abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:30:35 #251
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29509060
Blijf zelf rustig, anders neemt je kind dit over.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_29515693
E.T. & Saskia, heel veel succes met de gehoortest vandaag!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:32:31 #253
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29518014
Het ging hartstikke goed
Die vreemde mevrouw vond ze maar niks en dat gefriemel aan d'r hoofd ook niet, maar Swets en ik konden haar goed kalmeren. We bleven steeds met ons gezicht dicht bij haar, ondertussen over d'r bolletje aaien (tussen de draadjes door). Ze heeft een uur lang hartstikke ontspannen gelegen. Ik had het idee dat ze zich gewoon aan d'r lot had overgegeven.
Meteen de uitslag gekregen, alleen het allerzachtste geluidje hoort ze niet. Dus qua gehoor is er iig zo goed als niks aan de hand (we hadden zelf ook goed door dat ze absoluut niet doof is). Wel viel op dat haar trommelvliezen niet 'bollen' bij geluid en dat de doorvoer door 't middenoor niet helemaal geweldig is.
De kno constateerde inderdaad wat vocht achter d'r oortjes, maar omdat ze verder goed hoort is het nog niet nodig om buisjes oid te doen. Wel gaan ze 't in de gaten houden en over drie maanden moeten we terugkomen.

Die wekker op 6 uur vanmorgen was wel vroeg hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29518048
Gelukkig dat het zo goed is verlopen ET.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:46:34 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29518208
Blok aan m'n been

Dit was mijn uitzicht toen ik m'n tanden aan het poetsen was, toen ik ontbijt maakte, toen ik wat in de prullenbak ging gooien, toen ik de pc aan deed, de afwas deed, aan het opruimen en stofzuigen was..... zelfs toen ik een toren van Duplo aan het bouwen was, hing Jolie ergens aan mijn onderbeen zo af en toe heeft ze eens zo'n dagje waarbij ze alleen maar mee wil lopen en aan me wil hangen. Nu maar hopen dat het morgen over is, het fietst zo moeilijk
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:50:20 #256
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29518263
Oeh E.T. fijn dat het goed gegaan is allemaal!
pi_29518511
fijn dat het goed gegaan is E.T
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_29519080
Wat een mooi blok, Luchtbel

en fijn E.T.!! Ook de uitslag is geruststellend; inderdaad goed in de gaten houden hoe het verder verloopt met Saskias oortjes
  Jubileum moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:44:36 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29524232
ET wat geweldig dat alles goed is en dat Saskia het zo goed heeft ondergaan.

Iris kan fietsen. Ik ben zo trots, afgelopen week kon ze ineens bij de trappers op de onderste stand, en zodoende moedigden we haar aan om te fietsen. Ze vond het zo geweldig dat ze vol trots naar haar voetjes bleef kijken en overal tegen aan knalde.
Inmiddels heeft ze door dat ze ook moet sturen en rijd ze rondjes.
(ik heb nog geen foto's, zal ze morgen even proberen te maken)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29524439
iris wat ontzettend knap!!!

en fijn ET.

LB, ik kan de foto helaas niet zien maar heb wel een vermoeden. komt me bekend voor, dat soort dagen heeft Piet ook een tijdje gehad. nu af en toe nog wel eens trouwens.
pi_29524693
Iris, wat goed ben benieuwd naar de foto
  Jubileum moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:52:04 #262
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29525289
Ik vond een stukje film van fietsende Iris, de eerste dag dat het lukte, je ziet haar ook echt nog ingespannen naar haar voetjes turen.

[edit=toevoeging]
Even het filmpje ergens anders gezet in de hoop dat het dan ook te zien is als casema er mee ophoudt.

filmpje
let niet op mijn enthousiaste gegil

[ Bericht 12% gewijzigd door Lois op 10-08-2005 20:45:14 ]
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:01:19 #263
2628 Karin
pi_29525418
Wat goed van Iris Leuk filmpje!

Fijn ET dat het zo goed ging de gehoortest van Saskia. En ook heel erg fijn dat ze goed hoort!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:22:47 #264
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29527987
kan het filmpje morgen pas weer bekijken maar goed dat ze kan fietsen
LB leuk blok heb je
kyllian wil op dit moment heel vaak kroelen en kussjes krijgen en echt soms tot vervelends toe

E.T wat fijn dat alles goed was
pi_29529039
Piet praat zo ontzettend veel de laatste tijd, heel leuk (en soms ook vermoeiend want hij wil altijd graag antwoord/bevestiging dat ik begrepen heb wat hij zegt). tegen Anna kletst hij ook heel wat af, bij alles wat hij doet (nou ja bijna alles) gaat hij even naar haar toe en zegt "kijk es Anna, Piet ... " bijvoorbeeld "...caravan kegen" (want hij heeft net een speelgoedcaravan van opa&oma gekregen).
maar wat ik bijzonder grappig vind is hoe hij Anna de laatste dagen begroet, namelijk precies zoals ik en G het doen. "hoi, mooie rooie!" bijvoorbeeld. en "hoi meisje". en op een hele lieve toon "ANnaa" (nadruk op 1e lettergreep) zeggen als ze bijv. wat ligt te mopperen in de box. en als dat laatste naar zijn zin te erg wordt komt ie naar me toe en zegt "Anna heuk spelen in box" (heuk betekent zowel leuk als nietleuk in Piets taal ... in dit geval duidelijk 'niet leuk' want hij kijkt er erg bezorgd bij). en "Anna uit box halen!".
  Jubileum moderator woensdag 10 augustus 2005 @ 19:44:28 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29544154
Ah Bix wat onwijs lief!

Iris helpt Eva ook zo schattig. Eva kan zelf de rits van haar jas niet losmaken en Iris komt dan heel schattig helpen. Zo helpen ze elkaar ook om schoentjes aan te doen enzo. Zo ontroerend om te zien.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29545458
Bix, wat schattig Lijkt me zo leuk als ze gaan praten!
pi_29545539
Bix

Ik kom me vast inlezen hier.
Tot over 2 dagen
  FOK!fossiel woensdag 10 augustus 2005 @ 22:26:43 #269
2628 Karin
pi_29547864
Aaah wat klinkt dat lief Bix
Dat van die bevestiging klinkt hier heel herkenbaar. Ik loop ook de hele dag alles te herhalen wat Bram zegt anders blijft hij het net zo lang herhalen totdat ik zeg dat ik het zie/hoor/begrijp etc.

Ik ben op zoek naar een leuk peuterbedje voor Bram maar dat vind ik niet echt makkelijk. Vond die van de ikea niet zo leuk dus ben nu verder op zoek. Erg lastig.
pi_29548042
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:26 schreef Karin het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk peuterbedje voor Bram maar dat vind ik niet echt makkelijk. Vond die van de ikea niet zo leuk dus ben nu verder op zoek. Erg lastig.
Zeg hou 's op jij, nou heb je mij weer aan dat bedje herinnerd
Kruipt Bram zelf uit zijn ledikantje?

Hebben jullie nou ook wel eens dat je totaal niet begrijpt wat ze bedoelen? Jadey blijft dat woordje dan maar roepen en herhalen en ik snap er niets van
Ik zeg dan ook dat ik haar niet begrijp en of ze het bijvoorbeeld aan wil wijzen of pakken, maar dit werkt natuurlijk ook niet altijd. Ik gooi het gesprek dan maar over een andere boeg
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:43:30 #271
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_29548299
Oeh Bix wat schattig dat alleen al zou een reden zijn om twee kinderen te willen hiehie.
Jolies oppas heet Anne en Jolie legt de klemtoon juist op het tweede stuk AnNe.

Ze is trouwens druk bezig met proberen woordjes te zeggen maar sommige letters kan ze nog niet laten klinken. Soms lukken ze dan ineens en dan kan er niks meer anders gezegd worden. Zoals gister de letter B. Eerst vond ze het nog wel leuk maar daarna ging ze voorlezen uit d'r lievelingsboek over apen en ze begon met Baap! Baap? Baap?! Bama? Heeeeeeeeeeeeee Biza. Ze snapte niks meer van wat er gebeurde en Brullen. Vanmorgen was het weer over, pfieuw...
pi_29548438
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 22:33 schreef danosa het volgende:

[..]

Hebben jullie nou ook wel eens dat je totaal niet begrijpt wat ze bedoelen? Jadey blijft dat woordje dan maar roepen en herhalen en ik snap er niets van
Ik zeg dan ook dat ik haar niet begrijp en of ze het bijvoorbeeld aan wil wijzen of pakken, maar dit werkt natuurlijk ook niet altijd. Ik gooi het gesprek dan maar over een andere boeg
Ja, dat komt hier ook voor. Ik kom er wel eens mee weg door te zeggen: "Oooo, je bedoelt ***vulhierhetrussischewoordin*** " Dan is hij tevreden dat ik het weet, en ik heb nog steeds geeeen idee waar het over gaat, maar dan wordt het woord iig niet meer tig keer herhaald
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 10 augustus 2005 @ 22:56:45 #273
30488 coolbabe
My little pwny
pi_29548635
Als ik niet begrijp wat Tom bedoelt, komt Jasper vaak aangerend 'Hij bedoelt dat" Dan is Jasper hem een nieuw woord aan het leren geweest
Het woord van vandaag was "Jasper' dat klonk als Hapas
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_29549259
hihi arme Bolie! Piet heeft ook nog steeds moeite met sommige letters, al kan hij ze vaak wel als hij er even goed 'voor gaat zitten'.

en wat lief dat Hapas!

danosa, ik reageer meestal 't zelfde als jij, zeg ook dat ik 't niet begrijp. vind ik toch prettiger/eerlijker dan maar te doen alsof ik 't wel snap (hoewel dat soms verleidelijk is). dan weet ie tenminste waar hij aan toe is.

vandaag was Piet een eigen tekst met fantasiewoordjes op 'schaapje schaapje heb je witte wol' aan 't zingen, heel schattig. en ik zong hem dan na, en vulde de volgende zin af en toe in die stijl aan. Piet helemaal verrast, want meestal is 't natuurlijk andersom: leer ik hem liedjes en woorden enzo. hij vond 't prachtig en op 't eind riep ie heel hard JAAAA en klapte uitbundig in z'n handen om me te complimenteren.

verder is ie vandaag met oma met de bus naar de stad geweest voor nieuwe schoenen (alvast verjaardagskado). hij is helemaal weg van bussen., dus dat was genieten geblazen. ze hebben samen erg mooie schoenen uitgekozen, maat 26 alweer!!!
(moussy wij gaan trouwens ook zo'n garage geven. ).
pi_29553524
Hallo dames en heren!!

Vandaag is het eindelijk zo ver Morgaine mag haar nu zelf een dreumes noemen en hier melden!! Foto's volgen uiteraard nog!!
pi_29554049
Danosa, het komt erg vaak voor dat we Elise niet begrijpen - vindt ze niet erg, dan zegt ze gewoon wat anders (dat we vaak ook niet verstaan). Ze babbelt wel aardig wat weg al...
Nieuwste woordjes (gisteren heeft ze ze plotseling zelf gezegd):
- rennen: Ze kwam uit de auto, zei 'Elise rennen' en begon inderdaad te rennen
- lachen: 'mama lachen', 'papa lachen', 'elise lachen'... en zo bleef ze bezig. We dachten niet dat ze wist wat het betekende, maar toen mama een tijd later hardop moest lachen, zei Elise: 'mama lachen' en lachte hard mee!
Alleen dat 'auto lachen' snap ik nog niet. Wel zei ze ook wel 'mama auto lachen' in het kader dat mama in de auto aan het lachen was, vermoed ik.

Morgaine, welkom!!!! en gefeliciteerd! (mama ook natuurlijk)
  donderdag 11 augustus 2005 @ 09:06:23 #277
103793 kozakken
Living the life
pi_29554086
Nou, die van mij praat nog niet echt hoor.
Behalve de nodige be's, brrrs en dattes gebeurt er knap weinig.
pi_29555858
morgaine, gefeliciteerd en welkom bij de dreumessen!

kozakken, er is veel variatie in de taalontwikkeling, zie poemojns rijtje op de vorige blz. dus gen reden tot ongerustheid (mocht je die al voelen).

ik heb bij piet soms 't idee dat alle energie naar dat praten gaat, en dat zijn motorische ontwikkeling daardoor wat minder hard gaat.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:56:21 #279
103793 kozakken
Living the life
pi_29555960
Bix, natuurlijk zou ik graag willen dat hij wat meer zou praten. Maar dat ligt meer aan mezelf dan dat dat aan hem ligt
Maar ja... Jonne is weer heel sterk met zijn fijne motoriek en heeft al bijna al z'n tanden.
Daar gaat ook wel heel veel energie in zitten.
Ben me dat wel bewust, maar het liefste zou ik willen dat hij alles deed
  donderdag 11 augustus 2005 @ 10:56:28 #280
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29555962
morgaine wekom hier
pi_29556223
nou ja kozakken, het is ook gewoon hartstikke leuk als ze gaan praten omdat je dan ineens zo veel meer mogelijkheden tot communicatie hebt. dus logisch dat je daar naar uitkijkt. maar jonne is nog niet eens anderhalf, dus alle tijd. (hier ging het vooral de afgelopen maanden heel hard, dus tussen anderhalf en twee).
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:17:14 #282
103793 kozakken
Living the life
pi_29556396
Weet ik ook wel. Daarom verheug ik me er juist ook zo op.
Andere dingen kunnen benoemen enzo.
Maar ja. Meneer weet wel alles hoor. Want kleine opdrachtjes kan hij al heel goed uitvoeren.
"geef mama de krant maar"...
"mama, krant?"
"dank "
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:53:48 #283
3011 E.T.
pi_29566360
Morgaine welkom

Kozakken, je hebt trouwens best kans dat Jonne straks ineens goed verstaanbaar praat of al 2 woorden combineert. Kan best dat hij het eerst wil 'kunnen' voordat ie eraan begint.

Hier komen per dag meer woordjes bij, zo leuk om te horen.. gister was nieuw 'oto' en 'pieeeet' (dat Saskia's voor Britt, vriendinnetje op het kdv) waarna ze hevig naar elkaar zwaaien, wijzen en lachen. Vandaag hadden we 'vis' als nieuw woordje. Ze zag vissen op tv (bij de Tweenies) en hevig wijzend naar de tv was het 'vis' 'vis' (alleen vraag ik me af hoe ze die vissen herkend heeft.. volgens mij ziet ze nooit vissen en die tekeningen in boekjes lijken ook niet echt natuurlijk). En ze kan alles op d'r lichaam zo'n beetje aanwijzen (oogjes, neus, buik, voeten, handen, mond, oren...)

Saskia kan trouwens ook helemaal zelf kiwi eten met een theelepeltje. Ik geef haar een halve kiwi en een theelepeltje en alleen de laatste restjes in de schil moet mama maar even doen, die lukken nog niet. Ik vind dat zo knap van zo'n kleintje.. en nog zonder knoeien ook! (ik vond maar 2 zaadjes op d'r wang en een heel klein stukje kiwi op de grond).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29566546
Saskia, dat vind ik wel knap dat je al kiwi kan eten

Gister- en eergisteravond een klein jongetje dat helemaal over zijn toeren was toe hij 's avonds wakker werd in zijn bedje. Hij was werkelijk niet te troosten Eergisteren een zetpilletje gegeven omdat ik het idee had dat hij pijn had. En gisteravond kreeg ik hem uiteindelijk gekalmeerd door hem onder de douche te zetten. Nu denk ik dat hij last heeft gehad van een doorkomend kiesje. Toen ik dat vanmorgen masseerde ging hij er helemaal voor zitten en ontspande gelukkigl.
Nu hebben we chamodent druppeltjes gegeven, een homeopathisch middeltje voor doorkomende tanden en kiezen. Pffff, moeilijk is dat hè? als je kindje je niet kan vertellen wat er is en je kan het niet troosten. Gelukkig is hij nu weer oke en heeft vandaag op de creche zijn verjaardag gevierd.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:07:26 #285
3011 E.T.
pi_29566773
snoopy, ken je dentinox? Is fijn spul voor het slapen gaan bij doorkomende tanden en kiezen. Het verdoofd het tandvlees een beetje.
Wordt hier iig regelmatig uit de kast getrokken
  Jubileum moderator donderdag 11 augustus 2005 @ 21:21:33 #286
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29567111
Vervelend is dat he snoop, dat je maar moet raden wat er mis is.
Afgelopen week had Iris ook ineens dikke paniek in haar bedje, dat heeft ze echt nog nooit gehad en we schrokken er van. Ontroostbaar was ze dus dan maar eventjes naar beneden. Daar wiilde ze perse een "pasamotjemotje" (paracetamolletje) iets wat ze zelden krijgt maar ze was er niet vanaf te brengen. We hebben het haar maar gegeven en na een flesje pap ging ze daarna weer rustig slapen.
Wat het nou geweest is geen idee, ik vroeg of ze pijn had "neeeee" of enge droom "neeeee" het enige wat ik te horen kreeg was "iehies pasamotjemotje hebbuh!"
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel donderdag 11 augustus 2005 @ 21:26:38 #287
2628 Karin
pi_29567208
Wouw wat knap zeg van Saskia een kiwi zelf oppeuzelen.

Oef wat vervelend die kiezen toch

Bram had de laatste tijd een spinazie-obsessie. Elke keer als ik vroeg of hij kwam eten of als we in de supermarkt liepen was het "finasie". De eerste paar keer moest ik vreselijk lachen, want hij lust geen spinazie "niet lekker niet". Maargoed hij bleef er maar over doorhameren dus vanavond heb ik hem een bakkie spinazie voorgezet (Peet en ik lusten het ook niet dus eigenlijk eten wij het nooit). Helemaal uit zijn dak "FINASIEEEEE" maar natuurlijk geen hap van gegeten

Na het eten zaten zijn schapies onder de chocoladevla. hij heeft 3 schapies, 2 grote met muziekje erin en 1 kleintje. 1 grote is altijd reseverschaap, die blijft op zijn kamertje, dus er 1 grote en 1 kleintje zaten onder Hij ging samen met papa de schapies in de wasmachine doen en dat moest uitgebreid aan mama verteld worden "schapies wasmachine, met sop, schapies draaien, schapies schoon". Bram daarna lekker in bad en daarna samen met papa de schapies in de droger gestopt schapies gaan hier op een heel snel programma, je weet nooit wanneer je ze weer nodig hebt. Na het uitgebreide bedritueel ging hij lekker naar bed en gaven we het reserveschapie. Maarja die was ook vies dus die moest ook gewassen, ik 10 x aandringen maar hij moest hem echt niet, dat schapie moest ook gewassen. Oke, dan zonder schapies naar bed. Na 5 minuten was het natuurlijk wel brullen en wou hij naar de droger bij zijn schapies kijken. Gelukkig waren ze ondertussen droog Pfffff dat scheelde weer weinig.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:31:05 #288
3011 E.T.
pi_29567288
Saskia is gek op spinazie (ok, wel met paturain erdoor en tonijn en sambal en knoflook en dan met tortellini) Als het weer eens tijd wordt dat ze goed eet, eten we spinazie (echt handenvol tegelijk gaan er dan naar binnen)
  donderdag 11 augustus 2005 @ 22:24:34 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_29568642
Bram met je spinazie. En het is zo lekker .

Job heeft ongeveer hetzelfde met aardbeien. Hij roept de hele dag aardbei (was zelfs één van de eerste woordjes die hij kon zeggen) en dan bedoelt hij aanmaaklimonade. Alleen denkt iedereen dat hij om aardbeien vraagt en die krijgt hij dan ook uit de hele buurt toegestopt. En hij vindt aardbeien toch vies . Mensen zijn dan helemaal verbaasd "hij vroeg er echt zelf om".

Iris, wat goed dat je zelf al kunt aangeven dat je pijn hebt. Ik neem tenminste aan dat ze daarom om een paracetamol vraagt. Wil ze dan een zetpil of geef je iets anders, Lois? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een kind vrijwillig om een zetpil vraagt.

Saskia, wat ben jij een lekkerbekje. Dat klinkt erg goed, die spinazie van jou. Dat ga ik ook eens maken.

Morgaine en Faja-Lobi, welkom hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_29570746
bram! en job!
hier overigens net zoiets met bloemkool: in de supermarkt is dat ongeveer de eerste groente die we zien en Piet roept dan altijd erg enthousiast 'BOEMKOOL!!!' maar hij eet er de laatste tijd geen hap van. (voorheen wel, trouwens).

saskia, goed zeg die kiwi! en lekker dat spinazie-recept, ga ik ook onthouden.

Iris met je pasamotjemotje wat ben je dr ook eentje he. gelukkig heeft 't geholpen!

snoopy wij geven ook chamodent bij kiesjes-last. maar of 't echt helpt weet ik nog steeds niet. ik lees ook regelmatig positieve ervaringen met dentinox dus misschien dat wij dat ook maar eens in huis gaan halen. hoe was 't op de creche gegaan met z'n verjaardagsfeestje? (bij ons viel dat toen erg tegen, hadden ze er maar bar weinig aan gedaan geloof ik).
pi_29576752
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:34 schreef bixister het volgende:
hoe was 't op de creche gegaan met z'n verjaardagsfeestje? (bij ons viel dat toen erg tegen, hadden ze er maar bar weinig aan gedaan geloof ik).
Was best leuk aan de foto's te zien Ik had het fototoestel meegegeven zodat de leidsters wat foto's konden maken. Ze hangen slingers op en de jarige krijgt een feestmuts. Er wordt gezongen en een kadootje uitgepakt. En dan zijn die kleintjes het geloof ik alweer snel zat. Maar het zag er erg leuk uit
En Morris heeft doosjes rozijntjes uitgedeeld met een plaatje erop met zijn naam en leeftijd. Geknutseld door moi
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:25:13 #292
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_29576879
Anitra welkom hier en heel veel proficiatjes. Dikke speciaal voor mama.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_29578384
Ja hij is een echte dreumes nu

Thanks Fjolle!!!
pi_29581933
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:58 schreef bixister het volgende:
(knippie)

maar wat ik bijzonder grappig vind is hoe hij Anna de laatste dagen begroet, namelijk precies zoals ik en G het doen. "hoi, mooie rooie!" bijvoorbeeld. en "hoi meisje". en op een hele lieve toon "ANnaa" (nadruk op 1e lettergreep) zeggen als ze bijv. wat ligt te mopperen in de box.

(knippie)
Zo zegt Wilyan ongeveer ook "Hanne".

"HAAAAAAAAAAAAAAAAnne...."

Voor de rest komt er trouwens nog steeds weinig variatie uit. Maar daarentegen kan hij met de woorden die er dan uit komen wel weer hele zinnen (van soms wel vier of meer woorden) maken.
W ~ H ~ T
  Jubileum moderator vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:06:44 #295
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29587908
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 22:24 schreef livelink het volgende:
Wil ze dan een zetpil of geef je iets anders, Lois? Ik kan me tenminste niet voorstellen dat een kind vrijwillig om een zetpil vraagt.
Ze wilde een zetpil inderdaad, ongelooflijk maar waar. Tis een raar kind

Wat herkenbaar die verhalen Eva en Iris gingen vorige week kompleet uit hun dakje omdat we pannekoeken gingen eten. Jaaaaaaaaa pannekoeken, jippie, alsof het hele leven ineens 1 groot feest was. 1 hap hebben ze genomen en daarna geen 1 meer want ze vonden het toch vies.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29587920
Haha, met dat eten is wel herkenbaar. Sven heeft dat oa met komkommers (met wel meer eetdingen trouwens) Maar als ik die koop, moet hij ze vasthouden en zit dan echt zo van Hmmmmmmmmmmm lekker komkommerrer. Tegen iedereen verteld hij dat het een komkommerrer is en dat het lekker is. Ik krijg dan ook te horen van dat hij er wel dol op zal zijn, alleen heeft hij er dus nog geen hap van op

Met praten is wel grappig dat de woorden die op "er" eindigen hij met "erer" uitspreekt. Kamerer, helicopterer, dokterer, komkommerer, met als gevreesde openingszin 's morgens (altijd te vroeg voor mij) Mamaaaaaaaaaaaaa, ik ben wakkerer!!!!!!!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:34:26 #297
103793 kozakken
Living the life
pi_29588570
Jonne eet eigenlijk al-les!
behalve meloen
Maar dan wel zoals hij dat wil hoor. Voorbeeldje, mooi bord met sperzieboontjes, krielaardappeltjes en een stukje vlees.
-hapje aardappel
-uh -knijpt mond dicht-
-hapje vlees? (normaal favoriet)
-uh -knijpt mond dicht en wijst nogmaals heeeel fanatiek naar zijn bord-
-boontje dan
-ahhhhhh -grijnst, hap-slik-weg- klaar voor volgende hap
...
en dit herhaalt zich zo een keer of wat in (let wel) ge-heel willekeurige volgorde. Alhoewel hij vaak een tijdje blijft bij 't ene en dan doorgaat naar het andere. Vaak eerst al het vlees voordat hij z'n mond wil opendoen voor de rest.
Kip korma... kom maar op!
pita broodje met vlees... kom maar op!
frietjes en een frikandel .. in zijn geheel!
macaroni, spaghetti, wortelen, broccoli, aardappels, rijst, groente, yoghurt...
er is nog niet veel wat meneer niet eet.
..
behalve meloen
pi_29588740
Djulian heeft vandaag voor het eerst sinds weken goed gegeten.
Wat wij aten heb ik door de staafmixer gehaald en hij heeft meer gegeten dan zijn moeder
pi_29588832
Hier eten de meiden heel wisselend. zowel brood als warm. Soms eten ze alles en soms niks. En ik vind t best. Ze groeien goed enzo. Als ze een dag minder eten geef ik wat extra fruit en komkommer en tomaat. Dat gaat er namelijk altijd in. En dan ook echt altijd

Janneke zingt Als ik voor t naar bed gaan slaap kindje slaap (maar dan de variatie papa is een aap) zing gaat ze mee doen. Echt zo aandoenlijk, want dan zie je dat ze eigenlijk niet weet hoe ze moet praten met dr mondje. Ze kijkt dan naar mijn mond en doet dan haar mondje helemaal open en zuigt haar lippen naar binnen (dan krijgt ze zo'n ouwewijven bekkie) en begint dan zinggeluidjes te maken.
Als ze op haar manier praat zeg maar gebruikt ze haar mond ook anders.
Ik zal van beide dingen eens proberen een filmpje te maken.
Maar met t naar bed gaan is het zo lief. Ze doet zo dr best en kijkt zo goed naar mijn mond om t ook te kunnen.

Maak me er ook best een beetje zorgen om eigenlijk
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:04:08 #300
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_29589316
eten gaat hier altijd zo leuk
als ik salade eet wil kyllian ook altijd tomaat dat lust hij niet maar hij eet het wel en dan met een heel rillend lijf zeg hij dat hij het lekker vind en wil dan nog een stukje en dat geef ik dan en hij blijft het eten
ook zo met worteltjes en spinazie hij lust het niet maar eet het wel

kan best begrijpen dat je je zorgen maakt jessie je hebt het toch wel eens tegen het CB gezegt dat ik me kan herineren?
anders zelf eens naar de dokter gaan of gewoon even bellen om te vragen hoe of wat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')