat ik gehoord heb tot het vierde jaar door te kunnen gaan. Wat doen jullie?
Ja met een boos gezichtquote:
fijn dat liam de schoenen zo mooi vindt belana.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:40 schreef beefcake het volgende:
Het vierde levensjaar begint namelijk als je kind drie jaar wordt.
Hij kon in principe wel los staan, hij kon alleen niet zelf gaan staan, zonder enige hulp van een object of een mens. Hij vond het los staan altijd een beetje eng, liet zich meteen weer vallen enzo. Maar toen hij het eenmaal niet meer zo eng vond, ging hij ook vrijwel meteen lopen! En dat lopen was zó leuk, dat je dat ook wilt doen als er niets is om je aan op te trekken. En dan moet je wel zelf gaan staan natuurlijk! Bij Dylan is dit trouwens allemaal heel snel achter elkaar gegaan. Hij kruipt nu eigenlijk helemaal niet meer, alles moet lopend gebeuren.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:02 schreef dutchie het volgende:
Da's grappig Beef; dat hij eerst liep en toen pas los ging staan!
Hé, een naamgenootjequote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:54 schreef Leah het volgende:
Truus
Wat hebben wij toch veel gemeenquote:
Moest ik vroeger ook, maar ik zie er de meerwaarde niet van in. Best verwarrend, en best raar als je wat ouder bent, want veel mensen blijven verwachten dat je 'tante Zus' of 'ome Zo' zegt, terwijl ik dat heel kinderachtig vond op een gegeven momentquote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:43 schreef jessie het volgende:
Die van haar mogen mij dus geen Nathalie noemen maar moeten dan tante Nathalie zeggen. Ik zei dus weer dat ik dat dan weer heel gek vind omdat ik hun tante helemaal niet ben. En dat de kids van mij dus tegen hun geen tante hoeven te zeggen. Wel grappig die verschillen en nu komt het hier ook net ter sprake.
Precies, mooi geschreven.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:57 schreef Belana het volgende:
Ik vind dat van "eretitel" wel kloppen. Ik heb er echt naar uitgekeken om "mama" genoemd te worden
ze krijgt gewone melk. Zou dat het zijn dan?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:50 schreef poemojn het volgende:
Hier ook papa/mama, maar zolang ze dat nog niet zegt hebben we daar nog geen regels voor.
Amber slaapt dus ook een stuk meer dan Myrthe, LadyS. Myrthe slaapt ca 14 uur per dag, 1 middagslaapje nog. Kan Amber niet toevallig (lichte) bloedarmoede hebben, of heeft ze altijd meer dan gemiddeld geslapen? Krijgt ze gewone of peutermelk?
Je kunt er natuurlijk altijd mee naar de huisarts/cb voor de zekerheid.
*ff misverstand uitruimen*quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:33 schreef Rottdog het volgende:
Als ze zo boos is kan ik haar beter laten gaan anders ben ik het bokkie dan wordt er gemept en wordt het gillen nog erger dus heb dan echt zoiets van ja madam zoek jij het maar lekker uit. Het is geen verdriet van pijn maar van het niet je zin krijgen en ik pas daarvoor.
Dat heb ik dus ook met Junah. Ze trekt zich écht nergens wat van aan, ik denk wel eens dat ze elastiekjes tussen haar oren en mondhoeken heeft zitten want zodra ik boos wordt schiet haar mond in de allerliefste lach zonder dat haar ogen meelachen (die kijken namelijk toch licht verontrustquote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:04 schreef Belana het volgende:
Als ik boos op Liam wordt krijg ik de grootste grijns van hem die je je maar kan bedenken
Ik blijf dan wel boos hoor, want anders leert ie het nooit.
Vanmiddag dacht ik voor het eerst dat het een beetje doordrong, want die grijns verdween langzaam van zijn gezicht...
Is er een verschil dan tussen die 2 (ja, natuurlijk is er verschil, maar ook zodanig merkbaar bedoel ikquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:50 schreef poemojn het volgende:
Hier ook papa/mama, maar zolang ze dat nog niet zegt hebben we daar nog geen regels voor.
Amber slaapt dus ook een stuk meer dan Myrthe, LadyS. Myrthe slaapt ca 14 uur per dag, 1 middagslaapje nog. Kan Amber niet toevallig (lichte) bloedarmoede hebben, of heeft ze altijd meer dan gemiddeld geslapen? Krijgt ze gewone of peutermelk?
Je kunt er natuurlijk altijd mee naar de huisarts/cb voor de zekerheid.
ik vind het hier echt een duidelijk verschil tussen de twee oudsten (beide jongen) en de jongste (een meisje) Lune is dus ook zo'n dramaqueen die zich op de grond gooit na eerst dus heel gehaaid gekekente hebben of ze wel goed terechtkomt (anders verzet ze eerst een paar passen!).Ook dat verschikkelijke gillen ben ik van de jongens niet gewend, dus ik vind het echt meer voor meisjesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:50 schreef dutchie het volgende:
Zeg, niet gelijk kwaad worden hoor, maar het valt me op: Zijn die dramatische woede-aanvallen meer iets voor meisjes?....
Hahahahahaquote:Op zondag 31 juli 2005 22:06 schreef Genuivere het volgende:
Lune is dus ook zo'n dramaqueen die zich op de grond gooit na eerst dus heel gehaaid gekekente hebben of ze wel goed terechtkomt (anders verzet ze eerst een paar passen!).
dat is inderdaad ook heel herkenbaar. Die overgangen bemerkte ik bij Lune ook heel duidelijk in haar gedrag (en dan raadpleegde ik ''oei, ik groei'' weer even en was ik gerustgesteld en kon ik het beter hebben) Maar nu is ze bijna 2 en is mijn handleiding wegquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:08 schreef livelink het volgende:
Job heeft dit soort momenten altijd voor een nieuwe 'doorbraak' . Zo had hij het vlak voor hij ging kruipen, vervolgens vlak voordat hij ging lopen en nu heeft hij weer van dit soort buien en op het moment is hij heel erg bezig met leren praten.
Goh, Babyfeet, ik heb hier ook zo'n puzzelaarster thuis, maar mijn ervaring is dat je puzzels echt overal voor een prikkie of zelfs gratis kunt krijgen. Marktplaats staat vol met puzzels, maar ook mensen met iets oudere kinderen geven je graag hun oude puzzels cadeau. Ik vind het juist zo'n lekker goedkope hobby.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:23 schreef babyfeet het volgende:
kyllian is gevorderd in puzzels maken hij heeft er nu 1 van 35 stukjes en hij maakt hem zo
gelukkig blijft hij hem leuk vinden (tractor tom ) tot nu toe hij maakt hem toch zeker 6 keer op een dag
maar ze zijn duur 8 euro voor een puzzel en voor meiden hebben ze vele leukere en goedkoper
en dat kan ik niet uitstaan
Myrthe, 13 mnd, zegt ook dit, dat (vooral dat! daar krijgt ze alles mee gedaan), bah, aai en soms nana. Bij mijn ouders heeft ze haar uiterste best gedaan op 'poes' maar dat lukte nog niet goed, en zelf hebben we geen kat. En l euk dat je hier mee gaat doen Jepali.quote:Globale normen:
12 maanden Gevarieerd melodieus brabbelen.
18 maanden Het kind kan een paar woordjes zeggen, al is de uitspraak nog niet goed.
27 maanden Het kind kan af en toe twee woordjes combineren tot kleine zinnetjes: Mama moe of Die ook. Nog steeds veel uitspraak-fouten.
36 maanden Het kind maakt langere zinnen (vier woorden en meer). Meer dan de helft van wat het kind zegt is verstaanbaar voor vreemden.
Dat zeiltje was ik ook niet echt een voorstander van, tot er een keer een ongelukje gebeurde en het bed naar plas bleef ruiken, zonde van het matrasquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 23:45 schreef babyfeet het volgende:
bedankt voor de tips daar heb ik zeker wat aan vind die van tan heel erg aantrekkelijk
en ik denk dat ik dat ga doen.
met een zeiltje heb ik zoiets van dat slaapt naar mijn idee helemaal niet lekker
maar super bedankt allemaal
ik ben je eeeuwig dankbaar, uit verveling net de aflevering gekeken en ik zie me daar toch ineens de oplossing voor het klimprobleem van Jayden. Super (nu nog zien te regelen, maar das alleen nog maar een kwestie van tijd).quote:Op zondag 7 augustus 2005 01:11 schreef poemojn het volgende:
Rottdog, kijk eens naar de nieuwste aflevering van Schatjes, online te bekijken op http://www.eo.nl/portals/programs/episode.jsp?episode=5781982 . Misschien heb je wat aan de tips die daar gegeven zijn (en de reacties op de site)?
Morris, welkom!
Jaaaaaquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:06 schreef babyfeet het volgende:
Morris welkom hier en heb je mijn kaartje ontvangen voor je verjaardag?
Zeg hou 's op jij, nou heb je mij weer aan dat bedje herinnerdquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:26 schreef Karin het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk peuterbedje voor Bram maar dat vind ik niet echt makkelijk. Vond die van de ikea niet zo leuk dus ben nu verder op zoek. Erg lastig.
Ja, dat komt hier ook voor. Ik kom er wel eens mee weg door te zeggen: "Oooo, je bedoelt ***vulhierhetrussischewoordin*** " Dan is hij tevreden dat ik het weet, en ik heb nog steeds geeeen idee waar het over gaat, maar dan wordt het woord iig niet meer tig keer herhaaldquote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:33 schreef danosa het volgende:
[..]
Hebben jullie nou ook wel eens dat je totaal niet begrijpt wat ze bedoelen? Jadey blijft dat woordje dan maar roepen en herhalen en ik snap er niets van![]()
Ik zeg dan ook dat ik haar niet begrijp en of ze het bijvoorbeeld aan wil wijzen of pakken, maar dit werkt natuurlijk ook niet altijd. Ik gooi het gesprek dan maar over een andere boeg![]()
Was best leuk aan de foto's te zienquote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:34 schreef bixister het volgende:
hoe was 't op de creche gegaan met z'n verjaardagsfeestje? (bij ons viel dat toen erg tegen, hadden ze er maar bar weinig aan gedaan geloof ik).
Zo zegt Wilyan ongeveer ook "Hanne".quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:58 schreef bixister het volgende:
(knippie)
maar wat ik bijzonder grappig vind is hoe hij Anna de laatste dagen begroet, namelijk precies zoals ik en G het doen. "hoi, mooie rooie!" bijvoorbeeld. en "hoi meisje". en op een hele lieve toon "ANnaa" (nadruk op 1e lettergreep) zeggen als ze bijv. wat ligt te mopperen in de box.
(knippie)
Ze wilde een zetpil inderdaad, ongelooflijk maar waar. Tis een raar kindquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:24 schreef livelink het volgende:
Wil ze dan een zetpil of geef je iets anders, Lois? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een kind vrijwillig om een zetpil vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |