Anders over hem denken? Ja beetje natuurlijk. Zo van: "Oh ok". Verder verandert er eigenlijk net niks. Ik ga er niet anders tegen doen denk ik.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als een bekende ineens homo blijkt te zijn... ga je vanaf dat moment anders tegen 'm aankijken? En anders over 'm denken?
Een collega bijvoorbeeld, met wie je best goed kunt opschieten en samenwerken?
Verandert er iets? Zo ja, wat en waarom?
Nounounounounou.....quote:Op zondag 17 juli 2005 18:19 schreef zoalshetis het volgende:
"als ie maar met zijn vieze klauwen van mijn reet afblijft!!"
Ik ga anders tegen hem aankijken, in die zin dat ik dus eerst dacht of aannam dat hij hetero was en nu dus homo blijkt te zijnquote:Op zondag 17 juli 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als een bekende ineens homo blijkt te zijn... ga je vanaf dat moment anders tegen 'm aankijken? En anders over 'm denken?
(Dit topic even voor iemand die op z'n werk nog diep in de kast zit, omdat ie bang is met 'foute' homo's geassocieerd te worden...)
vandaar de aanhalingstekensquote:Op zondag 17 juli 2005 18:22 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nounounounounou.....
Das wel dé dooddoener voor acceptatie he....
JUIST danquote:Op zondag 17 juli 2005 18:25 schreef Great_Expectations het volgende:
En wat als je eigenlijk helemaal niet goed met 'm kunt opschieten en samenwerken, wat doe je dan?.
quote:
herkenbaar. hij is/was (heel toevallig) modeontwerper en maakt nog wel eens wat voor mijn verjaardag ofzo...quote:Op zondag 17 juli 2005 18:28 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb het meegemaakt, en hij bleek mij nog leuk te vinden ook...
Totaal geen problemen mee, ik ben niet homosexueel, maar verder doe ik niet anders dan anders met hem.
Heel toevallig? Toevallig dat 'ie geen kapper is?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
herkenbaar. hij is/was (heel toevallig) modeontwerper en maakt nog wel eens wat voor mijn verjaardag ofzo...
in die strekking idd.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heel toevallig? Toevallig dat 'ie geen kapper is?![]()
Bij mij is het een hele goede vriend van een vriend van mij die de eigenaar van de kroeg is waar ik veel kom, als ik dan stond te dansen kwam die jongen wel eens bij me staan dansen...quote:Op zondag 17 juli 2005 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
herkenbaar. hij is/was (heel toevallig) modeontwerper en maakt nog wel eens wat voor mijn verjaardag ofzo...
trioquote:Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef longinus het volgende:
Mijn vrouwlijke collegatjebleek opeens ook van vrouwen te houden
geen problemen mee gehad.
die van mij ging iets verder in het duidelijk maken, maar dat lijkt me logisch bij een bescheiden kerel als ik...quote:Op zondag 17 juli 2005 18:33 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Bij mij is het een hele goede vriend van een vriend van mij die de eigenaar van de kroeg is waar ik veel kom, als ik dan stond te dansen kwam die jongen wel eens bij me staan dansen...
Later hoorde ik van een vriendin van mij dat hij mij dus erg leuk vond..
Ik zie hm niet zo vaak meer..maar ik heb hm daarna nog regelmatig zien kijken naar me als ik stond te dansen....quote:Op zondag 17 juli 2005 18:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die van mij ging iets verder in het duidelijk maken, maar dat lijkt me logisch bij een bescheiden kerel als ik...
Waarom niet leuk? Als iemand op je valt is dat toch altijd een soort van complimentje? Of het dan een man of vrouw is zou mij weinig uitmaken...quote:Op zondag 17 juli 2005 18:23 schreef heiden6 het volgende:
O, en je weet ook dat het kan gebeuren dat diegene jou leuk vindt. (Ervaring mee, en ook in m'n omgeving, dat is niet leuk.)
quote:Op zondag 17 juli 2005 18:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom niet leuk? Als iemand op je valt is dat toch altijd een soort van complimentje? Of het dan een man of vrouw is zou mij weinig uitmaken...
Dan ben ik van het type dat hem met hand en tand zal verdedigen, indien nodig.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
En als betreffende persoon nu in een sector werkt waar de competitiedrang nogal hoog is?
Waar al eens eerder een homo zou zijn weggepest...
Waar hij ook te maken heeft met managers op andere vestigingen, die hem niet eerst hebben leren kennen?
hoe lang werkt hij daar al?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
En als betreffende persoon nu in een sector werkt waar de competitiedrang nogal hoog is?
Waar hij ook te maken heeft met managers op andere vestigingen, die hem niet eerst hebben leren kennen?
Ach, complimenten heb ik echt niet nodig. Als een vent me leuk vindt is dat hetzelfde als wanneer een meisje wat ik niet leuk vindt, op me valt. Het streelt je ego, maar verder heb je er natuurlijk helemaal niets aan, en wordt de onderlinge relatie wat lastiger.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom niet leuk? Als iemand op je valt is dat toch altijd een soort van complimentje? Of het dan een man of vrouw is zou mij weinig uitmaken...
Verder: nee, ik zou niet geschokt zijn of wat dan ook. Eerder blij dat diegene eerlijk durft te zijn.
ja in de voetballerij zul je het nog niet zo snel zien. zeker niet nu we weer een nieuwe groostedelijke golf van antihomo-gedrag waarnemen.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
Idem dito!quote:Op zondag 17 juli 2005 18:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan ben ik van het type dat hem met hand en tand zal verdedigen, indien nodig.
Daar sluit ik me ook bij aanquote:Op zondag 17 juli 2005 18:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als 'ie eerst niet eens uit de kast durfde te komen, dan zal 'ie zich wel helemaal niet hebben 'lopen profileren'...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:16 schreef Bennie_K het volgende:
hangt er van af hoe hij zich ervoor heeft lopen profileren...
Ik heb regelmatig gemerkt dat mensen toch anders gaan reageren als iemand uit de kast komt. Hoewel men altijd zegt dat het niet uitmaakt is het gevoelsmatig bij veel mensen wel anders. Maar als hij zelf geen 'foute' homo is hoeft hij ook niet echt bang te zijn dat hij met die mensen geassocieerd wordt.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
(Dit topic even voor iemand die op z'n werk nog diep in de kast zit, omdat ie bang is met 'foute' homo's geassocieerd te worden...)
Zal hij daar ook op zitten wachten, andere mensen die zich er mee bemoeit?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb zelf weleens in de indruk dat je er dan vrij makkelijk door kan laveren omdat heteromannen minder competitief naar homomannen zijn. De competitie tussen homoseksuele collega's is echter wel weer enorm hoog. Maar dit kan projectie mijnerzijds zijnquote:Op zondag 17 juli 2005 18:41 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind het wel nodig dat je gewoon met de gebruikelijke gesprekken mee kunt doen. Wat je het weekend gedaan hebt, etc. En daarbij hoort ook dat men meestal wel weet of iemand vrijgezel is, of een relatie heeft...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:27 schreef Monus het volgende:
Maar is het nodig dat mensen op het werk weten dat je homo/hetero bent?
Ik zeg 'indien nodig'. Dat doe ik uiteraard niet ongevraagd, tenzij ik erg close ben met betreffende persoon en weet dat hij het niet trekt.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:28 schreef Monus het volgende:
Zal hij daar ook op zitten wachten, andere mensen die zich er mee bemoeit?
Daar heb je wel gelijk in. Geforceerde geheimzinnigheid is niet leuk.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik vind het wel nodig dat je gewoon met de gebruikelijke gesprekken mee kunt doen. Wat je het weekend gedaan hebt, etc. En daarbij hoort ook dat men meestal wel weet of iemand vrijgezel is, of een relatie heeft...
Het is anders zo'n geforceerd geheimzinnig doen, terwijl de rest uitgebreid de verjaardagen van gezinsleden bespreekt... Bijvoorbeeld.
Types die in de blote kont op een bootje in een Amsterdamse gracht zouden willen staan.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat wordt er verstaan onder 'foute homo'![]()
Hetero's zien soms niet in hoe vaak dergelijke zaken in gewone gesprekken aan de orde komen. Je moet idd vreselijk geforceerd gaan doen als je niet wilt dat mensen het weten. Stel je als analogie voor dat je getrouwd bent en niet wilt dat je collega's dat weten.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
Ik vind het wel nodig dat je gewoon met de gebruikelijke gesprekken mee kunt doen. Wat je het weekend gedaan hebt, etc. En daarbij hoort ook dat men meestal wel weet of iemand vrijgezel is, of een relatie heeft...
Het is anders zo'n geforceerd geheimzinnig doen, terwijl de rest uitgebreid de verjaardagen van gezinsleden bespreekt... Bijvoorbeeld.
Goeie analogie inderdaad.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hetero's zien soms niet in hoe vaak dergelijke zaken in gewone gesprekken aan de orde komen. Je moet idd vreselijk geforceerd gaan doen als je niet wilt dat mensen het weten. Stel je als analogie voor dat je getrouwd bent en niet wilt dat je collega's dat weten.
nou, als hij zichzelf eerst voordeed als een stoere womanizer oid..dan zou ik weinig met zo een onzeker persoon te maken willen hebbenquote:Op zondag 17 juli 2005 19:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als 'ie eerst niet eens uit de kast durfde te komen, dan zal 'ie zich wel helemaal niet hebben 'lopen profileren'...
Denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dat doen... Dan maak je het namelijk wel érg moeilijk voor jezelf om überhaupt ooit uit de kast te komen.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:44 schreef Bennie_K het volgende:
nou, als hij zichzelf eerst voordeed als een stoere womanizer oid..dan zou ik weinig met zo een onzeker persoon te maken willen hebben![]()
dat is precies mijn ervaring ook. maar ik spreek uit maar één gedetacheerde ervaring. was een ontwerp/desing/architectenbureau. gerund door een homoseksueel, de tweede man was homoseksueel, op elke managementfunctie zat een hs, op de werkvloer was het 40% denk ik. anyhow. als hetero is dat juist heerlijk, maar onderling was er een verbeten competitie gaande idd. wow!quote:Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik heb zelf weleens in de indruk dat je er dan vrij makkelijk door kan laveren omdat heteromannen minder competitief naar homomannen zijn. De competitie tussen homoseksuele collega's is echter wel weer enorm hoog. Maar dit kan projectie mijnerzijds zijn.
Waarom dat?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:51 schreef TheDon1985 het volgende:
Heb net even gebeld en met zijn toestemming een foto van hem naar m'n fotoboek ge-upload...
quote:Op zondag 17 juli 2005 18:19 schreef zoalshetis het volgende:
"als ie maar met zijn vieze klauwen van mijn reet afblijft!!"
quote:Op zondag 17 juli 2005 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
dat is precies mijn ervaring ook. maar ik spreek uit maar één gedetacheerde ervaring. was een ontwerp/desing/architectenbureau. gerund door een homoseksueel, de tweede man was homoseksueel, op elke managementfunctie zat een hs, op de werkvloer was het 40% denk ik. anyhow. als hetero is dat juist heerlijk, maar onderling was er een verbeten competitie gaande idd. wow!
Heb hem nou ook weer niet speciaal voor dit topic ingescand hoorquote:
dat bedoelde ik eigenlijk niet te zeggen... en zoalsik al aangaf ging het om maar een ervaring.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:59 schreef nixxx het volgende:
[..]venijnige nichten stereotype...
Weet je .. als iemand homo is, en niemand zou het denken (ik bedoel het is niet een overdreven nicht ofzo) dan zal niemand er echt moeite mee hebben denk ik... kan ik me iig niet voorstellen. En de echte nichten... tsja, die kunnen het niet eens verbergenen ja, daar kunnen mensen problemen mee hebben, eerlijk gezegd lijkt mij dat ook niets... zo'n typetje als uit will and grace..Jack.. nee dat lijkt me ontzettend irritant... niet omdat ie homo is, maar dat gedrag dan
ik heb hem gezien, en geupload natuurlijk als chantagemiddel.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:04 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Heb hem nou ook weer niet speciaal voor dit topic ingescand hoorIk heb sowieso wat foto's verzameld om binnenkort online te zetten, en aangezien ik deze gelijk even kon linken...
(heb ik de verwijzing in deze context toch maar weg ge-edit)
Jij up-load zelf weinig als je het mij vraagt, en ik verwacht nog steeds een keer een foto.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb hem gezien, en geupload natuurlijk als chantagemiddel.![]()
Hij wil zelf natuurlijk niet gechanteerd wordenquote:Op zondag 17 juli 2005 20:20 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Jij up-load zelf weinig als je het mij vraagt, en ik verwacht nog steeds een keer een foto.
Dat hangt voor een groot deel van de omgeving af.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou zeggen, doe er zelf niet zo moeilijk over, maar blijkbaar vinden velen dat hier niet zo'n goed plan. Is het echt zo'n big deal om in 2005 uit de kast te komen?
quote:Op zondag 17 juli 2005 20:20 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Jij up-load zelf weinig als je het mij vraagt, en ik verwacht nog steeds een keer een foto.
Moeilijk is het niet, maar ik vertik het gewoon om in mijn werkkring een heel comingout gedoe te houden. Ik heb er gewoon geen zin meer in.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:
Ik zou zeggen, doe er zelf niet zo moeilijk over, maar blijkbaar vinden velen dat hier niet zo'n goed plan. Is het echt zo'n big deal om in 2005 uit de kast te komen?
Ik vraag het me eigenlijk af. Ik kan me eigenlijk nooit herinneren dat er op mijn werk naar gevraagd is of dat het van belang is of is geweest.. Ook nooit collega's gehad die uit waren op een relatie met mij of andersom.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:27 schreef Monus het volgende:
Maar is het nodig dat mensen op het werk weten dat je homo/hetero bent?
Ik denk dat Syb idd beter in 2005 uit De Kast had kunnen komen, dat was beter voor zn pensioenopbouw geweest.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:30 schreef heiden6 het volgende:
Dat is trouwens niet geheel waar bedenk ik me nu, er is ooit door een collega naar gevraagd.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag het me eigenlijk af. Ik kan me eigenlijk nooit herinneren dat er op mijn werk naar gevraagd is of dat het van belang is of is geweest.. Ook nooit collega's gehad die uit waren op een relatie met mij of andersom.
ghehehe, leuk toch als iemand je leuk vindt? ongeacht het geslacht?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is trouwens niet geheel waar bedenk ik me nu, er is ooit door een collega naar gevraagd.
Het is echter nooit bij borrelpraat oid ter sprake gekomen.
Jahoor, aandacht is altijd leuk op een bepaalde manier.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ghehehe, leuk toch als iemand je leuk vindt? ongeacht het geslacht?
Als je geen relatie hebt, komt het wellicht minder ter sprake. Maar als je homo bent en een partner hebt, dan moet je al heel omzichtig over 'mijn partner' o.i.d. gaan spreken als je niet wilt dat mensen weten dat je homo bent. En als je 'mijn vriend' zegt denken mensen dat je het gewoon over een vriend hebt. Het is gewoon wel zo makkelijk en duidelijk als men het weet.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:50 schreef Alicey het volgende:
Dat is trouwens niet geheel waar bedenk ik me nu, er is ooit door een collega naar gevraagd.
Het is echter nooit bij borrelpraat oid ter sprake gekomen.
Ernst Röhmquote:Op zondag 17 juli 2005 19:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Wat wordt er verstaan onder 'foute homo'![]()
Het is dan inderdaad niet meer verborgen te houden als je normaal gesprekken wilt voeren. Aan de andere kant is de vraag of je het geforceerd moet vertellen. Als ik het over mijn vriendin in de context van een lesbische relatie zou hebben, zou het vanzelf wel op een gegeven moment gaan dagen dat het mijn partner is denk ik.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je geen relatie hebt, komt het wellicht minder ter sprake. Maar als je homo bent en een partner hebt, dan moet je al heel omzichtig over 'mijn partner' o.i.d. gaan spreken als je niet wilt dat mensen weten dat je homo bent. En als je 'mijn vriend' zegt denken mensen dat je het gewoon over een vriend hebt. Het is gewoon wel zo makkelijk en duidelijk als men het weet.
Caligulaquote:
die bepaalde manier heb je volgens mij altijd zelf in de hand.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Jahoor, aandacht is altijd leuk op een bepaalde manier.
Ik bedoel meer dat aandacht strelend voor het ego is, maar dat het niet altijd leuk is wanneer het niet wederzijds is.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die bepaalde manier heb je volgens mij altijd zelf in de hand.
ik heb dat nooit gehad. op fok lees je vaak dat "dikke wijven" niet mogen versieren, omdat ze dik zijn. ik vind het juist leuk als iemand een poging waagt. ik vind het respectvol om dat ook zo te zien en inderdaad heb je twee mensen nodig om de 'versiering' tot een geslaagd einde te brengen.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:04 schreef Alicey het volgende:
maar dat het niet altijd leuk is wanneer het niet wederzijds is.
Op fok lees je een hele hoop dingen die niet mogen.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb dat nooit gehad. op fok lees je vaak dat "dikke wijven" niet mogen versieren, omdat ze dik zijn. ik vind het juist leuk als iemand een poging waagt. ik vind het respectvol om dat ook zo te zien en inderdaad heb je twee mensen nodig om de 'versiering' tot een geslaagd einde te brengen.
idd. en daar mag soms best wat van gezegd worden. misschien is het forum daarom wel groot?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op fok lees je een hele hoop dingen die niet mogen.![]()
Ach, eigenlijk moet je dat geen worst schelen wat anderen ervan vinden...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:09 schreef petre86 het volgende:
in een macho-cultuur hou je meestal wijselijk je bek..
Natuurlijk, het levert discussie op.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
idd. en daar mag soms best wat van gezegd worden. misschien is het forum daarom wel groot?![]()
De mens is toch een sociaal wezen, waardoor dat soort dingen toch van nature iemand interesseren.. Mijzelf interesseert het ook wel wat anderen van mij denken, maar ik ga niet mijn doen en laten er door laten bepalen.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:24 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk moet je dat geen worst schelen wat anderen ervan vinden...
oma? oud tante? je moeder denk ik niet (anders had je wel "hopen" ipv "wachten" gescheven)quote:Op zondag 17 juli 2005 21:32 schreef Waxxer het volgende:
alleen zijn er volgens mij nog steeds mensen die op een vriendin wachten
Ik zou me er anders best bedreigd door voelen...quote:Op zondag 17 juli 2005 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ghehehe, leuk toch als iemand je leuk vindt? ongeacht het geslacht?
hoe reageer je als een (brutale) dame waar je ab-so-luut niets van moet hebben avances maakt?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ik zou me er anders best bedreigd door voelen...
Ten eerste omdat je mogelijk verschillende verwachtingen hebt, en daarnaast zijn mannen doorgaans brutaler en ik wil niet het risico lopen dat zo iemand op het idee komt intiem te gaan doen.
Je moet er toch niet aan denken dat....![]()
klein dorp hequote:Op zondag 17 juli 2005 21:24 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ach, eigenlijk moet je dat geen worst schelen wat anderen ervan vinden...
* in een duits tankstation: *quote:Op zondag 17 juli 2005 21:32 schreef Waxxer het volgende:
Ik ben altijd heeeeeellll huiverig wat mensen "ervan" vinden, laat ik geen mooi weer spelen. Je weet het echt maar nooit.... Maarja, tot nu toe geen directe problemen gehad.... alleen zijn er volgens mij nog steeds mensen die op een vriendin wachten
Ik zeg het nooit to the point,maar op een indirece manier (nee, niet mijn voorkomen) laat ik het wel merken en komt het evt ter sprake. Eerst is er Waxxer, dan de diepgang. Tot op zekere diepte.
Het is wel 's vermoeiend inderdaad... het is altijd iets waar je doorheen lijkt te moeten... het is nooit gewoon effe lekker normaal als de rest. Altijd dat 'speciale'. Altijd reacties van mensen moeten verwachten...quote:Op zondag 17 juli 2005 20:47 schreef Tarak het volgende:
Moeilijk is het niet, maar ik vertik het gewoon om in mijn werkkring een heel comingout gedoe te houden. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Jaaaaaaaaa nou neeeeeeeeee kijk........quote:Op zondag 17 juli 2005 22:30 schreef petre86 het volgende:
[..]
klein dorp he
[..]
* in een duits tankstation: *
3 jongetjes lopen net naar buiten na snoep te hebben gekocht, loopt er 1 weer terug naar binnen net toen de tankbediende de koelkast wilde bijvullen en vraagt: "meneer, bent u homo?"
"nee" antwoordt de tankbediende...![]()
Je valt nu eenmaal op een bepaald punt buiten de norm.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Het is wel 's vermoeiend inderdaad... het is altijd iets waar je doorheen lijkt te moeten... het is nooit gewoon effe lekker normaal als de rest. Altijd dat 'speciale'. Altijd reacties van mensen moeten verwachten....
Jij weer hierquote:Op zondag 17 juli 2005 21:29 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb er op het werk nooit echt een issue van gemaakt. Heb het vanaf het begin altijd over "mijn vriendin" gehad net zolang tot het duidelijk werd dat ik "mijn partner" bedoelde. Ook altijd gewoon eerlijk geantwoord op vragen als "Heb je een vriend?" (en dat kwam volgens mij al heel snel ter sprake, maar wij hebben het ook vaak over privezaken op het werk)
Mijn ervaring is (en dat geldt niet alleen op het werk) dat als je er zelf heel vanzelfsprekend over doet, anderen dat vanzelf overnemen. Terwijl, als je er veel heisa van maakt en je vermijdt het onderwerp angstvallig of je wacht heel lang met het vertellen, dan zijn mensen eerder geneigd om het als een beladen onderwerp te zien.
Maar ik werk in een sector waar homoseksualiteit heel algemeen geaccepteerd is, dus ik heb heel makkelijk praten.
quote:Op zondag 17 juli 2005 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dit lijkt mij dus een spanningsveld waar je last van kunt krijgenquote:Op zondag 17 juli 2005 20:47 schreef Tarak het volgende:
[..]
Moeilijk is het niet, maar ik vertik het gewoon om in mijn werkkring een heel comingout gedoe te houden. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Last, dat klinkt weer zo dramatisch. Misschien als je eigenlijk een enorme miep bent die niet kan leven zonder z'n privé lief en leed te delen met collega's, dan kan ik me voorstellen dat het een last is.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:24 schreef TGV2 het volgende:
En dit lijkt mij dus een spanningsveld waar je last van kunt krijgen
Ja, wanneer je het nu in het extreme trekt, klinkt het belachelijk.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:57 schreef Great_Expectations het volgende:
Last, dat klinkt weer zo dramatisch. Misschien als je eigenlijk een enorme miep bent die niet kan leven zonder z'n privé lief en leed te delen met collega's, dan kan ik me voorstellen dat het een last is..
Ik zeg altijd meteen bij binnenkomst bij een nieuwe werkgever dat ik een heleboel mannen per week uitwoon, maar ik zeg niet hoeveel; dat is een mooie combinatie van 'prive lief en leed' en 'geforceerde geheimzinnigheid'.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, wanneer je het nu in het extreme trekt, klinkt het belachelijk.
Er is nogal een gebied tussen 'privé lief en leed' en 'geforceerde geheimzinnigheid'.
Ik bespreek nauwelijks mijn prive leven met zakelijke relaties, ik heb ook nooit meegedaan aan het geforceerd sociaal doen op het werk, in een kleine 20 jaar werk relaties heb ik welgeteld een vriendschap gevormd met een collega.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:31 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, wanneer je het nu in het extreme trekt, klinkt het belachelijk.
Er is nogal een gebied tussen 'privé lief en leed' en 'geforceerde geheimzinnigheid'.
Zonder aanhalingstekens.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:19 schreef zoalshetis het volgende:
als ie maar met zijn vieze klauwen van mijn reet afblijft!
tjonge jonge zeg, dus als je liegt over je geaardheid, ben je vast helemaal niet te vertrouwenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Het hangt ook af van hoe de homo in kwestie er zelf mee omgaat. Als er zeg maar glashard over gelogen wordt door hem/haar terwijl het overduidelijk is, dan neem ik toch meer afstand van zo iemand, omdat hij als hij daar over liegt ook met andere dingen wel niet zo eerlijk kan zijn. Dat heeft dus meer te maken met het liegen en in mindere mate met zijn houding.
Iemand die -zoals een collega hier- heel ontspannen zijn homoseksuele zelf is heeft volgens mij zelden problemen. (En nee, ik insinueer hier niet dat homo's met problemen op de werkvloer het verdienen om gepest te worden oid).
Ben ik wat voorzichtiger mee, in sommige omgevingen is het nog lang niet geaccepteerd om 'anders' te zijn en ik kan mij voorstellen dat iemand zich liever niet blootstelt daaraan of aan de risico's voor een carriere die je er mee kan lopen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Het hangt ook af van hoe de homo in kwestie er zelf mee omgaat. Als er zeg maar glashard over gelogen wordt door hem/haar terwijl het overduidelijk is, dan neem ik toch meer afstand van zo iemand, omdat hij als hij daar over liegt ook met andere dingen wel niet zo eerlijk kan zijn. Dat heeft dus meer te maken met het liegen en in mindere mate met zijn houding.
Dat is op zich de beste manier maar niet overal haalbaar helaas en niet iedere homo is verbaal weerbaar genoeg daarvoor.quote:Iemand die -zoals een collega hier- heel ontspannen zijn homoseksuele zelf is heeft volgens mij zelden problemen. (En nee, ik insinueer hier niet dat homo's met problemen op de werkvloer het verdienen om gepest te worden oid).
Als je iemand op een leugen betrapt is het vrij waarschijnlijk dat er meer zijn ja. Dat heeft geen fuck te maken met die geaardheid.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:41 schreef milagro het volgende:
tjonge jonge zeg, dus als je liegt over je geaardheid, ben je vast helemaal niet te vertrouwen
Natuurlijk. Maar hoe spastischer je erover doet, hoe waarschijnlijker het is dat de volgende coming-out ook een negatieve ervaring is.quote:als je eerder een slechte ervaring met uitkomen voor gehad hebt, is dat toch niet zo vreemd dat je een tweede of derde keer huiverig bent daarvoor
Alsof iemand aan jou verantwoording verschuldigd is of hij wel of geen homo is. Een privezaak lijkt mij dus ook of het antwoord klopt. Maar ik denk dat het lastig is hierover een oordeel te hebben als je zelf geen comingout heb doorgemaakt.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:37 schreef Mwanatabu het volgende:
Het hangt ook af van hoe de homo in kwestie er zelf mee omgaat.
Het is een lieve reaktie van je Milagro, maar ik denk dat Mwanatabu gelijk heeft.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:41 schreef milagro het volgende:
[..]
tjonge jonge zeg, dus als je liegt over je geaardheid, ben je vast helemaal niet te vertrouwen
als je eerder een slechte ervaring met uitkomen voor gehad hebt, is dat toch niet zo vreemd dat je een tweede of derde keer huiverig bent daarvoor
Een mens vertelt gemiddeld 15 keer per dag kleine of grote onwaarheden.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Als je iemand op een leugen betrapt is het vrij waarschijnlijk dat er meer zijn ja. Dat heeft geen fuck te maken met die geaardheid.
en dit was een grote of een kleine?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een mens vertelt gemiddeld 15 keer per dag kleine of grote onwaarheden.
Natuurlijk is iemand mij daarover geen verantwoording schuldig. Maar als ik iemand betrap op wat voor leugen dan ook, dan word ik voorzichtig.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:24 schreef TGV2 het volgende:
Alsof iemand aan jou verantwoording verschuldigd is of hij wel of geen homo is. Een privezaak lijkt mij dus ook of het antwoord klopt. Maar ik denk dat het lastig is hierover een oordeel te hebben als je zelf geen comingout heb doorgemaakt.![]()
Nee? Waarom zou er iets veranderen?quote:Op zondag 17 juli 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
Hangt af van het rookgordijn dat er opgeworpen wordt imo. Hele lulverhalen over denkbeeldige lekkere wijven is een grote leugen. Één keer een opmerking over een lekker wijf dat je eigenlijk niet ziet staan omdat je nu eenmaal op mannen valt is een kleintje.quote:
Je ziet't vaak al wel aankomen inderdaad, zeker bij vrienden. Je kent zo'n iemand toch wel aardig lijkt me. Ik zou het wel even vreemd vinden en even moeten wennen. Maar daarna: hij blijft toch dezelfde persoon. Je bent niets voor niets vrienden...Zolang hij maar niet verliefd wordt op mij...quote:Ach iedereen dacht het al wel vantevoren maar durfte er niet naar te vragen...
Tot op zekere hoogte, een kennis van mij is directeur van een deel van Europa van een bijzonder groot bedrijf. Op dat niveau is het ook niet echt bon ton om homoseksueel te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Opleidingsniveau zal vast ook wel wat meespelen.
hey poepert, hoessie nou?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:59 schreef SCH het volgende:
Het lijkt me vooral raar dat als je iemand al langer kent, hij of zij blijkbaar al die tijd iets verborgen heeft gehouden. Dat zou ik op zijn minst wat vreemd of onaangenaam vinden. Of het moet voor diegene ook nieuw zijn. Maar ik verkeer doorgaans in kringen waar je dat niet zo lang verborgen houdt.
owwwwwquote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:01 schreef SCH het volgende:
[..]
hey lekker ding, fakaansie gehad met vrindje, net thuis bij de poessies![]()
Jij blijkt toch niet ineens ook homo te zijn he?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
owwwwwdikke knuffel van mij. (aan de poesjes natuurlijk
)
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij blijkt toch niet ineens ook homo te zijn he?
Ik open morgen een topic over mijn kattenbelevenissen tijdens de vakantie - was weer een drama (nestje jonge katjes tegenover ons huisje in de ardennen).quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. nee ik hou vooral van katten.
wat was het drama? dat je lieve jonge katjes zag en ze mee wilde nemen? maar je man niet?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik open morgen een topic over mijn kattenbelevenissen tijdens de vakantie - was weer een drama (nestje jonge katjes tegenover ons huisje in de ardennen).
Mijn man kun je opvegen als ie jonge katjes ziet - is een heel verhaal, ik kom er echt op terug.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat was het drama? dat je lieve jonge katjes zag en ze mee wilde nemen? maar je man niet?
leuk, attendeer me ff.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn man kun je opvegen als ie jonge katjes ziet - is een heel verhaal, ik kom er echt op terug.
en als fundamentalisme naar extremisme uitslaat, dan zijn de rapen gaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Homo/hetero is anno 2005 toch helemaal geen issue meer toch? (behalve onder religieuze fundamentalisten)
Was het maar waar...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Homo/hetero is anno 2005 toch helemaal geen issue meer toch? (behalve onder religieuze fundamentalisten)
Wat is z'n nummer?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:36 schreef Koentje3 het volgende:
Mijn broer is homo .. Geef der verder helemaal niets om![]()
ontkenningsfasequote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. nee ik hou vooral van katten.
daar zit trouwens nog wel iets aan vast... Ik zeg ook tegen hem, homo = okej, als je maar niet nichterig gaat doen.. Af en toe zitten hier thuis wel eens van die rasnichten... En daar kan ik gewoon echt NIET tegen, van die nepwijven ... Gelukkig is mijn broertje gewoon normaal, en valt hij ook op normale jongensquote:Op maandag 25 juli 2005 19:36 schreef Koentje3 het volgende:
Mijn broer is homo .. Geef der verder helemaal niets om![]()
Volkomen offtopic en daarvoor mijn nederige excuses:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:21 schreef DennisMoore het volgende:
Opleidingsniveau zal vast ook wel wat meespelen.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:35 schreef Kreator het volgende:
Ja ik ken dus ook een man, en toen hij bij mij op bezoek kwam was hij ineens homo. Nou, en toen gingen we bier drinken.
Non-issuequote:Op zondag 17 juli 2005 18:16 schreef DennisMoore het volgende:
Als een bekende ineens homo blijkt te zijn...
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:37 schreef Esto het volgende:
Nee! Ga er niet anders tegen aan kijken.. Hij is en blijft een mens en het maakt dan toch niet uit of je op jongens of meisjes valt?Ze moeten hem maar nemen.
Haha, lolbroekquote:Op woensdag 17 augustus 2005 17:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wat overdreven hoor.
en het leuke is dat je nu ook tijdens het winkelen allerlei tips over anale seks kunt uitwisselen!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:35 schreef Chanty het volgende:
Een aantal maanden geleden vertelde een vriend me dat hij homo is. Ben ik anders tegen hem aan gaan kijken? Ja, maar in positieve zin. Hij is nu namelijk eindelijk gelukkig met zichzelf en zijn leven en dat straalt hij ook uit. Ben gewoon enorm blijj voor hem dathij nu goed in zijn vel zit, maar verder is hij voor mij nog altijd dezelfde goede vriend en dat geldt ook voor al mijn andere vrienden die hij het heeft verteld.
Hoezo? praat jij als hetero dan ook continu over alles wat jij in bed uitspookt? Zielig hoor al die belachelijke vooroordelen uit de kast halen... en ook zo origineelquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:44 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
en het leuke is dat je nu ook tijdens het winkelen allerlei tips over anale seks kunt uitwisselen!
Nee, maar ik ben dan ook geen homo.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hoezo? praat jij als hetero dan ook continu over alles wat jij in bed uitspookt?
Zij komen toch ook uit de kast?quote:Zielig hoor al die belachelijke vooroordelen uit de kast halen...
En als je nu pedofiel bent? Dan ben je waarschijnlijk niet meer zo ruimdenkend.quote:en ook zo origineel
Dat iedereen maar trots mag zijn op zijn geaardheidwat deze ook moge zijn.
nee idd en daar kan ik nu een hele mooie discussie met over gaan voeren maar daar is dit topic niet voorquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben dan ook geen homo.
[..]
Zij komen toch ook uit de kast?
[..]
En als je nu pedofiel bent? Dan ben je waarschijnlijk niet meer zo ruimdenkend.
quote:Op zondag 17 juli 2005 18:18 schreef Moonah het volgende:
Nah, politiek correct inkoppertje: Neuh, lijkt me niet.
Meen ik ook hoor.![]()
Waar baseer jij die overtuiging op? Als dat op de bijbel is moet je homoseksualiteit ook verwerpen.quote:
Jij dronk bier en ik Martini ijs hoorquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:35 schreef Kreator het volgende:
Ja ik ken dus ook een man, en toen hij bij mij op bezoek kwam was hij ineens homo. Nou, en toen gingen we bier drinken.
Valt me nogal mee eigenlijk.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:44 schreef Jacqueline50 het volgende:
ik kwam toevallig op dit topic, ben er een beetje vluchtig doorheen aan het lezen en het valt me op dat veel mensen bevooroordeeld zijn tegen homo's en potten.
Er wil nog wel eens een gedaante en persoonlijkheid verandering optreden als een homo uit de kast komt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 20:17 schreef het.ismij het volgende:
lekker belangrijk of iemand homo of hetero is,.. *NOT*
Het blijft dezelfde persoon,..
oke punt waard,..quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:13 schreef Monus het volgende:
[..]
Er wil nog wel eens een gedaante en persoonlijkheid verandering optreden als een homo uit de kast komt.
Sjézus, ze bestaan nog, hoor, de mannen die niet durven bukken als er een homo in de buurt is.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:43 schreef GWD het volgende:
Ja natuurlijk ga ik anders tegen hem aankijken, hij heeft opeens compleet andere intresses, mannen kunnen altijd en overal over sex of vrouwen praten en vanaf dat moment hoefi k geen details over zijn laatste vangst meer te horen hoor.. daarbij ziet hij jou opeens als iemand waar hij hem wel eens even in zou willen hangen ipv. gewoon een gast waarmee je bier gaat zuipen en andere vrouwen gaat kijken
Ik vraag me altijd af of je als vrouw wel zo veilig bent in de buurt van dat soort mannen..quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sjézus, ze bestaan nog, hoor, de mannen die niet durven bukken als er een homo in de buurt is.
Uiteraard, sommige mensen weten dan pas enig zelfvertrouwen op te bouwen. Juist omdat ze open over iets kunnen zijn wat voorheen een bron van onzekerheid vormde. Met name de periode tijdens het hele coming-out proces, dat je je voor het eerst realiseert dat je misschien wel op jongens kan vallen en dat je dat helemaal niet wilt. De onzekerheid..... Mijn God, wat was dat erg....quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:13 schreef Monus het volgende:
[..]
Er wil nog wel eens een gedaante en persoonlijkheid verandering optreden als een homo uit de kast komt.
Als het spreekwoord over waarden en hun gasten opgaat, dan is de kans dat je gelijk hebt heel groot.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:51 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag me altijd af of je als vrouw wel zo veilig bent in de buurt van dat soort mannen..
Ik vind seksuele voorkeur eik niet iets 'onbenulligs'.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:53 schreef Tarak het volgende:
Onderschat niet wat zoiets onbenulligs als seksuele voorkeur met je identiteit doen.
Ik verbaas me er nogal over dat zoiets als op welk geslacht je verliefd wordt, met wie je liever neukt en een relatie op wil bouwen, door de samenleving als belangrijk wordt ervaren.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind seksuele voorkeur eik niet iets 'onbenulligs'.
Okee, op die manier. Maar voor jezelf is het wel een groot issue. Als je voorkeur buiten 'de norm' valt dan toch.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:57 schreef Tarak het volgende:
Ik verbaas me er nogal over dat zoiets als op welk geslacht je verliefd wordt, met wie je liever neukt en een relatie op wil bouwen, door de samenleving als belangrijk wordt ervaren.
Dat is echter een logisch gevolg van een samenleving die niets moet hebben van afwijkingen..quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Okee, op die manier. Maar voor jezelf is het wel een groot issue. Als je voorkeur buiten 'de norm' valt dan toch.
Jo hawwe gelyk. Als het volledig geaccepteerd zou zijn, zou het geen issue zijn. Omdat mijn ouders het geen issue vonden, was het dat voor mij ook nooit (in de tijd dat ik twijfelde over mijn geaardheid).quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is echter een logisch gevolg van een samenleving die niets moet hebben van afwijkingen..
Het heeft veel invloed op andere dingen in je leven, maar het wordt vaak erg overdreven ja. Uiteindelijk ben je niet homo of hetero, maar een persoon met een bepaalde sexuele voorkeur. Toch?quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik verbaas me er nogal over dat zoiets als op welk geslacht je verliefd wordt, met wie je liever neukt en een relatie op wil bouwen, door de samenleving als belangrijk wordt ervaren.
Dat weet ik niet. Ik denk dat de acceptatie van de eigen homoseksualiteit niet alleen afhangt van de samenleving maar ook (en misschien zelfs wel meer) van de mate of het voor het betreffende individu een issue is, omdat hij/zij gewoon bij de meerderheid wil horen of gewoon "normaal" (quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jo hawwe gelyk. Als het volledig geaccepteerd zou zijn, zou het geen issue zijn. Omdat mijn ouders het geen issue vonden, was het dat voor mij ook nooit (in de tijd dat ik twijfelde over mijn geaardheid).
Teleurgesteld is denk ik iets te sterk uitgedrukt, maar ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, ik wilde ook niet normaal zijn. Sterker nog, ik ben in zekere zin wel teleurgesteld dat ik gewoon hetero bleek te zijn.
ik vind dit wel boeiend. Waarom heb je dan ooit getwijfeld ... ?quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, ik wilde ook niet normaal zijn. Sterker nog, ik ben in zekere zin wel teleurgesteld dat ik gewoon hetero bleek te zijn.
Omdat ik wel enkele keren verliefd ben geweest op een vrouw.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:03 schreef petitlapin het volgende:
ik vind dit wel boeiend. Waarom heb je dan ooit getwijfeld ... ?
Het antwoord op die vraag lijkt me vrij evident, gezien topics in het verleden: zijn homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door een zeer belangrijk persoon in zijn leven. Wellicht probeert hij op deze manier aan de wensen van die persoon tegemoet te komen? Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende reden.quote:Mijn broer beweert bi te zijn, maar volgens mij gewoon home, voor mij geen punt hoor, maar volgens mij is hij nog nooit verliefd geweest op een dame, waarom denkt hij dan dat hij bi is![]()
tegen zijn partner, tegen mij, tegen iedereen, zou hij toch gewoon kunnen zeggen dat hij homo isquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het antwoord op die vraag lijkt me vrij evident, gezien topics in het verleden: zijn homoseksualiteit wordt niet geaccepteerd door een zeer belangrijk persoon in zijn leven. Wellicht probeert hij op deze manier aan de wensen van die persoon tegemoet te komen? Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende reden.
dan ben je toch wel bi ? of ligt het niet zo eenvoudigquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Omdat ik wel enkele keren verliefd ben geweest op een vrouw.
Ik denk dat het niet zo eenvoudig ligt. Ik ben zelf geneigd te denken dat iets als sexuele geaardheid niet constant hoeft te zijn.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:20 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan ben je toch wel bi ? of ligt het niet zo eenvoudig![]()
Herkenbaar!quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Herkenbaar.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:24 schreef Anyanka het volgende:
Om vervolgens soms toch wel wat gevoelens te hebben voor meisjes...dus nou weet ik het eigenlijk zelf ook niet meer![]()
Je hebt in elk geval wel veel keus!quote:
Het maakt denk ik niet uit of hij er wel of niet met haar over praat. Die afwijzing voelt hij van binnen. Ieder kind wil graag voldoen aan de wensen van zijn ouders, bewust of onbewust. Je zoekt erkenning, genegenheid, waardering van je ouders. Dat kan zelfs doorgaan als die ouders al dood zijn, vergis je niet over die invloed! Het hoeft ook niet bewust te zijn. Msschien houdt hij zichzelf wel voor de gek...quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:17 schreef petitlapin het volgende:
tegen zijn partner, tegen mij, tegen iedereen, zou hij toch gewoon kunnen zeggen dat hij homo is. Met mijn moeder praat hij er toch niet over
![]()
bovendien, ik denk juist dat het beter zou zijn als hij tegen mijn moeder er over zou spreken en zeggen dat hij homo is, dan zou mijn moeder misschien niet meer de hoop hebben dat hij ooit eens met een vrouw thuiskomt ...
Ik accepteer je wel hoor, als je maar niet aan me zitquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
JaIk heb er dan ook grote problemen mee.
Ik kan het maar moeilijk aanvaarden.
Het ligt niet zo eenvoudig.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:20 schreef petitlapin het volgende:
dan ben je toch wel bi ? of ligt het niet zo eenvoudig![]()
dan denk ik dat er veel mannen met dit probleem lopen, want laat me eens een heel harde ongenuanceerde stelling in dit topic gooien, ik geloof niet in (vooral) mannelijke biseksualiteit. Er zijn zelfs veel homo's ( zoals de partner van mijn vriend) die er niet in geloven. Ze zeggen altijd dat die mannelijke bi's nog in een fase zitten, die ' worden nog wel homo'.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het maakt denk ik niet uit of hij er wel of niet met haar over praat. Die afwijzing voelt hij van binnen. Ieder kind wil graag voldoen aan de wensen van zijn ouders, bewust of onbewust. Je zoekt erkenning, genegenheid, waardering van je ouders. Dat kan zelfs doorgaan als die ouders al dood zijn, vergis je niet over die invloed! Het hoeft ook niet bewust te zijn. Msschien houdt hij zichzelf wel voor de gek...
Ja, het zou beter zijn als hij er duidelijk over is, maar misschien kán hij dat niet, uit angst voor (nog meer, een nog hardere) afwijzing... Kun je je dat echt niet voorstellen?
quote:
eigenlijk wel, want je bent dus toch gewoon heteroquote:
Zo eenvoudig ligt het dus niet, want als ik naar mezelf kijk was ik dat in ieder geval niet. Misschien nu wel, hoewel ik daar ook mijn twijfels over heb. Het lijkt echter iets veranderlijks te zijn, want het heeft ook niet te maken met geblokkeerde gevoelens ofzo..quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:42 schreef petitlapin het volgende:
[..]
eigenlijk wel, want je bent dus toch gewoon hetero![]()
Daarmee vorm je allicht een uitzondering.quote:moeilijk allemaal, ik ben wel blij een gewone saaie hetero te zijn, ik heb nog geen seconde moeten twijfelen aan mijn geaardheid
![]()
omdat ik denk dat over het algemeen een vrouw minder problemen heeft met haar geaardheid, en makkelijker accepteert dat ze gewoon lesbisch/ bi of whatever is.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:42 schreef Alicey het volgende:
Waarom zouden mannen niet biseksueel kunnen zijn en vrouwen wel, petitlapin?
dat denk ik écht nietquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef Alicey het volgende:
Daarmee vorm je allicht een uitzondering.
Geen seconde getwijfeld geloof ik echter weer niet in.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:46 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat denk ik écht niet![]()
, met alle respect, maar ik denk dat de allergrote meerderheid van de bevolking nog steeds hetero is, en dat altijd zo heeft aangevoeld
![]()
Die mannen zullen er zijn, maar het is een redenatiefout om dan te stellen dat bi-mannen niet bestaan.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef petitlapin het volgende:
[..]
omdat ik denk dat over het algemeen een vrouw minder problemen heeft met haar geaardheid, en makkelijker accepteert dat ze gewoon lesbisch/ bi of whatever is.
ik denk dat een man er meer problemen mee heeft om te bekennen dat hij homo is, en zich sneller als bi zal bestempelen, om toch maar niet te moeten zeggen dat hij homo is
Het zijn ook redenatiefouten.quote:sorry voor al deze simplistische generalisaties![]()
Dat zou best kunnen, maar dat betekent nog niet dat er geen biseksuele mannen bestaan...quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:44 schreef petitlapin het volgende:
ik denk dat een man er meer problemen mee heeft om te bekennen dat hij homo is, en zich sneller als bi zal bestempelen, om toch maar niet te moeten zeggen dat hij homo is
quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:41 schreef Copycat het volgende:
Of ben ik nu te serieus op de maandagochtend.
ik moet er niet aan denken om een vrouw een tong te draaien, al van sinds ik 14/15 jaar was ... sorry, de gedachte alleen al doet me walgen, nooit er bij stil gestaan dat ik ooit gevoelens kon hebben voor een vrouw ... dat kan ik gewoon niet, heb ik me nooit vragen bij gesteldquote:Op maandag 22 augustus 2005 09:47 schreef Alicey het volgende:
Geen seconde getwijfeld geloof ik echter weer niet in.
Het is vooral een gevoelskwestie.. Soms blijkt zelfs dat dingen waar je van walgt, dat je die toch op zoekt.. Ik beweer hiermee overigens niet dat dat bij jou het geval is, maar wel dat het ergens van walgen nog steeds niets uitsluit.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:50 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik moet er niet aan denken om een vrouw een tong te draaien, al van sinds ik 14/15 jaar was ... sorry, de gedachte alleen al doet me walgen, nooit er bij stil gestaan dat ik ooit gevoelens kon hebben voor een vrouw ... dat kan ik gewoon niet, heb ik me nooit vragen bij gesteld![]()
Ik denk dat het vooral er mee te maken heeft dat je hoe dan ook een voorkeur hebt. De kans dat ik met een man iets begin is veel groter dan dat ik met een vrouw iets begin.quote:trouwens, wat biseksuelen betreft ... ik vind het zoiets raars ... iedereen die ik ken die ooit beweerd heeft biseksueel te zijn ... uiteindelijk draaien ze precies allemaal uit op één keuze, homo of hetero.
Bij mij is het een beetje dubbel. Een "typische" vrouw zou ik geen relatie mee kunnen onderhouden, terwijl dit voor een "typische" man waarschijnlijk wel geldt. In werkelijkheid is er echter zoveel nuance..quote:Ik zou heelgraag eens een biseksueel horen die écht beweerd zich door de twee geslachten aangetrokken te zijn, punt. die echt een relatie kan aangaan met de twee geslachten ... misschien bestaan ze, ik heb ze nog niet ontmoet.
En tijdens die hele 'coming out' die wel een paar jaar kan duren (hoewel sommige er nooit helemaal uitkomen) zijn ze meenstal zo onzeker dat hun van hun homo-sexualiteit een veel te belangrijk punt maken. In die tijd veranderen ze ook vaak zoveel dat je kan spreken dat je een heel andere vriend hebt waar je maar net mee moet kunnen vinden. Als die vriend dan ook nog eens nieuwe vrienden krijgt waar je liever niet mee gezien wil worden dan is mijn keuze om afstand van hem te doen meenstal al snel gemaakt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:53 schreef Tarak het volgende:
Uiteraard, sommige mensen weten dan pas enig zelfvertrouwen op te bouwen. Juist omdat ze open over iets kunnen zijn wat voorheen een bron van onzekerheid vormde. Met name de periode tijdens het hele coming-out proces, dat je je voor het eerst realiseert dat je misschien wel op jongens kan vallen en dat je dat helemaal niet wilt. De onzekerheid..... Mijn God, wat was dat erg....
Bijna iedereen heeft wel een geheim waar hij mee moet leren leven.quote:Onderschat niet wat zoiets onbenulligs als seksuele voorkeur met je identiteit doen.
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken, maar ik ben inderdaad veranderd, met name veel opener geworden terwijl ik volgens sommigen daarvoor een wat gesloten indruk maakte. Logisch ook, toen had ik nog "een geheim".
En met zo'n homosexsueel wil ik dus liever niet mee omgaan. In iedergeval niet als een vriend.quote:Neemt niet weg, dat je ook vaak genoeg ziet dat iemands hele identiteit "homoseksueel" wordt, daarmee kun je jezelf beperken, maar niet meer of minder dan mensen wiens identiteit volledig bestaat uit hun: baan, hobby, moederschap, religie of wat voor identiteitsbeperkingen mensen zichzelf ook opleggen.
Een hekel aan zijn nieuwe vrienden hebben hoeft helemaal niets te maken te hebben met het al dan niet accepteren van zijn geaardheid natuurlijk. Onder vrienden moet zoiets bespreekbaar zijn.quote:Op donderdag 1 februari 2007 11:55 schreef Ludger het volgende:
topickick...
Een goeie vriend blijkt dus homo te zijn, vond ik in het begin een schok, herken wel de verwijdering wel die dan kan ontstaan. Wanhopig op zoek naar een vriend, uitgaan met een groep homo's terwijl ik gewoon uit zou willen zonder al die 'nieuwe lui' van hem.. Moet maar afwachten hoe die vriendschap zich nog gaat ontwikkelen.. Zou hem niet laten vallen als ie niet meer vrijgezel is, heb wel een hekel aan zn oppervlakkigheid.. (en als ie ook op fok! zit, ja.. hij mag deze post gerust lezen)
quote:Op donderdag 1 februari 2007 13:02 schreef SCH het volgende:
Nou, voor mij zou het niet meer hoeven hoor, zo'n reetridder - alles krijgt toch ineens een andere lading.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |