abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:26:23 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29201515
Goh, dat is toch allemaal anders gegaan dan ik dacht. Ik dacht altijd dat ze gewoon eerst zouden gaan staan en dan pas lopen. Maar ook Piet deed het dus andersom.
Hoe ze het ook doen, lopen gaan ze toch.
E.T. waarschuwde me al voor het geval meneer aan de wandel ging tijdens de vakantie. Maar niet bij iedereen liep het zo'n vaart dus. We zien het wel, of hij nou kruipt of loopt, snel is hij toch.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 28 juli 2005 @ 14:34:28 #102
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29201787
Hier heeft de oudste pas leren kruipen toen de jongste dat ging doen.
Je ziet geen enkel kind is hetzelfde en gelukkig maar.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:01:27 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_29204676
Hoeveel slaapt een 1-jarige over het algemeen?
Amber heeft de laatste 21 uur, op anderhalf uur na, geslapen
Nu is dit wel heel extreem, maar ze kan echt veel slapen normaal gesproken. Middagdutje van dik 3 uur zijn heel normaal, soms gaat ze dan zelfs nog een keertje en urtje slapen later op de middag.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:02:42 #104
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_29204729
Amber gaat trouwens wel al bijna losstaan. (zonder hulp dus) Ze moet zichzelf nog net even dat laatste zetje geven. Maar lopen doet ze nog niet, ook niet aan 1 hand ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_29211202
Hmmm even rekenen hoor. Dylan slaapt 's nachts zo'n 11 uur, dan over de hele dag 2 à 4 uur, dat verschilt nog wel eens. Maar gemiddeld denk ik zo'n 14 à 15 uur per dag ongeveer
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Jubileum moderator donderdag 28 juli 2005 @ 20:05:35 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29211433
Jeutje LadyS zoveel hebben mijn kinderen nooit geslapen, op geen enkele leeftijd
Iris slaapt al vanaf dat ze 1 is van 7 uur 's avonds tot ong. 8 uur 's morgens (13 uur) en tussen de middag nog zo'n 2-3 uur. Totaal 16 uur dus.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:11:04 #107
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29211611
ff rekenen hoor..
's nachts van 19.00 tot 7.30 en overdag meestal zo'n 1,5 a 2 uur.

Zit je ook op 14 a 15 uur dus. Heel soms lukt het om ;s middags nog een half uurtje a uurtje te slapen.. (ze is nl. van 5 tot 7 hartstikke vervelend van vermoeidheid en als ze net dat kleine beetje extra slaapt trekt ze 't op een normale manier tot bedtijd)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:45:28 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_29216611
LadyS, ze hebben allemaal hun eigen slaapritme denk ik hoor.
Liam slaapt van half 8 's avonds tot ongeveer 7 uur 's ochtends en dan vaak tussen half 12 en half 3, maar het wisselt ook nog wel veel.
Toen Liam een jaar was had ie sowieso nog 2 overdag tukkies, dus was het nog meer.
Vandaag heeft meneer 4 uur achter elkaar liggen maffen overdag bv.
stormy waters...
sailin'
pi_29216804
LadyS, hier net zo'n slaapkop hoor. Ook al wordt ze zo 2 ze slaapt nog 3 keer per dag. Niet dat ze persé moet, maar als ze bv een drukke middag heeft gehad gaat ze nog een urutje voor het eten op bed. Heerlijk hoor, koken zonder kind!
pi_29218442
die jadey altijd een schone slaapster geweest, dat wist ik. maar wow, nog steeds 3x daags!

piet slaapt tegenwoordig nog 1x overdag, maar wel vrij lang. van 12.30u tot 15.30u ongeveer. soms korter, soms langer. en dan gaat ie 's avonds zo rond 19.30u naar bed. de tijd van wakker worden varieert (hangt sterk samen met de mate waarin de luier gevuld/overstroomd is) tussen 7.00u en 9.00u. meestal half 8 à 8.00u.

ladyS ze zal 't wel nodig hebben! Piet sliep tot ± 1,5 jr ook nog altijd 2x per dag, en ook best lang per keer.
pi_29225318
Nou, Elise wil 's middags echt neit meer slapen hoor... Ze blijft dan spelen en praten in haar bed. Dan horen we steeds 'uit bed... uit bed' over de babyfoon
Dit is nu al 4 dagen zo, dus die tijd is echt voorbij. Maar ze kan nu wel lekker tussen 6:45 en 7 uur naar bed en slaapt dan gewoon bijna gelijk

Oh ja - ze mag ook geen 'harde pop' meer in bed; ze legt't neer en gaat op de pop staan en klimt zo uit bed, terwijl ze gewoon haar slaapzakje nog aan heeft! (Da's best wel knap, want zo kan ze haar beentjes niet ver uit elkaar doen)
Vanaf deze week is het dus alleen nog maar zachte popjes ('aas zegt ze dan; dat is haar 'haas') die te dun zijn om op te staan

En als wij gaan rekenen ... Ze komt er 's ochtends laat uit, dus van - laten we zeggen 7 uur 's avonds tot 9 uur (of half 10 zelfs!) 's ochtends is dus ook nog 14 uur per dag. Ok, natuurlijk slaapt ze niet de hele tijd, soms horen we haar 'rommelen' met popjes om 4 uur 's nachts, maar ze is dan vreselijk lief en blijft gewoon stil dan kunnen wij tenminste door
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:02:58 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29241478
Jolie slaapt meestal één keer per dag maar vandaag en gister sliep ze ook zo veel, misschien hangt het in de lucht hier.

Grappig Danosa, ik vind Jolie vermaken op de momenten dat ik ergens mee bezig ben juist altijd makkelijker dan als ik niks te doen heb. Dan vind ik het soms echt moeilijk om iets te bedenken, hoewel ze vaak zelf prima speelt. Juist als ik aan het koken ben ofzo, vindt ze het leuk om daarbij betrokken te worden op haar manier. Aardappel in bakje en prutten enzo en dan vermaakt zich altijd zo zoet.

Ze had vanmiddag overigens weer eens een kwade bui (ze wilde ineens een flesje met melk) en ze zat me toch te kwaad te schreeuwen. Maar ja ze is ook niet helemaal in orde dus ik dacht misschien heeft ze wel zin in papfles, nou in de tijd dat ik dat aan het maken was gooide ze zichzelf krijsend op de grond 'mizaaaaahaaahahaaaaaaaaaaaaa' (de normaal zo lieve verbastering van mijn naam) gruwelijk zeg. Toen ik vroeg of het wel goed met d'r ging moest ze keihard lachen. Het beest.

Noemen jullie kindjes jullie bij de voornaam of alleen mama (en/ of papa)? Ik weet nog niet welke lijn ik daar in ga trekken.
pi_29241616
Dylan noemt ons papa en mama (al is nu iedereen opa ) en ik vind het ook niet nodig dat hij ons bij de voornaam gaat noemen. Eerlijk gezegd vind ik het ook altijd een beetje raar als kinderen hun ouders aanspreken met hun voornaam. Misschien ben ik daar een beetje ouderwets in hoor, dat zou kunnen

[ Bericht 2% gewijzigd door beefcake op 29-07-2005 18:36:36 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:16:32 #114
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29241830
Opa
Ja ik weet ook niet, ik zei vroeger wel ook gewoon de voornaam maar misschien zegt dat wel genoeg Ze zegt nu dus ook al bijna m'n voornaam en ik denk dat ik er nu dus wel mee moet stoppen als ik dat niet zou willen. Maar ja ik denk eigenlijk dat ik het maar zo laat omdat iedereen me natuurlijk bij m'n voornaam noemt.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:18:23 #115
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29241875
Jeetje wat een logische redenatie
pi_29241958
Ik ben mama en papa is gewoon papa. Ik hou er niet van als kinderen hun ouders bij de voornaam noemen, ben daar denk ik best ouderwets in.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:42:44 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_29242467
papa en mama hier, voelt beter ofzo, maar dat zijn persoonlijke dingen natuurlijk LB.
Toevallig hebben we hier de kwestie dat Ian mij bij mijn voornaam noemt en nu een beetje twijfelt of ie me mama zal noemen. Van mij mag ie, maar het moet zeker niet, ik ben zijn mama ten slotte niet. Maar het is wel eens ingewikkeld, Liam die mij mama noemt en Liam IS zijn broertje en dan noemt hij mij B. Nou ja, we zien wel hoe dat loopt.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:54:30 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29242769
Ja dat is ook ingewikkeld zeg. Ik denk dat het hier ook vooral komt doordat het geen papa-mama-situatie is. Mijn vriendinnen enzo zeggen wel vaak tegen d'r, geef maar even aan mama en dat soort dingen maar toch is het anders. Ik had er met iemand een discussie over en die ging meteen over respect maar goed daar geloof ik niet zo in. Ik noem onbekende bejaarden ook 'u' terwijl ik helemaal niet weet of ik wel respect voor ze heb terwijl ik voor mijn opa en oma waar ik wel degelijk respect voor heb 'je' gebruik. Ik vind het niet erg als het gaat doen maar ik denk dat ik het gewoon niet meer in de hand ga werken.

Groetjes mama
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:55:55 #119
16245 CarOnline
met lange O
pi_29242805
Britt en Romée zeggen mama en papa.
Lara was daar ook mee begonnen maar zegt nu regelmatig 'Canien' (Caroline dus) en tegen Wim zegt ze Bim. Laatst zet ze in het winkelwagentje continue Canien!! Canien! te schreeuwen, ik werd er een beetje kriegel van. Dus ik zeg: Ik ben geen Canien, houd eens op!
*Stilte*
Bim! Bim!
Ik vind het niet zo erg, ze zit gewoon in die fase denk ik. Britt en Romée hebben dat ook wel gedaan hoewel Lara het langer volhoudt. Maar blijf mama toch leuker vinden, als ze me bij de voornaam roept voel ik me net de oppas. Mama is toch wel een eretitel
Screw them.
We're going home.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:26:33 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29243753
Er zijn maar zo weinig mensen van wie ik de mama ben.. (eentje dus )
Ik vind 't ook maar niks als kinderen hun ouders bij de voornaam roepen.. Als saskia me bij m'n voornaam zou noemen zou ik continue de neiging hebben om te zeggen "heb ik vroeger met je geknikkerd ofzo?"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 19:28:34 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29243835
Eva en Iris zeggen tegen ons gewoon papa en mama. Tegen Karin zeggen ze Kajin of mama omdat het soms zo verwarrend voor ze is als ze met Bram spelen. Zo zegt Bram tegen mij ook wel eens mama of hij noemt me "vomiek"
Als Bram mij "vomiek" noemt doen de meisjes dat ook weleens, ik luister er ook naar maar ik ben en blijf gewoon mama.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29244413
Grappig dit. Hier had ik laatst emt een vriendin een discussie over. Ik was met de meiden op visite bij haar en de knullen. En Bo zegt op een gegeven moment Naat tegen me met iets. (ze gaf iets geloof ik, zo van hier Naat) Dus zij zegt mogen ze dat? Als ze dat hier doen dan word ik echt boos hoor, ik ben gewoon hun mama. Dus ik zeg ja dat ben ik ook, maar ik ben ook Naat. En zo zie/voel ik dat ook. Bo zegt over t algemeen mama en papa. Maar ze hoort mij wel eens Geer zeggen en Geer wel eens Naat zeggen. Nou prima zei heet Bo en zo noem ik haar ook

Hetzelfde als hoe noemen andere kleine kinderen jou. Die van haar mogen mij dus geen Nathalie noemen maar moeten dan tante Nathalie zeggen. Ik zei dus weer dat ik dat dan weer heel gek vind omdat ik hun tante helemaal niet ben. En dat de kids van mij dus tegen hun geen tante hoeven te zeggen. Wel grappig die verschillen en nu komt het hier ook net ter sprake.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 19:54:15 #123
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29244802
Ik heb een beetje hetzelfde als ET, ik ben maar voor twee kindjes Mama, en die titel koester ik . Freek noemt ons ook weleens bij de voornaam, ik reageer daar ook altijd wel op, maar zeg dan ook dat ik voor hem Mama ben.
En volgens mij snapt ie dat best, dat ik voor andere mensen gewoon Truus ben, maar voor hem niet.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_29245635
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:54 schreef Leah het volgende:
Truus
Hé, een naamgenootje

Ik ben ook mama
Nouja, vanmiddag was het meer: "mama mama mamaaaaaaaaaaaa mama mama mama mamaaaaaaaaa mamamamamamamamamama" x 60 per minuut
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:26:14 #125
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_29245825
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:20 schreef easy-going het volgende:

[..]

Hé, een naamgenootje
Wat hebben wij toch veel gemeen .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')